Jij crost in veel verschillende bossen hè. Hoe doe jij dat met die vergunning om in bos te mogen rijden?quote:Op zaterdag 14 januari 2017 15:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan is het op de weg niks, ik wil morgen trainen dan zal het niet veel beter zijn. Ik ga op de CX rondje Loonse en Drunense duinen rijden. Als het weer niet al te slecht is morgen.
Die heb ik gewoon, als je een fiets kan betalen met mavic cosmic cartone & Shimano sora kan je ook lappen voor een mtb vergunning van een tientje voor een heel jaar. Voor Loonse & Drunense duinen en Veluwezoom kan allebei op dezelfde sticker.quote:Op zondag 15 januari 2017 07:12 schreef the_critic het volgende:
[..]
Jij crost in veel verschillende bossen hè. Hoe doe jij dat met die vergunning om in bos te mogen rijden?
Neem jij gewoon de gok dat je niet bekeurd wordt?
Ja inderdaad helemaal gelijk..! Maar juist omdat je niet 1 sticker voor heel Nederland kunt halen.. Beetje onhandig om dan iedere keer ergens eerst sticker te fixen voordat je ergens gewoon een keer een los ritje wilt doen. Maar top dat je daar de moeite voor doet danquote:Op zondag 15 januari 2017 08:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die heb ik gewoon, als je een fiets kan betalen met mavic cosmic cartone & Shimano sora kan je ook lappen voor een mtb vergunning van een tientje voor een heel jaar. Voor Loonse & Drunense duinen en Veluwezoom kan allebei op dezelfde sticker.
1 sticker voor heel NL zou wel praktisch zijn en mss komt dat er ook ooit wel? Die van Veluwezoom en Loonse & Drunense duinen gaat via Natuurmonumenten en die kan je online aanschaffen en betalen. Bewijsje uitprinten en de sticker krijg je vanzelf thuis op de mat.quote:Op zondag 15 januari 2017 09:06 schreef the_critic het volgende:
[..]
Ja inderdaad helemaal gelijk..! Maar juist omdat je niet 1 sticker voor heel Nederland kunt halen.. Beetje onhandig om dan iedere keer ergens eerst sticker te fixen voordat je ergens gewoon een keer een los ritje wilt doen. Maar top dat je daar de moeite voor doet dan
Denk het haast niet of het Rijk moet zich erin gaan mengen. Provincie Utrecht subsidieerde bijvoorbeeld maar een klein gedeelte, rest moet de gebruiker betalen. Als ik daar goede tracks voor terug krijg wil ik daar best voor betalen. Hier in Twente waren bijvoorbeeld maar een paar routes. Regio Twente heeft, gesmeerd over de afgelopen 2/3 jaar, ongeveer 500.000¤ uitgegeven bij de aanleg van nieuwe mountainbike routes en het upgraden van bestaande routes. Hierbij zijn diverse verenigingen betrokken, zo helpen wij als club ook bij de aanleg en onderhoud van een route. Vorig jaar hebben we als club hout gekregen van de gemeente en hebben we hiervan een northshore gebouwd.quote:Op zondag 15 januari 2017 09:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
1 sticker voor heel NL zou wel praktisch zijn en mss komt dat er ook ooit wel? Die van Veluwezoom en Loonse & Drunense duinen gaat via Natuurmonumenten en die kan je online aanschaffen en betalen. Bewijsje uitprinten en de sticker krijg je vanzelf thuis op de mat.
hij was met de auto en zijn gaarmin niet uitgezet op weg naar hoes.quote:Op zondag 15 januari 2017 17:43 schreef Andyy het volgende:
Grip heeft wat digitale EPO gebruikt zo te zien
https://www.strava.com/activities/832995678/segments/20313478717
Dat lijkt mij wel verstandig. Normaal hoeft de snelspanner alleen het wiel in het frame te houden, maar als je je fiets in een tacx zet moet hij ook je fiets in de tacx houden. Er komt dus wat extra kracht op te staan waar normale snelspanners niet altijd op zijn ontworpen.quote:Op zondag 15 januari 2017 18:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zit nog steeds op Tacx-en te klikken, want ik mis het fietsen maar er is één dingetje wat ik niet snap. Er zit steeds een Tacx snelspanner bij. Maar betekent dat dat je per se die snelspanner moet gebruiken? Of kan m'n fiets er ook in met de snelspanner die nu al gewoon aan m'n wiel zit?
Ja want die heeft een speciaal platte dop/uiteinde wat precies in die trainert past.quote:Op zondag 15 januari 2017 18:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zit nog steeds op Tacx-en te klikken, want ik mis het fietsen maar er is één dingetje wat ik niet snap. Er zit steeds een Tacx snelspanner bij. Maar betekent dat dat je per se die snelspanner moet gebruiken? Of kan m'n fiets er ook in met de snelspanner die nu al gewoon aan m'n wiel zit?
Dat is een goeie, daar had ik niet over nagedacht!quote:Op zondag 15 januari 2017 18:51 schreef ratatat het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel verstandig. Normaal hoeft de snelspanner alleen het wiel in het frame te houden, maar als je je fiets in een tacx zet moet hij ook je fiets in de tacx houden. Er komt dus wat extra kracht op te staan waar normale snelspanners niet altijd op zijn ontworpen.
Dat is natuurlijk ook waar! Hmmm, nu vooral nog maar even wachten tot het St. Salaria is...quote:Op zondag 15 januari 2017 19:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja want die heeft een speciaal platte dop/uiteinde wat precies in die trainert past.
Je kan uiteraard ook gewoon met die tacx blokkage naar buiten.
Zo is t. Moet nog ff croppen.quote:Op zondag 15 januari 2017 18:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
hij was met de auto en zijn gaarmin niet uitgezet op weg naar hoes.
Dat je met slecht weer alles naar de vaantjes rijdt tja, dan kan je wel de hele track afsluiten vanwege een paar modderplassen. Verder vind ik dat je met de aanleg van een track ook kan overdrijven wat je nu al aardig ziet. Sommige mtb routes lijken wel te veranderen in een bike park. Ik zit heel niet te wachten op iedere bocht een kombocht, drop offs van een meter of een Northshore. Gewoon een leuk pad met wat heuvels en bochtjes. Als ik wil bikeparken ga ik wel naar Winterberg met een fully.quote:Op zondag 15 januari 2017 17:35 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Denk het haast niet of het Rijk moet zich erin gaan mengen. Provincie Utrecht subsidieerde bijvoorbeeld maar een klein gedeelte, rest moet de gebruiker betalen. Als ik daar goede tracks voor terug krijg wil ik daar best voor betalen. Hier in Twente waren bijvoorbeeld maar een paar routes. Regio Twente heeft, gesmeerd over de afgelopen 2/3 jaar, ongeveer 500.000¤ uitgegeven bij de aanleg van nieuwe mountainbike routes en het upgraden van bestaande routes. Hierbij zijn diverse verenigingen betrokken, zo helpen wij als club ook bij de aanleg en onderhoud van een route. Vorig jaar hebben we als club hout gekregen van de gemeente en hebben we hiervan een northshore gebouwd.
Help jaarlijks zelf ook mee met onderhoud. Sommige mensen hebben geen weet hoeveel werk en tijd het kost om een singletrack aan te leggen en te onderhouden. Daarom weer ik bij slecht weer ook de routes omdat je dan echt alles naar de vaantjes rijdt. Irriteer me ook kapot aan al die tourtochten die in de winter zijn, doet dat lekker in de zomer.
Af en toe een technisch dingetje erin is natuurlijk wel leuk maar verder ben ik het wel met je eens ja.quote:Op maandag 16 januari 2017 07:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat je met slecht weer alles naar de vaantjes rijdt tja, dan kan je wel de hele track afsluiten vanwege een paar modderplassen. Verder vind ik dat je met de aanleg van een track ook kan overdrijven wat je nu al aardig ziet. Sommige mtb routes lijken wel te veranderen in een bike park. Ik zit heel niet te wachten op iedere bocht een kombocht, drop offs van een meter of een Northshore. Gewoon een leuk pad met wat heuvels en bochtjes. Als ik wil bikeparken ga ik wel naar Winterberg met een fully.
Technisch wordt het vanzelf, maar veel riders komen om gewoon te fietsen of te trainen en niet voor een downhill pretpark. Ik had 15 jaar gelden een vette mtb en daar deed ik toen ook alleen xc wedstrijden mee of mtb marathons.quote:Op maandag 16 januari 2017 09:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Af en toe een technisch dingetje erin is natuurlijk wel leuk maar verder ben ik het wel met je eens ja.
Probleem is ook een beetje dat de meeste Nederlandse bikers helemaal niet zo goed kunnen sturen als nodig is om zo'n flowtrack als Leersum of Zeist (of alles wat die bekende parcoursbouwer tegenwoordig overal aanlegt) goed te kunnen rijden. Of ze hebben er niet de juiste fiets voor.quote:Op maandag 16 januari 2017 09:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Technisch wordt het vanzelf, maar veel riders komen om gewoon te fietsen of te trainen en niet voor een mtb pretpark. Ik had 15 jaar gelden een vette mtb en daar deed ik toen ook alleen xc wedstrijden mee of mtb marathons.
Dan ga je met je crosser toch lekker door een blubberig weiland fietsen, zoals het hoort.quote:Op maandag 16 januari 2017 09:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Probleem is ook een beetje dat de meeste Nederlandse bikers helemaal niet zo goed kunnen sturen als nodig is om zo'n flowtrack als Leersum of Zeist (of alles wat die bekende parcoursbouwer tegenwoordig overal aanlegt) goed te kunnen rijden. Of ze hebben er niet de juiste fiets voor.
Dan gaan ze in elke afdaling vlak voor een bocht keihard remmen, en krijg je overal van die remhobbels en kuilen.
Waardoor het met de crosser geen doen meer is, je stuitert van je zadel af.
Ik was daar omgedraaid omdat er sneeuw lag, besloot gelijk maar wat te eten toen. Maar jou heb ik niet gezienquote:Op zondag 15 januari 2017 22:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zo is t. Moet nog ff croppen.
Ik was wandelen met m'n outdoor vriendjes, 24 km door prachtig wit bos!
Ik kwam je volgens mij tegen bij Maarn Andy? We kwamen net t bos uit (maarnse grindweg) en jij stond daar iets te prutsen aan de fiets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |