Ooit eens gedaan naar Sal, ligt daar in de buurt. Zat gelukkig op rij 1 met een zee aan beenruimte, dan is het wel te doen.quote:Op woensdag 18 januari 2017 19:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Moet er niet aan denken trouwens, zo'n eind met een 737.
OMG! Precies wat je wilt bij 1 uur vertraging! Of is het daardoor 1 uur vertraging? Langer op de grond dan in de lucht?quote:Op dinsdag 17 januari 2017 22:33 schreef FredvZ het volgende:
"Goedenavonden dames en heren, welkom aan boord van deze KLM Boeing 737-700. Alvorens te vertrekken richting Billund zullen wij u trakteren op een rondje Schiphol".
[ afbeelding ]
Je kan ook niet de-ice-en, maar dan is de kans dat je aankomt op de plaats van bestemming ook gelijk een stuk kleinerquote:Op woensdag 18 januari 2017 19:23 schreef XL het volgende:
[..]
OMG! Precies wat je wilt bij 1 uur vertraging! Of is het daardoor 1 uur vertraging? Langer op de grond dan in de lucht?
Ah ja!quote:Op woensdag 18 januari 2017 19:25 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je kan ook niet de-ice-en, maar dan is de kans dat je aankomt op de plaats van bestemming ook gelijk een stuk kleiner
Die hebben nu wel gratis exposure op RTL Nieuws.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 19:55 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Lullig voor die mensen met hun pannenkoekenhuis die vd week bij ''Ik vertrek'' waren.
Daar sta je dan met je "nieuwe" vliegtuig. Dit is de D-AINA van Lufthansa, de eerst gebouwde A320Neo.twitter:airlivenet twitterde op woensdag 18-01-2017 om 15:39:40 BREAKING Lufthansa A320neo #LH1034 from Frankfurt skids off runway at Paris CDG, return flight #LH1035 cancelled… https://t.co/oaz80UDbwu reageer retweet
1'tje is een half jaar geleden gewisseld voor een -10 inderdaad.quote:Op woensdag 18 januari 2017 19:05 schreef inkjet het volgende:
[..]
Er staat ook: nog zes 787-9 en zeven 787-10. Er is eerder aangekondigd dat zes (van de 21) 787-9's zijn omgezet in 787-10's.
de -10 variant is nog wat goedkoper per seat mile. Kennelijk heeft KLM het grotere bereik van de -9 variant niet altijd nodig. Dat zie je al aan de huidige routes voor dat type.quote:1'tje is een half jaar geleden gewisseld voor een -10 inderdaad.
Edit: tevens gaan er geen A330's meer weg
Het artikel (op Luchtvaartnieuws) hebben ze aangepast. Dat er 2 A330's de vloot zouden verlaten hebben ze verwijderd alsmede het merk van de Business.quote:Op woensdag 18 januari 2017 21:22 schreef Mikey92 het volgende:
1'tje is een half jaar geleden gewisseld voor een -10 inderdaad.
Edit: tevens gaan er geen A330's meer weg
Deze weg richting Polderbaan.quote:Op donderdag 19 januari 2017 12:26 schreef Sunri5e het volgende:
Vanaf welke plek ik deze foto genomen?
Ik ben benieuwd of een vergelijkbare move met de A350 gaat plaatsvinden. Je kunt je afvragen of de 359 en de 787-10 verschillend genoeg zijn om twee types in je vloot te verantwoorden. De 350-10 is duidelijk groter dan de 787-10.quote:1'tje is een half jaar geleden gewisseld voor een -10 inderdaad.
quote:Op donderdag 19 januari 2017 12:37 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Deze weg richting Polderbaan.
[ afbeelding ]
Nog even een -V, -W, -X en -Z erbij.quote:Op woensdag 18 januari 2017 22:52 schreef inkjet het volgende:
Weet iemand of er na de PH-BVS en -U misschien meer 77W's aankomen na dit jaar?
De 787-10 is simpelweg een verlengde 787-9 met als gevolg lager vliegbereik.quote:Op donderdag 19 januari 2017 22:52 schreef inkjet het volgende:
Ik ben benieuwd of een vergelijkbare move met de A350 gaat plaatsvinden. Je kunt je afvragen of de 359 en de 787-10 verschillend genoeg zijn om twee types in je vloot te verantwoorden. De 350-10 is duidelijk groter dan de 787-10.
Ik zou helemaal lijp worden als ik 12 uur in een 738 moet zitten..quote:Op woensdag 18 januari 2017 19:19 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ooit eens gedaan naar Sal, ligt daar in de buurt. Zat gelukkig op rij 1 met een zee aan beenruimte, dan is het wel te doen.
Tot net na het WK in 2014 vloog TUI ook met een 737 naar Natal en Fortaleza in Brazilië, met een tankstop op Sal. Daar zijn ze mee gestopt toen het reisbureau (FlyBrazil) waar ze mee samenwerkte failliet ging wegens gebrek aan klandizie (dat lag niet aan het land en de hotels kan ik je verklappen).
Nu vliegen ze naar Zanzibar met een 737-800 met tankstop in Hurghada. Dan zit je ruim 12u in die buis.
Daar mag je nu niet meer parkeren volgens mij...quote:Op donderdag 19 januari 2017 12:37 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Deze weg richting Polderbaan.
[ afbeelding ]
Klopt. Je hebt eigenlijk heel weinig plekken (meer) rond Schiphol waar je überhaupt mag parkeren/stil staan met de auto.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 07:53 schreef Sunri5e het volgende:
Daar mag je nu niet meer parkeren volgens mij...
Mag je nog wel aan de kop bij 18C staan? Vond ik altijd de mooiste plek.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 11:25 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Klopt. Je hebt eigenlijk heel weinig plekken (meer) rond Schiphol waar je überhaupt mag parkeren/stil staan met de auto.
Erg jammer, want eigenlijk is de auto dé manier om rond Schiphol te komen met spotten (IMHO).
Nee, die hele weg (Tweeduizend El) heeft zelfs een stopverbod.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 12:14 schreef Fokker89 het volgende:
Mag je nog wel aan de kop bij 18C staan? Vond ik altijd de mooiste plek.
Dat is wel netjes. Kan je tenminste nog een beetje veilig staan.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 12:21 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nee, die hele weg (Tweeduizend El) heeft zelfs een stopverbod.
Maar je hebt daar wel plekken waar je de auto kunt parkeren zoals hier.
Nu bijna een jaar later wederom een birdstrike, dit maal bij Curaçao:quote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:43 schreef Blistering het volgende:
Ik had overigens net een hele post getypt, maar Fok! vond het leuk om mij uit te loggen, dus bij deze poging 2:
De PH-BFL van KLM is gister onderweg naar Nairobi boven Egypte teruggekeerd naar Schiphol vanwege een technisch mankement. De reden dat er toch teruggevlogen is naar Schiphol is omdat daar de technici aanwezig zijn om het mankement te verhelpen.
[ afbeelding ]
Eergister waren er ook al problemen met de BFL. Bij het inzetten van de landing op Schiphol kwam er een brandmelding vanuit het vrachtruim, welke uiteindelijk vals bleek te zijn.
Desalniettemin heeft de BFL al regelmatig problemen gehad. Op 4 mei 2009 is de BFL teruggekeerd naar Curaçao nadat er brand was uitgebroken in het passagiersruim door kortsluiting in 1 van de televisies. De passagiers konden vervolgens hun reis naar Amsterdam vervolgen met de PH-BFG en een vertraging van dik 48 uur.
Op 5 juli 2009 is de BFL onderweg van Curaçao naar Amsterdam uitgeweken naar San Juan (Puerto Rico) nadat de APU een brandmelding gaf. Deze brandmelding bleek ook vals te zijn.
Op 27 januari 2016 raakte de BFL na het opstijgen vanuit Schiphol een vogel, waarna besloten werd weer te landen. Aangezien 1 van de motoren zichtbaar beschadigd was werd besloten om de vlucht naar Toronto voort te zetten met de PH-BFB en een vertraging van dik 3,5 uur.
quote:DENVER – Een passagier van Frontier Airlines deed tijdens een vlucht op 5 januari van Trenton in New Jersey naar Punta Gorda in Florida wel een heel bijzondere ontdekking. De reiziger kwam erachter dat er twintig schroeven misten uit de voorkant van de vleugel van de Airbus A319 waarmee de vlucht werd uitgevoerd.
Woordvoerders van de maatschappij en de FAA bevestigen dat aan Denver7 Investigates
Volgens Allen Kenitzer van de FAA werd het vliegtuig direct na de vlucht aan de grond gehouden tot het probleem was opgelost. De woordvoerder van Frontier, Jim Faulkner, voegde eraan toe dat er geen moment spraken was van een gevaarlijke situatie en dat het vliegtuig dezelfde dag weer kon vertrekken.
De luchtvaartmaatschappij is zelf een onderzoek gestart naar de oorzaak van het voorval.
http://www.luchtvaartnieu(...)oeven-tijdens-vlucht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |