Jammer dat die vlucht niet meer bestaat, ik woon sinds vorige week in Hartford.quote:Op maandag 16 januari 2017 22:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mogelijk nu wel, maar indertijd was het een Delta vlucht AMS-BDL met arrivals in een Romneyhut en éėn immigration officer voor alle buitenlanders. Het zal 2009-2010 geweest zijn denk ik.
			
			
			
			
			
			
			
			Mooie foto's! Ga je nog wel eens spotten?quote:Op maandag 16 januari 2017 11:17 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Fucking hell; dit is niet het nieuws waarmee je op Blue Monday wil wakker worden.
Toen ik dit doorlas kwam mij die registratie bekend voor, en ja hoor; die kist heb ik afgelopen zomer op Schiphol nog vastgelegd...
[ link | afbeelding ]Amsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr
[ link | afbeelding ]Amsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr
[ link | afbeelding ]Amsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr
			
			
			
			Dat laatste valt me eigenlijk nog mee, 3,5 uur vertraging voor een hele nieuwe kist inzetten.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:43 schreef Blistering het volgende:
[..]
Mooie foto's! Ga je nog wel eens spotten?
Ik had overigens net een hele post getypt, maar Fok! vond het leuk om mij uit te loggen, dus bij deze poging 2:
De PH-BFL van KLM is gister onderweg naar Nairobi boven Egypte teruggekeerd naar Schiphol vanwege een technisch mankement. De reden dat er toch teruggevlogen is naar Schiphol is omdat daar de technici aanwezig zijn om het mankement te verhelpen.
[ afbeelding ]
Eergister waren er ook al problemen met de BFL. Bij het inzetten van de landing op Schiphol kwam er een brandmelding vanuit het vrachtruim, welke uiteindelijk vals bleek te zijn.
Desalniettemin heeft de BFL al regelmatig problemen gehad. Op 4 mei 2009 is de BFL teruggekeerd naar Curaçao nadat er brand was uitgebroken in het passagiersruim door kortsluiting in 1 van de televisies. De passagiers konden vervolgens hun reis naar Amsterdam vervolgen met de PH-BFG en een vertraging van dik 48 uur.
Op 5 juli 2009 is de BFL onderweg van Curaçao naar Amsterdam uitgeweken naar San Juan (Puerto Rico) nadat de APU een brandmelding gaf. Deze brandmelding bleek ook vals te zijn.
Op 27 januari 2016 raakte de BFL na het opstijgen vanuit Schiphol een vogel, waarna besloten werd weer te landen. Aangezien 1 van de motoren zichtbaar beschadigd was werd besloten om de vlucht naar Toronto voort te zetten met de PH-BFB en een vertraging van dik 3,5 uur.
			
			
			
			Niet alleen de BFL heeft veel problemen gehad. Ik heb zelf veelvuldig gedoe gehad met de BFN.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:43 schreef Blistering het volgende:
[..]
Mooie foto's! Ga je nog wel eens spotten?
Ik had overigens net een hele post getypt, maar Fok! vond het leuk om mij uit te loggen, dus bij deze poging 2:
De PH-BFL van KLM is gister onderweg naar Nairobi boven Egypte teruggekeerd naar Schiphol vanwege een technisch mankement. De reden dat er toch teruggevlogen is naar Schiphol is omdat daar de technici aanwezig zijn om het mankement te verhelpen.
[ afbeelding ]
Eergister waren er ook al problemen met de BFL. Bij het inzetten van de landing op Schiphol kwam er een brandmelding vanuit het vrachtruim, welke uiteindelijk vals bleek te zijn.
Desalniettemin heeft de BFL al regelmatig problemen gehad. Op 4 mei 2009 is de BFL teruggekeerd naar Curaçao nadat er brand was uitgebroken in het passagiersruim door kortsluiting in 1 van de televisies. De passagiers konden vervolgens hun reis naar Amsterdam vervolgen met de PH-BFG en een vertraging van dik 48 uur.
Op 5 juli 2009 is de BFL onderweg van Curaçao naar Amsterdam uitgeweken naar San Juan (Puerto Rico) nadat de APU een brandmelding gaf. Deze brandmelding bleek ook vals te zijn.
Op 27 januari 2016 raakte de BFL na het opstijgen vanuit Schiphol een vogel, waarna besloten werd weer te landen. Aangezien 1 van de motoren zichtbaar beschadigd was werd besloten om de vlucht naar Toronto voort te zetten met de PH-BFB en een vertraging van dik 3,5 uur.
			
			
			
			Zit je nog goed daar dan?quote:Op dinsdag 17 januari 2017 15:02 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Niet alleen de BFL heeft veel problemen gehad. Ik heb zelf veelvuldig gedoe gehad met de BFN.
Dat was bij een vlucht vanaf Curacao naar Amsterdam. In totaal met 25 jaar vertraging vertrokken omdat de noodverlichting niet werkte. Na 25 uur alsnog vertrokken. Toen ik een uur voor de landing uit mijn slaap ontwaakte en naar buiten keek zag ik dat we een afdekkap aan de vleugel miste. Dit gemeld bij de stewardess en die was er zichtbaar niet blij mee. Mijn gegevens zijn toen genoteerd en ik ben diezelfde dag er nog door de KLM over ondervraagd via de telefoon.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Lufthansa zou zomaar eens de Europese airline zijn die iets "midden-oosters" krijgt:quote:Op vrijdag 13 januari 2017 21:18 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als de nood maar hoog genoeg is, dan zijn die regels opeens heel erg buigbaar.
De West-Europese maatschappijen danken hun bestaansrecht vooralsnog aan het sentiment dat elk Europees land van mening is dat er een airline in de lucht moet zijn die ze als hun "nationale" airline kunnen beschouwen.
De gemiddelde Nederlander zal het bijvoorbeeld een worst zijn wie nou eigenlijk de eigenaar is van de airline, als de kist maar licht blauw is, de letters KLM heeft, er een gratis stroopwafel aan boord is en de business class reiziger een huisje krijgt.
België is hun nationale airline al eens verloren en wilde dat blijkbaar niet nog een keer meemaken, dus behoudt het nu de eigen naam, als onderdeel van Lufthansa.
Zolang elk land koppig blijft en niet écht wil samen werken blijven houden alle airlines een ongewisse toekomst. Als die Europese "nationale" airlines zich nou eens in zouden zetten in het gezamenlijk inkopen van stoelen, het hanteren van dezelfde klasse indelingen en dienstverlening aan boord. En een groot deel van hun directeuren en management over boord gooien dan is het m.i. een stuk makkelijker om te concurreren met het midden- en verre Oosten. Voor de sier kunnen die kisten aan buiten kant dan voor elk land nog wel een apart jasje houden.
TUI toont namelijk al aan dat het kan, met één bedrijf, met vliegtuigen voor elk land dezelfde config, mensen vervoeren die uit verschillende Europese landen komen.
			
			
			
			Lullig voor die mensen met hun pannenkoekenhuis die vd week bij ''Ik vertrek'' waren.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 19:39 schreef FredvZ het volgende:
Toeristen worden teruggehaald uit Gambia vanwege verwachte onregelmatigheden.
Corendon wil op 1 dag met 1 737-800 831 vakantiegangers terughalen. In zo'n toestel gaan 189 pax, dus 4,3 (=5) keer vliegen. Een retourtje duurt al gauw 14 uur (2x6u vliegen + ground time). Ben benieuwd hoe ze die 70u in 24u gaan proppen.
Zal de komende dagen wel een hele parade worden van toestellen die heen en weer vliegen.
			
			
			
			Risico van het vak imho.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 19:55 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Lullig voor die mensen met hun pannenkoekenhuis die vd week bij ''Ik vertrek'' waren.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			De BFN is een paar dagen geleden op een vlucht terug uit LAX uitgeweken naar ORD. Is vandaag alsnog teruggekomen.quote:Niet alleen de BFL heeft veel problemen gehad. Ik heb zelf veelvuldig gedoe gehad met de BFN.
			
			
			
			Hooguit een paar keer per jaar. Woon simpelweg te ver weg. De laatste keer (eind oktober) was wel gaaf omdat het toen natuurlijk vroeg donker was (en voor het eerst de nieuwe parkeergarage van P3 gebruikt voor spotlocatie) en uiteraard panoramaterras in het donker. Duisternis geeft toch weer een heel andere dimensie aan het geheel.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 14:43 schreef Blistering het volgende:
Mooie foto's! Ga je nog wel eens spotten?
			
			
			
			quote:Op dinsdag 17 januari 2017 22:33 schreef FredvZ het volgende:
"Goedenavonden dames en heren, welkom aan boord van deze KLM Boeing 737-700. Alvorens te vertrekken richting Billund zullen wij u trakteren op een rondje Schiphol".
[ afbeelding ]
			
			
			
			
			
			
			
			De invasie voor de uitvasie is begonnen.quote:Op dinsdag 17 januari 2017 19:39 schreef FredvZ het volgende:
Toeristen worden teruggehaald uit Gambia vanwege verwachte onregelmatigheden.
Corendon wil op 1 dag met 1 737-800 831 vakantiegangers terughalen. In zo'n toestel gaan 189 pax, dus 4,3 (=5) keer vliegen. Een retourtje duurt al gauw 14 uur (2x6u vliegen + ground time). Ben benieuwd hoe ze die 70u in 24u gaan proppen.
Zal de komende dagen wel een hele parade worden van toestellen die heen en weer vliegen.
			
			
			
			Moet je gaat sterretje wel zettenquote:Op woensdag 18 januari 2017 18:58 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De invasie voor de uitvasie is begonnen.
Corendon heeft alle drie haar B737-800's naar Banjul gestuurd en zijn inmiddels bijna allemaal weer op weg deze kant op. TUI heeft de PH-TFD, OO-JAD en 9H-TQM* gestuurd.
De G-POWM (Titan Airways), G-TCDV en G-TCDK (beiden Thomas Cook) zijn ook zojuist vertrokken van Banjul, maar het is onbekend waar ze nu heen vliegen. On ground is tot slot de G-JMAB van Thomas Cook, ook onbekend waar die heen straks heen gaat.
* ) de beruchte zwarte A340 van HiFly die tegen de passagiersbrug op Schiphol is gereden vorig jaar november
			
			
			
			Zijn nog wat sterretjes bijgekomenquote:Op woensdag 18 januari 2017 19:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Moet je gaat sterretje wel zetten
			
			
			
			Er staat ook: nog zes 787-9 en zeven 787-10. Er is eerder aangekondigd dat zes (van de 21) 787-9's zijn omgezet in 787-10's.quote:De 787-9's van KLM worden allemaal voor het einde van 2019 geleverd, dus het wordt aardig versneld.
			
			
			
			Moet er niet aan denken trouwens, zo'n eind met een 737.quote:Op woensdag 18 januari 2017 19:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zijn nog wat sterretjes bijgekomen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |