Wat mij erg opgevallen is in de ruimere cabine (tov vergelijkbare toestellen), meer bagageruimte en verbeterde luchtkwaliteit. In een 3-3-3 opstelling (zoals bij TUI en KLM in economy vind ik de zijdelingse ruimte erg beperkt.quote:Op donderdag 12 januari 2017 13:54 schreef chiren het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat er nieuw is aan die dreamliner en wat je hier als passagier van merkt?
Een warme maaltijd en voldoende drinken naar keuze: https://www.klm.com/trave(...)in_economy_class.htmquote:Verder, ook nog nooit met KLM gevlogen, wat mag ik verwachten qua service op deze vlucht van 9u50min? Denk aan eten/drinken/films etc?
In zekere zin werkt dat wel, maar in de praktijk voel je het nog steeds een beetje hobbelen als er turbulentie is. Zelfde als dat menig auto wordt verkocht met de meest fantastische vering en uiteindelijk voel je nog steeds wel eens een hobbel in de weg.quote:Op donderdag 12 januari 2017 14:17 schreef chiren het volgende:
Nice, thanks voor de info ! Ik heb ook gehoord over een systeem dat continu luchtstromen monitoort en aanpassingen doet aan de stand van de flaps om daarmee een zo smooth mogelijke vlucht te garanderen. Zodat je bijv ook minder merkt van turbulentie.
Nope. Dit is een flaperon.quote:Op donderdag 12 januari 2017 14:26 schreef DeeBee het volgende:
En technisch gezien zijn het geen flaps, maar de ailerons die hier bewegen.
Die hebben vorig jaar veel klachten en natuurlijk een hoop onzin over zich heen gekregen mbt hun inhuur van Blue Air. Nu krijgen ze weer zo'n pareltje in de vorm van SLM erbij.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 01:10 schreef FredvZ het volgende:
TUI(fly) plaatst nu ook een melding op haar website vóór het bevestigingen van de boeking dat je vakantievlucht door een ander dan een TUI-toestel kan worden uitgevoerd:
[ afbeelding ]
Hoewel er leuk 205 staat is de feitelijk order slechts voor 100 toestellen.quote:Largest order in low-cost carrier's history
SpiceJet announced today a deal for up to 205 airplanes during an event in New Delhi.
Booked at the end of 2016, the announcement includes 100 new 737 MAX 8s, SpiceJet’s current order for 42 MAXs, 13 additional 737 MAXs which were previously attributed to an unidentified customer on Boeing's Orders & Deliveries website, as well as purchase rights for 50 additional airplanes.
“The Boeing 737 class of aircraft has been the backbone of our fleet since SpiceJet began, with its high reliability, low operation economies and comfort,” said Ajay Singh, Chairman and Managing Director, SpiceJet. “With the next generation of 737 and the 737 MAX we are sure that we can be competitive and grow profitably.”
SpiceJet, all-Boeing jet operator, placed its first order with Boeing in 2005 for Next-Generation (NG) 737s and currently operates 32 737 NGs in its fleet.
“We are honored to build upon more than a decade of partnership with SpiceJet with their commitment of up to 205 airplanes,” said Ray Conner, Vice Chairman, The Boeing Company. “The economics of the 737 MAXs will allow SpiceJet to profitably open new markets, expand connectively within India and beyond, and offer their customers a superior passenger experience.”
Meerderheidsbelang kan alleen als het een Europese overname is toch? Dus dat lijkt mij sowieso niet gaan gebeuren... Of ze moeten met IAG of LH consolideren, maar dat zal qua mededinging wel niet mogen.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 19:59 schreef FredvZ het volgende:
Beiden worden overgenomen door een andere partij die plechtig moet beloven dat de merknamen AF en KLM blijven bestaan om een meerderheidsbelang te krijgen.
Het meest waarschijnlijke scenario.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 19:41 schreef tripel7 het volgende:
Air France trekt Klm mee in haar ondergang, that's about it.
Als de nood maar hoog genoeg is, dan zijn die regels opeens heel erg buigbaar.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 20:49 schreef DeeBee het volgende:
Meerderheidsbelang kan alleen als het een Europese overname is toch? Dus dat lijkt mij sowieso niet gaan gebeuren... Of ze moeten met IAG of LH consolideren, maar dat zal qua mededinging wel niet mogen.
Schreeuwende kinderen? 3-3-3 in een 787? Tegen je rugleuning trappend rotjoch? Nee, het kan nog erger:quote:Op vrijdag 13 januari 2017 18:08 schreef FredvZ het volgende:
De PH-TFA van TUI is onderdeel geworden van een promotie:
[ afbeelding ]
Die laatste alinea; de horror ...quote:SCHIPHOL - Linda de Mol heeft naast haar eigen magazine nu ook haar 'eigen' vliegtuig. Vrijdagmiddag doopte de presentatrice/actrice een Boeing 737-800 van TUIfly met het opschrift 'TUI&LINDA.' op de romp. Dat gebeurde ter ere van het 150ste nummer van het blad LINDA, dat woensdag verschijnt.
In maart vliegt Linda in dit toestel met 150 lezeressen naar Milaan voor “een dagje shoppen, lunchen en lekkere wijntjes drinken”, zo staat te lezen in het Facebook-bericht van TUI Nederland. Dat belooft een dolle boel te worden...
Gelukkig chartert Linda het hele vliegtuig die dag, dus de enige die er écht last van hebben is de cabin crew.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 23:14 schreef Iemand91 het volgende:
Schreeuwende kinderen? 3-3-3 in een 787? Tegen je rugleuning trappend rotjoch? Nee, het kan nog erger:
Linda de Mol doopt eigen TUI-vliegtuig
[..]
Die laatste alinea; de horror ...
Dat is waarschijnlijk nóg erger dan in de trein zitten na afloop van de Huishoudbeurs of de Margriet winterfairquote:Op vrijdag 13 januari 2017 23:14 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Schreeuwende kinderen? 3-3-3 in een 787? Tegen je rugleuning trappend rotjoch? Nee, het kan nog erger:
Linda de Mol doopt eigen TUI-vliegtuig
[..]
Die laatste alinea; de horror
Het veertiende uurquote:Of kan het nog erger?
[ afbeelding ]
- Vrijdag de 13e
- Vlucht 666
- Vertrek in het 13e uur
- Bestemming: HEL
- 13 jaar oud toestel
Helaas niet van of naar gate 13.
Vergeet de security check niet hé. Je zal maar net 150 van die hippe dolende zure mutsen vóór je hebben die net allemaal vergeten de parfum uit hun Michael Kors tasje te halen en de discussie aangaan waarom dat flesje oerwater niet gewoon mee mag.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 23:18 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Gelukkig chartert Linda het hele vliegtuig die dag, dus de enige die er écht last van hebben is de cabin crew.
Al zal de 13e rij in het vliegtuig zoals gewoonlijk wel weggelaten zijn. Dat brengt ongeluk.quote:Op vrijdag 13 januari 2017 23:14 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Schreeuwende kinderen? 3-3-3 in een 787? Tegen je rugleuning trappend rotjoch? Nee, het kan nog erger:
Linda de Mol doopt eigen TUI-vliegtuig
[..]
Die laatste alinea; de horror ...
Of kan het nog erger?
[ afbeelding ]
- Vrijdag de 13e
- Vlucht 666
- Vertrek in het 13e uur
- Bestemming: HEL
- 13 jaar oud toestel
Helaas niet van of naar gate 13.
Ahja, dat doet me denken aan de keer dat ik terugvloog van Sal en de Libelle schijnbaar met (toen nog) Arke een vakantiereisje voor lezeressen en vriendinnen had georganiseerd. Heel de vertrekhal vol met vrouwen van middelbare leeftijd met bijpassend kapsel en leesbril om op de smartphone het thuisfront te laten weten dat ze op het vliegveld zijn. (niet dat dat lukte, want dat vliegveld heeft geen wifi en roaming is te duur natuurlijk)quote:Op zaterdag 14 januari 2017 10:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Vergeet de security check niet hé. Je zal maar net 150 van die hippe dolende zure mutsen vóór je hebben die net allemaal vergeten de parfum uit hun Michael Kors tasje te halen en de discussie aangaan waarom dat flesje oerwater niet gewoon mee mag.
Letterlijk ervaring mee. Was met de trein met een aantal personen mee die naar de Huishoudbeurs gingen, ik ging zelf naar...nou ja; dat kun je wel raden waarheen.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 01:23 schreef derLudolf het volgende:
Dat is waarschijnlijk nóg erger dan in de trein zitten na afloop van de Huishoudbeurs[..]
Correct, maar hoe moet je het dan noemen dat het 13 uur nog wat is?quote:Het veertiende uur
Niet volgens Finnair.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 10:09 schreef xcachet het volgende:
Al zal de 13e rij in het vliegtuig zoals gewoonlijk wel weggelaten zijn. Dat brengt ongeluk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |