abonnement Unibet Coolblue
pi_168075402
Morgen vlieg ik met KLM in de nieuwe dreamliner van Schiphol naar Colombo, redelijk nieuw traject in een redelijk nieuw toestel.

Kan iemand me uitleggen wat er nieuw is aan die dreamliner en wat je hier als passagier van merkt?

Verder, ook nog nooit met KLM gevlogen, wat mag ik verwachten qua service op deze vlucht van 9u50min? Denk aan eten/drinken/films etc?

Gr gr, een vliegnoob :)
(Y)
pi_168075741
Leuk! Op technisch vlak is er vooral veel veranderd qua materialen die in het vliegtuig gebruikt worden, bijv. meer 'plastic' (composiet) materialen in tegenstelling tot het traditionele aluminium. Verder is er grote vooruitgang geboekt wat betreft de motoren, op het gebied van zuinigheid en geluid vooral.

De grootste vooruitgang voor de passagiers zit hem in het feit dat er meer comfort is in de cabines. Er is in de regel iets meer ruimte, vooral wat betreft bagagebakken. Ook is de druk in de cabine anders dan in oudere vliegtuigen, wat leidt tot een comfortabelere omgeving. Dit zelfde geldt o.a. voor de verlichting in de cabine en gadgets zoals de verduistering van de ramen.

Als je economy vliegt zal je een maaltijd kunnen verwachten bij KLM, met daarnaast nog een snack en tussendoor wat drinken. Als het goed is hebben de nieuwe toestellen een persoonlijk entertainment systeem waarom je films kan kijken met genoeg vermaak voor die 10 uurtjes.

Ik heb nog nooit met een 787 gevlogen van KLM, wel met 787-8 van Qatar en 787-8 en 787-9 van LATAM. Ik vind het persoonlijk een mooi toestel, de stoelindeling kan nog wat wisselen, maar het vliegt prettig vind ik. ^O^
Jack does it in real time...
  donderdag 12 januari 2017 @ 14:13:10 #53
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168075913
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 13:54 schreef chiren het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat er nieuw is aan die dreamliner en wat je hier als passagier van merkt?
Wat mij erg opgevallen is in de ruimere cabine (tov vergelijkbare toestellen), meer bagageruimte en verbeterde luchtkwaliteit. In een 3-3-3 opstelling (zoals bij TUI en KLM in economy vind ik de zijdelingse ruimte erg beperkt.

quote:
Verder, ook nog nooit met KLM gevlogen, wat mag ik verwachten qua service op deze vlucht van 9u50min? Denk aan eten/drinken/films etc?
Een warme maaltijd en voldoende drinken naar keuze: https://www.klm.com/trave(...)in_economy_class.htm
Meer informatie over entertainment kan je hier terug vinden: https://www.klm.com/trave(...)ainment/index.htm#p1

Ik heb ook nog nooit met KLM in een 787-9, wel in de 787-8 van TUI. Toen ik vorig jaar mei na ruim een jaar 787 vliegen opeens weer in oudere 767 terecht kwam merkte ik pas écht wat de verschillen waren.
So we just called him Fred
pi_168076042
Nice, thanks voor de info :)! Ik heb ook gehoord over een systeem dat continu luchtstromen monitoort en aanpassingen doet aan de stand van de flaps om daarmee een zo smooth mogelijke vlucht te garanderen. Zodat je bijv ook minder merkt van turbulentie. Weten jullie hier meer van? Ik vond bijv dit filmpje waarin je die ene flap continu correcties ziet uitvoeren, neem niet aan dat de piloot dat doet omdat ze hier op autopiloot vliegen?

(Y)
pi_168076338
Dat is gewoon autopilot ja. En technisch gezien zijn het geen flaps, maar de ailerons die hier bewegen. Die gebruik je om de 'roll' beweging over de lengteas te controleren, wat hier dus de autopilot constant doet zodat je minder van de turbulentie merkt. De flaps gebruik je tijdens het opstijgen / landen, die 'schuiven' dan in / uit om de karakteristieken van de vleugels te veranderen.
Jack does it in real time...
  donderdag 12 januari 2017 @ 14:34:36 #56
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168076611
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 14:17 schreef chiren het volgende:
Nice, thanks voor de info :)! Ik heb ook gehoord over een systeem dat continu luchtstromen monitoort en aanpassingen doet aan de stand van de flaps om daarmee een zo smooth mogelijke vlucht te garanderen. Zodat je bijv ook minder merkt van turbulentie.
In zekere zin werkt dat wel, maar in de praktijk voel je het nog steeds een beetje hobbelen als er turbulentie is. Zelfde als dat menig auto wordt verkocht met de meest fantastische vering en uiteindelijk voel je nog steeds wel eens een hobbel in de weg.
So we just called him Fred
  vrijdag 13 januari 2017 @ 01:10:47 #57
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168095016
TUI(fly) plaatst nu ook een melding op haar website vóór het bevestigingen van de boeking dat je vakantievlucht door een ander dan een TUI-toestel kan worden uitgevoerd:
So we just called him Fred
  vrijdag 13 januari 2017 @ 02:08:46 #58
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_168095421
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 14:26 schreef DeeBee het volgende:
En technisch gezien zijn het geen flaps, maar de ailerons die hier bewegen.
Nope. Dit is een flaperon.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 06:58:33 #59
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168096296
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 01:10 schreef FredvZ het volgende:
TUI(fly) plaatst nu ook een melding op haar website vóór het bevestigingen van de boeking dat je vakantievlucht door een ander dan een TUI-toestel kan worden uitgevoerd:
[ afbeelding ]
Die hebben vorig jaar veel klachten en natuurlijk een hoop onzin over zich heen gekregen mbt hun inhuur van Blue Air. Nu krijgen ze weer zo'n pareltje in de vorm van SLM erbij.
pi_168100370
Even shoppen; een van de grootste orders ooit uit India:



SpiceJet Announces Deal for up to 205 Airplanes
quote:
Largest order in low-cost carrier's history

SpiceJet announced today a deal for up to 205 airplanes during an event in New Delhi.

Booked at the end of 2016, the announcement includes 100 new 737 MAX 8s, SpiceJet’s current order for 42 MAXs, 13 additional 737 MAXs which were previously attributed to an unidentified customer on Boeing's Orders & Deliveries website, as well as purchase rights for 50 additional airplanes.

“The Boeing 737 class of aircraft has been the backbone of our fleet since SpiceJet began, with its high reliability, low operation economies and comfort,” said Ajay Singh, Chairman and Managing Director, SpiceJet. “With the next generation of 737 and the 737 MAX we are sure that we can be competitive and grow profitably.”

SpiceJet, all-Boeing jet operator, placed its first order with Boeing in 2005 for Next-Generation (NG) 737s and currently operates 32 737 NGs in its fleet.

“We are honored to build upon more than a decade of partnership with SpiceJet with their commitment of up to 205 airplanes,” said Ray Conner, Vice Chairman, The Boeing Company. “The economics of the 737 MAXs will allow SpiceJet to profitably open new markets, expand connectively within India and beyond, and offer their customers a superior passenger experience.”
Hoewel er leuk 205 staat is de feitelijk order slechts voor 100 toestellen.
De 205 komt door een huidige bekende order van 42, een onbekende order van 13 en opties voor 50 toestellen.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 18:08:19 #61
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168108047
De PH-TFA van TUI is onderdeel geworden van een promotie:
So we just called him Fred
  vrijdag 13 januari 2017 @ 19:22:06 #62
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168109614
Hoe zien jullie hier de toekomst van AF/KLM? Ik ben erg benieuwd.
pi_168110076
Air France trekt Klm mee in haar ondergang, that's about it.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 19:59:24 #64
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168110522
Beiden worden overgenomen door een andere partij die plechtig moet beloven dat de merknamen AF en KLM blijven bestaan om een meerderheidsbelang te krijgen.
So we just called him Fred
  vrijdag 13 januari 2017 @ 20:03:06 #65
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168110622
Airfrance moet KLM verkopen of verkoopt een groot deel van de aandelen aan Etihad voor extra cash
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_168112046
En dan lekker samen met Etihad ten onder.
Etihad loopt namelijk ook niet heel lekker momenteel...

quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 19:59 schreef FredvZ het volgende:
Beiden worden overgenomen door een andere partij die plechtig moet beloven dat de merknamen AF en KLM blijven bestaan om een meerderheidsbelang te krijgen.
Meerderheidsbelang kan alleen als het een Europese overname is toch? Dus dat lijkt mij sowieso niet gaan gebeuren... Of ze moeten met IAG of LH consolideren, maar dat zal qua mededinging wel niet mogen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 19:41 schreef tripel7 het volgende:
Air France trekt Klm mee in haar ondergang, that's about it.
Het meest waarschijnlijke scenario.

KLM doet haar best, maar o.a. de salarissen van flightdeck en cabin crew zorgen ervoor dat je nooit een rendabele carrier zal worden. Ook is de vlootvernieuwing te laat ingezet denk ik, al is er wel wat vooruitgang met de 787's nu. Het zal gewoon erg lastig blijven om competitief te blijven / worden...
Jack does it in real time...
  vrijdag 13 januari 2017 @ 21:18:32 #67
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168113124
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 20:49 schreef DeeBee het volgende:
Meerderheidsbelang kan alleen als het een Europese overname is toch? Dus dat lijkt mij sowieso niet gaan gebeuren... Of ze moeten met IAG of LH consolideren, maar dat zal qua mededinging wel niet mogen.
Als de nood maar hoog genoeg is, dan zijn die regels opeens heel erg buigbaar.

De West-Europese maatschappijen danken hun bestaansrecht vooralsnog aan het sentiment dat elk Europees land van mening is dat er een airline in de lucht moet zijn die ze als hun "nationale" airline kunnen beschouwen.
De gemiddelde Nederlander zal het bijvoorbeeld een worst zijn wie nou eigenlijk de eigenaar is van de airline, als de kist maar licht blauw is, de letters KLM heeft, er een gratis stroopwafel aan boord is en de business class reiziger een huisje krijgt.
België is hun nationale airline al eens verloren en wilde dat blijkbaar niet nog een keer meemaken, dus behoudt het nu de eigen naam, als onderdeel van Lufthansa.

Zolang elk land koppig blijft en niet écht wil samen werken blijven houden alle airlines een ongewisse toekomst. Als die Europese "nationale" airlines zich nou eens in zouden zetten in het gezamenlijk inkopen van stoelen, het hanteren van dezelfde klasse indelingen en dienstverlening aan boord. En een groot deel van hun directeuren en management over boord gooien dan is het m.i. een stuk makkelijker om te concurreren met het midden- en verre Oosten. Voor de sier kunnen die kisten aan buiten kant dan voor elk land nog wel een apart jasje houden.

TUI toont namelijk al aan dat het kan, met één bedrijf, met vliegtuigen voor elk land dezelfde config, mensen vervoeren die uit verschillende Europese landen komen.
So we just called him Fred
pi_168118843
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 18:08 schreef FredvZ het volgende:
De PH-TFA van TUI is onderdeel geworden van een promotie:
[ afbeelding ]
Schreeuwende kinderen? 3-3-3 in een 787? Tegen je rugleuning trappend rotjoch? Nee, het kan nog erger:

Linda de Mol doopt eigen TUI-vliegtuig
quote:
SCHIPHOL - Linda de Mol heeft naast haar eigen magazine nu ook haar 'eigen' vliegtuig. Vrijdagmiddag doopte de presentatrice/actrice een Boeing 737-800 van TUIfly met het opschrift 'TUI&LINDA.' op de romp. Dat gebeurde ter ere van het 150ste nummer van het blad LINDA, dat woensdag verschijnt.

In maart vliegt Linda in dit toestel met 150 lezeressen naar Milaan voor “een dagje shoppen, lunchen en lekkere wijntjes drinken”, zo staat te lezen in het Facebook-bericht van TUI Nederland. Dat belooft een dolle boel te worden...
Die laatste alinea; de horror :X ...

Of kan het nog erger?



- Vrijdag de 13e
- Vlucht 666
- Vertrek in het 13e uur
- Bestemming: HEL
- 13 jaar oud toestel
Helaas niet van of naar gate 13.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 23:18:56 #69
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168118991
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 23:14 schreef Iemand91 het volgende:
Schreeuwende kinderen? 3-3-3 in een 787? Tegen je rugleuning trappend rotjoch? Nee, het kan nog erger:

Linda de Mol doopt eigen TUI-vliegtuig

[..]

Die laatste alinea; de horror :X ...
Gelukkig chartert Linda het hele vliegtuig die dag, dus de enige die er écht last van hebben is de cabin crew.
So we just called him Fred
  Moderator zaterdag 14 januari 2017 @ 01:23:13 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168121680
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 23:14 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Schreeuwende kinderen? 3-3-3 in een 787? Tegen je rugleuning trappend rotjoch? Nee, het kan nog erger:

Linda de Mol doopt eigen TUI-vliegtuig

[..]

Die laatste alinea; de horror :X
Dat is waarschijnlijk nóg erger dan in de trein zitten na afloop van de Huishoudbeurs of de Margriet winterfair :r

quote:
Of kan het nog erger?

[ afbeelding ]

- Vrijdag de 13e
- Vlucht 666
- Vertrek in het 13e uur
- Bestemming: HEL
- 13 jaar oud toestel
Helaas niet van of naar gate 13.
Het veertiende uur ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 14 januari 2017 @ 10:01:34 #71
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_168123859
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 23:18 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Gelukkig chartert Linda het hele vliegtuig die dag, dus de enige die er écht last van hebben is de cabin crew.
Vergeet de security check niet hé. Je zal maar net 150 van die hippe dolende zure mutsen vóór je hebben die net allemaal vergeten de parfum uit hun Michael Kors tasje te halen en de discussie aangaan waarom dat flesje oerwater niet gewoon mee mag. :r
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_168123988
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 23:14 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Schreeuwende kinderen? 3-3-3 in een 787? Tegen je rugleuning trappend rotjoch? Nee, het kan nog erger:

Linda de Mol doopt eigen TUI-vliegtuig

[..]

Die laatste alinea; de horror :X ...

Of kan het nog erger?

[ afbeelding ]

- Vrijdag de 13e
- Vlucht 666
- Vertrek in het 13e uur
- Bestemming: HEL
- 13 jaar oud toestel
Helaas niet van of naar gate 13.
Al zal de 13e rij in het vliegtuig zoals gewoonlijk wel weggelaten zijn. Dat brengt ongeluk. :D
  zaterdag 14 januari 2017 @ 13:43:03 #73
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168127679
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 10:01 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Vergeet de security check niet hé. Je zal maar net 150 van die hippe dolende zure mutsen vóór je hebben die net allemaal vergeten de parfum uit hun Michael Kors tasje te halen en de discussie aangaan waarom dat flesje oerwater niet gewoon mee mag. :r
Ahja, dat doet me denken aan de keer dat ik terugvloog van Sal en de Libelle schijnbaar met (toen nog) Arke een vakantiereisje voor lezeressen en vriendinnen had georganiseerd. Heel de vertrekhal vol met vrouwen van middelbare leeftijd met bijpassend kapsel en leesbril om op de smartphone het thuisfront te laten weten dat ze op het vliegveld zijn. (niet dat dat lukte, want dat vliegveld heeft geen wifi en roaming is te duur natuurlijk)

Ik tikte mijn toemalige vriendin aan en zei dat wat er ook gebeurde, we als eerste langs de security zouden gaan en direct naar de gate zouden lopen. Daar was ze het gelukkig mee eeens. Rest van de reis niks meer van gemerkt. Arke verkocht toen nog Premium Comfort op short/medium haul vluchten, dus ik zat vooraan met mijn koptelefoon op voor 6 uur :Y)
So we just called him Fred
  zaterdag 14 januari 2017 @ 14:51:45 #74
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168129041
TUI "trakteert" weer eens 300 mensen op een extra dag vakantie in Dom. Republiek:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/cs-tqp

De origineel geplande 787-8 PH-TFM staat met een defect op Schiphol.
So we just called him Fred
pi_168137441
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 01:23 schreef derLudolf het volgende:
Dat is waarschijnlijk nóg erger dan in de trein zitten na afloop van de Huishoudbeurs[..]
Letterlijk ervaring mee. Was met de trein met een aantal personen mee die naar de Huishoudbeurs gingen, ik ging zelf naar...nou ja; dat kun je wel raden waarheen. :P

Anywho; ik stond op Amsterdam RAI station op hun te wachten en er komt ineens letterlijk zo'n kudde vrouwen binnenstormen allemaal op 1 NS medewerker af (arme man/vrouw) vragen waar ze heen moesten.
Antwoord binnen en de hele kudde de bocht om en trap op.
Leek wel of ze werden geleid door een Bordercollie. _O-
quote:
Het veertiende uur ;)
Correct, maar hoe moet je het dan noemen dat het 13 uur nog wat is? :P
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 10:09 schreef xcachet het volgende:
Al zal de 13e rij in het vliegtuig zoals gewoonlijk wel weggelaten zijn. Dat brengt ongeluk. :D
Niet volgens Finnair. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')