quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Moeilijk, het kan door een debat of een actuele gebeurtenis zo maar helemaal veranderen in de laatste weken.
(...)
Kan ie mooi zijn eigen stromannen gaan aanvallen.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 10:48 schreef 99.999 het volgende:
Edit, Denk haalt een zeteltje, mag Kuzu met zichzelf ruzie gaan zoeken in de fractie.
Whehe.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 11:05 schreef Reya het volgende:
Ik wacht nog op de voorspelling van Monolith, dan weet ik in ieder geval op welke lijn ik niet moet gaan zitten.
50+ 16???quote:Op zaterdag 7 januari 2017 22:59 schreef Snackman het volgende:
PVV 30
VVD 30
PvdA 20
CDA 22
SP 12
D66 16
CU 7
GL 14
SGP 4
PvdD 4
50plus 16
Er zijn maar 150zetels he..quote:Op zaterdag 7 januari 2017 22:59 schreef Snackman het volgende:
PVV 30
VVD 30
PvdA 20
CDA 22
SP 12
D66 16
CU 7
GL 14
SGP 4
PvdD 4
50plus 16
quote:Op vrijdag 6 januari 2017 11:05 schreef Reya het volgende:
Ik wacht nog op de voorspelling van Monolith, dan weet ik in ieder geval op welke lijn ik niet moet gaan zitten.
quote:
Niet meer aan toegekomen?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:06 schreef Ryon het volgende:
O ja, een toelichting is natuurlijk wel een goed idee en leuker om te lezen dan alleen wat cijfertjes. Ik edit mijn post even.
Nee, kwam helaas iets tussen en toen was de edit mogelijkheid al pleitte.. Ik begin wel even opnieuw.quote:
Toelichting:quote:Op vrijdag 6 januari 2017 10:48 schreef Ryon het volgende:
VVD 30
PVV 25
D66 15
CDA 18
SP 13
PvdA 25
GL 10
50+ 5
CU 2
SGP 2
PvdD 4
Denk 1
FvD 150quote:Op vrijdag 6 januari 2017 11:05 schreef Reya het volgende:
Ik voorspel een score van -150, alhoewel -148 ook nog tot de opties behoort.quote:
Eerder een score van 0, 1 of 2 als ik het systeem uit de OP goed begrijp.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik voorspel een score van -150, alhoewel -148 ook nog tot de opties behoort.
Nee. Stel dat Baudet één zetel haalt, dan zit Mono voor FvD op 149 minpunten. Maar aangezien hij alle andere partijen op 0 peilt, zit hij er bij die partijen natuurlijk ook alle behaalde zetels (149 in totaal) naast.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Eerder een score van 0, 1 of 2 als ik het systeem uit de OP goed begrijp.
Met een "startkapitaal van 150" is de eindscore dan dus toch gewoon 1 juf?quote:Op maandag 9 januari 2017 13:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. Stel dat Baudet één zetel haalt, dan zit Mono voor FvD op 149 minpunten. Maar aangezien hij alle andere partijen op 0 peilt, zit hij er bij die partijen natuurlijk ook alle behaalde zetels (149 in totaal) naast.
Nee, want 150 - 149 (fout bij FvD) - 149 (fout bij de andere partijen samen) = -148.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:04 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Met een "startkapitaal van 150" is de eindscore dan dus toch gewoon 1 juf?
Ah, de partijen die je niet noemt maar wel de TK bereiken tellen ook mee. Wel zo fair inderdaad, want er zijn best een paar kanshebbers die mogelijk niet genoemd worden.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, want 150 - 149 (fout bij FvD) - 149 (fout bij de andere partijen samen) = -148.
Alle 3 de coalitie mogelijkheden zullen niet gebeuren.quote:Op maandag 9 januari 2017 20:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Coalitiemogelijkheden:
- VVD, PVV, CDA, CU/50+. Onwaarschijnlijk.
- VVD, PVdA, D66 en GL. Paars plus. Ondanks dat ik Klaver een kwal vind hoop ik op iets als dit.
-VVD, PVV, D66. Onwaarschijnlijk.
CU 2 zetels? Wie gaat die atoombom op de bible belt droppen dan? CU sowieso 4-6 zetels natuurlijk......quote:Op maandag 9 januari 2017 12:38 schreef Ryon het volgende:
[..]
Toelichting:
VVD wint met 30 zetels want inspirerend leiderschap van de beste minister-president sinds de WOII. Een grote overwinning als in 2012 is vanwege de verschuivingen in de economie en de maatschappij ondenkbaar.
PVV op 25. Zij gaan sowieso winnen maar de piek die zij nu hebben in de peilingen zullen ze moeten inleveren. Er zal een felle strijd losbarsten tussen Wilders - Asscher en - Rutte. Een aantal kiezers die nu nog op de PVV willen stemmen zullen op het laatste moment toch voor Asscher en Rutte gaan. Zeker als beide partijen tijdens de debatten flink zullen toegeven op sociale en immigratiethema's.
PvdA op 25. De comeback kid. Asscher weet zich dankzij sterke positionering tijdens de debatten als de leider van het linkse blok te presenteren.De enige die een geloofwaardig weerwoord heeft op Wilders Heel veel kiezers zullen met tegenzin op de PvdA stemmen maar het alternatief (de PVV) nog veel erger vinden.. Zetels zullen voornamelijk van D66 en GroenLinks komen (die nu relatief goed in de peilingen staan). De PvdA zal in vergelijking met 2012 wel moeten inleveren.
CDA op 18. De campagne van Buma is nu nog flink aan het kwakkelen. Het CDA heeft echter sterke oppositie gevoerd en de kans bestaat dat zij de komende twee maanden daar de vruchten van weten te plukken. Ze gokken op "degelijkheid" en "samenleven" en het zou zo maar kunnen zijn dat de combinatie Omtzigt en Buma een relatief grote groep mensen naar het politieke midden weet te trekken.
D66 op 16. D66 gaat sowieso winnen. Maar de winst zal beperkt worden door de sterke concurrentie op links van zowel de terugkomende PvdA als GroenLinks. Dit met name doordat Pechtold de kiezer onvoldoende weet te overtuigen van zijn linkse leiderschap. Het Klaver - Asscher effect zal op links voor meer opschudding zorgen.
SP op 13. Ja, de SP op verlies. Dit doordat de PvdA sterk terugkomt en Emiel Roemer het wederom moet afleggen. Het rommelt binnen de partij en het wantrouwen richting de leider zal gevolgen hebben voor het electoraat.
GroenLinks op 10. Het Klavereffect zal GroenLinks een flinke zetelwinst brengen en weer op oud-niveau doen herstellen. De echt grote winst blijft uit. Wanneer Klaver en Asscher de degens zullen kruizen zal Asscher toch als de sterkere leider naar voren komen. De strategie van Klaver en Asscher is om zich af te zetten tegen Wilders. Klaver zal dit minder geloofwaardig kunnen doen en uiteindelijk zijn verwachtingen moeten temperen.
50+ op vijf. Helaas. Bejaard en boos Nederland heeft ook een stem en daar zal deze partij van genieten.
CU en SGP op 2. Klein christelijk blijft klein christelijk.
PvdD op vier. Deze partij zal profiteren van zowel proteststemmen als van de belangstelling voor duurzaamheid (deels door Klaver aangewakkerd). Dat Ewald Engelen verkiesbaar is (nummer acht) zal zowel economen als filosofen in vervoering brengen. Alleen maar winst op dat gebied.
Denk op 1. Niet de volledige achterban zal de moeite nemen om naar de stembus te gaan maar één zetel zal er toch wel inzitten.
Mee eens, ik had geen aandacht aan die partij geschonken. Ik verhoog die naar vier. De twee zetels gaan af van het CDA.quote:Op woensdag 11 januari 2017 14:44 schreef Morendo het volgende:
[..]
CU 2 zetels? Wie gaat die atoombom op de bible belt droppen dan? CU sowieso 4-6 zetels natuurlijk......
Leg eens uit dan.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 05:32 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik zie het al. Dit ga ik op mijn sloffen winnen.
Wat ik daarmee bedoel is niet "de hoger opgeleide elite weet het beter", maar "de hoger opgeleide elite gaat zich ook verschansen in ideologische loopgraven". Als antwoord op de PVV gaan zij die het niet met de PVV eens zijn radicaler aan de andere kant zitten. GL gaat daar van profiteren, en niet langer D66.quote:Op maandag 16 januari 2017 10:04 schreef Morendo het volgende:
de hoger opgeleide elite schuift meer en meer naar het kamp van GL.
Smakelijk gelachen.
Als dat zo is dan is deze veronderstelling en aanname dus een typisch voorbeeld van de misplaatste arrogantie die straks in maart wordt afgestraft.quote:Op maandag 16 januari 2017 10:04 schreef Morendo het volgende:
de hoger opgeleide elite schuift meer en meer naar het kamp van GL.
Smakelijk gelachen.
Meen je dit nu serieus? Dit is meer wat je HOOPT niet wat je denkt mag ik hopen?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 10:17 schreef Janneke141 het volgende:
TS begint:
VVD 33
PVV 23
D66 18
CDA 17
SP 15
PvdA 15
GL 12
50+ 7
CU 5
SGP 2
PvdD 2
Denk 1
Dit is wat ik denk.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Meen je dit nu serieus? Dit is meer wat je HOOPT niet wat je denkt mag ik hopen?
PVV wordt dik de grootste en de PvdD haalt in ieder geval 4 zetels.
Waar baseer je het op dat de VVD groter gaat worden dan de PVV? De peilingen laten zien dat de PVV de grootste gaat worden en daar komt bij gezien de recente ontwikkelingen bij andere verkiezingen dat juist de anti status quo partijen enorm gaan winnen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is wat ik denk.
Ik hoop dat er iets uitkomt waar een fatsoenlijke coalitie van te bakken is, en dat is dit niet.
Op gezond verstand van de kiezer, en op historische missers in de peilingen. De PVV werd altijd te hoog ingeschat, en er bestaan daadwerkelijk kiezers die graag een land bestuurd zien, in plaats van toegeschreeuwd in 140 tekens.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waar baseer je het op dat de VVD groter gaat worden dan de PVV? De peilingen laten zien dat de PVV de grootste gaat worden en daar komt bij gezien de recente ontwikkelingen bij andere verkiezingen dat juist de anti status quo partijen enorm gaan winnen.
Dat jij vindt dat mensen die tegen de status quo stemmen gezond verstand missen is fijn maar het is juist gezond verstand dat mensen tegen de status quo doen stemmen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 20:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op gezond verstand van de kiezer, en op historische missers in de peilingen. De PVV werd altijd te hoog ingeschat, en er bestaan daadwerkelijk kiezers die graag een land bestuurd zien, in plaats van toegeschreeuwd in 140 tekens.
Ik zou zeggen, lever zelf ook een voorspelling aan en post 'm hier, vandaag kan het nog. We kunnen geen van beiden zes weken in de toekomst kijken.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 21:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat jij vindt dat mensen die tegen de status quo stemmen gezond verstand missen is fijn maar het is juist gezond verstand dat mensen tegen de status quo doen stemmen.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society. Jiddu Krishnamurti
Done!quote:Op dinsdag 31 januari 2017 22:46 schreef 99.999 het volgende:
Voeg even wat motivatie toe heren, dat maakt het wat sappiger
Ik corrigeer nog net even op tijd:quote:Op zondag 8 januari 2017 17:13 schreef Kaas- het volgende:
VVD 32 - Meest favoriete premier, wordt gewoon weer de grootste wanneer het serieus wordt.
PVV 30 - Krimpt nog een beetje.
CDA 18 - Gaat winnen en eindigt in de regering.
PvdA - 15 Asscher brengt wat terug maar gaat oppositie voeren.
SP - 13 Valt tegen. Zoals altijd.
D66 - 12 Blijft gelijk, want D66 valt in een tweestrijd (dit keer VVD-PVV) altijd lager uit dan verwacht.
GL - 12 Gaat de peilingen niet waarmaken, maar dit is al een prachtige score.
CU - 5 Groeit een beetje.
50+ - 5 Verliest van de peilingen nog veel aan VVD en PVV.
SGP - 4 Groeit een beetje.
PvdD - 3 Groeit een beetje.
Denk - 1 Kuzu mag de Kamer nog een paar jaar vervelen met z'n vervelende bakkes.
Zijn twee opties voor een coalitie:
- VVD/CDA/PVV
- VVD/CDA/D66/GL (krijgt overigens met 74 net te weinig in mijn lijstje hierboven, maar ach)
Hoe dan ook wordt Rutte gewoon weer premier en gaan zowel VVD als CDA regeren. Waar het dus werkelijk om gaat is of kabinet Rutte-III aangevuld zal worden met progressieve partijen of met een nationalistische partij.
quote:VVD -27
PVV - 33
GL - 15
CDA -12
PvdA -12
D66 -14
SP - 11
CU - 5
50+ - 11
SGP -4
PvdD -4
Denk -1
FvD -1
Interessant, vooral de samenwerking van PvdD en SGP. Wanneer kwamen ze tot dit volstrekt logische besluit?quote:
Als 50Plus achttien zetels haalt, dan neem ik een half jaar lang een Henk Krol UI.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:49 schreef Boze_Appel het volgende:
Vooruit dan maar.
VVD 28
PVV 26
50+ 18
GL 15
D66 14
CDA 14
SP 13
PvdA 11
CU 5
SGP 3
PvdD 3
Deal.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als 50Plus achttien zetels haalt, dan neem ik een half jaar lang een Henk Krol UI.
Ben je nou nog niet aan het slapen?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Interessant, vooral de samenwerking van PvdD en SGP. Wanneer kwamen ze tot dit volstrekt logische besluit?
En nu het eerlijke verhaal, ik heb je om 21:30 niet gesproken meneertje!quote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ben je nou nog niet aan het slapen?
Ik zei om 21:30 al dat je het licht uit moest doen.
Helaas, te laat ingeleverd. U doet niet meer mee voor de prijzen.quote:Op woensdag 1 februari 2017 00:06 schreef Gohf046 het volgende:
PVV 30
VVD 27
PvdA 15
D66 14
CDA 14
GL 13
SP 13
50+ 8
CU 5
SGP 3
PvdD 3
Denk 3
Fvd 2
Welnee, de uiterste invuldatum is 1 februari, dus ruim op tijd.quote:Op woensdag 1 februari 2017 00:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
Helaas, te laat ingeleverd. U doet niet meer mee voor de prijzen.
Goed punt. Vandaag mag ook nog inderdaad.quote:Op woensdag 1 februari 2017 00:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Welnee, de uiterste invuldatum is 1 februari, dus ruim op tijd.
Beide een vrij christelijke (tot op het fundamentalistische af) achterban.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Interessant, vooral de samenwerking van PvdD en SGP. Wanneer kwamen ze tot dit volstrekt logische besluit?
Maar hij doelt er natuurlijk op dat hij verwacht dat beide partijen dat aantal zetels zal halen.quote:Op woensdag 1 februari 2017 09:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Beide een vrij christelijke (tot op het fundamentalistische af) achterban.
Kan je ook nog aangeven waarom je deze radicale verschuivingen verwacht?quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:19 schreef Hallojo het volgende:
VVD 42
PVV 36
SP 18
CDA 14
PvdA 12
GL 12
50+ 7
CU 4
SGP 2
PvdD 2
Denk 1
Ik verwacht een strijd tussen VVD en PVV zoals vorige keer tussen PvdA en VVD.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan je ook nog aangeven waarom je deze radicale verschuivingen verwacht?
Dat kan maar tot nu toe vallen de totale verschuivingen tussen "links" en "rechts" per verkiezing meestal nogal mee. Dit zou daarin nog een radicale trendbreuk zijn.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:28 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik verwacht een strijd tussen VVD en PVV zoals vorige keer tussen PvdA en VVD.
Ik denk dat veel "gematigde" linksen VVD zullen gaan stemmen om Wilders niet de grootste te laten worden.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat kan maar tot nu toe vallen de totale verschuivingen tussen "links" en "rechts" per verkiezing meestal nogal mee. Dit zou daarin nog een radicale trendbreuk zijn.
Maar goed, we zullen zien in maart.
Wat de PvdD betreft zit je er hier flink naast.quote:Op woensdag 1 februari 2017 09:48 schreef Euribob het volgende:
[..]
Beide een vrij christelijke (tot op het fundamentalistische af) achterban.
De partijtop zit toch vol met van die malle Zevende dagsadventisten.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:56 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Wat de PvdD betreft zit je er hier flink naast.
Net als de mensen die die partij trouwens 1 of 0 zetels toekennen in hun voorspelling. Ik weet dat er nog een en ander kan veranderen maar de PvdD staat echt al tijden op 3-5 zetels oftewel winst. En ik verwacht ook dat ze die winst zullen weten te verzilveren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |