Als het goed is gaat dit percentage dan wat zakkenquote:Op vrijdag 6 januari 2017 11:17 schreef FINONAF het volgende:
[..]
Rond de 11% schat ik zo in. Ik verwacht dat dit percentage stabiel blijft de komende tijd, omdat ik nieuwe projecten kan financieren met de cashflow van de aflossingen en rente.
Inderdaad weinig zekerheden maar de hoofdelijke aansprakelijkheid zorgt er wel voor dat een geldnemer er niet zomaar mee wegkomt als het mis loopt en daar ben ik wel blij mee. Ook lees ik dat de verwachting is dat het aantal fietsenwinkels de komende 5 jaren zal halveren. Ik hoop dan maar dat deze ondernemer hier niet bij zit. Wat een heerlijkheid dat hier verder geen bank bij betrokken is. Ik neem hem ook mee.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 11:49 schreef obligataire het volgende:
[..]
Geen harde zekerheden maar wel prima balansratio's, weinig schuld en goed betalingsgedrag. Die lust ik wel.
Precies geen schulden, daarnaast lijkt het mij zo maar dat als je denkt dat de onderneming niet levensvatbaar is je je aandeel in de zaak niet gaat uitbreiden met de overname van een aandeel van je vennoot.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:05 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Inderdaad weinig zekerheden maar de hoofdelijke aansprakelijkheid zorgt er wel voor dat een geldnemer er niet zomaar mee wegkomt als het mis loopt en daar ben ik wel blij mee. Ook lees ik dat de verwachting is dat het aantal fietsenwinkels de komende 5 jaren zal halveren. Ik hoop dan maar dat deze ondernemer hier niet bij zit. Wat een heerlijkheid dat hier verder geen bank bij betrokken is. Ik neem hem ook mee.
DJH77 weer bedankt voor het speurwerk!
Top en sorry! Ik had je oproep niet gezien.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 08:27 schreef µ het volgende:
Allemaal!
Er is door 1 persoon massaal gehoor gegeven aan mijn oproep voor sponsoring.
crowdiefunder betaalt de server voor heel 2017!.
Bedankt crowdiefunder
Collin is geen fan van verpanden van voorraden omdat ze, ondanks dat ze dit ontkennen, volgens mij helemaal niets zien in het werk dat het voor hun oplevert mbt de registratie bij de belastingdienst. Jammer en een gemiste kans, ook weer in dit geval.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Precies geen schulden, daarnaast lijkt het mij zo maar dat als je denkt dat de onderneming niet levensvatbaar is je je aandeel in de zaak niet gaat uitbreiden met de overname van een aandeel van je vennoot.
Dus het lijkt ondanks dat er geen zekerheden zijn anders dan de verpande levensverzekering , best een aardige propositie.
Wat ik me wel af vraag is waarom de voorraad niet verpand wordt aan de lening als er toch geen banken in het spel zijn die deze koek opeisen. Indien juist geadministreerd geeft dit toch enige zekerheid t.o.v. andere schuldeisers als het mis gaat.
quote:Op vrijdag 6 januari 2017 11:16 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF.Nog een filmpje van de ondernemer:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit geeft de lokale betrokkenheid weer en dat is altijd goed.quote:
Ha scherp, je hebt inderdaad gelijk. Ik bedoel te zeggen dat ik niet verwacht dat het percentage dit jaar enorm veranderdquote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:01 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Als het goed is gaat dit percentage dan wat zakkenOf ga je niet in andere dingen investeren
Al opgelost hoorquote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:48 schreef Dwarsindeweg het volgende:
[..]
Top en sorry! Ik had je oproep niet gezien.
Het zou leuk zijn als er een een keer al voor de echte publicatie vol zit.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:19 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dit geeft de lokale betrokkenheid weer en dat is altijd goed.
Hij gaat trouwens als een speer want hij zit al voor 24% vol.
quote:Op donderdag 5 januari 2017 12:02 schreef djh77 het volgende:
Ik ben benieuwd welke truc Collin gaat uithalen om de SNAP volledig te financieren.
Kijk, inmiddels is het blijkbaar gedaan (hij staat nu ineens op 85%)quote:Op donderdag 5 januari 2017 12:14 schreef Horsemen het volgende:
O, daar gooit eerdaags gewoon iemand 40k in en dan loopt hij verder wel vol....
Ik zou funding circle wel weer terug willen zien in de mailer. Heeft een tijdje gewerkt en ik was er wel content mee. FNC heeft op dit moment vaak kleine projectjes van 5 tot 10k waar ik nu vaak te laat voor ben.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:27 schreef µ het volgende:
Nog een grote afwezige op de server die we zouden willen monitoren qua crowdfundplatformen?
https://crowdfundmailer.nl/
Een grote niet maar ik denk dat AgD er wel af kan (jammer maar het is niet anders) en ik zou SiG er wel bij willen hebben (als er uiteraard meer liefhebbers zijn). Mede omdat SiG nog geen mail of iets dergelijks stuurt als er een nieuw project is.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:27 schreef µ het volgende:
Nog een grote afwezige op de server die we zouden willen monitoren qua crowdfundplatformen?
https://crowdfundmailer.nl/
Je had bijna gelijk. Het was 1x 15k en 1x 20kquote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:30 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Kijk, inmiddels is het blijkbaar gedaan (hij staat nu ineens op 85%)![]()
En ik was het echt zelf nietquote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:33 schreef djh77 het volgende:
[..]
Je had bijna gelijk. Het was 1x 15k en 1x 20k
Zouden die 'onderhands' nog extra garanties gekregen hebben?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:33 schreef djh77 het volgende:
[..]
Je had bijna gelijk. Het was 1x 15k en 1x 20k
Eens! De mailer werkte goed.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik zou funding circle wel weer terug willen zien in de mailer. Heeft een tijdje gewerkt en ik was er wel content mee. FNC heeft op dit moment vaak kleine projectjes van 5 tot 10k waar ik nu vaak te laat voor ben.
Kan, of de directie van Collin heeft er wat in gegooid. Ze willen natuurlijk dat er blijft staat 100% succesvol gefund.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:35 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
Zouden die 'onderhands' nog extra garanties gekregen hebben?
Dat zou een goede optie zijn; als FNC erbij staat, ga ik me ook inschrijven voor de mailerquote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik zou funding circle wel weer terug willen zien in de mailer. Heeft een tijdje gewerkt en ik was er wel content mee. FNC heeft op dit moment vaak kleine projectjes van 5 tot 10k waar ik nu vaak te laat voor ben.
Ik heb inderdaad geen goed jaar achter de rug bij Meesman. Ondanks dat is het nog altijd een beter rendement dan wat ik voor mijn spaargeld heb gehad.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 10:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Obligaties? Dat is wel het meest matig renderende deel van Meesman op dit moment volgens mij toch. CF betekent ook wat risico, wat maakt dat je niet wat in de aandelen wereldwijd van Meesman stopt? Dat fonds heeft ook een goed jaar gedraaid, al komt dat voornamelijk door de Amerikaanse Trump-impuls op het eind van het jaar...maar anders had dat ook een hoger rendement gedraaid dan obligaties.
Overigens wel blij dat ik indertijd niet alsnog in Special Trees ben gestapt, hele tijd over getwijfeld.
Ik ook!quote:Op vrijdag 6 januari 2017 14:39 schreef marathon2000 het volgende:
[..]
Dat zou een goede optie zijn; als FNC erbij staat, ga ik me ook inschrijven voor de mailer
Mooi werk, ik doe mee.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 15:02 schreef marathon2000 het volgende:
GVE:
Branderhorst Character Wood unieke meubelen zoekt #crowdfunding van ¤ 47.200,-. Class 5s | 9% rente | 60 maanden| http://ow.ly/Yhvc307Kq4B
Met zo'n relatief laag bedrag dus weinig risico. Dit moet hij wel terug kunnen betalen, mocht het onverhoopt mis gaan.quote:Welke specifieke zekerheden kunt u inbrengen?
Verpanding van de volgende activa: debiteuren, bedrijfsinventaris en voorraden. Daarnaast teken ik voor hoofdelijke aansprakelijkheid in privé.
Het is wel een nadeel dat de partner niet mee tekent.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 15:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mooi werk, ik doe mee.
[..]
Met zo'n relatief laag bedrag dus weinig risico. Dit moet hij wel terug kunnen betalen, mocht het onverhoopt mis gaan.
Ik doe het niet, zit ook al in de fietsenmaker vandaag.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 15:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mooi werk, ik doe mee.
[..]
Met zo'n relatief laag bedrag dus weinig risico. Dit moet hij wel terug kunnen betalen, mocht het onverhoopt mis gaan.
Ik doe hem overigens ook niet maar dat de BKR onbekend is is goed. (geen geregistreerde leningen)quote:
ik kies ook voor de fietsenmaker vandaagquote:Op vrijdag 6 januari 2017 15:21 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik doe het niet, zit ook al in de fietsenmaker vandaag.
Hij staat nog aan het begin, heeft alleen nog maar aan naasten (familie, vrienden) verkocht. En de Fiscus heeft bodemrecht dus die verpanding van voorraad en inventaris zal weinig brengen denk ik.
Zijn mooie dingen die erbij staan ja.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 15:25 schreef bleyenburg het volgende:
verpanding gaat helemaal nergens over.
inventaris is er niet, debiteuren ook niet (als het goed is) en voorraad idem.
hoewel enorm sympathiek en ik erg gecharmeerd ben van hout, sla ik 'm over
Ja klopt daar had ik ook al aan gedacht. Ik doe een klein bedrag, zit een stukje gunfactor in ookquote:Op vrijdag 6 januari 2017 15:21 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik doe het niet, zit ook al in de fietsenmaker vandaag.
Hij staat nog aan het begin, heeft alleen nog maar aan naasten (familie, vrienden) verkocht. En de Fiscus heeft bodemrecht dus die verpanding van voorraad en inventaris zal weinig brengen denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |