abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167922844
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:17 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Rond de 11% schat ik zo in. Ik verwacht dat dit percentage stabiel blijft de komende tijd, omdat ik nieuwe projecten kan financieren met de cashflow van de aflossingen en rente.
Als het goed is gaat dit percentage dan wat zakken ;) Of ga je niet in andere dingen investeren
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_167922924
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:49 schreef obligataire het volgende:

[..]

Geen harde zekerheden maar wel prima balansratio's, weinig schuld en goed betalingsgedrag. Die lust ik wel.
Inderdaad weinig zekerheden maar de hoofdelijke aansprakelijkheid zorgt er wel voor dat een geldnemer er niet zomaar mee wegkomt als het mis loopt en daar ben ik wel blij mee. Ook lees ik dat de verwachting is dat het aantal fietsenwinkels de komende 5 jaren zal halveren. Ik hoop dan maar dat deze ondernemer hier niet bij zit. Wat een heerlijkheid dat hier verder geen bank bij betrokken is. Ik neem hem ook mee.

DJH77 weer bedankt voor het speurwerk!
pi_167923457
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Inderdaad weinig zekerheden maar de hoofdelijke aansprakelijkheid zorgt er wel voor dat een geldnemer er niet zomaar mee wegkomt als het mis loopt en daar ben ik wel blij mee. Ook lees ik dat de verwachting is dat het aantal fietsenwinkels de komende 5 jaren zal halveren. Ik hoop dan maar dat deze ondernemer hier niet bij zit. Wat een heerlijkheid dat hier verder geen bank bij betrokken is. Ik neem hem ook mee.

DJH77 weer bedankt voor het speurwerk!
Precies geen schulden, daarnaast lijkt het mij zo maar dat als je denkt dat de onderneming niet levensvatbaar is je je aandeel in de zaak niet gaat uitbreiden met de overname van een aandeel van je vennoot.
Dus het lijkt ondanks dat er geen zekerheden zijn anders dan de verpande levensverzekering , best een aardige propositie.
Wat ik me wel af vraag is waarom de voorraad niet verpand wordt aan de lening als er toch geen banken in het spel zijn die deze koek opeisen. Indien juist geadministreerd geeft dit toch enige zekerheid t.o.v. andere schuldeisers als het mis gaat.
pi_167923805
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 08:27 schreef µ het volgende:
Allemaal!

Er is door 1 persoon massaal gehoor gegeven aan mijn oproep voor sponsoring.

crowdiefunder betaalt de server voor heel 2017!.

Bedankt crowdiefunder _O_
Top en sorry! Ik had je oproep niet gezien.
pi_167923930
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Precies geen schulden, daarnaast lijkt het mij zo maar dat als je denkt dat de onderneming niet levensvatbaar is je je aandeel in de zaak niet gaat uitbreiden met de overname van een aandeel van je vennoot.
Dus het lijkt ondanks dat er geen zekerheden zijn anders dan de verpande levensverzekering , best een aardige propositie.
Wat ik me wel af vraag is waarom de voorraad niet verpand wordt aan de lening als er toch geen banken in het spel zijn die deze koek opeisen. Indien juist geadministreerd geeft dit toch enige zekerheid t.o.v. andere schuldeisers als het mis gaat.
Collin is geen fan van verpanden van voorraden omdat ze, ondanks dat ze dit ontkennen, volgens mij helemaal niets zien in het werk dat het voor hun oplevert mbt de registratie bij de belastingdienst. Jammer en een gemiste kans, ook weer in dit geval.
pi_167923952
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:16 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog een filmpje van de ondernemer:
pi_167924473
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:57 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nog een filmpje van de ondernemer:
Dit geeft de lokale betrokkenheid weer en dat is altijd goed.
Hij gaat trouwens als een speer want hij zit al voor 24% vol.
pi_167924520
De top 10 van week 1 (met een nieuwe nummmmmmeeeerrrrr 1)
pi_167924563
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:01 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Als het goed is gaat dit percentage dan wat zakken ;) Of ga je niet in andere dingen investeren
Ha scherp, je hebt inderdaad gelijk. Ik bedoel te zeggen dat ik niet verwacht dat het percentage dit jaar enorm veranderd
pi_167924636
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 13:48 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Top en sorry! Ik had je oproep niet gezien.
Al opgelost hoor ;)
జ్ఞ‌ా
pi_167924645
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:19 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dit geeft de lokale betrokkenheid weer en dat is altijd goed.
Hij gaat trouwens als een speer want hij zit al voor 24% vol.
Het zou leuk zijn als er een een keer al voor de echte publicatie vol zit. :)
pi_167924652
Nog een grote afwezige op de server die we zouden willen monitoren qua crowdfundplatformen?

https://crowdfundmailer.nl/
జ్ఞ‌ా
pi_167924704
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 12:02 schreef djh77 het volgende:
Ik ben benieuwd welke truc Collin gaat uithalen om de SNAP volledig te financieren.
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2017 12:14 schreef Horsemen het volgende:
O, daar gooit eerdaags gewoon iemand 40k in en dan loopt hij verder wel vol....
Kijk, inmiddels is het blijkbaar gedaan (hij staat nu ineens op 85%) :P
pi_167924737
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:27 schreef µ het volgende:
Nog een grote afwezige op de server die we zouden willen monitoren qua crowdfundplatformen?

Ik zou funding circle wel weer terug willen zien in de mailer. Heeft een tijdje gewerkt en ik was er wel content mee. FNC heeft op dit moment vaak kleine projectjes van 5 tot 10k waar ik nu vaak te laat voor ben.
pi_167924769
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:27 schreef µ het volgende:

Een grote niet maar ik denk dat AgD er wel af kan (jammer maar het is niet anders) en ik zou SiG er wel bij willen hebben (als er uiteraard meer liefhebbers zijn). Mede omdat SiG nog geen mail of iets dergelijks stuurt als er een nieuw project is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Horsemen op 06-01-2017 14:40:04 ]
pi_167924779
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Kijk, inmiddels is het blijkbaar gedaan (hij staat nu ineens op 85%) :P
Je had bijna gelijk. Het was 1x 15k en 1x 20k ^O^
pi_167924800
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:33 schreef djh77 het volgende:

[..]

En ik was het echt zelf niet :+
Ik heb dit al vaker zien gebeuren.
pi_167924810
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:33 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zouden die 'onderhands' nog extra garanties gekregen hebben?
pi_167924860
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik zou funding circle wel weer terug willen zien in de mailer. Heeft een tijdje gewerkt en ik was er wel content mee. FNC heeft op dit moment vaak kleine projectjes van 5 tot 10k waar ik nu vaak te laat voor ben.
Eens! De mailer werkte goed.
pi_167924884
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:35 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

Zouden die 'onderhands' nog extra garanties gekregen hebben?
Kan, of de directie van Collin heeft er wat in gegooid. Ze willen natuurlijk dat er blijft staat 100% succesvol gefund.
pi_167924898
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat zou een goede optie zijn; als FNC erbij staat, ga ik me ook inschrijven voor de mailer
pi_167924927
En DJH77 bedankt voor melden van de fietsenmaker, ik doe ook mee.
Er zit relatief veel kapitaal in de voorraad, maar mocht het jaar wat moeilijker lopen, dan kunnen de rekeningen richting de franchisegever/inkoper een maandje langer op de stapel blijven liggen.
pi_167925120
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 10:11 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Obligaties? Dat is wel het meest matig renderende deel van Meesman op dit moment volgens mij toch. CF betekent ook wat risico, wat maakt dat je niet wat in de aandelen wereldwijd van Meesman stopt? Dat fonds heeft ook een goed jaar gedraaid, al komt dat voornamelijk door de Amerikaanse Trump-impuls op het eind van het jaar...maar anders had dat ook een hoger rendement gedraaid dan obligaties.

Overigens wel blij dat ik indertijd niet alsnog in Special Trees ben gestapt, hele tijd over getwijfeld.
Ik heb inderdaad geen goed jaar achter de rug bij Meesman. Ondanks dat is het nog altijd een beter rendement dan wat ik voor mijn spaargeld heb gehad.

Waarom ik niet mijn leeuwendeel in aandelen via Meesman heb, is vanwege het hogere risico. Ik ben wel van plan om dit jaar een eenmalige grote aankoop aandelen wereldwijd via Meesman te doen.

Mijn vaste maandelijkse inleg voor obligaties heb ik een jaar geleden verlaagt, omdat ik toen echt in crowdfunding wou gaan investeren na een tijdlang daarin alleen wat testleningen uit had staan. Dat vaste bedrag voor obligaties ben ik ook niet van plan te gaan verlagen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_167925430
GVE:
Branderhorst Character Wood unieke meubelen zoekt #crowdfunding van ¤ 47.200,-. Class 5s | 9% rente | 60 maanden| http://ow.ly/Yhvc307Kq4B
pi_167925453
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 14:39 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

Dat zou een goede optie zijn; als FNC erbij staat, ga ik me ook inschrijven voor de mailer
Ik ook!
  vrijdag 6 januari 2017 @ 15:06:49 #97
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167925537
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:02 schreef marathon2000 het volgende:
GVE:
Branderhorst Character Wood unieke meubelen zoekt #crowdfunding van ¤ 47.200,-. Class 5s | 9% rente | 60 maanden| http://ow.ly/Yhvc307Kq4B
Mooi werk, ik doe mee.

quote:
Welke specifieke zekerheden kunt u inbrengen?

Verpanding van de volgende activa: debiteuren, bedrijfsinventaris en voorraden. Daarnaast teken ik voor hoofdelijke aansprakelijkheid in privé.
Met zo'n relatief laag bedrag dus weinig risico. Dit moet hij wel terug kunnen betalen, mocht het onverhoopt mis gaan.
pi_167925815
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Mooi werk, ik doe mee.

[..]

Met zo'n relatief laag bedrag dus weinig risico. Dit moet hij wel terug kunnen betalen, mocht het onverhoopt mis gaan.
Het is wel een nadeel dat de partner niet mee tekent.
pi_167925834
waar is z'n BKR toetsing?
pi_167925870
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Mooi werk, ik doe mee.

[..]

Ik doe het niet, zit ook al in de fietsenmaker vandaag.

Hij staat nog aan het begin, heeft alleen nog maar aan naasten (familie, vrienden) verkocht. En de Fiscus heeft bodemrecht dus die verpanding van voorraad en inventaris zal weinig brengen denk ik.

De begeleidende firma 'Stapelfinancieringen'' zal hier wel weinig fans hebben denk ik :6
Pecunia non olet
pi_167925961
verpanding gaat helemaal nergens over.
inventaris is er niet, debiteuren ook niet (als het goed is) en voorraad idem.
hoewel enorm sympathiek en ik erg gecharmeerd ben van hout, sla ik 'm over
pi_167925987
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:20 schreef bleyenburg het volgende:
waar is z'n BKR toetsing?
Ik doe hem overigens ook niet maar dat de BKR onbekend is is goed. (geen geregistreerde leningen)
pi_167926032
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hij staat nog aan het begin, heeft alleen nog maar aan naasten (familie, vrienden) verkocht. En de Fiscus heeft bodemrecht dus die verpanding van voorraad en inventaris zal weinig brengen denk ik.
ik kies ook voor de fietsenmaker vandaag

Vind het lastig waar ik het plafond voor mezelf leg voor investeren in crowdfunding. Ben anderhalf jaar geleden gestart met crowdfunding en heb tot nu toe elke maand meer geïnvesteerd dan ik terug ontvangen heb. De portefeuille is nu ca. 75 projecten met daarnaast investeringen bij Twino en Mintos. Bondora staat on hold.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 6 januari 2017 @ 15:32:16 #104
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_167926122
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:25 schreef bleyenburg het volgende:
verpanding gaat helemaal nergens over.
inventaris is er niet, debiteuren ook niet (als het goed is) en voorraad idem.
hoewel enorm sympathiek en ik erg gecharmeerd ben van hout, sla ik 'm over
Zijn mooie dingen die erbij staan ja.

Maar hij heeft het ook steeds over een geheime techniek dat klinkt zo gek altijd.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 6 januari 2017 @ 15:39:33 #105
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167926299
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 15:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ja klopt daar had ik ook al aan gedacht. Ik doe een klein bedrag, zit een stukje gunfactor in ook :)

Valt mij overigens wel op dat er nog 4 andere KvK inschrijvingen op dit adres ingeschreven staan volgens het creditsafe rapport. Ik kan echter alleen de eerste terugvinden op de site van de KvK.

Brabox is ongetwijfeld een BV van BRAnderhorst.

Ik wil wel even zeker weten of meneer al niet 3x failliet is gegaan de afgelopen jaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')