Dank, goed te horen, ik hecht waarde aan correct (betaal) gedrag en zakendoen. Heeft in ieder geval de goede intenties. Nu het bij elkaar krijgen van de omzet, van 210k > 450k blijf ik fors vinden. Ik zal de pitch nog eens bestuderen. Ik hoop dat jullie goede zaken blijven doen, succesquote:Op donderdag 5 januari 2017 21:16 schreef bleyenburg het volgende:
@ peterc: veel meer kan ik niet zeggen.
over zijn andere 49 webshops al helemaal niet.
enige wat ik weet is dat ie voor een van zijn webshops alles bij mij inkoopt en dat tot mijn volle tevredenheid doet.
omzet is prima, betaalgedrag uitstekend.
In een eerdere discussie meen ik me te herinneren, dat iemand quote dat het woord steakhouse een dure naam was voor een veredelde grillroom / shoarma / kebab tent.quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er nog terug komt van de restschuld van rond 75K. HCN klopt zich op de borst dat ze door verpanding etc het risico beperkt. Ik weet eigenlijk niet in hoeverre het HCN lukt na een default nog geld uit de boedel of HA binnen te hengelen. Ik heb zelf nog geen probleem projecten bij HCN. Heeft iemand hier ervaring mee bij HCN?
Op het moment rond de 25% en dat loopt (als het goed is en het meisje niet teveel aan de inrichting uit geeftquote:Op donderdag 5 januari 2017 17:59 schreef Zocalo het volgende:
Hoeveel % van zijn vermogen heeft iedereen hier in crowdfunding zitten? Op alle toetsen kom je max. 10% tegen als aanraden, wordt daar netjes aan gehouden of zitten jullie er boven?
Ik snap de achterliggende gedachte van de AFM om die 10%-norm te hanteren wel - crowdlending is nieuw en de risico's zijn daardoor, ook voor de toezichthouder, nog moeilijk in te schatten -, maar 10% van wat? Voor mensen met een klein vermogen is crowdlending wellicht gewoon onverstandig, hoe klein het bedrag dat ze investeren ook is. Voor mensen met een heel groot vermogen kan 20% een aanvaardbaar risico zijn. Die norm zegt dus niks. Waar het om gaat is: wat is in jouw situatie een aanvaardbaar risico? Zelf zit ik nu op ongeveer 40% beleggen (m.n. aandelen), 40% kortlopende deposito's, 10% vrij opneembaar spaargeld en 10% crowdlending.quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:59 schreef Zocalo het volgende:
Hoeveel % van zijn vermogen heeft iedereen hier in crowdfunding zitten? Op alle toetsen kom je max. 10% tegen als aanraden, wordt daar netjes aan gehouden of zitten jullie er boven?
Het zijn details, die de doorslag kunnen geven als je twijfelt........quote:Op donderdag 5 januari 2017 23:23 schreef peterc het volgende:
[..]
Dank, goed te horen, ik hecht waarde aan correct (betaal) gedrag en zakendoen. Heeft in ieder geval de goede intenties. Nu het bij elkaar krijgen van de omzet, van 210k > 450k blijf ik fors vinden. Ik zal de pitch nog eens bestuderen. Ik hoop dat jullie goede zaken blijven doen, succes
quote:Op vrijdag 6 januari 2017 08:27 schreef µ het volgende:
Allemaal!
Er is door 1 persoon massaal gehoor gegeven aan mijn oproep voor sponsoring.
crowdiefunder betaalt de server voor heel 2017!.
Bedankt crowdiefunder
Dat is een heel mooi gebaar naar ons allen!quote:Op vrijdag 6 januari 2017 08:27 schreef µ het volgende:
Allemaal!
Bedankt crowdiefunder
Dan heeft er iemand een behoorlijk hoog bedrag toegezegd, want gister stond hij nog voor een behoorlijk bedrag openquote:Op vrijdag 6 januari 2017 09:17 schreef djh77 het volgende:
Voor wie nog mee wil doen in het project Hilledijk van SIG. Er staat nog maar een klein bedrag open in schijf 1: https://investeren.sameni(...)adstraat-7-rotterdam
Obligaties? Dat is wel het meest matig renderende deel van Meesman op dit moment volgens mij toch. CF betekent ook wat risico, wat maakt dat je niet wat in de aandelen wereldwijd van Meesman stopt? Dat fonds heeft ook een goed jaar gedraaid, al komt dat voornamelijk door de Amerikaanse Trump-impuls op het eind van het jaar...maar anders had dat ook een hoger rendement gedraaid dan obligaties.quote:Op donderdag 5 januari 2017 20:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik zit op zo'n 30% in crowdfunding. Vijftig procent zit nu in obligatiebeleggingen bij Meesman en de rest is spaargeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rond de 11% schat ik zo in. Ik verwacht dat dit percentage stabiel blijft de komende tijd, omdat ik nieuwe projecten kan financieren met de cashflow van de aflossingen en rente.quote:Op donderdag 5 januari 2017 17:59 schreef Zocalo het volgende:
Eens met NaRegenDeZon, top werk!
Als ik me er aan wil houden zit ik bijna aan de limiet van projecten, maar wil ergens nog wel meer investeren.
quote:Op vrijdag 6 januari 2017 11:16 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF.Geen harde zekerheden maar wel prima balansratio's, weinig schuld en goed betalingsgedrag. Die lust ik wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 06-01-2017 11:56:00 ]Pecunia non olet
Ik zit rond de 25%, en wil dit ook stabiel houden, dus cashflow uit CF weer terug laten vloeien in CF, en niet te veel extra investeren.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 11:17 schreef FINONAF het volgende:
[..]
Rond de 11% schat ik zo in. Ik verwacht dat dit percentage stabiel blijft de komende tijd, omdat ik nieuwe projecten kan financieren met de cashflow van de aflossingen en rente.
Als het goed is gaat dit percentage dan wat zakkenquote:Op vrijdag 6 januari 2017 11:17 schreef FINONAF het volgende:
[..]
Rond de 11% schat ik zo in. Ik verwacht dat dit percentage stabiel blijft de komende tijd, omdat ik nieuwe projecten kan financieren met de cashflow van de aflossingen en rente.
Inderdaad weinig zekerheden maar de hoofdelijke aansprakelijkheid zorgt er wel voor dat een geldnemer er niet zomaar mee wegkomt als het mis loopt en daar ben ik wel blij mee. Ook lees ik dat de verwachting is dat het aantal fietsenwinkels de komende 5 jaren zal halveren. Ik hoop dan maar dat deze ondernemer hier niet bij zit. Wat een heerlijkheid dat hier verder geen bank bij betrokken is. Ik neem hem ook mee.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 11:49 schreef obligataire het volgende:
[..]
Geen harde zekerheden maar wel prima balansratio's, weinig schuld en goed betalingsgedrag. Die lust ik wel.
Precies geen schulden, daarnaast lijkt het mij zo maar dat als je denkt dat de onderneming niet levensvatbaar is je je aandeel in de zaak niet gaat uitbreiden met de overname van een aandeel van je vennoot.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:05 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Inderdaad weinig zekerheden maar de hoofdelijke aansprakelijkheid zorgt er wel voor dat een geldnemer er niet zomaar mee wegkomt als het mis loopt en daar ben ik wel blij mee. Ook lees ik dat de verwachting is dat het aantal fietsenwinkels de komende 5 jaren zal halveren. Ik hoop dan maar dat deze ondernemer hier niet bij zit. Wat een heerlijkheid dat hier verder geen bank bij betrokken is. Ik neem hem ook mee.
DJH77 weer bedankt voor het speurwerk!
Top en sorry! Ik had je oproep niet gezien.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 08:27 schreef µ het volgende:
Allemaal!
Bedankt crowdiefunder
Collin is geen fan van verpanden van voorraden omdat ze, ondanks dat ze dit ontkennen, volgens mij helemaal niets zien in het werk dat het voor hun oplevert mbt de registratie bij de belastingdienst. Jammer en een gemiste kans, ook weer in dit geval.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Precies geen schulden, daarnaast lijkt het mij zo maar dat als je denkt dat de onderneming niet levensvatbaar is je je aandeel in de zaak niet gaat uitbreiden met de overname van een aandeel van je vennoot.
Dus het lijkt ondanks dat er geen zekerheden zijn anders dan de verpande levensverzekering , best een aardige propositie.
Wat ik me wel af vraag is waarom de voorraad niet verpand wordt aan de lening als er toch geen banken in het spel zijn die deze koek opeisen. Indien juist geadministreerd geeft dit toch enige zekerheid t.o.v. andere schuldeisers als het mis gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |