SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de constructeursSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?
In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.
Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.
De Agenda (onder voorbehoud)
Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië * Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina
De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, noch teams die er mee stoppen.Lewis Hamilton en X
Daniel Ricciardo en Max Verstappen
Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen
Sergio Perez en Esteban Ocon
Fernando Alonso en Stoffel Vandoorne
Valtteri Bottas en Lance Stroll
Carlos Sainz en Daniil Kvyat
Romain Grosjean en Kevin Magnussen
Nico Hulkenberg en Jolyon Palmer
Marcus Ericsson en X
X en X100.000 katjes
Fuck the EBU!
De rest van dat artikel is prut. De verhoging van de brandstoflimiet gaat er echt niet voor zorgen dat ze de 1000 pk gaan doorbreken, zoals gesuggereerd wordt. De stroomsnelheid blijft namelijk gelijk op maximaal 100 kg/h.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:07 schreef Jigzoz het volgende:
La Gazetta dello Sport denkt te weten dat Ferrari komend jaar de 1000pk-grens gaat doorbreken.
http://www.f1today.net/nl(...)-van-1000-pk-in-2017
De verhoging van de limiet is volgens mij vooral omdat de wagens wat zwaarder worden. Het zou uiteraard interessanter zijn geweest als men het had gelaten en de motoren nog wat zuiniger hadden moeten zijn. Maar goed, we weten inmiddels allemaal wel dat de hybridemotoren een marketingcompromis zijn.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 14:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De rest van dat artikel is prut. De verhoging van de brandstoflimiet gaat er echt niet voor zorgen dat ze de 1000 pk gaan doorbreken, zoals gesuggereerd wordt. De stroomsnelheid blijft namelijk gelijk op maximaal 100 kg/h.
Fijn altijd die mensen die het bijhouden, hier imponeer ik altijd collega's meequote:Op woensdag 4 januari 2017 13:51 schreef ender_xenocide het volgende:
Nog 78 dagen; 12uur; 39 minuten...![]()
http://www.f1countdown.com/quote:Op woensdag 4 januari 2017 14:04 schreef nils7 het volgende:
[..]
Fijn altijd die mensen die het bijhouden, hier imponeer ik altijd collega's mee
Nou, vergis je niet. In 2017 moet een F1 auto minimaal 722 kg wegen. Voor 2008 was dat jarenlang 595 kg. En daarvoor zelfs nog minder.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 16:13 schreef Jigzoz het volgende:
Gewicht van de auto zal niet spectaculair veranderd zijn.
540 kilo inclusief motor?quote:Op woensdag 4 januari 2017 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, vergis je niet. In 2017 moet een F1 auto minimaal 722 kg wegen. Voor 2008 was dat jarenlang 595 kg. En daarvoor zelfs nog minder.
Die BMW M12 die je noemt werd gebruikt in 1983, toen het minimale gewicht volgens de regels 540 kg was. Met 1400 pk heb je dan een pk-to-weight ratio van ruim 2,5:1 (!!).
Aan de andere kant waren die motorblokken van toen echt loodzwaar. Dat hippe lichtmetaal werd toen volgens mij nog niet gebruikt.quote:Op woensdag 4 januari 2017 17:37 schreef Fer het volgende:
mgu-k en accu ieder 25kg
mgu-h en turbo 20kg samen ofzo
Extra buizen en radiatoren
Vroeger hadden ze ook kleinere tanks, omdat ze konden tanken.
En natuurlijk hebben ze tegenwoordig ook nog flink ballast in de neus, omdat de auto achterin bijna 100kg zwaarder is.
Voor een rondje of twee. Daarna was de turbo kaduuk. Bovendien verbruikte dat ding 10 keer meer brandstof dan nu.quote:Op woensdag 4 januari 2017 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, vergis je niet. In 2017 moet een F1 auto minimaal 722 kg wegen. Voor 2008 was dat jarenlang 595 kg. En daarvoor zelfs nog minder.
Die BMW M12 die je noemt werd gebruikt in 1983, toen het minimale gewicht volgens de regels 540 kg was. Met 1400 pk heb je dan een pk-to-weight ratio van ruim 2,5:1 (!!).
Moah, heel veel duur spul als Berylium enzo is verboden met de jaren. In feite gebruiken ze nu weer gewoon aluminium en heel vroeger ook al. Maar er zijn inderdaad wel foto's waar je ziet dat de huidige blokken al in een soort frame zitten, omdat er te weinig blok materiaal is voor voldoende sterkte.quote:Op woensdag 4 januari 2017 17:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Aan de andere kant waren die motorblokken van toen echt loodzwaar. Dat hippe lichtmetaal werd toen volgens mij nog niet gebruikt.
Zo'n wagen weegt dan ook 200 kg meer.quote:Op woensdag 4 januari 2017 17:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De meeste pks in huidige auto's zitten in LMP1.
Dat is juist. Vandaar dat ze ook wat langzamer zijn dan F1quote:Op woensdag 4 januari 2017 19:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo'n wagen weegt dan ook 200 kg meer.
Precies. En waarom zou je als je toch al dik multimiljonair bent nog een jaar jezelf zo afbeulen om hetzelfde nog maar eens te proberen voor nog meer nietszeggende miljoenen. Je kan van Rosberg zeggen wat je wil, maar imo toont het wel karakter om gewoon te zeggen, klaar, doel behaald, doei!quote:Op donderdag 5 januari 2017 02:14 schreef Fer het volgende:
Nico is er denk ik wel open over geweest. Het kostte zoveel energie om Lewis te verslaan, die pech heeft en een slecht jaar, dat het niet leuk meer is om te rijden. Wat valt er dan nog te halen.
Publiciteitswaarde van Button is velen malen hoger maar ze hebben Ron niet voor niets de laan uitgegooidquote:Op donderdag 5 januari 2017 04:40 schreef opreis het volgende:
Ik snap niet dat mclaren zo veel voor button betaald, de helft had ik eerder verwacht. Maar stoffel zou een stuk goedkoper zijn geweest en ik denk kwalitatief niet minder.
Ik denk dat Max zn salaris van voor de overstap is geweest.
Bovendien. Investeert red bull al voor dat hun coureurs in de F1 rijden een aanzienlijk bedrag, en daarom kunnen ze daar nu aan terug verdienen door salariskosten te besparen. En ook heeft red bull ook zo ver ik weet prestatie clausules die niet bij dit salaris zijn inbegrepen.
Tot slot is deze tabel alleen maar interessant voor her vergelijken tussen teamgenoten ipv tussen alle coureurs met elkaar.
Tja Hamilton kan die titel vast in potlood op zijn naam schrijven, ik hoop op een snelle vinding van een ander team maar het blijft toch meer hoop dan verwachtingquote:Op donderdag 5 januari 2017 08:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Ha ha, Mercedes met hun twee ''gelijkwaardige" coureurs.
Ik heb Bottas niet zo hoog zitten, maar van Button en Rosberg werd vooraf ook gezegd dat ze geen kans zouden maken tegen Hamilton. Dat bleek toch heel anders te liggen.quote:Op donderdag 5 januari 2017 08:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tja Hamilton kan die titel vast in potlood op zijn naam schrijven, ik hoop op een snelle vinding van een ander team maar het blijft toch meer hoop dan verwachting
Als je al meer geld hebt dan je in je hele leven nodig hebt (hij koopt niet al die bling bling onzin zoals Lewis) en gewoon lekker met je vrouw en jonge kindje wil zijn, waarom zou je dan voor geld blijven?quote:Op donderdag 5 januari 2017 09:35 schreef opreis het volgende:
Bizar ook dat rosberg wegloopt bij een jaar salaris van 16mil, wat wss ook nog wel iers gestegen is na het behalen van de WDC. Hij zal daarvoor ook niet slecht verdient hebben maar dit waren toch de jaren waar hij echt kon cashen. Helemaal als je het verschil ziet tussen de gevestigde namen en de groep bottas/perez/hulkenberg/grojean/ricciardo
¤16.000.000.-quote:Op donderdag 5 januari 2017 09:39 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als je al meer geld hebt dan je in je hele leven nodig hebt (hij koopt niet al die bling bling onzin zoals Lewis) en gewoon lekker met je vrouw en jonge kindje wil zijn, waarom zou je dan voor geld blijven?
Doel behaald, het zal nooit meer beter kunnen als dit jaar, hij is financieel binnen, hij werd knettergek van de stress de afgelopen jaren, dankzij de sport is de relatie met een van zijn oudste racevrienden verpest... Wat zou hem in de F1 moeten houden?
Al die F1 coureurs komen meestal uit een rijk gezin dus die hebben al een bufferquote:Op donderdag 5 januari 2017 09:35 schreef opreis het volgende:
Bizar ook dat rosberg wegloopt bij een jaar salaris van 16mil, wat wss ook nog wel iers gestegen is na het behalen van de WDC. Hij zal daarvoor ook niet slecht verdient hebben maar dit waren toch de jaren waar hij echt kon cashen. Helemaal als je het verschil ziet tussen de gevestigde namen en de groep bottas/perez/hulkenberg/grojean/ricciardo
Je wilt graag rijders in het veld hebben die niet alles geven, maar gewoon op flinke achterstand achter hun teamgenoot aanhobbelen?quote:Op donderdag 5 januari 2017 09:44 schreef opreis het volgende:
[..]
¤16.000.000.-
Niemand zegt dat hij WDC moet worden, dat wil hij zelf. Gewoon lekker relaxt op automatische piloot 4 tienden achter lewis, ipv 2 vol stress
Er zouden meer coureurs zoals Rosberg moeten zijn, de Massa's, Button's van deze wereld hadden al eerder moeten stoppen sportief gezien.quote:Op donderdag 5 januari 2017 09:47 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Je wilt graag rijders in het veld hebben die niet alles geven, maar gewoon op flinke achterstand achter hun teamgenoot aanhobbelen?
Wordt dan gewoon fan van Gutierrez
quote:
Was een paar maanden geleden een overzicht, en dat blijkt lang niet voor iedereen te gelden. Toch ook redelijk vaak middenklasse gezinnen. Voor Rosberg geldt dit uiteraard niet, opgegroeid in Monaco in een gezin van een oud-wereldkampioen. Die heeft waarschijnlijk al wel ergens 50 miljoen op de bank staan.quote:Op donderdag 5 januari 2017 09:44 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Al die F1 coureurs komen meestal uit een rijk gezin dus die hebben al een buffer
Wat Rossdale ook zegt, waarom zou je langer doorgaan dan nodig, zeker als het je zoveel stress oplevert. Rosberg is relatief gezien best spaarzaam en heeft die 20 miljoen extra per jaar echt niet nodig. Daarnaast komt die al uit een rijk gezin, dus de erfenis is ook goed geregeld. Die hoeft zich echt nooit meer zorgen te maken over geld.quote:Op donderdag 5 januari 2017 09:35 schreef opreis het volgende:
Bizar ook dat rosberg wegloopt bij een jaar salaris van 16mil, wat wss ook nog wel iers gestegen is na het behalen van de WDC. Hij zal daarvoor ook niet slecht verdient hebben maar dit waren toch de jaren waar hij echt kon cashen. Helemaal als je het verschil ziet tussen de gevestigde namen en de groep bottas/perez/hulkenberg/grojean/ricciardo
Ron zou het team overnemen van de andere aandeelhouders (dat was de voorwaarde voor zijn terugkeer) maar kon het niet waar maken. Daarom hebben ze hem er uit gegooid.quote:Op donderdag 5 januari 2017 07:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Publiciteitswaarde van Button is velen malen hoger maar ze hebben Ron niet voor niets de laan uitgegooid
Dat deed hij in feite dit seizoen. Door pech bij Lewis was het genoeg.quote:Op donderdag 5 januari 2017 09:44 schreef opreis het volgende:
[..]
¤16.000.000.-
Niemand zegt dat hij WDC moet worden, dat wil hij zelf. Gewoon lekker relaxt op automatische piloot 4 tienden achter lewis, ipv 2 vol stress
Dit doet Rosberg wel wat tekort.quote:Op donderdag 5 januari 2017 11:08 schreef XL het volgende:
[..]
Dat deed hij in feite dit seizoen. Door pech bij Lewis was het genoeg.
Als hij nu doorgaat en Lewis heeft geen pech gaan mensen twijfelen over zijn titel. De "wat als..." verhalen die je nu al hoort worden nog sterker. Door ermee te stoppen verstommen deze verhalen. Zijn vader was ook al zo'n faalkampioen, maar tijd heelt alle wonden en we doen nu net alsof ook hij een wereldprestatie leverde.
Bovendien werkt deze strategie alleen bij suprematie bij Mercedes. Als Mercedes volgend jaar zijn voorsprong kwijt is rijdt hij tussen het gepeupel en gaat hij helemaal af.
Nu ermee stoppen is gewoon stoppen op het absoluut maximaal haalbare voor hem. Hartstikke logisch
Kan niet wachtenquote:
Staat mij ook 130 euro bij.quote:Op donderdag 5 januari 2017 12:03 schreef HerrFritz het volgende:
waar kan ik het beste bronze weekend kaartje kopen voor spa ? Had al bij de officiele gekeken, maar daar betaal je dus 30 euro verzendkosten.
Sportstadion daarentegen, zelfde prijs maar maar 9,95 verzendkosten, iemand een idee waar dat prijsverschil in zit ?
En maakt het uit waar ik ze koop ?
Oh en ik hoorde ook dat de actieprijs van 130 euro ipv 145 puur voor de vorm is en het altijd 130 euro was afgelopen jaren.
quote:Op donderdag 5 januari 2017 14:20 schreef Re het volgende:
Laat die vent toch lekker van zijn familie genieten, niet voor iedereen is alles met geld te kopen
In races die zowel button als Hamilton finishten: 24-13 voor Hamilton.quote:Op donderdag 5 januari 2017 08:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb Bottas niet zo hoog zitten, maar van Button en Rosberg werd vooraf ook gezegd dat ze geen kans zouden maken tegen Hamilton. Dat bleek toch heel anders te liggen.
Maar ik zit ook niet te wachten op weer een interne teamstrijd om de wereldtitel. Ik verwacht het ook niet, er verandert zoveel dat er geen reden is om aan te nemen dat Mercedes zijn voorsprong behoudt. Het is echter niet zo onwaarschijnlijk dat Mercedes gewoon zijn werk aan de nieuwe auto heel erg goed doet en hun sterkste motor de doorslag geeft. Maar het ontbreken van Rosberg bij de tests zal ze vast niet helpen.
In de kwalificatie ja, en behalve de keren dat Hamilton een weekend verkloot of Rosberg gewoon een keer sneller is. Hamilton hoort bij de allersnelsten van dit moment, maar dat is niet het enige wat ertoe doet.quote:Op donderdag 5 januari 2017 09:09 schreef Fer het volgende:
Ah de Hamilton hater is er weer. Man is gewoon 0,2s sneller. Zegt zelfs Rosberg zelf.
Finishen is ook een vaardigheid, dan helpt het bijvoorbeeld om niet tegen andere auto's aan te rijden. In principe had hij 3 tienden op Button, maar dat kwam er heel vaak niet uit en moest hij vechten met Button of was die sneller. Toen kreeg hij Rosberg als teamgenoot en was de voorspelling ook dat die geen kans zou maken, maar het werden drie zwaarbevochten wk's waarbij Hamilton wat hulp kreeg en er nog een verloor.quote:Op donderdag 5 januari 2017 14:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
In races die zowel button als Hamilton finishten: 24-13 voor Hamilton.
Dat ben ik met je eens. Alleen vorig seizoen zou ik niet echt zwaarbevochten willen noemen. In WK's bij Mercedes dus 2-1, wat imo ook wel een terecht eindresultaat is omdat het twee keer dicht bij elkaar lag en Hamilton een keer duidelijk de betere was.quote:Op donderdag 5 januari 2017 15:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In de kwalificatie ja, en behalve de keren dat Hamilton een weekend verkloot of Rosberg gewoon een keer sneller is. Hamilton hoort bij de allersnelsten van dit moment, maar dat is niet het enige wat ertoe doet.
[..]
Finishen is ook een vaardigheid, dan helpt het bijvoorbeeld om niet tegen andere auto's aan te rijden. In principe had hij 3 tienden op Button, maar dat kwam er heel vaak niet uit en moest hij vechten met Button of was die sneller. Toen kreeg hij Rosberg als teamgenoot en was de voorspelling ook dat die geen kans zou maken, maar het werden drie zwaarbevochten wk's waarbij Hamilton wat hulp kreeg en er nog een verloor.
Wacht, wat?quote:Op vrijdag 6 januari 2017 15:28 schreef tralalala het volgende:
Carlos Sainz jr kan er niets van, crasht gewoon tijdens Dakar.![]()
Gr gr Anita op facebook
http://www.dumpert.nl/med(...)n_tijdens_dakar.htmlquote:Op vrijdag 6 januari 2017 18:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wacht, wat?
Tevens: https://www.formula1.com/(...)_Jackie_Stewart.html
Ja, nee, dat weet ik, ik vroeg me af of er echt van die Anita's waren die dat riepenquote:Op vrijdag 6 januari 2017 19:42 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
http://www.dumpert.nl/med(...)n_tijdens_dakar.html
Papa Carlos
Ik ben altijd erg tevreden over Ticket en Travel, kijk daar eens. Maar denk eigenlijk niet dat die goedkoper zijn of zo. Maar hele goede service en betrouwbaar.quote:Op donderdag 5 januari 2017 12:03 schreef HerrFritz het volgende:
waar kan ik het beste bronze weekend kaartje kopen voor spa ? Had al bij de officiele gekeken, maar daar betaal je dus 30 euro verzendkosten.
Sportstadion daarentegen, zelfde prijs maar maar 9,95 verzendkosten, iemand een idee waar dat prijsverschil in zit ?
En maakt het uit waar ik ze koop ?
Oh en ik hoorde ook dat de actieprijs van 130 euro ipv 145 puur voor de vorm is en het altijd 130 euro was afgelopen jaren.
Ze zoeken nog een nieuwe "stig" bij The Grand Tourquote:Op donderdag 5 januari 2017 14:25 schreef Sked het volgende:
Ach, bij Rosberg zullen nog wel genoeg centjes blijven binnenkomen. Even tot rust komen nu en dan gewoon lekker gaan schnabbelen ofzo.
Helaas wel... Ook sjonnies blijkbaarquote:Op zaterdag 7 januari 2017 14:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, nee, dat weet ik, ik vroeg me af of er echt van die Anita's waren die dat riepen
I can't even.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 17:04 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Helaas wel... Ook sjonnies blijkbaar
http://www.dumpert.nl/med(...)n_tijdens_dakar.html
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 7 januari 2017 17:04 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Helaas wel... Ook sjonnies blijkbaar
http://www.dumpert.nl/med(...)n_tijdens_dakar.html
[ afbeelding ]
quote:
Ik kan me best voorstellen dat iemand het niet weet, maar als je dan zulke praatjes gaat hebbenquote:
Ik heb nog nooit een F1-race bezocht, maar wel races uit andere klasses. Onder andere DTM uiteraard meermaals, F3 uiteraard meermaals en twee keer WEC.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 18:50 schreef motorbloempje het volgende:
Zo toch maar eens de Barcelonaplannen wat concreter makenWeekje Barcelona met wat sight seeing met de F1 in 't midden. Vluchten zijn nog goed betaalbaar!
Jawel! Grote schermen op veel plekken, op Silverstone ook AM-radio die je aan kunt hebben met verslag. Hebben afgelopen jaar echt niets gemist tijdens de racequote:Op zaterdag 7 januari 2017 18:59 schreef Jigzoz het volgende:
Ik kijk F1 sinds 2002 geloof ik en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je op het circuit goed kunt volgen wat er eigenlijk allemaal gebeurt.
Waarschijnlijk wel.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 19:21 schreef HerrFritz het volgende:
Ik zat nog eens te denken. Wordt het niet knetter druk op spa met óók Stoffel?
Is ook zo.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 18:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een F1-race bezocht, maar wel races uit andere klasses. Onder andere DTM uiteraard meermaals, F3 uiteraard meermaals en twee keer WEC.
Races live bezoeken maakt ze echt enorm veel imposanter. Er gebeurt af en toe zoveel recht voor je neus dat je blikveld te smal is om het allemaal te bevatten. En dat leidt me tot de vraag: als je écht F1 wil volgen, zit je dan thuis niet beter? Of moet je F1 thuis en op het circuit echt zien als twee totaal verschillende zaken?
Ik kijk F1 sinds 2002 geloof ik en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je op het circuit goed kunt volgen wat er eigenlijk allemaal gebeurt.
Dit ! En iets meer dan een jaar geleden kwam ik er achter dat mijn werkgever er de zelfde gedachte op na houd als ik zelf ;quote:Op zaterdag 7 januari 2017 18:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een F1-race bezocht, maar wel races uit andere klasses. Onder andere DTM uiteraard meermaals, F3 uiteraard meermaals en twee keer WEC.
Races live bezoeken maakt ze echt enorm veel imposanter. Er gebeurt af en toe zoveel recht voor je neus dat je blikveld te smal is om het allemaal te bevatten. En dat leidt me tot de vraag: als je écht F1 wil volgen, zit je dan thuis niet beter? Of moet je F1 thuis en op het circuit echt zien als twee totaal verschillende zaken?
Ik kijk F1 sinds 2002 geloof ik en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je op het circuit goed kunt volgen wat er eigenlijk allemaal gebeurt.
Met DTM, F3 en WEC maakt dat me ook niet heel veel uit. Met F1 vind ik dat wel een ander verhaal.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 19:31 schreef Nattekat het volgende:
Je gaat ook niet naar een race om het allemaal goed te kunnen volgen
Nee, maar dat is het dus ook, je gaat naar een race voor de beleving. Maar de entourage op de donderdag en vrijdag is net zo goed als tijdens de race in Monaco, dus je kan de race thuis goed volgen en toch een goede impressie van Monaco gekregen ! 1 van de leukste GP weekenden die ik ooit bezocht heb (dan wel met de race erbij, 41 ronden naar Beroldi versus Coulthard kunnen kijken + Olav via de scannerquote:Op zaterdag 7 januari 2017 19:31 schreef Nattekat het volgende:
Je gaat ook niet naar een race om het allemaal goed te kunnen volgen
Naar de race of naar de testsessies?quote:Op zaterdag 7 januari 2017 18:50 schreef motorbloempje het volgende:
Zo toch maar eens de Barcelonaplannen wat concreter makenWeekje Barcelona met wat sight seeing met de F1 in 't midden. Vluchten zijn nog goed betaalbaar!
Racequote:Op zaterdag 7 januari 2017 19:36 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Naar de race of naar de testsessies?
Ik heb inmiddels een vlucht naar de testsessies begin maart, moet nu nog even auto en airbnb regelen
die meerdere keren WsbR en F1 op Spa, en Blancpain op Zolder heb ik prima kunnen volgen door de mix schermen/livetiming/Twitter. Algelopen jaar was wel een gemak dat 90% van de tribune Nederlands sprak, en als je zelf ik gemist had, dan kon iemand anders je perfect bij vertellen.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 19:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Met DTM, F3 en WEC maakt dat me ook niet heel veel uit. Met F1 vind ik dat wel een ander verhaal.
Dat kun je als gebruiker niet, je kan het flaggen, maar daar doen ze niks mee.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 23:44 schreef Meike26 het volgende:
Ik zit even een uurtje op YT te neuzen, kom ik een video tegen met de titel ;
Official : Verstappens signs with Mercedes
Aangemaakt op 29 December 2016
En even later ook de video met een titel ;
Verstappen overweegt om te stoppen met racen.
Aangemaakt op 21 December 2016
Hij is de afgelopen twee weken in iedergeval goed bezig geweest en ik denk dat hij voor vele YT kijkers de tijdlijn steeds verder zal verzieken. Zeker nu voor mij dat ik een aantal video's heb gecontroleerd. (veilig)
Hoe kan ik melding maken van zo'n YT kanaal ? Een beetje clickbait begrijp ik best.. maar wat dit kanaal voor een bagger lanceert (normale video's jatten en zelf uploaden en daaronder alleen maar dubieuze titels verzinnen) mag echt geen YT kanaal hebben
![]()
Ik ga de video's niet eens plaatsen hier, zie deze . als link naar het kanaal. Maar doe eff met mij mee en zorg dat deze knurft zo niet langer zijn geld zal verdienen met dit gekloot
Ik heb het nu met een paar tweets geprobeerd aan het adres van de Fia / F1, Youtube zelf en 1 tweetje naar Max en Lewis.. Hopelijk krijgt deze 'tuber (quote:Op zaterdag 7 januari 2017 23:52 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dat kun je als gebruiker niet, je kan het flaggen, maar daar doen ze niks mee.
Ik heb het ook wel eens ter vergeefs geprobeerd, maar de enige die dat kan is zijn management.
Ik had het met het Youtube kanaal Pro24/7, die hebben ontzettend veel nepkanalen die geld over hun rug verdienen, heb contact met ze gehad, maar het is voor hun te veel werk om elk kanaal aan te pakken.quote:Op zondag 8 januari 2017 00:04 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik heb het nu met een paar tweets geprobeerd aan het adres van de Fia / F1, Youtube zelf en 1 tweetje naar Max en Lewis.. Hopelijk krijgt deze 'tuber () er flink last van
Ik gun hem dat wel
Maar kleine Youtube kanalen die wat onschuldigs doen halen ze wel soms offline ?quote:Op zondag 8 januari 2017 00:07 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ik had het met het Youtube kanaal Pro24/7, die hebben ontzettend veel nepkanalen die geld over hun rug verdienen, heb contact met ze gehad, maar het is voor hun te veel werk om elk kanaal aan te pakken.
Tof.. Ik zou ook even Portugal meepakken, Algarve, Lissabon etc.quote:Op zondag 8 januari 2017 00:21 schreef motorbloempje het volgende:
Zijn nu Barcelona tickets aan 't bestellen voor het raceweekend, en daaromheen doen we vakantie van een weekje of 3 in Spanje!
Toen was jij 11quote:Op zaterdag 7 januari 2017 19:35 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee, maar dat is het dus ook, je gaat naar een race voor de beleving. Maar de entourage op de donderdag en vrijdag is net zo goed als tijdens de race in Monaco, dus je kan de race thuis goed volgen en toch een goede impressie van Monaco gekregen ! 1 van de leukste GP weekenden die ik ooit bezocht heb (dan wel met de race erbij, 41 ronden naar Beroldi versus Coulthard kunnen kijken + Olav via de scanner![]()
Hoe kom je daar nou weer bij.. Oh wacht ja, ik heb al 10 jaar een Fok ID met 26 in de naam..quote:
Gr gr vanaf een fok! zolderkamertjequote:Op zondag 8 januari 2017 09:05 schreef Geralt het volgende:
Nouja tickets koop je gewoon via de bekende weg, een hotel of camping zoekt iedereen maar zelf uit lijkt me zo.
Maargoed, van mij mag je hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |