abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 januari 2017 @ 13:01:22 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_167853784
Het F1 seizoen van 2016 is ten einde, het was een seizoen van spannende, maar ook zeer saaie races,
Mercedes was immers onverslaanbaar, en mocht er echt spanning zijn om P1, dan moesten beide Mercedessen wel uitvallen.

Dit gebeurde ook in Barcelona, waar Max Verstappen opeens op P1 reed, en zelfs finishte als eerste. Hiermee kwam de Max hype echt op gang. Veel nieuwe kijkers, en veel nieuwe fans. De races daarna waren soms nog wel spannend, zoals bijvoorbeeld de overwinning van Ricciardo op Sepang. Verder zijn alle overwinningen gegaan naar Rosberg en Hamilton. Hopen dus dat er volgend jaar wat meer spanning in de teams, want dit jaar domineerde Mercedes te veel, waardoor het zonder hun eigenlijk een stuk spannender zou zijn.

De einduitslag van 2016

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de constructeurs

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?



In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.

Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.

De Agenda (onder voorbehoud)

Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië * Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina

De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, noch teams die er mee stoppen.


Lewis Hamilton en X


Daniel Ricciardo en Max Verstappen


Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen


Sergio Perez en Esteban Ocon


Fernando Alonso en Stoffel Vandoorne


Valtteri Bottas en Lance Stroll



Carlos Sainz en Daniil Kvyat


Romain Grosjean en Kevin Magnussen


Nico Hulkenberg en Jolyon Palmer


Marcus Ericsson en X



X en X
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 3 januari 2017 @ 13:11:39 #2
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_167854073
Ok nattekat,wij hadden namelijk wel een camping gezien al. Wij willen ook in totaal 14 dagen gaan met de vouwwagen. Dus dan is dat niet echt een optie. Op het laatste
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 januari 2017 @ 14:45:02 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167856204
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 11:07 schreef Jigzoz het volgende:
La Gazetta dello Sport denkt te weten dat Ferrari komend jaar de 1000pk-grens gaat doorbreken.

http://www.f1today.net/nl(...)-van-1000-pk-in-2017
De rest van dat artikel is prut. De verhoging van de brandstoflimiet gaat er echt niet voor zorgen dat ze de 1000 pk gaan doorbreken, zoals gesuggereerd wordt. De stroomsnelheid blijft namelijk gelijk op maximaal 100 kg/h.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_167858209
Wat is overigens de extreemste pk-gewichtsverhouding in de geschiedenis van de F1?

edit: krachtigste F1-motor was de BMW M12/13 met in kwali-trim tegen de 1400 pk. Gewicht van de auto zal niet spectaculair veranderd zijn.

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2017 16:18:38 ]
  dinsdag 3 januari 2017 @ 16:26:31 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167858519
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 14:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De rest van dat artikel is prut. De verhoging van de brandstoflimiet gaat er echt niet voor zorgen dat ze de 1000 pk gaan doorbreken, zoals gesuggereerd wordt. De stroomsnelheid blijft namelijk gelijk op maximaal 100 kg/h.
De verhoging van de limiet is volgens mij vooral omdat de wagens wat zwaarder worden. Het zou uiteraard interessanter zijn geweest als men het had gelaten en de motoren nog wat zuiniger hadden moeten zijn. Maar goed, we weten inmiddels allemaal wel dat de hybridemotoren een marketingcompromis zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_167877130
Nog 78 dagen; 12uur; 39 minuten... :{
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  woensdag 4 januari 2017 @ 14:04:06 #7
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_167877349
quote:
15s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:51 schreef ender_xenocide het volgende:
Nog 78 dagen; 12uur; 39 minuten... :{
Fijn altijd die mensen die het bijhouden, hier imponeer ik altijd collega's mee :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 4 januari 2017 @ 14:06:23 #8
62913 Blik
The one and Only!
pi_167877384
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 14:04 schreef nils7 het volgende:

[..]

Fijn altijd die mensen die het bijhouden, hier imponeer ik altijd collega's mee :)
http://www.f1countdown.com/
  woensdag 4 januari 2017 @ 14:20:31 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_167877622
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 16:13 schreef Jigzoz het volgende:

Gewicht van de auto zal niet spectaculair veranderd zijn.
Nou, vergis je niet. In 2017 moet een F1 auto minimaal 722 kg wegen. Voor 2008 was dat jarenlang 595 kg. En daarvoor zelfs nog minder.

Die BMW M12 die je noemt werd gebruikt in 1983, toen het minimale gewicht volgens de regels 540 kg was. Met 1400 pk heb je dan een pk-to-weight ratio van ruim 2,5:1 (!!).
pi_167877789
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2017 14:20 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nou, vergis je niet. In 2017 moet een F1 auto minimaal 722 kg wegen. Voor 2008 was dat jarenlang 595 kg. En daarvoor zelfs nog minder.

Die BMW M12 die je noemt werd gebruikt in 1983, toen het minimale gewicht volgens de regels 540 kg was. Met 1400 pk heb je dan een pk-to-weight ratio van ruim 2,5:1 (!!).
540 kilo inclusief motor?

Holy fuck...
pi_167881391
Maar waarom al die zware materialen gebruiken als je de benen van de coureur ook als schokbreker kan gebruiken ;)
pi_167882301
mgu-k en accu ieder 25kg
mgu-h en turbo 20kg samen ofzo
Extra buizen en radiatoren

Vroeger hadden ze ook kleinere tanks, omdat ze konden tanken.

En natuurlijk hebben ze tegenwoordig ook nog flink ballast in de neus, omdat de auto achterin bijna 100kg zwaarder is.
.
pi_167882356
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 17:37 schreef Fer het volgende:
mgu-k en accu ieder 25kg
mgu-h en turbo 20kg samen ofzo
Extra buizen en radiatoren

Vroeger hadden ze ook kleinere tanks, omdat ze konden tanken.

En natuurlijk hebben ze tegenwoordig ook nog flink ballast in de neus, omdat de auto achterin bijna 100kg zwaarder is.
Aan de andere kant waren die motorblokken van toen echt loodzwaar. Dat hippe lichtmetaal werd toen volgens mij nog niet gebruikt.
  woensdag 4 januari 2017 @ 17:50:20 #14
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167882618
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2017 14:20 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nou, vergis je niet. In 2017 moet een F1 auto minimaal 722 kg wegen. Voor 2008 was dat jarenlang 595 kg. En daarvoor zelfs nog minder.

Die BMW M12 die je noemt werd gebruikt in 1983, toen het minimale gewicht volgens de regels 540 kg was. Met 1400 pk heb je dan een pk-to-weight ratio van ruim 2,5:1 (!!).
Voor een rondje of twee. Daarna was de turbo kaduuk. Bovendien verbruikte dat ding 10 keer meer brandstof dan nu.

Zo spannend is die 1400 dus niet. De meeste pks in huidige auto's zitten in LMP1. Meer dan 1000pk en ook langer dan een paar seconden. F1 komt daar niet in de buurt, wellicht alleen in de kwalificatie met alle boost voor een seconde of twee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_167883130
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 17:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Aan de andere kant waren die motorblokken van toen echt loodzwaar. Dat hippe lichtmetaal werd toen volgens mij nog niet gebruikt.
Moah, heel veel duur spul als Berylium enzo is verboden met de jaren. In feite gebruiken ze nu weer gewoon aluminium en heel vroeger ook al. Maar er zijn inderdaad wel foto's waar je ziet dat de huidige blokken al in een soort frame zitten, omdat er te weinig blok materiaal is voor voldoende sterkte.
.
  woensdag 4 januari 2017 @ 19:27:24 #16
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_167884970
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2017 17:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De meeste pks in huidige auto's zitten in LMP1.
Zo'n wagen weegt dan ook 200 kg meer.
  woensdag 4 januari 2017 @ 19:29:06 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167885013
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2017 19:27 schreef Tijn het volgende:

[..]

Zo'n wagen weegt dan ook 200 kg meer.
Dat is juist. Vandaar dat ze ook wat langzamer zijn dan F1 :).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_167885767
Sowieso is pk een slechte graadmeter met deze motoren. Gaat er maar om hoe lang per ronde de motor het kan volhouden en hoeveel pk hij de rest van het rondje heeft.

Stel Ferrari heeft 10s 980pk, 30s 950pk en 50s 910pk
Mercedes heeft 45s 965pk en 45s 930pk

Wie is sneller?

Het heeft meer te maken met hoe lang kun je je hybride systemen activeren en hoe efficient kan de energievoorraad weer opgeladen worden.
.
pi_167886125
Leuke autosportmemorabiliaveiling bij Catawiki. Zit ook wat F1 spul tussen. Loopt zaterdagavond af.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2017 20:14:51 ]
pi_167893921
https://www.drivetribe.co(...)uA6cmxT5eAB_4CCL_pGg

Iemand dit verhaal al gelezen? Stuk van Damon Hill over hoe en waarom dat Rosberg gestopt is en zijn visie erop. Mooi verhaal wel :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167894199
Nico is er denk ik wel open over geweest. Het kostte zoveel energie om Lewis te verslaan, die pech heeft en een slecht jaar, dat het niet leuk meer is om te rijden. Wat valt er dan nog te halen.
.
pi_167894235
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 02:14 schreef Fer het volgende:
Nico is er denk ik wel open over geweest. Het kostte zoveel energie om Lewis te verslaan, die pech heeft en een slecht jaar, dat het niet leuk meer is om te rijden. Wat valt er dan nog te halen.
Precies. En waarom zou je als je toch al dik multimiljonair bent nog een jaar jezelf zo afbeulen om hetzelfde nog maar eens te proberen voor nog meer nietszeggende miljoenen. Je kan van Rosberg zeggen wat je wil, maar imo toont het wel karakter om gewoon te zeggen, klaar, doel behaald, doei!

Ik vind dat echt wel wat hebben. :Y

Anyway, kwam net dit lijstje nog tegen met wat de heren coureurs afgelopen jaar verdient zouden hebben en hoeveel het per punt gekost heeft dat salaris. Geen idee overigens of die salarissen een beetje kloppen. Ik dacht dat Max bv al veel hoger zat afgelopen jaar. Anyway, dit lijstje dus:



Max overduidelijk de winnaar. Die kost slechts iets meer dan een modaal netto maandsalaris van Jan met de Pet per behaald WK punt. Guitaarles kostte 750.000 euro. En die heeft geen WK punt behaald. :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167894252
Valt me nu pas op dat alle 4 de RB/TR coureurs dus het goedkoopst zijn geweest per WK punt :D

En die Button, manmanman, dik 8 ton per punt. :X
Waarom betalen ze die zoveel :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167894262
Grootste verschil tussen teamgenoten by far ook Max/Ricardo. Denk dat Max zich voor 2017 op mag maken voor een mooie salarisverhoging. Die zal ook wel gewoon minstens richting dat salaris van Ricardo kruipen lijkt me. En dan ben je nog geen 20. :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167894380
Ik snap niet dat mclaren zo veel voor button betaald, de helft had ik eerder verwacht. Maar stoffel zou een stuk goedkoper zijn geweest en ik denk kwalitatief niet minder.
Ik denk dat Max zn salaris van voor de overstap is geweest.
Bovendien. Investeert red bull al voor dat hun coureurs in de F1 rijden een aanzienlijk bedrag, en daarom kunnen ze daar nu aan terug verdienen door salariskosten te besparen. En ook heeft red bull ook zo ver ik weet prestatie clausules die niet bij dit salaris zijn inbegrepen.
Tot slot is deze tabel alleen maar interessant voor her vergelijken tussen teamgenoten ipv tussen alle coureurs met elkaar.
pi_167894621
edit
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  donderdag 5 januari 2017 @ 07:22:55 #27
131800 Tarado
capô de fusca
pi_167894644
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 04:40 schreef opreis het volgende:
Ik snap niet dat mclaren zo veel voor button betaald, de helft had ik eerder verwacht. Maar stoffel zou een stuk goedkoper zijn geweest en ik denk kwalitatief niet minder.
Ik denk dat Max zn salaris van voor de overstap is geweest.
Bovendien. Investeert red bull al voor dat hun coureurs in de F1 rijden een aanzienlijk bedrag, en daarom kunnen ze daar nu aan terug verdienen door salariskosten te besparen. En ook heeft red bull ook zo ver ik weet prestatie clausules die niet bij dit salaris zijn inbegrepen.
Tot slot is deze tabel alleen maar interessant voor her vergelijken tussen teamgenoten ipv tussen alle coureurs met elkaar.
Publiciteitswaarde van Button is velen malen hoger maar ze hebben Ron niet voor niets de laan uitgegooid :)
pi_167895080
Ha ha, Mercedes met hun twee ''gelijkwaardige" coureurs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 5 januari 2017 @ 08:30:24 #29
131800 Tarado
capô de fusca
pi_167895148
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 08:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Ha ha, Mercedes met hun twee ''gelijkwaardige" coureurs.
Tja Hamilton kan die titel vast in potlood op zijn naam schrijven, ik hoop op een snelle vinding van een ander team maar het blijft toch meer hoop dan verwachting
pi_167895276
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 08:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

Tja Hamilton kan die titel vast in potlood op zijn naam schrijven, ik hoop op een snelle vinding van een ander team maar het blijft toch meer hoop dan verwachting
Ik heb Bottas niet zo hoog zitten, maar van Button en Rosberg werd vooraf ook gezegd dat ze geen kans zouden maken tegen Hamilton. Dat bleek toch heel anders te liggen.

Maar ik zit ook niet te wachten op weer een interne teamstrijd om de wereldtitel. Ik verwacht het ook niet, er verandert zoveel dat er geen reden is om aan te nemen dat Mercedes zijn voorsprong behoudt. Het is echter niet zo onwaarschijnlijk dat Mercedes gewoon zijn werk aan de nieuwe auto heel erg goed doet en hun sterkste motor de doorslag geeft. Maar het ontbreken van Rosberg bij de tests zal ze vast niet helpen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_167895485
Ah de Hamilton hater is er weer. Man is gewoon 0,2s sneller. Zegt zelfs Rosberg zelf.
.
pi_167895787
Bizar ook dat rosberg wegloopt bij een jaar salaris van 16mil, wat wss ook nog wel iers gestegen is na het behalen van de WDC. Hij zal daarvoor ook niet slecht verdient hebben maar dit waren toch de jaren waar hij echt kon cashen. Helemaal als je het verschil ziet tussen de gevestigde namen en de groep bottas/perez/hulkenberg/grojean/ricciardo
  donderdag 5 januari 2017 @ 09:39:47 #33
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_167895866
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 09:35 schreef opreis het volgende:
Bizar ook dat rosberg wegloopt bij een jaar salaris van 16mil, wat wss ook nog wel iers gestegen is na het behalen van de WDC. Hij zal daarvoor ook niet slecht verdient hebben maar dit waren toch de jaren waar hij echt kon cashen. Helemaal als je het verschil ziet tussen de gevestigde namen en de groep bottas/perez/hulkenberg/grojean/ricciardo
Als je al meer geld hebt dan je in je hele leven nodig hebt (hij koopt niet al die bling bling onzin zoals Lewis) en gewoon lekker met je vrouw en jonge kindje wil zijn, waarom zou je dan voor geld blijven?

Doel behaald, het zal nooit meer beter kunnen als dit jaar, hij is financieel binnen, hij werd knettergek van de stress de afgelopen jaren, dankzij de sport is de relatie met een van zijn oudste racevrienden verpest... Wat zou hem in de F1 moeten houden?
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_167895929
quote:
3s.gif Op donderdag 5 januari 2017 09:39 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Als je al meer geld hebt dan je in je hele leven nodig hebt (hij koopt niet al die bling bling onzin zoals Lewis) en gewoon lekker met je vrouw en jonge kindje wil zijn, waarom zou je dan voor geld blijven?

Doel behaald, het zal nooit meer beter kunnen als dit jaar, hij is financieel binnen, hij werd knettergek van de stress de afgelopen jaren, dankzij de sport is de relatie met een van zijn oudste racevrienden verpest... Wat zou hem in de F1 moeten houden?
¤16.000.000.-
Niemand zegt dat hij WDC moet worden, dat wil hij zelf. Gewoon lekker relaxt op automatische piloot 4 tienden achter lewis, ipv 2 vol stress
pi_167895934
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 09:35 schreef opreis het volgende:
Bizar ook dat rosberg wegloopt bij een jaar salaris van 16mil, wat wss ook nog wel iers gestegen is na het behalen van de WDC. Hij zal daarvoor ook niet slecht verdient hebben maar dit waren toch de jaren waar hij echt kon cashen. Helemaal als je het verschil ziet tussen de gevestigde namen en de groep bottas/perez/hulkenberg/grojean/ricciardo
Al die F1 coureurs komen meestal uit een rijk gezin dus die hebben al een buffer
  donderdag 5 januari 2017 @ 09:47:13 #36
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_167895962
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 09:44 schreef opreis het volgende:

[..]

¤16.000.000.-
Niemand zegt dat hij WDC moet worden, dat wil hij zelf. Gewoon lekker relaxt op automatische piloot 4 tienden achter lewis, ipv 2 vol stress
Je wilt graag rijders in het veld hebben die niet alles geven, maar gewoon op flinke achterstand achter hun teamgenoot aanhobbelen?

Wordt dan gewoon fan van Gutierrez
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 5 januari 2017 @ 10:13:24 #37
131800 Tarado
capô de fusca
pi_167896371
quote:
3s.gif Op donderdag 5 januari 2017 09:47 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Je wilt graag rijders in het veld hebben die niet alles geven, maar gewoon op flinke achterstand achter hun teamgenoot aanhobbelen?

Wordt dan gewoon fan van Gutierrez
Er zouden meer coureurs zoals Rosberg moeten zijn, de Massa's, Button's van deze wereld hadden al eerder moeten stoppen sportief gezien.
  donderdag 5 januari 2017 @ 10:20:57 #38
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_167896466
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 5 januari 2017 @ 10:22:48 #39
62913 Blik
The one and Only!
pi_167896496
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 09:44 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Al die F1 coureurs komen meestal uit een rijk gezin dus die hebben al een buffer
Was een paar maanden geleden een overzicht, en dat blijkt lang niet voor iedereen te gelden. Toch ook redelijk vaak middenklasse gezinnen. Voor Rosberg geldt dit uiteraard niet, opgegroeid in Monaco in een gezin van een oud-wereldkampioen. Die heeft waarschijnlijk al wel ergens 50 miljoen op de bank staan.
  donderdag 5 januari 2017 @ 10:25:26 #40
62913 Blik
The one and Only!
pi_167896544
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 09:35 schreef opreis het volgende:
Bizar ook dat rosberg wegloopt bij een jaar salaris van 16mil, wat wss ook nog wel iers gestegen is na het behalen van de WDC. Hij zal daarvoor ook niet slecht verdient hebben maar dit waren toch de jaren waar hij echt kon cashen. Helemaal als je het verschil ziet tussen de gevestigde namen en de groep bottas/perez/hulkenberg/grojean/ricciardo
Wat Rossdale ook zegt, waarom zou je langer doorgaan dan nodig, zeker als het je zoveel stress oplevert. Rosberg is relatief gezien best spaarzaam en heeft die 20 miljoen extra per jaar echt niet nodig. Daarnaast komt die al uit een rijk gezin, dus de erfenis is ook goed geregeld. Die hoeft zich echt nooit meer zorgen te maken over geld.
pi_167897178
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 07:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

Publiciteitswaarde van Button is velen malen hoger maar ze hebben Ron niet voor niets de laan uitgegooid :)
Ron zou het team overnemen van de andere aandeelhouders (dat was de voorwaarde voor zijn terugkeer) maar kon het niet waar maken. Daarom hebben ze hem er uit gegooid.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_167897219
Geloof ook niet dat Rosberg nu de komende 60 jaar op zijn luie reet gaat zitten. De komende 1/2 jaar mischien niet, maar die gaat echt nog wel ergens in een of andere serie racen, of misschien managen ofzo. Die blijft echt nog wel in de wereld. Je kunt niet vanaf je 5e jaar alles geven en dan cold turkey niks meer gaan doen.
  donderdag 5 januari 2017 @ 11:08:06 #43
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167897358
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 09:44 schreef opreis het volgende:

[..]

¤16.000.000.-
Niemand zegt dat hij WDC moet worden, dat wil hij zelf. Gewoon lekker relaxt op automatische piloot 4 tienden achter lewis, ipv 2 vol stress
Dat deed hij in feite dit seizoen. Door pech bij Lewis was het genoeg.

Als hij nu doorgaat en Lewis heeft geen pech gaan mensen twijfelen over zijn titel. De "wat als..." verhalen die je nu al hoort worden nog sterker. Door ermee te stoppen verstommen deze verhalen. Zijn vader was ook al zo'n faalkampioen, maar tijd heelt alle wonden en we doen nu net alsof ook hij een wereldprestatie leverde.

Bovendien werkt deze strategie alleen bij suprematie bij Mercedes. Als Mercedes volgend jaar zijn voorsprong kwijt is rijdt hij tussen het gepeupel en gaat hij helemaal af.

Nu ermee stoppen is gewoon stoppen op het absoluut maximaal haalbare voor hem. Hartstikke logisch
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 januari 2017 @ 11:13:38 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167897441
Klopt. Rosberg komt normaal gesproken net die paar tienden van een procent tekort op een Hamilton en dat maakt het des te knapper dat hij dit jaar toe heeft kunnen slaan. Het leverde onderling een heel vuil spel op, omdat Hamilton er natuurlijk alles aan deed om Rosberg eronder te krijgen. Hij weet dat Rosberg er gevoelig voor is en gelukkig voor Rosberg hield hij aan de meet genoeg over voor de titel.

Zoiets lukt geen tweede keer, mede omdat de sfeer bij Mercedes behoorlijk verziekt was door alle psychologische spelletjes. Daarom is het besluit om te stoppen het meest verstandige dat hij kon nemen. Stoppen op je hoogtepunt.

Rosberg zal ongetwijfeld doorgaan met sporten, maar waar hij ooit op zal duiken? Geen idee.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_167897447
quote:
99s.gif Op donderdag 5 januari 2017 11:08 schreef XL het volgende:

[..]

Dat deed hij in feite dit seizoen. Door pech bij Lewis was het genoeg.

Als hij nu doorgaat en Lewis heeft geen pech gaan mensen twijfelen over zijn titel. De "wat als..." verhalen die je nu al hoort worden nog sterker. Door ermee te stoppen verstommen deze verhalen. Zijn vader was ook al zo'n faalkampioen, maar tijd heelt alle wonden en we doen nu net alsof ook hij een wereldprestatie leverde.

Bovendien werkt deze strategie alleen bij suprematie bij Mercedes. Als Mercedes volgend jaar zijn voorsprong kwijt is rijdt hij tussen het gepeupel en gaat hij helemaal af.

Nu ermee stoppen is gewoon stoppen op het absoluut maximaal haalbare voor hem. Hartstikke logisch
Dit doet Rosberg wel wat tekort.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 5 januari 2017 @ 11:15:19 #46
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_167897474
79 days 18 hours 18mins 44sec
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_167897642
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 11:15 schreef Montelly het volgende:
79 days 18 hours 18mins 44sec
Kan niet wachten :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 5 januari 2017 @ 12:03:56 #48
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_167898238
waar kan ik het beste bronze weekend kaartje kopen voor spa ? Had al bij de officiele gekeken, maar daar betaal je dus 30 euro verzendkosten.
Sportstadion daarentegen, zelfde prijs maar maar 9,95 verzendkosten, iemand een idee waar dat prijsverschil in zit ?

En maakt het uit waar ik ze koop ?

Oh en ik hoorde ook dat de actieprijs van 130 euro ipv 145 puur voor de vorm is en het altijd 130 euro was afgelopen jaren.
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
  donderdag 5 januari 2017 @ 13:12:17 #49
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_167899613
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 12:03 schreef HerrFritz het volgende:
waar kan ik het beste bronze weekend kaartje kopen voor spa ? Had al bij de officiele gekeken, maar daar betaal je dus 30 euro verzendkosten.
Sportstadion daarentegen, zelfde prijs maar maar 9,95 verzendkosten, iemand een idee waar dat prijsverschil in zit ?

En maakt het uit waar ik ze koop ?

Oh en ik hoorde ook dat de actieprijs van 130 euro ipv 145 puur voor de vorm is en het altijd 130 euro was afgelopen jaren.
Staat mij ook 130 euro bij.
Sportstadion is gewoon prima om ze te bestellen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_167901275
Zelfs niet 100% is rosberg nog steeds beter dan half het veld, het is geen schande dat je langzamer bent dan lewis want dat zijn er veel. Het punt is ook niet of ik hem erbij wil of niet. Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat je wegloopt van 30mil+ in 2 jaar tijd. Rosberg zal best rijk zijn, maar zelfs zn bedrag zal niet veel minder zijn dan wat hij tot nu oe verdient heeft, laat staan wat hij nu nog gaat verdienen.
Massa, Button, Raikonen zijn allemaal al over hun piek heen, maar met uitzondering van Massa kunnen ze nog steeds behoorlijk mee komen en worden ook door hun teamgenoten zoek gereden. Moet iedere coureur die van zn teamgenoot verliest dan maar weg?
Hij had gewoon wat minder kunnen stressen en nog steeds een aantal GPs winnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')