Ik begrijp niet wat je bedoelt te zeggen denk ik.quote:Op zondag 1 januari 2017 14:58 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Leg die twee zinnen naast elkaar en lees het nog eens?
Ik zie het alsof deze krant de Turkse slachtoffers wegzet als huichelaars. In Syrië(?) gaan mensen dood door oorlog, honger en kou en in Istanbul staan ze lekker te feesten. Dat in combinatie met "weg met jullie beschaving!", zie ik inderdaad als een vorm van goedpraten dat deze 'huichelaars' vermoord zijn.quote:Op zondag 1 januari 2017 15:03 schreef Stimorol- het volgende:
Ik vind de eerste vertaling een soort van dreigement terwijl de correcte vertaling dat niet is.
Waar lees jij dat ze dit goed praten dan?
Dat ligt er toch helemaal aan hoe je dat leest? Je kunt het ook lezen als gedachte van degene die de aanslag pleegde en dat nu de titel is. De krant zet dat er boven omdat dat angst inboezemt en pakkend is, niet omdat men dat zelf vindt.quote:Op zondag 1 januari 2017 15:05 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik zie het alsof deze krant de Turkse slachtoffers wegzet als huichelaars. In Syrië(?) gaan mensen dood door oorlog, honger en kou en in Istanbul staan ze lekker te feesten. Dat in combinatie met "weg met jullie beschaving!", zie ik inderdaad als een vorm van goedpraten dat deze 'huichelaars' vermoord zijn.
Het verleden hebben zij ook niet mee, waardoor ik dit nog meer als goedpraten zie:
[ afbeelding ]
Smaakvol is het niet in ieder geval.quote:Op zondag 1 januari 2017 15:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat ligt er toch helemaal aan hoe je dat leest? Je kunt het ook lezen als gedachte van degene die de aanslag pleegde en dat nu de titel is. De krant zet dat er boven omdat dat angst inboezemt en pakkend is, niet omdat men dat zelf vindt.
Kijkend naar alleen hun krantenkop vind ik het niet goedpraten maar wel getuigen van een slechte smaak.quote:Op zondag 1 januari 2017 15:05 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik zie het alsof deze krant de Turkse slachtoffers wegzet als huichelaars. In Syrië(?) gaan mensen dood door oorlog, honger en kou en in Istanbul staan ze lekker te feesten. Dat in combinatie met "weg met jullie beschaving!", zie ik inderdaad als een vorm van goedpraten dat deze 'huichelaars' vermoord zijn.
Het verleden hebben zij ook niet mee, waardoor ik dit nog meer als goedpraten zie:
[ afbeelding ]
Slechte smaak?quote:Op zondag 1 januari 2017 15:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Kijkend naar alleen hun krantenkop vind ik het niet goedpraten maar wel getuigen van een slechte smaak.
True. Maar dan zou ik het tussen apostrofs plaatsen, dan lijkt het meer alsof je andermans gedachte neerzet niet? Tenzij je zulke reacties van mensen wil uitlokken.quote:Op zondag 1 januari 2017 15:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat ligt er toch helemaal aan hoe je dat leest? Je kunt het ook lezen als gedachte van degene die de aanslag pleegde en dat nu de titel is. De krant zet dat er boven omdat dat angst inboezemt en pakkend is, niet omdat men dat zelf vindt.
Kun jij Turks? Kun jij dan vertellen wat er in het geel geschreven staat vlak onder de kop? Dat is hun omschrijving van het gebeuren. En daar lees ik iets over dat in moslimlanden mensen gemarteld en gedood worden, terwijl in 'het westen' mensen oud en nieuw vieren. Klinkt niet helemaal lekker?quote:Op zondag 1 januari 2017 15:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Kijkend naar alleen hun krantenkop vind ik het niet goedpraten maar wel getuigen van een slechte smaak.
Klopt, maar dat is al heel iets anders dan wat hiervoor werd beweerd.quote:Op zondag 1 januari 2017 15:15 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Smaakvol is het niet in ieder geval.
Yeni Akit is de laatste halte voor je een militante sektarist wordt, zodoende zal het Akit echt niet boeien of ze vredelievend of politiek correct overkomen, hebben ze wel vaker gedaan zo.quote:Op zondag 1 januari 2017 14:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik kwam niet verder dan fuck jullie beschaving![]()
Maar door zijn foute vertaling gaan mensen wel uit van iets wat niet correct is.
Ik praat het niet goed? Ik zeg alleen dat de vertaling niet correct is.quote:Op zondag 1 januari 2017 15:25 schreef Drxx het volgende:
[..]
True. Maar dan zou ik het tussen apostrofs plaatsen, dan lijkt het meer alsof je andermans gedachte neerzet niet? Tenzij je zulke reacties van mensen wil uitlokken.
Daarnaast, zoals eerder vermeld hebben zij zich in het verleden al vaker op zulke manieren geuit. Bijvoorbeeld de slachtoffers van Orlando, gay nightclub, neerzetten als "perverts" (hun eigen woorden!).
Op een gegeven moment is de boodschap mij wel duidelijk.
[..]
Kun jij Turks? Kun jij dan vertellen wat er in het geel geschreven staat vlak onder de kop? Dat is hun omschrijving van het gebeuren. En daar lees ik iets over dat in moslimlanden mensen gemarteld en gedood worden, terwijl in 'het westen' mensen oud en nieuw vieren. Klinkt niet helemaal lekker?
Ik zeg ook niet dat jij het goed praat. Ik zeg dat die krant het goed praat.quote:Op zondag 1 januari 2017 15:32 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed? Ik zeg alleen dat de vertaling niet correct is.
Zou er al een staatsovername in de pijplijn liggen?quote:Op zondag 1 januari 2017 15:29 schreef Triggershot het volgende:
Akit krant van Turkije is gewoon een radicaal blad hoor, tussen het sektarische en extreem-fundamentalisme in, laat daar geen misverstand over zijn, ze doen niet anders dan mensen en groepen tegen elkaar opzetten vanuit hun eigen religieuze v/m-issie.
Geen reden toe, ze zijn vol lof over Erdogan.quote:Op zondag 1 januari 2017 15:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zou er al een staatsovername in de pijplijn liggen?
Weet jij wat meer te vertellen over het wel/niet close zijn met Erdogan? Dat staat op Wiki, maar dat komt ook maar van 1 regel van dit artikel, dus weet niet hoe serieus ik dat moet nemen.quote:Op zondag 1 januari 2017 15:29 schreef Triggershot het volgende:
Akit krant van Turkije is gewoon een radicaal blad hoor, tussen het sektarische en extreem-fundamentalisme in, laat daar geen misverstand over zijn, ze doen niet anders dan mensen en groepen tegen elkaar opzetten vanuit hun eigen religieuze v/m-issie.
Nog lang nietquote:
Akit komt voort uit een groep Islamisten die hun origine hebben in de generatie van Erbakan, een generatie waartoe ook Erdogan en vele AKP-prominenten toe behoren, velen zijn onderling met elkaar getrouwd hebben zaken gedaan en elkaar aan het werk geholpen, zodoende zullen de eigenaren van Akit hun wegen wel ergens kruisen met elkaar, maar als je vraagt of Erdogan aandelen of directe zeggenschap heeft over Akit? Dat is niet het geval.quote:Op zondag 1 januari 2017 15:38 schreef Drxx het volgende:
[..]
Weet jij wat meer te vertellen over het wel/niet close zijn met Erdogan? Dat staat op Wiki, maar dat komt ook maar van 1 regel van dit artikel, dus weet niet hoe serieus ik dat moet nemen.
Dat ze pro-Erdogan zijn geloof ik wel, maar daar kan Erdogan ook niet veel aan doen.
Het is geen dictator...quote:Op zondag 1 januari 2017 13:26 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Omvat er een dictator in een illegaal paleis met 1000 kamers zit.
Verdedig hem lekker, staat je goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |