RIP en Sterkte voor de Nabestaanden!!quote:A gunman has reportedly opened fire inside a nightclub in Istanbul during New Year's Eve celebrations.
Large numbers of police and paramedics were sent to the well-known bar in the Ortaköy district, CNN Turk reported.
The broadcaster said several people were injured, with ambulances transferring them to hospital for treatment.
There was no immediate confirmation of casualties from police.
Istanbul has been the target of a series of recent attacks by Isis and Kurdish extremist groups.
Twin bombings carried out by the Kurdistan Freedom Falcons (TAK) killed 44 people on 10 December, while other blasts have targeted police and the security services.
Isis was behind the attack on Istanbul Airport in July, as well as previous suicide bombings targeting tourists and shoppers.
A supporter of the so-called Islamic State was responsible for massacring 49 people at an LGBT-friendly nightclub in Orlando, Florida, in June.
Ik ging initieel in op de opmerking dat Turkije veiliger is dan Parijs. Dat is gewoon niet waar.quote:Op zondag 1 januari 2017 03:34 schreef SecretPret het volgende:
@straatcommando. Dat zei ik niet. Waarom ga je die richting in? Ik zeg alleen dat wat jij zegt niet klopt.
Geen sterk voorbeeld, in Indonesië zijn redelijk vaak aanslagen en worden nog veel vaker aanslagen verijdeld. Bovendien leeft men er onder de Sharia in sommige provincies.quote:Op zondag 1 januari 2017 03:31 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Indonesie heeft de grootste moslim bevoling maar het is er zeer gezellig.
In Instanbul gebeurd het wel echt vaker dan in de gemiddelde Europese stad hoor.quote:Op zondag 1 januari 2017 03:28 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor heel Europa...
Ja vluchtelingen he. En inwoner aantal is hoog.quote:Op zondag 1 januari 2017 03:41 schreef Infection het volgende:
[..]
In Instanbul gebeurd het wel echt vaker dan in de gemiddelde Europese stad hoor.
En veel ervaren mensen van de veiligheidsdiensten zijn ontslagen want seculier of Gulen.quote:Op zondag 1 januari 2017 03:47 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ja vluchtelingen he. En inwoner aantal is hoog.
Was het in frankrijk? Dan was de Times Square al gekleurd in de vlag van frankrijk.quote:Op zondag 1 januari 2017 04:13 schreef Gia het volgende:
Vreselijk weer. Nog vreselijker dat dit; schijnbaar, niemand wat doet, want het is 'maar in turkije'.
Als dit Frankrijk, België, Duitsland of Nederland was geweest, zaten we nu al aan deel 5, of zo.
Bron?quote:Op zondag 1 januari 2017 03:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ging initieel in op de opmerking dat Turkije veiliger is dan Parijs. Dat is gewoon niet waar.
Dit is wel waar.quote:Op zondag 1 januari 2017 04:31 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Was het in frankrijk? Dan was de Times Square al gekleurd in de vlag van frankrijk.
Ik heb daar geen onderzoek naar gedaan en naar mijn weten is zo'n onderzoek er ook niet.quote:
Denk wel dat je gelijk hebtquote:Op zondag 1 januari 2017 05:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb daar geen onderzoek naar gedaan en naar mijn weten is zo'n onderzoek er ook niet.
Maar mijn bron is dus mijn hoofd. Niet echt een goede bron. Maar wel mijn mening
Jij vindt het feit, dat het in de westerse wereld niet zo'n grote schok reactie teweeg heeft gebracht als wanneer dit in een westerse stad was gebeurd, vreselijker dan het feit dat het gebeurd is?... Apart...quote:Op zondag 1 januari 2017 04:13 schreef Gia het volgende:
Vreselijk weer. Nog vreselijker dat dit; schijnbaar, niemand wat doet, want het is 'maar in turkije'.
Als dit Frankrijk, België, Duitsland of Nederland was geweest, zaten we nu al aan deel 5, of zo.
In Turkije is elke week een aanslag.quote:Op zondag 1 januari 2017 04:13 schreef Gia het volgende:
Eigenlijk is Istanbul best dichtbij. En behoorlijk westers.quote:Op zondag 1 januari 2017 05:58 schreef madam-april het volgende:
[..]
Jij vindt het feit, dat het in de westerse wereld niet zo'n grote schok reactie teweeg heeft gebracht als wanneer dit in een westerse stad was gebeurd, vreselijker dan het feit dat het gebeurd is?... Apart...
Het is psychologisch heel goed verklaarbaar waarom hier minder aandacht voor is dan wanneer dit in een westerse stad was gebeurd..
Bedankt voor je mening. Je zou kunnen overwegen deze de volgende keer niet als feit te noteren, maar als mening!quote:Op zondag 1 januari 2017 05:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb daar geen onderzoek naar gedaan en naar mijn weten is zo'n onderzoek er ook niet.
Maar mijn bron is dus mijn hoofd. Niet echt een goede bron. Maar wel mijn mening
Dat zou een saaie boel worden op het forum als we dat allemaal zouden doenquote:Op zondag 1 januari 2017 06:04 schreef bamibij het volgende:
[..]
Bedankt voor je mening. Je zou kunnen overwegen deze de volgende keer niet als feit te noteren, maar als mening!
En aangezien het op 1 januari is gebeurd wordt dit bij de jaarsamenvattingen echt zo'n ohjaatje, dan zijn we dit allemaal alweer bijna vergeten.quote:Op zondag 1 januari 2017 04:13 schreef Gia het volgende:
Turkije censureert berichtgeving aanslagquote:De Turkse regering onder leiding van Erdogan heeft verboden beelden en berichtgeving naar buiten te brengen over de aanslag op de nachtclub in Istanbul, waarbij zondagochtend minstens 35 doden vielen en zo'n veertig gewonden.
Op de internetpagina van Die Welt komen toch getuigenverslagen naar buiten. "Twee personen schoten met een wapen", zegt een van de ooggetuigen. "Plotseling begon iedereen te rennen. Mijn man zei tegen me dat ik niet bang hoefde te zijn. Hij is bovenop me gaan liggen en heeft drie schotwonden opgelopen."
Een andere ooggetuige spreekt ook over de dramatische gebeurtenissen in de nachtclub Reina: "Ik moest meerdere lichamen van me af gooien om weg te kunnen komen." Volgens de ooggetuigen waren er zo'n zevenhonderd bezoekers in de nachtclub ten tijde van de aanslag.
Er is nog veel onduidelijk over de aanslag, zoals de vraag waar de daders zijn en wat het motief van de aanslag zou zijn.
Minstens 39 doden bij aanslag nachtclub Istanbulquote:Update 8:33
Persdienst AP meldt dat de dader mogelijk verkleed als kerstman het vuur bij de nachtclub opende. Hij zou met een wapen met lange loop eerst een politieagent en burger neerschoot, en vervolgens het pand betrad. Het AP bericht zich op verklaringen van de lokale gouverneur. Hoeveel schutters betrokken waren kon of wilde hij niet zeggen.
Ten minste vijftien van de slachtoffers waren buitenlanders. Ten minste vijf waren van Turkse komaf. Over de afkomst van de andere slachtoffers is nog niets bekend. De dader zou gevlucht zijn in andere kleren dan waarmee hij het pand betrad.
De regering Erdogan heeft inmiddels een totaalverbod op berichtgeving over de aanslag uitgevaardigd.
Update 7:38
Inmiddels hebben de Turkse autoriteiten gemeld dat er zeker 39 doden zijn gevallen bij de aanval op nachtclub Reina, Zeker 69 mensen zouden zijn gewond geraakt, waarvan er vier in kritische toestand verkeren. Zowel de Turkse als de Amerikaanse autoriteiten spreken van een terreuraanslag; de eerste van het nog zo jonge jaar 2017.
21 doden zijn inmiddels geïdentificeerd; onder hen zijn vijf Turken en zestien mensen met een andere nationaliteit. Het is nog onduidelijk wat er met de dader of daders is gebeurd; mogelijk zijn deze nog voortvluchtig.
Update 1:33
De Volkskrant meldt inmiddels dat er zeker 35 doden en 40 gewonden zouden zijn gevallen in de Istanboelse nachtclub. De daders, die naar verluidt Kerstman-verkleding zouden hebben gedragen, zouden zich mogelijk nog in het pand bevinden. Speciale politie-eenheden kammen op het moment de nachtclub uit. Meer nieuws zal volgen.
Bij een aanslag op een nachtclub in de Turkse stad Istanbul zijn zondagochtend vroeg veel gewonden gevallen. Het is nog niet duidelijk hoeveel gewonden er zijn en wat er precies is voorgevallen.
Origineel bericht
Het Turkse televisiestation NTV meldt dat twee gewapende mensen de nachtclub zijn binnengevallen en het vuur hebben geopend op de bezoekers. Volgens de laatste berichten is er nog een overvaller in het pand.
Volgens de Britse krant Mirror zijn er 50 mensen gewond geraakt tijdens de aanslag in de Reina Club.
De Turkse politie is met gepantserde auto's uitgerukt en ook zijn er veel ambulances ingezet. De nachtclub ligt in de wijk Ortakoy
Istanbul is de grootste stad van Turkije. Er wonen 14 miljoen mensen.
ermm, het is 1 januari. Iedereen is straalbezopen, zit nog te feesten of slaapt nog. Best wel een beetje een forse aannamequote:Op zondag 1 januari 2017 04:13 schreef Gia het volgende:
Er zijn anders ook een hoop niet-Turkse gasten vermoord hoor, echt wel erg!quote:Op zondag 1 januari 2017 04:13 schreef Gia het volgende:
En dan?quote:Op zondag 1 januari 2017 09:05 schreef DUTCHKO het volgende:
Ja ik ben bang dat Turkije een heel zwaar jaar tegemoet gaat.
Je zou haast zeggen dat ISIS hier achter zit want volgens de berichten sparken de aanvallers Arabisch.
Mijn voorspelling: Turkije gaat uit de NATO en valt Syrie binnen.
Als het een aanslag is om de Turkse staat te ondermijnen (PKK, 'Gülen') doet het mij inderdaad niet zo veel.quote:Op zondag 1 januari 2017 04:13 schreef Gia het volgende:
Dan zullen ze waarschijnlijk en ISIS en de Koerden proberen te elimineren.quote:
Dat men over aanslagen ver weg doorgaans minder spreekt heeft denk ik te maken met het ver-van-mijn-bed principe. Als je buurman wordt vermoord reageer je daarop ook geschokter dan wanneer het iemand is aan de andere kant van het land. De mensen in Turkije zullen ook minder reageren op doden in Nederland. Dat is gewoon de aard van de mens en heeft met 'racisme' (waar hier natuurlijk op gehint wordt) niet zo heel veel te maken. Hoe dichter bij jezelf dingen komen, hoe meer ze je aangrijpen. Maar dat betekent niet dat men het voor de slachtoffers daar niet net zo erg vindt natuurlijk (enkele racistische idioten daargelaten)quote:Op zondag 1 januari 2017 09:01 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Er zijn anders ook een hoop niet-Turkse gasten vermoord hoor, echt wel erg!
Ja, want we zien wat een succes ze hebben bij Al Bab momenteel.quote:Op zondag 1 januari 2017 09:05 schreef DUTCHKO het volgende:
Ja ik ben bang dat Turkije een heel zwaar jaar tegemoet gaat.
Je zou haast zeggen dat ISIS hier achter zit want volgens de berichten sparken de aanvallers Arabisch.
Mijn voorspelling: Turkije gaat uit de NATO en valt Syrie binnen.
Dit vind ik maar raar. Vind dit echt een walgelijke aanslag. Het maakt het niet erger of minder erg uit welke hoek deze komt.quote:Op zondag 1 januari 2017 09:13 schreef Resistor het volgende:
[..]
Als het een aanslag is om de Turkse staat te ondermijnen (PKK, 'Gülen') doet het mij inderdaad niet zo veel.
Als het een aanslag door radicale gelovigen zijn die tegen het westen zijn... Jammer voor de slachtoffers, maar hopelijk gaat Erdo wat doen tegen ze.
En dit is de reden waarom ik hoop dat de slachtoffers voornamelijk buitenlands zijn.quote:Op zondag 1 januari 2017 09:13 schreef Resistor het volgende:
[..]
Als het een aanslag is om de Turkse staat te ondermijnen (PKK, 'Gülen') doet het mij inderdaad niet zo veel.
Tering, ben je nou echt zo dom?quote:
Dit is alleen totaal niet de MO van de PKK.quote:Op zondag 1 januari 2017 09:37 schreef xminator het volgende:
[..]
En dit is de reden waarom ik hoop dat de slachtoffers voornamelijk buitenlands zijn.
Vermoord worden door een terroristische organisatie (pkk) die gesteund wordt door westerse landen (NL, BE, Fr etc.)
Jij hoopt dat het voornamelijk buitenlanders zijn?quote:Op zondag 1 januari 2017 09:37 schreef xminator het volgende:
[..]
En dit is de reden waarom ik hoop dat de slachtoffers voornamelijk buitenlands zijn.
Vermoord worden door een terroristische organisatie (pkk) die gesteund wordt door westerse landen (NL, BE, Fr etc.)
Waar is hier?quote:Op zondag 1 januari 2017 10:04 schreef HiZ het volgende:
Het enige schokkende is dat het totaal voorspelbaar was. Wij hebben niet voor niks al jaren uitsluitend huisfeestjes hier met oud en nieuw.
In Istanbul?quote:Op zondag 1 januari 2017 10:04 schreef HiZ het volgende:
Het enige schokkende is dat het totaal voorspelbaar was. Wij hebben niet voor niks al jaren uitsluitend huisfeestjes hier met oud en nieuw.
En daar gaat het dus gigantisch fout.quote:Op zondag 1 januari 2017 09:16 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat men over aanslagen ver weg doorgaans minder spreekt heeft denk ik te maken met het ver-van-mijn-bed principe. Als je buurman wordt vermoord reageer je daarop ook geschokter dan wanneer het iemand is aan de andere kant van het land. De mensen in Turkije zullen ook minder reageren op doden in Nederland. Dat is gewoon de aard van de mens en heeft met 'racisme' (waar hier natuurlijk op gehint wordt) niet zo heel veel te maken. Hoe dichter bij jezelf dingen komen, hoe meer ze je aangrijpen. Maar dat betekent niet dat men het voor de slachtoffers daar niet net zo erg vindt natuurlijk (enkele racistische idioten daargelaten)
Dus.. nummers tellen zwaarder dan slachtoffers?quote:Op zondag 1 januari 2017 10:13 schreef Yasmin23 het volgende:
Vreesde wakker te worden met het dodental opgelopen tot minimaal 100. Gelukkig niet het geval nog.
Nee maar vannacht toen ik ging slapen waren het er 35.quote:Op zondag 1 januari 2017 10:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dus.. nummers tellen zwaarder dan slachtoffers?
Jij woont in Aleppo?quote:Op zondag 1 januari 2017 10:04 schreef HiZ het volgende:
IS eist alles op. Zelfs de scheet van je moeder.quote:Op zondag 1 januari 2017 11:10 schreef truthortruth het volgende:
Maar TAK of IS, is er al een aanwijzing?
Istanbul, Taksim, en ik kijk wel linker uit dan dat ik naar een volgepropte bar ga op dit soort avonden. Ik ga al jaren niet eens meer in de buurt van het plein, en dat is nog geen 500 meter van mijn voorduer.quote:
IS of Al-Nusra, of een van de andere fijne extremistische groepen die jarenlang een warm welkom kregen hier. Maakt het erg veel uit tot welke subsekte de extremist die je doodschiet behoort?quote:Op zondag 1 januari 2017 11:11 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
IS eist alles op. Zelfs de scheet van je moeder.
Het lijkt iig weer een islamitisch motief te hebben. En om het ongewild of gewild nog even wat kracht bij te zetten gooit de Akp de media op zwart. Misschien vergeten we het snel.quote:Op zondag 1 januari 2017 11:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
IS of Al-Nusra, of een van de andere fijne extremistische groepen die jarenlang een warm welkom kregen hier. Maakt het erg veel uit tot welke subsekte de extremist die je doodschiet behoort?
Die 'held' van gisteren vond waarschijnlijk dat hij een goede daad verrichte; een frontale aanval op westers verderf in de islamitische wereld te grazen nemen terwijl ze een losbandig kerstfeest vierden (I kid you not).
Wacht eerst het onderzoek nou maar af voordat je weer over erdogan gaat miepen.quote:Op zondag 1 januari 2017 11:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het lijkt iig weer een islamitisch motief te hebben. En om het ongewild of gewild nog even wat kracht bij te zetten gooit de Akp de media op zwart. Misschien vergeten we het snel.
Als de regering niet verantwoordelijk is voor de veiligheidssituatie in het land, wie dan wel?quote:Op zondag 1 januari 2017 11:35 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Wacht eerst het onderzoek nou maar af voordat je weer over erdogan gaat miepen.
Dat is al eigenlijk de trend sinds de mijnramp in Soma, de aanval op de OvJ etc werden allemaal gecensureerd. De mediaautoriteiten mogen zelf al arbitrair kiezen waar ze censuur op toepassen zonder concrete opdracht van justitie.quote:Op zondag 1 januari 2017 11:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het lijkt iig weer een islamitisch motief te hebben. En om het ongewild of gewild nog even wat kracht bij te zetten gooit de Akp de media op zwart. Misschien vergeten we het snel.
En een land met een zeer discutabele politieke leider.quote:Op zondag 1 januari 2017 03:47 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ja vluchtelingen he. En inwoner aantal is hoog.
Wat is de waarde van een onderzoek over een publieke zaak als de beelden en verslagen door de Akp krampachtig in een spreekwoordelijke ton worden gedrukt?quote:Op zondag 1 januari 2017 11:35 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Wacht eerst het onderzoek nou maar af voordat je weer over erdogan gaat miepen.
Allemaal leuk en aardig, maar dan roept ook Frankrijk, België, Duitsland en de VS dit allemaal over zich heen.quote:Op zondag 1 januari 2017 12:04 schreef Old_Pal het volgende:
Erdogan roept dit al een hele lange tijd over zichzelf heen. Wanneer snappen de Turken nou eens dat deze halve gare het land ten gronde richt?
Geef het nog een paar maanden de tijd. De Turksr economie gaat kut, toeristen blijven weg en ondertussen is er ook allerlei stroomuitval in Istanbul. Op een gegeven moment wordt men het zat en krijg je een nieuwe staatsgreep die wel slaagt.quote:Op zondag 1 januari 2017 12:04 schreef Old_Pal het volgende:
Erdogan roept dit al een hele lange tijd over zichzelf heen. Wanneer snappen de Turken nou eens dat deze halve gare het land ten gronde richt?
Helemaal in lijn met wat jij altijd beweerd.quote:Op zondag 1 januari 2017 12:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dan roept ook Frankrijk, België, Duitsland en de VS dit allemaal over zich heen.
Ik heb Erdogan altijd verdedigd toen Turkije in de lift zat als de enige die wist hoe het moest in een gecompliceerd land. Er waren toen slechts geruchten maar geen duidelijke aanwijzingen dat alles anders zou worden. Het medialandschap was nog divers, de oppositie werd er nog bij betrokken, hij verbleef niet in een belachelijk paleis en er waren vredesonderhandelingen met de PKK. Men koos voor de moeilijkste weg van de lange termijn en speelde de minst zachte heelmeester. Turkije had op die weg een stabiel en een beter ontwikkeld land kunnen worden.quote:Op zondag 1 januari 2017 11:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is al eigenlijk de trend sinds de mijnramp in Soma, de aanval op de OvJ etc werden allemaal gecensureerd. De mediaautoriteiten mogen zelf al arbitrair kiezen waar ze censuur op toepassen zonder concrete opdracht van justitie.
Hebben die ook tienduizenden mensen ontslagen en gearresteerd vanwege een dom complot? Wat ten koste gaat van de veiligheid. Dat heb ik even gemist.quote:Op zondag 1 januari 2017 12:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dan roept ook Frankrijk, België, Duitsland en de VS dit allemaal over zich heen.
9/11, Madrid en Londen waren nou niet heel specifiek 'schuldige' doelen.quote:Op zondag 1 januari 2017 11:42 schreef Triggershot het volgende:
Lijkt idd meer op IS (sympathisanten), naar mijn weten maakt Nusra / Al-Qaeda niet schuldig aan zulke aanslagen op burgerdoelen tenzij ze heel specifiek 'schuldig' bezig waren zoals Charlie Hebdo.
Uhuquote:
Ok thnx voor de nietszeggende reactie.quote:Op zondag 1 januari 2017 12:32 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Helemaal in lijn met wat jij altijd beweerd.
Ik vrees dat als zelfs Turkije met haar beleid ineens weer 180 graden moet draaien dit vooralsnog alleen met Erdogan gaat, er is gewoon simpelweg in mijn ogen geen alternatief. De HDP is woordvoerder van de PKK geworden, CHP is compleet de kluts kwijt met een leider die wereldvreemd is van de Turkse burger en de nationalisten die zich in Erdogan's schaduw hebben geworpen met de MHP.quote:Op zondag 1 januari 2017 12:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb Erdogan altijd verdedigd toen Turkije in de lift zat als de enige die wist hoe het moest in een gecompliceerd land. Er waren toen slechts geruchten maar geen duidelijke aanwijzingen dat alles anders zou worden. Het medialandschap was nog divers, de oppositie werd er nog bij betrokken, hij verbleef niet in een belachelijk paleis en er waren vredesonderhandelingen met de PKK. Men koos voor de moeilijkste weg van de lange termijn en speelde de minst zachte heelmeester. Turkije had op die weg een stabiel en een beter ontwikkeld land kunnen worden.
De signalen van mismagement begonnen imho tijdens de Gezi-rellen. Maar Soma was het eerste voorbeeld waarin duidelijk werd dat de burger in zn algemeenheid aan het kortste eind leek te trekken en je in Turkije beter niet slachtoffer kon worden van iets of familie van een slachtoffer kon zijn.
Kan me nog een foto herinneren waarop men lijken stond te reanimeren voor de kiek met apparatuur die niet aangesloten was. Dat was een behoorlijke freakshow. De media werd om de tuin geleid en Journalisten die vraagtekens zetten werden onder druk gezet.
En dit is slecht voor de ontwikkeling. Het hele land neemt dit als voorbeeld aan en bedrijven lopen nu ook steeds meer de consumentenrechten te verknoeien met bewuste spookrekeningen. Corruptie en manipulatie loont, en je positie bij een instelling is veilig zolang je maar aan de touwtjes van de president z'n partij hangt. Een expert met kunde die een oppositiepartij aanhangt komt op de laatste plaats als er een willekeurige akp kandidaat ingezet kan worden in de zorg of het onderwijs. En met die rubberen lineaal blijft er qua logica en structuur weinig van het land over.
Ja hoor, daar ligt het aan.quote:Op zondag 1 januari 2017 12:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Hebben die ook tienduizenden mensen ontslagen en gearresteerd vanwege een dom complot? Wat ten koste gaat van de veiligheid. Dat heb ik even gemist.
Engeland, Amerika en Spanje waren dan ook geen willekeurige doelen. Maar allemaal gerelateerd aan het militair handelen van de desbetreffende landen in het Midden Oosten e.o. Turkije bevindt zich momenteel niet in een oorlog met Al-Qaeda/Nusrah, maar met IS.quote:Op zondag 1 januari 2017 12:40 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
9/11, Madrid en Londen waren nou niet heel specifiek 'schuldige' doelen.
Dit was ook de reactie op mijn steling dat Turkije op weg was om een dictatuur te worden een paar jaar geleden. Dat was onmogelijk volgens velen.quote:
Het kan wat zeggen over jou, maar dat kan je alleen zelf bepalen. Ik heb die stelling namelijk altijd erg eng gevonden. Ik vraag mij af of jij dat nu ook vindt.quote:Op zondag 1 januari 2017 12:48 schreef Triggershot het volgende:
Ok thnx voor de nietszeggende reactie.
Geen idee waar je het over hebt, maar dat zegt vast wel ook wel weer wat over mij, kan je nagaan. Iig wederom thnx.quote:Op zondag 1 januari 2017 12:53 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het kan wat zeggen over jou, maar dat kan je alleen zelf bepalen. Ik heb die stelling namelijk altijd erg eng gevonden. Ik vraag mij af of jij dat nu ook vindt.
Ja, jij gedraagt je ook als een nostradamus en doet alsof je verstand hebt van dat land.quote:Op zondag 1 januari 2017 12:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dit was ook de reactie op mijn steling dat Turkije op weg was om een dictatuur te worden een paar jaar geleden. Dat was onmogelijk volgens velen.
Inmiddels zijn we daar en moeten we maar even kijken hoe het land door de komende jaren trekt. Met de huidige regering en de ingeslagen weg is er iig geen weg terug. In onze wereldgeschiedenis is dat nog nooit gebeurd. En dit kunnen ze nog wel even rekken maar als de ballon knapt en de akp eruit gaat komt vermoedelijk de chaos en het grootste verval. Dan mag de media weer opgestart worden en wordt het pas duidelijk hoe diep de beerputten werkelijk zijn.
Maar wel alleen als het jullie uitkomt dan he? Want als het terrorisme van Erdogan bekritiseerd wordt, dan zijn alle Turkjes weer op hun pik getrapt.quote:Op zondag 1 januari 2017 10:25 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
En daar gaat het dus gigantisch fout.
Zolang niet al het terrorisme even hard wordt veroordeeld in woord en actie kan er dus nooit een duidelijk blok tegen worden gevormd.
Laten we die fout nou eens een keer eindelijk leren in 2017 zeg pfff.
Als jij de stelling aanneemt dat landen deze ellende over zichzelf afroepen dan moet je niet hypocriet zijn en het nu gaan ontkennen.quote:Op zondag 1 januari 2017 12:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt, maar dat zegt vast wel ook wel weer wat over mij, kan je nagaan. Iig wederom thnx.
Leer lezen. Maar iig weer thnx.quote:Op zondag 1 januari 2017 13:01 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als jij de stelling aanneemt dat landen deze ellende over zichzelf afroepen dan moet je niet hypocriet zijn en het nu gaan ontkennen.
Blijf maar ontwijken, en dit zegt dus inderdaad wat over jou. Onschuldige slachtoffers zijn nooit schuldig, welk land ze ook wonen. Dat jij met idiote stellingen komt dat landen er zelf schuldig aan zijn is ziek en nu krijg je het op je eigen bord.quote:
Die idiote stellingen bestaan alleen in jouw idiote redenatie, dus in je hoofd, daarom zeg ik ook leer lezen en probeer het opnieuw, zoniet, bedankt voor je geweldige toevoegingen.quote:Op zondag 1 januari 2017 13:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Blijf maar ontwijken, en dit zegt dus inderdaad wat over jou. Onschuldige slachtoffers zijn nooit schuldig, welk land ze ook wonen. Dat jij met idiote stellingen komt dat landen er zelf schuldig aan zijn is ziek en nu krijg je het op je eigen bord.
Ja want alle Turken zijn fan van Erdogan.quote:Op zondag 1 januari 2017 13:00 schreef OEM het volgende:
[..]
Maar wel alleen als het jullie uitkomt dan he? Want als het terrorisme van Erdogan bekritiseerd wordt, dan zijn alle Turkjes weer op hun pik getrapt.
Hee HiZquote:Op zondag 1 januari 2017 11:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
IS of Al-Nusra, of een van de andere fijne extremistische groepen die jarenlang een warm welkom kregen hier. Maakt het erg veel uit tot welke subsekte de extremist die je doodschiet behoort?
Die 'held' van gisteren vond waarschijnlijk dat hij een goede daad verrichte; een frontale aanval op westers verderf in de islamitische wereld te grazen nemen terwijl ze een losbandig kerstfeest vierden (I kid you not).
52%quote:Op zondag 1 januari 2017 13:05 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja want alle Turken zijn fan van Erdogan.
Erdogan is aan het vervreemden van de realiteit. Het lijkt me dat we na een paar maanden of een paar jaar wel naar een situatie gaan waarop men maar eens een andere kapitein op het schip wil zetten. Dan is het niet zo belangrijk wat de Akp supporter er van vindt.quote:Op zondag 1 januari 2017 12:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ok thnx voor de nietszeggende reactie.
[..]
Ik vrees dat als zelfs Turkije met haar beleid ineens weer 180 graden moet draaien dit vooralsnog alleen met Erdogan gaat, er is gewoon simpelweg in mijn ogen geen alternatief. De HDP is woordvoerder van de PKK geworden, CHP is compleet de kluts kwijt met een leider die wereldvreemd is van de Turkse burger en de nationalisten die zich in Erdogan's schaduw hebben geworpen met de MHP.
De persoonlijke liefde en latere ruzie tussen Gülen en Erdogan slaan qua resultaat het hele land om de oren. Dat deze soap zn invloed op heel Turkije heeft is in z'n essentie vrij banaal. Kleine denkers houden zich bezig met personen en grote denkers met ideeen. De ideeen lijken er niet meer te zijn.quote:Ja hoor, daar ligt het aan.![]()
Alsof er voor de coup geen aanslagen gebeurde in Turkije voor er tienduizenden mensen gearresteerd en ontslagen waren.
Jij komt toch niet in het paradijs, dus doe geen moeite.quote:Op zondag 1 januari 2017 13:06 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee. Allemaal. Wij sterven voor onze soldaat gezonden door Allah.
Only Allah knows.quote:Op zondag 1 januari 2017 13:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij komt toch niet in het paradijs, dus doe geen moeite.
Gezien zijn zogenaamde popular support wat redelijk stabiel is lijkt het dan dat zijn achterban mee aan het vervreemden is. Ik denk dat op een gegeven moment het volk niet vies zal zijn om op een ander te stemmen wanneer de ongenoegen toenemen, maar dan moet diegene wel eerst het volk weten aan te spreken, ik zie vooralsnog niet zo iemand op het toneel op dit moment actief zijn.quote:Op zondag 1 januari 2017 13:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Erdogan is aan het vervreemden van de realiteit. Het lijkt me dat we na een paar maanden of een paar jaar wel naar een situatie gaan waarop men maar eens een andere kapitein op het schip wil zetten. Dan is het niet zo belangrijk wat de Akp supporter er van vindt.
Toch zou het krom zijn om te denken dat de aanslagen mogelijk zijn gemaakt door massaontslag en arrestatie zoals hierboven werd beweerd door de user in kwestie, de straten zijn nog meer beveiligd dan terwijl er geen ruzie was en ook terwijl er nog een bondgenootschap was tussen de twee kwam de ene na de andere aanslag.quote:De persoonlijke liefde en latere ruzie tussen Gülen en Erdogan slaan qua resultaat het hele land om de oren. Dat deze soap zn invloed op heel Turkije heeft is in z'n essentie vrij banaal. Kleine denkers houden zich bezig met personen en grote denkers met ideeen. De ideeen lijken er niet meer te zijn.
twitter:dersi4m twitterde op zondag 01-01-2017 om 12:33:40Yesterday's headline of pro-gov't paper: 'This is the last day. This warning is the last warning. Don't celebrate (… https://t.co/brPTFDZyzm reageer retweet
quote:Op zondag 1 januari 2017 13:14 schreef Nintex het volgende:
Geeft wel weer goed aan hoe men in moslim landen over Christenen denkttwitter:dersi4m twitterde op zondag 01-01-2017 om 12:33:40Yesterday's headline of pro-gov't paper: 'This is the last day. This warning is the last warning. Don't celebrate (… https://t.co/brPTFDZyzm reageer retweet
twitter:MucahidDurmaz twitterde op zondag 01-01-2017 om 13:01:29Just to remind:Its not pro-govt.Its anti-govt Milli Görüş's paper has been opposing the govt for more than 15years @dersi4m @Nick_Ashdown reageer retweet
Wat een kansloos verloren land is het toch ook, dat Turkije.quote:Op zondag 1 januari 2017 12:59 schreef Stimorol- het volgende:
Nou, newsflash: zo was Turkije in de jaren 70, 80 en 90 ook!
Echt stop met doen alsof dit o zo apart is. In de voorgaande jaren was het de militaire top die dood en verderf heeft gezaaid en nu is het de beurt aan religieuzen.
Omdat er aanslagen zijn gepleegd?quote:Op zondag 1 januari 2017 13:19 schreef BoneThugss het volgende:
Wat een tyfusland.
Uit de NAVO flikkeren en Erdolf's paleis helemaal kapot bombarderen, het staat er toch maar illegaal.
Zie jij dit op democratisch vlak nog gebeuren? Het lijkt er nu op dat hij wortel geschoten heeft op zn troon en straks volledige bevoegdheid krijgt om te doen en laten wat hij wil.quote:Op zondag 1 januari 2017 13:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gezien zijn zogenaamde popular support wat redelijk stabiel is lijkt het dan dat zijn achterban mee aan het vervreemden is. Ik denk dat op een gegeven moment het volk niet vies zal zijn om op een ander te stemmen wanneer de ongenoegen toenemen, maar dan moet diegene wel eerst het volk weten aan te spreken, ik zie vooralsnog niet zo iemand op het toneel op dit moment actief zijn.
Dat heeft hier idd niets mee te maken.quote:Toch zou het krom zijn om te denken dat de aanslagen mogelijk zijn gemaakt door massaontslag en arrestatie zoals hierboven werd beweerd door de user in kwestie, de straten zijn nog meer beveiligd dan terwijl er geen ruzie was en ook terwijl er nog een bondgenootschap was tussen de twee kwam de ene na de andere aanslag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |