Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
2016 was een bijzonder sportjaar. Mooie prestaties van Steven Kruijswijk, Sanne Wevers en ook uit opvallende hoek, zoals het voetbalteam van IJsland. Maar er waren ook minder leuke momenten, zoals de val van Steven Kruijswijk, de val van Bauke Molkema en Nederland dat weer eens op prachtige wijze van zich liet spreken door niet eens op het EK aanwezig te zijn. We sluiten dit jaar traditiegetrouw af met het PDC WK Darts, waar Michael van Gerwen weer kansloos vroeg eruit gaat.
Oh, wacht, verkeerde topic. DRT is een deurtje verder.
2016 was een bijzonder muziekjaar. Mooie albums van David Bowie, Radiohead en ook uit opvallende hoek, zoals de nieuwste van Marillion. Maar er waren ook minder leuke momenten, zoals de dood van David Bowie, de dood van de vader van Jett Rebel en Nederland dat weer eens op prachtige wijze van zich liet spreken door allemaal lyrisch te worden van Kensington. We sluiten dit jaar traditiegetrouw af met de Radio 2 Top 2000, waar Claudia de Breij weer kansloos hoog gaat staan. Misschien op nummer 4?
Radio 2 Top 2000: Editie 2016 Het is alweer de achtiende editie van het grootste radio-evenement van Nederland (Nu Serious Request er weer niks van gaat bakken). Radio 2 draait 7 dagen lang de beste platen aldus het Nederlandse stemvee, vanaf eerste kerstdag tot het laatste uurtje in 2016. De 159 uur durende muzikale marathon is ook te volgen via de website van Radio 2.
Wanneer? Zondag 25 december 09:00 tot en met Zaterdag 31 december 23:59.
Presentatie De presentatie is dit jaar in handen van: 6-9 Gerard Ekdom 9-12 Bart Arens 12-14 Gijs Staverman 14-16 Rob Stenders 16-18 Ruud de Wild 18-20 Wouter vd Goes 20-22 Stefan Stasse 22-00 Jan-Willem Roodbeen 00-02 Evelien de Bruijn 02-04 Marisa Heutink 04-06 Frank van 't Hof
De Tunes Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune ( ) blijft veelvuldig te horen
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.
De Top 2000 in beeld Cultura 24: Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2016 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3 Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio (en tot 2 uur in het cafe) via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website http://www.nporadio2.nl/top2000/home Etalagekanalen Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway, waar men Cultura24 1 op 1 naar omzet!
Vanaf wanneer stemmen? Tot en met 2 december 2016.
Staat ie in de top 2000? Ook dit jaar kunnen we weer genieten van een site met schijtlollige gifjes waarin je kunt zien welke liedjes de lijst hebben gehaald. Als het goed is zijn dit er precies 2000. De site is online op www.staatieindetop2000.nl
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
XTC heeft het gered The Knack en Del Shannon niet. Hieronder nieuwe platen en uitvallers:
Uitvallers volgens de enige echte Pino:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe binnenkomers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
Haters can be so lame and vicious Hating on me because I'm ambitious They sound like they need lots of love, lots of love That's why I'm sending them hugs and kisses
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
Haters can be so lame and vicious Hating on me because I'm ambitious They sound like they need lots of love, lots of love That's why I'm sending them hugs and kisses
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Het duurt nog maar 360 dagen tot de volgende top 2000
Op zondag 1 januari 2017 02:24 schreef Berkery het volgende: Gelukkig nieuwjaar allemaal, allemaal hopen dat Claudia verder daalt, en we met z'n allen weer een paar goede nummers de top 2000 in kunnen loodsen
gelukkig nieuwjaar Berkery en inderdaad. Mooi voornemen!
Op zondag 1 januari 2017 02:24 schreef Berkery het volgende: Gelukkig nieuwjaar allemaal, allemaal hopen dat Claudia verder daalt, en we met z'n allen weer een paar goede nummers de top 2000 in kunnen loodsen
Op zondag 1 januari 2017 02:28 schreef Cee het volgende: Hai. Stom gestommel en geroep bij de boven- en benedenburen, vuurwerkknallen buiten en geen T2000 om voor afleiding te zorgen.
Op zondag 1 januari 2017 02:28 schreef Cee het volgende: Hai. Stom gestommel en geroep bij de boven- en benedenburen, vuurwerkknallen buiten en geen T2000 om voor afleiding te zorgen.
Op zondag 1 januari 2017 02:29 schreef Akilla het volgende: Helaas de top 30 niet kunnen luisteren, maar was leuk om dit topic te volgen:) !!! Gelukkig nieuwjaar !!
De top30 vond ik ook een stuk minder interessant eigenlijk.
De top30 vond ik ook een stuk minder interessant eigenlijk.
Ik heb het tot 22:00 volgehouden en daarna had ik niet het idee dat ik iets enorm miste of zo. Alleen The River keek ik een soort van naar uit, maar die luister ik ook genoeg op Spotify.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Ik ging om 22.45u even naast mn dochter liggen, die wakker was geschrokken. Werd een uurtje gelden wakker gelukkig nieuwjaar enzo dus.
Straks naar n mooi feestje
Fitter. Happier. More productive --------------------------------------------------- If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
Op zondag 1 januari 2017 09:24 schreef Bugno het volgende: Ik ging om 22.45u even naast mn dochter liggen, die wakker was geschrokken. Werd een uurtje gelden wakker gelukkig nieuwjaar enzo dus.
Op zondag 1 januari 2017 09:24 schreef Bugno het volgende: Ik ging om 22.45u even naast mn dochter liggen, die wakker was geschrokken. Werd een uurtje gelden wakker gelukkig nieuwjaar enzo dus.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Op zondag 1 januari 2017 11:25 schreef Piranjavisje het volgende: Hebben jullie dit jaar ook een "ontdekking" gedaan. Een nummer die je nog niet kende maar wel heel leuk vindt?
Voor mij is dat dit jaar denk ik Pulp - Common People
Ga direct het hele album Different Class luisteren, en gauw n beetje!
Alhoewel ik t wel vaag kende, ga ik Dont fear the reaper van Blue oyster cult vaker luisteren
Fitter. Happier. More productive --------------------------------------------------- If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
Op zondag 1 januari 2017 11:25 schreef Piranjavisje het volgende: Hebben jullie dit jaar ook een "ontdekking" gedaan. Een nummer die je nog niet kende maar wel heel leuk vindt?
Mia van Gorky.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
geen ontdekking in positieve zin. Wel wat nummers voor het eerst gehoord en die ik niet weer hoef te horen.
Mooi dat er nog nieuwe ontdekkingen worden gedaan.
geen ontdekking in positieve zin. Wel wat nummers voor het eerst gehoord en die ik niet weer hoef te horen.
Mooi dat er nog nieuwe ontdekkingen worden gedaan.
Diaan
kan het me niet zo herinneren, maar dat is momenteel ook nog niet zo gek Teveel bier en te weinig slaap. (In slaap vallen op de bank is geen goed idee trouwens)
Laat die eigenlijk maar zo hoog staan, best veilig! Ik begrijp de stemmers nu pas, volgend jaar stem ik er ook op
Mooie positieve benadering.
Mensen, een afscheidsspeech is weer op zijn plaats, dus.... Het was weer als vanouds. De lijst wordt steeds beroerder, maar er staat nog genoeg in om van te genieten en samen met jullie was het weer een topweekje! R.I.P. George , je na het douchen met een theedoek afdrogen, de gebruikelijke flauwe grappen en plaatjes, oude bekenden en nieuwe aanloop, het was weer erg geslaagd. En over geslaagd gesproken: ons relatiebureau deed goede zaken, he peaceman? Rest mij nog een eervolle vermelding voor de FritsFlitsaward, die gaat wederom naar Mexicanobakker: dat je nog maar lang mijn muzikale broertje mag blijven en een steeds betere smaak mag ontwikkelen Voor de verandering geen quote van Guus, maar gewoon: ik heb genoten, tot snel ergens en anders tot in november!
Wat betreft het relatiebureau: wil iedereen die vrijgezel is eind november zich melden via Pm. Vermeld hier je leeftijd, geslacht en seksuele voorkeur, zodat ons bureau (van doedezemaar en moi) zich ook een beetje kan voorbereiden? Kosten minimaal 1 plaat van Bløf, Kensington of Marco Borsato uit de top 2000.
Op zondag 1 januari 2017 12:23 schreef peaceman het volgende: Wat betreft het relatiebureau: wil iedereen die vrijgezel is eind november zich melden via Pm. Vermeld hier je leeftijd, geslacht en seksuele voorkeur, zodat ons bureau (van doedezemaar en moi) zich ook een beetje kan voorbereiden? Kosten minimaal 1 plaat van Bløf, Kensington of Marco Borsato uit de top 2000.
Op zondag 1 januari 2017 12:23 schreef peaceman het volgende: Wat betreft het relatiebureau: wil iedereen die vrijgezel is eind november zich melden via Pm. Vermeld hier je leeftijd, geslacht en seksuele voorkeur, zodat ons bureau (van doedezemaar en moi) zich ook een beetje kan voorbereiden? Kosten minimaal 1 plaat van Bløf, Kensington of Marco Borsato.
Op zondag 1 januari 2017 12:17 schreef Doedezemaar het volgende: Mensen, een afscheidsspeech is weer op zijn plaats, dus.... Het was weer als vanouds. De lijst wordt steeds beroerder, maar er staat nog genoeg in om van te genieten en samen met jullie was het weer een topweekje! R.I.P. George , je na het douchen met een theedoek afdrogen, de gebruikelijke flauwe grappen en plaatjes, oude bekenden en nieuwe aanloop, het was weer erg geslaagd. En over geslaagd gesproken: ons relatiebureau deed goede zaken, he peaceman? Rest mij nog een eervolle vermelding voor de FritsFlitsaward, die gaat wederom naar Mexicanobakker: dat je nog maar lang mijn muzikale broertje mag blijven en een steeds betere smaak mag ontwikkelen Voor de verandering geen quote van Guus, maar gewoon: ik heb genoten, tot snel ergens en anders tot in november!
Ha lieve fokkers! ik wens jullie allemaal een geweldig 2017! Heb het laatste restje van de lijst wel meegekregen maar vanwege sociale omstandigheden niet meer gepost hier. Hoop dat het leuk was in de laatste uren. Ik vond het aftellen van roodbeen wel een bummer: wij vroegen ons daardoor af of we al in 't nieuwe jaar zaten of niet. En hij knalde alle nummers achter elkaar door en hield geen emotionele speech. Maar verder was t weer top!
Op zondag 1 januari 2017 12:23 schreef peaceman het volgende: Wat betreft het relatiebureau: wil iedereen die vrijgezel is eind november zich melden via Pm. Vermeld hier je leeftijd, geslacht en seksuele voorkeur, zodat ons bureau (van doedezemaar en moi) zich ook een beetje kan voorbereiden? Kosten minimaal 1 plaat van Bløf, Kensington of Marco Borsato uit de top 2000.
Dank u wel voor uw aandacht.
Krijg je ook je geld terug als je niks verneemt van een ander? Zorro28
Op zondag 1 januari 2017 12:17 schreef Doedezemaar het volgende: Mensen, een afscheidsspeech is weer op zijn plaats, dus.... Het was weer als vanouds. De lijst wordt steeds beroerder, maar er staat nog genoeg in om van te genieten en samen met jullie was het weer een topweekje! R.I.P. George , je na het douchen met een theedoek afdrogen, de gebruikelijke flauwe grappen en plaatjes, oude bekenden en nieuwe aanloop, het was weer erg geslaagd. En over geslaagd gesproken: ons relatiebureau deed goede zaken, he peaceman? Rest mij nog een eervolle vermelding voor de FritsFlitsaward, die gaat wederom naar Mexicanobakker: dat je nog maar lang mijn muzikale broertje mag blijven en een steeds betere smaak mag ontwikkelen Voor de verandering geen quote van Guus, maar gewoon: ik heb genoten, tot snel ergens en anders tot in november!
kan het me niet zo herinneren, maar dat is momenteel ook nog niet zo gek Teveel bier en te weinig slaap. (In slaap vallen op de bank is geen goed idee trouwens)
Ik heb de eerste nacht van 2017 met een andere man (Lennon) in bed gelegen.
dan krijg je een extra nummer van Coldplay in de lijst in jouw geval.
Ik heb de eerste nacht van 2017 met een andere man (Lennon) in bed gelegen.
Heerlijke middagwandeling maken zo, das meer buitenlucht dan ik de afgelopen week heb gehad..
Het leven begint weer zullen we maar zeggen
Ik kwam net nog een post van je tegen waar het slaapgebrek vanaf spatte
Ik weet niet of deze al langs is gekomen, een visualisatie van de top 2000.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge) [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Met mevrouw Pippen en de kleine Pippies uitgewaaid op het strand. Beetje traditie op 1 januari. De kleinste blijkt het woordje 'koud' heel goed te kennen.
We kwamen vrienden tegen en hebben samen snert en pannenkoeken gegeten bij het strandpaviljoen.
Dank u wel voor uw aandacht.
kan ik ook met een plaat van paul de leeuw betalen?
Ik luister alleen nooit radio naast Top 2000, ben ik wel welkom?
waarom zou je niet welkom zijn? Als je alleen maar raar gaat posten dat je nooit luistert en dus niets inhoudelijks te melden hebt zou het vreemd zijn dat je steeds langs wandelt, maar als je wat leuks te melden hebt ben je overal welkom op FOK!
Ik luister alleen nooit radio naast Top 2000, ben ik wel welkom?
Ik ook niet
waarom zou je niet welkom zijn? Als je alleen maar raar gaat posten dat je nooit luistert en dus niets inhoudelijks te melden hebt zou het vreemd zijn dat je steeds langs wandelt, maar als je wat leuks te melden hebt ben je overal welkom op FOK!
Ik dacht ik vraag het maar even, je kunt nooit zeker zijn.
Ik wil echt naar Radio 2 luisteren want Ekdom, maar die is zo vroeg en 9/10 keer ben ik nog niet wakker omdat ik in de middag school heb.
Ik heb een grafhekel aan Gekdom, met zn kutwoordgrapjes.
Sorry, heb een andere vibe, ga nu vertrekken voor de afterparty
Ik kwam net nog een post van je tegen waar het slaapgebrek vanaf spatte
Ik had "wat" drankjes op
Op zondag 1 januari 2017 14:01 schreef PippenScottie het volgende: Met mevrouw Pippen en de kleine Pippies uitgewaaid op het strand. Beetje traditie op 1 januari. De kleinste blijkt het woordje 'koud' heel goed te kennen.
We kwamen vrienden tegen en hebben samen snert en pannenkoeken gegeten bij het strandpaviljoen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
Een gitaar met de jaren 00 als hals. Dat waren duidelijk de magere jaren qua popmuziek.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
Het zou pas echt tof zijn als ze in 1 van de programma's van Radio 2 elke week, op een vaste dag, één van de uren uit de top 2000 trekken. Soort van shuffle/aanvraag format waarbij je dus een vol uur kan terugluisteren (de nummers, niet de presentatie) ?! Dat is dan ca 40 tot 46 x een uur Top2000 herbeleving (niet het hele jaar, want top2000 zelf en een aantal speciale themaweken)
Zo vind ik het ook tof dat Vinyl Friday bij Wouter nu 2 uurtjes is ipv 1 uur.