Nee molurus, de beschuldigingen werden al geuit en hij heeft daarop gereageerd. Zijn reaktie werd dus niet in een vacuum gedaan, wellicht is zijn reaktie niet goed...maar die beschuldigingen zijn ook niet zuiver en ik kan begrijpen dat hij zijn mensen wilt beschermen.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee, hij sprak voor zijn beurt over iets waar hij luttele uren na de gebeurtenissen evengoed niks over kon zeggen en waar hij ook nog eens geen objectief oordeel over kan hebben. Dat zou wat zijn zeg, een commandant die zijn eigen beleid afkeurt.
[..]
En tot die tijd kan hij daar beter z'n mond over houden.
[..]
En dat geldt niet voor die commandant? Kom nou toch.
Wat ik niet begrijp is de selectiviteit waarmee je het verwijt 'daar kon men toen niks over zeggen' hanteert. Dit verwijt lijkt me volledig van toepassing op iedereen die daar iets over zegt. Dus ook die commandant.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:33 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nee molurus, de beschuldigingen werden al geuit en hij heeft daarop gereageerd. Zijn reaktie werd dus niet in een vacuum gedaan, wellicht is zijn reaktie niet goed...maar die beschuldigingen zijn ook niet zuiver en ik kan begrijpen dat hij zijn mensen wilt beschermen.
Gelukkig, dan zijn we het daarover eens. Eerder noemde jij het nog logisch, nu heet het al 'hij had zich niet uit de tent moeten laten lokken'. Dat is al heel anders.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:33 schreef Semisane het volgende:
Kritiek op dit optreden is wel erg makkelijk (en snel) geuit, wat wel vaker gebeurd natuurlijk dus had de commandant zich niet uit zijn tent moeten laten lokken.
Wat ik niet snap is waarom je zo graag die commandant wilt veroordelen.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is de selectiviteit waarmee je het verwijt 'daar kon men toen niks over zeggen' hanteert. Dit verwijt lijkt me volledig van toepassing op iedereen die daar iets over zegt. Dus ook die commandant.
[..]
Gelukkig, dan zijn we het daarover eens. Eerder noemde jij het nog logisch, nu heet het al 'hij had zich niet uit de tent moeten laten lokken'. Dat is al heel anders.
Moet je beter lezen molurus, je wordt een beetje vervelend. Wat ik logisch vind is dat hij zijn manschappen in bescherming wilt nemen. Wat ik vooral onlogisch vind is de snelheid van de beschuldigingen. Had hij er niet op moeten reageren? Wellicht. Is het logisch dat hij op de bres gaat staan voor zijn mensen...natuurlijk, daarvoor is hij hun baas.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is de selectiviteit waarmee je het verwijt 'daar kon men toen niks over zeggen' hanteert. Dit verwijt lijkt me volledig van toepassing op iedereen die daar iets over zegt. Dus ook die commandant.
[..]
Gelukkig, dan zijn we het daarover eens. Eerder noemde jij het nog logisch, nu heet het al 'hij had zich niet uit de tent moeten laten lokken'. Dat is al heel anders.
Dat is jouw geheel eigen conclusie.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is waarom je zo graag die commandant wilt veroordelen.
Geen idee wie dat allemaal oppert. Lijkt me dat je tegen een stroman aan het vechten bent.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is jouw geheel eigen conclusie.
Ik merk slechts op dat het verwijt van Semisane jegens de 'etnisch profileren roepers', als het van toepassing is, ook volledig van toepassing is op die commandant.
Het idee dat die commandant zinvol de rol van 'controleur' inzake etnisch profileren op zich zou kunnen nemen is absurd. Ongeacht of er nou etnisch geprofileerd is of niet.
Zoals gezegd: controleur en gecontroleerde kunnen niet 1 en dezelfde zijn. Meer dan dat zeg ik niet.
Laat men maar onderzoeken of er werkelijk sprake was van etnisch profileren. En laat dat onderzoek vooral niet uitvoeren door die commandant of zijn departement. Dat is niet zuiver.
Ik heb nergens aangegeven dat de controleur en de gecontroleerde 1 en dezelfde zouden moeten zijn.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik merk slechts op dat het verwijt van Semisane jegens de 'etnisch profileren roepers', als het van toepassing is, ook volledig van toepassing is op die commandant.
Het idee dat die commandant zinvol de rol van 'controleur' inzake etnisch profileren op zich zou kunnen nemen is absurd. Ongeacht of er nou etnisch geprofileerd is of niet.
Zoals gezegd: controleur en gecontroleerde kunnen niet 1 en dezelfde zijn. Meer dan dat zeg ik niet.
Laat men maar onderzoeken of er werkelijk sprake was van etnisch profileren. En laat dat onderzoek vooral niet uitvoeren door die commandant of zijn departement. Dat is niet zuiver.
Statistisch profileren is gewoon normaal en zo is er een herhaling voorkomen, geen idee wat er nu onderzocht zou moeten worden.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
De snelheid van de reactie van deze commandant niet? Ik noem dat gewoon meten met twee maten. Of je dat nou vervelend vindt of niet.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:59 schreef Semisane het volgende:
[..]
Moet je beter lezen molurus, je wordt een beetje vervelend. Wat ik logisch vind is dat hij zijn manschappen in bescherming wilt nemen. Wat ik vooral onlogisch vind is de snelheid van de beschuldigingen.
Als die 'etnisch profileren roepers', zoals jij zegt, daar niets over konden zeggen dan kon die commandant dat om exact dezelfde reden niet. Dus inderdaad, dan had hij z'n mond moeten houden.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:59 schreef Semisane het volgende:
Had hij er niet op moeten reageren? Wellicht. Is het logisch dat hij op de bres gaat staan voor zijn mensen...natuurlijk, daarvoor is hij hun baas.
Graag zelfs.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 15:59 schreef Semisane het volgende:
Mag het voorval onafhankelijk onderzocht worden? Lijkt me wel.
Da's natuurlijk ook een oplossing... we noemen het geen 'etnisch profileren' maar 'statistisch profileren'.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 16:04 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Statistisch profileren is gewoon normaal en zo is er een herhaling voorkomen, geen idee wat er nu onderzocht zou moeten worden.
Net zo vervelend voor jou om te realiseren dat ik hierop al meerdere keren antwoord heb gegeven zeker?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 16:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
De snelheid van de reactie van deze commandant niet? Ik noem dat gewoon meten met twee maten. Of je dat nou vervelend vindt of niet.
Wellicht dat hij onprofessioneel is, wellicht dat hij een andere afweging heeft gemaakt toen hij reageerde.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 16:10 schreef Molurus het volgende:Als die 'etnisch profileren roepers', zoals jij zegt, daar niets over konden zeggen dan kon die commandant dat om exact dezelfde reden niet. Dus inderdaad, dan had hij z'n mond moeten houden.
Heel menselijk hoor, om op te willen komen voor je eigen mensen (net als die etnisch profileren roepers ongetwijfeld), maar wel onprofessioneel als hij daar niks over kon zeggen.
Niets schijnheiligs aan, men heeft geleerd van vorig jaar en nu dus goed opgetreden.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 16:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Da's natuurlijk ook een oplossing... we noemen het geen 'etnisch profileren' maar 'statistisch profileren'.
Veel schijnheiliger wordt het ook niet he.
Wat een onzin. Wanneer is de laatste keer geweest dat een club met een leeg vak/stadion heeft moeten spelen op last van de KNVB? En zet dat eens af tegen het aantal SV's wat aan individuen wordt uitgedeeld. Ben ik benieuwd.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 07:25 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Gebeurd bij voetbalsupporters ook, 20 man misdragen zich heel vak/stadion word gestraft en een wedstrijd geweerd. Zelfde met de motorclubs, een klein gedeelte misdraagt zich en een groot gedeelte word geweerd. Maar niemand die dan zeurt over discriminatie want dat recht is alleen voor gelovigen.
Feyenoord dit jaar nog in de Europa League. Utrecht vorig jaar nog tegen Ajax. Waarvan Ajax uiteindelijk de dupe van is geworden.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat een onzin. Wanneer is de laatste keer geweest dat een club met een leeg vak/stadion heeft moeten spelen op last van de KNVB? En zet dat eens af tegen het aantal SV's wat aan individuen wordt uitgedeeld. Ben ik benieuwd.
Ten eerste waren dat Europese straffen van Feyenoord en voorwaardelijk. Feyenoord heeft zelf die maatregelen getroffen om zonder publiek spelen juist te voorkomen.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:44 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Feyenoord dit jaar nog in de Europa League. Utrecht vorig jaar nog tegen Ajax. Waarvan Ajax uiteindelijk de dupe van is geworden.
En van Utrecht was alleen omdat 3 man een liedje zongen en iemand zo dom was om het op youtube te zetten.
Genoeg mensen die de honderden aanrandingen van vorig jaar ontkennen, beweren dat die meisjes dat verzonnen hebben om 'vluchtelingen' in een kwaad daglicht te stellen. Knettergek joh.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 16:42 schreef D.D.W. het volgende:
Het is de fout dat er zo serieus op die aantijgingen wordt ingegaan. Dieper je kop in het zand steken kun je niet volgens mij![]()
Als er vorig jaar sprake is geweest van grote groepen dwergen die meisjes wilden verkrachten is het toch fucking logisch dat je erop wat meer op die dwergen focust. Zo werkt het menselijk brein, en als het mensen niet bevalt moeten ze z.s.m. robocops ontwikkelen die 100% objectief te werk kunnen gaan.
Als je alles onder de noemer 'vluchtelingen' plaatst klopt het inderdaad niet, want van de 58 verdachten zijn er maar 3 uit oorlogsgebieden. 3 op de 58 dus.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 21:52 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Genoeg mensen die de honderden aanrandingen van vorig jaar ontkennen, beweren dat die meisjes dat verzonnen hebben om 'vluchtelingen' in een kwaad daglicht te stellen. Knettergek joh.
Het gaat ook helemaal niet om de vluchtelingen, het gaat er juist om dat er met de vluchtelingen een hoop gelukszoekers meekomen. Die we om onder andere deze reden dus niet snel genoeg weer terug kunnen sturen.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je alles onder de noemer 'vluchtelingen' plaatst klopt het inderdaad niet, want van de 58 verdachten zijn er maar 3 uit oorlogsgebieden. 3 op de 58 dus.
Maar dat bekt niet zo lekker en het kost een hoop moeite om in de cijfers te duiken, dus alles gooien onder de noemer Vluchteling is een stuk makkelijker. Mensen dan verwijten dat ze nuance aanbrengen, dat is pas knettergek.
Je preekt voor een beleid wat Nederland al lang en breed hanteert. Er is totaal geen moeite met het onderbrengen van vluchtelingen, sterker nog; er zijn nog behoorlijk wat asielzoekerscentra onbewoond.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het gaat ook helemaal niet om de vluchtelingen, het gaat er juist om dat er met de vluchtelingen een hoop gelukszoekers meekomen. Die we om onder andere deze reden dus niet snel genoeg weer terug kunnen sturen.
Het gaat om grote vermoedelijk georganiseerde groepen van 1000+ extreem agressieve en gewelddadige naffers, in meerdere grote steden. Volgens de politie. Het zijn de ontkenners van de feiten die er een draai aan geven.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je alles onder de noemer 'vluchtelingen' plaatst klopt het inderdaad niet, want van de 58 verdachten zijn er maar 3 uit oorlogsgebieden. 3 op de 58 dus.
Maar dat bekt niet zo lekker en het kost een hoop moeite om in de cijfers te duiken, dus alles gooien onder de noemer Vluchteling is een stuk makkelijker. Mensen dan verwijten dat ze nuance aanbrengen, dat is pas knettergek.
Je moet even wat beter lezen, het gaat helemaal niet over vluchtelingen en ook niet over Nederland.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je preekt voor een beleid wat Nederland al lang en breed hanteert. Er is totaal geen moeite met het onderbrengen van vluchtelingen, sterker nog; er zijn nog behoorlijk wat asielzoekerscentra onbewoond.
Dat is iets compleet anders dan vluchtelingen. Hou je eens aan de feiten.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:26 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Het gaat om grote vermoedelijk georganiseerde groepen van 1000+ extreem agressieve en gewelddadige naffers, in meerdere grote steden. Volgens de politie. Het zijn de ontkenners van de feiten die er een draai aan geven.
De NOS en de VARA doen niet anders. Iedere migrant die richting Europa komt wandelen/dobberen wordt steevast 'vluchteling' genoemd.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |