Ik begrijp ook niet wat de boodschap er nu achter is....quote:
Dat geldt ook voor veel hoogopgeleiden hoor. Kijk bijvoorbeeld naar de markt voor alternatieve geneesmiddelen. Of de vaccinatieweigeraars. Daar zitten behoorlijk wat hoogopgeleiden tussen.quote:Op zaterdag 31 december 2016 16:10 schreef wunderbaum het volgende:
De gemiddelde, meestal laagopgeleide Nederlander verleert het rationeel denken. Dat zie je hier op het forum ook wel. Een gebruiker plaatst een topic met daarin een criminele daad door een allochtoon en het gebruikelijke clubje trekt zich erop af en wil de dader het liefste vierendelen, door een hakselaar halen etc.
De Verlichting verdwijnt langzaam uit onze genen en men wil weer een Philips II als leider.
Er is jaren achtereen op oa. Balkenende, Rutte en Samson gestemd. Ik weet niet waar jouw maatstaf van "sterk" ligt...quote:Op zaterdag 31 december 2016 16:04 schreef Jigzoz het volgende:
De roep om een sterke leider?
Hmja, is dat niet iets van alle tijden?
Gelukkig is die roep om een sterke leider niet vaak een meerderheidsgeluid.quote:Op zaterdag 31 december 2016 16:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
Er is jaren achtereen op oa. Balkenende, Rutte en Samson gestemd. Ik weet niet waar jouw maatstaf van "sterk" ligt...
Wordt het DENK of de PVV?quote:Op zaterdag 31 december 2016 16:33 schreef Villas__Rubin het volgende:
Nederlandt moet een dictatuur worden. WEG MET VRIJHEID!!!!!!
Daarom heb je ook in eerste instantie een verkiezingssysteem nodig waar je dat mee kan beïnvloeden. Een districtenstelsel met alle mogelijkheden voor gerrymandering die je maar wilt of het proefballonnetje wat pas weer eens werd opgegooid met het ophogen van de kiesdrempel. Alsof de splinterpartijtjes het probleem waren bij het vormen van dit kabinet ipv. de ego's bij de grotere partijen.quote:Op zaterdag 31 december 2016 16:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gelukkig is die roep om een sterke leider niet vaak een meerderheidsgeluid.
Dan schiet ik hen zelf dood. Verder breekt de staat al genoeg in, in mijn privéleven.quote:Op zaterdag 31 december 2016 16:03 schreef Grems het volgende:
Autoriteit is slechts een illusie totdat TS inbrekers in huis heeft
Hoe kan vrijheid nou verdwijnen als dat er niet eens is?quote:Op zaterdag 31 december 2016 16:33 schreef Villas__Rubin het volgende:
Nederlandt moet een dictatuur worden. WEG MET VRIJHEID!!!!!!
Geen vrijheid, leg eens uit?quote:Op zaterdag 31 december 2016 17:47 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
Hoe kan vrijheid nou verdwijnen als dat er niet eens is?
Ik moet belasting betalen over mijn loon en ook is loonarbeid ook in feite diefstal en slavernij. Er zijn verschrikkelijk veel onnodige wetten(praktisch allemaal) die mijn individueel ego onderwerpen.quote:Op zaterdag 31 december 2016 17:52 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Geen vrijheid, leg eens uit?
Nooit zo bij stilgestaan, maar je hebt een punt. In principe zijn we vrij om te doen en laten met redelijk wat beperkingen opgelegd door de politieke elite. Kan het niet ontkennen nee, je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 31 december 2016 18:01 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
[..]
Ik moet belasting betalen over mijn loon en ook is loonarbeid ook in feite diefstal en slavernij. Er zijn verschrikkelijk veel onnodige wetten(praktisch allemaal) die mijn individueel ego onderwerpen.
Tot slot is alle vrijheid slechts schijnvrijheid. Als voorbeeld: huidige vrijheid van pers betekent dat ik de overheid moet vragen voor vrijheid, waardoor de overheid in feite nog steeds de soeverein is. Werkelijke vrijheid zou inhouden dat ik gewoon dit moet kunnen doen, zonder dat ik op enige manier met autoriteit te maken heb.
Ik hoor niet vaak dat iemand het eens met mij eens isquote:Op zaterdag 31 december 2016 18:02 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Nooit zo bij stilgestaan, maar je hebt een punt. In principe zijn we vrij om te doen en laten met redelijk wat beperkingen opgelegd door de politieke elite. Kan het niet ontkennen nee, je hebt gelijk.
Jouw stelling is dus dat een vaccinatieweigeraar per definitie niet rationeel denkt?quote:
Opgelegd door de samenleving, niet door de politieke elite.quote:Op zaterdag 31 december 2016 18:02 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Nooit zo bij stilgestaan, maar je hebt een punt. In principe zijn we vrij om te doen en laten met redelijk wat beperkingen opgelegd door de politieke elite. Kan het niet ontkennen nee, je hebt gelijk.
Dat authoriteit een illusie is kom jij ook achter als er bij je ingebroken is en de politie komt niet voorbij, maar wijst je op eem website waar je een formuliertje voor de verzekering kan downloadenquote:Op zaterdag 31 december 2016 16:03 schreef Grems het volgende:
Autoriteit is slechts een illusie totdat TS inbrekers in huis heeft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |