abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167832770
Ik ben afgestapt om hem in volgorde te doen.
Voorlopig opgelost:1a-1b-2-3a-3b-3c-4a-4b-5a-6-7a-12a-17a-17b
pi_167832879
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 17:28 schreef rita147 het volgende:
Met al deze berichten voel je je bijna schuldig als je sommige vragen met een hintje oplost. Maar ja. De een schrijft een scriptje, de ander schakelt een vriendengroep in en er zijn er die alleen puzzelen, zonder ict achtergrond (of die bij basic en html is blijven steken😊) en die gebruiken een van de zeer schaarse hintjes. Het heeft mij tot nu toe 2 van de ongeveer 50 verzamelde punten opgeleverd, is dat zo erg? Ik vind eigenlijk van niet.
:')
pi_167833057
quote:
Met al deze berichten voel je je bijna schuldig als je sommige vragen met een hintje oplost. Maar ja. De een schrijft een scriptje, de ander schakelt een vriendengroep in en er zijn er die alleen puzzelen, zonder ict achtergrond (of die bij basic en html is blijven steken😊) en die gebruiken een van de zeer schaarse hintjes. Het heeft mij tot nu toe 2 van de ongeveer 50 verzamelde punten opgeleverd, is dat zo erg? Ik vind eigenlijk van niet.
:')
pi_167834447
quote:
Als je die vragen niet inlevert is er niets aan de hand.

Let wel: je kunt alleen een correct script schrijven, wanneer je precies weet wat de bedoeling is, dan heb je het lastigste deel al opgelost.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167834565
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 18:30 schreef gebruiker12345 het volgende:

[..]

Als je die vragen niet inlevert is er niets aan de hand.

Let wel: je kunt alleen een correct script schrijven, wanneer je precies weet wat de bedoeling is, dan heb je het lastigste deel al opgelost.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_167835002
quote:
Ook ik schrijf geen scriptjes, puzzel alleen en heb geen ICT-kennis van basic, HTML of wat dan ook. Wel verstand van puzzelen. En hoe meer je oefent, hoe beter je erin wordt. Er zijn heel veel puzzelsites, zowel in het Nederlands als Engels, waar je je vaardigheden uitgebreid kunt oefenen. Dus als je puzzelen leuk vindt, zou ik zeggen: leef je uit. Doe ervaring op en over een paar jaar heb je ook geen hintjes meer nodig ;).
pi_167837107
Opeens zag ik het licht voor 14. Alleen 14.5 en 14.7 zijn me nog een raadsel. En wat je er vervolgens mee moet.
pi_167839292
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 18:49 schreef PZZLD het volgende:
Ook ik schrijf geen scriptjes, puzzel alleen en heb geen ICT-kennis van basic, HTML of wat dan ook. Wel verstand van puzzelen. En hoe meer je oefent, hoe beter je erin wordt. Er zijn heel veel puzzelsites, zowel in het Nederlands als Engels, waar je je vaardigheden uitgebreid kunt oefenen. Dus als je puzzelen leuk vindt, zou ik zeggen: leef je uit. Doe ervaring op en over een paar jaar heb je ook geen hintjes meer nodig ;).
Precies dit. Ik gebruik zelf geen scriptjes en mijn wiskundekennis is gelimiteerd tot deze van de middelbare school (wisunde B+D vwo). Toch is het voor mij ook mogelijk om met pen, papier en google alle opgaves op te lossen :9
pi_167839886
Wel wiskunde en ict kennis, maar scriptjes niet nodig gehad. Nu heb ik ook nog lang niet alles. Maar toch, met wiki, google, dcode, geocaching, pen en papier als tools, kom je al een heel eind :)
  maandag 2 januari 2017 @ 22:08:47 #85
439724 DrLeQuack
Quoque nihil aliquid est
pi_167842600
Excel is all I need.
Oke goed, ik heb 17b met een python scriptje opgelost, omdat het bij die nog wel kon.
17c was gewoon te uitgebreid om volledig met een script op te lossen.
Making the possible totally impossible
pi_167842622
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 21:01 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Precies dit. Ik gebruik zelf geen scriptjes en mijn wiskundekennis is gelimiteerd tot deze van de middelbare school (wisunde B+D vwo). Toch is het voor mij ook mogelijk om met pen, papier en google alle opgaves op te lossen :9
Toch moet je toegeven dat dit voor sommige mensen meer is weggelegd dan voor anderen. Dus inderdaad over een paar jaar zullen veel mensen geen hints meer nodig hebben, maar toch is het fijn om soms een paar te krijgen.

Ik zelf doe dit voor het eerst, vind puzzelen superleuk, maar zit nu op alle overgebleven vragen vast. Met niemand om er over te sparren, aangezien niet iedereen dit zo leuk vindt. Dan kan een kleine cryptische hint net die push zijn waardoor je weer verder kunt met de puzzel!

Dat gezegd hebbende vind ik het inruilen van antwoorden een ander verhaal. Wacht dan even tot nadat de antwoorden uitkomen
pi_167843134
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:09 schreef Daviddowie het volgende:
Dan kan een kleine cryptische hint net die push zijn waardoor je weer verder kunt met de puzzel!
Ik heb geen problemen met het geven van een kleine, cryptische hint (de grote, directe hints die ik soms voorbij zie komen zijn uiteraard een ander verhaal).

Waar ik wel een probleem mee heb, is dat mensen die deze hulp gebruiken en daarmee vaak veel meer punten scoren dan ze zouden doen zonder de hints, alle hint-solved-puzzels indienen. Dit verpest imo een beetje het wedstrijdelement van de puzzel. ;)
pi_167843444
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:20 schreef MMunkun het volgende:

[..]
Waar ik wel een probleem mee heb, is dat mensen die deze hulp gebruiken en daarmee vaak veel meer punten scoren dan ze zouden doen zonder de hints, alle hint-solved-puzzels indienen. Dit verpest imo een beetje het wedstrijdelement van de puzzel. ;)
Hmm, uiteindelijk blijft het toch iets wat je voor jezelf doet, om te kijken hoever je kunt komen? Het is niet alsof er echt iets anders te winnen is dan eeuwige roem..
pi_167843648
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 18:30 schreef gebruiker12345 het volgende:

SPOILER
Mij heeft het wel (enigszins) geholpen. Al moest het uiteindelijke werk alsnog met de hand.
pi_167843696
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:25 schreef Daviddowie het volgende:

[..]

Hmm, uiteindelijk blijft het toch iets wat je voor jezelf doet, om te kijken hoever je kunt komen? Het is niet alsof er echt iets anders te winnen is dan eeuwige roem..
Nou... Er is ook een beker :P
pi_167843819
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:29 schreef CarloV het volgende:

[..]

En een interview, toch? Tenminste, zo weet ik dat jij gewonnen had en met hoeveel punten ;)
pi_167843843
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:25 schreef Daviddowie het volgende:

[..]

Maar zelfs dan, de roem zou iemand die alle antwoorden voorgeschoteld krijgt, kunnen afpakken van iemand die er hard voor werkt en op 1 na alle antwoorden zelf weet. Dat is imho nog iets wat eigenlijk niet door de beugel kan. Ik heb zelf duidelijk ook nog alle punten niet. Maar ik zou die beker niet afpakken van Carlo, als ik een hele hoop punten krijg doordat ze online staan.

quote:

[..]

quote:

Precies dit.
AIVD kerstpuzzel opgelost: 1a, 2, 3, 5, 6, 7a, 8, 10a, 11a, 13, 14, 16, 17, 19a, 22, 23, 24a, 25
thema pagina: 2, 3, 5, 6, 7, 9, 11
pi_167843881
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:29 schreef CarloV het volgende:

[..]

Jaaa, dat bedoel ik eigenlijk met de eeuwige roem ;).
pi_167844033
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:32 schreef QIXL het volgende:

[..]

Maar zelfs dan, de roem zou iemand die alle antwoorden voorgeschoteld krijgt, kunnen afpakken van iemand die er hard voor werkt en op 1 na alle antwoorden zelf weet. Dat is imho nog iets wat eigenlijk niet door de beugel kan. Ik heb zelf duidelijk ook nog alle punten niet. Maar ik zou die beker niet afpakken van Carlo, als ik een hele hoop punten krijg doordat ze online staan.

Nee, het gaat mij ook niet over de voorgeschotelde antwoorden, maar juist over de hints! Dat zou moeten kunnen. En aan de andere kant, er wordt aangeraden om dit in groepjes te maken. Wanneer je dan, zoals ik, in je directe omgeving niemand hebt waarmee je hierover kunt praten, dan zijn deze fora ideaal.
pi_167844385
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:36 schreef Daviddowie het volgende:

[..]

Nee, het gaat mij ook niet over de voorgeschotelde antwoorden, maar juist over de hints! Dat zou moeten kunnen. En aan de andere kant, er wordt aangeraden om dit in groepjes te maken. Wanneer je dan, zoals ik, in je directe omgeving niemand hebt waarmee je hierover kunt praten, dan zijn deze fora ideaal.
Het probleem is niet mensen die eerlijk zijn of soms een zeer cryptische Carlo kaas is saai-hint gebruiken, maar mensen die online/ op een prive forum met 30 man even alle antwoorden delen of hitns gebruiken als: het woord rijmt op Daviddowie en dan de puzzel incluis "zelf opgelost puzzels" alsnog opsturen. Dat is onacceptabel :( .

Want zonder zulke mensen ga ik absoluut Carlo verslaan en eerste worden :P _O-
AIVD kerstpuzzel opgelost: 1a, 2, 3, 5, 6, 7a, 8, 10a, 11a, 13, 14, 16, 17, 19a, 22, 23, 24a, 25
pi_167844488
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:42 schreef QIXL het volgende:

[..]

Het probleem is niet mensen die eerlijk zijn of soms een zeer cryptische Carlo kaas is saai-hint gebruiken, maar mensen die online/ op een prive forum met 30 man even alle antwoorden delen of hitns gebruiken als: het woord rijmt op Daviddowie en dan de puzzel incluis "zelf opgelost puzzels" alsnog opsturen. Dat is onacceptabel :( .

SPOILER
pi_167844772
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:09 schreef Daviddowie het volgende:

[..]

Ik zelf doe dit voor het eerst, vind puzzelen superleuk, maar zit nu op alle overgebleven vragen vast. Met niemand om er over te sparren, aangezien niet iedereen dit zo leuk vindt. Dan kan een kleine cryptische hint net die push zijn waardoor je weer verder kunt met de puzzel!

Dat gezegd hebbende vind ik het inruilen van antwoorden een ander verhaal. Wacht dan even tot nadat de antwoorden uitkomen
Sluit ik me bij aan!

Had je nog iets aan mijn kleine cryptische hint over 24 per pb?
Ik snap helemaal de frustratie als je echt alles geprobeerd hebt.

Ik kan zelf ook wel wat cryptische hints gebruiken. Niet voor de puzzels waar ik nog niet aan begonnen ben, dat is niet leuk en niet nodig, maar bijv. dat eerste woord van 3b. Ik krijg daar echt al dagen een punthoofd van...

(Wees niet bang dat ik er met de beker vandoor ga want ik ben nog niet op de helft en ik heb wel een drukke baan en een druk sociaal leven 😂)
pi_167844875
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:44 schreef Daviddowie het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_167844912
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:32 schreef PZZLD het volgende:

[..]

En een interview, toch? Tenminste, zo weet ik dat jij gewonnen had en met hoeveel punten ;)
Dat was niet door de AIVD zelf geregeld, dat kwam gewoon aan het rollen op initiatief van de interviewster.

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:32 schreef QIXL het volgende:

[..]

[..]

Tja, het leven is niet altijd even eerlijk. Als iemand wint en vol blijft houden dat hij geen hints heeft gebruikt, blijft het lastig te controleren. Dus ach, ik zou er zelf niet zo over in zitten. Het is jammer, maar aan de andere kant zijn er nog genoeg andere jaren om te winnen.

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 22:42 schreef QIXL het volgende:

[..]
Ik zou nooit kunnen werken in een groepje, want dan ga ik in andermans tunnelvisie denken :P Ik moet gewoon vrij kunnen nadenken met zoveel mogelijk afleiding van andere puzzels en dingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door CarloV op 02-01-2017 23:04:08 ]
pi_167848348
Weer 2 antwoorden weg kunnen strepen. Morgen weer verder. Nu Zzzzz.
AIVD 2016: 1a, 1b, 2, 3a, 3b, 3c, 5a, 5b, 6, 7a, 7b, 8, 10, 12a, 12b, 12c, 13, 15a, 16, 17a, 17b, 18a, 18b, 19a, 19b, 19c, 20, 24a, 25b, 26
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')