Terugslaan is het beslag doorroeren nadat het is gerezen. Zo haal je de grote luchtbellen eruit.quote:Op dinsdag 31 december 2019 15:50 schreef Het_Liegebeest het volgende:
Wat in vredesnaam is terugslaan?
Ik flikker alles in een kom, laat het minstens een uur staan en ga dan bakken. Ze vallen altijd bij iedereen in de smaak.
Aha, zo leer je nog eens wat.quote:Op dinsdag 31 december 2019 15:56 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Terugslaan is het beslag doorroeren nadat het is gerezen. Zo haal je de grote luchtbellen eruit.
Nutella bollen kopen? 😜quote:Op dinsdag 31 december 2019 16:53 schreef roos94 het volgende:
Langs 2 kramen geweest beide hebben ze geen bollen zonder krenten gvd
Best wel belangrijk, anders smaken de bollen naar oude olie...quote:Op dinsdag 31 december 2019 16:53 schreef Zo-is-dat het volgende:
Hoe belangrijk is vers vet? Ik heb geen zin om de frituurpan te verversen
Manlief heeft zich opgeofferdquote:Op dinsdag 31 december 2019 17:20 schreef Yinny het volgende:
[..]
Best wel belangrijk, anders smaken de bollen naar oude olie...
Wat een werk!quote:Op vrijdag 30 december 2016 08:18 schreef sigme het volgende:
[..]
De meneer in het filmpje hieronder doet het ook in een pannetje. Ik denk dat hij zonnebloemolie gebruikt, kijk het filmpje even, hij noemt wel wat hij gebruikt. Hij vertelt ook dat er vroeger natuurlijk slechts keuze was uit reuzel en geklaarde boter. Dus als je oma ouderwets bakte, gebruikte ze reuzel of geklaarde boter. Reuzel kan je kopen in de supermarkt als 'ossewit'. Geklaarde boter kennen we tegenwoordig onder de naam 'ghee'.
Ik geef de voorkeur aan reuzel.
[..]
Ossewit is toch runder er, daarom osse.quote:Op vrijdag 30 december 2016 08:18 schreef sigme het volgende:
[..]
De meneer in het filmpje hieronder doet het ook in een pannetje. Ik denk dat hij zonnebloemolie gebruikt, kijk het filmpje even, hij noemt wel wat hij gebruikt. Hij vertelt ook dat er vroeger natuurlijk slechts keuze was uit reuzel en geklaarde boter. Dus als je oma ouderwets bakte, gebruikte ze reuzel of geklaarde boter. Reuzel kan je kopen in de supermarkt als 'ossewit'. Geklaarde boter kennen we tegenwoordig onder de naam 'ghee'.
Ik geef de voorkeur aan reuzel.
[..]
Je hebt gelijkquote:Op dinsdag 31 december 2019 18:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ossewit is toch runder er, daarom osse.
Met reuzel krijg je 'smoutebollen' en als ze afgekoeld zijn kun je een klein laagje wit vet er op blijven zien.quote:
Met ossewit krijg je dat witte laagje ookquote:Op dinsdag 31 december 2019 18:41 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Met reuzel krijg je 'smoutebollen' en als ze afgekoeld zijn kun je een klein laagje wit vet er op blijven zien.
Ossewit smaakt alleen totaal anders dan reuzel. Beiden geven wel smaak mee.quote:Op dinsdag 31 december 2019 18:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Met ossewit krijg je dat witte laagje ook.
Maar ook uit olie vind ik dat je oliebollen nog warm uit 't vet moet eten.
Een paar die ik niet zo mooi vond zijn naar de kippen gegaan, de rest zit in de vriezer.quote:Op woensdag 1 januari 2020 20:00 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb niet geteld hoeveel ik heb gebakken, allicht zo'n 200/250?
Nog wel een paar over, maar nee, opgewarmd in de oven vind ik ze ook niet zo. Dus die paar die ik nog heb gooi ik weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |