quote:Deze actieve voetbalvader die jarenlang wekelijks vrijwillig op het voetbalveld stond heeft slechts getracht om de boel te sussen en einde te maken aan een akkefietje op het voetbalveld en dat is hem duur komen te staan. Als je ooit op het voetbalveld hebt gestaan, dan kun je je voorstellen hoe dit is gegaan. Dit had iedere vader kunnen overkomen.
Het meest absurde is hier, dat op 16-12-2016 het bedrag door het CJIB met nog eens met meer dan ¤ 11.400,-- verhoogd wordt, en dat er desondanks ook nog binnen vier weken volledig betaald moet worden om verdere vervolging te voorkomen.quote:Op donderdag 29 december 2016 12:11 schreef MichelWuyts het volgende:
Wat hebben dergelijke boetes eigenlijk voor zin. Je geeft iemand een straf en dan zou het klaar moeten zijn (buiten natuurlijk het strafblad. Even buiten beschouwing hoe erg een daad is.
Hierbij is blijkbaar geen duidelijkheid over zijn rol, maar dat laten we even buiten beschouwing.
Deze boete is voor een normaal iemand niet te betalen en zal een dergelijk iemand bijna dwingen om de criminaliteit in te gaan.
Ik heb hier mijn verkeersboete van het CJIB uit 2015 liggen.quote:Op donderdag 29 december 2016 13:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Alle info staat gewoon op de site van het CJIB. Uit mijn hoofd kom je standaard in aanmerking voor een regeling als je reageert voor je je 2e aanmaning binnen hebt. Dergelijke verhogingen zijn geheel volgens de wet en alleen als je maandenlang nergens op reageert.
Volledig terecht naar mijn idee. Je moet ergens een grens trekken voor mensen die alles maar weigeren.
Dat is inderdaad idioot. Die verhogingen.quote:Op donderdag 29 december 2016 14:12 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb hier mijn verkeersboete van het CJIB uit 2015 liggen.
Er is geen betalingsregeling mogelijk al bij de eerste keer. (Alleen als je binnen zes weken in beroep gaat, dan hoef je nog niet te betalen)
Trajekt is als volgt:
Oorspronkelijke boete plus administratiekosten was ¤ 170,--
Bij niet betalen binnen acht weken is totaal bedrag verhoogd naar ¤ 251,50.
Deze 1e aanmaning komt na ongeveer 2½ week na de eerste vervaldatum, maar owee, dan moet je wel binnen vier weken volledig betaald hebben, want anders is het totaal bedrag al opgelopen naar ¤ 496,--.
het ironische is dat ze die dag denken veroordeeld te worden met allahs vet, en bij het overtreden van een wet hoort straf, zij denken dat dit door hun god door de vingers kan worden gezien als ze iets goeds doen.quote:Op dinsdag 27 december 2016 16:41 schreef PreiKaas het volgende:
Ik heb gedoneerd.
Allah (swt) zal nu één van mijn moeilijkheden wegnemen op de dag der opstanding.
Ze doen het dus niet vanuit hun hart, anders zamelddn ze in voor de familie van het slachtoffer.quote:
Volgens mij las ik dat hij/ze wel degelijk verzocht hadden om een betalingsregeling, maar dat er 800 euro per maand moest worden opgehoest, wat uiteraard onmogelijk is met een uitkering.quote:Op donderdag 29 december 2016 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De dader laat het inderdaad zo overkomen. Het CJIB bied alleen aan iedereen aan om de schadevergoeding via een regeling af te lossen. Zelfs als er al een aanmaning is geweest.
Voor personen die zo lang wachten dat er een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld dient te worden, wordt alleen geen uitzondering meer gemaakt.
Deze doodschopper wil gewoon niet betalen.
Per persoon of met die 5 veroordeelden samen?quote:Op donderdag 29 december 2016 16:34 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Volgens mij las ik dat hij/ze wel degelijk verzocht hadden om een betalingsregeling, maar dat er 800 euro per maand moest worden opgehoest, wat uiteraard onmogelijk is met een uitkering.
Jee, dat is waar ook. Hij is niet eens helemaal zelf verantwoordelijk voor die boete schadevergoeding..quote:Op donderdag 29 december 2016 16:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Per persoon of met die 5 veroordeelden samen?
Het is wel mogelijk, maar sowieso al niet voor boetes onder de ¤ 225,=quote:Op donderdag 29 december 2016 14:12 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb hier mijn verkeersboete van het CJIB uit 2015 liggen.
Er is geen betalingsregeling mogelijk al bij de eerste keer. (Alleen als je binnen zes weken in beroep gaat, dan hoef je nog niet te betalen)
Jawel, ze zijn ieder hoofdelijk verantwoordelijk voor het hele bedrag, maar hij is dus niet de enige die niet betaalt.quote:Op donderdag 29 december 2016 16:37 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Jee, dat is waar ook. Hij is niet eens helemaal zelf verantwoordelijk voor die boete schadevergoeding..
Who gives a rat ass...... payday by CJib (en die kun je maar beter niet verkloten). 1 week lukt nog. Maar daarna gaat het snel.quote:Op donderdag 29 december 2016 16:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Per persoon of met die 5 veroordeelden samen?
Wat ingewikkeld allemaal. Maar hij moet als enige een jaar de gevangenis in? (sorry, heb de uitspraak niet gelezen, word er alleen maar misselijk van).quote:Op donderdag 29 december 2016 16:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jawel, ze zijn ieder hoofdelijk verantwoordelijk voor het hele bedrag, maar hij is dus niet de enige die niet betaalt.
Overigens is die oorspronkelijke schadevergoeding (van ¤ 58.000) bij een maandelijkse termijn van ¤ 800 in 72 maanden afbetaald.
En dan ook nog eens gedeeld door 5, dat moet ook vast wel lukken met een uitkering.
Er had gewoon direct een betalingsregeling aangevraagd moeten worden, en men had moeten zorgen dat iedereen zich daar aan hield.quote:Op donderdag 29 december 2016 16:43 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Who gives a rat ass...... payday by CJib (en die kun je maar beter niet verkloten). 1 week lukt nog. Maar daarna gaat het snel.
Vast niet, ze zijn ieder hoofdelijk verantwoordelijk, alleen dit figuur zoekt de publiciteit met z'n inzameling voor deze boete omdat hij als arme voetbalvader langs de lijn stond en hem dit zomaar overkwam.... volgens de rechters die de zaak behandelden, die het hoger beroep behandelden en die de cassatie behandelden.quote:Op donderdag 29 december 2016 16:44 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Wat ingewikkeld allemaal. Maar hij moet als enige een jaar de gevangenis in? (sorry, heb de uitspraak niet gelezen, word er alleen maar misselijk van).
Voor de anderen geld jeugdgevangenis van max. 10 dagen.quote:Op donderdag 29 december 2016 16:44 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Wat ingewikkeld allemaal. Maar hij moet als enige een jaar de gevangenis in? (sorry, heb de uitspraak niet gelezen, word er alleen maar misselijk van).
Wat scheef allemaal, ze kunnen ze beter allemaal ergens aan het werk zetten om het geld voor die arme familie, die man, vader, zoon etc. moeten missen, te verdienen.quote:Op donderdag 29 december 2016 17:05 schreef Physsic het volgende:
[..]
Voor de anderen geld jeugdgevangenis van max. 10 dagen.
Bij de anderen zes* (waarvan één persoon zijn zoon is) valt waarschijnlijk door het CJIB toch niets te halen. Zij zouden nu volgens mij een jaar of 18-20 moeten zijn? Als ze nog bezig zijn met een opleiding, zullen ze waarschijnlijk niet een eigen huis e.d. hebben. Als ze geen opleiding gedaan hebben, zullen ze niet veel verdienen. Daardoor zal het CJIB uiteindelijk weer uit komen bij die man.quote:Op donderdag 29 december 2016 17:08 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Wat scheef allemaal, ze kunnen ze beter allemaal ergens aan het werk zetten om het geld voor die arme familie, die man, vader, zoon etc. moeten missen, te verdienen.
Vijf.quote:Op donderdag 29 december 2016 17:16 schreef Physsic het volgende:
[..]
Bij de anderen zes* (waarvan één persoon zijn zoon is) valt waarschijnlijk door het CJIB toch niets te halen. Zij zouden nu volgens mij een jaar of 18-20 moeten zijn? Als ze nog bezig zijn met een opleiding, zullen ze waarschijnlijk niet een eigen huis e.d. hebben. Als ze geen opleiding gedaan hebben, zullen ze niet veel verdienen. Daardoor zal het CJIB uiteindelijk weer uit komen bij die man.
*of waren het er nou vijf?
Een 16-jarige kan prima ¤ 160 per maand verdienen met een bijbaantje.quote:Op donderdag 29 december 2016 17:16 schreef Physsic het volgende:
[..]
Bij de anderen zes* (waarvan één persoon zijn zoon is) valt waarschijnlijk door het CJIB toch niets te halen. Zij zouden nu volgens mij een jaar of 18-20 moeten zijn? Als ze nog bezig zijn met een opleiding, zullen ze waarschijnlijk niet een eigen huis e.d. hebben. Als ze geen opleiding gedaan hebben, zullen ze niet veel verdienen. Daardoor zal het CJIB uiteindelijk weer uit komen bij die man.
*of waren het er nou vijf?
Maar doen ze dat ook alle vijf?quote:Op donderdag 29 december 2016 17:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een 16-jarige kan prima ¤ 160 per maand verdienen met een bijbaantje.
Daar was al een apart topic overquote:Op maandag 2 januari 2017 15:56 schreef Physsic het volgende:
Benefiettoernooi afgelast;
http://www.ad.nl/amsterda(...)ettoernooi~a79573bb/
En daarom komt het CJIB uiteindelijk toch wel bij de man uit.quote:Op maandag 2 januari 2017 16:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, want ze betalen duidelijk niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |