abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167572367
Sylvana Simons verlaat Denk en begint nieuwe partij

Simons kan zich niet meer vinden in de koers van de partij

Sylvana Simons verlaat Denk en begint een nieuwe partij onder de naam Artikel 1. Dat maakt ze vandaag bekend in een interview met de Volkskrant. Simons kan zich naar eigen zeggen niet meer vinden in de koers van de partij. 'Denk appelleert aan boosheid en gedijt bij polarisatie', aldus de politica. Ook Ian van der Kooye, tot vandaag campagneleider van Denk, stapt uit de partij en sluit zich aan bij Artikel 1.

(....)

De partijnaam, Artikel 1, verwijst naar het eerste wetsartikel in de grondwet dat stelt dat iedereen recht heeft op een gelijke behandeling. Met Artikel 1 beogen Simons en Van der Kooye naar een naleving van dit wetsartikel en naar meer verbinding in de samenleving. 'Artikel 1 van de grondwet, het fundament van onze rechtsstaat, staat onder druk. En als we niet solidair zijn en thema's die in de Kamer worden besproken niet consequent aan deze wet toetsen, dan rijden we straks als samenleving het ravijn in.'

Meer:
http://www.volkskrant.nl/(...)uwe-partij~a4439257/

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2016 10:21:49 ]
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_167572370
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 10:00 schreef DrDentz het volgende:
Sylvana is geradicaliseerd na haar optreden in DWDD waar ze Martin Simek verweet dat hij het over 'zwartjes' had en daar veel lof over ontving. Sindsdien ziet ze zichzelf als een soort Mandela, of Martin Luther King die het op moet nemen tegen de boze witte man en zijn racistische Zwarte Pieten cultuur. Ik denk dat ze in een psychose zit.
Wat overigens wel een terechte opmerking van Sylvana.was....daarna is ze idd wel te ver doorgeslagen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_167572376

KUZU = NOT AMUSED

MOGE ALLAH JE STRAFFEN SYLVANA
  zaterdag 24 december 2016 @ 10:08:34 #4
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_167572393
Gelukkig. Er zijn nog niet voldoende politieke partijen......
pi_167572405
Wat een toppertje is het ook
Zonder wrijving geen glans
pi_167572406
Nou dat waren toch 7 hele mooie maanden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_167572432
Verstand komt met de maanden. :W
  zaterdag 24 december 2016 @ 10:12:45 #8
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_167572433
Trap er niet in!

_O-
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 24 december 2016 @ 10:13:20 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167572438
Wat is nou eigenlijk de relevantie van die partij? Artikel 1 = grondwet, dus dat hebben we al. Wat heeft het voor zin om een partij op te richten die zegt het eens te zijn met de bestaande grondwet die sowieso alleen met 2/3 meerderheid kan worden veranderd? 8)7

Wat moet er volgens Sylvana gebeuren met de hypotheekrente aftrek etc, dat is het soort dingen dat wat bepaalt of je op een partij stemt of niet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167572445
Ik vermoed dat ze DENK vanaf het begin heeft gebruiktbals sprinplank om zochzelsin eerste instantie de nodige aandacht te verschaffen. Dat is volgens mij aardig gelukt. Dan kun je niet na 3 weken zeggen, jongens het was leuk maar ik ga mijn eigen weg. Ze heeft zolang mogelijk gewacht met het oprichten van haar eigen partij als mogelijk.
Ik hoop dat ze zelf ook in ziet dat ze die zetel nooit gaat halen. Wat dan ook haar bedoelingen zijn is mij totaal onduidelijk. Of zou het puur vrijetijdsbesteding zijn?
pi_167572455
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 10:13 schreef SeLang het volgende:
Wat is nou eigenlijk de relevantie van die partij? Artikel 1 = grondwet, dus dat hebben we al. Wat heeft het voor zin om een partij op te richten die zegt het eens te zijn met de bestaande grondwet die sowieso alleen met 2/3 meerderheid kan worden veranderd? 8)7

Wat moet er volgens Sylvana gebeuren met de hypotheekrente aftrek etc, dat is het soort dingen dat wat bepaalt of je op een partij stemt of niet.
Dan richt je een partij op: Hypotheekrenteaftrek. Die kan alleen niet met Artikel 1 in debat over artikel 1 maar weet wel veel over hypotheekrenteaftrek.
pi_167572472
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 10:13 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik vermoed dat ze DENK vanaf het begin heeft gebruiktbals sprinplank om zochzelsin eerste instantie de nodige aandacht te verschaffen. Dat is volgens mij aardig gelukt. Dan kun je niet na 3 weken zeggen, jongens het was leuk maar ik ga mijn eigen weg. Ze heeft zolang mogelijk gewacht met het oprichten van haar eigen partij als mogelijk.
Ik hoop dat ze zelf ook in ziet dat ze die zetel nooit gaat halen. Wat dan ook haar bedoelingen zijn is mij totaal onduidelijk. Of zou het puur vrijetijdsbesteding zijn?
Subsidie trekken natuurlijk. Als politieke partij wordt het geld letterlijk naar je toegesmeten.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_167572480
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 10:13 schreef SeLang het volgende:

Ik heb niet het idee dat de gemiddelde kiezer zich daar nog mee bezig houdt.
pi_167572484
Wordt vast een daverend succes!
  zaterdag 24 december 2016 @ 10:18:13 #15
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167572487
Sowieso was het een rare combinatie, Denk en Sylvana.

Sylvana:

De Denk aanhang:

Mijn reisverslagen
pi_167572493
Nog zo'n splinterpartij. Net wat er nodig is.
pi_167572524
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 10:18 schreef SeLang het volgende:
Sowieso was het een rare combinatie, Denk en Sylvana.

Sylvana:

[ afbeelding ]

De Denk aanhang:

wat een schlet eigenlijk he
  zaterdag 24 december 2016 @ 10:21:21 #18
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_167572527
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 09:57 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ga daar eens wat aan doen dan. Mensen classificeren als minderwaardig is echt niet best. In de eerste plaats heb je daarmee iedere kans op discussie al ondermijnd. In de tweede plaats, brrr.
Sommige mensen zijn gewoon minderwaardig. En zo oordeelt DENK en Sylvana ook, want hun doelgroep is overduidelijk niet de witte mens..Zo kun je dus stellen, dat zij de witte mens minderwaardig vinden (met als reden bijv. het slavernijverleden)
pi_167572538
Daphne Bunskoek! :~ O+

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2016 10:22:39 ]
pi_167572545
Buiten Sylvana's ideeën, vraag ik mij af hoe Islamofascistisch die DENK partij wel niet is. De lange strontarm van Erdogan en de Grijze Wolven maakten haar standpunten er niet beter op.
  zaterdag 24 december 2016 @ 10:22:45 #21
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167572550
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 10:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat de gemiddelde kiezer zich daar nog mee bezig houdt.
Ik noem dat expres als voorbeeld, want dat zijn gewoon de dagelijkse soort dingetjes waar partijen over moeten stemmen en waar het dus eigenlijk om gaat. Artikel 1 = grondwet dus dat ligt al verankerd en een partijtje dat zegt het eens te zijn met de grondwet voegt dus helemaal niets toe. Dat was mijn punt.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 24 december 2016 @ 10:24:13 #22
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_167572582
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 10:06 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Wat overigens wel een terechte opmerking van Sylvana.was....daarna is ze idd wel te ver doorgeslagen.
Mwah. Ik kon in Simeks opmerking geen spoor van racisme terugvinden. Hooguit wat ongelukkig gekozen, maar ja, die man is zelf met een zwarte dame getrouwd begreep ik. Dan is het puur zuigen om te kunnen zuigen :r
pi_167572609
Hm. Niet gek dat ze bij die conservatieve Turken weg is. Het was een heel rare combinatie. Jammer dat ze zich niet bij GroenLinks aansloot, want dit wordt natuurlijk niks.
pi_167572631
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 10:24 schreef Halle_Luja het volgende:

[..]

Mwah. Ik kon in Simeks opmerking geen spoor van racisme terugvinden. Hooguit wat ongelukkig gekozen, maar ja, die man is zelf met een zwarte dame getrouwd begreep ik. Dan is het puur zuigen om te kunnen zuigen :r
Zwartjes klinkt ook gewoon raar. Het enige wat ze deed was om verduidelijking vragen. Simek ging toen echt compleet door het lint. Beetje emotioneel instabiel type.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_167572643
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 december 2016 10:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Subsidie trekken natuurlijk. Als politieke partij wordt het geld letterlijk naar je toegesmeten.
Dan zal je wel eerst een zetel moeten hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')