Op de website van de AIVD kun je ook de puzzels van voorgaande jaren vinden, inclusief de uitwerkingenquote:Op zaterdag 24 december 2016 03:15 schreef Geerd het volgende:
Tering hier kom ik in 450 jaar nog niet uit, kan iemand mij eens een paar antwoorden pm/dmen met uitleg?
En nee ik doe niet meeZag het toevallig maar ben nu ook wel benieuwd op welke manier je zoiets moet bekijken.
Knap, ik ben pas op drie kwart, maar ik heb nog drie weken voor dat laatste deel.quote:
Respect 👍🏻quote:Op zaterdag 24 december 2016 10:25 schreef QIXL het volgende:
[..]
Knap, ik ben pas op drie kwart, maar ik heb nog drie weken voor dat laatste deel.
Kudo's. Het is tot nu toe nog NOOIT voorgekomen dat iemand nul fout had. Historisch!quote:
quote:
Dat lijkt me heel sterk, het is nog nooit iemand gelukt alles op te lossen en zeker niet zo snel ;-)quote:
Ja eerst antwoorden zien, dan pas geloven ;-)quote:Op zaterdag 24 december 2016 12:52 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel sterk, het is nog nooit iemand gelukt alles op te lossen en zeker niet zo snel ;-)
DM de antwoorden maar idd. Mijn enige hoop op winst zijn nu nog de kaasbonuspunten.quote:Ja eerst antwoorden zien, dan pas geloven ;-)
Ja, het is officieel de makkelijkste editie everquote:Op zaterdag 24 december 2016 13:13 schreef tigah het volgende:
De editie van dit jaar lijkt wel makkelijker - vorige jaren zaten er altijd wel puzzels in die bijna niemand wist op te lossen, en dat lijkt dit jaar minder het geval. Wij zijn nu precies op de helft ;-)
Ik had juist het idee dat die puzzel van vorig jaar makkelijker was, toen had ik binnen twee weken meer antwoorden dan nu na bijna twee weken. En dat zonder hints, maar wel met wat collega's overlegd toen.quote:Op zaterdag 24 december 2016 13:13 schreef tigah het volgende:
De editie van dit jaar lijkt wel makkelijker - vorige jaren zaten er altijd wel puzzels in die bijna niemand wist op te lossen, en dat lijkt dit jaar minder het geval. Wij zijn nu precies op de helft ;-)
Laat ik gewoon voor het gevoel beginnen bij 1aquote:Op zaterdag 24 december 2016 14:18 schreef danyoromijn het volgende:
[..]
Volgens CarloV komt de saaie kaas in elk antwoord terug, maar dat lijkt mij sterk ;-)
SPOILER: Vraag 1aOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 24 december 2016 15:23 schreef CarloV het volgende:
Als je snel bent, kun je je nog voor de Kerst laten opnemen....SPOILER: Vraag 1aOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ik al gedaan, mijn microfoon deed het erg goed!quote:Op zaterdag 24 december 2016 15:25 schreef traangast het volgende:
[..]
Als je snel bent, kun je je nog voor de Kerst laten opnemen....
Wauw STARTREC, dat is bijna STAR TREK!quote:Op zaterdag 24 december 2016 15:27 schreef traangast het volgende:
Volgende keer de REC knop ook indrukken gelijk met START
Ja nu krijgen we weer trek in kaas! Star = ster = geel is kaas. Star = ster = miljarden jaren branden is saai.quote:Wauw STARTREC, dat is bijna STAR TREK!
quote:Op zaterdag 24 december 2016 15:23 schreef CarloV het volgende:
[..]
Laat ik gewoon voor het gevoel beginnen bij 1aHahaha, zie je wel.SPOILER: Vraag 1aOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond trouwens 'In de SAAI van de KAAS' wel een goede film hoor ;-)
Er komen zoveel vragen over de betekenis van de "plattegrond" van vraag 2, dat ik wel een sterke behoefte voel een hint te geven. Maar ik vraag me af als ik die hint geef of ik dan teveel weg geef? Aan de andere kant: de bedoeling van hints is toch om mensen op weg te helpen en als ik een hele cryptische hint geef, dan heeft niemand er wat aan.quote:Op zaterdag 24 december 2016 15:21 schreef traangast het volgende:
Kunnen de gekleurde bolletjes uit opgave twee nu wel of niet worden ontcijferd zonder de betekenis van de "plattegrond' te kennen? de ja of de nee?
- en dan gaat een leukerd natuurlijk "ja" zeggen, omdat het met hogere wiskunde en een supercomputer met frequentieanalyse en het hele internet in intern geheugen vast mogelijk is.
Anders geformuleerd: hebben gewone stervelingen de figuur nodig om tot de betekenis van de bolletjes te komen?
Ik heb op deze tot nu toe een kleine 10 uur op gepuzzeld, en er 20 uur van wakker gelegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |