Tegen die tijd zijn ze namelijk al overleden aan AIDS.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:03 schreef Physsic het volgende:
[..]
[..]
Transgenders boven de 65jaar doen er kennelijk niet meer toe.
Nee, maar dat geldt ook voor de andere combinaties. Het lijkt me van belang dat de combinatie zo weinig mogelijk voorkomt (binnen eigen kring). Ik dacht overigens dat je doelde op gebruik van alleen de achternaam, zonder eerste letter van de voornaam dus. Dat lijkt me erg onhandig.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Familienaam + eerste letter voornaam + geboortedatum is niet noodzakelijk uniek (tweeling die Miriam en Melissa heten bvb), dus bestaat dat probleem met hun oplossing ook.
En wat moet ik mij daarbij voorstellen? Op gemeente documenten straks: "Geachte betrokkene" of "Zeer geeerde pax" ofzo?quote:Daarnaast zullen gemeenten in de toekomst vaker genderneutraal gaan communiceren, zo maakte het kabinet vrijdag bekend.
Geachte A. Corneels,quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
En wat moet ik mij daarbij voorstellen? Op gemeente documenten straks: "Geachte betrokkene" of "Zeer geeerde pax" ofzo?
Ja inderdaad altijd maar die gedwongen hokjes, ik voel me een steelpan, ik vind het schandalig dat ik me dan maar moet conformeren aan 99,50% van de bevolking.quote:Op zaterdag 24 december 2016 03:06 schreef Kaas- het volgende:
Maar wat is eigenlijk precies ooit het voordeel geweest van het vermelden van het geslacht op al die dingen?
Er was een tijd dat je als man opstond voor een vrouw als er geen zitplaatsen meer waren in bus of trein. Nu dat is afgeschaft hoeft het ook niet meer op het pasje te staan of je m of v bent.quote:Op zaterdag 24 december 2016 03:06 schreef Kaas- het volgende:
Maar wat is eigenlijk precies ooit het voordeel geweest van het vermelden van het geslacht op al die dingen?
Je zit er met een factor 10 naast: het is 5% volgens het CBS. Toch gemiddeld 2 personen in een volle bus.quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:58 schreef Boca_Raton het volgende:
Als ik dan toch even mag klagen (sorry maar ik heb een zeurende kiespijn) dan zeg ik tegen die 0,5% transgenders: vul gewoon wat in en doe niet zo moeilijk!
Prima, men gebruikt toch alleen de eerste letter.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:18 schreef TheThirdMark het volgende:
Wat is er mis met 3 opties?
Man []
Vrouw[]
Mislukt[]
Beste Ach,quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
En wat moet ik mij daarbij voorstellen? Op gemeente documenten straks: "Geachte betrokkene" of "Zeer geeerde pax" ofzo?
Dat je niet met de OV-kaart van je zusje kunt reizen.quote:Op zaterdag 24 december 2016 03:06 schreef Kaas- het volgende:
steelpan hahahahaquote:Op zaterdag 24 december 2016 03:27 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ja inderdaad altijd maar die gedwongen hokjes, ik voel me een steelpan, ik vind het schandalig dat ik me dan maar moet conformeren aan 99,50% van de bevolking.
Dan dus niet meer. Dan zal het M, V of Mislukte Vrouw zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2016 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Prima, men gebruikt toch alleen de eerste letter.
Daar is de foto voor.quote:Op zaterdag 24 december 2016 10:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat je niet met de OV-kaart van je zusje kunt reizen.
quote:Op zaterdag 24 december 2016 03:06 schreef Kaas- het volgende:
Het gaat niet om de actie, maar om de reden die gegeven wordt. Als je gewoon zegt "We zien de toegevoegde waarde niet", had geen haan ernaar gekraaid.quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:55 schreef Kaas- het volgende:
Nog steeds niemand die op het onderstaande een goed reactie heeft. Ik begin te geloven dat het een prima verandering is en dat een deel van FOK! enkel tegen wil zijn.
[..]
Heb je een bron van die 5%?quote:Op zaterdag 24 december 2016 06:44 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je zit er met een factor 10 naast: het is 5% volgens het CBS. Toch gemiddeld 2 personen in een volle bus.
Los van alle genderfluids en tussenin-genders: je kunt niet zomaar wat invullen als gender, het moet overeenkomen met wat in je overige id-kaarten staat, wat de sekse is die ze uit de gemeentelijke basisregistratie halen, waar geen gender maar sekse wordt vastgelegd. En daar is die sekse (biologische kenmerken) wel belangrijk, omdat je gender (hoe je je identificeert) niet meer belangrijk is als jij als gevonden skelet geļdentificeerd moet worden. Dan wordt naar sekse gekeken (DNA, kenmerken beenderen).
De sekseadministratie wordt op meer punten gebruikt (misbruikt), maar mag wat mij betreft daar afgeschaft worden omdat het discriminatie in de hand werkt.
Ik denk dat de reden was een extra identificatie mogelijkheid. (Of om de conducteur geen fout te laten maken in het aanspreken ofzo.quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:55 schreef Kaas- het volgende:
Nog steeds niemand die op het onderstaande een goed reactie heeft. Ik begin te geloven dat het een prima verandering is en dat een deel van FOK! enkel tegen wil zijn.
[..]
Beetje triest dan om er nu wel naar te kraaien.quote:Op zaterdag 24 december 2016 12:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat niet om de actie, maar om de reden die gegeven wordt. Als je gewoon zegt "We zien de toegevoegde waarde niet", had geen haan ernaar gekraaid.
Is er niet en daarom kun je het gewoon weglaten.quote:Op zaterdag 24 december 2016 03:06 schreef Kaas- het volgende:
Omdat de reden achterlijk is?quote:Op zaterdag 24 december 2016 12:38 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Beetje triest dan om er nu wel naar te kraaien.
ik zie geen achterlijke reden, het bekt alleen zo lekker om het weg te zetten als politiek correct, dat is tegenwoordig alles geloof ik waar rechtse kneusjes moeite mee hebbenquote:
Als jij je zo voelt dan heb je die nu ookquote:Op vrijdag 23 december 2016 20:03 schreef Ryan3 het volgende:
Heb je nou ook alpha-genderfluids eigenlijk?
Dus als ik het goed begrijp vind je zelf ook dat er geen baten zijn van het overal vermelden van het geslacht en krijg je het desondanks voor elkaar om je druk te maken over deze wijziging aangezien je, afgezien van de uitkomst die je prima vindt, de reden ervoor niet steunt ondanks dat die voor sommige anderen erg belangrijk kan zijn? Dat is gewoon puberaal.quote:
Dat is wat jij er van maakt.quote:Op zaterdag 24 december 2016 13:53 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp vind je zelf ook dat er geen baten zijn van het overal vermelden van het geslacht en krijg je het desondanks voor elkaar om je druk te maken over deze wijziging aangezien je, afgezien van de uitkomst die je prima vindt, de reden ervoor niet steunt ondanks dat die voor sommige anderen erg belangrijk kan zijn? Dat is gewoon puberaal.
Dat zeiden ze ook over het homohuwelijk.quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De tere gevoelentjes van een hele kleine speciale minderheid is natuurlijk veel belangrijker dan armoede en stijgende zorgkosten, snap dat dan.
Wat een domme post trouwens. Ook als cynische humor niet grappig of zo. Gewoon enkel dom.quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De tere gevoelentjes van een hele kleine speciale minderheid is natuurlijk veel belangrijker dan armoede en stijgende zorgkosten, snap dat dan.
Lekker boeiend. Het is weer wat info minder. Spaart ook weer inkt uit. Een andere reden hoeft er niet te zijn. Zoals ik al zei, pasjes kunnen in principe ook alleen een witte kaart zijn aangezien het er alleen om gaat of er voor de reis betaald is of niet. Zou in principe niet eens uitmaken wie of wat er voor de reis betaald heeft, als er maar betaald is.quote:Op zaterdag 24 december 2016 12:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat niet om de actie, maar om de reden die gegeven wordt. Als je gewoon zegt "We zien de toegevoegde waarde niet", had geen haan ernaar gekraaid.
Toen was het ook al niet nodig.quote:Op zaterdag 24 december 2016 06:29 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Er was een tijd dat je als man opstond voor een vrouw als er geen zitplaatsen meer waren in bus of trein. Nu dat is afgeschaft hoeft het ook niet meer op het pasje te staan of je m of v bent.
Close enoughquote:Op vrijdag 23 december 2016 17:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sociaal-liberaal eigenlijk, dwz centrum-links (PvdA t/m linkse vleugel VVD) op sociaal-economisch gebied en liberaal (D66) op immateriėle zaken.
Maar dit is allemaal gekkigheid idd.
Klopt ik denk dat mensen ook naar elkaar zijn toegegroeid aflopen 15 jaar. Klopt. Hoop nog steeds dat veel linksen hun kop uit hun reet trekken en weer eens gaan bedenken waarom ze ook weer links waren...quote:Op zaterdag 24 december 2016 22:26 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Close enough
Ondanks dat ik het fundamenteel oneens ben met je op vele gebieden
Weet ik dat ik prima inhoudelijk met je kan discussiėren
iit de moderne links mens: Iedereen die het niet met mij eens is , is een mongool en een aanhanger van de alt right
Misschien omdat je nog van de oude school bent ?
Je hoeft nu niks meer in te vullen dus hoef je er niet meer over na te denken ook. Wel zo makkelijk toch?quote:Op zaterdag 24 december 2016 22:31 schreef Ali_boo het volgende:
Op maandag voel ik me een tranny
Op een dinsdag een kind van 4
Op woensdag een dolfijn
Wat vul ik in ?![]()
Weer een schijnoplossing van de blanke duivel
En dat is een probleem
Dat is het nieuwe PC, tegen alles zijn wat naar PC riekt.quote:Op zondag 25 december 2016 10:10 schreef Ludachrist het volgende:
Apart dat iedereen alleen tegen is omdat het mogelijk PC is.
Apart dat iedereen denkt dat je meteen tegen bent als je de PC van het verhaal hekelt.quote:Op zondag 25 december 2016 10:10 schreef Ludachrist het volgende:
Apart dat iedereen alleen tegen is omdat het mogelijk PC is.
Hebben ze ook nagedacht over de gevolgen van minder registratie? Dat het niet meer op pasjes vermeld wordt maakt niets uit, maar als je het niet meer registreert verlies je ook de mogelijkheid om statistieken (% mannen en vrouwen) op te maken, bvb wat inkomensverschillen en het "glazen plafond" betreft.quote:De ministers Ard van der Steur van Veiligheid en Justitie en Jet Bussemaker van Onderwijs vinden dat de registratie en vermelding van het geslacht van een betrokkene in veel gevallen niet nodig is.
Uit onderzoek is gebleken dat op meer terreinen dan noodzakelijk nog sekseregistratie en gebruik van dat gegeven plaatsvindt. Ook is het vervelend voor transgenders om steeds geconfronteerd te worden met de vraag of zij het hokje man of vrouw aan moeten kruisen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |