http://www.nu.nl/politiek(...)aart-en-stempas.htmlquote:De aanduiding van de sekse verdwijnt op een groot aantal documenten en pasjes, zoals de OV-chipkaart. Per 1 januari staat bij de naam de eigenaar geen kwalificatie man of vrouw meer.
Ook op studentenpasjes en in de communicatie tussen onderwijsinstellingen en hun leerlingen zal de sekseaanduiding niet meer voorkomen. Hetzelfde geldt voor stempassen.
Daarnaast zullen gemeenten in de toekomst vaker genderneutraal gaan communiceren, zo maakte het kabinet vrijdag bekend.
Uit onderzoek is gebleken dat op meer terreinen dan noodzakelijk nog sekseregistratie en gebruik van dat gegeven plaatsvindt. Ook is het vervelend voor transgenders om steeds geconfronteerd te worden met de vraag of zij het hokje man of vrouw aan moeten kruisen.
Minister Jet Bussemaker van Emancipatie hoopt dat het besluit meer maatschappelijke "bewustwording over dit onderwerp stimuleert".
Jij gelooft niet in transgenders of zo?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:55 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Op zich prima dat het eraf wordt gehaald, maar die reden weer
quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:59 schreef Confetti het volgende:
Ik word strontziek van de normalisering van freaks met ernstige psychische problemen. Want dat zijn ze.
Dit land is compleet Goddeloos geworden maar het tij zal snel keren.
Jawel. Als je je een vrouw voelt, kruis je vrouw aan, anders man.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jij gelooft niet in transgenders of zo?
Of je schrapt die onzin gewoon. Ik zie echt je probleem niet.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jawel. Als je je een vrouw voelt, kruis je vrouw aan, anders man.
Omdat het nergens op slaat.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:03 schreef YazooW het volgende:
Er zijn een paar mensen die moeite hebben met de aanduiding van de sekse dus verwijderen het maar bij iedereen... Waarom niet gewoon standaard laten staan en mensen die het niet willen de keuze geven om het te laten verwijderen van een ID bewijs of wat dan ook?
Dit idd.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:05 schreef ems. het volgende:
Het lijkt mij ook handiger om dan een extra hokje met "ik ben een uniek sneeuwvlokje" toe te voegen.
Ik heb een hele grote piemel die altijd wel goed zichtbaar is door mijn kleding heen. Een T-Shirt laten drukken waarop staat dat ik een man lijkt me dan een beetje dubbelop.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Omdat het nergens op slaat.
Maar misschien kun jij speciaal op je pasjes laten krijgen dat je een mannetje bent. En anders laat je gewoon een paar T-shirts drukken waar dat op staat.
Maar het moet wel op je pasjes staan?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:08 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ik heb een hele grote piemel die altijd wel goed zichtbaar is door mijn kleding heen. Een T-Shirt laten drukken waarop staat dat ik een man lijkt me dan een beetje dubbelop.
Ja, zoals het hoort. Zoals het altijd al was. Ik kan niet tegen verandering.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar het moet wel op je pasjes staan?
Mijn god hé. De toch al nergens op slaande geslachtsaanduiding verdwijnt van een reeks pasjes en documenten en conservatief FOK! ziet er meteen weer allerlei drama in.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit idd..
Doen ze net alsof ze eindelijk een zeer nijpende eeuwenoude ergernis voor iedereen hebben opgelost hè. Dat is zo mooi. Kijk ons eens de progressief uithangen, hebben we maar mooi voor mekaar gekregen in deze kabinetsperiode. De beschaving gaat vooruit. Dat nemen ze ons niet meer af hoor..
Ik ben niet conservatief.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mijn god hé. De toch al nergens op slaande geslachtsaanduiding verdwijnt van een reeks pasjes en documenten en conservatief FOK! ziet er meteen weer allerlei drama in.
Je bent niet verplicht om te reageren.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wat een ongelofelijk interessante berichtgeving.
kan ook weg een oog scan is voldoendequote:Op vrijdag 23 december 2016 17:14 schreef YazooW het volgende:
Waarom staat je lengte eigenlijk in het paspoort? Zijn er geen kleine mensen die zich daar gekwetst door voelen? Ik stel voor dat we de lengte van de persoon uit het paspoort halen zodat we niet onnodig personen kwetsen.
Nee, het is een welvaart ziekte.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jij gelooft niet in transgenders of zo?
Je bent zelf een welvaartsziekte.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:15 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Nee, het is een welvaart ziekte.
ik ben nog nooit opgemeten bij de douane kan ook wegquote:Op vrijdag 23 december 2016 17:14 schreef YazooW het volgende:
Waarom staat je lengte eigenlijk in het paspoort? Zijn er geen kleine mensen die zich daar gekwetst door voelen? Ik stel voor dat we de lengte van de persoon uit het paspoort halen zodat we niet onnodig personen kwetsen.
Verdiep je er eerst eens in voordat je debiele dingen blaat.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:15 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Nee, het is een welvaart ziekte.
pas maar op, straks kom je Nederland niet meer in als je terug komt van vakantiequote:Op vrijdag 23 december 2016 17:18 schreef Karzai het volgende:
met lengte op het paspoort klopte zelfs niet
Ryan3 is klassiek liberaalquote:Op vrijdag 23 december 2016 17:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mijn god hé. De toch al nergens op slaande geslachtsaanduiding verdwijnt van een reeks pasjes en documenten en conservatief FOK! ziet er meteen weer allerlei drama in.
Ik heb 'm vast voor je ingevuld.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:18 schreef TheThirdMark het volgende:
Wat is er mis met 3 opties?
Man []
Vrouw[]
Mislukt[x]
In het dierenrijk komt geen transgenders voor, het is onnatuurlijk.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Verdiep je er eerst eens in voordat je debiele dingen blaat.
Voor platrechtse complotidioten is Ryan3 liberaal. Dat geloof ik zo.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:18 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ryan3 is klassiek liberaal
Maar zelfs hij ziet de gevaar van de achterlijke pc doctrine
Ik ben geen misneuk geweest. Dus voor mij is de invulling duidelijk. Transgenders, die niets anders zijn dan fouten, willen toch per sé die optie.quote:
Wel.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:20 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik ben geen misneuk geweest.
heeft geen functiequote:Op vrijdag 23 december 2016 17:18 schreef TheThirdMark het volgende:
Man []
Vrouw[]
Mislukt[]
Bij een hoop dingen niet, bij een hoop dingen weer wel.quote:
quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:59 schreef Confetti het volgende:
Ik word strontziek van de normalisering van freaks met ernstige psychische problemen. Want dat zijn ze.
Ik heb een andere mening dan de mensen met wie ik in discussie ben dus noem ik ze maar zwakzinnig.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:22 schreef Jigzoz het volgende:
Ik word een beetje misselijk van platrechts-conservatieve achterlijkheid. Altijd weer schrikken als je ziet hoe breed dat soort zwakzinnigheid nog leeft.
je moet gewoon iemands identiteit weten sekse heeft daar niks mee te makenquote:Op vrijdag 23 december 2016 17:22 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Bij een hoop dingen niet, bij een hoop dingen weer wel.
Nee, platrechts-conservatieve achterlijkheid noem ik zwakzinnig.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:24 schreef YazooW het volgende:
Ik heb een andere mening dan de mensen met wie ik in discussie ben dus noem ik ze maar zwakzinnig.
Beetje mosterd na de maaltijd.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:14 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht om te reageren.
Ach waarom nietquote:Op vrijdag 23 december 2016 17:21 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Tijd dat je kan aankruisen dat je jezelf identificeert als Apache helicopter.
En voor zwakzinnige satanisten is Ryan3 alt rightquote:Op vrijdag 23 december 2016 17:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Voor platrechtse complotidioten is Ryan3 liberaal. Dat geloof ik zo.
Wat dit betreft blijkbaar wel.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:34 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
En voor zwakzinnige satanisten is Ryan3 alt right
Er zit nog heel veel tussen die twee uitersten.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:30 schreef Physsic het volgende:
Zijn het wel transgenders die daar zo'n moeite mee hebben? Ik dacht dat transgenders juist door het leven wilden gaan met het andere geslacht dan dat bij hun geboorte is vastgelegd en zich dus volledig 'man' of 'vrouw' voelen.
Maar die worden dan toch geen transgender genoemd?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er zit nog heel veel tussen die twee uitersten.
Weet ik niet. Ik ben verder geen deskundige.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:38 schreef Physsic het volgende:
[..]
Maar die worden dan toch geen transgender genoemd?
Geslachtsaanduiding op een OV-kaart e.d. heeft dan ook niet echt toegevoegde waarde.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het spijkers op laag water zoeken en ik denk dat de optie onzijdig toevoegen makkelijker geweest was maar soit voor die 10 mensen die zich er aan storen.
Ik vraag mij wel af hoe ze mensen dan gaan aanspreken bij brieven.
Dear special lil snowflake ?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waarom?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Geslachtsaanduiding op een OV-kaart e.d. heeft dan ook niet echt toegevoegde waarde.
Het veranderen/verwijderen van de geslachtsaanduiding in het BRP (en op paspoort/ID; staat het daar eigenlijk op?) zal lastiger worden.
Sociaal-liberaal eigenlijk, dwz centrum-links (PvdA t/m linkse vleugel VVD) op sociaal-economisch gebied en liberaal (D66) op immateriële zaken.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:18 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ryan3 is klassiek liberaal
Maar zelfs hij ziet de gevaar van de achterlijke pc doctrine
Jaquote:Op vrijdag 23 december 2016 17:21 schreef YazooW het volgende:
Wat is trouwens het volgende?
Aparte toiletten voor alle genders in openbare gebouwen?
Gezien je Icon ben jij de derde toch?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:18 schreef TheThirdMark het volgende:
Man []
Vrouw[]
Mislukt[]
Al zou dat zo zijn... De SGP heeft nog lang geen meerderheid, dus dat lijkt me geen onoverkomelijk probleem.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:00 schreef Physsic het volgende:
[..]
Omdat er dan eerst een aantal wetten moet worden gewijzigd.
Gaat het aanduiden van andere genders niet tegen de gelijkheid in? We benadrukken juist nu dat ze geen man of vrouw zijn, maar "anders". Ik ben voor deze mensen helpen, maar op deze manier ga je dat niet verkrijgen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er zit nog heel veel tussen die twee uitersten.
Dat gebeurt toch niet? De toch al onzinnige aanduiding M/V wordt geschrapt. Meer niet.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:17 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Gaat het aanduiden van andere genders niet tegen de gelijkheid in? We benadrukken juist nu dat ze geen man of vrouw zijn, maar "anders". Ik ben voor deze mensen helpen, maar op deze manier ga je dat niet verkrijgen.
Altijd weer schrikken dat het volgens sommigen alleen maar moet mogen om geen traditionele genderidentificatie te ervaren, maar dat je blijkbaar enkel loopt te bitchen en niet zo moeilijk moet doen als je je traditionele gender wel als essentieel onderdeel van je identiteit ziet.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:22 schreef Jigzoz het volgende:
Ik word een beetje misselijk van platrechts-conservatieve achterlijkheid. Altijd weer schrikken als je ziet hoe breed dat soort zwakzinnigheid nog leeft.
ik vind het juist mooi. Optyfen met die onnodige overopslag van data. Onafhankelijk van de reden die is aangehaald verder.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het spijkers op laag water zoeken en ik denk dat de optie onzijdig toevoegen makkelijker geweest was maar soit voor die 10 mensen die zich er aan storen.
Onzin. Je voelt jezelf maar zo mannelijk of vrouwelijk als je maar wil en je vindt dat zelf maar zo essentieel als je wil. Dat het anderen niet gegund wordt om dat anders te ervaren, dát vind ik achterlijk.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:24 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Altijd weer schrikken dat het volgens sommigen alleen maar moet mogen om geen traditionele genderidentificatie te ervaren, maar dat je blijkbaar enkel loopt te bitchen en niet zo moeilijk moet doen als je je traditionele gender wel als essentieel onderdeel van je identiteit ziet.
Welkom in de wondere wereld van alt-right.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:31 schreef Arth_NL het volgende:
Wat een bijzondere verongelijktheid.Zijn mensen nou boos omdat ze erg gehecht zijn geraakt aan de vermelding van geslacht op de OV-pas of boos omdat ze het niet kunnen verdragen dat iets nutteloos aangepast wordt voor mensen die anders denken dan zij?
quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]![]()
Jezusfreaks... We kunnen er niet snel genoeg vanaf zijn.
Over psychische problemen gesproken. Met je denkbeeldige superpapa.
Jezus redt. Hij is de verlosser. Aanbid hem, lik hem, bevredig hem. Doe het, christenkind, doe het. Doe het voor god.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:34 schreef vigen98 het volgende:
[..]Als je met een lul geboren wordt ben je een man klaar. Daar is geen woord Chinees bij. ER ZIJN MAAR 2 GENDERS.
Iedereen mag zich van mij identificeren met welk gender dan ook, dat zal me aan m'n aars oxideren. Dat daargelaten is sekse een heel ander verhaal. Of je sekse nu bepaalt op basis van het genetische geslacht of op basis van secundaire geslachtskenmerken maakt me dan ook weer geen kut uit, maar sekse is hoe dan ook een fucking tertiair begrip. Man, vrouw, of inter.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Onzin. Je voelt jezelf maar zo mannelijk of vrouwelijk als je maar wil en je vindt dat zelf maar zo essentieel als je wil. Dat het anderen niet gegund wordt om dat anders te ervaren, dát vind ik achterlijk.
Ja, en waarom moet dat op een OV-pas?quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:36 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Iedereen mag zich van mij identificeren met welk gender dan ook, dat zal me aan m'n aars oxideren. Dat daargelaten is sekse een heel ander verhaal. Of je sekse nu bepaalt op basis van het genetische geslacht of op basis van secundaire geslachtskenmerken maakt me dan ook weer geen kut uit, maar sekse is hoe dan ook een fucking tertiair begrip. Man, vrouw, of inter.
Het is uiteindelijk de lichtheid van het bestaan waarom je moet huilen en lachen tegelijkertijd.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:31 schreef Arth_NL het volgende:
Wat een bijzondere verongelijktheid.Zijn mensen nou boos omdat ze erg gehecht zijn geraakt aan de vermelding van geslacht op de OV-pas of boos omdat ze het niet kunnen verdragen dat iets nutteloos aangepast wordt voor mensen die anders denken dan zij?
Dat is complete onzin. Maar zeg dat dan, en kom niet met zo'n vage PC-reden.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, en waarom moet dat op een OV-pas?
Van mij hoeft dat helemaal niet op een OV-kaart of stempas. Maar segregatie op basis van sekse is niet hetzelfde als segregatie op basis van gender.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, en waarom moet dat op een OV-pas?
Het wordt geschrapt omdat het onzin is. Die genderzooi is alleen maar een soort extra duwtje. Dat platrechts dat 'PC' vindt... Prima, die vinden alles 'PC' wat niet past in hun jaren '50 wereldbeeld. Die sukkels verdwijnen of marginaliseren vanzelf.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is complete onzin. Maar zeg dat dan, en kom niet met zo'n vage PC-reden.
Klopt.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:39 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Van mij hoeft dat helemaal niet op een OV-kaart of stempas. Maar segregatie op basis van sekse is niet hetzelfde als segregatie op basis van gender.
Dit dus.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:59 schreef Confetti het volgende:
Ben bang van niet. Vrees het ergste.quote:Dit land is compleet Goddeloos geworden maar het tij zal snel keren.
Dus, vertel eens, wat is er dan fundamenteel mis met segregatie op basis van sekse, volgens jou? Volgens mij namelijk geen ene fucking drol. Sterker nog, graag. Ik hoef niet zonodig geconfronteerd te worden met de secundaire geslachtskenmerken van het andere geslacht wanneer ik naar de wc ga, me om wil kleden of wil douchen na het sporten. Waarom ben je zo verdomde blij met het verdwijnen van de sekseregistratie op bepaalde documenten op basis van genderneutrale argumenten?quote:
Wat is dit nu weer voor bagger? Deze hysterische uitbarsting sluit echt op geen enkele manier ook maar enigszins aan op wat ik zei of vind.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:45 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dus, vertel eens, wat is er dan fundamenteel mis met segregatie op basis van sekse, volgens jou? Volgens mij namelijk geen ene fucking drol. Sterker nog, graag. Ik hoef niet zonodig geconfronteerd te worden met de secundaire geslachtskenmerken van het andere geslacht wanneer ik naar de wc ga, me om wil kleden of wil douchen na het sporten. Waarom ben je zo verdomde blij met het verdwijnen van de sekseregistratie op bepaalde documenten op basis van genderneutrale argumenten?
Extremist gespot.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:59 schreef Confetti het volgende:
Wie is er boos dan?quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:45 schreef Murdera het volgende:
wat een achterlijken verzameltopic.boos omdat bullshit data van een pas verdwijnt. Hoe veel achterlijker kunnen mensen nog worden
ik ben niet boos.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wie is er boos dan?
Jij bent boos, volgens mij, omdat jij denkt dat mensen boos zijn..
Hilarisch is ook dat deze maatregel wordt aangemerkt zoals ik hierboven beschreef. Maar boos? Ik ben niet boos, vind het echt een stukje Monty Python.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:58 schreef Murdera het volgende:
[..]
ik ben niet boos.alleen het is wel echt hilarisch dat sommige mensen beargumenteren dat onnodige data toch geregistreerd moet worden omdat het anders PC zou zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |