http://www.nu.nl/politiek(...)aart-en-stempas.htmlquote:De aanduiding van de sekse verdwijnt op een groot aantal documenten en pasjes, zoals de OV-chipkaart. Per 1 januari staat bij de naam de eigenaar geen kwalificatie man of vrouw meer.
Ook op studentenpasjes en in de communicatie tussen onderwijsinstellingen en hun leerlingen zal de sekseaanduiding niet meer voorkomen. Hetzelfde geldt voor stempassen.
Daarnaast zullen gemeenten in de toekomst vaker genderneutraal gaan communiceren, zo maakte het kabinet vrijdag bekend.
Uit onderzoek is gebleken dat op meer terreinen dan noodzakelijk nog sekseregistratie en gebruik van dat gegeven plaatsvindt. Ook is het vervelend voor transgenders om steeds geconfronteerd te worden met de vraag of zij het hokje man of vrouw aan moeten kruisen.
Minister Jet Bussemaker van Emancipatie hoopt dat het besluit meer maatschappelijke "bewustwording over dit onderwerp stimuleert".
Jij gelooft niet in transgenders of zo?quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:55 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Op zich prima dat het eraf wordt gehaald, maar die reden weer
quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:59 schreef Confetti het volgende:
Ik word strontziek van de normalisering van freaks met ernstige psychische problemen. Want dat zijn ze.
Dit land is compleet Goddeloos geworden maar het tij zal snel keren.
Jawel. Als je je een vrouw voelt, kruis je vrouw aan, anders man.quote:Op vrijdag 23 december 2016 16:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jij gelooft niet in transgenders of zo?
Of je schrapt die onzin gewoon. Ik zie echt je probleem niet.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jawel. Als je je een vrouw voelt, kruis je vrouw aan, anders man.
Omdat het nergens op slaat.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:03 schreef YazooW het volgende:
Er zijn een paar mensen die moeite hebben met de aanduiding van de sekse dus verwijderen het maar bij iedereen... Waarom niet gewoon standaard laten staan en mensen die het niet willen de keuze geven om het te laten verwijderen van een ID bewijs of wat dan ook?
Dit idd.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:05 schreef ems. het volgende:
Het lijkt mij ook handiger om dan een extra hokje met "ik ben een uniek sneeuwvlokje" toe te voegen.
Ik heb een hele grote piemel die altijd wel goed zichtbaar is door mijn kleding heen. Een T-Shirt laten drukken waarop staat dat ik een man lijkt me dan een beetje dubbelop.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Omdat het nergens op slaat.
Maar misschien kun jij speciaal op je pasjes laten krijgen dat je een mannetje bent. En anders laat je gewoon een paar T-shirts drukken waar dat op staat.
Maar het moet wel op je pasjes staan?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:08 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ik heb een hele grote piemel die altijd wel goed zichtbaar is door mijn kleding heen. Een T-Shirt laten drukken waarop staat dat ik een man lijkt me dan een beetje dubbelop.
Ja, zoals het hoort. Zoals het altijd al was. Ik kan niet tegen verandering.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar het moet wel op je pasjes staan?
Mijn god hé. De toch al nergens op slaande geslachtsaanduiding verdwijnt van een reeks pasjes en documenten en conservatief FOK! ziet er meteen weer allerlei drama in.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit idd..
Doen ze net alsof ze eindelijk een zeer nijpende eeuwenoude ergernis voor iedereen hebben opgelost hè. Dat is zo mooi. Kijk ons eens de progressief uithangen, hebben we maar mooi voor mekaar gekregen in deze kabinetsperiode. De beschaving gaat vooruit. Dat nemen ze ons niet meer af hoor..
Ik ben niet conservatief.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mijn god hé. De toch al nergens op slaande geslachtsaanduiding verdwijnt van een reeks pasjes en documenten en conservatief FOK! ziet er meteen weer allerlei drama in.
Je bent niet verplicht om te reageren.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wat een ongelofelijk interessante berichtgeving.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |