Deze wel jaquote:
Newbie gespotquote:Op vrijdag 23 december 2016 17:15 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Deze wel ja
[ afbeelding ]
Maar dat is geen standaard autootje
Nee serieus enig idee hoe snel een WRC van 0 naar de 100 gaat ?quote:
Die is ook gestopt met FOK!ken.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:22 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Nee serieus enig idee hoe snel een WRC van 0 naar de 100 gaat ?
en gebruiker DS4 ken ik niet![]()
Enig idee aan welke kant je kaka eruit komt als je een schop onder je hol krijgt in een RS6 met 700++ paardjes?quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:22 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Nee serieus enig idee hoe snel een WRC van 0 naar de 100 gaat ?
en gebruiker DS4 ken ik niet![]()
Handgeschakeld, 6 versnellingen. De theoretische v-max is ~ 320kmph als je de revlimiter nog durft te passeren. Echter is er een vertanding verkrijgbaar die de ratio verhoogt op de 6de versnelling en daarmee een theoretische V-max heeft van 365KMPH, oftewel 550 toeren per minuut lager in vergelijking met de stock 6de versnelling.quote:
Zal wel tot op het bot gestript zijn en bijna niets meer wegen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:15 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Deze wel ja
[ afbeelding ]
Maar dat is geen standaard autootje
Ik weet hoe ze een ouder type RS stelen. Dus 'we' hebben onze voorzorgsmaatregelen al genomen. Ik denk niet echt dat ze ver zullen komen. Verzekering doet niet zo moeilijk gezien de veel lagere dagwaarde dan een nieuw type RS4 / RS6.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:34 schreef Hyperdude het volgende:
Niet benauwd voor diefstal?
Mag ie een nachtje buiten staan van de verzekering?
Snelle bak
Dit is een auto dat iedereen kopen kan, maar onderhoud een compleet andere league is.quote:Op vrijdag 23 december 2016 17:52 schreef jitzzzze het volgende:
Mijn portemonnee begon een beetje te huilen toe hij mee las
Dat is bij heel veel auto's het geval. Maar niet zo extreem als bij jouw wagen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:06 schreef Jism het volgende:
[..]
Dit is een auto dat iedereen kopen kan, maar onderhoud een compleet andere league is.
Ik heb het voordeel dat de garage daar waar het in onderhoud is voor altijd een enorm goede prijs wordt uitgevoerd. En dan ook echt de tijd voor nemen waar ik echt enorm tevreden over ben, alsof het z'n eigen auto is.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is bij heel veel auto's het geval. Maar niet zo extreem als bij jouw wagen.
Maar.. dan schakel je dus eigenlijk van 5 naar 7, en dan is de puf er wel uit natuurlijk. Dan loopt ie wel bloedhard maar de kans is aanwezig dat je moet tanken voor hij aan zijn top komtquote:Op vrijdag 23 december 2016 18:06 schreef Jism het volgende:
[..]
Handgeschakeld, 6 versnellingen. De theoretische v-max is ~ 320kmph als je de revlimiter nog durft te passeren. Echter is er een vertanding verkrijgbaar die de ratio verhoogt op de 6de versnelling en daarmee een theoretische V-max heeft van 365KMPH, oftewel 550 toeren per minuut lager in vergelijking met de stock 6de versnelling.
[..]
Zal wel tot op het bot gestript zijn en bijna niets meer wegen.
[..]
Ik weet hoe ze een ouder type RS stelen. Dus 'we' hebben onze voorzorgsmaatregelen al genomen. Ik denk niet echt dat ze ver zullen komen. Verzekering doet niet zo moeilijk gezien de veel lagere dagwaarde dan een nieuw type RS4 / RS6.
Een auto met GPS is ook zinloos. Ze steken er een GPS jammer in en het ding is nergens meer te zien op welke kaart dan ook.
[..]
Dit is een auto dat iedereen kopen kan, maar onderhoud een compleet andere league is.
Nee, je schakelt gewoon naar z'n 6 toe, die een andere overbrenging heeft en daardoor 'lager' in de toeren valt (-550) vergeleken met de stock 6de versnelling. Zo'n gear heeft het voordeel dat je zuiniger de snelweg op kunt maar iets meer moeite zou hebben met accelereren vanuit z'n 6 (100 rijdend) naar 130 bijv. Dit omdat wanneer de omslag komt voor het werken van de turbo's te laag eigenlijk ligt dan normaal.quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maar.. dan schakel je dus eigenlijk van 5 naar 7, en dan is de puf er wel uit natuurlijk. Dan loopt ie wel bloedhard maar de kans is aanwezig dat je moet tanken voor hij aan zijn top komt.
Sowieso, boven de 300 rijden op openbare weg is debiel, óók in Duitsland, en op een normaal circuit haal je dat niet.
Ik vind het echt prachtig dat deze nog handgeschakeld is.quote:
Een RS6 C5 doet mits goed gemapped, 320kmph. En dat heeft dan DRC en allerlei foefjes. Echter zo'n V8 biturbo slurpt brandstof. Dat is gewoon niet leuk meer. 81 liter > 250 km als je het niet te gretig aan doet.quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:28 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik vind het echt prachtig dat deze nog handgeschakeld is.![]()
Er zit gewoon een klein vermogen alleen al in het onderhoud. Zou met een automaat de topsnelheid niet nog net wat hoger liggen?
Ja klopt wat je zegt, die automaten kosten een godsvermogen om te reviseren en handgeschakeld is gewoon beter in zo'n auto. De RS6 is ook duurder natuurlijk in aankoop en onderhoud, man ik wil niet eens weten wat het allemaal kost.quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:32 schreef Jism het volgende:
[..]
Een RS6 C5 doet mits goed gemapped, 320kmph. En dat heeft dan DRC en allerlei foefjes. Echter zo'n V8 biturbo slurpt brandstof. Dat is gewoon niet leuk meer. 81 liter > 250 km als je het niet te gretig aan doet.
Ik denk dat Audi bewust ook heeft gekozen om de RS4 onder de RS6 heeft gepositioneerd qua snelheid / power en dergelijk. Want in sprint is een RS4 B5 sneller weg dan een RS6 maar een RS6 overstemt de RS4 met topsnelheid (320) weer.
De RS6 C5 komt wel met een automaat, 5 versnellingen en met flippers aan het stuur. Maar de automaten van een RS6 C5 zijn erg gevoelig en hebben met regelmaat revisie's nodig, a dik een paar duizend euro.
Een RS6 kan een nachtmerrie zijn. Ik stond bijna op het punt er eentje te kopen, totdat de verkoper zei, ja we hebben een jaar geleden het blok vervangen met een ander, en van de 4 turbo's die we hadden met het blote oog gekeken welk het minste speling had, om deze vervolgens in set (2 stuks dus) in het juiste blok te zetten en onder de auto te jassen.quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:40 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja klopt wat je zegt, die automaten kosten een godsvermogen om te reviseren en handgeschakeld is gewoon beter in zo'n auto. De RS6 is ook duurder natuurlijk in aankoop en onderhoud, man ik wil niet eens weten wat het allemaal kost.![]()
Ik rij ook VAG en voor het laten uitlezen van de motor betaal ik al 150 euro.
Daar hoef ik me verder geen zorgen over te maken. Ik heb de auto meer als 2 jaar. Een diefstal of teminste een poging tot is tot op heden niet gelukt.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:14 schreef DieselTank het volgende:
Oeh mooie bak![]()
Heb je van je garage een kluis gemaakt tegen het diefstal? Ik zou dat ding niet graag achterlaten op een afgelegen parkeerterreintje dicht bij een stad
Ik heb ze al een poos liggen:quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:17 schreef bokkepoot het volgende:
Goed verhaal!
Ik zou alleen de badges eraf halen en standaard wielen monteren.
En dan de hele dag Golfjes pesten voor het stoplicht..
Ik wist niet dat die perse per twee moesten, bedankt voor de info. In de toekomst komt er ooit nog wel een keer iets soortgelijks voor mij. Het klinkt ook wel logisch, je krijgt gewoon een hele slechte verbranding.quote:
Je kunt het zo zien dat de ene turbo wat meer slijtage heeft dan de net nieuwe. En meer slijtage betekend vaak wat meer speling, het mischien te vroeg of te laat loslaten van boost-pressure en mischien te late spoolup time. Dan krijg je verschillen in beide V-banks en dan klopt het plaatje niet meer.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:52 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik wist niet dat die perse per twee moesten, bedankt voor de info. In de toekomst komt er ooit nog wel een keer iets soortgelijks voor mij. Het klinkt ook wel logisch, je krijgt gewoon een hele slechte verbranding.
Echt respect voor de staat van deze auto.
Is bij veel van dat soort auto's he. Dit vind ik persoonlijk wel het mooiste model van Audi, als ik de begin jaren 90 Audi 80 station dan even niet mee tel. Die vond ik nog mooier dan dezequote:Op vrijdag 23 december 2016 18:06 schreef Jism het volgende:
Dit is een auto dat iedereen kopen kan, maar onderhoud een compleet andere league is.
volgens mij is dat het model voor deze Audi A4. De laatste serie Audi 80 is dan ook erg mooiquote:Op vrijdag 23 december 2016 21:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is bij veel van dat soort auto's he. Dit vind ik persoonlijk wel het mooiste model van Audi, als ik de begin jaren 90 Audi 80 station dan even niet mee tel. Die vond ik nog mooier dan deze
Het enige dat niet ruim is is de beenruimte achterin. Je moet vaak de stoelen net een inch naar voren schuiven zodat men fatsoenlijk achterin kan zitten. Maar voor de rest kan je de auto helemaal volstouwen en lekker op vakantie gaan ermee. Heerlijk man.quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:17 schreef Fer het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik dit type A4 helemaal niet zo ruim, zeker niet naar huidige maatstaven. Maar wat een bak is het. 400+ pk en quattro, dat moet lachen zijn iedere dag.
Misschien vind ik hem met zilveren velgen, nog meer een sleeper, past er wel bij, zo'n RS.
Begrijp ik nou goed dat jij 32000km rijdt, met 12l/100km verbruik, dat is ook stevig?
Was dat een RS6 ? Of RS4?quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:21 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Goed voor elkaarDat het een moneypit is wil ik wel geloven. Kan me op CarThrottle nog wel een post herinneren van iemand die een zilveren had, ging om de zo veel tijd een paar k in. Je moet het er maar voor over hebben.
Nu je het zegt kon dat ook een RS6 zijn inderdaad. Nu is onderstuur niet zo leuk inderdaad, grip wel maar overstuur is natuurlijk ook goed voor plezierquote:Op vrijdag 23 december 2016 22:34 schreef Jism het volgende:
[..]
Het enige dat niet ruim is is de beenruimte achterin. Je moet vaak de stoelen net een inch naar voren schuiven zodat men fatsoenlijk achterin kan zitten. Maar voor de rest kan je de auto helemaal volstouwen en lekker op vakantie gaan ermee. Heerlijk man.
Het verbruik zie je denk ik verkeerd. Dat varieert van 8.5l/100km tot 12.5l/100km. Het hangt echt af hoe je ermee rijdt. De brandstofkosten neem ik gewoon voor lief, ik heb een eigen zaak voor 7 jaar. Iemand met een normaal salaris kan helemaal stuklopen op een auto zoals deze.
De zilveren velgen komen er gewoon onder zodra de tijd daarvoor rijp is. Ik vindt het voor nu nog geen optie om gelijk winterbanden aan te schaffen terwijl we best een matige winter momenteel hebben.
[..]
Was dat een RS6 ? Of RS4?
Klopt. Het zijn echte moneypits, en met een verkeerd (onderhouden) model kan je echt scheel aan kosten betalen. Wat me wel opvalt is dat mijn auto een stuk minder problemen heeft dan een generieke S4 B5 Avant. Daar lijken de meeste problemen weg te komen, als ik een storing heb zoek ik standaard op S4 B5 + keyword omdat daar het meeste over te vinden en / of lezen valt.
Quattro is wel echt voordeel, in vele situaties eigenlijk. Winter, nat wegdek, ijzig wegdek ook, gladde banden voor (ook zoiets, normaal breek je uit maar dankzij quattro met slippende voorbanden behou je grip), bladeren op het wegdek etc. De meerwaarde merk je vrij snel en op de ring is het helemaal pleasure.
Waar de meeste BMW's onderuit gingen op nat wegdek bleef ik gewoon netjes koers houden. Deze auto's zijn nogal onderhevig aan onderstuur, omdat de loodzware motor voorin de neus ligt. Je stuur richting is bijv uiterst rechts, maar je auto gaat rechtdoor en weigert naar rechts te gaan. Dat is onderstuur.
En dat is ook de reden waarom de audibende tot op 2x toe auto's hebben gecrashed na een vluchtpoging. Je moet je auto dermate aanpassen dat onderstuur zo minimaal mogelijk wordt. Kan door betere powerflex rubbers, schokbrekers, en belangrijker, hoogte van voor & achter. Zo maak je onderstuur namelijk minimaal.
Dat heb ik 1x gehad, toen ik mijn nieuwe schokbrekers plus powerflex setup wou gaan testen. De oprit van de snelweg welk ik iedere week passeer eindigde ik zowat in de struiken met de auto![]()
Iets te gretig aan het stuur getrokken + gaspedaal erin.
Bij een frontale botsing gaat heel je voorterrein er aan, alu velgen uit china of niet.quote:Denk aan een frontale botsing, waarbij de velgen het eerst eraan zouden gaan ipv het onderstel wat natuurlijk veel duurder is.
Hoe zit dit eigenlijk voor de volgende generatie RS? Die heeft een v8 opgeblazen.quote:Op zaterdag 24 december 2016 16:27 schreef vipergts het volgende:
Leuk liefhebberstopic alleen dat onderhoud word ik een betje verdrietig van
Dat. Leuk topic, leuke postsquote:Op vrijdag 23 december 2016 18:16 schreef Dagoduck het volgende:
Mooie OP inderdaad, was vermakelijk om te lezen.
Volgens mij een stuk beter, je wil alleen geen distributie problemen hebben...quote:Op zaterdag 24 december 2016 17:37 schreef Fer het volgende:
[..]
Hoe zit dit eigenlijk voor de volgende generatie RS? Die heeft een v8 opgeblazen.
Tja, loop een beetje spaakquote:Op zaterdag 24 december 2016 20:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat. Leuk topic, leuke postsMeer graag!
Turbo's zijn er niet uitgeknald ofzo. Ze zijn net voordat de hele auto naar NL gehaald is net vervangen. Het speelt mee dat ze water & oliegekoeld zijn en altijd ruimschoots na zal draaien als ik even heb staan vlammen.quote:Op zondag 25 december 2016 11:42 schreef NightFlight het volgende:
quattro is zalig, turbo's daarentegen...
[ afbeelding ]
Ik kwam ook van een 2.0 A3 TDI met dsg ... maar dit overtreft al je stoutste verwachtingen ookquote:Op maandag 26 december 2016 08:25 schreef kaasplankje het volgende:
Mooi topic, toch blij dat ik een lullig 120pk 1600je heb.
Heb drie keer grapjes gehad met VAG turbo's; 1x ontploft na tanken (te snel uitgezet na rasen) en 2x notlauf programma. Ben blij dat ik nu nog een ongeblazen 6 cil heb. Al is er vast veel verbeterd de afgelopen jaren.quote:Turbo's zijn er niet uitgeknald ofzo. Ze zijn net voordat de hele auto naar NL gehaald is net vervangen. Het speelt mee dat ze water & oliegekoeld zijn en altijd ruimschoots na zal draaien als ik even heb staan vlammen.
Dit laatste is erg belangrijk. Bij gebruik normale olie gaat het namelijk aankoeken tussen seals, lagers en dergelijk in. Op ten duur wordt de weerstand zo groot dat de turbo gewoon kapot zal gaan erdoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |