Daar hoef ik me verder geen zorgen over te maken. Ik heb de auto meer als 2 jaar. Een diefstal of teminste een poging tot is tot op heden niet gelukt.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:14 schreef DieselTank het volgende:
Oeh mooie bak
Heb je van je garage een kluis gemaakt tegen het diefstal? Ik zou dat ding niet graag achterlaten op een afgelegen parkeerterreintje dicht bij een stad
Ik heb ze al een poos liggen:quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:17 schreef bokkepoot het volgende:
Goed verhaal!
Ik zou alleen de badges eraf halen en standaard wielen monteren.
En dan de hele dag Golfjes pesten voor het stoplicht..
Ik wist niet dat die perse per twee moesten, bedankt voor de info. In de toekomst komt er ooit nog wel een keer iets soortgelijks voor mij. Het klinkt ook wel logisch, je krijgt gewoon een hele slechte verbranding.quote:
Je kunt het zo zien dat de ene turbo wat meer slijtage heeft dan de net nieuwe. En meer slijtage betekend vaak wat meer speling, het mischien te vroeg of te laat loslaten van boost-pressure en mischien te late spoolup time. Dan krijg je verschillen in beide V-banks en dan klopt het plaatje niet meer.quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:52 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik wist niet dat die perse per twee moesten, bedankt voor de info. In de toekomst komt er ooit nog wel een keer iets soortgelijks voor mij. Het klinkt ook wel logisch, je krijgt gewoon een hele slechte verbranding.
Echt respect voor de staat van deze auto.
Is bij veel van dat soort auto's he. Dit vind ik persoonlijk wel het mooiste model van Audi, als ik de begin jaren 90 Audi 80 station dan even niet mee tel. Die vond ik nog mooier dan dezequote:Op vrijdag 23 december 2016 18:06 schreef Jism het volgende:
Dit is een auto dat iedereen kopen kan, maar onderhoud een compleet andere league is.
volgens mij is dat het model voor deze Audi A4. De laatste serie Audi 80 is dan ook erg mooiquote:Op vrijdag 23 december 2016 21:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is bij veel van dat soort auto's he. Dit vind ik persoonlijk wel het mooiste model van Audi, als ik de begin jaren 90 Audi 80 station dan even niet mee tel. Die vond ik nog mooier dan deze
Het enige dat niet ruim is is de beenruimte achterin. Je moet vaak de stoelen net een inch naar voren schuiven zodat men fatsoenlijk achterin kan zitten. Maar voor de rest kan je de auto helemaal volstouwen en lekker op vakantie gaan ermee. Heerlijk man.quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:17 schreef Fer het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik dit type A4 helemaal niet zo ruim, zeker niet naar huidige maatstaven. Maar wat een bak is het. 400+ pk en quattro, dat moet lachen zijn iedere dag.
Misschien vind ik hem met zilveren velgen, nog meer een sleeper, past er wel bij, zo'n RS.
Begrijp ik nou goed dat jij 32000km rijdt, met 12l/100km verbruik, dat is ook stevig?
Was dat een RS6 ? Of RS4?quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:21 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Goed voor elkaar Dat het een moneypit is wil ik wel geloven. Kan me op CarThrottle nog wel een post herinneren van iemand die een zilveren had, ging om de zo veel tijd een paar k in. Je moet het er maar voor over hebben.
Nu je het zegt kon dat ook een RS6 zijn inderdaad. Nu is onderstuur niet zo leuk inderdaad, grip wel maar overstuur is natuurlijk ook goed voor plezier Dat mis je dan wel denk ik?quote:Op vrijdag 23 december 2016 22:34 schreef Jism het volgende:
[..]
Het enige dat niet ruim is is de beenruimte achterin. Je moet vaak de stoelen net een inch naar voren schuiven zodat men fatsoenlijk achterin kan zitten. Maar voor de rest kan je de auto helemaal volstouwen en lekker op vakantie gaan ermee. Heerlijk man.
Het verbruik zie je denk ik verkeerd. Dat varieert van 8.5l/100km tot 12.5l/100km. Het hangt echt af hoe je ermee rijdt. De brandstofkosten neem ik gewoon voor lief, ik heb een eigen zaak voor 7 jaar. Iemand met een normaal salaris kan helemaal stuklopen op een auto zoals deze.
De zilveren velgen komen er gewoon onder zodra de tijd daarvoor rijp is. Ik vindt het voor nu nog geen optie om gelijk winterbanden aan te schaffen terwijl we best een matige winter momenteel hebben.
[..]
Was dat een RS6 ? Of RS4?
Klopt. Het zijn echte moneypits, en met een verkeerd (onderhouden) model kan je echt scheel aan kosten betalen. Wat me wel opvalt is dat mijn auto een stuk minder problemen heeft dan een generieke S4 B5 Avant. Daar lijken de meeste problemen weg te komen, als ik een storing heb zoek ik standaard op S4 B5 + keyword omdat daar het meeste over te vinden en / of lezen valt.
Quattro is wel echt voordeel, in vele situaties eigenlijk. Winter, nat wegdek, ijzig wegdek ook, gladde banden voor (ook zoiets, normaal breek je uit maar dankzij quattro met slippende voorbanden behou je grip), bladeren op het wegdek etc. De meerwaarde merk je vrij snel en op de ring is het helemaal pleasure.
Waar de meeste BMW's onderuit gingen op nat wegdek bleef ik gewoon netjes koers houden. Deze auto's zijn nogal onderhevig aan onderstuur, omdat de loodzware motor voorin de neus ligt. Je stuur richting is bijv uiterst rechts, maar je auto gaat rechtdoor en weigert naar rechts te gaan. Dat is onderstuur.
En dat is ook de reden waarom de audibende tot op 2x toe auto's hebben gecrashed na een vluchtpoging. Je moet je auto dermate aanpassen dat onderstuur zo minimaal mogelijk wordt. Kan door betere powerflex rubbers, schokbrekers, en belangrijker, hoogte van voor & achter. Zo maak je onderstuur namelijk minimaal.
Dat heb ik 1x gehad, toen ik mijn nieuwe schokbrekers plus powerflex setup wou gaan testen. De oprit van de snelweg welk ik iedere week passeer eindigde ik zowat in de struiken met de auto
Iets te gretig aan het stuur getrokken + gaspedaal erin.
Bij een frontale botsing gaat heel je voorterrein er aan, alu velgen uit china of niet.quote:Denk aan een frontale botsing, waarbij de velgen het eerst eraan zouden gaan ipv het onderstel wat natuurlijk veel duurder is.
Hoe zit dit eigenlijk voor de volgende generatie RS? Die heeft een v8 opgeblazen.quote:Op zaterdag 24 december 2016 16:27 schreef vipergts het volgende:
Leuk liefhebberstopic alleen dat onderhoud word ik een betje verdrietig van
Dat. Leuk topic, leuke posts Meer graag!quote:Op vrijdag 23 december 2016 18:16 schreef Dagoduck het volgende:
Mooie OP inderdaad, was vermakelijk om te lezen.
Volgens mij een stuk beter, je wil alleen geen distributie problemen hebben...quote:Op zaterdag 24 december 2016 17:37 schreef Fer het volgende:
[..]
Hoe zit dit eigenlijk voor de volgende generatie RS? Die heeft een v8 opgeblazen.
Tja, loop een beetje spaak Howto's plaatsen heeft geen zin omdat het een vrij kleine doelgroep betreft. Elke scheet die ik doe met m'n auto heeft ook weinig nut. Vandaag wel nog even naar Ikea geweest en daar merk je het voordeel van een station. Lekker de achterbak volknallen met spul en probleemloos richting huis rijden ermee.quote:Op zaterdag 24 december 2016 20:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat. Leuk topic, leuke posts Meer graag!
Turbo's zijn er niet uitgeknald ofzo. Ze zijn net voordat de hele auto naar NL gehaald is net vervangen. Het speelt mee dat ze water & oliegekoeld zijn en altijd ruimschoots na zal draaien als ik even heb staan vlammen.quote:Op zondag 25 december 2016 11:42 schreef NightFlight het volgende:
quattro is zalig, turbo's daarentegen...
[ afbeelding ]
Ik kwam ook van een 2.0 A3 TDI met dsg ... maar dit overtreft al je stoutste verwachtingen ookquote:Op maandag 26 december 2016 08:25 schreef kaasplankje het volgende:
Mooi topic, toch blij dat ik een lullig 120pk 1600je heb.
Heb drie keer grapjes gehad met VAG turbo's; 1x ontploft na tanken (te snel uitgezet na rasen) en 2x notlauf programma. Ben blij dat ik nu nog een ongeblazen 6 cil heb. Al is er vast veel verbeterd de afgelopen jaren.quote:Turbo's zijn er niet uitgeknald ofzo. Ze zijn net voordat de hele auto naar NL gehaald is net vervangen. Het speelt mee dat ze water & oliegekoeld zijn en altijd ruimschoots na zal draaien als ik even heb staan vlammen.
Dit laatste is erg belangrijk. Bij gebruik normale olie gaat het namelijk aankoeken tussen seals, lagers en dergelijk in. Op ten duur wordt de weerstand zo groot dat de turbo gewoon kapot zal gaan erdoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |