abonnement Unibet Coolblue
pi_167560713
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2016 20:14 schreef DieselTank het volgende:
Oeh mooie bak :D

Heb je van je garage een kluis gemaakt tegen het diefstal? Ik zou dat ding niet graag achterlaten op een afgelegen parkeerterreintje dicht bij een stad :N
Daar hoef ik me verder geen zorgen over te maken. Ik heb de auto meer als 2 jaar. Een diefstal of teminste een poging tot is tot op heden niet gelukt.

quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2016 20:17 schreef bokkepoot het volgende:
Goed verhaal!

Ik zou alleen de badges eraf halen en standaard wielen monteren.
En dan de hele dag Golfjes pesten voor het stoplicht..
Ik heb ze al een poos liggen:



Nieuw in doos, en origineel. De auto kwam namelijk ook met de originele velgen maar ik had de pech dat het om de soft varianten ging:



stickerwerk er allang al vanaf - in het kort waren de soft varianten van deze velgen bewust door Audi / Quattro GMBH eronder gezet, om bij een impact het onderstel zoveel mogelijk te sparen. Denk aan een frontale botsing, waarbij de velgen het eerst eraan zouden gaan ipv het onderstel wat natuurlijk veel duurder is.

Het nadeel was is dat de velgen iets te zacht waren, en daardoor bij het minst geringste zoals een klein putje op het wegdek, een drempel of een stoeprand de velg al krom kon krijgen.

Mijn velgen waren toen 2x gericht, en iedere keer binnen een bepaalde tijd was er weer eentje krom. Uiteindelijk in de schuur geflikkerd en vervangen met de velgen die je bovenin de startpost ziet staan.



Zie de rechtervelg maar eens, en noteer de ei erin. Een bijkomend probleem is dat je soms wel eens een kapje verloor... en die dingen kosten per set ruim 200+ euro. Via ebay werkt ook niet, die dingen gaan schiften ofzo na verloop van tijd. :X

Ik heb ze liggen, origineel, maar twijfelde of ik nu wel of niet winterbanden zou moeten aanschaffen. Met quattro kan je zelfs op zomerbanden nog wegkomen in sneeuw / ijzel en dergelijk.



:9 stickerwerk is er ook allang al vanaf
pi_167561083
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 19:46 schreef Jism het volgende:

[..]

Ik wist niet dat die perse per twee moesten, bedankt voor de info. In de toekomst komt er ooit nog wel een keer iets soortgelijks voor mij. Het klinkt ook wel logisch, je krijgt gewoon een hele slechte verbranding.

Echt respect voor de staat van deze auto.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_167561642
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 20:52 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik wist niet dat die perse per twee moesten, bedankt voor de info. In de toekomst komt er ooit nog wel een keer iets soortgelijks voor mij. Het klinkt ook wel logisch, je krijgt gewoon een hele slechte verbranding.

Echt respect voor de staat van deze auto.
Je kunt het zo zien dat de ene turbo wat meer slijtage heeft dan de net nieuwe. En meer slijtage betekend vaak wat meer speling, het mischien te vroeg of te laat loslaten van boost-pressure en mischien te late spoolup time. Dan krijg je verschillen in beide V-banks en dan klopt het plaatje niet meer.

Je kunt hele rare storingen krijgen op deze manier. Ik zou het uit bezuinigingsoogpunt nooit toevertrouwen, een gebruikte turbo vs een nieuwe turbo.

Dezelfde garage had later een S4 avant op de kop weten te tikken. ZEER GOED onderhouden, werd eens in de zoveel tijd bij de Audi dealer in Polen neergezet, hotelletje voor een week gehuurd en lekker goedkoop alle mogelijke onderhoud laten plegen:



Dat ding had 400PK minimaal, legde het wel af omwille de verschillen die beide motoren hebben. Maar das ook geen verkeerd idee, als je het kunt permitteren. Je auto lekker een week in Polen of zelfs verder stallen voor onderhoud. Kost stukken minder als bij de NL'se dealer.

Soms haal ik ook gewoon onderdelen net over de grens. Het scheelt de BTW + 10% gemiddeld in prijs in verhouding met dealer in NL.
pi_167562199
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 18:06 schreef Jism het volgende:
Dit is een auto dat iedereen kopen kan, maar onderhoud een compleet andere league is.
Is bij veel van dat soort auto's he. Dit vind ik persoonlijk wel het mooiste model van Audi, als ik de begin jaren 90 Audi 80 station dan even niet mee tel. Die vond ik nog mooier dan deze :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167562273
RS2 Avant _O_ :9~

Dat is echt de mooiste Audi ooit gemaakt _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 23 december 2016 @ 21:40:59 #31
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_167563232
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2016 21:17 schreef Geralt het volgende:

[..]

Is bij veel van dat soort auto's he. Dit vind ik persoonlijk wel het mooiste model van Audi, als ik de begin jaren 90 Audi 80 station dan even niet mee tel. Die vond ik nog mooier dan deze :@
volgens mij is dat het model voor deze Audi A4. De laatste serie Audi 80 is dan ook erg mooi O+
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_167563302
Dit is inderdaad het eerste type RS4, welk door Cosworth en niet langer Porsche ontwikkeld werd. Porsche was wel bij de RS2 betrokken geweest.

Er is in de eerste series van de RS4 B5 ook nog sprake geweest van cilinderkoppen ontwikkeld en gemaakt door cosworth, later door Audi, dit ivm de rechten op ontwerpen enzo. Het bleek dat de Cosworth koppen iets beter waren ook qua kwaliteit dan die van Audi. Het is heel moeilijk te ontdekken hoe je nu weet of je Cosworth of Audi cilinderkoppen hebt.

Enige dat ik weet is dat er een verschil in de manier waarop de koppen gesmeed zijn. Meer ook niet. Maar die van cosworth bleken dus een klap veel meer geld waard te zijn. :)

[ Bericht 69% gewijzigd door Jism op 23-12-2016 21:49:20 ]
  vrijdag 23 december 2016 @ 21:48:53 #33
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_167563635
De mooiste Audi is nog altijd een vierkant hoekig model O+
:9~
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_167564877
Eerlijk gezegd vind ik dit type A4 helemaal niet zo ruim, zeker niet naar huidige maatstaven. Maar wat een bak is het. 400+ pk en quattro, dat moet lachen zijn iedere dag.

Misschien vind ik hem met zilveren velgen, nog meer een sleeper, past er wel bij, zo'n RS.

Begrijp ik nou goed dat jij 32000km rijdt, met 12l/100km verbruik, dat is ook stevig?
.
pi_167565077
Goed voor elkaar :) Dat het een moneypit is wil ik wel geloven. Kan me op CarThrottle nog wel een post herinneren van iemand die een zilveren had, ging om de zo veel tijd een paar k in. Je moet het er maar voor over hebben.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_167565660
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:17 schreef Fer het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik dit type A4 helemaal niet zo ruim, zeker niet naar huidige maatstaven. Maar wat een bak is het. 400+ pk en quattro, dat moet lachen zijn iedere dag.

Misschien vind ik hem met zilveren velgen, nog meer een sleeper, past er wel bij, zo'n RS.

Begrijp ik nou goed dat jij 32000km rijdt, met 12l/100km verbruik, dat is ook stevig?
Het enige dat niet ruim is is de beenruimte achterin. Je moet vaak de stoelen net een inch naar voren schuiven zodat men fatsoenlijk achterin kan zitten. Maar voor de rest kan je de auto helemaal volstouwen en lekker op vakantie gaan ermee. Heerlijk man. :)

Het verbruik zie je denk ik verkeerd. Dat varieert van 8.5l/100km tot 12.5l/100km. Het hangt echt af hoe je ermee rijdt. De brandstofkosten neem ik gewoon voor lief, ik heb een eigen zaak voor 7 jaar. Iemand met een normaal salaris kan helemaal stuklopen op een auto zoals deze.

De zilveren velgen komen er gewoon onder zodra de tijd daarvoor rijp is. Ik vindt het voor nu nog geen optie om gelijk winterbanden aan te schaffen terwijl we best een matige winter momenteel hebben.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:21 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Goed voor elkaar :) Dat het een moneypit is wil ik wel geloven. Kan me op CarThrottle nog wel een post herinneren van iemand die een zilveren had, ging om de zo veel tijd een paar k in. Je moet het er maar voor over hebben.
Was dat een RS6 ? Of RS4?

Klopt. Het zijn echte moneypits, en met een verkeerd (onderhouden) model kan je echt scheel aan kosten betalen. Wat me wel opvalt is dat mijn auto een stuk minder problemen heeft dan een generieke S4 B5 Avant. Daar lijken de meeste problemen weg te komen, als ik een storing heb zoek ik standaard op S4 B5 + keyword omdat daar het meeste over te vinden en / of lezen valt.

Quattro is wel echt voordeel, in vele situaties eigenlijk. Winter, nat wegdek, ijzig wegdek ook, gladde banden voor (ook zoiets, normaal breek je uit maar dankzij quattro met slippende voorbanden behou je grip), bladeren op het wegdek etc. De meerwaarde merk je vrij snel en op de ring is het helemaal pleasure.

Waar de meeste BMW's onderuit gingen op nat wegdek bleef ik gewoon netjes koers houden. Deze auto's zijn nogal onderhevig aan onderstuur, omdat de loodzware motor voorin de neus ligt. Je stuur richting is bijv uiterst rechts, maar je auto gaat rechtdoor en weigert naar rechts te gaan. Dat is onderstuur.

En dat is ook de reden waarom de audibende tot op 2x toe auto's hebben gecrashed na een vluchtpoging. Je moet je auto dermate aanpassen dat onderstuur zo minimaal mogelijk wordt. Kan door betere powerflex rubbers, schokbrekers, en belangrijker, hoogte van voor & achter. Zo maak je onderstuur namelijk minimaal.

Dat heb ik 1x gehad, toen ik mijn nieuwe schokbrekers plus powerflex setup wou gaan testen. De oprit van de snelweg welk ik iedere week passeer eindigde ik zowat in de struiken met de auto :D :X

Iets te gretig aan het stuur getrokken + gaspedaal erin. :)
pi_167566834
Gaaf topic en gave auto!

Ik wil nog wel eens een B6 of 7 S4. Maar laatst zag ik op fb de distributie zijde van zon V8 voorbij komen. Daar word je ook wel een beetje bang van. :P
pi_167568220
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:34 schreef Jism het volgende:

[..]

Het enige dat niet ruim is is de beenruimte achterin. Je moet vaak de stoelen net een inch naar voren schuiven zodat men fatsoenlijk achterin kan zitten. Maar voor de rest kan je de auto helemaal volstouwen en lekker op vakantie gaan ermee. Heerlijk man. :)

Het verbruik zie je denk ik verkeerd. Dat varieert van 8.5l/100km tot 12.5l/100km. Het hangt echt af hoe je ermee rijdt. De brandstofkosten neem ik gewoon voor lief, ik heb een eigen zaak voor 7 jaar. Iemand met een normaal salaris kan helemaal stuklopen op een auto zoals deze.

De zilveren velgen komen er gewoon onder zodra de tijd daarvoor rijp is. Ik vindt het voor nu nog geen optie om gelijk winterbanden aan te schaffen terwijl we best een matige winter momenteel hebben.

[..]

Was dat een RS6 ? Of RS4?

Klopt. Het zijn echte moneypits, en met een verkeerd (onderhouden) model kan je echt scheel aan kosten betalen. Wat me wel opvalt is dat mijn auto een stuk minder problemen heeft dan een generieke S4 B5 Avant. Daar lijken de meeste problemen weg te komen, als ik een storing heb zoek ik standaard op S4 B5 + keyword omdat daar het meeste over te vinden en / of lezen valt.

Quattro is wel echt voordeel, in vele situaties eigenlijk. Winter, nat wegdek, ijzig wegdek ook, gladde banden voor (ook zoiets, normaal breek je uit maar dankzij quattro met slippende voorbanden behou je grip), bladeren op het wegdek etc. De meerwaarde merk je vrij snel en op de ring is het helemaal pleasure.

Waar de meeste BMW's onderuit gingen op nat wegdek bleef ik gewoon netjes koers houden. Deze auto's zijn nogal onderhevig aan onderstuur, omdat de loodzware motor voorin de neus ligt. Je stuur richting is bijv uiterst rechts, maar je auto gaat rechtdoor en weigert naar rechts te gaan. Dat is onderstuur.

En dat is ook de reden waarom de audibende tot op 2x toe auto's hebben gecrashed na een vluchtpoging. Je moet je auto dermate aanpassen dat onderstuur zo minimaal mogelijk wordt. Kan door betere powerflex rubbers, schokbrekers, en belangrijker, hoogte van voor & achter. Zo maak je onderstuur namelijk minimaal.

Dat heb ik 1x gehad, toen ik mijn nieuwe schokbrekers plus powerflex setup wou gaan testen. De oprit van de snelweg welk ik iedere week passeer eindigde ik zowat in de struiken met de auto :D :X

Iets te gretig aan het stuur getrokken + gaspedaal erin. :)
Nu je het zegt kon dat ook een RS6 zijn inderdaad. Nu is onderstuur niet zo leuk inderdaad, grip wel maar overstuur is natuurlijk ook goed voor plezier :D Dat mis je dan wel denk ik?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_167573098
Zolang de auto maar gewoon rijdt zonder issues, en een keer snelheid pakken geen probleem is. ;)

  zaterdag 24 december 2016 @ 14:44:53 #40
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_167577238
quote:
Denk aan een frontale botsing, waarbij de velgen het eerst eraan zouden gaan ipv het onderstel wat natuurlijk veel duurder is.
Bij een frontale botsing gaat heel je voorterrein er aan, alu velgen uit china of niet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_167578871
Leuk liefhebberstopic alleen dat onderhoud word ik een betje verdrietig van
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_167580081
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 16:27 schreef vipergts het volgende:
Leuk liefhebberstopic alleen dat onderhoud word ik een betje verdrietig van
Hoe zit dit eigenlijk voor de volgende generatie RS? Die heeft een v8 opgeblazen.
.
pi_167583177
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2016 18:16 schreef Dagoduck het volgende:
Mooie OP inderdaad, was vermakelijk om te lezen.
Dat. Leuk topic, leuke posts :) Meer graag!
pi_167583403
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 17:37 schreef Fer het volgende:

[..]

Hoe zit dit eigenlijk voor de volgende generatie RS? Die heeft een v8 opgeblazen.
Volgens mij een stuk beter, je wil alleen geen distributie problemen hebben...
pi_167594498
quattro is zalig, turbo's daarentegen...

IMG_6483.jpg

[ Bericht 29% gewijzigd door NightFlight op 25-12-2016 11:59:56 ]
niet geschoten is ook niet verkeerd.
  maandag 26 december 2016 @ 08:25:39 #46
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_167611670
Mooi topic, toch blij dat ik een lullig 120pk 1600je heb.
pi_167612397
Gelukkig zit er ook nog wel wat tussenin...
;)
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_167621988
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 december 2016 20:09 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat. Leuk topic, leuke posts :) Meer graag!
Tja, loop een beetje spaak :+ Howto's plaatsen heeft geen zin omdat het een vrij kleine doelgroep betreft. Elke scheet die ik doe met m'n auto heeft ook weinig nut. Vandaag wel nog even naar Ikea geweest en daar merk je het voordeel van een station. Lekker de achterbak volknallen met spul en probleemloos richting huis rijden ermee.

quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2016 11:42 schreef NightFlight het volgende:
quattro is zalig, turbo's daarentegen...

[ afbeelding ]
Turbo's zijn er niet uitgeknald ofzo. Ze zijn net voordat de hele auto naar NL gehaald is net vervangen. Het speelt mee dat ze water & oliegekoeld zijn en altijd ruimschoots na zal draaien als ik even heb staan vlammen.

Dit laatste is erg belangrijk. Bij gebruik normale olie gaat het namelijk aankoeken tussen seals, lagers en dergelijk in. Op ten duur wordt de weerstand zo groot dat de turbo gewoon kapot zal gaan erdoor.

Feitje: Bij vervangen turbo's altijd beide, en het hele blok moet eruit gelepeld worden wil je er fatsoenlijk bij kunnen komen. Goed voor een dag of 2 werk dus, want je pakt natuurlijk meerdere zaken ook aan nu dat je er bij kunt.

quote:
14s.gif Op maandag 26 december 2016 08:25 schreef kaasplankje het volgende:
Mooi topic, toch blij dat ik een lullig 120pk 1600je heb.
Ik kwam ook van een 2.0 A3 TDI met dsg ... maar dit overtreft al je stoutste verwachtingen ook O+
pi_167622217
quote:
Turbo's zijn er niet uitgeknald ofzo. Ze zijn net voordat de hele auto naar NL gehaald is net vervangen. Het speelt mee dat ze water & oliegekoeld zijn en altijd ruimschoots na zal draaien als ik even heb staan vlammen.

Dit laatste is erg belangrijk. Bij gebruik normale olie gaat het namelijk aankoeken tussen seals, lagers en dergelijk in. Op ten duur wordt de weerstand zo groot dat de turbo gewoon kapot zal gaan erdoor.
Heb drie keer grapjes gehad met VAG turbo's; 1x ontploft na tanken (te snel uitgezet na rasen) en 2x notlauf programma. Ben blij dat ik nu nog een ongeblazen 6 cil heb. Al is er vast veel verbeterd de afgelopen jaren.
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_167622567
Het zijn gewoon de K04's. Staan erom bekend erg betrouwbaar te zijn. De S4 heeft de K03's. In de Golf GTI worden ze ook gebruikt (enkele ipv dubbele turbo).

Turbo heeft ook een levensduur van ongeveer 60 tot 120 ~ 160k, afhankelijk hoe je ermee omgaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')