Dankje. Ik ga het topic weer eens in de gaten houdenquote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je hoeft je ook niet te beperken tot Colin. De meeste leningen die op dit forum goed worden bevonden staan hier wel een dag open, en meestal zijn die juist niet van Colin.
quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:25 schreef djh77 het volgende:
Nog een nieuwe op CCF. Inschrijven nog niet mogelijkRabobank is erbij betrokken, voor mij is het NEE.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:37 schreef xzaz het volgende:
Iemand al enig idee hoe het is gegaan met Wiebke's Weihnachten?
quote:Het is alweer voorbij. Het is heel goed gegaan.
Goed om te lezen ben benieuwd. Er was een optie voor vervroegde terugbetaling?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Antwoorde Wiebke 2 dagen geleden
https://www.facebook.com/wiebkesweihnachten/
Me 2, overzichtelijk en goede zekerheden.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:42 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Eerste nieuwe collin pak ik mee.. zeker met de geboden zekerheden. Voor de tweede vind ik het leenbedrag te hoog en inderdaad weinig zekerheden voor ons. Dan ook nog een negatief eigen vermogen en een voor mij te abstracte pitch. Ik begin wel weer in de buurt van mijn crowdfund max te raken dus misschien dat ik volgende collins sowieso over ga slaan.
Ik zou er nog niet op rekenen. Naar ik begrepen heb heeft ze ongeveer 35% minder omzet gedraaid dan de prognose uit het businessplan. Hopelijk zijn de kosten ook lager uitgepakt en is de huidige voorraad niet al te hoog meer.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:14 schreef xzaz het volgende:
[..]
Goed om te lezen ben benieuwd. Er was een optie voor vervroegde terugbetaling?
ABN is idd de eerste Collin die ik wel meepak. De tweede is er eentje met de Rabo die ik niet mee pak.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:33 schreef namliam het volgende:
Ik ben normaal niet zo van de websites en marketing financieren en dan ook nog eens (waarschijnlijk achter) een lening van / bij de ABN AMRO.....
Echter 60k materiele borgstelling op een 60k lening... plus een OVR ... lijkt eigenlijk niet veiliger te kunnen.
quote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:33 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCFSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:25 schreef djh77 het volgende:
Nog een nieuwe op CCF. Inschrijven nog niet mogelijkIn beide gevallen gaat het om stapelfinancieringen tegen 7.0%.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het eerste geval schijnt er privé wel wat te halen te vallen maar ik blijf er huiverig voor wanneer de waarde van een borgstelling met materiële waarde niet wordt toegelicht; Zou deze materiële waarde ook uit een aandelenpakket in het bedrijf kunnen bestaan en zo eigenlijk geen enkele waarde te vertegenwoordigen in geval van default? De financiering is slechts 60k dus ik heb er goede hoop op dat er wel wat te halen valt. Ik vraag me trouwens wel af waarom je maar 200k omzet draait met 50 shops. Gaat het hier om 50 verschillende domeinnamen of zijn het ook echt verschillende shops? Als het laatste het geval is dan kunnen ze denk ik beter de helft van de shops stoppen en alleen met degene doorgaan die meer dan 10k omzet draaien.
In het tweede geval is er volgens mij niets te halen en zeker niet als het gaat om een financiering van 500k.
Ik laat de tweede sowieso aan mijn neus voorbij gaan en over de eerste slaap ik nog een nachtje.
[ Bericht 6% gewijzigd door Mynheer007 op 03-01-2017 20:53:42 ]
Mocht je niet mee doen met de eerste dan annuleer ik misschien ook. Bij twijfel...quote:[b]Op dinsdag 3 januari 2017 20:48 schreef Mynheer007
In het tweede geval is er volgens mij niets te halen en zeker niet als het gaat om een financiering van 500k.
Ik laat de tweede sowieso aan mijn neus voorbij gaan en over de eerste slaap ik nog een nachtje.
Er is altijd wel een spoortje van twijfel....want aan zelfs het beste project zit wel een haak of een oog. Maar bij te veel twijfels is het inderdaad beter om af te haken. Er komen gelukkig nog genoeg andere projecten langs.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 21:02 schreef Dwarsindeweg het volgende:
[..]
Mocht je niet mee doen met de eerste dan annuleer ik misschien ook. Bij twijfel...
quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:30 schreef Ernie58 het volgende:
[..]
Rabobank is erbij betrokken, voor mij is het NEE.
Mee eens, die eerste is aantrekkelijk alleen al door de zekerheden; die tweede roept wel heel erg veel vraagtekens op. De Rabobank is daar wel heel erg dominant aanwezig.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:42 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Eerste nieuwe collin pak ik mee.. zeker met de geboden zekerheden. Voor de tweede vind ik het leenbedrag te hoog en inderdaad weinig zekerheden voor ons. Dan ook nog een negatief eigen vermogen en een voor mij te abstracte pitch. Ik begin wel weer in de buurt van mijn crowdfund max te raken dus misschien dat ik volgende collins sowieso over ga slaan.
Ik pak deze ook mee, om genoemde redenen, maar zou iemand mij kunnen uitleggen wat het nut is van 50 (en meer) webshops?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:33 schreef namliam het volgende:
Ik ben normaal niet zo van de websites en marketing financieren en dan ook nog eens (waarschijnlijk achter) een lening van / bij de ABN AMRO.....
Echter 60k materiele borgstelling op een 60k lening... plus een OVR ... lijkt eigenlijk niet veiliger te kunnen.
Coolblue heeft het natuurlijk ook maar wil daar juist nu vanaf gaan stappen. Hun motivatie was dat de eigennaamsbekendheid nog niet goed genoeg was en ze daarom gevonden moesten worden via url's als stofzuigerwinkel.nl etc..quote:Op dinsdag 3 januari 2017 21:20 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik pak deze ook mee, om genoemde redenen, maar zou iemand mij kunnen uitleggen wat het nut is van 50 (en meer) webshops?
Ik heb een zwak voor Wiebkequote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Antwoorde Wiebke 2 dagen geleden
https://www.facebook.com/wiebkesweihnachten/
Als de zaken zo goed gaan heeft ze denk ik op termijn helemaal geen financiering meer nodigquote:Op dinsdag 3 januari 2017 21:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik heb een zwak voor Wiebke Ben benieuwd of deze financiering ook weer goed loopt. Zo ja, ben ik er volgend jaar bij als ze weer iets nodig heeft.
Geen reactie ontvangen op de vragen; dus inschrijving geannuleerd.quote:Op maandag 2 januari 2017 20:04 schreef obligataire het volgende:
[..]
Bij lening 1 wordt inderdaad helemaal niet gesproken over verpanding van boekvorderingen. Wel die filialen (aandelen in?) maar dat is iets heel anders. Al met al stelt dat pandrecht voor lening 2 dus blijkbaar weinig voor. Ik ga maar eens wat vragen stellen. Lekker begin weer van het nieuwe jaar.
Als 35% minder omzet 'heel goed' is, hoe noem je het dan als de prognose wordt gehaald, of zelfs overtroffenquote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:36 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zou er nog niet op rekenen. Naar ik begrepen heb heeft ze ongeveer 35% minder omzet gedraaid dan de prognose uit het businessplan. Hopelijk zijn de kosten ook lager uitgepakt en is de huidige voorraad niet al te hoog meer.
Als ze slim is en het is enigszins mogelijk om vervroegd terug te betalen zou dat natuurlijk wel een eventuele volgende lening makkelijker maken.
24horeca.nl zie ookquote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:48 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
[..]
In beide gevallen gaat het om stapelfinancieringen tegen 7.0%.
In het eerste geval schijnt er privé wel wat te halen te vallen maar ik blijf er huiverig voor wanneer de waarde van een borgstelling met materiële waarde niet wordt toegelicht; Zou deze materiële waarde ook uit een aandelenpakket in het bedrijf kunnen bestaan en zo eigenlijk geen enkele waarde te vertegenwoordigen in geval van default? De financiering is slechts 60k dus ik heb er goede hoop op dat er wel wat te halen valt. Ik vraag me trouwens wel af waarom je maar 200k omzet draait met 50 shops. Gaat het hier om 50 verschillende domeinnamen of zijn het ook echt verschillende shops? Als het laatste het geval is dan kunnen ze denk ik beter de helft van de shops stoppen en alleen met degene doorgaan die meer dan 10k omzet draaien.
Ik twijfel over de eerste. De D&B is negatief en dat komt niet doordat het een startende onderneming is. Ook wordt nergens een reden gegeven waarom die negatief is. En waarom, als er privé al 60K is, zou ABN dan niet meer uitlenen? De omzetprognoses vind ik neigen naar een hockeystick, het is een zwaar concurrerende markt (zegt de pitch zelf al), de gemiddelde jaaromzet is nog geen 5K per webwinkel (dat zijn niet veel stormlopers dus, en hij wil er nóg meer), waarom baseert Collin zijn analyse enkel op het eerste half jaar 2016, er moeten toch minstens 10 maanden of meer bekend zijn (wat is er in de tweede helft 2016 gebeurd)... kortom: twijfel = niet doen.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 21:08 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Er is altijd wel een spoortje van twijfel....want aan zelfs het beste project zit wel een haak of een oog. Maar bij te veel twijfels is het inderdaad beter om af te haken. Er komen gelukkig nog genoeg andere projecten langs.
Ik denk dat ik de eerste nog wel mee pak.
Denk dat ik dat ook maar ga doen. Vertrouwen begint steeds minder te worden.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 21:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
Geen reactie ontvangen op de vragen; dus inschrijving geannuleerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |