abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167862429
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je hoeft je ook niet te beperken tot Colin. De meeste leningen die op dit forum goed worden bevonden staan hier wel een dag open, en meestal zijn die juist niet van Colin.
Dankje. Ik ga het topic weer eens in de gaten houden :)
pi_167862495
Zo begin 2017 nog even mijn stats van afgelopen jaar. in 2015 was het een drama door alle afschrijvingen. Ik zat toen op een -5% rendement. Mijn strategie heb ik in oktober 2015 aangepast en ik wist dat ik nog wat naweeën zou hebben in 2016. Dat is waar geworden. afgelopen jaar een rendement van -0,34% (na aftrek van alle kosten en afschrijvingen).
Verder staat mijn teller op dit moment op 200 lopende projecten (waarvan 20 in default), 9 succesvol afgerond. In 2016 zijn er in totaal 7 van mijn projecten in Default geraakt (hoewel officieel 6, 1 betaald nog, maar is al failliet verklaard...). Van de 20 passen er ondertussen nog maar 5 in mijn huidige investeringsstrategie. Verder stop ik nu in elk project hetzelfde bedrag, waardoor het effect van een default geen extreem grote impact meer heeft op de resultaten. Dit jaar dus een klein verlies. Nu maar blijven hopen dat mijn strategie inderdaad goed uit gaat pakken en ik in 2017 een positief rendement mag halen. Op een top crowdfundjaar :D
pi_167862592
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:25 schreef djh77 het volgende:
Nog een nieuwe op CCF. Inschrijven nog niet mogelijk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabobank is erbij betrokken, voor mij is het NEE.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 19:37:01 #254
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_167862786
Iemand al enig idee hoe het is gegaan met Wiebke's Weihnachten?
pi_167862885
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:37 schreef xzaz het volgende:
Iemand al enig idee hoe het is gegaan met Wiebke's Weihnachten?
quote:
Het is alweer voorbij. Het is heel goed gegaan.

Antwoorde Wiebke 2 dagen geleden
https://www.facebook.com/wiebkesweihnachten/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_167862983
Eerste nieuwe collin pak ik mee.. zeker met de geboden zekerheden. Voor de tweede vind ik het leenbedrag te hoog en inderdaad weinig zekerheden voor ons. Dan ook nog een negatief eigen vermogen en een voor mij te abstracte pitch. Ik begin wel weer in de buurt van mijn crowdfund max te raken dus misschien dat ik volgende collins sowieso over ga slaan.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 20:14:10 #257
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_167863828
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Goed om te lezen ben benieuwd. Er was een optie voor vervroegde terugbetaling?
pi_167863892
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:42 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Eerste nieuwe collin pak ik mee.. zeker met de geboden zekerheden. Voor de tweede vind ik het leenbedrag te hoog en inderdaad weinig zekerheden voor ons. Dan ook nog een negatief eigen vermogen en een voor mij te abstracte pitch. Ik begin wel weer in de buurt van mijn crowdfund max te raken dus misschien dat ik volgende collins sowieso over ga slaan.
Me 2, overzichtelijk en goede zekerheden.
pi_167864261
Ik ben normaal niet zo van de websites en marketing financieren en dan ook nog eens (waarschijnlijk achter) een lening van / bij de ABN AMRO.....
Echter 60k materiele borgstelling op een 60k lening... plus een OVR ... lijkt eigenlijk niet veiliger te kunnen.
pi_167864346
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 20:14 schreef xzaz het volgende:

[..]

Goed om te lezen ben benieuwd. Er was een optie voor vervroegde terugbetaling?
Ik zou er nog niet op rekenen. Naar ik begrepen heb heeft ze ongeveer 35% minder omzet gedraaid dan de prognose uit het businessplan. Hopelijk zijn de kosten ook lager uitgepakt en is de huidige voorraad niet al te hoog meer.
Als ze slim is en het is enigszins mogelijk om vervroegd terug te betalen zou dat natuurlijk wel een eventuele volgende lening makkelijker maken.
pi_167864347
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 20:33 schreef namliam het volgende:
Ik ben normaal niet zo van de websites en marketing financieren en dan ook nog eens (waarschijnlijk achter) een lening van / bij de ABN AMRO.....
Echter 60k materiele borgstelling op een 60k lening... plus een OVR ... lijkt eigenlijk niet veiliger te kunnen.
ABN is idd de eerste Collin die ik wel meepak. De tweede is er eentje met de Rabo die ik niet mee pak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dwarsindeweg op 03-01-2017 20:38:41 (Typo) ]
pi_167864738
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 18:33 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:25 schreef djh77 het volgende:
Nog een nieuwe op CCF. Inschrijven nog niet mogelijk
SPOILER
In beide gevallen gaat het om stapelfinancieringen tegen 7.0%.

In het eerste geval schijnt er privé wel wat te halen te vallen maar ik blijf er huiverig voor wanneer de waarde van een borgstelling met materiële waarde niet wordt toegelicht; Zou deze materiële waarde ook uit een aandelenpakket in het bedrijf kunnen bestaan en zo eigenlijk geen enkele waarde te vertegenwoordigen in geval van default? De financiering is slechts 60k dus ik heb er goede hoop op dat er wel wat te halen valt. Ik vraag me trouwens wel af waarom je maar 200k omzet draait met 50 shops. Gaat het hier om 50 verschillende domeinnamen of zijn het ook echt verschillende shops? Als het laatste het geval is dan kunnen ze denk ik beter de helft van de shops stoppen en alleen met degene doorgaan die meer dan 10k omzet draaien.

In het tweede geval is er volgens mij niets te halen en zeker niet als het gaat om een financiering van 500k.

Ik laat de tweede sowieso aan mijn neus voorbij gaan en over de eerste slaap ik nog een nachtje.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mynheer007 op 03-01-2017 20:53:42 ]
pi_167865197
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 3 januari 2017 20:48 schreef Mynheer007

In het tweede geval is er volgens mij niets te halen en zeker niet als het gaat om een financiering van 500k.

Ik laat de tweede sowieso aan mijn neus voorbij gaan en over de eerste slaap ik nog een nachtje.
Mocht je niet mee doen met de eerste dan annuleer ik misschien ook. Bij twijfel...
pi_167865390
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 21:02 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Mocht je niet mee doen met de eerste dan annuleer ik misschien ook. Bij twijfel...
Er is altijd wel een spoortje van twijfel....want aan zelfs het beste project zit wel een haak of een oog. Maar bij te veel twijfels is het inderdaad beter om af te haken. Er komen gelukkig nog genoeg andere projecten langs.

Ik denk dat ik de eerste nog wel mee pak.
pi_167865676
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:30 schreef Ernie58 het volgende:

[..]

Rabobank is erbij betrokken, voor mij is het NEE.

Het geconsolideerde eigen vermogen na correctie van de goodwill zal per ultimo 2020 naar verwachting een solvabiliteit van 20% bereiken. Wij hanteren voorzichtigheidshalve de score Matig voor de Solvabiliteit.
_O- _O-
Pecunia non olet
pi_167865734
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:42 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Mee eens, die eerste is aantrekkelijk alleen al door de zekerheden; die tweede roept wel heel erg veel vraagtekens op. De Rabobank is daar wel heel erg dominant aanwezig.
Pecunia non olet
pi_167865775
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 20:33 schreef namliam het volgende:
Ik pak deze ook mee, om genoemde redenen, maar zou iemand mij kunnen uitleggen wat het nut is van 50 (en meer) webshops?
Pecunia non olet
pi_167866018
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 21:20 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik pak deze ook mee, om genoemde redenen, maar zou iemand mij kunnen uitleggen wat het nut is van 50 (en meer) webshops?
Coolblue heeft het natuurlijk ook maar wil daar juist nu vanaf gaan stappen. Hun motivatie was dat de eigennaamsbekendheid nog niet goed genoeg was en ze daarom gevonden moesten worden via url's als stofzuigerwinkel.nl etc..

Het zou ook als strategisch doeleinde kunnen hebben om een soort fake concurrentie slash marktsegmentatie te bewerkstelligen. Iedereen kijtk bij meerdere webwinkels voor die iets koopt en als iemand de afweging maakt tussen twee of drie van jouw websites kom je altijd als winnaar uit de bus.

Maar ik vraag me wel af of die 50 shops niet te veel van het goede is met maar een omzet van ruim een ton.
pi_167866125
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Ik heb een zwak voor Wiebke O+ Ben benieuwd of deze financiering ook weer goed loopt. Zo ja, ben ik er volgend jaar bij als ze weer iets nodig heeft.
Schip ahoy!
pi_167866170
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 21:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik heb een zwak voor Wiebke Ben benieuwd of deze financiering ook weer goed loopt. Zo ja, ben ik er volgend jaar bij als ze weer iets nodig heeft.
Als de zaken zo goed gaan heeft ze denk ik op termijn helemaal geen financiering meer nodig ;)
pi_167866746
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 20:04 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bij lening 1 wordt inderdaad helemaal niet gesproken over verpanding van boekvorderingen. Wel die filialen (aandelen in?) maar dat is iets heel anders. Al met al stelt dat pandrecht voor lening 2 dus blijkbaar weinig voor. Ik ga maar eens wat vragen stellen. Lekker begin weer van het nieuwe jaar. |:(
Geen reactie ontvangen op de vragen; dus inschrijving geannuleerd.
Pecunia non olet
pi_167866878
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 20:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zou er nog niet op rekenen. Naar ik begrepen heb heeft ze ongeveer 35% minder omzet gedraaid dan de prognose uit het businessplan. Hopelijk zijn de kosten ook lager uitgepakt en is de huidige voorraad niet al te hoog meer.
Als ze slim is en het is enigszins mogelijk om vervroegd terug te betalen zou dat natuurlijk wel een eventuele volgende lening makkelijker maken.
Als 35% minder omzet 'heel goed' is, hoe noem je het dan als de prognose wordt gehaald, of zelfs overtroffen :7

De kosten worden denk ik vooral bepaald door de huur van de ruimte en die zal wel niet voor onderhandeling vatbaar zijn. Terugbetaling ineens zal niet zo gauw gebeuren denk ik......maar wie weet.
Pecunia non olet
pi_167867544
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 20:48 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

[..]

In beide gevallen gaat het om stapelfinancieringen tegen 7.0%.

In het eerste geval schijnt er privé wel wat te halen te vallen maar ik blijf er huiverig voor wanneer de waarde van een borgstelling met materiële waarde niet wordt toegelicht; Zou deze materiële waarde ook uit een aandelenpakket in het bedrijf kunnen bestaan en zo eigenlijk geen enkele waarde te vertegenwoordigen in geval van default? De financiering is slechts 60k dus ik heb er goede hoop op dat er wel wat te halen valt. Ik vraag me trouwens wel af waarom je maar 200k omzet draait met 50 shops. Gaat het hier om 50 verschillende domeinnamen of zijn het ook echt verschillende shops? Als het laatste het geval is dan kunnen ze denk ik beter de helft van de shops stoppen en alleen met degene doorgaan die meer dan 10k omzet draaien.

24horeca.nl zie ook

24Darts.nl
Doetinchemseweg 59
7007 CB DOETINCHEM
pi_167867749
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 21:08 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Er is altijd wel een spoortje van twijfel....want aan zelfs het beste project zit wel een haak of een oog. Maar bij te veel twijfels is het inderdaad beter om af te haken. Er komen gelukkig nog genoeg andere projecten langs.

Ik denk dat ik de eerste nog wel mee pak.
Ik twijfel over de eerste. De D&B is negatief en dat komt niet doordat het een startende onderneming is. Ook wordt nergens een reden gegeven waarom die negatief is. En waarom, als er privé al 60K is, zou ABN dan niet meer uitlenen? De omzetprognoses vind ik neigen naar een hockeystick, het is een zwaar concurrerende markt (zegt de pitch zelf al), de gemiddelde jaaromzet is nog geen 5K per webwinkel (dat zijn niet veel stormlopers dus, en hij wil er nóg meer), waarom baseert Collin zijn analyse enkel op het eerste half jaar 2016, er moeten toch minstens 10 maanden of meer bekend zijn (wat is er in de tweede helft 2016 gebeurd)... kortom: twijfel = niet doen.

Overigens hoeft er niemand zorgen te hebben dat deze niet binnen 5 minuten volzit na publicatie.

De tweede twijfel ik niet over. Dat is voor mij zeker een no go.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 22:52:44 #275
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_167868568
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 21:55 schreef obligataire het volgende:

[..]

Geen reactie ontvangen op de vragen; dus inschrijving geannuleerd.
Denk dat ik dat ook maar ga doen. Vertrouwen begint steeds minder te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')