abonnement Unibet Coolblue
pi_167863483
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:00 schreef the_X het volgende:
http://m.telegraaf.nl/dft(...)t-topman-aan-de-kant

Ik wist niet dat PostNL voor 50% eigenaar van Bruna is, weer wat geleerd!
De post barst van de bedrijven, daarom ben je ook echt het haasje als je in NOR komt te staan,
veel sollicitatie's kun je dan vergeten.
En die "topman" is de weg kwijt, beetje onhandig die fratsen om de concu erin te persen :)
Verder op de website van de post veel weerstand op diversen, zat er wel een keer aan te komen met alle nieuwe maatregelen iedere keer.
pi_167872760
Deze week was juist het 13 weeks gemiddelde wel handig geweest om van mijn berg verlof af te komen. Volgende week eens kijken of ze dat kunnen corrigeren.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 januari 2017 @ 11:02:07 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167874029
Ook van intranet:
quote:
Zelf doen vanaf woensdag 4 januari 16:00 uur tot zondag 8 januari 22:00 uur niet beschikbaar.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 4 januari 2017 @ 15:06:03 #156
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_167878417
Welke gek op kantoor heeft er bedacht dat je voor elk poststuk terug moet gaan lopen zelfs al zit het aan de andere kant van je wijk??? Realiteit schiet weer ernstig tekort.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 januari 2017 @ 15:14:05 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167878572
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:06 schreef V__L_N het volgende:
Welke gek op kantoor heeft er bedacht dat je voor elk poststuk terug moet gaan lopen zelfs al zit het aan de andere kant van je wijk??? Realiteit schiet weer ernstig tekort.
gewerkte tijd is betaalde tijd toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 4 januari 2017 @ 15:18:12 #158
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_167878660
Ja, maar dat wil niet zeggen dat je je personeel 3km moet laten omlopen voor 1 poststuk. Zie het voor me dat ik een half uur ga bij plussen voor 1 poststuk. Dat is toch niet efficiënt. (En laten we wel zijn, hebben we niks beters te doen?)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_167879687
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:18 schreef V__L_N het volgende:
Ja, maar dat wil niet zeggen dat je je personeel 3km moet laten omlopen voor 1 poststuk. Zie het voor me dat ik een half uur ga bij plussen voor 1 poststuk. Dat is toch niet efficiënt. (En laten we wel zijn, hebben we niks beters te doen?)
Bekijk het eens door de ogen van de klant.
De afzender van zo'n poststuk heeft er voor betaald om dat stuk op tijd op de juiste plaats te laten bezorgen. Die afzender verdient waar voor zijn/haar geld; een probleem dat door PostNL is veroorzaakt (bijvoorbeeld een voorbereider die het poststuk in de verkeerde bundel heeft gestoken) dient, vanuit de klant gezien, ook door PostNL te worden opgelost (met, wellicht, als gevolg dat bijvoorbeeld een bezorger een stuk extra moet lopen of fietsen). Jammer voor de medewerker van PostNL die het probleem moet oplossen, maar vanuit de klant gezien dient het postbedrijf deze inspanning wel te doen.
Als zo'n fout incidenteel voorkomt is het ook niet zo erg om af en toe een keer extra te lopen of te fietsen (je kunt de extra tijd gewoon declareren). Als het structureel voorkomt kun je beter, in plaats van op dit forum te klagen, de voorbereiding er op aanspreken dat ze hun werk beter doen.
  Redactie Sport woensdag 4 januari 2017 @ 16:55:03 #160
274204 crew  Mexicanobakker
pi_167881196
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:18 schreef V__L_N het volgende:
Ja, maar dat wil niet zeggen dat je je personeel 3km moet laten omlopen voor 1 poststuk. Zie het voor me dat ik een half uur ga bij plussen voor 1 poststuk. Dat is toch niet efficiënt. (En laten we wel zijn, hebben we niks beters te doen?)
Ik heb wel graag mijn post op tijd(/zo snel mogelijk), dus ja, ik kan me wel voorstellen dat je dan 'gewoon' omloopt ja. Gelukkig zeggen we dan 'gewerkte tijd is betaalde tijd', per usual. :P

Als het nu aan de andere kant van de stad/het land is is dat natuurlijk anders, maar het hoort ook gewoon bij je wijk in dit geval. En natuurlijk is dat vanuit bezorgerperspectief vervelend, ik heb er ook een hekel aan als het gebeurt. Maar soms is het niet anders. :{
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_167881262
Ik laat het zelf afhangen van het poststuk. Is het een persoonlijke/zakelijke brief, dan wil ik daar best een paar km voor omrijden. Is het geadresseerde reclame of een H&M gids of iets dergelijks dan bezorg ik het de volgende dag.
  woensdag 4 januari 2017 @ 18:04:16 #162
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_167882946
Ik denk dat jullie een ander soort wijken lopen dan ik. Een keer gebeurd dat? Hier is het elke dag van de week raak. Soms 1 of 2, maar ik kan me ook wel dagen herinneren waarin mijn collega's en ik halverwege afspraken om poststukken te ruilen. Ze hebben hier nu als oplossing bedacht dat je alleen poststukken ver ( ja ver) buiten je bezorggebied mag stickeren.

Maar goed, we gaan het een weekje testen... Kijken hoe snel het bedrijf er op terugkomt. Ze klagen nu al over de tijd die het kost om pakketten naar de retail te brengen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_167884752
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:18 schreef V__L_N het volgende:
Ja, maar dat wil niet zeggen dat je je personeel 3km moet laten omlopen voor 1 poststuk. Zie het voor me dat ik een half uur ga bij plussen voor 1 poststuk. Dat is toch niet efficiënt. (En laten we wel zijn, hebben we niks beters te doen?)
Heb jij zo'n grote wijk? Bij ons zijn de meeste wijken compacter. Ik doe het simpel: voor tijdschriften (bijv. de Donald Duck), verjaardags- en rouwkaarten alsmede medische post ga ik terug. Als ik daardoor uitloop heb, dan plus ik onder de noemer "hersteltijd". Dat gebeurt niet vaak, en kost me zelden meer dan een paar minuten. De zoveelste KPN-mailing of "dear pizza friend" gaat gewoon met een herstelsticker de dichtstbijzijnde oranje bus in.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 16:06 schreef blijevis het volgende:

[..]

Bekijk het eens door de ogen van de klant.
De afzender van zo'n poststuk heeft er voor betaald om dat stuk op tijd op de juiste plaats te laten bezorgen. Die afzender verdient waar voor zijn/haar geld; een probleem dat door PostNL is veroorzaakt (bijvoorbeeld een voorbereider die het poststuk in de verkeerde bundel heeft gestoken) dient, vanuit de klant gezien, ook door PostNL te worden opgelost (met, wellicht, als gevolg dat bijvoorbeeld een bezorger een stuk extra moet lopen of fietsen). Jammer voor de medewerker van PostNL die het probleem moet oplossen, maar vanuit de klant gezien dient het postbedrijf deze inspanning wel te doen.
Als zo'n fout incidenteel voorkomt is het ook niet zo erg om af en toe een keer extra te lopen of te fietsen (je kunt de extra tijd gewoon declareren). Als het structureel voorkomt kun je beter, in plaats van op dit forum te klagen, de voorbereiding er op aanspreken dat ze hun werk beter doen.
Wie post verstuurt krijgt geen garantie van PostNL dat het de volgende werkdag bezorgd wordt. De klant die echter toch meent dat hij daarvoor betaald heeft raad ik van harte aan zich in de algemene voorwaarden te verdiepen. Een bezorger is in mijn ogen dus ook niet verplicht om koste wat het kost ervoor te zorgen dat geen enkel poststuk, hoe onbelangrijk ook, dezelfde werkdag bezorgd wordt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_167887512
quote:
Wie post verstuurt krijgt geen garantie van PostNL dat het de volgende werkdag bezorgd wordt. De klant die echter toch meent dat hij daarvoor betaald heeft raad ik van harte aan zich in de algemene voorwaarden te verdiepen. Een bezorger is in mijn ogen dus ook niet verplicht om koste wat het kost ervoor te zorgen dat geen enkel poststuk, hoe onbelangrijk ook, dezelfde werkdag bezorgd wordt.
Ik ben niet helemaal met je eens dat dit niet verplicht is voor een postbezorger. Het volgende staat bijvoorbeeld geschreven in het document Gedragslijn: (september 2015, toegankelijk via MijnPostNL)

Overtreding
Als jij je niet gedraagt als goed werknemer (als hierboven genoemd), dan is dit voor PostNL een onhoudbare en
onacceptabele situatie. Dit beschouwen wij als een overtreding. Natuurlijk kunnen niet alle voorbeelden van
overtredingen worden genoemd, maar hieronder volgen er wel enkele ter illustratie:
 Diefstal van eigendommen van klanten, collega’s en/of PostNL;
 Fraude
 Moedwillig schaden van de kwaliteit van de dienstverlening, door:
- Niet, niet correct of een dag te laat bezorgen en/of afhalen van (geadresseerde of ongeadresseerde)
poststukken;
- het teruggooien van poststukken in een PostNL straatbrievenbus die bezorgd hadden kunnen worden;
- verkeerd gesorteerde post of foutlopers niet meenemen;
- niet lichten van bussen;
- niet direct bellen van je leidinggevende als je onverhoopt de post niet kan bezorgen/afhalen;
- niet uitputtend controleren of je tas leeg is aan het einde van je ronde.
...


Nu denk ik dat er wel nuance mogelijk is. Zoals ik eerder al noemde ga ik ook echt niet terug voor een reclamebriefje of iets dergelijks. Maar de verplichting is er wel, dus ook ik ben in overtreding in dat soort situaties.

Al met al: gewoon redelijkerwijs je werk op een goede manier uitvoeren. Ik denk niet dat er een TC is die er een probleem van maakt zolang je nadenkt bij wat je wel/niet doet.
pi_167889110
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:52 schreef Calvados het volgende:

[..]

Ik ben niet helemaal met je eens dat dit niet verplicht is voor een postbezorger. Het volgende staat bijvoorbeeld geschreven in het document Gedragslijn: (september 2015, toegankelijk via MijnPostNL)

Overtreding
Als jij je niet gedraagt als goed werknemer (als hierboven genoemd), dan is dit voor PostNL een onhoudbare en
onacceptabele situatie. Dit beschouwen wij als een overtreding. Natuurlijk kunnen niet alle voorbeelden van
overtredingen worden genoemd, maar hieronder volgen er wel enkele ter illustratie:
 Diefstal van eigendommen van klanten, collega’s en/of PostNL;
 Fraude
 Moedwillig schaden van de kwaliteit van de dienstverlening, door:
- Niet, niet correct of een dag te laat bezorgen en/of afhalen van (geadresseerde of ongeadresseerde)
poststukken;
- het teruggooien van poststukken in een PostNL straatbrievenbus die bezorgd hadden kunnen worden;
- verkeerd gesorteerde post of foutlopers niet meenemen;
- niet lichten van bussen;
- niet direct bellen van je leidinggevende als je onverhoopt de post niet kan bezorgen/afhalen;
- niet uitputtend controleren of je tas leeg is aan het einde van je ronde.
...


Nu denk ik dat er wel nuance mogelijk is. Zoals ik eerder al noemde ga ik ook echt niet terug voor een reclamebriefje of iets dergelijks. Maar de verplichting is er wel, dus ook ik ben in overtreding in dat soort situaties.

Al met al: gewoon redelijkerwijs je werk op een goede manier uitvoeren. Ik denk niet dat er een TC is die er een probleem van maakt zolang je nadenkt bij wat je wel/niet doet.
Mijn stelling was: Een bezorger is in mijn ogen dus ook niet verplicht om koste wat het kost ervoor te zorgen dat geen enkel poststuk, hoe onbelangrijk ook, dezelfde werkdag bezorgd wordt. Ik zie in bovenstaande opsomming niets staan wat daarmee in tegenspraak is. Ja, er staat inderdaad dat het teruggooien van poststukken in een straatbrievenbus die bezorgd hadden kunnen worden een overtreding is, maar ik denk niet dat je dat moet interpreteren als dat jij alle foutlopers koste wat het kost hoogstpersoonlijk moet herstellen. In principe kan immers ALLE post bezorgd worden, zolang deze correct geadresseerd is en de ontvanger een goede brievenbus heeft. Dus dan zou je enkel retourzendingen en post voor postbus 99054 in de oranje bus mogen gooien, en de rest nabezorgen, al ligt het adres 20 km verderop. En ik denk toch niet dat het artikel dit beoogt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_167891276
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 09:34 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Deze week was juist het 13 weeks gemiddelde wel handig geweest om van mijn berg verlof af te komen. Volgende week eens kijken of ze dat kunnen corrigeren.
Kan gelukkig nog steeds (op verzoek).
  woensdag 4 januari 2017 @ 23:23:35 #167
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_167891983
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 19:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Heb jij zo'n grote wijk? Bij ons zijn de meeste wijken compacter. Ik doe het simpel: voor tijdschriften (bijv. de Donald Duck), verjaardags- en rouwkaarten alsmede medische post ga ik terug. Als ik daardoor uitloop heb, dan plus ik onder de noemer "hersteltijd". Dat gebeurt niet vaak, en kost me zelden meer dan een paar minuten. De zoveelste KPN-mailing of "dear pizza friend" gaat gewoon met een herstelsticker de dichtstbijzijnde oranje bus in.
400 huizen. Maar met wat onhandige stukjes o.a een brug en een stuk met trappen waar je met kar helemaal om heen moet. Ik bezorg nu alles wat een postzegel heeft of medisch enzo. Maar in de nieuwe instructie staat dat we alles moeten bezorgen, tenzij het te ver van je wijk is. Waarbij te ver niet is gedefinieerd.
Heb wel het idee dat het echte probleem (de wrakkige sortering) wordt afgeschoven zo.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 4 januari 2017 @ 23:27:19 #168
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_167892074
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:52 schreef Calvados het volgende:
Ik ben niet helemaal met je eens dat dit niet verplicht is voor een postbezorger. Het volgende staat bijvoorbeeld geschreven in het document Gedragslijn: (september 2015, toegankelijk via MijnPostNL)
Wat nou overtreding gedragslijn. Er is een nieuwe instructie en die wijkt flink af van de oude. Joh, mag ik daar een probleem mee hebben.
De oude regel was, alles met een postzegel of prio dezelfde dag (tenzij niet in je wijk) en alles wat je in redelijke mate kan bezorgen (bv op de terugweg), of eigen schuld is. De rest stickeren en melden... Joh, dan is dit toch wel wat anders.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_167892121
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 23:23 schreef V__L_N het volgende:

[..]

400 huizen. Maar met wat onhandige stukjes o.a een brug en een stuk met trappen waar je met kar helemaal om heen moet. Ik bezorg nu alles wat een postzegel heeft of medisch enzo. Maar in de nieuwe instructie staat dat we alles moeten bezorgen, tenzij het te ver van je wijk is. Waarbij te ver niet is gedefinieerd.
Heb wel het idee dat het echte probleem (de wrakkige sortering) wordt afgeschoven zo.
Ligt er denk ik of het een fiets of een loopwijk is op papier.....

In het laatste geval is "te ver weg" eerder van toepassing ;)
  woensdag 4 januari 2017 @ 23:32:22 #170
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_167892201
quote:
Ha ha, staat er ook bij waarom?

(Kan er niet meer bij)
  woensdag 4 januari 2017 @ 23:34:43 #171
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_167892256
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 23:23 schreef V__L_N het volgende:
Heb wel het idee dat het echte probleem (de wrakkige sortering) wordt afgeschoven zo.
Uiteraard, dat is de bedoeling. Straks wordt alles machinaal gesorteerd, dat gaat natuurlijk nooit goed genoeg en dat mag de bezorger dan op gaan lossen.

Dat kan vanzelfsprekend in minder tijd, want [tromgeroffel]volumedaling[/tromgeroffel]
pi_167892378
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 22:58 schreef madeleine-b het volgende:

[..]

Kan gelukkig nog steeds (op verzoek).
Klopt. Maar wel vaag dat dit een beetje ergens achteraf op de website staat, en niet van te voren gecommuniceerd is. De ervaring leert dat achteraf corrigeren nogal wat onnodige tijd en moeite kan kosten ;)
pi_167892424
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 23:32 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ha ha, staat er ook bij waarom?

(Kan er niet meer bij)
Voortschrijdend inzicht ;) Er waren bezwaren tegen het afboeken van het 13 weeks gemiddelde.
Daarom is er door de OR een uitvraag gedaan via de chat (via Mijnwerk), hieruit bleek een voorkeur sterke voorkeur voor het afboeken van contracturen.
pi_167903658
Shit, ik ben waarschijnlijk ergens zo'n controlekaartje kwijt geraakt :') had er volgens mij wel 3 uit gehaald, maar kon er aan het eind vd wijk nog maar 2 terugvinden. Hopelijk komt daar geen gezeur van, want ik heb de afgelopen tijd ondertussen denk al wel 10x wel alles netjes terug gestuurd. Maar zul je net zien dat er dan weer een preek komt over missers blabla.

Hoorde trouwens ook dat de TC hier nu ook al mensen belt om te vragen of ze nog minder tijd door willen geven :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_167906174
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 15:55 schreef VixenFromHell het volgende:
Shit, ik ben waarschijnlijk ergens zo'n controlekaartje kwijt geraakt :') had er volgens mij wel 3 uit gehaald, maar kon er aan het eind vd wijk nog maar 2 terugvinden. Hopelijk komt daar geen gezeur van, want ik heb de afgelopen tijd ondertussen denk al wel 10x wel alles netjes terug gestuurd. Maar zul je net zien dat er dan weer een preek komt over missers blabla.

Hoorde trouwens ook dat de TC hier nu ook al mensen belt om te vragen of ze nog minder tijd door willen geven :X
Gelukkig voldoet bij ons een Whatsappje met het aantal/wijk, kaarten terugsturen doen wij niet aan..
pi_167906746
Hier waren de retour enveloppen ondertussen op omdat we doodgegooid worden met die dingen :') hoorde van een collega dat er veel missers geweest waren.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_167909222
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 18:29 schreef VixenFromHell het volgende:
hoorde van een collega dat er veel missers geweest waren.
Tja dat krijg je met veel missers om the herstellen, je mist er wel eens eentje :+
pi_167913321
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 15:55 schreef VixenFromHell het volgende:
Shit, ik ben waarschijnlijk ergens zo'n controlekaartje kwijt geraakt :') had er volgens mij wel 3 uit gehaald, maar kon er aan het eind vd wijk nog maar 2 terugvinden. Hopelijk komt daar geen gezeur van, want ik heb de afgelopen tijd ondertussen denk al wel 10x wel alles netjes terug gestuurd. Maar zul je net zien dat er dan weer een preek komt over missers blabla.

Hoorde trouwens ook dat de TC hier nu ook al mensen belt om te vragen of ze nog minder tijd door willen geven :X
Op dinsdag had ik extra tijd nodig, op woensdag zat ik twee minuten boven de looptijd en vandaag heb ik ook extra tijd moeten claimen. Vandaag was dat voornamelijk door een tripje naar de retailer waar ik tien minuten heb moeten wachten.

Ik ben die buitenlanders met obesitas wel behoorlijk zat ondertussen. 0,7! |:(
pi_167913878
Uit een nieuwsbrief over kwaliteit:
quote:
Kijk je post goed na voordat je het in de bus deponeert, dit voorkomt bezorging op het verkeerde adres.
Ik vind het persoonlijk een heel goed idee. Daar had ik zelf nooit aan gedacht. Degene die deze instructie heeft verzonnen verdient echt een bonus. Geniaal!

Ik ga nu uit het raam springen. :W
pi_167914773
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 22:41 schreef Rafierafie het volgende:
Uit een nieuwsbrief over kwaliteit:

[..]

Ik vind het persoonlijk een heel goed idee. Daar had ik zelf nooit aan gedacht. Degene die deze instructie heeft verzonnen verdient echt een bonus. Geniaal!

Ik ga nu uit het raam springen. :W
tja, het klinkt wel onzinnig, maar blijkbaar is het toch nodig. Ik kom geregeld poststukken tegen met daarop geschreven "verkeerd bezorgd" als ik achter de voskast sta. De meeste mensen die verkeerde post ontvangen zullen dat waarschijnlijk niet op het poststuk zetten, dus het werkelijke aantal is natuurlijk nog een stuk hoger. Toch veel mensen die bijv. alleen maar naar het nummer kijken volgens mij, en niet naar de straat
pi_167918629
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 23:10 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

tja, het klinkt wel onzinnig, maar blijkbaar is het toch nodig. Ik kom geregeld poststukken tegen met daarop geschreven "verkeerd bezorgd" als ik achter de voskast sta. De meeste mensen die verkeerde post ontvangen zullen dat waarschijnlijk niet op het poststuk zetten, dus het werkelijke aantal is natuurlijk nog een stuk hoger. Toch veel mensen die bijv. alleen maar naar het nummer kijken volgens mij, en niet naar de straat
Tenzij je een oogziekte hebt waarbij elke vorm van perifeer gezichtsvermogen ontbreekt is het volgens mij Godsonmogelijk om enkel huisnummers te zien en niet de straatnaam waar ze achter staan, aangezien de afstand tussen de twee zelden meer dan enkele millimeters bedraagt.

Mocht dit desondanks verkeerd gaan dan is er natuurlijk al eerder in het traject wat misgegaan: dan heeft de voorbereider de post in het vakje van een verkeerde straat gegooid, of de afzender heeft er een verkeerde postcode op gezet, zodat de HSM het verkeerd sorteert.

Waar het vooral door mis gaat, vermoed ik, is dat mensen het huisnummer op de post niet vergelijken met dat bij de voordeur. Dat kan natuurlijk komen doordat je op een gegeven moment zo routineus door je vaste wijk loopt dat je dit niet elke keer meer checkt, en dan heb je bijv. voor 1 adres geen post, en dan loop je op de automatische piloot door, en krijgen mensen de post van de buren. Daarom hebben die Rotterdamse controlekaartjes geen nut, want die ondervangen dit niet.

Daar komt bij dat veel mensen die verkeerd bezorgd op zo'n poststuk zetten, eigenlijk verkeerd geadresseerd bedoelen. Daarnaast kom ik regelmatig huizen tegen waar geen of door klimop overwoekerde huisnummers op staan, of portiekflats waar het zo donker is dat je de nummers op de post en de bussen nauwelijks nog kunt lezen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_167918831
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 23:10 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

tja, het klinkt wel onzinnig, maar blijkbaar is het toch nodig. Ik kom geregeld poststukken tegen met daarop geschreven "verkeerd bezorgd" als ik achter de voskast sta. De meeste mensen die verkeerde post ontvangen zullen dat waarschijnlijk niet op het poststuk zetten, dus het werkelijke aantal is natuurlijk nog een stuk hoger. Toch veel mensen die bijv. alleen maar naar het nummer kijken volgens mij, en niet naar de straat
Sommigen zijn zich na een paar huisnummers niet meer bewust in welke straat ze lopen, lijkt het. Dat soms tot drie keer toe, zoals ik een keer op een envelop zag (toen een collega 'mijn' wijk had gedaan): 'wilt u dit poststuk niet voor de DERDE keer in de verkeerde straat bezorgen?!' Het blijft knap dat het zowel binnen als buiten tot drie keer toe op eenzelfde verkeerde adres belandt. ;)
pi_167919968
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 09:39 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Sommigen zijn zich na een paar huisnummers niet meer bewust in welke straat ze lopen, lijkt het. Dat soms tot drie keer toe, zoals ik een keer op een envelop zag (toen een collega 'mijn' wijk had gedaan): 'wilt u dit poststuk niet voor de DERDE keer in de verkeerde straat bezorgen?!' Het blijft knap dat het zowel binnen als buiten tot drie keer toe op eenzelfde verkeerde adres belandt. ;)
Waarschijnlijk ging het dan ook om een verkeerd geadresseerd poststuk. De sorteermachine leest immers enkel postcode en huisnummer, dus als deze verkeerd zijn belandt een poststuk al snel in de verkeerde straat.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_167920311
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 09:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Tenzij je een oogziekte hebt waarbij elke vorm van perifeer gezichtsvermogen ontbreekt is het volgens mij Godsonmogelijk om enkel huisnummers te zien en niet de straatnaam waar ze achter staan, aangezien de afstand tussen de twee zelden meer dan enkele millimeters bedraagt.

Mocht dit desondanks verkeerd gaan dan is er natuurlijk al eerder in het traject wat misgegaan: dan heeft de voorbereider de post in het vakje van een verkeerde straat gegooid, of de afzender heeft er een verkeerde postcode op gezet, zodat de HSM het verkeerd sorteert.

Waar het vooral door mis gaat, vermoed ik, is dat mensen het huisnummer op de post niet vergelijken met dat bij de voordeur. Dat kan natuurlijk komen doordat je op een gegeven moment zo routineus door je vaste wijk loopt dat je dit niet elke keer meer checkt, en dan heb je bijv. voor 1 adres geen post, en dan loop je op de automatische piloot door, en krijgen mensen de post van de buren. Daarom hebben die Rotterdamse controlekaartjes geen nut, want die ondervangen dit niet.

Daar komt bij dat veel mensen die verkeerd bezorgd op zo'n poststuk zetten, eigenlijk verkeerd geadresseerd bedoelen. Daarnaast kom ik regelmatig huizen tegen waar geen of door klimop overwoekerde huisnummers op staan, of portiekflats waar het zo donker is dat je de nummers op de post en de bussen nauwelijks nog kunt lezen.
volgens mij controleren sommige bezorgers gewoon niet elk poststuk voor ze het in de bus gooien. Over het algemeen is het adres wat erop staat gewoon goed, maar heeft de voorbereider bijvoorbeeld een fout gemaakt, en de laatste controle hoort op straat plaats te vinden, maar sommige bezorgers gooien het dan gewoon blind in de bus, ook al is het dus gewoon de verkeerde straat.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 14:17:23 #185
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_167924393
Ik had een pakje voor de kl straat en die zat bij de K straat. De KL straat hoort bij mij ene wijk en de K straat bij de andere. Ik heb hem uiteraard nabezorgd. Gelukkig zag ik het.

Maar ja. Een pakje van de ene wijk bij de andere voegen... Ik dacht nog.. zou het test zijn of ik het zou zien? *O*
  vrijdag 6 januari 2017 @ 14:24:26 #186
327191 RobertNL
For your gear.
pi_167924578
Tja, fouten worden gemaakt. Als het niet structureel verkeerd gaat kan je er weinig aan veranderen behalve mensen er nogmaals op wijzen.

Het is hier de laatste tijd zijn dat er op 1 punt verkeerde poststukken tussen zitten, maar wel tussen de rest van de poststukken.
Op volgorde in de bundel, zoiets dus:

Hoofdweg 16
Hoofdweg 16
Oosterhoofdweg 16
Hoofdweg 16
Hoofdweg 16

Controleer het goed, en spot ik het, maar ik kan mij best voorstellen dat er eentje tussendoor is geglipt. 'gelukkig' is dit een standaard fout op dat punt, dus kan er rekening mee houden en controleer ik het de laatste tijd maar dubbel.

Hoe doen jullie dat overigens met structurele machine sorteerfouten.
Hier zit vaak post fout in de bundel:
33 - 35 - 49 - 37 - 39 - 41... Etc.
Die 49 zit altijd veel te vroeg in de bundel. Dat lijkt mij toch gewoon een fout in de instellingen van de machine?

[ Bericht 22% gewijzigd door RobertNL op 06-01-2017 14:30:15 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  Moderator vrijdag 6 januari 2017 @ 17:42:06 #187
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_167929085
Als het structureel is dan staat die zo in het vbs. Dat is geen fout dat is de manier waarop de loopvolgorde erin staat.

Als die op je loopwijzer anders staat kan je het na laten kijken.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 januari 2017 @ 17:47:14 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167929167
Het zal mij benieuwen hoe het morgen gaat ivm het weer. Heb twee wijken weg te brengen, dus hoop dat het mogelijk is om op tijd te kunnen beginnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 6 januari 2017 @ 17:56:09 #189
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_167929291
Ik hoop gewoon dat die ijzel weg blijft. }:|
Anders wordt de reis heen en misschien terug een beetje tricky.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_167930340
Weet iemand tot hoe laat je je uitloop nog door kan geven tegenwoordig? Eerder was het t/m de dag erna, maar ik kan nu niets meer doorgeven van donderdag. Had uiteraard wel al net mijn minder tijd van vandaag ingevuld :')
Volgens mij heb ik dit laatst ook al een keer gevraagd, bedenk ik me net... sorry :P

Nuja, morgen blijf ik denk ik nog wel ietsje onder de normtijden, dan geven we dat gewoon niet door. Ook goed...

Moet toch mezelf maar aanwennen om dat toch echt gewoon meteen te doen als ik klaar ben met het werk.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Moderator zaterdag 7 januari 2017 @ 08:39:19 #191
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_167943433
Succes vandaag met de gladheid! Wees voorzichtig.
Ik stond vanochtend al achterstevoren op de oprit naar de snelweg :@
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_167943765
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 08:39 schreef dud0r het volgende:
Succes vandaag met de gladheid! Wees voorzichtig.
Ik stond vanochtend al achterstevoren op de oprit naar de snelweg :@
De snelweg probeerde je op die manier te vertellen dat je weer terug naar huis had moeten gaan.
Veilig aangekomen (thuis of op het werk)?
  Moderator zaterdag 7 januari 2017 @ 10:03:06 #193
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_167944301
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 09:08 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

De snelweg probeerde je op die manier te vertellen dat je weer terug naar huis had moeten gaan.
Veilig aangekomen (thuis of op het werk)?
Veilig op werk aangekomen. Trapte vanuit reflex op m'n rem toen ik begon te glijden. Dat werkt natuurlijk niet.
Toen ik bijna op werk was gleed ik nog een beetje door de laatste bocht vanaf de dijk. Maar dat ging verder goed.
Zie wel een beetje op tegen de terug reis straks.
Dat het glad is kom ik wel doorheen. Dat er nog 300 man rijden die denken dat ze gewoon door kunnen trappen omdat ze winterbanden hebben is mijn grootste probleem.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_167944310
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 08:39 schreef dud0r het volgende:
Succes vandaag met de gladheid! Wees voorzichtig.
Ik stond vanochtend al achterstevoren op de oprit naar de snelweg :@
Heb ik ook wel eens als ik uit de kroeg kom ;)
pi_167944599
NOS: Dringend advies: ga niet de weg op

Ik blijf wel op de stoep, daar is niet glad.
ik wil niet
pi_167944651
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 10:25 schreef swimmie86 het volgende:
NOS: Dringend advies: ga niet de weg op

Ik blijf wel op de stoep, daar is niet glad.
ik wil niet
PostNL: doe voorzichtig en begin eventueel later...

Ja amahoela dat voorzichtig had ik ook al bedacht, maar later beginnen past niet eens in mijn 5 uur klaar schema....
Ondertussen zie ik fietsers hier lopend voorbij glibberen.
pi_167944818
Hier een bericht ontvangen dat wij zelf mogen beslissen om te gaan en het anders maandag of dinsdag te bezorgen.
pi_167945270
:o

Dat hebben ze hier voor zover ik weet nog nooit gedaan in die bijna 9 jaar dat ik hier nu werk.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_167945297
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 11:22 schreef VixenFromHell het volgende:
:o

Dat hebben ze hier voor zover ik weet nog nooit gedaan in die bijna 9 jaar dat ik hier nu werk.
vorig jaar, toen je op veel plaatsen gewoon op de weg kon schaatsen, was er volgens mij op heel veel plekken geen postbezorging.
  Moderator zaterdag 7 januari 2017 @ 11:23:02 #200
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167945299
Hier in het oosten van het land is het spekglad; maar de post moest en zal bezorgt moeten worden.
Advies was om te wachten tot 13:00 uur kijken of het verbeterd...

Nou, de situatie wordt hier alleen maar slechter; het begint nu een beetje te miezeren :X
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')