het is ook wel sterk afhankelijk van waar je woont natuurlijk. Voor sommige gebieden geldt nu nog code geel tot 13:00 en daarna zou de gladheid zo goed als voorbij moeten zijn, kan me voorstellen dat de bezorging daar dan wel doorgaat, in andere gebieden is het echter gewoon de hele dag code oranje, dan is het al een stuk minder verantwoordquote:Op zaterdag 7 januari 2017 11:29 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik krijg net sms dat alle post afgevoerd is. Dan gaan we zo maar beginnen.. Niet dat ik er veel zin in heb, maar we gaan hier duidelijk wel gewoon door
Ja, ik vond het hier op zich nog mee vallen (wel erger mee gemaakt), maar het is hier wel een code oranje regio.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 11:59 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
het is ook wel sterk afhankelijk van waar je woont natuurlijk. Voor sommige gebieden geldt nu nog code geel tot 13:00 en daarna zou de gladheid zo goed als voorbij moeten zijn, kan me voorstellen dat de bezorging daar dan wel doorgaat, in andere gebieden is het echter gewoon de hele dag code oranje, dan is het al een stuk minder verantwoord
Ja hoor, begin later, hier zag je het bijna met de minuut gladder worden.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 10:29 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
PostNL: doe voorzichtig en begin eventueel later...
Ja amahoela dat voorzichtig had ik ook al bedacht, maar later beginnen past niet eens in mijn 5 uur klaar schema....
Ondertussen zie ik fietsers hier lopend voorbij glibberen.
Hier code oranje de rest van de dag en morgen wellicht ook nog.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 11:59 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
het is ook wel sterk afhankelijk van waar je woont natuurlijk. Voor sommige gebieden geldt nu nog code geel tot 13:00 en daarna zou de gladheid zo goed als voorbij moeten zijn, kan me voorstellen dat de bezorging daar dan wel doorgaat, in andere gebieden is het echter gewoon de hele dag code oranje, dan is het al een stuk minder verantwoord
klopt. Toen is er tot tweemaal toe een halve week niet bezorgdquote:Op zaterdag 7 januari 2017 11:22 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
vorig jaar, toen je op veel plaatsen gewoon op de weg kon schaatsen, was er volgens mij op heel veel plekken geen postbezorging.
Beterschapquote:Op zaterdag 7 januari 2017 17:00 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Hier code oranje de rest van de dag en morgen wellicht ook nog.
Had het wel heel fijn gevonden om de maandag als keuze te hebben. Had me in ieder geval een blauwe en dikke knie en een blauwe heup bespaard.
Maar de post EN hah ligt er weer overal in.
Ja, niet allemaal dus.. ze zijn wel weer goed op de hoogte.twitter:PostNL twitterde op zaterdag 07-01-2017 om 16:42:01 @Jannemiekedb Hi Jannemieke. Onze bezorgers zijn vandaag gewoon door weer en wind op pad gegaan. ;-) reageer retweet
en als je gewoon op de vakantiekaart op de site kijkt dan? want bij mij zit het er op de site wel bij, maar in de app niet.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 20:17 schreef Hondsdraf het volgende:
Het was wel glibberen hier en daar, maar zonder kleerscheuren thuis gekomen.
Vraagje! Hoe zit het nu eigenlijk met vakantiedagen? Krijg je die sowieso aan het begin van het jaar? Anders snap ik de verlof-app niet, blijft al tijden op -0,46 staan...
Hier blijkbaar ook niet. Ik mis de AH-folder.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 18:11 schreef VixenFromHell het volgende:Ja, niet allemaal dus.. ze zijn wel weer goed op de hoogte.twitter:PostNL twitterde op zaterdag 07-01-2017 om 16:42:01 @Jannemiekedb Hi Jannemieke. Onze bezorgers zijn vandaag gewoon door weer en wind op pad gegaan. ;-) reageer retweet
Ze moeten GPS er gewoon uit slopen.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 21:11 schreef Rafierafie het volgende:
Hier was het redelijk te doen met de gladheid. Ik heb wat langzamer dan anders gelopen.
Ik heb in elk geval geen enkel bericht voorbij zien komen over werken in deze omstandigheden. Zelfs geen "doe voorzichtig".
En uit die app release notes: "Een afgehandelde speciaal product taak".
Is dat een technische term? Ik noem het gewoon een scanpakje.
Verder ben ik benieuwd hoeveel sneller die app nu weer werkt.
Ik heb de GPS sowieso altijd uit staan.quote:Op zondag 8 januari 2017 00:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze moeten GPS er gewoon uit slopen.
Bij mij duurt het altijd te lang dat de GPS-positie bepaald wordt
Volgens mij horen bedrijven officieel wel reclame te krijgen.quote:Op zondag 8 januari 2017 13:52 schreef Globetrottertje het volgende:
Even een vraagje. Ik heb sinds een paar weken op zaterdag een nieuwe wijk dichtbij huis en daar zit een bedrijventerrein bij; Anbo, DAS, KPN en dat soort bedrijven. Ze hebben geen sticker op de brievenbus. Maar bedrijven horen geen hah te krijgen toch? Of moet ik ze wel allemaal van hah voorzien?
Tot nu toe heb ik het niet gedaan en geen klachten gekregen. Maar ik twijfel of ik het goed doe zo.
Weet iemand wat de enige juiste werkwijze is?
Aja, op de site staan mijn verlofuren wel. Die stomme app werkt gewoon niet mee.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 20:22 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
en als je gewoon op de vakantiekaart op de site kijkt dan? want bij mij zit het er op de site wel bij, maar in de app niet.
Kan ook komen doordat zelf doen een paar dagen niet beschikbaar wasquote:Op zondag 8 januari 2017 16:31 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Aja, op de site staan mijn verlofuren wel. Die stomme app werkt gewoon niet mee.
alles zonder sticker hoort gewoon folders te krijgen, ook bedrijven. Alleen doen de meeste collega's dat niet, ik zelf ook meestal niet, zeker niet als ik geen post voor het bedrijf heb, maar de juiste werkwijze is dus: geen sticker is wel folders.quote:Op zondag 8 januari 2017 13:52 schreef Globetrottertje het volgende:
Even een vraagje. Ik heb sinds een paar weken op zaterdag een nieuwe wijk dichtbij huis en daar zit een bedrijventerrein bij; Anbo, DAS, KPN en dat soort bedrijven. Ze hebben geen sticker op de brievenbus. Maar bedrijven horen geen hah te krijgen toch? Of moet ik ze wel allemaal van hah voorzien?
Tot nu toe heb ik het niet gedaan en geen klachten gekregen. Maar ik twijfel of ik het goed doe zo.
Weet iemand wat de enige juiste werkwijze is?
De werkwijze was tot een paar jaar terug om bedrijven over te slaan. Nu moeten ze ook een sticker plakken. Maar de meeste bedrijven zitten niet op reclamefolders te wachten.quote:Op zondag 8 januari 2017 13:52 schreef Globetrottertje het volgende:
Even een vraagje. Ik heb sinds een paar weken op zaterdag een nieuwe wijk dichtbij huis en daar zit een bedrijventerrein bij; Anbo, DAS, KPN en dat soort bedrijven. Ze hebben geen sticker op de brievenbus. Maar bedrijven horen geen hah te krijgen toch? Of moet ik ze wel allemaal van hah voorzien?
Tot nu toe heb ik het niet gedaan en geen klachten gekregen. Maar ik twijfel of ik het goed doe zo.
Weet iemand wat de enige juiste werkwijze is?
HAH moet ook bij bedrijven worden bezorgd. Vroeger werd het onderscheid gemaakt tussen particulier hah en 100% hah, en hoefde alleen de laatste bij bedrijven bezorgd te worden. Ik kan me herinneren dat je toentertijd de AH-folder NIET bij bedrijven moest bezorgen, maar de Gamma- en Karweifolder wel.quote:Op zondag 8 januari 2017 13:52 schreef Globetrottertje het volgende:
Even een vraagje. Ik heb sinds een paar weken op zaterdag een nieuwe wijk dichtbij huis en daar zit een bedrijventerrein bij; Anbo, DAS, KPN en dat soort bedrijven. Ze hebben geen sticker op de brievenbus. Maar bedrijven horen geen hah te krijgen toch? Of moet ik ze wel allemaal van hah voorzien?
Tot nu toe heb ik het niet gedaan en geen klachten gekregen. Maar ik twijfel of ik het goed doe zo.
Weet iemand wat de enige juiste werkwijze is?
Alleen als ze een brievenbus hebben toch?quote:Op zondag 8 januari 2017 15:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja, officieel moet dat volgens mij wel idd. Ook bij winkelcentra bijv... Maar mijn collega's en ik doen het niet
Een regel waar ongeschreven het meest van afgeweken wordt Het maakt PostNL niet uit of iemand er iets aan heeft, zo ook bij leegstaande huizen. Als de klant maar betaalt.quote:Op maandag 9 januari 2017 06:34 schreef Globetrottertje het volgende:
Prima!. Bedankt voor jullie antwoord. Dan zal ik dat in het vervolg doen.
Het is ook maar een kleine moeite. Ik moet er toch zijn meestal.
Bedankt nogmaals!
Stuur je dan ook altijd al hun post retour?quote:Op maandag 9 januari 2017 09:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alleen als ze een brievenbus hebben toch?
En dat is lang niet altijd
Vind hah op een industrieterrein bezorgen eigenlijk ook de grootste onzin, maar ik doe het toch gewoon bij degenen die geen sticker op de brievenbus hebben.quote:Op zondag 8 januari 2017 21:43 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik meen tijdens die opleiding via de pc gezien te hebben (is al paar jaar geleden) dat bedrijven geen hah hoefden te krijgen en wat moeten ze ermee? De meeste zullen de spullen wel bij de Makro en Sligro halen ipv Appie. Maar de regels kunnen natuurlijk veranderd zijn.
Ik weet dat er een collega is die hah in de brievenbussen van winkels deed. Al die hah werd meteen door de winkeliers in de container gesmeten.
Die bedrijven waar ik bezorg staan op een industrieterrein en ze zijn allemaal op zaterdag gesloten. Ik kan het dus ook niet vragen. Ze hebben geen stickers op de brievenbussen.
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ze op een bonuskrantje of iets anders zitten te wachten. Maar je weet nooit.
Het is een kleine moeite om er een in de bussen te doen, want ik heb sowieso post voor hen. Ik moet er dus toch zijn. En ik heb altijd wat hah over. Dus genoeg voor die 16 bedrijven.
Maar als de regel zegt dat het niet moet, dan doe ik het niet.
Ik heb nog nooit voor een dichte winkel gestaan, behalve bij invallen wel eens bij failliete zaken.quote:Op maandag 9 januari 2017 10:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Stuur je dan ook altijd al hun post retour?
Maar als je de post kan bezorgen, dan kan je toch ook de hah bezorgen?quote:Op maandag 9 januari 2017 10:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit voor een dichte winkel gestaan, behalve bij invallen wel eens bij failliete zaken.
Bij bedrijven is er normaal gesproken wel een brievenbus, ken alleen een showroom hier waar dat niet is.
Die winkeliers zijn daar toch niet in geinteresseerd?quote:Op maandag 9 januari 2017 13:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar als je de post kan bezorgen, dan kan je toch ook de hah bezorgen?
heel veel particulieren zijn er ook niet in geinteresseerd, dus dat maakt niet uit, als ze geen folders willen moeten ze, als ze geen bus hebben, maar zo'n sticker op de deur plakken of zo.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die winkeliers zijn daar toch niet in geinteresseerd?
In het theoretische geval dat ze dan niet zouden weigeren/zeggen 'ik hoef geen reclame'/etc. zou je het dan moeten afleveren(?). Waarschijnlijk is het mij dan op deze manier uitgelegd om dat soort ongein te voorkomen.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:08 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
heel veel particulieren zijn er ook niet in geinteresseerd, dus dat maakt niet uit, als ze geen folders willen moeten ze, als ze geen bus hebben, maar zo'n sticker op de deur plakken of zo.
Dat is toch niet aan jou om dat te bepalen? Je wordt betaald om die folders te bezorgen op alle adressen zonder sticker, dus dan moet je dat gewoon doen. Als een winkelier specifiek bij jou aangeeft geen folders te willen is het een ander verhaal, maar jij mag niet op voorhand voor anderen beslissen. Anders kun je ook net zo goed die mailing van NY Pizza en aanverwanten gelijk op het depot in de vuilnisbak gooien, (of die dikke postordercatalogi van bijv. Viking).quote:Op maandag 9 januari 2017 13:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die winkeliers zijn daar toch niet in geïnteresseerd?
Die kunnen mensen toch ook gewoon weigeren? Zij zijn niet verplicht om post aan te nemen of reclame aan te nemen he.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is toch niet aan jou om dat te bepalen? Je wordt betaald om die folders te bezorgen op alle adressen zonder sticker, dus dan moet je dat gewoon doen. Als een winkelier specifiek bij jou aangeeft geen folders te willen is het een ander verhaal, maar jij mag niet op voorhand voor anderen beslissen. Anders kun je ook net zo goed die mailing van NY Pizza en aanverwanten gelijk op het depot in de vuilnisbak gooien, (of die dikke postordercatalogi van bijv. Viking).
Ja dit. Zoals ik al zei vind ik het persoonlijk ook de grootste onzin om folders bij bedrijven te bezorgen. Maar het is nou eenmaal niet aan mij om te bepalen waar de klant behoefte aan heeft dus bezorg ik het gewoon. Ik doe gewoon m'n werk.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is toch niet aan jou om dat te bepalen? Je wordt betaald om die folders te bezorgen op alle adressen zonder sticker, dus dan moet je dat gewoon doen. Als een winkelier specifiek bij jou aangeeft geen folders te willen is het een ander verhaal, maar jij mag niet op voorhand voor anderen beslissen. Anders kun je ook net zo goed die mailing van NY Pizza en aanverwanten gelijk op het depot in de vuilnisbak gooien, (of die dikke postordercatalogi van bijv. Viking).
Maar dat weerspreek ik ook niet. Elke klant mag altijd alles weigeren, zowel geadresseerde post als reclame. Maar waar het mij om gaat is dat jij op voorhand aangeeft geen hah te bezorgen bij winkeliers omdat deze daar toch niet in geïnteresseerd zijn. Maar tenzij een winkelier dit expliciet bij jou heeft aangegeven is het slechts een aanname van jouw kant. En je mag niet op voorhand bij een adres geen post of hah bezorgen enkel omdat jij DENKT dat de ontvanger er toch geen interesse in heeft.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die kunnen mensen toch ook gewoon weigeren? Zij zijn niet verplicht om post aan te nemen of reclame aan te nemen he.
Zolang je dat niet weet maakt het niet uit, maar als er dus geen brievenbus is moet je het altijd direct aan de klant afleveren.
Eventuele consequenties van belangrijke post niet aannemen is dan vanzelfsprekend ook voor hun.
Is dat (tegenwoordig) zo ja? Toen ik nog postbode speelde betekende 'geen bus', 'geen post'. Winkels liep ik dan wel meestal naar binnen om het op de toonbank of om het hoekje van de deur te gooien.quote:Op maandag 9 januari 2017 13:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die kunnen mensen toch ook gewoon weigeren? Zij zijn niet verplicht om post aan te nemen of reclame aan te nemen he.
Zolang je dat niet weet maakt het niet uit, maar als er dus geen brievenbus is moet je het altijd direct aan de klant afleveren.
Eventuele consequenties van belangrijke post niet aannemen is dan vanzelfsprekend ook voor hun.
Heel, heel lang geleden toen ik op de middelbare school zat kreeg een klasgenoot van me eens rond de 5000 gulden smartegeld omdat hij van zijn brommer gereden was en daar een litteken van 7 centimeter op zijn been aan over gehouden had. Hij was er dolblij mee: "5 ruggen en er stoer uitzien op het zwembad!".quote:Op maandag 9 januari 2017 14:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Als het goed is kan ik binnenkort een vergoeding verwachten ivm die hondenbeet, nog wel een stukje meer ook dan alleen voor de kosten vd prik. Ook omdat ik nog een litteken heb en voor de schrik . Maar dat is dan iig ook afgehandeld
volgens mij is dat ook nog steeds wel zo, geen bus is geen post, alleen bij winkels wordt een uitzondering gemaakt over het algemeen.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:15 schreef lololo het volgende:
[..]
Is dat (tegenwoordig) zo ja? Toen ik nog postbode speelde betekende 'geen bus', 'geen post'. Winkels liep ik dan wel meestal naar binnen om het op de toonbank of om het hoekje van de deur te gooien.
Moet je toch eens vragen of ze een brievenbus plaatsen voor als ze gesloten zijn. Zo niet, dan moet de post retour als ze dicht zijn, want je kunt het niet bezorgen.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja die hebben hier ook geen van allen een brievenbus. Ik leg de post ook altijd op de toonbank, maar dus wel zonder folders
Wel onhandig soms, want de kapper is niet altijd open als we met de post komen, en de bakker gaat in de vakantie soms een paar weken dicht. En de post blijft dan komen
tja, dan hoor je alles eigenlijk retour te sturen, anders hadden ze maar bewaarservice aan moeten vragen.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja die hebben hier ook geen van allen een brievenbus. Ik leg de post ook altijd op de toonbank, maar dus wel zonder folders
Wel onhandig soms, want de kapper is niet altijd open als we met de post komen, en de bakker gaat in de vakantie soms een paar weken dicht. En de post blijft dan komen
geen brievenbus + dicht is gewoon retour hier ja. Ik sticker toch al zeker 10 poststukken per loop, dus die kan er nog wel bij hoor.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:44 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
tja, dan hoor je alles eigenlijk retour te sturen, anders hadden ze maar bewaarservice aan moeten vragen.
Toen wij niet meer 'lokaal' zaten met ons postkantoor was de standaard oplossing daarvoor de post bewaren en als ze terug waren rekening sturen voor bewaarservice.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel onhandig soms, want de kapper is niet altijd open als we met de post komen, en de bakker gaat in de vakantie soms een paar weken dicht. En de post blijft dan komen
De concurrent gaf tenminste nog deze tip:quote:Op zaterdag 7 januari 2017 21:11 schreef Rafierafie het volgende:
Hier was het redelijk te doen met de gladheid. Ik heb wat langzamer dan anders gelopen.
Ik heb in elk geval geen enkel bericht voorbij zien komen over werken in deze omstandigheden. Zelfs geen "doe voorzichtig".
Het probleem met deze methode is dat de winkelier in feite gratis (op nogal omslachtige wijze) bewaarservice krijgt. Op den duur gaan ze er op rekenen dat de post uiteindelijk toch wel aankomt en zullen ze dus helemaal geen actie ondernemen om de post gewoon bezorgd te krijgen tijdens hun afwezigheid.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:39 schreef VixenFromHell het volgende:
De vakantiekracht had alles steeds hersteld naar hetzelfde adres, dus toen ik daar kwam had ik een redelijke stapel toen waren ze gelukkig wel net weer open. Op de stickers stond ook steeds wel iets over dat ze gesloten waren en geen bus hadden, dus hopelijk is de hint over gekomen
Of anders maar geen post, of later. (Zal ze ook een worst zijn, als ze een tijd gesloten zijn.) Maar... wat schetste mijn verbazing toen PostNL vorige zomer ineens vond dat wij gratis bewaarservice moesten gaan verlenen. PostNL kennende hebben ze daar vast reclame bijgestopt voor de betaalde bewaarservice.quote:Op maandag 9 januari 2017 23:57 schreef Zelva het volgende:
Ik stuurde die zooi van bedrijven/scholen altijd gewoon terug ja. Geen bus of volle bus en niet open, of te ver lopen om binnen te komen/iets te kunnen afgeven? Hoppa, zonder pardon retour. Was gekke Henkie niet. Je bent een bedrijf, dan mag je wel enige mate van professionaliteit verwachten.
weer bijzondere reactie's eronderquote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:22 schreef Rafierafie het volgende:
Zaterdag stond er een scanpakje in mijn takenlijst die niet in mijn tas zat. Ik heb dus de status aangepast naar "niet in mijn tas". Volgens track & trace was het pakketje zaterdag afgeleverd.
Vandaag stond hetzelfde pakketje niet in de takenlijst, maar zat deze wel in mijn tas. Het pakketje is vandaag gescand en bezorgd.
Track & trace beweert echter tot op heden dat het pakketje zaterdag al is afgeleverd.
Rijst bij mij (wederom) de vraag: waarom scannen we dan???
Meer nieuws over pakketjes:
http://www.ad.nl/binnenla(...)-je-gewoon~ac11ab8d/
Ik had afgelopen zaterdag ook zoiets. De pakketchauffeur (die nota bene weet dat ik ook bij PostNL werk) had zaterdag een aangetekend brievenbuspakje voor mij door de bus gegooid, en zelf een krabbel gezet. Ik klaag liever niet over collega's, maar dit is in feite gewoon valsheid in geschrifte. En dat terwijl ik nota bene gewoon thuis was, en hij dus gewoon aan had kunnen bellen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:49 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
weer bijzondere reactie's eronder
Dat was bij ons ook het argument om ze dus maar gewoon een rekening te sturen. Werd ook wel begrepen over het algemeen.quote:Op maandag 9 januari 2017 22:22 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het probleem met deze methode is dat de winkelier in feite gratis (op nogal omslachtige wijze) bewaarservice krijgt. Op den duur gaan ze er op rekenen dat de post uiteindelijk toch wel aankomt en zullen ze dus helemaal geen actie ondernemen om de post gewoon bezorgd te krijgen tijdens hun afwezigheid.
Mwah, over het algemeen zijn mensen (en daarmee dus bedrijven) niet zo professioneel is mijn ervaring . Bij PostNL dacht ik ook regelmatig "Hoe kan het dat dit soort dingen fout gaan in zo'n groot bedrijf wat ook de mond zo vol heeft van kwaliteit?". Teamcoaches en VM's die dingen maar gewoon lieten lopen, falend topmanagement met als dieptepunt het CVL-fiasco in 2012 ergens.quote:Op maandag 9 januari 2017 23:57 schreef Zelva het volgende:
Ik stuurde die zooi van bedrijven/scholen altijd gewoon terug ja. Geen bus of volle bus en niet open, of te ver lopen om binnen te komen/iets te kunnen afgeven? Hoppa, zonder pardon retour. Was gekke Henkie niet. Je bent een bedrijf, dan mag je wel enige mate van professionaliteit verwachten.
Waar ik me vooral aan erger is dat er vaak nog steeds geen mogelijkheid is om gewoon je muik regelrecht naar een afhaalpunt te laten sturen. Dan kom ik het daar wel een keer ophalen als het me zo uitkomt.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:49 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
weer bijzondere reactie's eronder
Tot op heden is dit volgens mij alleen mogelijk bij bepaalde webshops. Bij bijv. de Bijenkorf kun je je bestelling rechtstreeks naar de retailer laten sturen, en bij bol.com rechtstreeks naar Albert Heijn.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:39 schreef lololo het volgende:
[..]
Waar ik me vooral aan erger is dat er vaak nog steeds geen mogelijkheid is om gewoon je muik regelrecht naar een afhaalpunt te laten sturen. Dan kom ik het daar wel een keer ophalen als het me zo uitkomt.
Nee dat is NIET conform de afspraken en het lijkt helaas op meer plekken voor te komen dat er gestuurd wordt op vroegtijdig stemmen....quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:24 schreef Rafierafie het volgende:
Aanstaande dinsdag moet ik aangeven of ik akkoord ga met de nieuwe looptijden.
Ik dacht dat we tot het einde van januari zouden hebben om te kijken of de nieuwe tijden haalbaar zijn. Is dat weer alleen hier?
Tot nu toe heb ik deze maand nog niet een keer onder de huidige looptijden gezeten en ik hoop dan ook dat veel collega's bezwaar gaan maken dinsdag.
Schokkend hequote:Op donderdag 12 januari 2017 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
Dus de oude looptijden waren ook al niet haalbaar?
Ja, hier ook a.s. dinsdag. Ik hoop dat mensen massaal protest aantekenen, want van veel wijken waren de oude tijden al nauwelijks haalbaar, dus die nieuwe tijden zijn in veel gevallen al helemaal godsonmogelijk. Met name op dinsdag is hier flink de botte bijl gehanteerd, op de andere dagen van de week valt de schade mee, maar vergeet niet dat ze ons in september alweer willen gaan korten. En dat terwijl deze korting gebaseerd is op 11% minder post, terwijl de TC's hier zelf al ruiterlijk toegeven dat die inschatting veel te hoog is.quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:24 schreef Rafierafie het volgende:
Aanstaande dinsdag moet ik aangeven of ik akkoord ga met de nieuwe looptijden.
Ik dacht dat we tot het einde van januari zouden hebben om te kijken of de nieuwe tijden haalbaar zijn. Is dat weer alleen hier?
Tot nu toe heb ik deze maand nog niet een keer onder de huidige looptijden gezeten en ik hoop dan ook dat veel collega's bezwaar gaan maken dinsdag.
Raar toch? Lijkt me dat er best veel vraag naar is.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tot op heden is dit volgens mij alleen mogelijk bij bepaalde webshops. Bij bijv. de Bijenkorf kun je je bestelling rechtstreeks naar de retailer laten sturen, en bij bol.com rechtstreeks naar Albert Heijn.
die 3000k moet zeker weer verdiend wordenquote:Op donderdag 12 januari 2017 11:33 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Schokkend he
Ik zou met de nieuwe tijden een gigantisch stuk kwijtraken aan tijd. Bezwaar gemaakt, nu krijg ik op alle piekdagen er een kwartier bij. Ik plus gemiddeld zo tussen de 20 en 40 minuten bij.
Ergens zijn ze in de berekening gewoon vergeten dat ik 60 huizen er bij heb gekregen en er nog 30 in aanbouw zijn.
Ik denk dat ik straks evengoed gewoon op ja druk. Het is het gezeik ook niet waard om het niet te doen. Kan daarna altijd nog bij plussen.
idd, gaat nergens over, er moet nog tijd terugbetaald worden(teveel ingehouden afgelopen jaren) stel voor een eenmalige belastingvrije uitkering van 2.5k voor iedere medewerker op straatquote:Op donderdag 12 januari 2017 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, hier ook a.s. dinsdag. Ik hoop dat mensen massaal protest aantekenen, want van veel wijken waren de oude tijden al nauwelijks haalbaar, dus die nieuwe tijden zijn in veel gevallen al helemaal godsonmogelijk. Met name op dinsdag is hier flink de botte bijl gehanteerd, op de andere dagen van de week valt de schade mee, maar vergeet niet dat ze ons in september alweer willen gaan korten. En dat terwijl deze korting gebaseerd is op 11% minder post, terwijl de TC's hier zelf al ruiterlijk toegeven dat die inschatting veel te hoog is.
Ik merk hier nu met name op de dinsdag juist een flinke toename van de hoeveelheid post, regelmatig zijn het donderdagse hoeveelheden. En op de daldagen is het elke keer een soort Sinterklaasfeest met steeds groter wordende pakjes. Niet alleen de bekende dikke Chinezen, maar ook grote pakketten van DHL en Royal Mail tref ik aan in mijn tassen. Met name bij flatwijken ben je veel extra tijd kwijt met aanbellen, wachten tot iemand de deur open doet, wachten op de lift naar de 8e etage (er lijkt een exponentieel verband te bestaan tussen de verdieping waarop mensen wonen het het aantal pakjes dat ze bestellen), naar de 8e etage, heel de galerij aflopen, terug naar de lift (die natuurlijk net weg is), weer wachten, en dan weer met de lift terug naar beneden. Drie van zulke pakjes en je bent gelijk een half uur langer bezig.
hoezo? Als het goed is heb je die tijd gewoon bijgeplust en ben je dus niks tekort gekomen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:40 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
idd, gaat nergens over, er moet nog tijd terugbetaald worden(teveel ingehouden afgelopen jaren) stel voor een eenmalige belastingvrije uitkering van 2.5k voor iedere medewerker op straat
Big Brother is watching youquote:Op vrijdag 13 januari 2017 17:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, de TC kan ook zien welke versie vd app je draait, en wie er dus nog niet geupdate heeft.
Hier een wijk vol van die dingen, daarnaast ook een wijk met vlondertrappen waar de helft van de bewoners de ideale groene buitenbrievenbuis aan de stoep heeft vervangen door een onhandig exemplaar boven aan de trap Maar bij die vlonders let ik al heel goed op. Dat deed ik vandaag niet bij een paar besneeuwde tegels, en daardoor stond ik bijna in een volledige split in de voortuinquote:Op zaterdag 14 januari 2017 18:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier hagel, ijsregen en onweer.
Bij dezen wil ik tevens de wens uitspreken dat iedereen die van die geinige (not) houten vlondertjes in de voortuin heeft liggen er over uitglijdt en zijn of haar nek breekt.
twitter:PostNL twitterde op zaterdag 14-01-2017 om 18:01:19 @joskeposke Hoi Jos! Postbode en postbezorger is hetzelfde tegenwoordig en die zijn gewoon op pad gegaan, in principe! Heb je post gemist? reageer retweet
quote:Op zaterdag 14 januari 2017 21:22 schreef VixenFromHell het volgende:twitter:PostNL twitterde op zaterdag 14-01-2017 om 18:01:19 @joskeposke Hoi Jos! Postbode en postbezorger is hetzelfde tegenwoordig en die zijn gewoon op pad gegaan, in principe! Heb je post gemist? reageer retweet
Vorige week had ik er ook eentje tussen zitten. Ik heb het ding gescand en bij de betreffende mensen in de bus gedaan.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 22:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat ja.
Ik had ook wel weer een mooie. Handtekening voor ontvangst zending ertussen. Dus gebeld, ja kun je hem naar het servicepunt brengen? Daar was bij de medewerksters wat onduidelijkheid wat er mee moest gebeuren. Begonnen al over overnemen (zo noemen ze het afgeven van die pakjes hier iig), maar was natuurlijk niet de bedoeling dat het afgehaald zou worden. Uiteindelijk na wat aandringen hebben ze hem toch maar aangenomen om bij de rest vd pakketten te leggen die door postnl opgehaald worden. Ze vroegen al of ik hem terug kon brengen naar het sorteercentrum oid
Ik heb wel eens een mail van de gemeente (afdeling gegevensbeheer) naar PostNL onder ogen gehad. Dat ging over huisnummers die "gesplitst" werden. Er kwamen dus huisnummers bij. Het is dus de gemeente die PostNL opdracht geeft om huisnummers toe te voegen. Ik denk daarom dat je kennis het beste kan blijven aandringen bij de gemeente.quote:
Zal wel goed zijn, die opdracht kregen wij in december van hogerhand. En daar betalen mensen dan ruim acht euro voor.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vorige week had ik er ook eentje tussen zitten. Ik heb het ding gescand en bij de betreffende mensen in de bus gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |