Moet je toch eens vragen of ze een brievenbus plaatsen voor als ze gesloten zijn. Zo niet, dan moet de post retour als ze dicht zijn, want je kunt het niet bezorgen.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja die hebben hier ook geen van allen een brievenbus. Ik leg de post ook altijd op de toonbank, maar dus wel zonder folders
Wel onhandig soms, want de kapper is niet altijd open als we met de post komen, en de bakker gaat in de vakantie soms een paar weken dicht. En de post blijft dan komen
tja, dan hoor je alles eigenlijk retour te sturen, anders hadden ze maar bewaarservice aan moeten vragen.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja die hebben hier ook geen van allen een brievenbus. Ik leg de post ook altijd op de toonbank, maar dus wel zonder folders
Wel onhandig soms, want de kapper is niet altijd open als we met de post komen, en de bakker gaat in de vakantie soms een paar weken dicht. En de post blijft dan komen
geen brievenbus + dicht is gewoon retour hier ja. Ik sticker toch al zeker 10 poststukken per loop, dus die kan er nog wel bij hoor.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:44 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
tja, dan hoor je alles eigenlijk retour te sturen, anders hadden ze maar bewaarservice aan moeten vragen.
Toen wij niet meer 'lokaal' zaten met ons postkantoor was de standaard oplossing daarvoor de post bewaren en als ze terug waren rekening sturen voor bewaarservice.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel onhandig soms, want de kapper is niet altijd open als we met de post komen, en de bakker gaat in de vakantie soms een paar weken dicht. En de post blijft dan komen
De concurrent gaf tenminste nog deze tip:quote:Op zaterdag 7 januari 2017 21:11 schreef Rafierafie het volgende:
Hier was het redelijk te doen met de gladheid. Ik heb wat langzamer dan anders gelopen.
Ik heb in elk geval geen enkel bericht voorbij zien komen over werken in deze omstandigheden. Zelfs geen "doe voorzichtig".
Het probleem met deze methode is dat de winkelier in feite gratis (op nogal omslachtige wijze) bewaarservice krijgt. Op den duur gaan ze er op rekenen dat de post uiteindelijk toch wel aankomt en zullen ze dus helemaal geen actie ondernemen om de post gewoon bezorgd te krijgen tijdens hun afwezigheid.quote:Op maandag 9 januari 2017 14:39 schreef VixenFromHell het volgende:
De vakantiekracht had alles steeds hersteld naar hetzelfde adres, dus toen ik daar kwam had ik een redelijke stapel toen waren ze gelukkig wel net weer open. Op de stickers stond ook steeds wel iets over dat ze gesloten waren en geen bus hadden, dus hopelijk is de hint over gekomen
Of anders maar geen post, of later. (Zal ze ook een worst zijn, als ze een tijd gesloten zijn.) Maar... wat schetste mijn verbazing toen PostNL vorige zomer ineens vond dat wij gratis bewaarservice moesten gaan verlenen. PostNL kennende hebben ze daar vast reclame bijgestopt voor de betaalde bewaarservice.quote:Op maandag 9 januari 2017 23:57 schreef Zelva het volgende:
Ik stuurde die zooi van bedrijven/scholen altijd gewoon terug ja. Geen bus of volle bus en niet open, of te ver lopen om binnen te komen/iets te kunnen afgeven? Hoppa, zonder pardon retour. Was gekke Henkie niet. Je bent een bedrijf, dan mag je wel enige mate van professionaliteit verwachten.
weer bijzondere reactie's eronderquote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:22 schreef Rafierafie het volgende:
Zaterdag stond er een scanpakje in mijn takenlijst die niet in mijn tas zat. Ik heb dus de status aangepast naar "niet in mijn tas". Volgens track & trace was het pakketje zaterdag afgeleverd.
Vandaag stond hetzelfde pakketje niet in de takenlijst, maar zat deze wel in mijn tas. Het pakketje is vandaag gescand en bezorgd.
Track & trace beweert echter tot op heden dat het pakketje zaterdag al is afgeleverd.
Rijst bij mij (wederom) de vraag: waarom scannen we dan???
Meer nieuws over pakketjes:
http://www.ad.nl/binnenla(...)-je-gewoon~ac11ab8d/
Ik had afgelopen zaterdag ook zoiets. De pakketchauffeur (die nota bene weet dat ik ook bij PostNL werk) had zaterdag een aangetekend brievenbuspakje voor mij door de bus gegooid, en zelf een krabbel gezet. Ik klaag liever niet over collega's, maar dit is in feite gewoon valsheid in geschrifte. En dat terwijl ik nota bene gewoon thuis was, en hij dus gewoon aan had kunnen bellen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:49 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
weer bijzondere reactie's eronder
Dat was bij ons ook het argument om ze dus maar gewoon een rekening te sturen. Werd ook wel begrepen over het algemeen.quote:Op maandag 9 januari 2017 22:22 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het probleem met deze methode is dat de winkelier in feite gratis (op nogal omslachtige wijze) bewaarservice krijgt. Op den duur gaan ze er op rekenen dat de post uiteindelijk toch wel aankomt en zullen ze dus helemaal geen actie ondernemen om de post gewoon bezorgd te krijgen tijdens hun afwezigheid.
Mwah, over het algemeen zijn mensen (en daarmee dus bedrijven) niet zo professioneel is mijn ervaring . Bij PostNL dacht ik ook regelmatig "Hoe kan het dat dit soort dingen fout gaan in zo'n groot bedrijf wat ook de mond zo vol heeft van kwaliteit?". Teamcoaches en VM's die dingen maar gewoon lieten lopen, falend topmanagement met als dieptepunt het CVL-fiasco in 2012 ergens.quote:Op maandag 9 januari 2017 23:57 schreef Zelva het volgende:
Ik stuurde die zooi van bedrijven/scholen altijd gewoon terug ja. Geen bus of volle bus en niet open, of te ver lopen om binnen te komen/iets te kunnen afgeven? Hoppa, zonder pardon retour. Was gekke Henkie niet. Je bent een bedrijf, dan mag je wel enige mate van professionaliteit verwachten.
Waar ik me vooral aan erger is dat er vaak nog steeds geen mogelijkheid is om gewoon je muik regelrecht naar een afhaalpunt te laten sturen. Dan kom ik het daar wel een keer ophalen als het me zo uitkomt.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:49 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
weer bijzondere reactie's eronder
Tot op heden is dit volgens mij alleen mogelijk bij bepaalde webshops. Bij bijv. de Bijenkorf kun je je bestelling rechtstreeks naar de retailer laten sturen, en bij bol.com rechtstreeks naar Albert Heijn.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:39 schreef lololo het volgende:
[..]
Waar ik me vooral aan erger is dat er vaak nog steeds geen mogelijkheid is om gewoon je muik regelrecht naar een afhaalpunt te laten sturen. Dan kom ik het daar wel een keer ophalen als het me zo uitkomt.
Nee dat is NIET conform de afspraken en het lijkt helaas op meer plekken voor te komen dat er gestuurd wordt op vroegtijdig stemmen....quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:24 schreef Rafierafie het volgende:
Aanstaande dinsdag moet ik aangeven of ik akkoord ga met de nieuwe looptijden.
Ik dacht dat we tot het einde van januari zouden hebben om te kijken of de nieuwe tijden haalbaar zijn. Is dat weer alleen hier?
Tot nu toe heb ik deze maand nog niet een keer onder de huidige looptijden gezeten en ik hoop dan ook dat veel collega's bezwaar gaan maken dinsdag.
Schokkend hequote:Op donderdag 12 januari 2017 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
Dus de oude looptijden waren ook al niet haalbaar?
Ja, hier ook a.s. dinsdag. Ik hoop dat mensen massaal protest aantekenen, want van veel wijken waren de oude tijden al nauwelijks haalbaar, dus die nieuwe tijden zijn in veel gevallen al helemaal godsonmogelijk. Met name op dinsdag is hier flink de botte bijl gehanteerd, op de andere dagen van de week valt de schade mee, maar vergeet niet dat ze ons in september alweer willen gaan korten. En dat terwijl deze korting gebaseerd is op 11% minder post, terwijl de TC's hier zelf al ruiterlijk toegeven dat die inschatting veel te hoog is.quote:Op donderdag 12 januari 2017 09:24 schreef Rafierafie het volgende:
Aanstaande dinsdag moet ik aangeven of ik akkoord ga met de nieuwe looptijden.
Ik dacht dat we tot het einde van januari zouden hebben om te kijken of de nieuwe tijden haalbaar zijn. Is dat weer alleen hier?
Tot nu toe heb ik deze maand nog niet een keer onder de huidige looptijden gezeten en ik hoop dan ook dat veel collega's bezwaar gaan maken dinsdag.
Raar toch? Lijkt me dat er best veel vraag naar is.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tot op heden is dit volgens mij alleen mogelijk bij bepaalde webshops. Bij bijv. de Bijenkorf kun je je bestelling rechtstreeks naar de retailer laten sturen, en bij bol.com rechtstreeks naar Albert Heijn.
die 3000k moet zeker weer verdiend wordenquote:Op donderdag 12 januari 2017 11:33 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Schokkend he
Ik zou met de nieuwe tijden een gigantisch stuk kwijtraken aan tijd. Bezwaar gemaakt, nu krijg ik op alle piekdagen er een kwartier bij. Ik plus gemiddeld zo tussen de 20 en 40 minuten bij.
Ergens zijn ze in de berekening gewoon vergeten dat ik 60 huizen er bij heb gekregen en er nog 30 in aanbouw zijn.
Ik denk dat ik straks evengoed gewoon op ja druk. Het is het gezeik ook niet waard om het niet te doen. Kan daarna altijd nog bij plussen.
idd, gaat nergens over, er moet nog tijd terugbetaald worden(teveel ingehouden afgelopen jaren) stel voor een eenmalige belastingvrije uitkering van 2.5k voor iedere medewerker op straatquote:Op donderdag 12 januari 2017 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, hier ook a.s. dinsdag. Ik hoop dat mensen massaal protest aantekenen, want van veel wijken waren de oude tijden al nauwelijks haalbaar, dus die nieuwe tijden zijn in veel gevallen al helemaal godsonmogelijk. Met name op dinsdag is hier flink de botte bijl gehanteerd, op de andere dagen van de week valt de schade mee, maar vergeet niet dat ze ons in september alweer willen gaan korten. En dat terwijl deze korting gebaseerd is op 11% minder post, terwijl de TC's hier zelf al ruiterlijk toegeven dat die inschatting veel te hoog is.
Ik merk hier nu met name op de dinsdag juist een flinke toename van de hoeveelheid post, regelmatig zijn het donderdagse hoeveelheden. En op de daldagen is het elke keer een soort Sinterklaasfeest met steeds groter wordende pakjes. Niet alleen de bekende dikke Chinezen, maar ook grote pakketten van DHL en Royal Mail tref ik aan in mijn tassen. Met name bij flatwijken ben je veel extra tijd kwijt met aanbellen, wachten tot iemand de deur open doet, wachten op de lift naar de 8e etage (er lijkt een exponentieel verband te bestaan tussen de verdieping waarop mensen wonen het het aantal pakjes dat ze bestellen), naar de 8e etage, heel de galerij aflopen, terug naar de lift (die natuurlijk net weg is), weer wachten, en dan weer met de lift terug naar beneden. Drie van zulke pakjes en je bent gelijk een half uur langer bezig.
hoezo? Als het goed is heb je die tijd gewoon bijgeplust en ben je dus niks tekort gekomen.quote:Op donderdag 12 januari 2017 18:40 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
idd, gaat nergens over, er moet nog tijd terugbetaald worden(teveel ingehouden afgelopen jaren) stel voor een eenmalige belastingvrije uitkering van 2.5k voor iedere medewerker op straat
Big Brother is watching youquote:Op vrijdag 13 januari 2017 17:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, de TC kan ook zien welke versie vd app je draait, en wie er dus nog niet geupdate heeft.
Hier een wijk vol van die dingen, daarnaast ook een wijk met vlondertrappen waar de helft van de bewoners de ideale groene buitenbrievenbuis aan de stoep heeft vervangen door een onhandig exemplaar boven aan de trap Maar bij die vlonders let ik al heel goed op. Dat deed ik vandaag niet bij een paar besneeuwde tegels, en daardoor stond ik bijna in een volledige split in de voortuinquote:Op zaterdag 14 januari 2017 18:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier hagel, ijsregen en onweer.
Bij dezen wil ik tevens de wens uitspreken dat iedereen die van die geinige (not) houten vlondertjes in de voortuin heeft liggen er over uitglijdt en zijn of haar nek breekt.
twitter:PostNL twitterde op zaterdag 14-01-2017 om 18:01:19 @joskeposke Hoi Jos! Postbode en postbezorger is hetzelfde tegenwoordig en die zijn gewoon op pad gegaan, in principe! Heb je post gemist? reageer retweet
quote:Op zaterdag 14 januari 2017 21:22 schreef VixenFromHell het volgende:twitter:PostNL twitterde op zaterdag 14-01-2017 om 18:01:19 @joskeposke Hoi Jos! Postbode en postbezorger is hetzelfde tegenwoordig en die zijn gewoon op pad gegaan, in principe! Heb je post gemist? reageer retweet
Vorige week had ik er ook eentje tussen zitten. Ik heb het ding gescand en bij de betreffende mensen in de bus gedaan.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 22:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat ja.
Ik had ook wel weer een mooie. Handtekening voor ontvangst zending ertussen. Dus gebeld, ja kun je hem naar het servicepunt brengen? Daar was bij de medewerksters wat onduidelijkheid wat er mee moest gebeuren. Begonnen al over overnemen (zo noemen ze het afgeven van die pakjes hier iig), maar was natuurlijk niet de bedoeling dat het afgehaald zou worden. Uiteindelijk na wat aandringen hebben ze hem toch maar aangenomen om bij de rest vd pakketten te leggen die door postnl opgehaald worden. Ze vroegen al of ik hem terug kon brengen naar het sorteercentrum oid
Ik heb wel eens een mail van de gemeente (afdeling gegevensbeheer) naar PostNL onder ogen gehad. Dat ging over huisnummers die "gesplitst" werden. Er kwamen dus huisnummers bij. Het is dus de gemeente die PostNL opdracht geeft om huisnummers toe te voegen. Ik denk daarom dat je kennis het beste kan blijven aandringen bij de gemeente.quote:
Zal wel goed zijn, die opdracht kregen wij in december van hogerhand. En daar betalen mensen dan ruim acht euro voor.quote:Op zaterdag 14 januari 2017 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vorige week had ik er ook eentje tussen zitten. Ik heb het ding gescand en bij de betreffende mensen in de bus gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |