Waarom zou een moslim die helemaal niets met terreur te maken heeft zich en plein public tegen elke aanslag moeten uitspreken? Waarom zou iemand zich moeten verontschuldigen voor wandaden die een ander uit naam van zijn geloof pleegt? Ten tweede zijn er talloze voorbeelden van moslims. inclusief geestelijk leiders, die zich openbaar uitspreken tegen geweld. Maar elke keer als daar voorbeelden van worden genoemd (zie het Brussel-aanslagtopic) dan wordt dat niet serieus genomen of "zullen ze wel een dubbele agenda hebben".quote:Op donderdag 22 december 2016 09:28 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Vroeger kon ik nog zo relativeren ja maar na al deze ellende keer op keer, nee sorry het geloof Islam is gewoon slecht voor elke moslim, wat voor signalen van oh wat erg of mensen in opstand zie je van moslims dan? Blijkbaar vinden zij het allemaal niet zo erg..
ik ben gewoon #moslimmoe, sorry..quote:Op donderdag 22 december 2016 09:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waarom zou een moslim die helemaal niets met terreur te maken heeft zich en plein public tegen elke aanslag moeten uitspreken? Waarom zou iemand zich moeten verontschuldigen voor wandaden die een ander uit naam van zijn geloof pleegt? Ten tweede zijn er talloze voorbeelden van moslims. inclusief geestelijk leiders, die zich openbaar uitspreken tegen geweld. Maar elke keer als daar voorbeelden van worden genoemd (zie het Brussel-aanslagtopic) dan wordt dat niet serieus genomen of "zullen ze wel een dubbele agenda hebben".
Moet nu ook elke moslim zich verontschuldigen voor wat die ouders hebben gedaan? Of zijn ze anders volgens jou medeplichtig?quote:Op donderdag 22 december 2016 09:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
ik ben gewoon #moslimmoe, sorry..
Helemaal als ja dan dit ook weer leest, je eigen fucking dochter
NWS / ’Jihadouders sturen meisjes op zelfmoordmissie’
Dan wil je het niet zien. Want er is zat van. Geschokte en veroordelende reacties op sociale media, heb foto's gezien van moslims die met protest shirts aan in een groep zich ertegen uitspraken etc. Doe je ogen open, ze zijn er heus. Dat niet elke moslim in jouw buurt met een sorry-wat-errug-spandoek loopt nu zegt niks.quote:Op donderdag 22 december 2016 09:28 schreef WhateverWhatever het volgende:
wat voor signalen van oh wat erg of mensen in opstand zie je van moslims dan? Blijkbaar vinden zij het allemaal niet zo erg dat er weer wat ongelovigen gestorven zijn....
quote:Op donderdag 22 december 2016 09:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Moet nu ook elke moslim zich verontschuldigen voor wat die ouders hebben gedaan? Of zijn ze anders volgens jou medeplichtig?
Ik ben ook heel negatief, ik kan er niks aan doen, het maakt mij boos en het is ook onbegrip en tuurlijk weet ik dat niet elke moslim zo is, maar dat er iets moet gebeuren is zeker.quote:Op donderdag 22 december 2016 09:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan wil je het niet zien. Want er is zat van. Geschokte en veroordelende reacties op sociale media, heb foto's gezien van moslims die met protest shirts aan in een groep zich ertegen uitspraken etc. Doe je ogen open, ze zijn er heus. Dat niet elke moslim in jouw buurt met een sorry-wat-errug-spandoek loopt nu zegt niks.
Heb jij ook overal openlijk afstand van genomen als een niet-moslim iets deed? Alle keren?
Niet om je als kastelein weg te zetten, maar doe wat aan je perceptie. Laat enkele voorbeelden niet je beeld voor een grote groep aantasten.quote:Op donderdag 22 december 2016 09:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
ik ben gewoon #moslimmoe, sorry..
Helemaal als ja dan dit ook weer leest, je eigen fucking dochter
NWS / ’Jihadouders sturen meisjes op zelfmoordmissie’
en is iedere katholiek is mede schuldig volgens jou?quote:Op donderdag 22 december 2016 09:33 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nou, bij deze.. net zo erg
Wilders met Stalin en Hitler vergelijken, man man man. schaam je...quote:Op donderdag 22 december 2016 09:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Niet om je als kastelein weg te zetten, maar doe wat aan je perceptie. Laat enkele voorbeelden niet je beeld voor een grote groep aantasten.
Hitler, Stalin, Wilders, Jean-Pierre Papin: ik heb nog steeds respect voor mijn blanke buurman en weet dat deze heerschappen uitzonderingen zijn.²
Zie eerdere reactiequote:Op donderdag 22 december 2016 09:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
en is iedere katholiek is mede schuldig volgens jou?
Dus er zijn maar 2 groepen? Moslims en niet-moslims? Gelachen.quote:Op donderdag 22 december 2016 09:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan wil je het niet zien. Want er is zat van. Geschokte en veroordelende reacties op sociale media, heb foto's gezien van moslims die met protest shirts aan in een groep zich ertegen uitspraken etc. Doe je ogen open, ze zijn er heus. Dat niet elke moslim in jouw buurt met een sorry-wat-errug-spandoek loopt nu zegt niks.
Heb jij ook overal openlijk afstand van genomen als een niet-moslim iets deed? Alle keren?
Oh, ik heb je te hoog ingeschat. Ik had je begrijpend lezen toebedeeld.quote:Op donderdag 22 december 2016 09:43 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Wilders met Stalin en Hitler vergelijken, man man man. schaam je...
Omdat als er geen leiders binnen de gemeenschap opstaan die voor hervormingen staan er niets gaat veranderen binnen het geloof.quote:Op donderdag 22 december 2016 09:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waarom zou een moslim die helemaal niets met terreur te maken heeft zich en plein public tegen elke aanslag moeten uitspreken? Waarom zou iemand zich moeten verontschuldigen voor wandaden die een ander uit naam van zijn geloof pleegt? Ten tweede zijn er talloze voorbeelden van moslims. inclusief geestelijk leiders, die zich openbaar uitspreken tegen geweld. Maar elke keer als daar voorbeelden van worden genoemd (zie het Brussel-aanslagtopic) dan wordt dat niet serieus genomen of "zullen ze wel een dubbele agenda hebben".
Daarom doe ik hier dus niet aan mee. Vaak genoeg gezien dat Moslims een knieval maken en zich afzetten en zelfs excuseren voor het gedrag van die 3 of 4 geloofsgenoten. Maar het wordt toch niet gehoord.quote:Op donderdag 22 december 2016 09:45 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Omdat als er geen leiders binnen de gemeenschap opstaan die voor hervormingen staan er niets gaat veranderen binnen het geloof.
Met doen alsof iedere moslim een terrorist is of het terrorisme steunt zal er niet veel verbeteren. Als je mensen naast je wil hebben in de strijd tegen terrorisme dan moet je niet steeds doen alsof ze alleen maar lijnrecht tegenover je kunnen staan.quote:Op donderdag 22 december 2016 09:41 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
[..]
Ik ben ook heel negatief, ik kan er niks aan doen, het maakt mij boos en het is ook onbegrip en tuurlijk weet ik dat niet elke moslim zo is, maar dat er iets moet gebeuren is zeker.
Precies. Blijkbaar vinden de moslims het allemaal wel best dat er zoveel debielen zijn die in de naam van hun god aanslagen plegen. En ze worden ook beschermd. Dus dan trek ik mijn conclusies.quote:Op donderdag 22 december 2016 09:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarom doe ik hier dus niet aan mee. Vaak genoeg gezien dat Moslims een knieval maken en zich afzetten en zelfs excuseren voor het gedrag van die 3 of 4 geloofsgenoten. Maar het wordt toch niet gehoord.
Dan niet.²
Ik snap je gevoel ook best en je bent er gelukig eerlijk over dat je beseft dat in zijn geheel moslimmoe zijn irrationeel is. Geloof me, het overgrote deel vindt dit net zo erg als jij. Of nog erger, want zij worden er vaak op aangekeken.quote:Op donderdag 22 december 2016 09:41 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
[..]
Ik ben ook heel negatief, ik kan er niks aan doen, het maakt mij boos en het is ook onbegrip en tuurlijk weet ik dat niet elke moslim zo is, maar dat er iets moet gebeuren is zeker.
Je hebt gelijk hoor. Het zijn incidentjes, geen algemeen langdurig probleem.quote:Op donderdag 22 december 2016 09:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarom doe ik hier dus niet aan mee. Vaak genoeg gezien dat Moslims een knieval maken en zich afzetten en zelfs excuseren voor het gedrag van die 3 of 4 geloofsgenoten. Maar het wordt toch niet gehoord.
Dan niet.²
BAN Sheeboy, is sheeboy trouwens hetzelfde als ladyboy?quote:Op donderdag 22 december 2016 09:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh, ik heb je te hoog ingeschat. Ik had je begrijpend lezen toebedeeld.²
Graag gedaan. En je snapt best wat ik bedoel, alles opnoemen is onmogelijk. Maar ik ben blij dat ik je heb kunnen laten lachen. Ook al is het niet om te lachen, jij hebt er lol van. Fijnquote:Op donderdag 22 december 2016 09:44 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dus er zijn maar 2 groepen? Moslims en niet-moslims? Gelachen.
Hoe haal je dat in vredesnaam uit zijn post.quote:Op donderdag 22 december 2016 09:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor. Het zijn incidentjes, geen algemeen langdurig probleem.
Als er een handboek uitkwam voor Atheisten en er stond in dat we naar de Atheisten hemel gingen als we maar moorden uit naam van ons Atheisme zou ik er snel klaar mee zijn hoor.quote:Op donderdag 22 december 2016 09:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Graag gedaan. En je snapt best wat ik bedoel, alles opnoemen is onmogelijk. Maar ik ben blij dat ik je heb kunnen laten lachen. Ook al is het niet om te lachen, jij hebt er lol van. Fijn
Hij heeft het over "3 of 4 geloofsgenoten". Dat is een beetje een onderschatting van het probleem, om het maar voorzichtig uit te drukken.quote:Op donderdag 22 december 2016 09:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe haal je dat in vredesnaam uit zijn post.
Die Pakistaan is dus op de vlucht geslagen? Zou hij er toch iets mee te maken hebben?quote:De 23-jarige Naveed Baluch werd sinds zijn vrijlating echter niet meer gezien, zo zegt zijn neef Waheed - die bij Baluch was op het moment van de arrestatie - aan The Daily Mail. “De hele familie is erg ongerust. Baluch kan niet lezen en is mentaal niet in orde. We hebben hem al proberen te bereiken, maar tevergeefs. Niemand heeft hem nog gezien en zijn telefoon staat uit.”
Dat je , na de zoveelste aanslag, onderhand wel mag verwachten dat er vanuit die groep met een groter duidelijk statement naar buiten wordt gebracht. Dus, dat er na elke aanslag dezelfde ("kleine") groep zijn afschuw uitspreekt, is na de tiende keer wel klaar. Jij accepteert na de twaalfde keer dat je zoon of dochter de vaas kapot gooit, de "sorry" ook niet meer.quote:Op donderdag 22 december 2016 09:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe haal je dat in vredesnaam uit zijn post.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |