Dat filmpje kan ik er nog wel even bijzetten ja.quote:Op woensdag 21 december 2016 19:53 schreef opgebaarde het volgende:
Ik had het gemist, daarstraks het filmpje gekeken en dat ik de ogen relatief droog hield was doordat pa er zo luchtig over deed. De fak zeg, 6 jaar
Ik denk dat je het als gezin ook een plaatsje moet geven, vooral voor Tijn zelf. Als ze allemaal verdrietig gaan doen is het voor hem alleen maar slechter.quote:Op woensdag 21 december 2016 19:59 schreef luukert het volgende:
So ik hoorde dit vanochtend live op de radio, heel aangrijpend verhaal. Diepe bewondering ook voor de manier waarop de vader van Tijn hiermee om gaat.
quote:Op woensdag 21 december 2016 20:19 schreef MaGNeT het volgende:
Kleine bijdrage gedoneerd, zo gepiept via iDeal.
Zorg dat FOK! ook in de supporterslijst voorbijscrollt!
quote:Op woensdag 21 december 2016 20:59 schreef byah het volgende:
Het is behoorlijk interessant, nog nooit wat gedoneerd maar wel altijd SR gevolgd. Dit jaar nog amper wat van SR gezien, maar dit verhaal en deze actie maakt echt wat in me los en ik heb de reportages met tranen in m'n ogen gekeken (zeer waarschijnlijk doordat ik inmiddels zelf vader ben van een zoon). Dus Tijn, mijn eerste 50,- voor SR zijn stiekem ook een beetje voor jou!
twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 21-12-2016 om 20:24:48Geweldige actie #tijn ik doe natuurlijk mee! Je bent een topper!#lakaan #sr16 #heelhollandlakt… https://t.co/fnMd0WxZ8p reageer retweet
Ja.quote:
Een donatie had ik dan van jou toch wel verwachtquote:
Dan ken je me niet zo goedquote:Op woensdag 21 december 2016 21:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Een donatie had ik dan van jou toch wel verwacht
Ik dacht het dan ook niet op basis van je karakterquote:
Op basis van mijn financiele situatie overduidelijk ook niet, dus geen idee waar je dat dan wél vandaan haaltquote:Op woensdag 21 december 2016 21:42 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik dacht het dan ook niet op basis van je karakter
Lotgenoten? Geen idee. Misschien makkelijk gedacht hoorquote:Op woensdag 21 december 2016 21:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Op basis van mijn financiele situatie overduidelijk ook niet, dus geen idee waar je dat dan wél vandaan haalt
Je hoeft je niet te verantwoorden. Geef alleen als je er achter staat, niet om groepsdruk.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Lotgenoten? Geen idee. Misschien makkelijk gedacht hoor
Dat bedoel ik dan ook niet.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je hoeft je niet te verantwoorden. Geef alleen als je er achter staat, niet om groepsdruk.
Ik zou het bijzonder onsmakelijk vinden om alleen omdat ik dood aan het gaan ben om geld te gaan bedelen. Juist in mijn situatie dus nietquote:Op woensdag 21 december 2016 21:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Lotgenoten? Geen idee. Misschien makkelijk gedacht hoor
Dan moet je het eerste linkje even bekijken.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:51 schreef Meike26 het volgende:
Misschien ben ik een spelbreker, maar waarom zou ik geld doneren via deze actie, waarbij het geld gaat naar kinderen in verre landen terwijl je ook geld kan doneren aan een doel dat dichterbij Tijn staat en onderzoek naar hersenstamkanker kan bevorderen. Die + 300k die nu aan het Rode Kruis word gegeven, had ook gedoneerd kunnen worden aan KWF of iets dergelijks ?!
Wat doet het KWF dan met dat geld?quote:Op woensdag 21 december 2016 21:51 schreef Meike26 het volgende:
Misschien ben ik een spelbreker, maar waarom zou ik geld doneren via deze actie, waarbij het geld gaat naar kinderen in verre landen terwijl je ook geld kan doneren aan een doel dat dichterbij Tijn staat en onderzoek naar hersenstamkanker kan bevorderen. Die + 300k die nu aan het Rode Kruis word gegeven, had ook gedoneerd kunnen worden aan KWF of iets dergelijks ?!
Onderzoek en voorlichting.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:51 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat doet het KWF dan met dat geld?
En hoeveel van dat onderzoek heeft ook daadwerkelijk tot vooruitgang geleid. De bijdragen van dergelijke fondsen zijn miniem en ik durf te stellen dat er geen enkele vooruitgang heeft plaatstgevonden die niet ook gerealiseerd had geweest zonder geld van zelfverklaarde goede doelenquote:Op woensdag 21 december 2016 21:53 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Onderzoek en voorlichting.
Zie het jaaroverzicht, iedere Euro is verantwoord.
Dat is een hele terechte vraag.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:51 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb het antwoord niet, dat maakt een discussie lastig. Jij hebt het antwoord ook niet, dat biedt ons beiden de mogelijkheid om het Google orakel te raadplegen.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En hoeveel van dat onderzoek heeft ook daadwerkelijk tot vooruitgang geleid. De bijdragen van dergelijke fondsen zijn miniem en ik durf te stellen dat er geen enkele vooruitgang heeft plaatstgevonden die niet ook gerealiseerd had geweest zonder geld van zelfverklaarde goede doelen
Vader van Tijn:quote:Op woensdag 21 december 2016 21:51 schreef Meike26 het volgende:
Misschien ben ik een spelbreker, maar waarom zou ik geld doneren via deze actie, waarbij het geld gaat naar kinderen in verre landen terwijl je ook geld kan doneren aan een doel dat dichterbij Tijn staat en onderzoek naar hersenstamkanker kan bevorderen.
Daarom. Heel moedig dat ze niet naar SR komen om voor zichzelf te bedelen, maar voor anderen. Dat doen ze niet zomaar. Die wens inwilligen is echt niet zo'n hele rare gedachte.quote:Het kan altijd erger. Ja, kun je je haast niet voorstellen, maar er zijn kinderen in de derde wereld die niet eens zes mogen worden. En hij is het in ieder geval mogen worden.
Daar gaat het mij niet om eigenlijk. Dat stukje heb ik ook gezien. Het gaat mij meer om besef waarom mensen klakkeloos de trend volgen en gemakzuchtig mee doneren op de site van Tijn. Terwijl ik dan denk.. oké, toffe actie, maar ik zal eerder die 1 tot 10 euro niet aan SR doneren maar aan 1 van die twee doelen (oa stichting Semmy blijkbaar, even teruggekeken) die onderzoek doen naar hersenstamkanker.quote:Op woensdag 21 december 2016 22:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vader van Tijn:
[..]
Daarom. Heel moedig dat ze niet naar SR komen om voor zichzelf te bedelen, maar voor anderen. Dat doen ze niet zomaar. Die wens inwilligen is echt niet zo'n hele rare gedachte.
Tussen 'denken' en 'oh Jantje doet, doe ik ook' zit een klein verschilquote:Op woensdag 21 december 2016 22:28 schreef KaBuf het volgende:
Gelukkig kan iedereen voor zichzelf denken. Het wordt niemand verplicht te doneren voor Tijn, SR of kanker. Of alledrie.
Als je wil doneren aan Tijn zijn doel van SR: top, mooi!
Wil je dat niet? Ook geen probleem, doe je dat toch niet.
quote:Op woensdag 21 december 2016 22:28 schreef KaBuf het volgende:
Gelukkig kan iedereen voor zichzelf denken. Het wordt niemand verplicht te doneren voor Tijn, SR of kanker. Of alledrie.
Als je wil doneren aan Tijn zijn doel van SR: top, mooi!
Wil je dat niet? Ook geen probleem, doe je dat toch niet.
Zet Jantje een geweer tegen je kip aan?quote:Op woensdag 21 december 2016 22:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Tussen 'denken' en 'oh Jantje doet, doe ik ook' zit een klein verschil
Weet je, je kan ook dat geld doneren aan een andere organisaties die kinderziektes helpt, de hersenstichfing, Hartstichting, aidsfonds, de voedselbank of weet ik veel wat. Er gaan helaas heel veel kinderen dood aan de meest verschrikkelijke ziektes, kan dat geld allemaal heen. Alleen heeft Tijn gekozen voor SR. Prima toch. Als jij liever aan een andere stichting geld geeft ook prima. Je kan er zelfs een actie voor opzetten, haal je misschien nog meer op.quote:Op woensdag 21 december 2016 22:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Daar gaat het mij niet om eigenlijk. Dat stukje heb ik ook gezien. Het gaat mij meer om besef waarom mensen klakkeloos de trend volgen en gemakzuchtig mee doneren op de site van Tijn. Terwijl ik dan denk.. oké, toffe actie, maar ik zal eerder die 1 tot 10 euro niet aan SR doneren maar aan 1 van die twee doelen (oa stichting Semmy blijkbaar, even teruggekeken) die onderzoek doen naar hersenstamkanker.
Hun doel was 100 euro, dat hebben ze ruimschoots gehaald kan je wel zeggen, dan denk ik ook dat de helft van het gedoneerde bedrag mbv #heelhollandlakt ook naar stichting Semmy had gekund. Hoe zal die vader zich voelen als hij deze cijfers ziet ? Dat zal toch ook een wrang gevoel geven?!
En het zou het Rode Kruis sieren als zij besef hebben van deze actie en dus ook iets met het totaal bedrag kunnen doen, niet alleen voor Tijn, maar ook voor alle gezinnen in NL en er buiten waar hersenstamkanker helaas een terugkerend gespreksonderwerp is ..
100% eens..quote:Op woensdag 21 december 2016 23:51 schreef alopio het volgende:
[..]
Weet je, je kan ook dat geld doneren aan een andere organisaties die kinderziektes helpt, de hersenstichfing, Hartstichting, aidsfonds, de voedselbank of weet ik veel wat. Er gaan helaas heel veel kinderen dood aan de meest verschrikkelijke ziektes, kan dat geld allemaal heen. Alleen heeft Tijn gekozen voor SR. Prima toch. Als jij liever aan een andere stichting geld geeft ook prima. Je kan er zelfs een actie voor opzetten, haal je misschien nog meer op.
Maar dit wilde die jongen graag, en niemand is verplicht geld te geven. Dat gezeik ool altijd. Neem een voorbeeld aan Tijn, gewoon iets doen omdat het kan en goed voelt, zonder bijbedoelingen of gedachten
Ik geloof niet dat Tijn dit heeft gekozen maar zijn vader. Leer mij jongetjes van 6 kennen.quote:Op woensdag 21 december 2016 23:51 schreef alopio het volgende:
[..]
Weet je, je kan ook dat geld doneren aan een andere organisaties die kinderziektes helpt, de hersenstichfing, Hartstichting, aidsfonds, de voedselbank of weet ik veel wat. Er gaan helaas heel veel kinderen dood aan de meest verschrikkelijke ziektes, kan dat geld allemaal heen. Alleen heeft Tijn gekozen voor SR. Prima toch. Als jij liever aan een andere stichting geld geeft ook prima. Je kan er zelfs een actie voor opzetten, haal je misschien nog meer op.
Maar dit wilde die jongen graag, en niemand is verplicht geld te geven. Dat gezeik ool altijd. Neem een voorbeeld aan Tijn, gewoon iets doen omdat het kan en goed voelt, zonder bijbedoelingen of gedachten
Had serieus nog nooit iets gedoneerd aan SR maar nadat ik dat filmpje van Tijn had gezien wel. Dus ja het werkt idd.quote:Op donderdag 22 december 2016 00:45 schreef luukert het volgende:
Bijna 4 ton al. Hij heeft zeker iets bijgedragen, denk dat er door zulk soort verhalen ook zeker sneller mensen geneigd zijn de stap tot donatie te zetten.
Ik vind het ook wat dubieus. Booral omdat ze (ook) geld voor zichzelf aan het ophalen zijn. Licht onsmakelijk om je terminale zoon in te zetten om fondsen te werven imo.quote:Op donderdag 22 december 2016 01:08 schreef liesje1979 het volgende:
Ergens heb ik er gemengde gevoelens bij. Ik zag het filmpje en moest janken. Toch had ik meer het idee dat dit iets is wat de vader heel graag wil en Tijn hier een beetje achteraan hobbelt om papa een plezier te doen. Maar wie kan het een vader kwalijk nemen zijn sterfelijke zoon een beetje onsterfelijk te maken door deze actie?
Ik niet. Go Tijn!
Jongetjes van 6 die ongeneeslijk ziek zijn die staan wat anders in het leven dan normale jongetjes van 6.quote:Op donderdag 22 december 2016 01:11 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Tijn dit heeft gekozen maar zijn vader. Leer mij jongetjes van 6 kennen.Ik denk dat Tijn het amper beseft allemaal. gelukkig ook maar. Maar eigenlijk maakt het niet uit ook.
In eerste instantie wilde ze gewoon een actie opzetten, wat geld ophalen en dat doneren. Dat dit zo opgepakt wordt had die vader natuurlijk ook nooit verwacht. Als hij 1 zinnetje bij de brievenbus had kunnen zeggen om de klotesituatie waar zijn zoon inzit even onder de aandacht te brengen was hij waarschijnlijk al erg blij geweest.quote:Op donderdag 22 december 2016 08:51 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik vind het ook wat dubieus. Booral omdat ze (ook) geld voor zichzelf aan het ophalen zijn. Licht onsmakelijk om je terminale zoon in te zetten om fondsen te werven imo.
Maar ach, voor die knul is dat allemaal niet zo erg. Die heeft gewoon een leuke dag en niet door dathij door mensen gebruikt wordt om geld binnen te harken. En dat is uteindekijk het belangrijkste, dat die knuk een beetje blij is
Dat is mijn ervaring totaal niet. Natuurkijk staan ze heel anders in het leven omdat er heel anders met hun leven wordt omgegaan, maar qua begrip of gebrek daaraan en in welke mate hun leven en wat ze willen wordt beheerst en gestuurd door hun ouders verschilt weinig tot niets met leeftijdsgenote en volgens mij doelt Liesje daarop.quote:Op donderdag 22 december 2016 08:54 schreef alopio het volgende:
[..]
Jongetjes van 6 die ongeneeslijk ziek zijn die staan wat anders in het leven dan normale jongetjes van 6.
Klinkt raar misschien maar die kinderen die zijn een stuk minder speels en op een of andere manier heel volwassen en reeel. Niet te vergelijken dus.
Maar goed, ben het met je eens dat de vader er best een stem in zou hebben gehad
Ja ik sta er wat cynischer in, daar is niks aan te doen.quote:Op donderdag 22 december 2016 09:01 schreef noodgang het volgende:
[..]
In eerste instantie wilde ze gewoon een actie opzetten, wat geld ophalen en dat doneren. Dat dit zo opgepakt wordt had die vader natuurlijk ook nooit verwacht. Als hij 1 zinnetje bij de brievenbus had kunnen zeggen om de klotesituatie waar zijn zoon inzit even onder de aandacht te brengen was hij waarschijnlijk al erg blij geweest.
Dat dit zo heeft uitgepakt en dat die jongen zo'n dag heeft mogen hebben vind ik alleen maar mooi!
Waarom die je dat dan toch??quote:Op donderdag 22 december 2016 00:06 schreef Meike26 het volgende:
Daarom zei ik al in het begin, dat ik de sfeer niet wilde verpesten met mijn vraag,
Het is natuurlijk fantastisch dat je SR en Tijn hiermee steunt!quote:Op woensdag 21 december 2016 20:59 schreef byah het volgende:
Het is behoorlijk interessant, nog nooit wat gedoneerd maar wel altijd SR gevolgd. Dit jaar nog amper wat van SR gezien, maar dit verhaal en deze actie maakt echt wat in me los en ik heb de reportages met tranen in m'n ogen gekeken (zeer waarschijnlijk doordat ik inmiddels zelf vader ben van een zoon). Dus Tijn, mijn eerste 50,- voor SR zijn stiekem ook een beetje voor jou!
Sterker nog, er zou bijna geen kankeronderzoek in Nederland gedaan worden zonder deze fondsen. De enige onderzoeksgroep in Nederland die onderzoek doet naar DIPG draait bijna in zijn volledigheid van geld dat komt via Semmy, Kika en KWF.quote:Op woensdag 21 december 2016 21:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En hoeveel van dat onderzoek heeft ook daadwerkelijk tot vooruitgang geleid. De bijdragen van dergelijke fondsen zijn miniem en ik durf te stellen dat er geen enkele vooruitgang heeft plaatstgevonden die niet ook gerealiseerd had geweest zonder geld van zelfverklaarde goede doelen
Geeft me een dubbel gevoel hoor. Vader pitcht zijn zoon en en passant de website van Stichting Semmy die voor kindjes met deze verschrikkelijke ziekte in het leven is geroepen. Daar wordt weer gecrosslinkt naar de crowdfunding site van de ouders van Tijn, die graag ¤30k hebben om het komende jaar minder te kunnen werken om bij hun zoon te zijn. Inmiddels hebben ze bijna ¤120k.quote:Op vrijdag 23 december 2016 08:09 schreef Doevelaer het volgende:
Crowdfund vóór Tijn inmiddels ook op een ton!
Ik kan me voorstellen dat die vader beredeneert dat zijn zoon een enorm zeldzame ziekte heeft waar nog geen oplossing voor is, maar je dat op een bepaalde manier minder machteloos maakt dan als je kind sterft aan iets wat simpel te genezen is. Vanuit die gedachte kan ik snappen dat die vader dat zo ziet, maar het lijkt me een bizarre situatie om mee te maken.quote:Op donderdag 22 december 2016 14:31 schreef RedFever007 het volgende:
ik snap oprecht niet dat een vader kan zeggen over z'n stervende zesjarige zoontje "het kan altijd slechter"
Maar het moet wel vervelend gevonden worden? Of wat bedoel je?quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:40 schreef Coelho het volgende:
Het zal vast niet vooropgezet zijn en de situatie is verschrikkelijk, maar al met al lijkt niemand het vervelend te vinden dat het loopt zoals het loopt.
Beetje gekke uitspraak maar zie het in de context.quote:Op donderdag 22 december 2016 14:31 schreef RedFever007 het volgende:
ik snap oprecht niet dat een vader kan zeggen over z'n stervende zesjarige zoontje "het kan altijd slechter"
quote:Nagellakactie levert al 1 miljoen op
De nagellakactie voor het goede doel heeft al 1 miljoen euro opgeleverd. De actie werd gestart door de 6-jarige Tijn, die doodziek is.
Tijn hoopte met de actie 100 euro op te halen voor mensen met longontsteking, maar de actie werd dus een ongekend succes. Het Rode Kruis zei gisteren erdoor overdonderd te zijn.
Zo maakte 3FM-dj Domien vanmorgen bekend dat de grens van 1 miljoen was gehaald:
(NOS)
quote:
Dat kanquote:Op vrijdag 23 december 2016 18:25 schreef Iwanius het volgende:
Ik doneer niks voor Tijn als het SR betreft. Wel als het om Tijn zelf gaat.
In Nederland moet werkelijk alles even grondig worden geanalyseerd of het vervelend moet worden gevonden of niet. En meestal moet dat dan wel, want we houden van zeiken.quote:Op vrijdag 23 december 2016 13:59 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Maar het moet wel vervelend gevonden worden? Of wat bedoel je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |