abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 december 2016 @ 09:03:18 #51
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_167519535
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 09:01 schreef noodgang het volgende:

[..]

In eerste instantie wilde ze gewoon een actie opzetten, wat geld ophalen en dat doneren. Dat dit zo opgepakt wordt had die vader natuurlijk ook nooit verwacht. Als hij 1 zinnetje bij de brievenbus had kunnen zeggen om de klotesituatie waar zijn zoon inzit even onder de aandacht te brengen was hij waarschijnlijk al erg blij geweest.

Dat dit zo heeft uitgepakt en dat die jongen zo'n dag heeft mogen hebben vind ik alleen maar mooi!
Ja ik sta er wat cynischer in, daar is niks aan te doen.
Laffe huichelaar
  donderdag 22 december 2016 @ 12:10:51 #52
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_167522812
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 00:06 schreef Meike26 het volgende:
Daarom zei ik al in het begin, dat ik de sfeer niet wilde verpesten met mijn vraag,
Waarom die je dat dan toch??
Tot nooit .......
  donderdag 22 december 2016 @ 13:25:07 #53
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_167524410
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 20:59 schreef byah het volgende:
Het is behoorlijk interessant, nog nooit wat gedoneerd maar wel altijd SR gevolgd. Dit jaar nog amper wat van SR gezien, maar dit verhaal en deze actie maakt echt wat in me los en ik heb de reportages met tranen in m'n ogen gekeken (zeer waarschijnlijk doordat ik inmiddels zelf vader ben van een zoon). Dus Tijn, mijn eerste 50,- voor SR zijn stiekem ook een beetje voor jou!
Het is natuurlijk fantastisch dat je SR en Tijn hiermee steunt!
Maar mocht het verhaal van Tijn je echt raken, kijk dan eens op de website van stichting Semmy.
Dit is de enige stichting die actief geld inzamelt voor onderzoek naar DIPG in Nederland en zelfs zijn eigen onderzoeksgroep heeft in het VUmc die iedere dag proberen een geneesmiddel tegen deze aandoening te vinden.

DIPG komt uitsluitend bij kinderen voor en er is geen enkele kans op genezing momenteel. Hiermee is het de meest dodelijke vorm van kanker bij kinderen.

http://www.stichtingsemmy.nl/
  donderdag 22 december 2016 @ 13:27:52 #54
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_167524478
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 21:55 schreef timmmmm het volgende:

[..]

En hoeveel van dat onderzoek heeft ook daadwerkelijk tot vooruitgang geleid. De bijdragen van dergelijke fondsen zijn miniem en ik durf te stellen dat er geen enkele vooruitgang heeft plaatstgevonden die niet ook gerealiseerd had geweest zonder geld van zelfverklaarde goede doelen
Sterker nog, er zou bijna geen kankeronderzoek in Nederland gedaan worden zonder deze fondsen. De enige onderzoeksgroep in Nederland die onderzoek doet naar DIPG draait bijna in zijn volledigheid van geld dat komt via Semmy, Kika en KWF.
  donderdag 22 december 2016 @ 14:31:43 #55
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_167525732
ik snap oprecht niet dat een vader kan zeggen over z'n stervende zesjarige zoontje "het kan altijd slechter" :{
pi_167544795
Crowdfund vóór Tijn inmiddels ook op een ton! :)
pi_167549268
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 08:09 schreef Doevelaer het volgende:
Crowdfund vóór Tijn inmiddels ook op een ton! :)
Geeft me een dubbel gevoel hoor. Vader pitcht zijn zoon en en passant de website van Stichting Semmy die voor kindjes met deze verschrikkelijke ziekte in het leven is geroepen. Daar wordt weer gecrosslinkt naar de crowdfunding site van de ouders van Tijn, die graag ¤30k hebben om het komende jaar minder te kunnen werken om bij hun zoon te zijn. Inmiddels hebben ze bijna ¤120k.

Het zal vast niet vooropgezet zijn en de situatie is verschrikkelijk, maar al met al lijkt niemand het vervelend te vinden dat het loopt zoals het loopt.
pi_167550668
quote:
15s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:31 schreef RedFever007 het volgende:
ik snap oprecht niet dat een vader kan zeggen over z'n stervende zesjarige zoontje "het kan altijd slechter" :{
Ik kan me voorstellen dat die vader beredeneert dat zijn zoon een enorm zeldzame ziekte heeft waar nog geen oplossing voor is, maar je dat op een bepaalde manier minder machteloos maakt dan als je kind sterft aan iets wat simpel te genezen is. Vanuit die gedachte kan ik snappen dat die vader dat zo ziet, maar het lijkt me een bizarre situatie om mee te maken.
pi_167550858
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 12:40 schreef Coelho het volgende:
Het zal vast niet vooropgezet zijn en de situatie is verschrikkelijk, maar al met al lijkt niemand het vervelend te vinden dat het loopt zoals het loopt.
Maar het moet wel vervelend gevonden worden? Of wat bedoel je? :?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_167551436
quote:
15s.gif Op donderdag 22 december 2016 14:31 schreef RedFever007 het volgende:
Beetje gekke uitspraak maar zie het in de context.

Hij relativeert zijn leed (niet van zijn zoon) aan dat van anderen (doodzieke kotsende kinderen, kinderen die omkomen door ongelukken etcetera). Hij wil niet zieliger gevonden worden dan een ander. Hij staat daar met half Nederland die in 10 seconden zijn verhaal wil horen, wat hij nooit in een half uur kwijt kan en hij wil op dat moment niet horen hoe zielig hij is (want zo reageert de luisteraar altijd) en vóóral wil hij voorkomen dat men massaal zegt "jouw zoon die toevallig meeluistert die is me een partij zielig!!!".

Dus komt hij met zo'n "gekke" uitspraak
pi_167551536
Bizar dat Tijn alleen meer geld ophaalt, dan heel Nederland in 2004 met serious request lol.
pi_167551744
quote:
Nagellakactie levert al 1 miljoen op

De nagellakactie voor het goede doel heeft al 1 miljoen euro opgeleverd. De actie werd gestart door de 6-jarige Tijn, die doodziek is.

Tijn hoopte met de actie 100 euro op te halen voor mensen met longontsteking, maar de actie werd dus een ongekend succes. Het Rode Kruis zei gisteren erdoor overdonderd te zijn.

Zo maakte 3FM-dj Domien vanmorgen bekend dat de grens van 1 miljoen was gehaald:
(NOS)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_167551932
Ik vraag mij af of er ergens in The Guinness World Records een categorie staat waar Tijn onder valt.
dus in zijn eentje het meeste geld ingezameld voor een goede doel.
pi_167552501
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_167552669
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 december 2016 15:29 schreef Cobra4 het volgende:
[ afbeelding ]
:D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_167556717
Ik doneer niks voor Tijn als het SR betreft. Wel als het om Tijn zelf gaat.
pi_167558263
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 december 2016 18:25 schreef Iwanius het volgende:
Ik doneer niks voor Tijn als het SR betreft. Wel als het om Tijn zelf gaat.
Dat kan
Rossoneri siamo noi.
pi_167572771
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 december 2016 13:59 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Maar het moet wel vervelend gevonden worden? Of wat bedoel je? :?
In Nederland moet werkelijk alles even grondig worden geanalyseerd of het vervelend moet worden gevonden of niet. En meestal moet dat dan wel, want we houden van zeiken. :')
Leh-kùr
pi_167579235
http://www.omroepbrabant.(...)ws+kerstverhaal.aspx

Brok in mijn keel hoor. Ik ben echt onder de indruk.
't Echte en 't ware!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')