Niet genoeg bewijs om hem in voorlopig hechtenis te houden. Het had hem alsnog kunnen zijn, in theoriequote:Op dinsdag 20 december 2016 22:53 schreef Jane het volgende:
Ik denk eigenlijk dat ze er vrij zeker van zijn dat die vent die ze eerder gearresteerd hebben niet de dader is. Anders hadden ze hem nooit vrijgelaten.
Groot, maar pas na zijn volgende aanslag.quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:00 schreef Physsic het volgende:
Oke, dat is wel balen. Hoe groot is de kans dat ze de dader nog gaan vinden..
Ze zijn van tactiek veranderd om daders te kunnen hergebruiken. Zichzelf opblazen is zonde van de fte. Deze dude kan nog vele rondes mee als hij het goed aanpakt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:06 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Groot, maar pas na zijn volgende aanslag.
In theorie kan ik het ook geweest zijn.quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:06 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Niet genoeg bewijs om hem in voorlopig hechtenis te houden. Het had hem alsnog kunnen zijn, in theorie
Maar dat is positief. Want dan heb je niet de nadelen van zelfmoordaanslagen, nl. dat de dader niks kan vertellen en dat zelfs de doodstraf geen afschrikking is.quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:12 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ze zijn van tactiek veranderd om daders te kunnen hergebruiken. Zichzelf opblazen is zonde van de fte. Deze dude kan nog vele rondes mee als hij het goed aanpakt.
Idd dat zijn de punten die ik ook heb mee gekregen, de man kan wel nog mede verdachte zijn en dan is ie volgensmij intressanter los op straat om meer te weten te komen, het is maar speculatie!quote:Op dinsdag 20 december 2016 22:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat ik hier en daar heb gelezen:
- Hij ontkent de dader te zijn maar heeft wel een uitvoerige verklaring afgelegd over wat hij wel zegt te weten
- De Poolse chauffeur was doodgeschoten maar bij de verdachte zijn geen kruitsporen gevonden
- De Poolse chauffeur had messteken, er was een hoop bloed maar op de verdachte is geen bloed gevonden
- Niemand heeft gezien dat hij uit de vrachtauto is gekomen.
- Bij de geheime dienst was hij niet in het vizier als potentiële terrorist
- Het AZC waar hij woont is doorzocht, daar is blijkbaar ook niks belastends gevonden
Tja, hoeveel reden voor verdenking is er dan nog?
Een beste schadevergoeding eisen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 22:31 schreef MakkieR het volgende:
Je zal die Pakistaanse verdachte maar zijn die net is vrijgesproken, dan kom je ook in een nachtmerrie terecht zeg...
Dat hebben ze ongetwijfeld ook onderzocht.quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:19 schreef Jane het volgende:
Ik vind het raar dat ze blijkbaar geen enkel signalement van de bestuurder hebben, behalve dan het verhaal van die kerel die naar eigen zeggen achter hem aan gegaan is. Als ik de Berlijnse politie was dan zou ik die vent zelf nog maar eens goed onder de loep nemen.
Levend, als je ze al te pakken krijgt, gaan ze ook echt niks vertellen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat is positief. Want dan heb je niet de nadelen van zelfmoordaanslagen, nl. dat de dader niks kan vertellen en dat zelfs de doodstraf geen afschrikking is.
Idd. had ik nog niet aangedacht!quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:19 schreef Jane het volgende:
Ik vind het raar dat ze blijkbaar geen enkel signalement van de bestuurder hebben, behalve dan het verhaal van die kerel die naar eigen zeggen achter hem aan gegaan is. Als ik de Berlijnse politie was dan zou ik die vent zelf nog maar eens goed onder de loep nemen.
In België heeft die ene pipo toch ook z'n terrorisme-maatjes verlinktquote:Op dinsdag 20 december 2016 23:21 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Levend, als je ze al te pakken krijgt, gaan ze ook echt niks vertellen.
Heb gelezen dat de bewegingen van de truck wel bekend waren. Er zou ook al mee geoefend zijn of zoiets. Zullen nog wel beelden komen van de dader. Hopelijk HD.quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:21 schreef RobbieRonald het volgende:
Lijkt me dat hij wel ergens op beeld moet staan gezien de vrachtwagen een GPS tracker had en er tegenwoordig 'overal' wel cameras hangen.
Nu je het zegt, dat heb ik ook gehoord op tv.quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:23 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Heb gelezen dat de bewegingen van de truck wel bekend waren. Er zou ook al mee geoefend zijn of zoiets. Zullen nog wel beelden komen van de dader. Hopelijk HD.
Denk een dader met een hoedje die al wandelend heel de stad op zijn gemakkie doorkruist in zijn T-shirt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 23:23 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Heb gelezen dat de bewegingen van de truck wel bekend waren. Er zou ook al mee geoefend zijn of zoiets. Zullen nog wel beelden komen van de dader. Hopelijk HD.
Je UIquote:Op dinsdag 20 december 2016 23:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Denk een dader met een hoedje die al wandelend heel de stad op zijn gemakkie doorkruist in zijn T-shirt.
Gespot op vele CCTV camera's
Lief dagboekquote:Op dinsdag 20 december 2016 23:24 schreef Jane het volgende:
Ooit heb ik te hard gereden in Duitsland. Na een paar weken lag de boete in de bus, met daarbij een loepzuivere foto, waarop mijn vriend die naast me zat met een balkje onherkenbaar was gemaakt (want, tja, misschien was ik wel met een vreemde vent op stap).
Blijkbaar heeft de dader zich wel netjes aan de maximum snelheid gehouden....
Oké, voor de simpele zielen onder ons dan... Beatrice de Graaf zei net in Nieuwsuur dat Duitsland nog iets minder volhangt met camera's dan andere landen, aangezien de Duitsers nogal hechten aan hun privacy (wat nmm applaus verdient, maar dat terzijde). Dat zou de reden kunnen zijn waarom ze wellicht geen camerabeelden kunnen vinden waar de bestuurder op staat, terwijl die er in bijvoorbeeld de UK zeker wel zouden zijn.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |