Als IS word verslagen is er nog niets opgelost, er zijn nog honderden van die terroristische groeperingen actief in het midden oosten, in Syrië alleen al tientallen. IS is een gezicht voor de westerse samenleving, ze zijn bekender dan de rest, maar als IS word verslagen sluiten de meeste zich aan bij andere groeperingen en begint het riedeltje gewoon opnieuw met een andere organisatie die dan de aandacht krijgt.quote:Op woensdag 21 december 2016 08:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is ook zorgwekkend. Wat als straks IS verslagen is? Waar gaan die soldaten dan naar toe? In het openbaar hoor ik daar vanuit de politiek maar weinig over. Het lijkt er op dat er geen overkoepelende strategie daar voor is. En dat men alleen pas achteraf ingrijpt.
Eigenlijk is een vijand altijd wel te verslaan mits je daar voldoende middelen en mensen voor vrij maakt. Maar daar is in de politiek geen wil voor. Een paar dode burgers is goedkoper dan een hoog defensie budget. Het is een afweging van kosten en baten.quote:Op woensdag 21 december 2016 08:43 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Als IS word verslagen is er nog niets opgelost, er zijn nog honderden van die terroristische groeperingen actief in het midden oosten, in Syrië alleen al tientallen. IS is een gezicht voor de westerse samenleving, ze zijn bekender dan de rest, maar als IS word verslagen sluiten de meeste zich aan bij andere groeperingen en begint het riedeltje gewoon opnieuw met een andere organisatie die dan de aandacht krijgt.
Taliban, Al Qaida, Hezbollah, Boko Haram nu IS en de volgende is ... ?
Het "verslaan" van een terroristische groep is geen oplossing, ze lopen achter de feiten aan. IS is er alleen meer op gericht om aanslagen te plegen in het westen, maar het is een trend al ingezet door oudere groeperingen, IS heeft alleen laten zien dat je zelfs met vrachtwagens een hoop leed kunt veroorzaken, tactieken die andere groeperingen gewoon zullen overnemen bij het verdwijnen van IS.
Een vijand is te verslaan als ie zichtbaar en begrensd is. Maar dit is geen land met grenzen of een organisatie met een ledenlijst. Iedere idioot waar ook ter wereld kan zichzelf opblazen en roepen dat ie van IS is, of -als hij dat niet gedaan heeft- roept een of ander Twitteraccount het achteraf wel.quote:Op woensdag 21 december 2016 08:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Eigenlijk is een vijand altijd wel te verslaan mits je daar voldoende middelen en mensen voor vrij maakt. Maar daar is in de politiek geen wil voor. Een paar dode burgers is goedkoper dan een hoog defensie budget. Het is een afweging van kosten en baten.
zonder voeten kun je geen vrachtwagen besturen dus ik zou iedereen met voeten arresteren...quote:Op woensdag 21 december 2016 08:41 schreef SeLang het volgende:
Ze zullen waarschijnlijk wel DNA hebben gevonden in die truck. Dus iedereen met een baard arresteren en dan kijken of er een match is.
ja dat zie je wel vaker idd, waarschijnlijk is het voorlopig wel veilig op die kerstmarkt, maar daar heb je weinig aanquote:Op woensdag 21 december 2016 08:34 schreef Roypsv het volgende:
[..]
Je hebt ook wel gelijk, maar het is frustrerend om te horen dat er weer iets is gebeurt en dat daarna de beveiliging aangescherpt wordt. Alsof ze dan nog terug komen.
Daar zijn best mogelijkheden voor. Ik zeg ook niet dat het iets voor de korte termijn is. Ik denk eerder aan een jaar of 20. Of zelfs langer. Veel heeft ook te maken met fouten in het verleden dat nu nog lastig te herstellen is.quote:Op woensdag 21 december 2016 08:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een vijand is te verslaan als ie zichtbaar en begrensd is. Maar dit is geen land met grenzen of een organisatie met een ledenlijst. Iedere idioot waar ook ter wereld kan zichzelf opblazen en roepen dat ie van IS is, of -als hij dat niet gedaan heeft- roept een of ander Twitteraccount het achteraf wel.
Roei dat maar eens uit.
pakken ze gewoon een andere markt, Glazen huis in Nederland zou ook een goede zijn voor zequote:Op woensdag 21 december 2016 08:51 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat zie je wel vaker idd, waarschijnlijk is het voorlopig wel veilig op die kerstmarkt, maar daar heb je weinig aan
Defensie verbeteren voorkomt niets.quote:Op woensdag 21 december 2016 08:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Eigenlijk is een vijand altijd wel te verslaan mits je daar voldoende middelen en mensen voor vrij maakt. Maar daar is in de politiek geen wil voor. Een paar dode burgers is goedkoper dan een hoog defensie budget. Het is een afweging van kosten en baten.
Ik denk dat er met religieuze fanatici zoals de IS niet te praten valt.quote:Op woensdag 21 december 2016 08:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Defensie verbeteren voorkomt niets.
De preventieve investering zit m in het blijven praten met de vijanden en naar oplossingen zoeken. Maar dat scoort niet in de publieke opinie.
Zie Turkije. Sinds men de vredesbesprekingen gestaakt heeft is de PKK weer begonnen met aanslagen plegen. Heel Kayseri stond vol militairen en je kunt ze overal wel neerzetten maar het houdt de terroristen echt niet tegen.
Wow!quote:'Poolse trucker vocht met dader van aanslag Berlijn'
De chauffeur van de vrachtwagen die maandagavond bij de aanslag in Berlijn werd gebruikt, heeft met de dader gevochten. Dat schrijft de Duitse krant Bild die met de eigenaar van het transportbedrijf sprak waarvoor de chauffeur werkte.
De krant sprak ook een bron dicht bij het onderzoek. Die bevestigde dat er gevochten is en zei ook dat uit de lijkschouwing naar voren is gekomen dat de chauffeur geprobeerd heeft om de aanslag te voorkomen. "Blijkbaar trok de terrorist een mes en stak hij meerdere keren, terwijl de Pool aan het stuur trok om mensenlevens te redden. Toen de vrachtwagen tot stilstand kwam, schoot de IS-terrorist de chauffeur dood en ging ervandoor." De politie hield een verdachte aan, maar dat bleek niet de dader te zijn.
De eigenaar van het Poolse transportbedrijf zei tegen Bild dat de politie maandagavond kort na 22.00 uur bij hem aanbelde. Hij moest mee naar het bureau waar hij tot 04.30 uur werd verhoord. Tijdens dat verhoor liet de politie hem een foto van zijn medewerker zien. "Het was verschrikkelijk. Ik zag steek- en schotwonden. Zijn gezicht was gezwollen. Het leek erop dat hij gevochten had."
Bij de aanslag op de kerstmarkt kwamen twaalf mensen om en raakten tientallen mensen gewond.
http://nos.nl/artikel/214(...)aanslag-berlijn.html
hoe beveilig je dan tegen de beveiligers? Politieagenten en beveiligers plegen ook aanslagenquote:Op woensdag 21 december 2016 08:19 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Waarom is dat meteen weer onrealistisch, hoeveel vrachtwagens rijden er in de stad, leidt daar getrainde beveiligers voor op die aan boord komen zodra je de stad betreed. Je moet toch iets om je tegen terrorisme te wapenen.
Er is altijd iets aan te doen, maar er worden door politici grenzen opgelegd die voortkomen uit politieke correctheid. Ik vraag mij al tijden af waar die omschakeling ligt van politieke correctheid tot "nu is het genoeg". Hoeveel doden moeten er nog vallen? We horen onze politici elke keer weer geschokt reageren, er word weer gerouwd en we gaan weer verder. En dan is het gewoon wachten op de volgende aanslag, de klok telt alweer af en ze lopen gewoon achter de feiten aan. Hoe kun je geschokt reageren als politici als je faalt in je burgers te beschermen doordat je geremd word door politieke correctheid en weet dat er nog tienduizenden doden wereldwijd gaan vallen in de komende jaren in naam van de islam. Moslims kunnen zich onderling al niet gedragen en daardoor vallen er al veel slachtoffers, ondanks dat velen dezelfde afkomst/nationaliteit hebben, hoe haal je het dan in je hoofd om moslims in een samenleving te gooien welke bijna 200 nationaliteiten heeft met bijpassende geloven en opvattingen, waarom zou dat wel goed gaan, de praktijk bewijst dagelijks dat in onze multi culturele samenleving er maar één groep is welke zich niet kan aanpassen/gedragen en de rode draad van die groep is de islam.quote:Op woensdag 21 december 2016 08:52 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daar zijn best mogelijkheden voor. Ik zeg ook niet dat het iets voor de korte termijn is. Ik denk eerder aan een jaar of 20. Of zelfs langer. Veel heeft ook te maken met fouten in het verleden dat nu nog lastig te herstellen is.
Dat zei men ook van de Farc, de PKk, de Ira, de Eta etc. "Met terroristen valt niet te praten" Tot men begint te praten.quote:Op woensdag 21 december 2016 08:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat er met religieuze fanatici zoals de IS niet te praten valt.
Even alleen over IS. Je kunt denken aan de strategie van de kop van een slang afhaken. Het systematisch (infiltreren, lokaliseren, afmaken) aanpakken van de leiding van zo een organisatie. Redelijk succesvol geweest tegen Al Qaida bijvoorbeeld maar wel een kwestie van jaren dus.quote:Op woensdag 21 december 2016 09:04 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Er is altijd iets aan te doen, maar er worden door politici grenzen opgelegd die voortkomen uit politieke correctheid. Ik vraag mij al tijden af waar die omschakeling ligt van politieke correctheid tot "nu is het genoeg". Hoeveel doden moeten er nog vallen? We horen onze politici elke keer weer geschokt reageren, er word weer gerouwd en we gaan weer verder. En dan is het gewoon wachten op de volgende afslag, de klok loopt nu al en ze lopen gewoon achter de feiten aan. Hoe kun je geschokt reageren als politici als je faalt in je burgers te beschermen doordat je geremd word door politieke correctheid.
Als een paar supporters zich misdragen word een heel vak vastgezet totdat ze de daders hebben, als motor rijders zich misdragen mag een hele club opgeheven worden. Als een sekte er activiteiten op nahoud welke haaks op de opvattingen in een samenleving staan worden ze verboden, een organisatie welke vanuit een standpunt word opgericht die haaks staat op de normen en waarden van de westerse samenleving word deze ook verboden. En zo zijn er nog tientallen voorbeelden te noemen, en in sommige gevallen hebben ze er ook gelijk in, maar de islam omvat al deze bovenstaande voorbeelden, ze zorgen voor meer overlast, gewonden, doden, criminaliteit en problematiek in de samenleving dan alle verboden organisaties, sektes, verenigingen etc. samen maar kritiek mag je er niet op geven want het is racistisch. Als de islam een geloof was voor blonde mannen met blauwe ogen was het verboden, als de islam maar 200.000 volgers had was het verboden.
Ik zou fanatici gemotiveerd door religie in een lijstje van terroristen zetten waar dus niet mee te praten is.quote:Op woensdag 21 december 2016 09:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat zei men ook van de Farc, de PKk, de Ira, de Eta etc. "Met terroristen valt niet te praten" Tot men begint te praten.
De reden dat IS bestaat is niet de Islam, dat is te oppervlakkig. De reden ligt in wat de VS en de rest in het Midden-Oosten deden en doen. Als je door Osama Bin Ladens getier over Allah doorluisterde dan had hij het over Amerikaanse bezetters en dat men zelf de landen weer wilde besturen. Maar iedereen begint zich vervolgens tegen de Islam te keren en daarmee sla je de spijker niet op zn kop.
En nee, de wolken verdwijnen vaak niet per direct voor de zon, Maar gedurende het proces van decenia (zoiets doe je niet in een paar jaar) is de kans op afname wel meer en meer aanwezig.
Dat is jouw gebrek.quote:Op woensdag 21 december 2016 09:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zou fanatici gemotiveerd door religie in een lijstje van terroristen zetten waar dus niet mee te praten is.
Zelf noem je Farc, de PKk, de Ira, de Eta. Het is natuurlijk niet voor niets dat IS in jou lijst niet voorkomt.quote:
Dat waren voorbeelden van organisaties waarmee niemand wilde praten maar die na overleg gestabiliseerd zijn. IS kan wat mij betreft de volgende in lijn worden.quote:Op woensdag 21 december 2016 09:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zelf noem je Farc, de PKk, de Ira, de Eta. Het is natuurlijk niet voor niets dat IS in jou lijst niet voorkomt.
Dat mag je altijd voorstellen. En ondertussen ben ik dan benieuwd hoeveel doden er dan nog vallen. Tijdens dat praten.quote:Op woensdag 21 december 2016 09:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat waren voorbeelden van organisaties waarmee niemand wilde praten maar die na overleg gestabiliseerd zijn. IS kan wat mij betreft de volgende in lijn worden.
Deze meneer weet!quote:Op woensdag 21 december 2016 08:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Defensie verbeteren voorkomt niets.
De preventieve investering zit m in het blijven praten met de vijanden en naar oplossingen zoeken. Maar dat scoort niet in de publieke opinie.
Zie Turkije. Sinds men de vredesbesprekingen gestaakt heeft is de PKK weer begonnen met aanslagen plegen. Heel Kayseri stond vol militairen, maar waarvoor? Wat lost het op als iedereen zich in een uniform hijst? Je kunt ze overal wel neerzetten maar het houdt de terroristen echt niet tegen.
I see what you did there!quote:
Wanner is het tijd voor de strategie van het in de scheden gestoken zwaard en wanneer niet. In het geval van IS is dat eigenlijk al duidelijk.quote:
Waarom is er dan overal gezeik met islamitisch terrorisme, ook in niet-westerse landen? In Birma, in China, in Indonesie, noem maar op.quote:Op woensdag 21 december 2016 09:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat zei men ook van de Farc, de PKk, de Ira, de Eta etc. "Met terroristen valt niet te praten" Tot men begint te praten.
De reden dat IS bestaat is niet de Islam, dat is te oppervlakkig. De reden ligt in wat de VS en de rest in het Midden-Oosten deden en doen. Als je door Osama Bin Ladens getier over Allah doorluisterde dan had hij het over Amerikaanse bezetters en dat men zelf de landen weer wilde besturen. Maar iedereen begint zich vervolgens tegen de Islam te keren en daarmee sla je de spijker niet op zn kop.
En nee, de wolken verdwijnen vaak niet per direct voor de zon, Maar gedurende het proces van decenia (zoiets doe je niet in een paar jaar) is de kans op afname wel meer en meer aanwezig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |