twitter:berlinerzeitung twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:21:13+++EILMELDUNG: LKW rast in Weihnachtsmarkt auf #Breitscheidplatz +++ https://t.co/HJySqNTzK1 reageer retweet
Tot nu toe bekend;twitter:BILD twitterde op maandag 19-12-2016 om 20:27:49Lkw rast in Weihnachtsmarkt in Berlin: https://t.co/RnyMXdmtNo reageer retweet
Foto's van het incident in de spoilerquote:A co-driver of the truck that plowed into the Berlin Christmas market died during the crash, a police spokesman said on N24 television, according to Reuters.
The other suspected driver was arrested near the scene, the AP reports.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2016 19:34:13 ]
Spreek voor je zelf.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:09 schreef Nattekat het volgende: [..] Voor een westerling lijken alle woestijnbewoners op elkaar.
quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:23 schreef Blue_note het volgende:
Er wordt dan gezegd; ik voel me niet aangesproken als moslim om hier op te reageren.
Maar wanneer Henk en Ingrid dan over Moslims schreeuwen zijn voelt deze groep zich wél aangesproken.
Hier zie ik soms moslims na dit soort aanslagen beginnen over de westerse inmenging in het midden-oosten, met andere woorden "jullie hebben het verdiend"quote:Als een katholieke extremist een aanslag pleegt en ze vragen mij wat ik er van vind kan ik daar een zeer duidelijke afkeur over uitspreken.
Klopt, het blijft allemaal dubbel. Heb wel gekke dingen meegemaakt, denk ergens dat ze toch vaak Israël-Palestina conflict nemen als een soort nulpunt. En daaraan koppelen het imperialisme, het kolonialisme, hun trots en eigenwaarde (thymos), het idee van de uma en dan die onwrikbare zekerheid van, ja wat wij in het westen gemeenzaam voor iedere religie zien als iets archaïsch: het moreel absolutisme.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:23 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Klopt. Wat mij echter wel stoort is dat er veel goede/normale/gematigde/etc. moslims zijn die geen duidelijk tegen standpunt innemen tegen deze gasten.
Er wordt dan gezegd; ik voel me niet aangesproken als moslim op hier op te reageren.
Maar wanneer Henk en Ingrid dan over Moslims schreeuwen zijn voelt deze groep zich wél aangesproken.
Ik begrijp het niet, en wil het misschien ook wel niet meer begrijpen zo langzamerhand.
Als een katholieke extremist een aanslag pleegt en ze vragen mij wat ik er van vind kan ik daar een zeer duidelijke afkeur over uitspreken.
Dat is een wetenschappelijk onderbouwde conclusiequote:
ja de chinezen vinden die west europeanen veel te veel op elkaar lijkenquote:Op dinsdag 20 december 2016 19:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is een wetenschappelijk onderbouwde conclusie
Je bent nou eenmaal beter in staat om je eigen soortgenoten uit elkaar te houden.
Dat ook inderdaad.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:30 schreef Woelwater het volgende:
[..]
[..]
Hier zie ik soms moslims na dit soort aanslagen beginnen over de westerse inmenging in het midden-oosten, met andere woorden "jullie hebben het verdiend"![]()
Allemaal blond en blauwe ogen!quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:34 schreef Re het volgende:
[..]
ja de chinezen vinden die west europeanen veel te veel op elkaar lijken
Van de dader is aangepast. Het ongeluk verhaal ga ik niet aanpassen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:29 schreef JubaUrbicus het volgende:
Kan je OP aanpassen? Die pakistaan is alweer op vrije voet en had niks met de aanslag/ongeluk te maken. We noemen het een aanslag terwijl dat niet eens zeker is want we hebben geen idee wat de redenen waren bij de dader om tot deze daad te komen.
quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:35 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
Het kan zijn dat de man verdacht blijft en dat ze m vrij gelaten hebben om te zien wat hij gaat doen!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik in het Israël-Palestina conflict eerder de kant van de palestijnen zou kiezen als het moest. Ze hebben toch wel veel valide punten waar ik me in kan vinden. De Israëliërs ook, maar blijft een lastig nulpunt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, het blijft allemaal dubbel. Heb wel gekke dingen meegemaakt, denk ergens dat ze toch vaak Israël-Palestina conflict nemen als een soort nulpunt. En daaraan koppelen het imperialisme, het kolonialisme, hun trots en eigenwaarde (thymos), het idee van de uma en dan die onwrikbare zekerheid van, ja wat wij in het westen gemeenzaam voor iedere religie zien als iets archaïsch: het moreel absolutisme.
Lijkt me uitgesloten. Het gaat niet om een drugsdealtje hè.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:35 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
Het kan zijn dat de man verdacht blijft en dat ze m vrij gelaten hebben om te zien wat hij gaat doen!
Erger nog: ze willen er ook niet op reageren als Nederlands burger. De blankman mag het allemaal oplossen - de moslim voelt zich totaal niet betrokken bij een maatschappelijk probleem en ziet ook geen enkele reden waarom hij zou moeten helpen het op te lossen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:23 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Klopt. Wat mij echter wel stoort is dat er veel goede/normale/gematigde/etc. moslims zijn die geen duidelijk tegen standpunt innemen tegen deze gasten.
Er wordt dan gezegd; ik voel me niet aangesproken als moslim op hier op te reageren.
Ik kies de kans van de redelijke en verstandige mensen. Dus wat zal dat dan zijn?quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:37 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik in het Israël-Palestina conflict eerder de kant van de palestijnen zou kiezen als het moest. Ze hebben toch wel veel valide punten waar ik me in kan vinden. De Israëliërs ook, maar blijft een lastig nulpunt.
De Engelsen terug.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik kies de kans van de redelijke en verstandige mensen. Dus wat zal dat dan zijn?
Ik denk dat er niks anders opzit bij gebrek aan bewijs, dat zie je toch!quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:38 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Lijkt me uitgesloten. Het gaat niet om een drugsdealtje hè.
Voor beide partijen valt wat te zeggen, en ik denk dat juist een dergelijke houding zorgt voor stabiliteit, maar het is een houding die in de betreffende gebieden te weinig voorkomt. Ook dat kan ik me nog voorstellen als je in de brandhaard woont overigens.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik kies de kans van de redelijke en verstandige mensen. Dus wat zal dat dan zijn?
Nou, kunnen we wel een debat over gaan houden, de hele geschiedenis natuurlijk, maar dat is niet OT. Ik bedoel ook zeker de Engelsen niet.quote:
Uhm...Iemand vrijlaten vanwege gebrek aan bewijs en onschuld is totaal iets anders dan iemand vrijlaten om te zien wat hij gaat doen zoals jij schetst.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:40 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
[..]
Ik denk dat er niks anders opzit bij gebrek aan bewijs, dat zie je toch!
Ja, goed, is van mij wel duidelijk welke kant ik kies uiteindelijk hoor. Ik zeg al dat is hier an sich het onderwerp niet dus. Ik denk wel op eoa manier dat door moslims dat conflict wel wordt genoemd als een soort ijkpunt. (Dat denk ik niet alleen, weet dat wel zeker)quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:41 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Voor beide partijen valt wat te zeggen, en ik denk dat juist een dergelijke houding zorgt voor stabiliteit, maar het is een houding die in de betreffende gebieden te weinig voorkomt. Ook dat kan ik me nog voorstellen als je in de brandhaard woont overigens.
Buren doen het wel.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:57 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Omdat het veilig was. Of zou jij nu ook een touwtje uit je deur hangen als er iemand heel de dag thuis was?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |