Lees het idd in (heel weinig) tweets nu. Da's goddank iets anders dan een 'bomaanslag'.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:04 schreef Nattekat het volgende:
Telefonische bommelding heeft ontruiming station tot gevolg gehad. Niks aan de hand.
Lekker snel, het is nu ook wel heel makkelijk paniek zaaien natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:06 schreef Starm het volgende:
[..]
En alweer vrijgegeven volgens Duitse media
http://www.ksta.de/koeln/(...)-aufgehoben-25350878
Persoon met aandachtstekortquote:Op dinsdag 20 december 2016 19:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Lees het idd in (heel weinig) tweets nu. Da's goddank iets anders dan een 'bomaanslag'.
Voor een westerling lijken alle woestijnbewoners op elkaar. Misschien had hij net de pech dat hij op het verkeerde moment op de verkeerde plek was.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:08 schreef Greys het volgende:
Hm. 'Verdachte ontkent' bleek kennelijk terecht. Die zal dan toch ook de schrik van z'n leven hebben gehad. Benieuwd wat de volger/held heeft gedreven tot het aangeven van deze man.
Nee, ze leven met social media en hun eigen tv-kanalen uit land van herkomst en weten niets over het land waarin ze wonen buiten de paden die ze bewandelen om naar hun werk, de winkel of vrienden te gaan. Ja, en dan via snelweg naar hun land van herkomst op vakantie. Bedroevend hoe weinig ze van een land als NL kennen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:05 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Het zou kunnen...
Of een soort van raar 'status' dingetje ofzo.
Huidskleurquote:Op dinsdag 20 december 2016 19:08 schreef Greys het volgende:
Hm. 'Verdachte ontkent' bleek kennelijk terecht. Die zal dan toch ook de schrik van z'n leven hebben gehad. Benieuwd wat de volger/held heeft gedreven tot het aangeven van deze man.
Tuurlijk is dat wel onwil. Het komt er niet van omdat "je" er geen enkele moeite in wil steken.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:04 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Klopt. Het is ook absoluut geen onwil om de buren NIET te spreken maar het komt er gewoon niet van.
Op radio werd gezegd dat een passant de mogelijke dader heeft gevolgd, kwijt raakte in een park en een uur later is de verdachte aangehouden. Kan een hoop zijn lijkt mequote:Op dinsdag 20 december 2016 19:08 schreef Greys het volgende:
Je zou zeker gelijk kunnen hebben. Maar je hoeft de omgeving ook niet uitstekend te kennen om er een aanslag te plegen zoals deze.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ze leven met social media en hun eigen tv-kanalen uit land van herkomst en weten niets over het land waarin ze wonen buiten de paden die ze bewandelen om naar hun werk, de winkel of vrienden te gaan. Ja, en dan via snelweg naar hun land van herkomst op vakantie. Bedroevend hoe weinig ze van een land als NL kennen.
Verder zie ik van de moslims die bijv. in ons dorp wonen en hun kinderen dat ze goed geïntegreerd zijn, toch. Zijn er heel weinig, maar dat gaat echt echt uitstekend. Heb het over de instromers als statushouders sinds kort, maar die zijn er nog maar net.
Ik heb er ook geen interesse in om ze beter leren kennen, klopt. Maar ik doelde op het feit dat geen onwil is om ze niet te zien/spreken op straat in het voorbijgaan bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat wel onwil. Het komt er niet van omdat "je" er geen enkele moeite in wil steken.
Heeft uitgebreide verklaringen afgelegd maar ontkent elke betrokkenheid. Getuigen hebben de chauffeur niet zonder onderbreking kunnen volgen. Er is geen bewijs van zijn aanwezigheid in de truck gevonden.quote:Die bisherigen Ermittlungsergebnisse ergaben keinen dringenden Tatverdacht gegen den Beschuldigten. Dieser machte in einer polizeilichen Vernehmung umfangreiche Angaben, bestritt jedoch eine Tatbeteiligung. Eine lückenlose Verfolgung des LKW-Fahrers nach dem durchgeführten Anschlag ist durch Augenzeugen nicht erfolgt. Die durchgeführten kriminaltechnischen Untersuchungen konnten eine Anwesenheit des Beschuldigten während des Tatgeschehens im Führerhaus des LKW bislang nicht belegen.
Ik denk niet dat het nu gevaarlijker is dan eergister. Hij liep toen ook al rond. Het grote nadeel is dat er nu 1, 2x kan toeslaan.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:16 schreef Zelfscanner het volgende:
Maar de dader is dus nog vrij.
Zou maar oppassen vanavond.
zo niet dan doet iemand anders het wel weer ..quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:18 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het nu gevaarlijker is dan eergister. Hij liep toen ook al rond. Het grote nadeel is dat er nu 1, 2x kan toeslaan.
Zou zomaar kunnen dus dat ze de dader te pakken hadden...quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Heeft uitgebreide verklaringen afgelegd maar ontkent elke betrokkenheid. Getuigen hebben de chauffeur niet zonder onderbreking kunnen volgen. Er is geen bewijs van zijn aanwezigheid in de truck gevonden.
Dat is wat ik bedoel inderdaad.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
zo niet dan doet iemand anders het wel weer ..
Het is complex idd, ik ken alleen moslims die al jaren een goede baan hebben, toch redelijk goed verdienen (ruim meer dan modaal, vrouw ook een baan) en die zijn niet echt model voor het probleem waarover het hier gaat, denk ik. Maar wat wel zo is an sich die twee redenen die ik opsom mbt waarom nog geen aanslag in de provincie dat heeft er gewoon mee te maken.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:14 schreef Blue_note het volgende:
[..]
[quote]Op dinsdag 20 december 2016 19:14 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Je zou zeker gelijk kunnen hebben. Maar je hoeft de omgeving ook niet uitstekend te kennen om er een aanslag te plegen zoals deze.
Ik denk dat 1 verkenningstochtje al genoeg is zelfs.
Ik ken ook prima geïntegreerde moslims. Waarvan de kinderen netter worden opgevoed dan die van Henk en Ingrid. Daar zit het probleem ook niet imo.
Maar ook een flink aantal jihadisten zijn kerels met geld, goede banen en hebben een stuk van de wereld gezien.
Duits gaat beter dan Frans lezen, chris.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:17 schreef crystal_meth het volgende:
Generalbundesanwalt:
[..]
Heeft uitgebreide verklaringen afgelegd maar ontkent elke betrokkenheid. Getuigen hebben de chauffeur niet zonder onderbreking kunnen volgen. Er is geen bewijs van zijn aanwezigheid in de truck gevonden.
Bij CSI ging dat vrij snel, weet ik nog wel...quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:20 schreef Geralt het volgende:
Hoe snel kan men DNA testen doen tegenwoordig? Ik ben (wellicht abusievelijk) in de veronderstelling dat dat een paar dagen duurt, of is dat achterhaald en kan men tegenwoordig binnen 1 dag een betrouwbare DNA test doen?
Klopt. Wat mij echter wel stoort is dat er veel goede/normale/gematigde/etc. moslims zijn die geen duidelijk tegen standpunt innemen tegen deze gasten.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is complex idd, ik ken alleen moslims die al jaren een goede baan hebben, toch redelijk goed verdienen (ruim meer dan modaal, vrouw ook een baan) en die zijn niet echt model voor het probleem waarover het hier gaat, denk ik. Maar wat wel zo is an sich die twee redenen die ik opsom mbt waarom nog geen aanslag in de provincie dat heeft er gewoon mee te maken.
En dan zijn er aanslagplegers die niet uit de categorie van geen stage-plekken kunnen krijgen komen, maar dat heeft toch specifiek met de islam te maken sws. Dat gaat toch in mensen hun hele wezen zitten en zelfs met onderwijs kun je dat er niet uithalen, daar waar onderwijs wel een antidotum vormt voor andere absolutistische opvattingen.
Dacht dat het met de snelste technieken in enkele uren kan.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:20 schreef Geralt het volgende:
Hoe snel kan men DNA testen doen tegenwoordig? Ik ben (wellicht abusievelijk) in de veronderstelling dat dat een paar dagen duurt, of is dat achterhaald en kan men tegenwoordig binnen 1 dag een betrouwbare DNA test doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |