niet tegenover Rusland.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Elk ander land had hetzelfde gedaan. Dat is geen prestatie.
Klopt echt een democratische vorm van aanslag plegen, iedereen kan het doen in feite. Mits je weet hoe je met een auto moet omgaan, zeg maar. Je hoeft niet HBO-scheikundigen in te huren.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:43 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Wat een bom/kogel (om het zo maar even te noemen) wellicht ook 'enger' maakt is om te zien dat diegene die een dergelijke aanslag plegen echt fanatieke jihadisten (of watdan ook) zijn, terwijl een aanslag als dit ook door de dorpsgek gedaan kan worden.
Ja. Nu. Ik heb een nogal bijzondere buurt, weet ik.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weet jij dan niet meer toen je je fiets niet op slot hoefde te doen? Toen je zus nog alleen 's avonds over straat durfde? Toen je je buurman nog een kopie van je voordeursleutel gaf?
Me post wat aangepast. De moslims werden onderdrukt door de USSR en de VS hield Israël onder de duim plus een atoomwapen arsenaal om elke burger zeven keer van de wereld te blazen. Toen was alles pas stabiel en vol vrede door de zekerheid van wederzijdse vernietiging.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie niet? Van Wilders tot Terlouw, allemaal verlangen ze naar de vervlogen tijden van vertrouwen en naastenliefde.
De wensdenkers schijnen te denken dat met het ondertekenen van een participatiecontract de verlichting per direct intreedt. Ik heb mijn twijfels.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Pas als iedereen het moorden en de achterlijkheid écht zat is.
Verkeerd topicquote:Op dinsdag 20 december 2016 18:43 schreef SecretPret het volgende:
Het lichaam van Karlov is eerder vandaag door Turkije met militaire eer overgedragen aan Rusland.
Heel goed van de Turken.![]()
[ afbeelding ]
Het is maar wat je goed noemtquote:Op dinsdag 20 december 2016 18:43 schreef SecretPret het volgende:
Het lichaam van Karlov is eerder vandaag door Turkije met militaire eer overgedragen aan Rusland.
Heel goed van de Turken.![]()
[ afbeelding ]
Ooh shit.quote:
Klopt. Daarnaast is de drempel ook lager als terrorist zijnde kan ik me zo voorstellen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt echt een democratische vorm van aanslag plegen, iedereen kan het doen in feite. Mits je weet hoe je met een auto moet omgaan, zeg maar. Je hoeft niet HBO-scheikundigen in te huren.
Klopt idd, was niet direct sudden jihadist syndrome, maar was wel een jongen die zich ineens besefte dat-ie aan het dwalen was en op die manier zijn plaatsje in de hemel aan het mislopen was.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:48 schreef SeLang het volgende:
Die aanslagpleger in Nice was toch ook iemand die pas heel recent was geradicaliseerd? Die had ook niet jarenlang in een trainingskamp in Irak gezeten. Zo iemand krijgt een bevlieging en gaat zoiets doen.
En dan heb je nog mensen met narcistische persoonlijkheidsstoornis zoals die German Wings piloot...
Allemaal wandelende tijdbommetjes ja.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:48 schreef SeLang het volgende:
Die aanslagpleger in Nice was toch ook iemand die pas heel recent was geradicaliseerd? Die had ook niet jarenlang in een trainingskamp in Irak gezeten. Zo iemand krijgt een bevlieging en gaat zoiets doen.
Toen ik kind was (jaren '70) hing er een touwtje uit de brievenbus om de deur open te doenquote:Op dinsdag 20 december 2016 18:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weet jij dan niet meer toen je je fiets niet op slot hoefde te doen? Toen je zus nog alleen 's avonds over straat durfde? Toen je je buurman nog een kopie van je voordeursleutel gaf?
In de jaren '90 begin '00 ook nog wel hoor.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Toen ik kind was (jaren '70) hing er een touwtje uit de brievenbus om de deur open te doen
Bij mij ook. 10 jaar later was het touwtje weg en hadden we een extra slot op de deur.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Toen ik kind was (jaren '70) hing er een touwtje uit de brievenbus om de deur open te doen
Ja, en toch dat doodgaan zitten ze niet mee hè. Dat is juist een groot probleem om dit soort zaken te tackelen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:49 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Klopt. Daarnaast is de drempel ook lager als terrorist zijnde kan ik me zo voorstellen.
Je gaat niet 100% zeker dood. Jezelf opblazen lijkt me toch een hele brug verder dan op mensen inrijden. Hoe ziek beide situaties ook zijn.
Ik denk dat de laag jihadisten(of aanhangers) die in staat zijn een aanslag te plegen als deze ook een stuk groter is dan de laag die het doet zoals Parijs.
Had bij ons ook gekund, alleen toen waren de kinderen al lang en breed uit huis, in de jaren 70 niet en dus hing bij ons idd ook een touwtje uit de bus...quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:51 schreef tralalala het volgende:
[..]
In de jaren '90 begin '00 ook nog wel hoor.Bij ons wel in ieder geval
Klopt, het jezelf willen opofferen maakt het juist zo ongrijpbaar. Maar dat is niks nieuws in oorlogsvoering natuurlijk en een vrij open deur.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en toch dat doodgaan zitten ze niet mee hè. Dat is juist een groot probleem om dit soort zaken te tackelen.
Maar iig is de kans dat je na zo'n aanslag niet het leven laat natuurlijk groter dan voor de vuist weg een zelfmoordaanslag. Hierbij is de accuratesse in principe het hoogst natuurlijk. Dat is bij deze vorm van aanslag plagen nog maar de vraag, alhoewel in het westen genoeg soft targets zijn...
Ja, omdat mama altijd thuis was.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hier hebben alle buren de sleutel en wij die van hen. Woonde er nog geen twee weken en de borden saté kwamen al over de schutting "ik hoor aan je visite in de tuin dat je jarig bent, hier iets lekkers voor jullie, zelfgemaakt!" en een week later werden de sleutels uitgewisseld. Het bestaat nog.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bij ons niet, want achterdeur, en dat was 4 jaar geleden in Schubbekutteveen nog zo en is nu in de stad ook nog zo.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Omdat het veilig was. Of zou jij nu ook een touwtje uit je deur hangen als er iemand heel de dag thuis was?quote:
Klopt, heb ik ook al over nagedacht, targets liggen hier in de provincie voor het oprapen. Waarom niet?quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:55 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Klopt, het jezelf willen opofferen maakt het juist zo ongrijpbaar. Maar dat is niks nieuws in oorlogsvoering natuurlijk en een vrij open deur.
Wat naar mijn idee nog veel meer angst kan brengen is wanneer ze niet meer de grote steden nemen, maar op zaterdagmorgen over de markt van Schubbekutteveen rijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |