Dat zat al wel redelijk in de Arabische cultuur van toen ja. Op zich verbied de islam onderzoek e.d. niet, maar door het absolutistische (Alle wegen leiden tot Allah) stagneert de behoefte aan creativiteit, intellectualisme, etc natuurlijk. Er is ook een kanteling geweest in de houding tov wetenschap/literatuur. Ben even de naam van de daarvoor verantwoordelijke islamitische wijsgeer kwijt. Sindsdien is het in elk geval echt berg afwaarts gegaan.quote:Op maandag 19 december 2016 21:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mwuah in de goeie ouwe tijd van de islam bracht het een boel voort, wiskunde, geneeskunde, astronomie etc.
Of is dat meer Arabische cultuur in het algemeen.
Manquote:Op maandag 19 december 2016 21:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er al wat bekend over de afkomst van de dader?
Laten we het met zn allen hopen. Mutti "The Destroyer of Europe" Merkel heeft bloed aan haar handen.quote:Op maandag 19 december 2016 21:53 schreef vigen98 het volgende:
Politiek is dit een doodvonnis voor Merkel![]()
Dat nieuws is dan best snel gegaan.quote:Op maandag 19 december 2016 21:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
Op de Poolse tv is door de eigenaar blijkbaar aangegeven dat men het contact met de rijder vanmiddag is verloren.
Ja uh exact. Dat is mijn punt.quote:Op maandag 19 december 2016 21:52 schreef Pek het volgende:
[..]
De mens, die religie heeft verzonnen, ja.
Niet helemaal waar. Religie is bijzonder gevaarlijk omdat iedere gek er zijn eigen draai aan kan geven. Dus ook al hebben veel mensen steun van een geloof, rationeel gezien is de mensheid beter af zonder al die sprookjesquote:Op maandag 19 december 2016 21:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Religie is niet het probleem, dat is de mens.
quote:Der Lkw fuhr die Kantstraße entlang und fuhr in Höhe der Einmündung zur Budapester Straße auf den Weihnachtsmarkt. Dort legte er eine Strecke von 50 bis 80 Metern zurück. Der Lkw kam schließlich auf der Budapester Straße zu stehen.
Nou, dan benadruk je dat toch lekker niet? Weten we meteen aan welke kant je écht staat, aangezien dit soort onmenselijke aanslagen keer op keer uit naam van jouw "religie" gepleegd worden.quote:Op maandag 19 december 2016 21:52 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
waarom moet ik dat per se benadrukken ffs?
klopt.Alleen vind ik dat je door posts te verwijderen de touwtjes overneemt van de users.quote:Op maandag 19 december 2016 21:53 schreef HPLC het volgende:
[..]
Ach, het is niet alsof we deze reacties nog nooit hebben gelezen. Hetzelfde riedeltje wat we steeds weer lezen
Ja, tenzij die moslimterrorist toch alcohol dronk.quote:Op maandag 19 december 2016 21:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Kunnen we de invloed van alcohol uitsluiten?²
Ik heb je net uitgelegd hoe de PVV, jeweetwel, van Henk en Ingrid, in wezen een neoliberale VVD light is die werkelijk niets voor Henk en Ingrid gaat betekenen maar wel van hun onvrede profiteert.quote:Op maandag 19 december 2016 21:53 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Heb jij nu echt zo plank voor je kop? Je hebt echt geen inhoud hè? Triest.
quote:Op maandag 19 december 2016 21:55 schreef monkyyy het volgende:
Ik heb plannen om daar de jaarwisseling door te brengen, hotel en alles al geboekt.
Ik zet 'm even op Facebook.quote:Op maandag 19 december 2016 21:42 schreef GGMM het volgende:
Voetbal Inside heeft ook gereageerd.
[ afbeelding ]
Dan is het nog steeds de mensquote:Op maandag 19 december 2016 21:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Religie is bijzonder gevaarlijk omdat iedere gek er zijn eigen draai aan kan geven. Dus ook al hebben veel mensen steun van een geloof, rationeel gezien is de mensheid beter af zonder al die sprookjes
't komt amper tot nooit voor dat aanslagen op dezelfde plek in korte tijd voorkomen, dus wees gerust.quote:Op maandag 19 december 2016 21:55 schreef monkyyy het volgende:
Ik heb plannen om daar de jaarwisseling door te brengen, hotel en alles al geboekt.
Nu komt het dichtbijquote:Op maandag 19 december 2016 21:55 schreef monkyyy het volgende:
Denk hetquote:Op maandag 19 december 2016 21:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Kunnen we de invloed van alcohol uitsluiten?²
echt hequote:Op maandag 19 december 2016 21:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Lekker makkelijk bagataliseren zo. Dat verreweg de meeste recente aanslagen uit islamitische hoek komen is louter toeval.
Idd, wat zijn sommige mensen toch grenzeloos naïefquote:Op maandag 19 december 2016 21:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Lekker makkelijk bagataliseren zo. Dat verreweg de meeste recente aanslagen uit islamitische hoek komen is louter toeval.
Klopt. Religie maakt wel voor een extra motivator, in de verkeerde handen. Net zoals wapens.quote:Op maandag 19 december 2016 21:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Guns don't kill people. People kill people.
Ze is nog steeds populair in Duitsland alleen dat is wel erg aan het afzakken.quote:Op maandag 19 december 2016 21:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Laten we het met zn allen hopen. Mutti "The Destroyer of Europe" Merkel heeft bloed aan haar handen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |