Als je veel social media volgt en de reacties leest denk je inderdaad dat het allemaal ernstig is. Het schijnt gelukkig allemaal mee te vallenquote:Europeanen denken dat er veel meer moslims in hun land wonen dan dat er in werkelijkheid zijn. Onderzoeksbureau Ipsos Mori heeft de kloof tussen waarheid en misvatting in veertig landen onderzocht en vroeg daarbij ook hoeveel moslims mensen denken dat er in hun land zijn.
Wat blijkt? De Fransen zitten er het meest naast: de gemiddelde Fransman denkt dat 31 procent van de Fransen moslim is, in werkelijkheid was dat in 2010 zo'n 7,5 procent.
Nederland doet het beter. We denken dat ongeveer 19 procent van de Nederlanders moslim is, terwijl dat in werkelijkheid in 2010 zo'n 6 procent was.
Ook denken de ondervraagden dat het aantal moslims veel harder groeit dan het geval is.
Somber
Ook allerlei andere onderwerpen kwamen aan de orde. De ondervraagden zijn vrij somber over hun landgenoten. Gemiddeld gezien denken mensen dat anderen in hun land minder gelukkig zijn dan ze zelf aangeven. Ook blijkt er nog een grote misvatting te zijn over de verdeling van welvaart. In bijna alle landen denken de ondervraagden dat de inkomens beter verdeeld zijn, dan ze in werkelijkheid zijn.
Daarnaast zijn er grote misverstanden over de acceptatie van homoseksualiteit, abortus en seks voor het huwelijk. Ook in Nederland vermoeden we dat 'de man op straat' niet zo tolerant is. De ondervraagden denken dat 36 procent van de Nederlanders homoseksualiteit moreel onacceptabel vindt, terwijl in werkelijkheid maar 5 procent erop tegen is.
Nepnieuws
Ipsos-directeur Duffy denkt dat de opkomst van sociale media en de verspreiding van nepnieuws om bezoekers (en dus inkomsten) te genereren hebben bijdragen aan de misvattingen. Ze zegt tegen The Guardian dat sociologen erop wijzen dat het belangrijk is om de heersende opvatting te kunnen spiegelen aan die van onszelf, zeker in tijden waarin extreme opvattingen steeds normaler worden.
http://nos.nl/artikel/214(...)r-dan-we-denken.html
Het woord ernstig vind ik hier al erg misplaatst.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:43 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je veel social media volgt en de reacties leest denk je inderdaad dat het allemaal ernstig is.
En dan denk jij dat het binnen 6 jaar 31% wordtquote:
Ja misschien niet het juiste woord maar veel mensen doen net alsof we er gaanquote:Op woensdag 14 december 2016 18:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het woord ernstig vind ik hier al erg misplaatst.
Ik denk niet dat hij dat denkt.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:46 schreef SecretPret het volgende:
[..]
En dan denk jij dat het binnen 6 jaar 31% wordt
Waar zeg ik dat ?quote:Op woensdag 14 december 2016 18:46 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Ja geen idee hoe ze dat registreren eigenlijk.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:47 schreef Hamzoef het volgende:
Ik vraag me ook af hoe ze dat bijhouden. Er staat toch nergens geregistreerd dat je moslim bent?
Mij is nooit iets gevraagd door instanties.
Waar ga je heen?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:03 schreef JubaUrbicus het volgende:
Binnenkort heeft Europa een moslim minder in haar grenzen (ik) en daar is Europa blij mee en ik gelukkig ook. Kut klimaat in Nederland, ik kan hier later mijn kinderen niet grootbrengen.
Godzijdank.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:03 schreef JubaUrbicus het volgende:
Binnenkort heeft Europa een moslim minder in haar grenzen (ik) en daar is Europa blij mee en ik gelukkig ook. Kut klimaat in Nederland, ik kan hier later mijn kinderen niet grootbrengen.
Bedankt, jij ook in Nederland.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoop dat je het naar je zin krijgt daar
Nou wil wel weg hoor maar dat is alleen vanwege het klimaatquote:Op woensdag 14 december 2016 19:20 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Bedankt, jij ook in Nederland.
Waarom ga je nu niet alvast?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:03 schreef JubaUrbicus het volgende:
Waarom stel je die vraag, wat zit daar precies achter?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Waarom ga je nu niet alvast?
Ik ben nieuwsgierig waarom hij pas 'binnenkort' gaat en niet nu, als het zo kut is in Nederland.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom stel je die vraag, wat zit daar precies achter?
Laat hem nou, misschien kan hij er nog een paar overhalen om mee te gaanquote:Op woensdag 14 december 2016 19:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Waarom ga je nu niet alvast?
natuurlijk ook een beetje selectieve click biasquote:Op woensdag 14 december 2016 19:23 schreef Eenskijken het volgende:
toch vormen 'ze' al snel zo'n 75% van het nieuws, dus zo gek is het niet dat mensen dat denken
Leuk! Heel veel plezier! Waar in Marokko ga je wonen?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:03 schreef JubaUrbicus het volgende:
Hij vindt het klimaat kut, dat is nog niet iets om a la minuut maar te vertrekken. Los daarvan stel je die zgn nieuwsgierige vraag op zo'n manier, dat je eigenlijk gewoon zegt dat hij zo snel mogelijk moet opbokken.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:35 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik ben nieuwsgierig waarom hij pas 'binnenkort' gaat en niet nu, als het zo kut is in Nederland.
Dat is jouw invulling. En niet mijn probleem of fout.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:45 schreef Mutant01 het volgende:
Hij vindt het klimaat kut, dat is nog niet iets om a la minuut maar te vertrekken. Los daarvan stel je die zgn nieuwsgierige vraag op zo'n manier, dat je eigenlijk gewoon zegt dat hij zo snel mogelijk moet opbokken.
Mohammedia it isquote:Op woensdag 14 december 2016 19:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Leuk! Heel veel plezier! Waar in Marokko ga je wonen?
Spannend en tegelijkertijd ook erg leuk.
Voorbereidingen, je kan niet naar een ander land gaan als je niet goed genoeg voorbereid bent.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat is jouw invulling. En niet mijn probleem of fout.
Ik wacht wel even op zijn antwoord.
Okee. Ik hoop dat je je draai vindt in Marokko.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:48 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Voorbereidingen, je kan niet naar een ander land gaan als je niet goed genoeg voorbereid bent.
Leuk! Veel succes met de voorbereidingen. Zelf zal ik niet zo snel migreren maar het is wel een optie die ik altijd open zal houden. Ben dan ook voorbereid op een eventuele noodsituatie, zou dan meteen weg kunnen.quote:
Zo zo, stoere jongen! Moslims gaan nu massaal inbinden vanwege je ferme taal!quote:Op woensdag 14 december 2016 19:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat lijkt me een duidelijk signaal dat ze wat minder kabaal moeten maken met die achterlijke kutreligie van hen.
Is toch zo? Het is maar 7% maar we hebben er meer last van dat geloof dan van de gereformeerderen, hervormden en katholieken bij elkaar. Dan wordt het hoog tijd om in te binden.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo zo, stoere jongen! Moslims gaan nu massaal inbinden vanwege je ferme taal!
Een deel van de vertekening is vast verklaarbaar uit het feit dat in steden de percentages heel anders liggen.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:03 schreef Drxx het volgende:
Zuid-Afrikanen dachten gemiddeld dat 22% van hun land moslim is? Meer dan 10 keer het werkelijke aantal?
Hoe?
Wat is zo? Moslims hebben gewoon het recht op hun mening, en daarmee hun religie. En dat allemaal binnen de kaders van wet en regelgeving. Als je er last van hebt, dan adviseer ik je op de PVV te stemmen. Die heeft als speerpunt het vernietigen van de Islam.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is toch zo? Het is maar 7% maar we hebben er meer last van dat geloof dan van de gereformeerderen, hervormden en katholieken bij elkaar. Dan wordt het hoog tijd om in te binden.
Don't feed the troll...quote:Op woensdag 14 december 2016 19:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij vindt het klimaat kut, dat is nog niet iets om a la minuut maar te vertrekken. Los daarvan stel je die zgn nieuwsgierige vraag op zo'n manier, dat je eigenlijk gewoon zegt dat hij zo snel mogelijk moet opbokken.
Waar heb je het over? Wat voor last heb jij van de islam. Als je geen moslim bent, ervaar je daar in de praktijk nauwelijks iets van.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is toch zo? Het is maar 7% maar we hebben er meer last van dat geloof dan van de gereformeerderen, hervormden en katholieken bij elkaar. Dan wordt het hoog tijd om in te binden.
Logisch in een land waar het Christendom al meer dan 1000 jaar de dienst uit maakt.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Wat voor last heb jij van de islam. Als je geen moslim bent, ervaar je daar in de praktijk nauwelijks iets van.
Dan merk je echt meer van het Christendom hoor.
Heb je mijn posts wel gelezen?quote:
Het is niet alleen de islam he. Indirect gevolg is dat islamitische ouders geen vat op hun half-verwesterde kinderen hebben wat weer een hoop ellende oplevert.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Wat voor last heb jij van de islam. Als je geen moslim bent, ervaar je daar in de praktijk nauwelijks iets van.
19% sws onzin toch dat zou wat bijna 4 miljoen zijn.quote:Nederland doet het beter. We denken dat ongeveer 19 procent van de Nederlanders moslim is, terwijl dat in werkelijkheid in 2010 zo'n 6 procent was.
Dan ben ik wrs dood.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:53 schreef MichaelScott het volgende:
Vind het persoonlijk verontrustender dat in 2050 waarschijnlijk 9,4% van de inwoners van Nederland moslim is. Dat belooft weinig goeds voor de toekomst.
http://www.pewforum.org/2(...)le/2050/percent/all/
Dat verklaart mijns inziens inderdaad de verschillen in landen zoals Frankrijk en Nederland, waar het verschil tussen schatting en werkelijkheid ongeveer 3 keer en 4 keer hoger ligt.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een deel van de vertekening is vast verklaarbaar uit het feit dat in steden de percentages heel anders liggen.
Wtf is met jou gebeurd gast?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat lijkt me een duidelijk signaal dat ze wat minder kabaal moeten maken met die achterlijke kutreligie van hen.
quote:
Ik zou ook niet antwoorden. Dan zou je nog moeten toegeven dat je fout zit ook. En dat kan natuurlijk niet. Simpele ziel.quote:
Maak daar maar 20% met onze stervende oudjes, lage voortplantingscijfer en Merkel die alles schaft.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:53 schreef MichaelScott het volgende:
Vind het persoonlijk verontrustender dat in 2050 waarschijnlijk 9,4% van de inwoners van Nederland moslim is. Dat belooft weinig goeds voor de toekomst.
http://www.pewforum.org/2(...)le/2050/percent/all/
Meer gaan fokken, alleen helaas is het sperma van een blanke slecht van kwaliteit ivm roken, alcohol, drugs etcquote:Op woensdag 14 december 2016 21:31 schreef Grems het volgende:
[..]
Maak daar maar 20% met onze stervende oudjes, lage voortplantingscijfer en Merkel die alles schaft.
"Bedankt voor het artikel. Ik had al bijna m'n eigen mening gevormd maar nu ik dit oppervlakkige nieuwsmedia heb gezien ben ik gerust gesteld ik ben een goede slaaf een goed meisje dat ik bijna de mening van andere mensen met andere bronnen serieus had genomen door een eigen mening te vorming."quote:Op woensdag 14 december 2016 18:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als je veel social media volgt en de reacties leest denk je inderdaad dat het allemaal ernstig is. Het schijnt gelukkig allemaal mee te vallen
Je gelooft niet dat men kan denken dat het percentage veel hoger is dan het daadwerkelijk is?quote:Op woensdag 14 december 2016 21:52 schreef KarenDW het volgende:
[..]
"Bedankt voor het artikel. Ik had al bijna m'n eigen mening gevormd maar nu ik dit oppervlakkige nieuwsmedia heb gezien ben ik gerust gesteld ik ben een goede slaaf een goed meisje dat ik bijna de mening van andere mensen met andere bronnen serieus had genomen door een eigen mening te vorming maar goed dat ik een goede slaaf ben."
Dit is een parody op mensen dat het nieuws zonder bronnen zich laten zeggen wat vals nieuws is kom op zeg.
Hoe zou jij de situatie omschrijven als er in Nederland een cult bezig was mensen te overtuigen dat een kinderverkrachtende massamoordenaar het grote voorbeeld om naar te leven was en ze succes hadden bij honderdduizenden mensen?quote:Op woensdag 14 december 2016 18:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het woord ernstig vind ik hier al erg misplaatst.
Nou ik vind het allemaal niet zo ernstig, was meer bedoeld naar de mensen die het allemaal verschrikkelijk vinden :pquote:Op woensdag 14 december 2016 21:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe zou jij de situatie omschrijven als er in Nederland een cult bezig was mensen te overtuigen dat een kinderverkrachtende massamoordenaar het grote voorbeeld om naar te leven was en ze succes hadden bij honderdduizenden mensen?
Hebben rechters ook een click bias waardoor meer dan de helft van de cellen gevuld zijn met allochtonen?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:36 schreef Re het volgende:
[..]
natuurlijk ook een beetje selectieve click bias
Er waren zelfs geen bronnen. Waarom zou ik het moeten geloven? Je beseft toch wel dat dit artikel beweert dat "vals nieuws" dingen verzint, zonder bewijs dat het vals is? Zonder bron? T'is echt ironisch. Alleen leeghoofdige liberalen zouden dit geloven en zelfs zij zullen binnenkort wel beseffen dat het mainstream nieuws de ware onzin is.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je gelooft niet dat men kan denken dat het percentage veel hoger is dan het daadwerkelijk is?
Vast niet slechter dan talloze generaties vaders die tevens je opa zijn.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:37 schreef Deadre het volgende:
[..]
Meer gaan fokken, alleen helaas is het sperma van een blanke slecht van kwaliteit ivm roken, alcohol, drugs etc
Dat ja, hoe komen ze aan die cijfers ?quote:Op woensdag 14 december 2016 18:47 schreef Hamzoef het volgende:
Ik vraag me ook af hoe ze dat bijhouden. Er staat toch nergens geregistreerd dat je moslim bent?
Mij is nooit iets gevraagd door instanties.
Naar de 7%?quote:Op woensdag 14 december 2016 20:21 schreef Eiwitshake het volgende:
Nul procent was moslim. In 56 jaar tijd is 6% van ons land van islamitische afkomst.
Je hoeft geen wiskundig wonder te zijn om uit te rekenen waar dat naartoe gaat.
Terwijl alleen al 6% van de 'Nederlanders' volgens de cijfers van het 'onderzoek' Moslim is.quote:De ondervraagden denken dat 36 procent van de Nederlanders homoseksualiteit moreel onacceptabel vindt, terwijl in werkelijkheid maar 5 procent erop tegen is.
Regels van het CBS zijn veranderd, er zijn opeens veeeeeel minder moslims in nederland.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:21 schreef Eiwitshake het volgende:
Hoeveel procent moslims waren er in Nederland voor de jaren 60?
Nul procent was moslim. In 56 jaar tijd is 6% van ons land van islamitische afkomst. Dit aantal is groeiende in met name de grote steden.
Bovendien kun je de zaken ook omdraaien, waarom moeten wij van die progressievelingen ons gaan aanpassen aan 6% van de samenleving?
Europa wordt beter zonder jou erbij, baath zandeeq.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:03 schreef JubaUrbicus het volgende:
Daar kan je niet gelukkig worden, in Marokko heeft niemand een cent te makken, en iedereen moet wat van je hebben financieel.quote:
Eeehm, nee - het is dus veel ernstiger. Als moslims een hele grote groep waren kan je nog met het "er zitten een paar rotte appels in de mand" verhaal aankomen om de nonstop tsunami aan overlastverhalen te verklaren. Als het een kleine groep is gaat dat verhaal niet meer op.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als je veel social media volgt en de reacties leest denk je inderdaad dat het allemaal ernstig is. Het schijnt gelukkig allemaal mee te vallen
In Nederland worden in elk geval alle registers open getrokken om de invloed van de Islam te downplayen; eerst selectief de definitie van "moslim" veranderen, niet meer registreren en dan met cijfers komen waaruit blijkt dat het aandeel moslims in Nederland zelfs sterk is gedaald sinds begin dit millennium. Om mijn moslim-vrienden te parafraseren; trap er niet in!quote:Op woensdag 14 december 2016 18:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
oh nu gaat het ineens over alle allochtonen dan?quote:Op woensdag 14 december 2016 21:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hebben rechters ook een click bias waardoor meer dan de helft van de cellen gevuld zijn met allochtonen?
Dat is hetzelfde als zeggen dat er meer autochtonen in Amsterdam zijn gaan wonen. Terwijl die groep in werkelijkheid derde generatie allochtonen zijn. CBSquote:Op donderdag 15 december 2016 07:15 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
In Nederland worden in elk geval alle registers open getrokken om de invloed van de Islam te downplayen; eerst selectief de definitie van "moslim" veranderen, niet meer registreren en dan met cijfers komen waaruit blijkt dat het aandeel moslims in Nederland zelfs sterk is gedaald sinds begin dit millennium. Om mijn moslim-vrienden te parafraseren; trap er niet in!
Pardon? Is het vanwege het calvinisme dat cabaretiers, cartoonisten en columnisten zich wijselijk de mond laten snoeren? Is het vanwege katholieke zelfmoordterroristen dat je je op luchthavens in de kont moet laten loeren en de staat je gangen moet kunnen nagaan? Zijn het de hervormden die met intimidatie hier en daar de openbare zeden opleggen en zijn het de boeddhisten die de vrijheid om openlijk atheist en/of homo te zijn aantasten?quote:Op woensdag 14 december 2016 20:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je kan er ook weinig mee. Er spelen teveel andere zaken mee.quote:Op donderdag 15 december 2016 09:40 schreef truthortruth het volgende:
Wat moet je nou met zo'n cijfer. Is dat iets positiefs, iets negatiefs, ik kan er echt niks mee. Wat ik wel snap is dat als je in bepaalde wijken in de steden loopt, het nu niet echt overkomt alsof er 6% moslim is. Als je vervolgens ook nog in de meest kleine dorpjes een moskee tegenkomt, dan snap ik dat scheve beeld wel.
Je merkt er zeker iets van . Zeker in grote steden. Daarnaast komt men te vaak negatief in het nieuws met bijv. foute imams, geldproblemen, rare omgang met vrouwen, etc. Als het allemaal zo leuk en positief was bij de godsdienst Islam voor iedereen was er ook niets aan de hand.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
De overlap tussen moslims en allochtonen is nogal groot in Nederland.quote:Op donderdag 15 december 2016 07:45 schreef Re het volgende:
[..]
oh nu gaat het ineens over alle allochtonen dan?
voordeel wel is als je ale allochtonen elimineert uit de maatschappij dat we 100% scoren op hollandsche criminaliteit
ja joh, maar we sliden dus even makkelijk richting nog meer op een hoop gooien, volgens mij is de helft van de allochtonen in de gevangenissen (waar het hier om ging) gewoon niet moslim maar ja, een pot nat, blijkbaar. Maar het punt is gemaaktquote:Op donderdag 15 december 2016 09:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De overlap tussen moslims en allochtonen is nogal groot in Nederland.
Daar is weinig over bekend omdat men dat niet vraagt aan die mensen. Je kan wel zeggen dat een deel een achtergrond heeft met islam. De meeste Marokkanen zijn zgn islamitisch.quote:Op donderdag 15 december 2016 09:51 schreef Re het volgende:
[..]
ja joh, maar we sliden dus even makkelijk richting nog meer op een hoop gooien, volgens mij is de helft van de allochtonen in de gevangenissen (waar het hier om ging) gewoon niet moslim maar ja, een pot nat, blijkbaar. Maar het punt is gemaakt
ja de meeste kutmarokkaantjes zijn gewoon gestoord, of dat door de islam komt of gebrek aan opvoeding, och, lood om oud ijzer, het blijven kutmarokkaantjesquote:Op donderdag 15 december 2016 09:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Daar is weinig over bekend omdat men dat niet vraagt aan die mensen. Je kan wel zeggen dat een deel een achtergrond heeft met islam. De meeste Marokkanen zijn zgn islamitisch.
Naast zgn geloof zal kan men zich moeilijk aanpassen blijkbaar. Als je dan ook nog geestelijk labiel bent gaat het eerder mis. Ik ken de tijd nog dat het RIAGG moest meereizen als men op vakantie ging.quote:Op donderdag 15 december 2016 09:55 schreef Re het volgende:
[..]
ja de meeste kutmarokkaantjes zijn gewoon gestoord, of dat door de islam komt of gebrek aan opvoeding, och, lood om oud ijzer, het blijven kutmarokkaantjes
5% van Nederland neemt 45% in van de gevangeniscellen. Maar je hebt gelijk, ik mag er niet vanuit gaan dat er veel moslims tussen deze overweldigend islamitische groepen zitten zodra ze het gevang ingaan.quote:Op donderdag 15 december 2016 09:51 schreef Re het volgende:
[..]
ja joh, maar we sliden dus even makkelijk richting nog meer op een hoop gooien, volgens mij is de helft van de allochtonen in de gevangenissen (waar het hier om ging) gewoon niet moslim maar ja, een pot nat, blijkbaar. Maar het punt is gemaakt
Je had meer verwacht? De vraag is dus ook wie men telt en hoe men uberhaupt bepaald wie moslim is. Hoeveel mensen staan er niet RK geregistreerd en zijn dat niet.quote:Op donderdag 15 december 2016 10:02 schreef truthortruth het volgende:
Overigens wel een enorm zwakke score voor een religie waar je bijna niet uitkomt.
ik geloof 10% is Marokkaan, 5% Turks... en ja 63% is allochtoon.... maar maak je punt nog even...quote:Op donderdag 15 december 2016 10:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
5% van Nederland neemt 45% in van de gevangeniscellen. Maar je hebt gelijk, ik mag er niet vanuit gaan dat er veel moslims tussen deze overweldigend islamitische groepen zitten zodra ze het gevang ingaan.
Relatief dus erg veel. Dat geeft hij ook aan. Maar het aardige bij islam is vaak dat men erg vergevingsgezind is. Vaker dan eens werd geroepen dat iemand op moment van misdaad geen moslim was.quote:Op donderdag 15 december 2016 10:09 schreef Re het volgende:
[..]
ik geloof 10% is Marokkaan, 5% Turks... en ja 63% is allochtoon.... maar maak je punt nog even...
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)nederland-allochtoonklik
nou ja, eerst werden allochtonen gelijk gesteld aan moslims, daarna werden moslims verantwoordelijk gehouden voor 45% van de gevangenen... maar dat haal ik niet uit de cijfers hoor. Ja relatief zitten er meer moslims in de gevangenis dan niet...quote:Op donderdag 15 december 2016 10:11 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Relatief dus erg veel. Dat geeft hij ook aan. Maar het aardige bij islam is vaak dat men erg vergevingsgezind is. Vaker dan eens werd geroepen dat iemand op moment van misdaad geen moslim was.
Dat is ook moeilijk. Je kan wel stellen dat bepaalde groepen naar afkomst (dus land) vaker in de gevangenis zitten. Soms zelfs HEEL veel vaker. Maar met dat het dan hebben over allochtonen gaat mij ook te ver. En veel allochtonen ook natuurlijk. Maar dan hebben we ook weer de Marokkanen die wel normaal doen. Tja. Dan heb je gewoon pecht als Marokkaan.quote:Op donderdag 15 december 2016 10:15 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, eerst werden allochtonen gelijk gesteld aan moslims, daarna werden moslims verantwoordelijk gehouden voor 45% van de gevangenen... maar dat haal ik niet uit de cijfers hoor. Ja relatief zitten er meer moslims in de gevangenis dan niet...
argumenten gebaseerd op feiten zijn blijkbaar in deze discussie niet relevant
het punt wat ik oorpronkelijk wilde maken is dat er 3x zoveel autochtonen (15K) als marokkanen (5K) in de gevangenis zitten, terwijl het nieuws zich toch voornamelijk lijkt te focussen op die laatste groep.quote:Op donderdag 15 december 2016 10:17 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is ook moeilijk. Je kan wel stellen dat bepaalde groepen naar afkomst (dus land) vaker in de gevangenis zitten. Soms zelfs HEEL veel vaker. Maar met dat het dan hebben over allochtonen gaat mij ook te ver. En veel allochtonen ook natuurlijk. Maar dan hebben we ook weer de Marokkanen die wel normaal doen. Tja. Dan heb je gewoon pecht als Marokkaan.
Dat is toch geheel logisch! Er zijn meer autochtonen. Het gaat over relatief.quote:Op donderdag 15 december 2016 10:23 schreef Re het volgende:
[..]
het punt wat ik oorpronkelijk wilde maken is dat er 3x zoveel autochtonen (15K) als marokkanen (5K) in de gevangenis zitten, terwijl het nieuws zich toch voornamelijk lijkt te focussen op die laatste groep.
relatief zegt toch geen hol over het aantal misdaden? 1 op de 4 wordt gedaan door een marokkaan (even simplificeren tov autochtoon), of wordt er alleen relatieve criminaliteit gepleegd?quote:Op donderdag 15 december 2016 10:24 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is toch geheel logisch! Er zijn meer autochtonen. Het gaat over relatief.
Het heeft enorm veel zin om het ver relatief te hebben omdat absoluut ook niets zegt. Je moet wel zien waar iets mis gaat. Als er 25000 Vietnamezen in dit land zijn en 24580 daarvan zijn crimineel dan heeft dat aandacht nodig. Bij Marokkanen gaat het er ook nog om dat de aantallen gewoon groot zijn. Dat moet je dan wel allemaal kunnen zeggen.quote:Op donderdag 15 december 2016 10:30 schreef Re het volgende:
[..]
relatief zegt toch geen hol over het aantal misdaden? 1 op de 4 wordt gedaan door een marokkaan (even simplificeren tov autochtoon), of wordt er alleen relatieve criminaliteit gepleegd?
relatief heeft geen zin in discussies over de hoeveelheid criminaliteit, nou ja dat er dus relatief meer nieuwsitems gedaan worden over marokkanen en dat er meer marokkanen in het gevang zitten dan dat je op basis van de bevolkingshoeveelheden zou verwachten ...
maar goed, als je in relatief wil blijven hangen is het verder wel prima
ja tuurlijk moet je dat kunnen zeggen maar dat was het punt van discussie niet...quote:Op donderdag 15 december 2016 10:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het heeft enorm veel zin om het ver relatief te hebben omdat absoluut ook niets zegt. Je moet wel zien waar iets mis gaat. Als er 25000 Vietnamezen in dit land zijn en 24580 daarvan zijn crimineel dan heeft dat aandacht nodig. Bij Marokkanen gaat het er ook nog om dat de aantallen gewoon groot zijn. Dat moet je dan wel allemaal kunnen zeggen.
Relatief betekend in dit geval in relatie tot eigen groep. Dat is volgens mij 3 a 4 x meer dan bijv. de autochtoon. Dan zit daar dus een probleem. Naast dat de groep groot is. Je kan bijv. taalachterstand ook wel uitsmeren en niet doen alsof er niet bepaalde problemen zijn bij specifieke groepen. Dan kun je zeggen dat kinderen in Nederland meer achterlopen dan tijden geleden. Nee. Het gaat over bepaalde kinderen.quote:Op donderdag 15 december 2016 10:55 schreef Re het volgende:
[..]
ja tuurlijk moet je dat kunnen zeggen maar dat was het punt van discussie niet...
en nee de aantallen zijn niet groot, er zitten 4,300 marokkanen in het gevang, relatief dus maar 10%
ja prima, maar dat maakt nog steeds niet het argument dat er meer moslims in het gevangenis zitten dan niet moslims...quote:Op donderdag 15 december 2016 11:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Relatief betekend in dit geval in relatie tot eigen groep. Dat is volgens mij 3 a 4 x meer dan bijv. de autochtoon. Dan zit daar dus een probleem. Naast dat de groep groot is. Je kan bijv. taalachterstand ook wel uitsmeren en niet doen alsof er niet bepaalde problemen zijn bij specifieke groepen. Dan kun je zeggen dat kinderen in Nederland meer achterlopen dan tijden geleden. Nee. Het gaat over bepaalde kinderen.
Dat is ook zeker niet zo. Bepaalde mensen begrijpen cijfers soms niet. Naast dat het niet te bepalen is wie waarom gezien wordt als moslim. Ik kan ook wel in het systeem staan als RK wat ik niet ben. Dat levert problemen op trouwens als je dat wil wijzigen....;)quote:Op donderdag 15 december 2016 11:05 schreef Re het volgende:
[..]
ja prima, maar dat maakt nog steeds niet het argument dat er meer moslims in het gevangenis zitten dan niet moslims...
ik heb mijn eigen stromingquote:Op donderdag 15 december 2016 11:07 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is ook zeker niet zo. Bepaalde mensen begrijpen cijfers soms niet. Naast dat het niet te bepalen is wie waarom gezien wordt als moslim. Ik kan ook wel in het systeem staan als RK wat ik niet ben. Dat levert problemen op trouwens als je dat wil wijzigen....;)
Dat er autochtonen in de gevangenis zitten is niet nieuwswaardig. Er zitten dan ook relatief weinig autochtonen in de gevangenis en dat geeft aan dat het met autochtonen "goed" gaat op crimineel vlak. Dat er relatief veel Marokkanen in de gevangenis zitten geeft aan dat er binnen die groep kennelijk een crimineel probleem aanwezig is. Dat probleem word op verschillende manieren in het nieuws gebracht, luister je naar radio 1, dan krijg je wellicht wat meer de linkse, "genuanceerde" kijk op dit probleem.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:05 schreef Re het volgende:
[..]
ja prima, maar dat maakt nog steeds niet het argument dat er meer moslims in het gevangenis zitten dan niet moslims...
En.......ook niet onbelangrijk.....dat dat al vele jaren zo is. Men kan zich blijkbaar moeilijk aanpassen en gedragen.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:11 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Dat er autochtonen in de gevangenis zitten is niet nieuwswaardig. Er zitten dan ook relatief weinig autochtonen in de gevangenis en dat geeft aan dat het met autochtonen "goed" gaat op crimineel vlak. Dat er relatief veel Marokkanen in de gevangenis zitten geeft aan dat er binnen die groep kennelijk een crimineel probleem aanwezig is. Dat probleem word op verschillende manieren in het nieuws gebracht, luister je naar radio 1, dan krijg je wellicht wat meer de linkse, "genuanceerde" kijk op dit probleem.
Al met al gaat het erom dat het nieuwswaardig is dat er binnen de Marokkanenpopulatie een probleem is met criminaliteit en dat dat opgelost moet worden. Binnen de autochtone groep niet. Daarnaast zijn er genoeg autochtonen die in programma's uitgelicht worden. Zie maar naar types als Holleeder en programma's als de verschillende misdaadprogramma's.
Standaard deviatiequote:Op donderdag 15 december 2016 11:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Met hoe veel zijn jullie? Wat is SD trouwens?
ja de problematiek is wel bekend, al een aantal jaar, maar dat was niet de discussie hierquote:Op donderdag 15 december 2016 11:11 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Dat er autochtonen in de gevangenis zitten is niet nieuwswaardig. Er zitten dan ook relatief weinig autochtonen in de gevangenis en dat geeft aan dat het met autochtonen "goed" gaat op crimineel vlak. Dat er relatief veel Marokkanen in de gevangenis zitten geeft aan dat er binnen die groep kennelijk een crimineel probleem aanwezig is. Dat probleem word op verschillende manieren in het nieuws gebracht, luister je naar radio 1, dan krijg je wellicht wat meer de linkse, "genuanceerde" kijk op dit probleem.
Al met al gaat het erom dat het nieuwswaardig is dat er binnen de Marokkanenpopulatie een probleem is met criminaliteit en dat dat opgelost moet worden. Binnen de autochtone groep niet. Daarnaast zijn er genoeg autochtonen die in programma's uitgelicht worden. Zie maar naar types als Holleeder en programma's als de verschillende misdaadprogramma's.
Oke, ik las eerder in dit topic waarom je je afvroeg waarom er zoveel wordt bericht over criminele Marokkanen.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:17 schreef Re het volgende:
[..]
ja de problematiek is wel bekend, al een aantal jaar, maar dat was niet de discussie hier
Ik woon in Friesland en zie ze hier in de stad best veel, maar op het platteland alleen in en om de dorpen met AZC's. Kom ik in de randstad is het voor mij heel erg wennen, dan voel ik me best wel in de minderheid.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:21 schreef Jaroon het volgende:
Terug naar de kern van het topic dan. Ik heb het ook niet geheel gelezen. Wat men denkt of voelt komt niet overeen met werkelijkheid. Ook weer moeilijk. Hangt af van wie je het waar vraagt.
Ja. En ik kom uit de randstad en baseer daar weer een bepaalde mening op.Nu is Nederland zo klein dat veel elkaar raakt in wat je meemaakt en voelt.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:25 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Ik woon in Friesland en zie ze hier in de stad best veel, maar op het platteland alleen in en om de dorpen met AZC's. Kom ik in de randstad is het voor mij heel erg wennen, dan voel ik me best wel in de minderheid.
Dat valt nogal mee, en daar heeft de gemiddelde Nederlander in het dagelijks leven geen last van. Dat is wat ik bedoel. Ik erken heus wel dat er excessen zijn, maar de gemiddelde Nederlander komt zelden tot nooit met de islam in aanraking, dat is de kern van wat ik bedoelde.quote:Op donderdag 15 december 2016 09:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Is het vanwege het calvinisme dat cabaretiers, cartoonisten en columnisten zich wijselijk de mond laten snoeren
Overal om me heen zie ik onzedig gedrag, dus dat zal nogal meevallen. Ben je zelf ooit al wel eens iets opgelegd door een moslim? Ik denk het niet, en indien wel is dat echt uitzonderlijk.quote:Op donderdag 15 december 2016 09:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Zijn het de hervormden die met intimidatie hier en daar de openbare zeden opleggen en zijn het de boeddhisten die de vrijheid om openlijk atheist en/of homo te zijn aantasten?
Dat is mijns inziens meer cultuur ingegeven, dan religieus; de foute imams daargelaten.quote:Op donderdag 15 december 2016 09:47 schreef Jaroon het volgende:
Je merkt er zeker iets van . Zeker in grote steden. Daarnaast komt men te vaak negatief in het nieuws met bijv. foute imams, geldproblemen, rare omgang met vrouwen, etc.
166 tegenover 8.240quote:Op donderdag 15 december 2016 18:54 schreef Hamzoef het volgende:
maar over het algemeen raken meer christelijke geestelijken in opspraak dan islamitische volgens mij.
Goed statistisch onderzoek henk.quote:Op donderdag 15 december 2016 19:29 schreef Woelwater het volgende:
[..]
166 tegenover 8.240![]()
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=pedopriester&tbm=nws
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=haatimam&tbm=nws
Denk dat je toch een iets vertekend beeld hebt van de kerk.
Standaard drogredenaties van regressief links. Vergelijk het Nederland van nu eens met dat van 20 jaar geleden; de islam begint langzaamaan steeds meer invloed op de samenleving uit te oefenen. Een zorgelijke ontwikkeling want iedere samenleving waar de islam de overhand krijgt vervalt in een middeleeuws apenland.quote:Op donderdag 15 december 2016 18:54 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat valt nogal mee, en daar heeft de gemiddelde Nederlander in het dagelijks leven geen last van. Dat is wat ik bedoel. Ik erken heus wel dat er excessen zijn, maar de gemiddelde Nederlander komt zelden tot nooit met de islam in aanraking, dat is de kern van wat ik bedoelde.
[..]
Overal om me heen zie ik onzedig gedrag, dus dat zal nogal meevallen. Ben je zelf ooit al wel eens iets opgelegd door een moslim? Ik denk het niet, en indien wel is dat echt uitzonderlijk.
[..]
Dat is mijns inziens meer cultuur ingegeven, dan religieus; de foute imams daargelaten.
Wat betreft foute imams, er zitten heus wel rotte appels tussen maar over het algemeen raken meer christelijke geestelijken in opspraak dan islamitische volgens mij. (denk aan al die kindermisbruikzaken)
Het is sowieso een achterlijke vergelijking van je, maar de pedo-kaart wordt altijd net zo makkelijk getrokken als de racisme-kaart.quote:Op donderdag 15 december 2016 19:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Goed statistisch onderzoek henk.'Jammer' dan pedopriester geen veel gebezigde term is.
Dan is Nederland er erg hard op achteruit gegaan. Dat ligt aan allerlei zaken, maar niet aan de islam.quote:Op donderdag 15 december 2016 19:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Vergelijk het Nederland van nu eens met dat van 20 jaar geleden;
Alleen maar veronderstellingen in je verhaal. Beetje saai dit soort retoriek.quote:Op donderdag 15 december 2016 19:57 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Het is sowieso een achterlijke vergelijking van je, maar de pedo-kaart wordt altijd net zo makkelijk getrokken als de racisme-kaart.
Die pedo's in de kerk zijn individuen die hun handen niet thuis kunnen houden. Haatimams spreken een hele gemeenschap aan en de klachten daarover komen over het algemeen van buitenaf en niet eens uit de gemeenschap zelf, die hoort hetgeen hij predikt maar al te graag aan.
Door globalisering zullen alle samenlevingen elkaar een stuk meer beinvloeden. Dat is geen enkel probleem zolang binnen de wettelijke kaders van de maatschappij wordt gehandeld.quote:Op donderdag 15 december 2016 19:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Standaard drogredenaties van regressief links. Vergelijk het Nederland van nu eens met dat van 20 jaar geleden; de islam begint langzaamaan steeds meer invloed op de samenleving uit te oefenen. Een zorgelijke ontwikkeling want iedere samenleving waar de islam de overhand krijgt vervalt in een middeleeuws apenland.
Zeker. Maar we zitten gewoon niet meer te wachten op nog meer misstanden op gebied van geloof. Nederland is daar gewoon wat klaar mee. Een deel heeft zeker te maken met cultuur maar ook met geloof. Mijn ervaring met moslims is niet echt positief. Ook buiten Nederland niet. Er is zeker een probleem met respect voor vrouwen. Er is zeker een probleem met respect hebben voor mensen die anders denken. Ook het vb van Frankrijk nu met die wijken......dat komt door islam.quote:Op donderdag 15 december 2016 18:54 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat valt nogal mee, en daar heeft de gemiddelde Nederlander in het dagelijks leven geen last van. Dat is wat ik bedoel. Ik erken heus wel dat er excessen zijn, maar de gemiddelde Nederlander komt zelden tot nooit met de islam in aanraking, dat is de kern van wat ik bedoelde.
[..]
Overal om me heen zie ik onzedig gedrag, dus dat zal nogal meevallen. Ben je zelf ooit al wel eens iets opgelegd door een moslim? Ik denk het niet, en indien wel is dat echt uitzonderlijk.
[..]
Dat is mijns inziens meer cultuur ingegeven, dan religieus; de foute imams daargelaten.
Wat betreft foute imams, er zitten heus wel rotte appels tussen maar over het algemeen raken meer christelijke geestelijken in opspraak dan islamitische volgens mij. (denk aan al die kindermisbruikzaken)
Heel veel dingen bij elkaar maken dat ook zo. En dat is al jaren zo. Ook met bijv. foute imams.quote:Op donderdag 15 december 2016 22:13 schreef Roffa123 het volgende:
Omdat de moslim altijd word uitvergroot, ook door zichzelf. Als je in rotterdam veel van die winkels ziet met Arabisch tekst etc. Veel hoofddoekjes. Die meer opvallen dan de mensen zonder hoofddoekjes.
Dat wil het gros van de Nederlanders en van mensen waar dan ook niet. Zie maar naar de opkomst van het populisme, Trump, LePen etc. Denk je nou echt dat een gemiddeld persoon op zulke personen willen stemmen? Ze moeten wel om eigen land en cultuur te beschermen en te behouden!quote:Op donderdag 15 december 2016 20:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Door globalisering zullen alle samenlevingen elkaar een stuk meer beinvloeden. Dat is geen enkel probleem zolang binnen de wettelijke kaders van de maatschappij wordt gehandeld.
De gemiddelde Nederlander komt in zijn dagelijks leven geen moslims tegen ?quote:Op donderdag 15 december 2016 18:54 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik elke dag en nu dan ?quote:Op donderdag 15 december 2016 18:54 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
)
Het Marokkaanse straattuig mag de noemer moslim niet dragen. Die geven vaak al zelf toe dat dat iets voor later is en leven helemaal niet volgens enige regels.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:23 schreef Eenskijken het volgende:
toch vormen 'ze' al snel zo'n 75% van het nieuws, dus zo gek is het niet dat mensen dat denken
Dat komt nu beter uit. Dat werkt beter. Maar men komt wel uit een islamitisch nest meestal.quote:Op vrijdag 16 december 2016 06:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het Marokkaanse straattuig mag de noemer moslim niet dragen. Die geven vaak al zelf toe dat dat iets voor later is en leven helemaal niet volgens enige regels.
Er word gewoon aangegeven dat het idee/gevoel anders kan zijn dan de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 16 december 2016 07:51 schreef GoCanucksGo het volgende:
Wat ik ook altijd mooi vind in dit soort nieuwsberichten is dat het nu ineens goed uitkomt dat er een significante populatie van domme boze witte mensen buiten de randstad is die het percentage moslims/immigranten drukt.
Ik kom er dagelijks mee in aanraking, pak de negatieve nieuwsberichten omtrend moslims, de aanpassingen die er zijn in de samenleving van moslims. Vergeet je de scholen met halal eten, de dames met hoofddoekjes, de VMBO's welke geterroriseerd worden door Marokkaanse jongeren.quote:Op donderdag 15 december 2016 18:54 schreef Hamzoef het volgende:
Dat slaat nergens op. Natuurlijk heb ik daar last van, elke keer dat ik een krant of tijdschrift pak, elke keer dat ik naar een voorstelling ga weet ik dat de maken niet vrij is om alles te uiten wat hij wil. En elke keer dat ik de tv aanzet weet ik dat er geen nieuw interview door Theo van Gogh op zou zijn. Die last heb ik van geen enkele andere levensovertuiging en het is me nogal een last.quote:Op donderdag 15 december 2016 18:54 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is sowieso al het geval, zelfcensuur m.b.t. het koningshuis, en andere gevoelige onderwerpen van de fake-news-mainstream-media. Complete vrijheid bestaat niet. Franse comedian werd de mond gesnoerd omdat hij het over joden had. Cartoonist in Nederland bestraft vanwege jodencartoon.quote:Op vrijdag 16 december 2016 13:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. Natuurlijk heb ik daar last van, elke keer dat ik een krant of tijdschrift pak, elke keer dat ik naar een voorstelling ga weet ik dat de maken niet vrij is om alles te uiten wat hij wil.
Als Theo van Gogh anderen niet had lastiggevallen dan had hij nog geleefd.quote:En elke keer dat ik de tv aanzet weet ik dat er geen nieuw interview door Theo van Gogh op zou zijn. Die last heb ik van geen enkele andere levensovertuiging en het is me nogal een last.
Nederland bombardeert en bezet moslimlanden, en niet boeddhistische landen. Daarom zie je gevaarlijke moslims maar geen gevaarlijke boeddhisten. Je kunt het een niet los van het ander zien.quote:Dan moet ik me ook nog ernstige inbreuken op de persoonlijke levenssfeer door de staat laten welgevallen vanwege het gevaar van moslims, terwijl een favoriete vakantiebestemming in noodtoestand is.
quote:Op vrijdag 16 december 2016 13:31 schreef justarandomdude het volgende:
Als Theo van Gogh anderen niet had lastiggevallen dan had hij nog geleefd.
Goed inderdaad. En dat soort van weerwoord hoor je weinig.quote:Op vrijdag 16 december 2016 13:47 schreef DrMabuse het volgende:
De bagatellisering van islamitische ellende en de roep die je vaker hoort dat het slechts een minderheid is.
Wat je ook van Gabriel denkt , het is pakkend en goed samengevat dit :
Zet de TV eens aan, elke dag dezelfde discussie......quote:Op donderdag 15 december 2016 19:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Standaard drogredenaties van regressief links. Vergelijk het Nederland van nu eens met dat van 20 jaar geleden; de islam begint langzaamaan steeds meer invloed op de samenleving uit te oefenen. Een zorgelijke ontwikkeling want iedere samenleving waar de islam de overhand krijgt vervalt in een middeleeuws apenland.
Als je zijn dood goedkeurt deug je zelf ook niet.quote:Op vrijdag 16 december 2016 13:31 schreef justarandomdude het volgende:
[..]
Dat is sowieso al het geval, zelfcensuur m.b.t. het koningshuis, en andere gevoelige onderwerpen van de fake-news-mainstream-media. Complete vrijheid bestaat niet. Franse comedian werd de mond gesnoerd omdat hij het over joden had. Cartoonist in Nederland bestraft vanwege jodencartoon.
[..]
[..]
Nederland bombardeert en bezet moslimlanden, en niet boeddhistische landen. Daarom zie je gevaarlijke moslims maar geen gevaarlijke boeddhisten. Je kunt het een niet los van het ander zien.
Wel als je wereldbeleving totaal anders is dan de westerse.quote:Op vrijdag 16 december 2016 17:47 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Als je zijn dood goedkeurt deug je zelf ook niet.
Je kan het grof vinden wat de man zoal zei, maar dat is nooit een vrijbrief voor moord.
Dan vraag ik me af waarom je überhaupt in het Westen wilt en komt wonen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 17:51 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wel als je wereldbeleving totaal anders is dan de westerse.
Waarom? Lijkt mij vrij simpel te beantwoorden;quote:Op vrijdag 16 december 2016 17:56 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af waarom je überhaupt in het Westen wilt en komt wonen.
Fijn dat je het even uitlegt.quote:Op vrijdag 16 december 2016 17:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom? Lijkt mij vrij simpel te beantwoorden;
- Geld/Welvaart
- Veiligheid
- Islamiseren (ja werkelijk, voor een deel is dat werkelijk een deel van de motivatie)
Geen probleem. Vergis je niet, zo een vraag stellen aan moslims, of zeggen; 'ga dan naar terug naar ...', zijn betekenisloos. Dat zet geen zode aan de dijk, zeg maar.quote:
Ja, duh, alsof ik niet weet wat 'ze' hier komen doen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 18:02 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Geen probleem. Vergis je niet, zo een vraag stellen aan moslims, of zeggen; 'ga dan naar terug naar ...', zijn betekenisloos. Dat zet geen zode aan de dijk, zeg maar.
Sentimentele en subjectieve flauwekul. Hele volkstammen juichen dagelijks om andermans dood inclusief fokkers.quote:Op vrijdag 16 december 2016 17:47 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Als je zijn dood goedkeurt deug je zelf ook niet.
quote:Je kan het grof vinden wat de man zoal zei, maar dat is nooit een vrijbrief voor moord
Dit is wel erg ver gezocht hoor. Zeggen dat je ergens last van hebt, omdat je het in de krant ziet...quote:Op vrijdag 16 december 2016 13:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat slaat nergens op. Natuurlijk heb ik daar last van, elke keer dat ik een krant of tijdschrift pak, elke keer dat ik naar een voorstelling ga weet ik dat de maken niet vrij is om alles te uiten wat hij wil. En elke keer dat ik de tv aanzet weet ik dat er geen nieuw interview door Theo van Gogh op zou zijn.
Doordat er steeds weer nieuwe aanwas uit de zandbak gehaald wordt dmv importbruidjes, krijg je dus inderdaad de situatie dat tenminste1 ouder geen kaas gegeten heeft van hoe het in een Westers land reilt en zeilt, danwel van toeten noch blazen weet (van toeteren dan wel vaak weer). Waardoor er dus hordes kinderen in gezinnen zonder gedegen opvoeding en normen- en waardenstelsel opgroeien. In ieder geval worden die kinderen niet echt klaargestoomd voor een succesvol leven in het land dat ze te vreten geeft. Eigenlijk zouden er veel meer uit de ouderlijke macht ontzegd moeten worden.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:34 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is niet alleen de islam he. Indirect gevolg is dat islamitische ouders geen vat op hun half-verwesterde kinderen hebben wat weer een hoop ellende oplevert.
Nee, fout. Vorig jaar zijn alleen al in Casablanca en Rabat meer dan 5.000 Ferrari's en Lamborghini's verkocht.quote:Op donderdag 15 december 2016 02:14 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Daar kan je niet gelukkig worden, in Marokko heeft niemand een cent te makken, en iedereen moet wat van je hebben financieel.
Aan de toeristen?quote:Op zaterdag 17 december 2016 23:53 schreef p078 het volgende:
[..]
Nee, fout. Vorig jaar zijn alleen al in Casablanca en Rabat meer dan 5.000 Ferrari's en Lamborghini's verkocht.
Bedankt voor het bevestigen dat de gematigde moslim niet bestaat.quote:Op vrijdag 16 december 2016 13:31 schreef justarandomdude het volgende:
[..]
Hey, nog steeds niet genezen? Bij elke topics over dit onderwerp ben je er als de kippen bij.quote:Op zondag 18 december 2016 00:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Bedankt voor het bevestigen dat de gematigde moslim niet bestaat.
Waarom past het niet? Zijn het niet zulke kleurloze grijze zeikerds als jij? Of speelt er iets anders mee?quote:Op donderdag 15 december 2016 22:15 schreef kurk_droog het volgende:
Er zijn er nooit te weinig in mijn ogen. Het is gewoon een andere cultuuren volk dat hier niet past. Wegwezen dus,
Omdat dat moslimvolk vaak gewoon kutvolk is wat niet thuishoort in Nederland.quote:Op zondag 18 december 2016 14:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Waarom past het niet? Zijn het niet zulke kleurloze grijze zeikerds als jij? Of speelt er iets anders mee?
Wat is er trouwens zo kleurrijk aan moslims? Dat ze zich afzonderen in een eigen gemeenschap en geregeld voor wat spanning en sensatie zorgen?quote:Op zondag 18 december 2016 14:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Waarom past het niet? Zijn het niet zulke kleurloze grijze zeikerds als jij? Of speelt er iets anders mee?
Overvalletje hier, vechtpartijtje daar. Altijd reuring toch?quote:Op zondag 18 december 2016 23:13 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Wat is er trouwens zo kleurrijk aan moslims? Dat ze zich afzonderen in een eigen gemeenschap en geregeld voor wat spanning en sensatie zorgen?
Overtuigende oneliner hoorquote:Op zondag 18 december 2016 23:10 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Omdat dat moslimvolk vaak gewoon kutvolk is wat niet thuishoort in Nederland.
Raar, toch al honderden jaren moslims in Nederland.quote:Op zondag 18 december 2016 14:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Stel je voor geen moslims in Nederland, weet je hoeveel banen dat kost bij de politie, linkse pro immigratie subsidie clubjes, discriminatie bureaus, gevangenissen en menig politieke partij die haar stemvee verliest?quote:Op zondag 18 december 2016 23:13 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Wat is er trouwens zo kleurrijk aan moslims? Dat ze zich afzonderen in een eigen gemeenschap en geregeld voor wat spanning en sensatie zorgen?
Dit soort cijfers maken het juist alleen maar erger.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Trek het breder. Geen gelovigen in de samenleving.quote:Op maandag 19 december 2016 09:49 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Stel je voor geen moslims in Nederland, weet je hoeveel banen dat kost bij de politie, linkse pro immigratie subsidie clubjes, discriminatie bureaus, gevangenissen en menig politieke partij die haar stemvee verliest?
Wie neemt dan de armenzorg op zich? De overheid? Hah!quote:Op maandag 19 december 2016 10:18 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Trek het breder. Geen gelovigen in de samenleving.
En geen regels of beperkingen opgelegd door een geloof, wat kan de wereld dan mooi zijn en hoeveel vooruitgang zouden we kunnen boeken als mensheid.quote:Op maandag 19 december 2016 10:18 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Trek het breder. Geen gelovigen in de samenleving.
Wat is dat nou voor onzin? Natuurlijk heb ik daar last van, dat het niet materieel is betekent niet dat het niks geeft.quote:Op vrijdag 16 december 2016 21:35 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dit is wel erg ver gezocht hoor. Zeggen dat je ergens last van hebt, omdat je het in de krant ziet...
Diversiteit is leuk, maar als je alleen maar mensen uit het M-O importeert dan is dat ook niet erg divers.quote:Op maandag 19 december 2016 10:08 schreef Jigzoz het volgende:
Situatie is zoals ie is hoor, ik klaag niet. Maar wat ik me wel afvraag: vanwaar dat gejubel over multiculturaliteit? Waarom is het beter om een islamitische/zwarte/homoseksuele buurman te hebben?
Van alle allochtonen die in 2016 in Nederland woonden, was er 17,2% afkomstig uit Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Als je Turkije ook meerekent dan is 28,0% van de allochtonen die in Nederland wonen uit die gebieden afkomstig. In beide gevallen nogal wat anders dan "alleen maar".quote:Op maandag 19 december 2016 12:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Diversiteit is leuk, maar als je alleen maar mensen uit het M-O importeert dan is dat ook niet erg divers.
Maar jij zegt niet wat de mensen voelen. Geert durft dat tenminste.quote:Op maandag 19 december 2016 13:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Van alle allochtonen die in 2016 in Nederland woonden, was er 17,2% afkomstig uit Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Als je Turkije ook meerekent dan is 28,0% van de allochtonen die in Nederland wonen uit die gebieden afkomstig. In beide gevallen nogal wat anders dan "alleen maar".
Ik heb deze complete tabel van CBS-statline in Excel gegooid en het nagerekend, voor iedereen te controleren: CBS Statline - Bevolking; generatie, geslacht, leeftijd en herkomstgroepering, 1 januari 2016.
De cijfers tonen aan dat mensen hun emoties gebaseerd zijn op misleiding. Maar goed, dat is ook überhaupt de reden van het bestaan van dit topic.quote:Op maandag 19 december 2016 13:31 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Maar jij zegt niet wat de mensen voelen. Geert durft dat tenminste.
Ok.quote:Op maandag 19 december 2016 13:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Van alle allochtonen die in 2016 in Nederland woonden, was er 17,2% afkomstig uit Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Als je Turkije ook meerekent dan is 28,0% van de allochtonen die in Nederland wonen uit die gebieden afkomstig. In beide gevallen nogal wat anders dan "alleen maar".
Ik heb deze complete tabel van CBS-statline in Excel gegooid en het nagerekend, voor iedereen te controleren: CBS Statline - Bevolking; generatie, geslacht, leeftijd en herkomstgroepering, 1 januari 2016.
Edit: ik heb nu ook een verschilrij tussen 2015 en 2016 gemaakt en dezelfde berekening nogmaals gedaan, waardoor je dus ook de percentages krijgt voor de extra allochtonen die er afgelopen jaar bijgekomen zijn. Dan zijn de percentages respectievelijk 36,5% en 37,5%. Nog altijd verre van het "alleen maar" dat jij en Geert Wilders claimen.
Bedankt voor het bevestigen dat de gematigde PVV'er niet bestaat.quote:Op zondag 18 december 2016 00:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Bedankt voor het bevestigen dat de gematigde moslim niet bestaat.
Had de boel alweer afgesloten en heb niet zo'n zin om het opnieuw te doen.quote:Op maandag 19 december 2016 13:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Ok.![]()
En hoe ziet het eruit als je de westerse allochtonen (exclusief Japan) weglaat?
Wordquote:Op maandag 19 december 2016 13:36 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De cijfers tonen aan dat mensen hun emoties gebaseerd zijn op misleiding. Maar goed, dat is ook überhaupt de reden van het bestaan van dit topic.
Ja, de ander vertrouwen omdat je zelf zo betrouwbaar bent is ook echt verstandigquote:Op maandag 19 december 2016 14:03 schreef Igen het volgende:
Ik zit trouwens wat in StatLine te snuffelen... "Vertrouwen in andere mensen" (gewone mensen dus, geen ambtenaren / bedrijven / politici etc.). D66 82%, PVV 30%.
En ik las laatst een artikel (edit: hier) dat cijfers over vertrouwen niet zozeer zeggen hoeveel andere mensen te vertrouwen zijn, maar wel zeggen hoezeer de geenqueteerde te vertrouwen is. Want zoals de waard is...
Ingewikkeld, landen indelen.quote:Op maandag 19 december 2016 13:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Had de boel alweer afgesloten en heb niet zo'n zin om het opnieuw te doen.Al zou het overigens sneller kunnen, omdat je maar enkele tabellen met extra informatie nodig hebt en het dan kan berekenen.
Oost-Europeanen the same. Wagenwijde open grenzen is feest voor criminele bendes die internationaal opereren.quote:Op maandag 19 december 2016 10:11 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dit soort cijfers maken het juist alleen maar erger.
Zo is 60% (!) van de franse gevangenen moslim en dat dus terwijlslechts 7,5% van de bevolking moslim is.
En zijn moslims oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. Bij een percentage van 20% van de bevolking is dat al erg maar als slechts 6% van de bevolking moslim is maakt het dat nóg erger natuurlijk.
Moslim families zijn al onderweg.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:46 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Wow.quote:Op maandag 19 december 2016 14:03 schreef Igen het volgende:
Ik zit trouwens wat in StatLine te snuffelen... "Vertrouwen in andere mensen" (gewone mensen dus, geen ambtenaren / bedrijven / politici etc.). D66 82%, PVV 30%.
En ik las laatst een artikel (edit: hier) dat cijfers over vertrouwen niet zozeer zeggen hoeveel andere mensen te vertrouwen zijn, maar wel zeggen hoezeer de geenqueteerde te vertrouwen is. Want zoals de waard is...
Wauw. Driekwart van de "kinderen" waarvan men dacht dat het eigenlijk geen kinderen waren, waren ook inderdaad geen kinderen. Het is me toch wat.quote:Op maandag 19 december 2016 14:10 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja, de ander vertrouwen omdat je zelf zo betrouwbaar bent is ook echt verstandig![]()
http://www.dailymail.co.u(...)-adults-Denmark.html
Klopt overigens helemaal. Jij bent toch wiskundige? Toevallig wel eens iets gehoord over 'Prelec, D. (2004). A Bayesian Truth Serum for Subjective Data. Science, 306(5695), 462-466."?quote:Op maandag 19 december 2016 14:48 schreef Igen het volgende:
[..]
En nu? Dat jij er de conclusie uit trekt dat alle mensen in het algemeen niet te vertrouwen zijn, zegt toch echt vooral iets over jou.
Ja, tuurlijk, we hebben iets van 700.000 legaal hier wonende moslims maar die hebben natuurlijk nog 4 miljoen andere moslims illegaal onder het bed verstopt. Tuurlijk.quote:Op maandag 19 december 2016 15:01 schreef Nintex het volgende:
Twijfel sterk of ze in dit onderzoek iedereen hebben mee genomen.
Als ze al niet goed kunnen voorspellen hoe geregistreerde stemgerechtigden hun stem uit gaan brengen, hoe kunnen ze dit onderzoek dan kloppend krijgen?
Hoe weet je welke religie een vrouw heeft die van haar man niet buiten mag komen. Of een groepje Illegale Somaliers die met zijn 8'en in een flatje wonen? 'Officiele' cijfers zeggen vaak helemaal niks.
quote:Op maandag 19 december 2016 15:01 schreef Nintex het volgende:
Twijfel sterk of ze in dit onderzoek iedereen hebben mee genomen.
Als ze al niet goed kunnen voorspellen hoe geregistreerde stemgerechtigden hun stem uit gaan brengen, hoe kunnen ze dit onderzoek dan kloppend krijgen?
Hoe weet je welke religie een vrouw heeft die van haar man niet buiten mag komen. Of een groepje Illegale Somaliers die met zijn 8'en in een flatje wonen? 'Officiele' cijfers zeggen vaak helemaal niks.
Nintex denkt dat ons bevolkingsaantal stiekem een vol miljoen hoger ligt en niemand die het doorheeft dat er ergens nog 1,5 Amsterdam rondloopt. Klinkt plausibel.quote:Op maandag 19 december 2016 15:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is redelijk in kaart gebracht hoeveel illegalen er in Nederland wonen, dus daar valt wel iets over te zeggen.
Ik meen omdat het voornamelijk een manier is om het tot een norm te verheffen (wat geen verkeerd streven is om inclusiviteit te bevorderen).quote:Op maandag 19 december 2016 10:08 schreef Jigzoz het volgende:
Situatie is zoals ie is hoor, ik klaag niet. Maar wat ik me wel afvraag: vanwaar dat gejubel over multiculturaliteit? Waarom is het beter om een islamitische/zwarte/homoseksuele buurman te hebben?
Ja, bijvoorbeeld 116.000 Belgen en 360.000 Duitsers, voor Nederlanders in de grensstreek was en is het heel gewoon om uit te gaan in de grensstreek en daar een vriend/vriendin te vinden, of degenen die hier gewoon voor werk heen verhuisd zijn.quote:Op maandag 19 december 2016 13:47 schreef Igen het volgende:
Ok.![]()
En hoe ziet het eruit als je de westerse allochtonen (exclusief Japan) weglaat?
In hoeverre al die Polen en Bulgaren die in hun stacaravan wonen achter de loods van de boer geregistreerd worden door het CBS is ook maar de vraag natuurlijk.quote:Op maandag 19 december 2016 14:34 schreef Homey het volgende:
Oost-Europeanen the same. Wagenwijde open grenzen is feest voor criminele bendes die internationaal opereren.
Dat lijkt me al een rare stelling.quote:Op maandag 19 december 2016 15:56 schreef Nintex het volgende:
Het gaat hier om Europa.
Stel dat je er in ieder Europees land +/- 100.000 mensen naast zit dan gaat het al snel om 1 miljoen mensen.
Ik weet niet hoe dit zal aflopen in Europa, maar ik weet wel dat er rivieren van bloed te verwachten zijn van een omgekende omvang in de historie. Aan WOII zal men terugdenken als een warme, fijne periode vol medemenselijkheid.quote:Op vrijdag 16 december 2016 18:14 schreef Homey het volgende:
De aanname 40 jaar geleden was dat moslims vanzelf seculier zouden worden, zoals zoveel christenen door de verlichting het fundamentalistische juk van zich af hebben geschud. Vandaar dat moslims allerlei privileges kregen onder de deler godsdienstvrijheid, om dat verwachte proces gewoon af te wachten. De realiteit leert dat de islamitische wereld juist fundamentalistischer is geworden, met grote invloed op de moslims hier in Nederland. Ik zie op straat steeds meer kleine meisjes met hoofddoek op, zelfs bij 30 graden van de zomer.
Dat wensdenken en geprojecteer vanuit de eigen geschiedenis heeft niets opgeleverd. Dat vrijblijvende en privileges verlenen heeft alleen maar ruim baan verschaft aan fundamentalisten.
Kijk eens op deze site: http://www.frontpagemag.c(...)versity-jamie-glazov
laat zien hoe het radicalisme Egypte heeft veroverd.
Die aanname klopt ook; moslims worden gemiddeld gezien juist steeds minder dogmatisch.quote:Op vrijdag 16 december 2016 18:14 schreef Homey het volgende:
De aanname 40 jaar geleden was dat moslims vanzelf seculier zouden worden, zoals zoveel christenen door de verlichting het fundamentalistische juk van zich af hebben geschud.
Gezellig in jouw bovenkamerquote:Op maandag 19 december 2016 16:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dit zal aflopen in Europa, maar ik weet wel dat er rivieren van bloed te verwachten zijn van een omgekende omvang in de historie. Aan WOII zal men terugdenken als een warme, fijne periode vol medemenselijkheid.
Klopt. Al die weledele aspergeplukkers die door die gore Polen en Vulgaire Bulgaren hun baan verloren zijnquote:Op maandag 19 december 2016 15:57 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja, bijvoorbeeld 116.000 Belgen en 360.000 Duitsers, voor Nederlanders in de grensstreek was en is het heel gewoon om uit te gaan in de grensstreek en daar een vriend/vriendin te vinden, of degenen die hier gewoon voor werk heen verhuisd zijn.
En ook 366.000 Indonesie (daar zullen heel veel Molukkers bij zitten neem ik aan)
[..]
In hoeverre al die Polen en Bulgaren die in hun stacaravan wonen achter de loods van de boer geregistreerd worden door het CBS is ook maar de vraag natuurlijk.
Net als al inderdaad al die Somaliers in een flatje in de Bijlmer.
De dood van Theo van Gogh vergoelijken vind jij niet radicaal?quote:Op maandag 19 december 2016 13:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Bedankt voor het bevestigen dat de gematigde PVV'er niet bestaat.
Daar gaat het niet om. Jouw stelling dat gematigde moslims niet bestaan, slaat nergens op. In landen als Tunesië, Turkije, Azerbeidzjan en Kazachstan vind je zat moslims die bier drinken bijvoorbeeld.quote:Op maandag 19 december 2016 20:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De dood van Theo van Gogh vergoelijken vind jij niet radicaal?
Wel typisch dat Nederland niet in je lijstje staatquote:Op dinsdag 20 december 2016 18:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Jouw stelling dat gematigde moslims niet bestaan, slaat nergens op. In landen als Tunesië, Turkije, Azerbeidzjan en Kazachstan vind je zat mosims die bier drinken bijvoorbeeld.
Daar gaat het wel om. Die zullen geweld tegen islamcritici net zo vergoelijken zoals justarandomdude hier ook doet. Daar doet een glas alcohol niets aan af.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Jouw stelling dat gematigde moslims niet bestaan, slaat nergens op. In landen als Tunesië, Turkije, Azerbeidzjan en Kazachstan vind je zat moslims die bier drinken bijvoorbeeld.
Nederland is geen islamitisch land, maar ook hier is het overgrote deel van de moslims gematigd.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:06 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Wel typisch dat Nederland niet in je lijstje staat
En waarop baseer jij al je uitspraken?quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Daar gaat het wel om. Die zullen geweld tegen islamcritici net zo vergoelijken zoals justarandomdude hier ook doet. Daar doet een glas alcohol niets aan af.
Nog een reden erbij om grenzen te sluiten en eventueel te gaan deporteren.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En wie gaat die deportaties uitvoeren dan?quote:Op woensdag 21 december 2016 11:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nog een reden erbij om grenzen te sluiten en eventueel te gaan deporteren.
Als 6% zo'n enorme overlast kan veroorzaken. Wil ik niet weten hoe erg het gaat worden, als het straks 10% of 20% of meer is.
6% maar, gelukkig, Denk kan die zetels in de kamer wel vergeten...quote:Op woensdag 21 december 2016 11:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als 6% zo'n enorme overlast kan veroorzaken. Wil ik niet weten hoe erg het gaat worden, als het straks 10% of 20% of meer is.
Maar ze zijn maar gematigd tot ze radicaal worden....quote:Op woensdag 21 december 2016 11:14 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Nederland is geen islamitisch land, maar ook hier is het overgrote deel van de moslims gematigd.
U weet uiteraard dat het Christendom Europa lang geleden is opgedrongen? Dat ging bepaald niet op een vredevolle manier...quote:Op woensdag 14 december 2016 20:21 schreef Eiwitshake het volgende:
Hoeveel procent moslims waren er in Nederland voor de jaren 60?
Nul procent was moslim. In 56 jaar tijd is 6% van ons land van islamitische afkomst. Dit aantal is groeiende in met name de grote steden.
Bovendien kun je de zaken ook omdraaien, waarom moeten wij van die progressievelingen ons gaan aanpassen aan 6% van de samenleving?
quote:Op woensdag 21 december 2016 11:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als we de grenzen niet sluiten zijn we binnenkort allemaal slaven.quote:
ja, vast.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:23 schreef Eenskijken het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |