Als je veel social media volgt en de reacties leest denk je inderdaad dat het allemaal ernstig is. Het schijnt gelukkig allemaal mee te vallenquote:Europeanen denken dat er veel meer moslims in hun land wonen dan dat er in werkelijkheid zijn. Onderzoeksbureau Ipsos Mori heeft de kloof tussen waarheid en misvatting in veertig landen onderzocht en vroeg daarbij ook hoeveel moslims mensen denken dat er in hun land zijn.
Wat blijkt? De Fransen zitten er het meest naast: de gemiddelde Fransman denkt dat 31 procent van de Fransen moslim is, in werkelijkheid was dat in 2010 zo'n 7,5 procent.
Nederland doet het beter. We denken dat ongeveer 19 procent van de Nederlanders moslim is, terwijl dat in werkelijkheid in 2010 zo'n 6 procent was.
Ook denken de ondervraagden dat het aantal moslims veel harder groeit dan het geval is.
Somber
Ook allerlei andere onderwerpen kwamen aan de orde. De ondervraagden zijn vrij somber over hun landgenoten. Gemiddeld gezien denken mensen dat anderen in hun land minder gelukkig zijn dan ze zelf aangeven. Ook blijkt er nog een grote misvatting te zijn over de verdeling van welvaart. In bijna alle landen denken de ondervraagden dat de inkomens beter verdeeld zijn, dan ze in werkelijkheid zijn.
Daarnaast zijn er grote misverstanden over de acceptatie van homoseksualiteit, abortus en seks voor het huwelijk. Ook in Nederland vermoeden we dat 'de man op straat' niet zo tolerant is. De ondervraagden denken dat 36 procent van de Nederlanders homoseksualiteit moreel onacceptabel vindt, terwijl in werkelijkheid maar 5 procent erop tegen is.
Nepnieuws
Ipsos-directeur Duffy denkt dat de opkomst van sociale media en de verspreiding van nepnieuws om bezoekers (en dus inkomsten) te genereren hebben bijdragen aan de misvattingen. Ze zegt tegen The Guardian dat sociologen erop wijzen dat het belangrijk is om de heersende opvatting te kunnen spiegelen aan die van onszelf, zeker in tijden waarin extreme opvattingen steeds normaler worden.
http://nos.nl/artikel/214(...)r-dan-we-denken.html
Het woord ernstig vind ik hier al erg misplaatst.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:43 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je veel social media volgt en de reacties leest denk je inderdaad dat het allemaal ernstig is.
En dan denk jij dat het binnen 6 jaar 31% wordtquote:
Ja misschien niet het juiste woord maar veel mensen doen net alsof we er gaanquote:Op woensdag 14 december 2016 18:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het woord ernstig vind ik hier al erg misplaatst.
Ik denk niet dat hij dat denkt.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:46 schreef SecretPret het volgende:
[..]
En dan denk jij dat het binnen 6 jaar 31% wordt
Waar zeg ik dat ?quote:Op woensdag 14 december 2016 18:46 schreef SecretPret het volgende:
[..]
En dan denk jij dat het binnen 6 jaar 31% wordt
Ja geen idee hoe ze dat registreren eigenlijk.quote:Op woensdag 14 december 2016 18:47 schreef Hamzoef het volgende:
Ik vraag me ook af hoe ze dat bijhouden. Er staat toch nergens geregistreerd dat je moslim bent?
Mij is nooit iets gevraagd door instanties.
Waar ga je heen?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:03 schreef JubaUrbicus het volgende:
Binnenkort heeft Europa een moslim minder in haar grenzen (ik) en daar is Europa blij mee en ik gelukkig ook. Kut klimaat in Nederland, ik kan hier later mijn kinderen niet grootbrengen.
Godzijdank.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:03 schreef JubaUrbicus het volgende:
Binnenkort heeft Europa een moslim minder in haar grenzen (ik) en daar is Europa blij mee en ik gelukkig ook. Kut klimaat in Nederland, ik kan hier later mijn kinderen niet grootbrengen.
Bedankt, jij ook in Nederland.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoop dat je het naar je zin krijgt daar
Nou wil wel weg hoor maar dat is alleen vanwege het klimaatquote:Op woensdag 14 december 2016 19:20 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Bedankt, jij ook in Nederland.
Waarom ga je nu niet alvast?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:03 schreef JubaUrbicus het volgende:
Waarom stel je die vraag, wat zit daar precies achter?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Waarom ga je nu niet alvast?
Ik ben nieuwsgierig waarom hij pas 'binnenkort' gaat en niet nu, als het zo kut is in Nederland.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom stel je die vraag, wat zit daar precies achter?
Laat hem nou, misschien kan hij er nog een paar overhalen om mee te gaanquote:Op woensdag 14 december 2016 19:26 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Waarom ga je nu niet alvast?
natuurlijk ook een beetje selectieve click biasquote:Op woensdag 14 december 2016 19:23 schreef Eenskijken het volgende:
toch vormen 'ze' al snel zo'n 75% van het nieuws, dus zo gek is het niet dat mensen dat denken
Leuk! Heel veel plezier! Waar in Marokko ga je wonen?quote:Op woensdag 14 december 2016 19:03 schreef JubaUrbicus het volgende:
Hij vindt het klimaat kut, dat is nog niet iets om a la minuut maar te vertrekken. Los daarvan stel je die zgn nieuwsgierige vraag op zo'n manier, dat je eigenlijk gewoon zegt dat hij zo snel mogelijk moet opbokken.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:35 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik ben nieuwsgierig waarom hij pas 'binnenkort' gaat en niet nu, als het zo kut is in Nederland.
Dat is jouw invulling. En niet mijn probleem of fout.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:45 schreef Mutant01 het volgende:
Hij vindt het klimaat kut, dat is nog niet iets om a la minuut maar te vertrekken. Los daarvan stel je die zgn nieuwsgierige vraag op zo'n manier, dat je eigenlijk gewoon zegt dat hij zo snel mogelijk moet opbokken.
Mohammedia it isquote:Op woensdag 14 december 2016 19:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Leuk! Heel veel plezier! Waar in Marokko ga je wonen?
Spannend en tegelijkertijd ook erg leuk.
Voorbereidingen, je kan niet naar een ander land gaan als je niet goed genoeg voorbereid bent.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat is jouw invulling. En niet mijn probleem of fout.
Ik wacht wel even op zijn antwoord.
Okee. Ik hoop dat je je draai vindt in Marokko.quote:Op woensdag 14 december 2016 19:48 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Voorbereidingen, je kan niet naar een ander land gaan als je niet goed genoeg voorbereid bent.
Leuk! Veel succes met de voorbereidingen. Zelf zal ik niet zo snel migreren maar het is wel een optie die ik altijd open zal houden. Ben dan ook voorbereid op een eventuele noodsituatie, zou dan meteen weg kunnen.quote:
Zo zo, stoere jongen! Moslims gaan nu massaal inbinden vanwege je ferme taal!quote:Op woensdag 14 december 2016 19:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat lijkt me een duidelijk signaal dat ze wat minder kabaal moeten maken met die achterlijke kutreligie van hen.
Is toch zo? Het is maar 7% maar we hebben er meer last van dat geloof dan van de gereformeerderen, hervormden en katholieken bij elkaar. Dan wordt het hoog tijd om in te binden.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo zo, stoere jongen! Moslims gaan nu massaal inbinden vanwege je ferme taal!
Een deel van de vertekening is vast verklaarbaar uit het feit dat in steden de percentages heel anders liggen.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:03 schreef Drxx het volgende:
Zuid-Afrikanen dachten gemiddeld dat 22% van hun land moslim is? Meer dan 10 keer het werkelijke aantal?
Hoe?
Wat is zo? Moslims hebben gewoon het recht op hun mening, en daarmee hun religie. En dat allemaal binnen de kaders van wet en regelgeving. Als je er last van hebt, dan adviseer ik je op de PVV te stemmen. Die heeft als speerpunt het vernietigen van de Islam.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is toch zo? Het is maar 7% maar we hebben er meer last van dat geloof dan van de gereformeerderen, hervormden en katholieken bij elkaar. Dan wordt het hoog tijd om in te binden.
Don't feed the troll...quote:Op woensdag 14 december 2016 19:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij vindt het klimaat kut, dat is nog niet iets om a la minuut maar te vertrekken. Los daarvan stel je die zgn nieuwsgierige vraag op zo'n manier, dat je eigenlijk gewoon zegt dat hij zo snel mogelijk moet opbokken.
Waar heb je het over? Wat voor last heb jij van de islam. Als je geen moslim bent, ervaar je daar in de praktijk nauwelijks iets van.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is toch zo? Het is maar 7% maar we hebben er meer last van dat geloof dan van de gereformeerderen, hervormden en katholieken bij elkaar. Dan wordt het hoog tijd om in te binden.
Logisch in een land waar het Christendom al meer dan 1000 jaar de dienst uit maakt.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Wat voor last heb jij van de islam. Als je geen moslim bent, ervaar je daar in de praktijk nauwelijks iets van.
Dan merk je echt meer van het Christendom hoor.
Heb je mijn posts wel gelezen?quote:
Het is niet alleen de islam he. Indirect gevolg is dat islamitische ouders geen vat op hun half-verwesterde kinderen hebben wat weer een hoop ellende oplevert.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Wat voor last heb jij van de islam. Als je geen moslim bent, ervaar je daar in de praktijk nauwelijks iets van.
Dan merk je echt meer van het Christendom hoor.
19% sws onzin toch dat zou wat bijna 4 miljoen zijn.quote:Nederland doet het beter. We denken dat ongeveer 19 procent van de Nederlanders moslim is, terwijl dat in werkelijkheid in 2010 zo'n 6 procent was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |