abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 23 december 2016 @ 16:08:50 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167553367
Geen belastinggeld in steken, clubs moeten lekker op eigen benen staan, en geen PO geld besteden aan uitzendrechten, zet het maar achter de betaalmuur.
Dreigen clubs failliet te gaan? Laat ze maar lekker failliet gaan. Bij rellen zware boetes voor de clubs die de schade x 2 zijn, clubs particuliere beveilig in laten huren.
Op deze manier dwing je financiele dicipline af, clubs worden gedwongen wat aan hun wat enthousiastere fans te doen en lange termijn te denken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_167554372
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen belastinggeld in steken, clubs moeten lekker op eigen benen staan, en geen PO geld besteden aan uitzendrechten, zet het maar achter de betaalmuur.
Dreigen clubs failliet te gaan? Laat ze maar lekker failliet gaan. Bij rellen zware boetes voor de clubs die de schade x 2 zijn, clubs particuliere beveilig in laten huren.
Op deze manier dwing je financiele dicipline af, clubs worden gedwongen wat aan hun wat enthousiastere fans te doen en lange termijn te denken.
Nee, zo maak je de hele competitie kapot. Op wat uitzonderingen na gedragen Nederlandse clubs zich financieel uitstekend. Je moet de Eredivisie meer concurrerend maken en dat doe je absoluut niet door clubs in moeilijkheden te laten vallen of extra te straffen. Wedstrijden staan al achter een betaalmuur omdat de rechten bij de clubs zelf liggen, alleen de samenvattingen worden door de PO betaald. Als je dat weghaalt zijn er dus minder inkomsten uit tv-rechten voor alle clubs.

Dit klinkt meer als "Concrete voorstellen om de Nederlandse maatschappij van het voetbal af te helpen".
  vrijdag 23 december 2016 @ 17:26:14 #53
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167555362
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 11:00 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik vraag gewoon wat verdere verduidelijking van de vraag. Want wat jij algemeen belang vindt en wat ik algemeen belang vindt dat verschilt nogal eens enorm scherp. Met algemeen belang bedoel ik in het belang van alle Nederlandse clubs en hun supporters bijvoorbeeld. Ik ben supporter van de vierde club van Nederland historisch gezien en op het moment ook qua stadionbezetting geloof ik. Op de diverse Twente-fora heeft het geregeld gegaan over een grensoverschrijdende liga, ook in betere tijden. Toch leek niemand daarachter te staan. Dus je dient het belang van ons al sowieso niet. Sterker nog, de enige clubs wiens supporters in ieder geval ten dele achter zo'n liga lijken te staan zijn de supporters van de topclubs. De lucky few die ook dan op het hoogste niveau zouden spelen om de Europese plekken.

Met algemeen belang kun je ook bedoelen het belang van het Nederlands Elftal, maar het is onzin dat dat per definitie beter zou worden door een atlantic league. Dat heeft vooral met een cultuuromslag binnen de clubs te maken en hoeft overigens ook niks extra's te kosten t.o.v. nu. Gedetailleerd plan opstellen, kundige trainers aanstellen, gebruik gaan maken van de fysiologen die eigenlijk elke club wel heeft lopen, et voila.
+ het is in het algemeen belang dat 15 jarigen niet dankzij louche zaakwaarnemers en investeerders (het Britse Stellar Group) worden weggeplukt en kapotgemaakt. Waardoor ze zelden het volledige potentieel halen (zie eerder geciteerd onderzoek). Ja, België is momenteel veel beter bezig maar ook voor hen geldt: het had nog zoveel beter kunnen zijn. Ik vrees dat dit alleen kan bij het bundelen van krachten en belangen.

Zie:
VBL / Concrete voorstellen om het Nederlandse voetbal vooruit te helpen #3
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 23 december 2016 @ 17:29:19 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167555428
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 16:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, zo maak je de hele competitie kapot. Op wat uitzonderingen na gedragen Nederlandse clubs zich financieel uitstekend. Je moet de Eredivisie meer concurrerend maken en dat doe je absoluut niet door clubs in moeilijkheden te laten vallen of extra te straffen. Wedstrijden staan al achter een betaalmuur omdat de rechten bij de clubs zelf liggen, alleen de samenvattingen worden door de PO betaald. Als je dat weghaalt zijn er dus minder inkomsten uit tv-rechten voor alle clubs.

Dit klinkt meer als "Concrete voorstellen om de Nederlandse maatschappij van het voetbal af te helpen".
Dan moeten clubs maar creatiever worden geld te verdienen. Boodschap is, op eigen benen staan en verantwoording dragen. Maar voetbal maar een event waar je met de familie heenkan bijvoorbeeld.
Wel eens bij baseball geweest in de VS?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 december 2016 @ 17:34:39 #55
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167555575
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 23 december 2016 @ 17:39:21 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167555698
quote:
Het gaat mij meer erom dat er daar eigenlijk nooit rottigheid is. Het iets is waar je met de familie heen kan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 december 2016 @ 17:43:02 #57
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_167555767
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het gaat mij meer erom dat er daar eigenlijk nooit rottigheid is. Het iets is waar je met de familie heen kan.
Dat valt bij voetbal ook reuze mee, dat slechte imago is grotendeels stigmatisering. Op het moment dat naar een wedstrijd gaan een gezellig uitje voor de familie wordt is de lol er bij mij juist vanaf. Het publiek is er ideaal gezien om het team naar een betere prestatie te schreeuwen, dat verdwijnt volledig als het stadion vol zit met apatische moeders met kleine koters.

Het is ook niet zo alsof kinderen en vrouwen nu niet veilig zijn in en rondom het stadion, er is niets aan de hand zolang je maar je gezond verstand gebruikt.
pi_167555944
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan moeten clubs maar creatiever worden geld te verdienen. Boodschap is, op eigen benen staan en verantwoording dragen. Maar voetbal maar een event waar je met de familie heenkan bijvoorbeeld.
Wel eens bij baseball geweest in de VS?
Je kunt gewoon met je familie naar voetbal hoor. Stemmingmakerij dit. Dat er 100-500 idioten per jaar betrokken zijn bij ongeregeldheden heeft geen enkele invloed op de miljoenen bezoekers van een voetbalwedstrijd per jaar.

Als je wil klagen over overheidssteun zit je in het verkeerde topic.
pi_167564861
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 16:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is in mijn optiek geen toeval dat Duitsland dit type eisen stelt met het algemeen belang als speerpunt.

Het is in het algemeen belang dat m.n. Ajax competitie krijgt en niet met groot wanbeleid verzekerd is van een top drie plaats. Hierdoor vallen ook verouderde methodes en personeelsbeleid eerder op.

Het is in het algemeen belang dat private en publieke middelen doelmatig worden besteed. In Vlaanderen zien ze terecht: een euro in de jeugdopleiding is veel kostenefficiënter (multiplier effect) dan een euro in noodhulp, het dichten van rode cijfers of mooie business seats. Net zoals de overheid geld steekt in de opleiding tot elektricien, maar niet in Philips zelf.

Het is in het algemeen belang dat hogere weerstand eerder spelers door de mand doet vallen, of hun beperkingen bloot legt (klaassen het schoolvoorbeeld). Ook leren spelers daar van en maakt het de stap naar de absolute top kleiner. Hoor hier wat Jaap Stam zegt over trainen met/tegen de 17-19 jarige Ronaldo. Hij werd er een betere speler van.


Dit zijn zomaar wat dingen, plus een aantal andere eerder besproken facetten die prima aansluiten op dat algemene belang.
Ja je weet iedere keer prima uit te leggen hoe een nieuwe grensoverschrijdende competitie in het belang is van de grote clubs in dit geval dus Ajax. Niet hoe het in het belang is van de rest. Dus algemeen belang mein arschi.
  zaterdag 24 december 2016 @ 12:57:55 #60
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167574959
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 22:16 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ja je weet iedere keer prima uit te leggen hoe een nieuwe grensoverschrijdende competitie in het belang is van de grote clubs in dit geval dus Ajax. Niet hoe het in het belang is van de rest. Dus algemeen belang mein arschi.
Ik weet zo net nog niet of het in het belang van Ajax en Marc Netto is dat ze niet verzekerd zijn van bonussen.

Wat is het algemeen belang? Je ontkomt er niet aan dat dit de Grote Drie mee neemt, want deze vertegenwoordigen 80% van de markt, en dat zou nog veel meer kunnen zijn wanneer de 'knipperlicht supporters' worden aangeboord. Want naar internationale maatstaven heeft Nederland niet zoveel voetbalsupporters (als percentage van bevolking tussen 15 en 65).

Het zou juist het algemeen belang teniet doen wanneer het failliete Twente c.q. provincie belang alles zou gaan overstijgen.

De overigen zitten gevangen in een Catch 22 situatie: is het algemeen belang gediend bij een onomkeerbaar faillissement? Ja, want dat komt de efficiënte allocatie van middelen ten goede. Nee, want dan blijft er geen competitie meer over. Er zijn slechts een beperkt aantal antwoorden mogelijk om dit dilemma te overstijgen.

De Eredivisie heeft één van de scheefst verdeelde televisierechten van Europa. Nog schever dan Spanje zelfs. Dit zou nog veel schever kunnen zijn, significant schever, wanneer de clubs afzonderlijk hun rechten zouden vermarkten. Dit wilde Feyenoord ooit ook. Dat zou 5 miljoen per jaar kunnen schelen.

Het algemeen belang is voor 80% gedekt door het belang van de Grote Drie. Het Nederlands Elftal en Ajax waren decennialang twee handen op één buik. Het belang van het Nederlands Elftal was het belang van Ajax. Daar is een einde aan gekomen, omdat het de positie van PSV en Feyenoord niet reflecteerde, en dat was een goede zaak. Daardoor werden betere resultaten met minder materiaal behaald.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_167575214
Hoop dure woorden, maar het blijft erop neerkomen dat het algemeen belang dus het belang van de topdrie is. Dank je de koekoek. Dan is het dus niet zo heel gek dat je de overige clubs nooit mee krijgt. Als de topdrie dan zegt, prima we gaan zonder jullie verder moeten ze dat helemaal zelf weten. Maar dan zeggen ze ook meteen gedag tegen alle bestaande structuren zoals bijv. het Nederlandse recht op plaatsen voor het Europese voetbal.
  zaterdag 24 december 2016 @ 13:15:19 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_167575348
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:43 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat valt bij voetbal ook reuze mee, dat slechte imago is grotendeels stigmatisering. Op het moment dat naar een wedstrijd gaan een gezellig uitje voor de familie wordt is de lol er bij mij juist vanaf. Het publiek is er ideaal gezien om het team naar een betere prestatie te schreeuwen, dat verdwijnt volledig als het stadion vol zit met apatische moeders met kleine koters.

Het is ook niet zo alsof kinderen en vrouwen nu niet veilig zijn in en rondom het stadion, er is niets aan de hand zolang je maar je gezond verstand gebruikt.
Sure, daarom moest mijn broer met zijn zoon die in Arnhem naar Groningen gingen kijken ergens buitenaf parkeren en werden met bussen naar het stadion gebracht. Echt hoe ik mij de sfeer van een family event voorstel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 december 2016 @ 14:04:17 #63
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_167576448
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 13:09 schreef Solstice1 het volgende:
Hoop dure woorden, maar het blijft erop neerkomen dat het algemeen belang dus het belang van de topdrie is. Dank je de koekoek. Dan is het dus niet zo heel gek dat je de overige clubs nooit mee krijgt. Als de topdrie dan zegt, prima we gaan zonder jullie verder moeten ze dat helemaal zelf weten. Maar dan zeggen ze ook meteen gedag tegen alle bestaande structuren zoals bijv. het Nederlandse recht op plaatsen voor het Europese voetbal.
Ik vind ook dat het belang van alle Nederlandse voetbalclubs altijd in acht zal moeten worden genomen. Maar je kan niet ontkennen dat de top 3 een grote machtspositie heeft. Zonder Ajax, PSV en Feyenoord zit Nederland vrij snel op de positie van Zweden en Oostenrijk qua Europese plaatsen. TV-gelden en andere inkomsten op basis van interesse zullen ook dalen. Het is eigenlijk hetzelfde machtsspel als nu op Europees niveau ook aan de gang is, alleen voorlopig nog meer achter de schermen.

Ik ben op zich wel benieuwd naar het effect op de lokale competitie in landen waar een club zich heeft aangesloten bij de KHL.
  zaterdag 24 december 2016 @ 14:05:45 #64
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_167576479
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 13:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sure, daarom moest mijn broer met zijn zoon die in Arnhem naar Groningen gingen kijken ergens buitenaf parkeren en werden met bussen naar het stadion gebracht. Echt hoe ik mij de sfeer van een family event voorstel
Het is ook niet de bedoeling dat er de sfeer van een family event komt. Ik zeg alleen dat er geen reden is om je onveilig te voelen, ook niet voor vrouwen en kinderen.
  zaterdag 24 december 2016 @ 14:09:58 #65
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167576569
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 13:09 schreef Solstice1 het volgende:
Hoop dure woorden, maar het blijft erop neerkomen dat het algemeen belang dus het belang van de topdrie is. Dank je de koekoek. Dan is het dus niet zo heel gek dat je de overige clubs nooit mee krijgt. Als de topdrie dan zegt, prima we gaan zonder jullie verder moeten ze dat helemaal zelf weten. Maar dan zeggen ze ook meteen gedag tegen alle bestaande structuren zoals bijv. het Nederlandse recht op plaatsen voor het Europese voetbal.
Je doet het belang van trainen tegen betere spelers en talenten (Stam tegen Ronaldo) af als 'belang van de grote drie'. Tsja.

Verder kom ik dan weer terug op wat ik eerst zei;

De Premier League is met dezelfde motieven begonnen in 1992. Weliswaar bleef het grondgebied c.q. territorium hetzelfde, maar het werd onder veel minder clubs verdeeld (22 in plaats van 92, later teruggebracht naar 20). Het effect was dus hetzelfde. Degenen die het meest profiteerden? De zogeheten 'grote vijf'. Manchester United, Tottenham, Arsenal, Liverpool en Everton.

Desalniettemin zullen de kleinere clubs niet terug willen naar de oude situatie. Want zij profiteerden gewoon mee. Sportief en financieel; voetbal als amusementsindustrie. Ook goed voor het personeel en de lokale economie, en de kenniseconomie. 'A rising tide lifts all boats'. Het heeft de inmiddels geroemde jeugdopleiding van Southamton enorm versterkt.

Daar hoort dan ook bij dat Manchester United het meest van de Premier League profiteerde, en net dat zetje kreeg om Liverpool van de troon te stoten (ondanks dat Liverpool veel succesvoller was, was Manchester United continu de veel populairdere club).

Op dat platform kregen de 'grote vijf' de voetbalbond en de subtoppers mee. De voetbalbond vond sowieso dat de Football League teveel macht had en wilde die positie dus breken. De nieuwe situatie bracht de macht meer in lijn met de economische situatie en het mogelijke potentieel aan fans.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 24 december 2016 @ 14:21:40 #66
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167576817
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 14:04 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik vind ook dat het belang van alle Nederlandse voetbalclubs altijd in acht zal moeten worden genomen. Maar je kan niet ontkennen dat de top 3 een grote machtspositie heeft. Zonder Ajax, PSV en Feyenoord zit Nederland vrij snel op de positie van Zweden en Oostenrijk qua Europese plaatsen. TV-gelden en andere inkomsten op basis van interesse zullen ook dalen. Het is eigenlijk hetzelfde machtsspel als nu op Europees niveau ook aan de gang is, alleen voorlopig nog meer achter de schermen.

Ik ben op zich wel benieuwd naar het effect op de lokale competitie in landen waar een club zich heeft aangesloten bij de KHL.
Beeld is overal hetzelfde



http://www.uefa.org/Multi(...)2296584_DOWNLOAD.pdf

Overigens blijkt daar ook uit dat de Nederlandse clubs zwaar onderpresteren. Zou stukken beter moeten en kunnen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 24 december 2016 @ 15:26:44 #67
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167577853
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 14:04 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik vind ook dat het belang van alle Nederlandse voetbalclubs altijd in acht zal moeten worden genomen. Maar je kan niet ontkennen dat de top 3 een grote machtspositie heeft. Zonder Ajax, PSV en Feyenoord zit Nederland vrij snel op de positie van Zweden en Oostenrijk qua Europese plaatsen. TV-gelden en andere inkomsten op basis van interesse zullen ook dalen. Het is eigenlijk hetzelfde machtsspel als nu op Europees niveau ook aan de gang is, alleen voorlopig nog meer achter de schermen.

Ik ben op zich wel benieuwd naar het effect op de lokale competitie in landen waar een club zich heeft aangesloten bij de KHL.
Solstice is terecht voorstander van de kleine partijvormpjes die de KNVB wil invoeren onder de jeugd, maar daar geldt natuurlijk hetzelfde spanningsveld. 'Algemeen belang' versus belang van de amateurclubs (die tegen zijn, vooral de kleinere).

Terzijde;

quote:
Alles is voetbal hier. In de kranten, in de taxi, in cafés. Dit is het walhalla. Beseffen jullie dat?

Ronald wijst naar buiten, naar twee nieuwe velden. Mannen dekken het veld toe omdat de veldverwarming nog niet is aangesloten. 'Kijk eens naar al die mensen, allemaal in dienst van de club. Gigantisch. De faciliteiten, geweldig. Alles is aanwezig en als er iets niet is, halen ze het. Het is de competitie met grote coaches en spelers. Het is geweldig om daarvan onderdeel te zijn.'

Erwin: 'We zitten weleens naast elkaar op de bank en zeggen dan: wat een actie, ook als die van de tegenpartij is. De velden zijn biljartlakens. Daarop durf je bijna niet te lopen. Wij hebben een oud stadion, maar het is wel een echt voetbalstadion. Alles is aanwezig om het mooi te maken. Nee, dat kun je niet vergelijken met Nederland. Ik heb bij RKC gezeten. Daar stonden spelers uit de eredivisie als amateur geregistreerd. Of ze hadden 1.500 euro in de maand. In Nederland is het niveau gedaald. Bij het Nederlands elftal zitten spelers die tien jaar geleden niet eens de selectie voor Oranje hadden gehaald.'

Is de opleiding in Nederland slecht?

Ronald: 'Er is best talent, hoewel het een golfbeweging is. Maar de mentaliteit is veranderd. Alles is anders, door social media, zaakwaarnemers. Alles is veranderd en niet ten goede, vind ik.'

Erwin: 'En de omringende landen hebben niet geslapen. Die zijn beter geworden.'

Ronald, toenemend opgewonden: 'Ik vind ook dat je met de tijd moet meegaan. Die discussies hebben we ook met onze kinderen. Kijk naar al die telefoons. Er wordt toch niet meer gecommuniceerd op een voetbalveld. Ze zitten allemaal met zo'n ding op in de bus en dat zie je qua communicatie terug in het veld. Niemand zegt tegen een ander: godverdomme, speel mij die bal, of loop met hém mee. Ze accepteren alles van elkaar. Als wij voetbalden, ging het alleen om winnen. Oog om oog, tand om tand.' Hij slaat in zijn handpalm. 'Dat is echt minder geworden.'

Erwin: 'Wij zijn de laatste der Mohikanen.'

Ronald: 'In Engeland worden ze anders opgevoed in de training dan in Nederland. Raymond Verheijen (een inspanningsfysioloog, red.) zou hier tranen in de ogen krijgen, omdat we te veel of te hard zouden trainen. Ja, bij Feyenoord week ik soms af van zijn schema's. Dan zaten we in trainingskamp en wilde ik 's middags weleens iets doen. Anders zaten we tussen 14 en 22 uur met de armen over elkaar, omdat we van Verheijen niet mochten trainen. Hou op. Hij heeft beste goede dingen, maar ook een hoop waarvan ik zeg dat het niet meer van deze tijd is.'

Zijn jullie nog steeds gestoord van voetbal?

Ronald: 'Ja, alleen op een iets andere manier, met meer relativering. Maar nog steeds ben ik zo ziek van een nederlaag dat ik op maandag vier uur lang de wedstrijd terugkijk. Beelden stoppen, terug, dit, dat. Gewoon, om mezelf voor te bereiden, omdat ik vind dat het voor iedereen duidelijk moet zijn wat we willen. Hoe meer beelden je bekijkt van een slechte wedstrijd, hoe bozer je wordt, hoe meer je ziet in negatief opzicht. Dat doe je niet als je niet gek bent van voetbal.'

Erwin: 'We zijn kritisch. Dat is ook onze kracht.'

Ronald: 'Te kritisch misschien. Dat ligt ook aan het feit dat ikzelf op hoog niveau heb gespeeld. Je ziet dingen gebeuren waarvan je denkt: zien ze dat niet? Nee, dat zien ze dus niet. In het begin had ik daarmee echt moeite. Je vergelijkt gauw.'

Erwin: 'Ronald, het is heel simpel. Als jouw achillespees goed was, had je als kaatser vaker meegedaan tijdens de training. Ik doe nog weleens mee. Dan horen we gewoon bij de beteren. Als je het over spelinzicht hebt, over de hardheid van inspelen.'

Ronald: 'De eerste aanname.'

Erwin: 'Een man overslaan.'

Ronald: 'Het zien.'

Het is toch raar dat jullie dat beter doen dan spelers die in de kracht van hun leven zijn?

Erwin: 'Dat zit puur híér (wijst op zijn hoofd). Ervaring, inzicht in voetbal.'

Ronald: 'Het lijkt alsof het zien van oplossingen in voetbal minder is geworden. Het tactisch inzicht is verminderd. Misschien komt het doordat wij op straat voetbalden. De hele dag door kwam je in situaties terecht, of het nu op een pleintje was, een grasveld of met een stoeprand. Wij hebben tegen elkaar gevoetbald met twee fietsenrekjes als doel. Daar zat twee meter tussen. Een tegen één. Bloed aan de paal. Natuurlijk liep dat op ruzie uit, want we konden allebei niet tegen verlies.'
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_167581660
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 14:04 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik vind ook dat het belang van alle Nederlandse voetbalclubs altijd in acht zal moeten worden genomen. Maar je kan niet ontkennen dat de top 3 een grote machtspositie heeft. Zonder Ajax, PSV en Feyenoord zit Nederland vrij snel op de positie van Zweden en Oostenrijk qua Europese plaatsen. TV-gelden en andere inkomsten op basis van interesse zullen ook dalen. Het is eigenlijk hetzelfde machtsspel als nu op Europees niveau ook aan de gang is, alleen voorlopig nog meer achter de schermen.

Ik ben op zich wel benieuwd naar het effect op de lokale competitie in landen waar een club zich heeft aangesloten bij de KHL.
Dat hebben ze inderdaad, maar als de overige clubs zo'n gezamenlijke competitie niet zien zitten gaat het niet gebeuren behalve als vervanger van de huidige CL en EL, wat ik overigens prima zou vinden. Want NOG een competitie naast de al bestaande competities vormt een enorm obstakel qua belasting. Een competitie zonder enige doorstroom en zonder basis in de Nederlandse competitie is gewoon niet interessant. Dan heb je geen Europese plekken te verdelen en is het nut al heel snel weg. Het zijn in dit geval dus echt niet de traditionele drie die alleen de lakens uitdelen, gelukkig niet.
  zaterdag 24 december 2016 @ 19:23:14 #69
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167582094
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 19:03 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat hebben ze inderdaad, maar als de overige clubs zo'n gezamenlijke competitie niet zien zitten gaat het niet gebeuren behalve als vervanger van de huidige CL en EL, wat ik overigens prima zou vinden. Want NOG een competitie naast de al bestaande competities vormt een enorm obstakel qua belasting. Een competitie zonder enige doorstroom en zonder basis in de Nederlandse competitie is gewoon niet interessant. Dan heb je geen Europese plekken te verdelen en is het nut al heel snel weg. Het zijn in dit geval dus echt niet de traditionele drie die alleen de lakens uitdelen, gelukkig niet.
De Premier League werd ook netjes in de pyramide gevoegd ipv een closed shop.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_167582150
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 19:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De Premier League werd ook netjes in de pyramide gevoegd ipv een closed shop.
Ok.
  dinsdag 27 december 2016 @ 11:04:13 #71
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167635296
In dit draadje werd het boek 'Das Reboot' al eerder genoemd maar - en dat zou je op het eerste oog niet zeggen - het boek over Bayern Munchen door Uli Hesse is net zo interessant. Het gaat namelijk ook over de vorming van de Bundesliga destijds (een fusie-competitie); de open mindset van de club; open staan voor buitenlandse invloeden en buitenlandse weerstand. Een aanrader.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_167635646
Wordt tijd om dit topic te ontvolgen, het gaat alleen maar meer over fusiecompetities die er toch nooit gaan komen.
  dinsdag 27 december 2016 @ 11:46:19 #73
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167635997
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 11:27 schreef Solstice1 het volgende:
Wordt tijd om dit topic te ontvolgen, het gaat alleen maar meer over fusiecompetities die er toch nooit gaan komen.
quote:
Met Cruijff verloren we onze intuïtie

Nederland viert zijn eerste kerst zonder Johan Cruijff, onze grootste voetballer ooit, onze grootste nationaal icoon aller tijden. Het kan toeval zijn, maar prompt is de verdeeldheid in voetballand groter dan ooit. Stuurloos vliegen de meningen in het rond, als losse flodders.
http://www.ad.nl/sport/me(...)e-intuitie~a2deb1a6/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_167636783
Tsja, intuïtie. Cruijff gaf zelf aan dat hij op jonge leeftijd al erg veel nadacht over het spelletje. Dat daar zijn inzicht uit ontstaan was. Daar kun je wel iets magisch van willen maken door het intuïtie te noemen, maar het is dus gewoon een gevolg van de bal zo meester zijn dat je meer tijd hebt om te denken. Zo benoemde hij het zelfs precies. Het is ook wat wetenschappers de laatste jaren hebben uitgevonden overigens. Bewegingen automatiseren leert tot meer tijd om om je heen te kijken, leert tot beter ruimtelijk inzicht en betere beslissingen.
  Moderator dinsdag 27 december 2016 @ 12:42:15 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_167637112
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 14:04 schreef hhh38 het volgende:
Ik ben op zich wel benieuwd naar het effect op de lokale competitie in landen waar een club zich heeft aangesloten bij de KHL.
deze KHL?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')