Thin Lizzyquote:Op woensdag 14 december 2016 13:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vreselijk. Ik walg sowieso van dat type muziek. Beroepsafwijking ofzo.
Er komt maar 1 goede band uit Ierland.
Och 1x het liedje van Coldplay is nog wel te doen. En dan vind ik 2000 een prima plek. Helaas komt het daarna nog een keer of 20 langsquote:Op woensdag 14 december 2016 16:18 schreef pipster het volgende:
Ik begin wel bij 1999, nummer 2000 sla ik bij deze met gerust hart over.
Daysquote:Op woensdag 14 december 2016 16:29 schreef pipster het volgende:
Welke band zal er net een stem tekort zijn gekomen op plaats 2001....
I Want You Back van NSYNCquote:Op woensdag 14 december 2016 16:29 schreef pipster het volgende:
Welke band zal er net een stem tekort zijn gekomen op plaats 2001....
Ik vind dat Maneater er wel te vroeg uit is gegaan, maar inmiddels zou ie niet meer in de lijst hoeven.quote:Op woensdag 14 december 2016 17:20 schreef Doedezemaar het volgende:
En Wout was vandaag er heilig van overtuigd dat Hall&Oates gewoon in de Top2000 staan. Nee dus en dat vond hij wel een schande en dat is ook wel zo, ze staan er al ruim 10 jaar niet meer in.
ik hoorde het ook en vond het ook opvallend..quote:Op woensdag 14 december 2016 17:24 schreef Pino112 het volgende:
Alphaville - Big in Japan: volgens Stasse is er alleen op gestemd door mensen uit Friesland, Drenthe en ik dacht Overijssel.
De overige provincies: nul stemmen.
Ik weet niet of ik dit moet geloven.
Omdat Nederland een smakeloos land is.quote:Op woensdag 14 december 2016 17:20 schreef richolio het volgende:
[..]
Waarom staat die uberhaupt niet in de lijst?
Inderdaad, wij willen transparantie!quote:Op woensdag 14 december 2016 17:43 schreef Mani89 het volgende:
Ik wil wel een volledige stemlijst zijn. Van alle liedjes waarop gestemd is, of misschien tenminste 50 keer op gestemd is ofzo. Dan weet ik een beetje of sommige liedjes die ik in mijn vrije keuze heb ook echt een kans hebben.
Dat gaan ze echt nooit vrijgeven.quote:Op woensdag 14 december 2016 17:43 schreef Mani89 het volgende:
Ik wil wel een volledige stemlijst zijn. Van alle liedjes waarop gestemd is, of misschien tenminste 50 keer op gestemd is ofzo. Dan weet ik een beetje of sommige liedjes die ik in mijn vrije keuze heb ook echt een kans hebben.
Echt wel!quote:Op woensdag 14 december 2016 17:45 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat gaan ze echt nooit vrijgeven.
Als je dan maar wel deodorant gebruikt...quote:Op woensdag 14 december 2016 17:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Inderdaad, wij willen transparantie!
Er ook daarvoor geldt dat hun mooiste er nooit ingestaan heeftquote:Op woensdag 14 december 2016 17:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dat Maneater er wel te vroeg uit is gegaan, maar inmiddels zou ie niet meer in de lijst hoeven.
Ik gok op 12quote:Op woensdag 14 december 2016 16:03 schreef Gtaboy107 het volgende:
Politik is wel een lekker nummer. Sowieso is A Rush of Blood to the Head een lekker album. Wil nu ook wel weten hoe hoog Comfortably Numb staat.
Ik heb op Adult Education gestemd omdat ik dacht dat die wel een kans maakte, maar ook dat zit er niet in.quote:Op woensdag 14 december 2016 17:57 schreef cafca het volgende:
[..]
Er ook daarvoor geldt dat hun mooiste er nooit ingestaan heeft
Hoe toepasselijk, hoe treffend, hoe toevallig ook. Dat nou uitgerekend dat nummer op plek 2000 staat. Serieus: zijn er nog mensen die dit geloven?quote:Tevens roept Coldplay in 'Politik' op tot verbroedering en naastenliefde. Een toepasselijkere opening kan de Top 2000 op Eerste Kerstdag eigenlijk niet hebben.
joh, al vanaf jaar 1 wordt de lijst een beetje 'aangepast' op radiogevoeligheid. Als je daar nu pas over valt...quote:Op woensdag 14 december 2016 21:34 schreef Elfletterig het volgende:
Zo'n beetje de enige goede binnenkomer en die komt dan binnen op plek 2000. Wat een kut-lijst zeg. En dan weet Radio 2 ook nog keurig beargumenteerd te onderbouwen waarom dat nummer op plek 2000 staat: http://www.nporadio2.nl/n(...)de-top-2000-dit-jaar
[..]
Hoe toepasselijk, hoe treffend, hoe toevallig ook. Dat nou uitgerekend dat nummer op plek 2000 staat. Serieus: zijn er nog mensen die dit geloven?
Nee, al sinds 2000 niet.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:34 schreef Elfletterig het volgende:
Zo'n beetje de enige goede binnenkomer en die komt dan binnen op plek 2000. Wat een kut-lijst zeg. En dan weet Radio 2 ook nog keurig beargumenteerd te onderbouwen waarom dat nummer op plek 2000 staat: http://www.nporadio2.nl/n(...)de-top-2000-dit-jaar
[..]
Hoe toepasselijk, hoe treffend, hoe toevallig ook. Dat nou uitgerekend dat nummer op plek 2000 staat. Serieus: zijn er nog mensen die dit geloven?
Ik mutequote:Op woensdag 14 december 2016 16:23 schreef cafca het volgende:
[..]
Och 1x het liedje van Coldplay is nog wel te doen. En dan vind ik 2000 een prima plek. Helaas komt het daarna nog een keer of 20 langs
De lijst wordt van alle kanten gemanipuleerd. Er wordt enorm gestuurd met de keuzelijst, waar dit jaar bewust de nodige tracks uit de jaren 50 en 60 van zijn geschrapt. Geen kansloze nummers, maar nummers die recent nog in Top 2000 stonden en nummers die soms ook meer dan eens een comeback hebben gemaakt.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
joh, al vanaf jaar 1 wordt de lijst een beetje 'aangepast' op radiogevoeligheid. Als je daar nu pas over valt...
Gelukkig heb ik die illusie nooit gehad.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De lijst wordt van alle kanten gemanipuleerd. Er wordt enorm gestuurd met de keuzelijst, waar dit jaar bewust de nodige tracks uit de jaren 50 en 60 van zijn geschrapt. Geen kansloze nummers, maar nummers die recent nog in Top 2000 stonden en nummers die soms ook meer dan eens een comeback hebben gemaakt.
Er wordt heel bewust gekozen voor het aanspreken van een jonger publiek; de keuzelijst wordt zodanig opgesteld dat dat doel wordt bereikt. Het draait niet om het maken van een lijst van 2000 nummers die daadwerkelijk het meest geliefd zijn, het draait om: voor ieder wat wils. Ik zie dit jaar ook iets te veel nummers uit de categorie "nu ineens wel?!" in de lijst staan. Platen die soms wel 20-35 jaar oud zijn, nooit in de lijst stonden, maar nu ineens opduiken.
Sorry, maar het is gewoon niet meer geloofwaardig. Luister er vooral met plezier naar, maar besef dat je luistert naar een nostalgische reis door de muziek, met voor ieder wat wils, optimaal afgestemd op de Radio 2-luisteraar. En heb niet de illusie dat je daadwerkelijk naar een top 2000 van meest geliefde nummers luistert. Ja, de bovenste 100 kloppen wellicht, maar de rest wordt naar hartenlust gemanipuleerd en gestuurd.
Wie bepaalt overigens dat dit de enige goede binnenkomer is?quote:Op woensdag 14 december 2016 21:34 schreef Elfletterig het volgende:
Zo'n beetje de enige goede binnenkomer en die komt dan binnen op plek 2000. Wat een kut-lijst zeg.
noem eens iets in medialand dat NIET gestuurd wordtquote:Op woensdag 14 december 2016 21:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De lijst wordt van alle kanten gemanipuleerd. Er wordt enorm gestuurd met de keuzelijst, waar dit jaar bewust de nodige tracks uit de jaren 50 en 60 van zijn geschrapt. Geen kansloze nummers, maar nummers die recent nog in Top 2000 stonden en nummers die soms ook meer dan eens een comeback hebben gemaakt.
Er wordt heel bewust gekozen voor het aanspreken van een jonger publiek; de keuzelijst wordt zodanig opgesteld dat dat doel wordt bereikt. Het draait niet om het maken van een lijst van 2000 nummers die daadwerkelijk het meest geliefd zijn, het draait om: voor ieder wat wils. Ik zie dit jaar ook iets te veel nummers uit de categorie "nu ineens wel?!" in de lijst staan. Platen die soms wel 20-35 jaar oud zijn, nooit in de lijst stonden, maar nu ineens opduiken.
Sorry, maar het is gewoon niet meer geloofwaardig. Luister er vooral met plezier naar, maar besef dat je luistert naar een nostalgische reis door de muziek, met voor ieder wat wils, optimaal afgestemd op de Radio 2-luisteraar. En heb niet de illusie dat je daadwerkelijk naar een top 2000 van meest geliefde nummers luistert. Ja, de bovenste 100 kloppen wellicht, maar de rest wordt naar hartenlust gemanipuleerd en gestuurd.
quote:Op woensdag 14 december 2016 21:48 schreef Koen66 het volgende:
[..]
noem eens iets in medialand dat NIET gestuurd wordt
klopt. vechten ertegen getuigt van Don Quichote gedragquote:
Die van Leonard Cohen is ook wel goed. Voor de rest zit er een boel bagger tussen. En een boel nummers die niet persé slecht zijn, maar die erin komen vanwege de balans. Een beetje van dit, een beetje van dat, een beetje van zus en een beetje zo.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wie bepaalt overigens dat dit de enige goede binnenkomer is?
Vingers in de lucht graag...👎🏻
gezocht: de Edward Snowden van Hilversumquote:Op woensdag 14 december 2016 21:52 schreef D. het volgende:
Ik vraag me vooral af hoeveel insiders de Top 2000 heeft, en of die ooit uit de school klappen
Ik bepaal dat ik het oneens benquote:Op woensdag 14 december 2016 21:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die van Leonard Cohen is ook wel goed. Voor de rest zit er een boel bagger tussen. En een boel nummers die niet persé slecht zijn, maar die erin komen vanwege de balans. Een beetje van dit, een beetje van dat, een beetje van zus en een beetje zo.
Vulcanoquote:Op woensdag 14 december 2016 21:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die van Leonard Cohen is ook wel goed. Voor de rest zit er een boel bagger tussen. En een boel nummers die niet persé slecht zijn, maar die erin komen vanwege de balans. Een beetje van dit, een beetje van dat, een beetje van zus en een beetje zo.
Elf, het is een radioprogramma voor alle gezindten.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 december 2016 21:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Rappetappeteeje, teeje, teeje,
Rappetappeteeje, tee duu duu...
De Top 2000 pretendeert een lijst te zijn van de 2000 meest gewilde, geliefde nummers. Dat is het niet; iedereen weet dat. Het idee dat er iets voor alle gezindten in "moet" zitten, is subjectief. Dat is alleen zo wanneer je, zoals Radio 2, een breed publiek wilt bedienen en het iedereen naar de zin wilt maken: doelgroep-radio, dus. Niet de muziek staat voorop, maar het bedienen/vermaken van de doelgroep.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Elf, het is een radioprogramma voor alle gezindten.
Dan moet er ook iets voor alle gezindten in zitten. Wat jij bagger vindt, vindt tante Truus uit Workum het einde.
De Top 2000 is niet alleen voor types zoals Elf, Mexicanobakker, Peaceman, Diaan, MadMaster of hoe ze ook allemaal mogen heten. En zelfs die zijn het niet met elkaar eens...
Zo lang je er niet extra voor hoeft te betalen om te mogen stemmen of te luisteren, heb je niks te claimen.
Er zijn heel veel mensen die juist daarom luisteren, beetje van dit, beetje van dat.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
denk dat dat bij de meesten het geval isquote:Op woensdag 14 december 2016 22:03 schreef Uccie het volgende:
[..]
Er zijn heel veel mensen die juist daarom luisteren, beetje van dit, beetje van dat.
Precies die nostalgische reis langs nummers die ik wel ken, maar dan toch verzuim zelf aan te zetten gedurende het jaar. De week tussen kerst en oud en nieuw is voor mij de vakantieweek waarin ik weinig verplichtingen heb en lekker kan bijkomen voor het nieuwe jaar en dan wil ik precies dat.
Ik denk dat bij 9/10 de t2k niet meer dan muzikaal behang is en af en toe wat harder gaat als er iets bekends voorbij komt.quote:Op woensdag 14 december 2016 22:05 schreef Koen66 het volgende:
[..]
denk dat dat bij de meesten het geval is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |