abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 7 december 2016 @ 21:09:42 #1
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_167175431






einde.gifBroes.jpgDAF-avatar[1].gif

noiconn.png




1939 Pontiac Plexiglas Deluxe Six "Ghost Car"

,
Series 26. 85 bhp, 222.7 cu. in. L-head six-cylinder engine, three-speed manual transmission, coil spring independent front suspension, live rear axle with semi-elliptic leaf springs, and four-wheel hydraulic drum brakes.



- Highlight of 1939-40 New York World’s Fair

- First transparent car built in America

- Pioneering Plexiglas collaboration between GM and Rohm & Haas

- Excellent original condition

- Single-family ownership since early 1980s


Visitors to General Motors’ “Highways and Horizons” pavilion at the 1939-40 New York World’s Fair came away awed by a vision of the future. The work of renowned designer Norman Bel Geddes, GM’s “Futurama” exhibit foretold the communities and transportation systems of 1960, many of which came to pass. Other peeks at the future included “Previews of Progress,” inventions that seemed like magic: “Yarns made of Milk! Glass that bends! The Frig-O-Therm that cooks and freezes at the same time! The Talking Flashlight transmitting speech over a light beam!” exclaimed the exhibit’s guidebook. Sharing top billing with the Futurama and Previews of Progress, however, was the “Glass’ Car – The first full-sized transparent car ever made in America.”



On the chassis of a 1939 Pontiac Deluxe Six, GM collaborated with Rohm & Haas, the chemical company that had recently developed Plexiglas. The world’s first transparent acrylic sheet product, Plexiglas was a serendipitous discovery arising from Rohm & Haas’ work with laminated safety glass. Using drawings for the Pontiac four-door Touring Sedan, Rohm & Haas constructed an exact replica body using Plexiglas in place of the outer sheet-metal. The structural metal underneath was given a copper wash, and all hardware, including the dashboard, was chrome plated. Rubber moldings were made in white, as were the car’s tires. It reportedly cost $25,000 to build – an astronomical figure in those days.



Plexiglas went on to important military uses – bomber noses, canopies and gun turrets – in World War II, where its strength and transparency contributed mightily to the war effort. After the war, Rohm & Haas developed countless civilian applications, in signs, lighting fixtures, railroad cars and automobiles. With the capability of being molded into virtually any shape and new dyes that allow unlimited color selection, it remains an important commercial and military material.


According to the GM Heritage Center, a second car, on a Torpedo Eight chassis, was hurriedly constructed for the 1940 Golden Gate Exposition on Treasure Island, a man-made island in San Francisco Bay. Once their respective showcases had closed, both “Plexiglas Pontiacs,” or “Ghost Cars” as they were sometimes known, toured the nation’s dealerships. The 1939-40 Deluxe Six is the only one known to survive.


Following the dealership tour, it went on display at the Smithsonian Institution in Washington, D.C. and was reportedly there until 1947. It was later owned by a succession of Pennsylvania Pontiac dealers. It appeared at the first annual meet of the new Pontiac-Oakland Club International in 1973 and was purchased by Don Barlup of New Cumberland, Pennsylvania. Barlup commissioned a partial restoration from S&H Pontiac of Harrisburg and sold it to collector Leo Gephart in 1979. The current owner’s father purchased it from Gephart in the early 1980s, and it has remained in the same family ever since.


The car is in a remarkable state of preservation, a testament to the longevity of Plexiglas in an era when automotive plastics tended to self-destruct within a few years. Although it has acquired a few chips and cracks, it is structurally sound and cosmetically clear, showing off the Ghost Car’s innards as it did in 1939. The car rides on its original U.S. Royal all-white tires and sports the correct white rubber running boards. From the beginning it was a running car, although extensive use would have been unduly detrimental. The odometer currently reads 86 miles. The only recent mechanical work has been replacement of the fuel lines.


Not surprisingly, it has no conventional vehicle identification number; even the machined boss for the engine number is blank. The identification number traditionally used for the car is 3113436, probably a part number, found on the radiator. A collection of period photos and other memorabilia accompanies the car, which still turns heads as much as it ever did. It is not, obviously, suited for touring, but as a unique artifact from automotive and cultural history, it deserves a wider audience. It will certainly be welcome at all manner of shows and concours, as well as being suited for a singular museum display. It is no longer the only see-through automobile, but surely the first full-sized transparent car ever made in America has a unique spot in history.
island in San Francisco Bay. Once their respective showcases had closed, both “Plexiglas Pontiacs,” or “Ghost Cars” as they were sometimes known, toured the nation’s dealerships. The 1939-40 Deluxe Six is the only one known to survive.




Not surprisingly, it has no conventional vehicle identification number; even the machined boss for the engine number is blank. The identification number traditionally used for the car is 3113436, probably a part number, found on the radiator. A collection of period photos and other memorabilia accompanies the car, which still turns heads as much as it ever did. It is not, obviously, suited for touring, but as a unique artifact from automotive and cultural history, it deserves a wider audience. It will certainly be welcome at all manner of shows and concours, as well as being suited for a singular museum display. It is no longer the only see-through automobile, but surely the first full-sized transparent car ever made in America has a unique spot in history.

Sold @ 300k USD







quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

dangel , geile chicka, neuckuh? O+ doe jij eens een goeie gooi naar wat het thema van alex zijn boek is. *O*

13s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:39 schreef Dangel het volgende:

jij bent de ontsteking van de blinde darm die PTA SC heet :r
quote:
3s.gif Op zondag 11 september 2011 21:47 schreef Anne het volgende:
IK BEN LABIEL.
quote:
14.gif
Op dinsdag 21 september 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ik reed gisteren wel even door een tunnel. En toen ik eruit kwam, kwam ik.
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 19:09 schreef BaraCuda het volgende:
Ik heb ook een piemel ^O^
quote:
1.gif Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:

sex en Lada in één zin _O-

*mompelt iets over anticonceptie

14.gif Op woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:

de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn niva :9

1.gif Op woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:

Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten :')
quote:
@2cv:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:
Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent :')
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
mijn nagels zijn vandaag gelakt :')
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:19 schreef BaraCuda het volgende:

Je hebt nog gelijk ook ;( m'n rechter tiet is verrekt :')
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:09 schreef Anne het volgende:

Nou en :'). Niemand komt zomaar aan mijn boobjens.
quote:
5s.gif Op woensdag 9 februari 2011 21:33 schreef Barcaconia het volgende:

Heb jij soms zin in aids tijdens je chemokuur?

14s.gif Op woensdag 9 februari 2011 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:

nee,ik drink (vrijwel) geen alcohol.
quote:
3s.gif Op maandag 8 april 2013 12:08 schreef Alexxxxx het volgende:

Als ik zou weten wat ik bedoel zou ik het waarschijnlijk niet posten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:58 schreef Paladijn het volgende:
Uiteindelijk houdt dit alleen maar in dat Alexxx de slimste man op aarde is.
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 12:10 schreef Dingest het volgende:
We zijn hier allemaal bejaarden - op Alfisti na dan :')
quote:
14s.gif Op maandag 24 november 2014 19:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Nee, ik ben als sadistische klootzak geboren, dat is niet iets van de laatste jaren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 21:07 schreef Paladijn het volgende:

ik heb nog een leven buiten fok :')


[ Bericht 0% gewijzigd door lipje op 07-12-2016 21:47:16 ]
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  woensdag 7 december 2016 @ 21:10:47 #2
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_167175477
En hier kunnen we verder wachten op post 300, stelletje trutjes o|O ~O>
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  woensdag 7 december 2016 @ 21:44:23 #3
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_167176593
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2016 08:26 schreef Sounddragon het volgende:
Lokquote
Niet door slotjes posten o|O

Enne vertel eens over maandag O~)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_167176787
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:10 schreef lipje het volgende:
En hier kunnen we verder wachten op post 300, stelletje trutjes o|O ~O>
is dit de nieuwe SC?
pi_167177742
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 11:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

zullen we ruilen? bij mij staat de teller al op 5 uur :+

kun je dat sensortje niet effe zelf vervangen dan? is meestal klikwerk.
Nah, dealert leverde goede chocolademelk :P
Valt nog onder de garantie :+ Sensor is ook niet los verkrijgbaar, hele buitenspiegel (150e) moet er voor vervangen worden.

Moeders was (terecht) ook niet zo dol op de nieuwe Ka+ die er stond. De nieuwe Mazda 2 vond ze wel leuk, dus dat wordt even doorsparen...
  woensdag 7 december 2016 @ 23:20:21 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167179960
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:13 schreef lipje het volgende:

[..]

hehehe lekker werken zo
Valt tegen hoor.. zo rond half 12 ben ik effe boos geworden en heb tegen de planning gezegd dat als er binnen een half uur geen aktie zou komen vanuit die toko, ik in de auto zou stappen en naar huis zou rijden.. ben gvd gekke Henkie niet. 20 minuten later was ik ineens binnen :')

Daarna nog een keer gezanik gehad daar, toen weer mijn tas gepakt en richting uitgang gelopen omdat ik er klaar mee was.. Grote baas achter me aan om heel liefjes te vragen of ik toch de kraan nog effe uit de fabriek wilde halen (was zo uitgestapt en had de boel op slot gedonderd en was weggelopen).. echt een lekker dagje idd.. moet ik er meer van hebben, dan neem ik op korte termijn een kantoorbaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 7 december 2016 @ 23:30:54 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167180271
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:44 schreef lipje het volgende:

[..]

Niet door slotjes posten o|O

Enne vertel eens over maandag O~)
expat safetytraining gedaan. Best grappig en erg leerzaam. Tig voorbeelden van taxi scams die zo'n beetje standaard zijn in sommige landen, overvallen, carjackings, roadblocks, gijzelingen, corruptie, zulk soort grappen. Allemaal gespeeld met ekte wapens en best goeie acteurs die uit zulke gebieden komen. Dag 2 medic training, reanimatie, ook met AED en ekte trauma behandeling, dus de ehbo kist het raam uit en tourniquetten aanleggen, kogelwonden volproppen, aderlijke en slagaderlijke bloedingen stelpen, open botbreuken, amputaties e.d. de echte fun stuff :+ Trainingen gegeven door (we noemen het effe) soldaatjes met tig jaar veld ervaring, stonden 3 hele dikke geblindeerde bakken voor de deur daar, want de heren hadden piketdienst :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator woensdag 7 december 2016 @ 23:41:52 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167180522
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

expat safetytraining gedaan. Best grappig en erg leerzaam. Tig voorbeelden van taxi scams die zo'n beetje standaard zijn in sommige landen, overvallen, carjackings, roadblocks, gijzelingen, corruptie, zulk soort grappen. Allemaal gespeeld met ekte wapens en best goeie acteurs die uit zulke gebieden komen. Dag 2 medic training, reanimatie, ook met AED en ekte trauma behandeling, dus de ehbo kist het raam uit en tourniquetten aanleggen, kogelwonden volproppen, aderlijke en slagaderlijke bloedingen stelpen, open botbreuken, amputaties e.d. de echte fun stuff :+ Trainingen gegeven door (we noemen het effe) soldaatjes met tig jaar veld ervaring, stonden 3 hele dikke geblindeerde bakken voor de deur daar, want de heren hadden piketdienst :X
Niet verkeerd natuurlijk zoiets een ook erg leerzaam en ook wel leuk denk ik. Maar wat heb je aan die terreurtraining tijdens je dagelijks werk? Zijn jullie een serieus doelwit?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 8 december 2016 @ 00:03:52 #9
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_167180948
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niet verkeerd natuurlijk zoiets een ook erg leerzaam en ook wel leuk denk ik. Maar wat heb je aan die terreurtraining tijdens je dagelijks werk? Zijn jullie een serieus doelwit?
als werknemer in het buitenland ben je gretig in trek bij diverse criminelen, zowel de kleintjes als de grote.0
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator donderdag 8 december 2016 @ 00:22:54 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167181174
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 00:03 schreef lipje het volgende:

[..]

als werknemer in het buitenland ben je gretig in trek bij diverse criminelen, zowel de kleintjes als de grote.0
Klopt, maar tegen lui met een Kalasjnikov begin je niet bijster veel denk ik...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167182725
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 00:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Klopt, maar tegen lui met een Kalasjnikov begin je niet bijster veel denk ik...
Ja, want lui met een Kalasjnikov willen je altijd meteen neerschieten.

;).
  donderdag 8 december 2016 @ 16:01:58 #12
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_167191574
quote:
3s.gif Op donderdag 8 december 2016 06:41 schreef Anne het volgende:

[..]

Ja, want lui met een Kalasjnikov willen je altijd meteen neerschieten.

;).
ludolf wel, maar meer omdat ie teveel bijdehandjes eet :+
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_167195239
WTF doe je tegenwoordig voor werk Sounddragon? :o
Nee.
  donderdag 8 december 2016 @ 19:52:45 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167196991
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niet verkeerd natuurlijk zoiets een ook erg leerzaam en ook wel leuk denk ik. Maar wat heb je aan die terreurtraining tijdens je dagelijks werk? Zijn jullie een serieus doelwit?
klusje in Negeria binnenkort misschien, Angola hebben we ook wat, maar in principe is elk land met snotlims listig tegenwoordig, en hoe lager het bruto nationaal inkomen, hoe creatiever men wordt qua bijverdiensten.
In Afrika loopt elke blanke die daar niet woont in principe gevaar. Er zijn ook wel wat landen waar je redelijk easy kunt rondhobbelen, maar je bent overal een 'rijke westerling'. Nooit vergeten dat een dagloontje voor ons een maandsalaris is voor een local, áls hij werk heeft that is. En wapens hebben ze tegenwoordig gewoon overal.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_167199172
Stomme Duitser achterop me gereden in de file :r mijn schade: de trekhaak is iets minder vies _O- maar die naaier wilde dat ik zijn schade ging betalen :{ dikke doei.
  donderdag 8 december 2016 @ 21:04:51 #16
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_167199197
quote:
13s.gif Op donderdag 8 december 2016 21:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Stomme Duitser achterop me gereden in de file :r mijn schade: de trekhaak is iets minder vies _O- maar die naaier wilde dat ik zijn schade ging betalen :{ dikke doei.
Heerlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator donderdag 8 december 2016 @ 21:05:59 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167199238
quote:
13s.gif Op donderdag 8 december 2016 21:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Stomme Duitser achterop me gereden in de file :r mijn schade: de trekhaak is iets minder vies _O- maar die naaier wilde dat ik zijn schade ging betalen :{ dikke doei.
:') als je achterop klapt ben je standaard fout dus ja, laat hem maar bewijzen dat jij fout zat.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 8 december 2016 @ 21:14:10 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_167199530
quote:
13s.gif Op donderdag 8 december 2016 21:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Stomme Duitser achterop me gereden in de file :r mijn schade: de trekhaak is iets minder vies _O- maar die naaier wilde dat ik zijn schade ging betalen :{ dikke doei.
Het viel te proberen natuurlijk _O-

Met je eigen auto trouwens, of met een leenbak van een klant? En weet je zeker dat je geen schade hebt verder? een trekhaak vangt wel iets op, maar je zal niet de eerste zijn die na nader onderzoek een vouw in de bandenbak heeft achter :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 8 december 2016 @ 21:19:28 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_167199762
Hoi :W

Ben erg benieuwd naar jullie criteria voor je ultieme supercar. Heb een topic over de mijne (Maserati Alfieri), hebben jullie wellicht zin om er op te reageren?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_167200316
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2016 21:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het viel te proberen natuurlijk _O-

Met je eigen auto trouwens, of met een leenbak van een klant? En weet je zeker dat je geen schade hebt verder? een trekhaak vangt wel iets op, maar je zal niet de eerste zijn die na nader onderzoek een vouw in de bandenbak heeft achter :X
ik voelde de bums niet eens :') met de Expert van de peugeot dealer. Polizei er maar bij gehaald, verzekeringsfraude pleegt ie maar over iemand anders zijn rug.
pi_167200338
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 21:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hoi :W

Ben erg benieuwd naar jullie criteria voor je ultieme supercar. Heb een topic over de mijne (Maserati Alfieri), hebben jullie wellicht zin om er op te reageren?
Hoog op de poten, dikke banden, aandrijving op alle wielen.
pi_167200358
En als er een akelige dikke Duitser achterop knalt mag er alleen een kras op de trekhaak zitten.
pi_167203636
Kom je toch bij Mercedes uit, alleen dan wel de unimog
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator donderdag 8 december 2016 @ 23:06:10 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167203732
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 23:02 schreef densmee het volgende:
Kom je toch bij Mercedes uit, alleen dan wel de unimog
DAF YA 126 :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167204759
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 23:02 schreef densmee het volgende:
Kom je toch bij Mercedes uit, alleen dan wel de unimog
zijn genoeg vergelijkbare voertuigen (en mn broer heeft de meeste er van gehad _O- :D )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')