Die laatste twee alinea's maakten het verhaal ongeloofwaardigquote:Op woensdag 7 december 2016 19:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gahahah ja die had ik gelezen toen die hier stond. Die arme jongen :p
Soort deluzion, die zich onmenselijk voelt ofzoquote:Op woensdag 7 december 2016 19:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hij begint het probleem dat hij zich meer een meisje voelt paar pagina's later is hij de enige levende in een wereld vol met robotten ofzo?
Van deze OP?quote:Op woensdag 7 december 2016 19:39 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Die laatste twee alinea's maakten het verhaal ongeloofwaardig![]()
Dat is wel vaker zo met mensen met een psychisch probleem. Ze weten dat ze anders zijn, maar ze zien vaak niet waar het probleem echt ligt. Zou mij meer verbazen als iemand gedetailleerd zijn probleem kon beschrijven.quote:Op woensdag 7 december 2016 19:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hij begint het probleem dat hij zich meer een meisje voelt paar pagina's later is hij de enige levende in een wereld vol met robotten ofzo?
Of het is verzonnen?quote:Op woensdag 7 december 2016 19:40 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dat is wel vaker zo met mensen met een psychisch probleem. Ze weten dat ze anders zijn, maar ze zien vaak niet waar het probleem echt ligt. Zou mij meer verbazen als iemand gedetailleerd zijn probleem kon beschrijven.
Ja zoiets idd. Volgens mij heeft hij gewoon nogal erge psychische issues.quote:Op woensdag 7 december 2016 19:40 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dat is wel vaker zo met mensen met een psychisch probleem. Ze weten dat ze anders zijn, maar ze zien vaak niet waar het probleem echt ligt. Zou mij meer verbazen als iemand gedetailleerd zijn probleem kon beschrijven.
Nee met die poppen. Dat ie ze op zijn parkeerplaats vond. Toen dacht ik van ja tuurlijk. Keep on dreamingquote:Op woensdag 7 december 2016 19:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Van deze OP?
Het obsessief iets verzamelen vind ik trouwens niet eens zo vreemd.
Ik heb het niet helemaal gelezen. Sommige dingen klik ik snel weer weg :pquote:Op woensdag 7 december 2016 19:41 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Nee met die poppen. Dat ie ze op zijn parkeerplaats vond. Toen dacht ik van ja tuurlijk. Keep on dreaming![]()
Nja, zoiets lees ik vooral ter vermaakquote:Op woensdag 7 december 2016 19:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb het niet helemaal gelezen. Sommige dingen klik ik snel weer weg :p
quote:Op woensdag 7 december 2016 19:42 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Nja, zoiets lees ik vooral ter vermaak
Ja ik dit ook :pquote:Iemand die de wereld ziet als bestaande uit louter robots en alien scum, en zelf dus een robot moet worden om in de wereld te kunnen gaan functioneren. Cybernetische sturing. Alles op alles.
Niet alleen de robots hebben cybernetische sturing (zo waargenomen), de hele consumptiemaatschappij kan gezien worden als een cybernetisch mechanisme. Maar ook dit is weer een andere discussie die wellicht beter in een apart topic besproken kan worden als je (of anderen) daar interesse in hebben.]
Okee, om m'n verhaal op pagina 1 te continueren (ik heb er niet echt zin in maar ok),quote:Op woensdag 7 december 2016 19:14 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Uiteraard, maak je verhaal maar afIk ben erg benieuwd!
Of jij bent hem niet, maar gebruikt zijn naam om hem te naaien.quote:Op woensdag 7 december 2016 16:54 schreef Pascal.Leusink het volgende:
[..]
Vind ik niet erg. Iedereen mag weten wie ik ben en waar ik voor sta, en wat ik gezegd heb.
Toch doen hé..quote:Op woensdag 7 december 2016 19:55 schreef Lonaa het volgende:
Het is dat we geen diagnoses meer mogen roepen, anders had ik ingezet op psychose.
Ook een optie.quote:Op woensdag 7 december 2016 19:55 schreef Spriet4 het volgende:
[..]
Of jij bent hem niet, maar gebruikt zijn naam om hem te naaien.
Ik heb al veel nagedacht over de gevolgen die het (voor mij en de wereld) zou kunnen hebben als ik wereldberoemd word. O.a. dat ik met de bus (en misschien de rest van het OV) kan blijven reizen zonder gestoord te worden, over straat kan blijven lopen, winkels in en uit kan blijven gaan, en gewoon mijn eigen gang kan blijven gaan en aan mijn eigen dingen kan blijven werken ten bate van de wereld. Ik denk dat dit mogelijk is door mijn stricte zelfcultivering waarvoor ik jaren de tijd heb gehad om in volledige isolatie te kunnen ontwikkelen, me ervan bewust blijvend dat er wel eens een tijd zou kunnen gaan aanbreken dat iedereen in de wereld mij van naam en van gezicht kent, en weet wat ik gezegd en geschreven heb en waar ik voor sta. Zoals Michael Jackson zegmaar, alleen dan als meisje.quote:Op woensdag 7 december 2016 19:16 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Op FOK! hebben we daar een heel mooi systeem voor, twee zelfs: DM en PM, oftewel persoonlijke berichten. Er zijn genoeg topics hier met meetings te vinden.
Bekend worden op internet in de zin dat mensen weten wie je bent is simpel: doen wat jij doet, namelijk onder je eigen naam posten. Je geeft vrij wat je wilt, maar het is wel handig na te denken over de gevolgen die het kan hebben.
Internet en het echte leven zijn natuurlijk twee compleet verschillende werelden. Het is niet zo dat wanneer je actief bent op een forum als dit, dat je isolement dan ineens doorbroken is.Sterker nog, hier zijn genoeg voorbeelden te vinden van mensen die eigenlijk heel eenzaam zijn, maar hier alleen komen voor de aandacht.
Als je graag weer een sociaal leven wilt opbouwen zou ik je aanraden dat via het echte leven te doen. Oftewel door naar meets te gaan met mensen die je via internet kent, oftewel door in het echte leven dingen te ondernemen en daar mensen te ontmoeten. Bijvoorbeeld bij een hobbyclub of studentenvereniging.
Ik vond dat ik haar niet meer nodig had als herinnering aan een meisje van de middelbare school waar ik ook geen contact meer mee kon krijgen en aangezien ze eerder had gevraagd of ze mijn horloge mocht dragen.quote:Op woensdag 7 december 2016 19:22 schreef Fatoeman het volgende:
Waarom geef je je horloge weg. Dat slaat toch nergens op. Überhaubt dat het begon om een telefoon ruilen. Wtf doe ff normaal ofzo
Ik ben altijd serieus. Ik kan het mezelf echt niet meer permitteren om grappen te maken nu.quote:
Je bent wel bij psychiaters geweest? hebben dje je onderzocht? medicijnen voorgeschreven? En wat dan?quote:Op woensdag 7 december 2016 20:01 schreef Pascal.Leusink het volgende:
[..]
Ik ben altijd serieus. Ik kan het mezelf echt niet meer permitteren om grappen te maken nu.
Waarom zou jij wereldberoemd worden?quote:Op woensdag 7 december 2016 20:01 schreef Pascal.Leusink het volgende:
[..]
Ik ben altijd serieus. Ik kan het mezelf echt niet meer permitteren om grappen te maken nu.
Lijkt me niet echt relevant. Kunnen we niet proberen naar de kern van TS zijn vraagastuk proberen te kijken?quote:Op woensdag 7 december 2016 20:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom zou jij wereldberoemd worden?
Ik denk ook niet. Hij heeft ook al gelijk door hoe het quoten werkt. Ik had even nodig om hier wat dingen uit te vogelen. Niet omdat ik digibeet ben, maar het is gewoon anders.quote:
Dat met die theezakjes?quote:Op woensdag 7 december 2016 20:05 schreef vaduz het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt relevant. Kunnen we niet proberen naar de kern van TS zijn vraagastuk proberen te kijken?
Dit topic en jouw reactie wekt wel de indruk dat er misschien meer in de wereld is, maar ik moet het wel afwachten. Als dit topic ook doodbloedt, is mijn laatste hoop om in contact te komen met een andere levende ziel niet erg groot meer. Als er uit dit topic de wens ontstaat om andere onderwerpen die binnen dit topic kort werden aangestipt te bespreken, wie weet waar het op uitloopt. Vind je het erg als ik je als een robot zie?quote:Op woensdag 7 december 2016 19:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je zei dat je geen grapjes meer zou maken.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:06 schreef Pascal.Leusink het volgende:
[..]
Dit topic en jouw reactie wekt wel de indruk dat er misschien meer in de wereld is, maar ik moet het wel afwachten. Als dit topic ook doodbloedt, is mijn laatste hoop om in contact te komen met een andere levende ziel niet erg groot meer. Als er uit dit topic de wens ontstaat om andere onderwerpen die binnen dit topic kort werden aangestipt te bespreken, wie weet waar het op uitloopt. Vind je het erg als ik je als een robot zie?
TS is heul niet transgender. TS is op zoek naar zijn identiteit en heeft bepaald dat daar op dit moment het beeld 'meisje' daar het beste bij past op grond van prettige herinneringen aan meisjes in zijn jeugd. Dit geeft de TS een gevoel van veiligheid. TS heeft geen kritiek op zijn eigen lichaam of seksuele voorkeur.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:06 schreef 6star6lord6 het volgende:
Een narcistische 'transgender' die homofoob is?
Ik vind dit erg frappant en ongeloofwaardig...
Als je het ter vermaak leest is dat iig. positief. Wellicht dat je het dan serieus kunt gaan nemen na verloop van tijd als je iets meer weet over de achtergrond ervan.quote:
Van jouw theorie dat ik een robot ben?quote:Op woensdag 7 december 2016 20:10 schreef Pascal.Leusink het volgende:
[..]
Als je het ter vermaak leest is dat iig. positief. Wellicht dat je het dan serieus kunt gaan nemen na verloop van tijd als je iets meer weet over de achtergrond ervan.
Het enige echte psychische issue dat ik heb is dat ik helemaal alleen sta en geen vriendinnen om me heen heb die me kunnen steunen en het voor me opnemen als ik het moeilijk heb.quote:Op woensdag 7 december 2016 19:41 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ja zoiets idd. Volgens mij heeft hij gewoon nogal erge psychische issues.
Tip: negeer de mensen die hier alleen zijn om je uit te lachen. Iedereen hier zal je in min of meerdere mate een rare snuiter vinden, maar er zullen best mensen zijn die serieus mee willen denken. Als je op al die trolls in gaat, raakt het gesprek vertroubeld en wordt het lastiger het verhaal te volgen.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:10 schreef Pascal.Leusink het volgende:
[..]
Als je het ter vermaak leest is dat iig. positief. Wellicht dat je het dan serieus kunt gaan nemen na verloop van tijd als je iets meer weet over de achtergrond ervan.
Waarom kleed hij zich als een meisje dan?quote:Op woensdag 7 december 2016 20:09 schreef vaduz het volgende:
[..]
TS is heul niet transgender. TS is op zoek naar zijn identiteit en heeft bepaald dat daar op dit moment het beeld 'meisje' daar het beste bij past op grond van prettige herinneringen aan meisjes in zijn jeugd. Dit geeft de TS een gevoel van veiligheid. TS heeft geen kritiek op zijn eigen lichaam of seksuele voorkeur.
Je staat niet enkel alleen, je hebt helemaal niemand om jouw heen. Dat is een ongezonde situatie. Ik weet niet waarom je fixeert enkel op contacten met het vrouwelijke geslacht, en wil daar ook niet over oordelen, maar in jouw geval zou ik iedere vriendschap proberen aan te nemen.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:11 schreef Pascal.Leusink het volgende:
[..]
Het enige echte psychische issue dat ik heb is dat ik helemaal alleen sta en geen vriendinnen om me heen heb die me kunnen steunen en het voor me opnemen als ik het moeilijk heb.
Waar doet hij dat dan? Hij heeft het enkel over een meisjes-jas. Niet dat hij in een rokje loopt.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:13 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Waarom kleed hij zich als een meisje dan?
Hij zegt ook dat hij zijn haar als een meisje doet.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:15 schreef vaduz het volgende:
[..]
Waar doet hij dat dan? Hij heeft het enkel over een meisjes-jas. Niet dat hij in een rokje loopt.
Transgender is iemand die in het fysieke proces zit om van geslacht te veranderen.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:13 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Waarom kleed hij zich als een meisje dan?
Dat noem ik transgender, en zou geen andere benaming weten.
Ja ik ook. Na dit laatste verhaal wel.quote:Op woensdag 7 december 2016 19:55 schreef Lonaa het volgende:
Het is dat we geen diagnoses meer mogen roepen, anders had ik ingezet op psychose.
Het zou kunnen dat je een biologische machine bent die is uitgerust met een universeel cognitief systeem. Een universeel coginitief systeem die in principe ook in het computerbrein van een mechanische robot geimplenteerd zou kunnen worden. Je zou dan kunnen zeggen dat je een ziel hebt, net als alle universele cognitieve systemen, omdat je er in die theorie ook vanuit kunt gaan dat alle autonoom bewegende wezens (dieren dus) uitgerust zijn met hetzelfde universele cognitieve systeem, hoewel misschien met minder processing capaciteit dan de mens, die de meeste processing capaciteit heeft van alle biologisch geevolueerde cognitieve systemen. Je zou ervan uit kunnen gaan dat cognitie een universeel principe is dat ook op andere planeten tot ontwikkeling kan komen en dat het basisprincipe van cognitie in al het leven in het universum hetzelfde functioneert.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Van jouw theorie dat ik een robot ben?
En dit slaat allemaal niet op jou?quote:Op woensdag 7 december 2016 20:23 schreef Pascal.Leusink het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat je een biologische machine bent die is uitgerust met een universeel cognitief systeem. Een universeel coginitief systeem die in principe ook in het computerbrein van een mechanische robot geimplenteerd zou kunnen worden. Je zou dan kunnen zeggen dat je een ziel hebt, net als alle universele cognitieve systemen, omdat je er in die theorie ook vanuit kunt gaan dat alle autonoom bewegende wezens (dieren dus) uitgerust zijn met hetzelfde universele cognitieve systeem, hoewel misschien met minder processing capaciteit dan de mens, die de meeste processing capaciteit heeft van alle biologisch geevolueerde cognitieve systemen. Je zou ervan uit kunnen gaan dat cognitie een universeel principe is dat ook op andere planeten tot ontwikkeling kan komen en dat het basisprincipe van cognitie in al het leven in het universum hetzelfde functioneert.
Waarom probeer je jezelf zo abstract te benaderen? Is het confronterend jezelf van dichterbij te benaderen?quote:Op woensdag 7 december 2016 20:23 schreef Pascal.Leusink het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat je een biologische machine bent die is uitgerust met een universeel cognitief systeem. Een universeel coginitief systeem die in principe ook in het computerbrein van een mechanische robot geimplenteerd zou kunnen worden. Je zou dan kunnen zeggen dat je een ziel hebt, net als alle universele cognitieve systemen, omdat je er in die theorie ook vanuit kunt gaan dat alle autonoom bewegende wezens (dieren dus) uitgerust zijn met hetzelfde universele cognitieve systeem, hoewel misschien met minder processing capaciteit dan de mens, die de meeste processing capaciteit heeft van alle biologisch geevolueerde cognitieve systemen. Je zou ervan uit kunnen gaan dat cognitie een universeel principe is dat ook op andere planeten tot ontwikkeling kan komen en dat het basisprincipe van cognitie in al het leven in het universum hetzelfde functioneert.
Je moet dit als een geheel zien. TS heeft een probleem met zijn eigen identiteit en dit uit zich op verschillende manieren.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:20 schreef Yasmin23 het volgende:
Dat denken en voelen als een meisje is wat mij betreft niet echt een probleem. Zijn gedachte dat hij de enige levende in een wereld is met robots wel lijkt mij... .
Of je trapt gewoon in een troll.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:26 schreef vaduz het volgende:
[..]
Je moet dit als een geheel zien. TS heeft een probleem met zijn eigen identiteit en dit uit zich op verschillende manieren.
Waarom zou je op iemand willen lijken? Wat is dat voor een kronkel?quote:Op woensdag 7 december 2016 17:34 schreef Pascal.Leusink het volgende:
[..]
Ik snap niks van homoseksuelen. Ik snap niet waarom ze denken dat homoseksualiteit in je aard zou kunnen liggen en bij je geboorte bepaald is, en ik weet ook niet waarom ik dat zou willen weten omdat ik geen enkele homoseksueel ken waar ik op zou willen lijken. Dat is niet vervelend bedoeld, en heeft al helemaal niks met angst te maken.
Ik zou er wel voor willen zorgen dat ze niet volledig buiten de boot van de maatschappij vallen, maar datzelfde geldt voor andere probleemgroepen/andersdenkenden
Nou, in principe wel. Alleen heb ik ook nog de perfecte zelfcultivatie nodig van een robot, zoals ik die waarneem in alle goed functionerende vrouwen om me heen, zij het op het werk, op de universiteit, in het openbaar vervoer, in de zorg, in de openbare eet- en drinkgelegenheden, bij de politie, in de overheid, in de bibliotheken (hoewel ze daar lijken te verdwijnen nu), en ook zeker voor een groot deel in de gesprekken die ik nu met jullie voer.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En dit slaat allemaal niet op jou?
Wat heb je gesnoven dat je op dit soort ideeën komt?quote:Op woensdag 7 december 2016 20:23 schreef Pascal.Leusink het volgende:
[..]
Iig geen vermalen paracetamolletjequote:Op woensdag 7 december 2016 20:44 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Wat heb je gesnoven dat je op dit soort ideeën komt?
Vind het eigenlijk niet veel meer dan wat goedkope filosofie in een scifijasje.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:44 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Wat heb je gesnoven dat je op dit soort ideeën komt?
Omdat ik interesse heb/had in theorieën over de mens-machine, cybernetica, control theory, hoge technologie, borg, data. Ik ben er niet veel meer mee bezig nu behalve proberen een robot te worden, en wat bedoel je van dichtbij? Emoties misschien? Ik heb geen tijd gehad om het concept emotie te integreren met een theorie van cognitie, noch heb ik een flauw idee of en indien zo, hoe dat zou kunnen. Data werd ooit een keer uitgerust met een emotie-chip die al zijn vermogen om helder en rationeel na te kunnen denken in feite teniet deed, wat zou kunnen suggereren dat emotie en pijn misschien wel alleen ontstaan als je denken op pure overload functioneert.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:24 schreef vaduz het volgende:
[..]
Waarom probeer je jezelf zo abstract te benaderen? Is het confronterend jezelf van dichterbij te benaderen?
Ik gebruik geen drugs.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:27 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ts gebruik je veel drugs?
Of hoe kom je op deze wereld visie?
Ik heb altijd, m'n hele leven lang, geprobeerd op anderen te lijken en te zijn zoals anderen. Waarom vind je dat een kronkel? Dat heeft toch iedereen?quote:Op woensdag 7 december 2016 20:29 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Waarom zou je op iemand willen lijken? Wat is dat voor een kronkel?
Je denkt feitelijk dat wij in een matrix zitten?quote:Op woensdag 7 december 2016 20:48 schreef Pascal.Leusink het volgende:
[..]
Omdat ik interesse heb/had in theorieën over de mens-machine, cybernetica, control theory, hoge technologie, borg, data. Ik ben er niet veel meer mee bezig nu behalve proberen een robot te worden, en wat bedoel je van dichtbij? Emoties misschien? Ik heb geen tijd gehad om het concept emotie te integreren met een theorie van cognitie, noch heb ik een flauw idee of en indien zo, hoe dat zou kunnen. Data werd ooit een keer uitgerust met een emotie-chip die al zijn vermogen om helder en rationeel na te kunnen denken in feite teniet deed, wat zou kunnen suggereren dat emotie en pijn misschien wel alleen ontstaan als je denken op pure overload functioneert.
Het is maar een theorie, ik durf best eerlijk naar mezelf te kijken en te luisteren wat er in mij speelt. Dat is ook precies wat ik gedaan heb door dit topic te openen.
[..]
[..]
Jammer om te horen.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:47 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Vind het eigenlijk niet veel meer dan wat goedkope filosofie in een scifijasje.
Sorry, niet gezien, op welke pagina staan de vragen?quote:Op woensdag 7 december 2016 20:57 schreef Lonaa het volgende:
Joe, TS, ik heb je meerdere malen een vraag gesteld.
Ik was benieuwd naar je verleden wb psychiatrie. Je zei dat je psychiaters had gehad, maar waarom? Hebben ze je onderzocht? Medicijnen voorgeschreven?quote:Op woensdag 7 december 2016 21:00 schreef Pascal.Leusink het volgende:
[..]
Sorry, niet gezien, op welke pagina staan de vragen?
Die gedachte heb ik 1 maal overwogen. Ik ben er nu niet meer zo mee bezig. Maar wat wel zou kunnen is dat de matrix, of de primitieve essentie daarvan, mensen die in suspended animation liggend in badkuipen interfacen met een computer en het wereldwijde internet, in de toekomst realiteit wordt. Als mensen dit maar zouden willen.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:52 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Je denkt feitelijk dat wij in een matrix zitten?
Ik zei dat ik niets kwijt wilde over de vraag of ik psychiaters bezocht had. Als je deze vragen echt beantwoord wil, mag je me wel een personal message sturen.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik was benieuwd naar je verleden wb psychiatrie. Je zei dat je psychiaters had gehad, maar waarom? Hebben ze je onderzocht? Medicijnen voorgeschreven?
Okquote:Op woensdag 7 december 2016 21:03 schreef Pascal.Leusink het volgende:
[..]
Ik zei dat ik niets kwijt wilde over de vraag of ik psychiaters bezocht had. Als je deze vragen echt beantwoord wil, mag je me wel een personal message sturen.
Dus ja.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:03 schreef Pascal.Leusink het volgende:
[..]
Ik zei dat ik niets kwijt wilde over de vraag of ik psychiaters bezocht had. Als je deze vragen echt beantwoord wil, mag je me wel een personal message sturen.
Ik kan nog niet PM'en omdat ik daarvoor eerst 7 dagen geregistreerd moet staan bij Fok!. Als het zover is zal ik je wel inboxen.quote:
Er zijn al een heleboel projecten geweest waarin ze dieren daadwerkelijk probeerden taal te leren op dezelfde manier als waarop jonge mensen het leren. Bij apen, bij dolfijnen. Het heeft er alle schijn van dat het leren van nieuwe dingen door andere soorten niet op precies dezelfde 'universele' manier gebeurt als bij ons, hoewel we natuurlijk nog te weinig weten om het absoluut te kunnen uitsluiten. Er zijn enorme verschillen in geheugencapaciteit, abstractievermogen, probleemoplossend vermogen. Mensen komen er niet eens altijd het beste uit in dat soort vergelijkingen.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:56 schreef Pascal.Leusink het volgende:
[..]
Jammer om te horen.
Ik heb nog niet echt de tijd gehad om het idee van een universeel cognitief systeem wetenschappelijk te onderbouwen. Maar als dat me lukt zou dat ook betekenen dat we dieren in principe alles kunnen leren wat mensen kunnen als we zouden willen, inclusief taal en computerprogrammeren, met behulp van wat LSD om hun geest open te stellen voor het leren van nieuwe gedragspatronen.
Een kenmerk van al het menselijk denken is nl. dat we constant dingen omdraaien, of het nu om woorden gaat, of per ongeluk links met rechts verwisselen, van hetero in homo veranderen of andersom, enzovoorts.
Ehm, nee? Iedereen neemt onbewustquote:Op woensdag 7 december 2016 20:48 schreef Pascal.Leusink het volgende:
[..]
Omdat ik interesse heb/had in theorieën over de mens-machine, cybernetica, control theory, hoge technologie, borg, data. Ik ben er niet veel meer mee bezig nu behalve proberen een robot te worden, en wat bedoel je van dichtbij? Emoties misschien? Ik heb geen tijd gehad om het concept emotie te integreren met een theorie van cognitie, noch heb ik een flauw idee of en indien zo, hoe dat zou kunnen. Data werd ooit een keer uitgerust met een emotie-chip die al zijn vermogen om helder en rationeel na te kunnen denken in feite teniet deed, wat zou kunnen suggereren dat emotie en pijn misschien wel alleen ontstaan als je denken op pure overload functioneert.
Het is maar een theorie, ik durf best eerlijk naar mezelf te kijken en te luisteren wat er in mij speelt. Dat is ook precies wat ik gedaan heb door dit topic te openen.
[..]
Ik gebruik geen drugs.
[..]
Ik heb altijd, m'n hele leven lang, geprobeerd op anderen te lijken en te zijn zoals anderen. Waarom vind je dat een kronkel? Dat heeft toch iedereen?
Confucius schreef "Have no friends not equal to yourself".quote:Op woensdag 7 december 2016 21:06 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ehm, nee? Iedereen neemt onbewust
wel het eea over van andere mensen die ze hoog hebben zitten, maar zo krampachtig er mee bezig zijn dat je niet met mensen om wil gaan waar je je niet aan wil spiegelen is ronduit bizar.
De matrix theorie is wel anders dan de film.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:02 schreef Pascal.Leusink het volgende:
[..]
Die gedachte heb ik 1 maal overwogen. Ik ben er nu niet meer zo mee bezig. Maar wat wel zou kunnen is dat de matrix, of de primitieve essentie daarvan, mensen die in suspended animation liggend in badkuipen interfacen met een computer en het wereldwijde internet, in de toekomst realiteit wordt. Als mensen dit maar zouden willen.
Wat weet je van het abstractievermogen van dieren? Ik heb bijvoorbeeld gezien dat een hond op het erf van een boer niet van het grindpaadje afging, dat zich gebogen uitstrekte langs de gekromde weg. Hij had echt duidelijk een begrip van dat het hele stuk grind voor hem toegestaan terrein was, en de weg niet.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:05 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Er zijn al een heleboel projecten geweest waarin ze dieren daadwerkelijk probeerden taal te leren op dezelfde manier als waarop jonge mensen het leren. Bij apen, bij dolfijnen. Het heeft er alle schijn van dat het leren van nieuwe dingen door andere soorten niet op precies dezelfde 'universele' manier gebeurt als bij ons, hoewel we natuurlijk nog te weinig weten om het absoluut te kunnen uitsluiten. Er zijn enorme verschillen in geheugencapaciteit, abstractievermogen, probleemoplossend vermogen. Mensen komen er niet eens altijd het beste uit in dat soort vergelijkingen.
Qua hoe ze jou en anderen behandelen wellicht, maar hoe ze hun privéleven inrichten is vast niet hoe hij dat bedoelde.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:07 schreef Pascal.Leusink het volgende:
[..]
Confucius schreef "Have no friends not equal to yourself".
De oorspronkelijke matrix-theorie is dat wij misschien wel breinen in vaten zijn die kunstmatige prikkels krijgen van een computersysteem die ze de illusie geeft dat ze in een echte wereld leven en een lichaam hebben.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:09 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
De matrix theorie is wel anders dan de film.
We zouden dan leven in een simulatie, we zijn een computer programma met ai die gestuurd wordt door computers.
Je robot theorie zou erook in passen.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 7 december 2016 21:12 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Qua hoe ze jou en anderen behandelen wellicht, maar hoe ze hun privéleven inrichten is vast niet hoe hij dat bedoelde.
Precies zoals het er staat. Jij wil vrienden waar je op kan lijken maar dat is niet hetzelfde als 'equal to yourself' zijn.quote:
Die vraag heb ik straks ook al gesteld, maar daar wil TS blijkbaar niet op reageren.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:15 schreef DoubleDip het volgende:
Maar TS, wat wil je nou precies en hoe ga je je doel bereiken?
Want dit heeft nog weinig te maken met je een meisje voelen.
Met abstractievermogen wordt vooral het vermogen bedoeld bijvoorbeeld een woord aan een kleur te koppelen, of een begrip zoals 'niets' begrijpen. Dat kun je parkiet met veel geduld wel leren, maar bij een hamster lukt dit weer niet. Mensen zijn hierin heel erg sterk.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:12 schreef Pascal.Leusink het volgende:
[..]
Wat weet je van het abstractievermogen van dieren? Ik heb bijvoorbeeld gezien dat een hond op het erf van een boer niet van het grindpaadje afging, dat zich gebogen uitstrekte langs de gekromde weg. Hij had echt duidelijk een begrip van dat het hele stuk grind voor hem toegestaan terrein was, en de weg niet.
Probleemoplossend vermogen hebben heeft alles te maken met in de loop der jaren opgebouwde, eindeloos herhaalde bewegingspatronen, zoals leren schrijven. Dieren hebben nooit leren schrijven. En zonder een computer met grote toetsen *kun* je een dier ook niet leren schrijven, dus het is ook logisch dat dit nog nooit onderzocht is.
Waarin zijn mensen beter dan dieren dan volgens jou?
TS is deluzion en maakte een mooie op om het te verbloemen. Helaas valt ie nu door de mandquote:Op woensdag 7 december 2016 21:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die vraag heb ik straks ook al gesteld, maar daar wil TS blijkbaar niet op reageren.
Hij IS Deluzion? Serieus? Hmmm....it fits. Had ie als Deluzion geen ban? of is die ban alweer klaar?quote:Op woensdag 7 december 2016 21:20 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
TS is deluzion en maakte een mooie op om het te verbloemen. Helaas valt ie nu door de mand
Nja, hang me er niet aan op, maar zijn denkbeelden hebben wel veel weg van die van deluzion. Hij voelt zich als een robot alsof ie niet bestaat enzo. Dat heeft ts ook. Erg apart allemaalquote:Op woensdag 7 december 2016 21:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hij IS Deluzion? Serieus? Hmmm....it fits. Had ie als Deluzion geen ban? of is die ban alweer klaar?
Toen je het net zei dacht ik echt 'dat zou zomaar kunnen' en dat denk ik nog steeds, maar, dat hele ik voel me een meisje heb ik Deluzion nooit over gehoord. Maar, het zou kunnen dat dat gewoon een bullshit angle is, want in de rest van het topic komt dat hele meisje voelen niet meer voor en gaat het eigenlijk vooral nog over dat robot/matrix achtige verhaal, wat wél raakvlakken heeft met Deluzion.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:27 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Nja, hang me er niet aan op, maar zijn denkbeelden hebben wel veel weg van die van deluzion. Hij voelt zich als een robot alsof ie niet bestaat enzo. Dat heeft ts ook. Erg apart allemaal
quote:Op woensdag 7 december 2016 21:27 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Nja, hang me er niet aan op, maar zijn denkbeelden hebben wel veel weg van die van deluzion. Hij voelt zich als een robot alsof ie niet bestaat enzo. Dat heeft ts ook. Erg apart allemaal
Nee volgens mij niet.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Toen je het net zei dacht ik echt 'dat zou zomaar kunnen' en dat denk ik nog steeds, maar, dat hele ik voel me een meisje heb ik Deluzion nooit over gehoord. Maar, het zou kunnen dat dat gewoon een bullshit angle is, want in de rest van het topic komt dat hele meisje voelen niet meer voor en gaat het eigenlijk vooral nog over dat robot/matrix achtige verhaal, wat wél raakvlakken heeft met Deluzion.
Hmm...het zou kunnen ja..
Ja goed, maar als je niet herkend wil worden dan moet je natuurlijk wel 2 verschillende alter ego's hebben he, het mag allemaal niet té op elkaar lijken.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:31 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
[..]
Nee volgens mij niet.
Deluzion fixeert op zijn uiterlijk, dat heb ik TS nog niet zien doen.
Bovendien is D een werkende man van begin 30 en TS een student aan de TU.
Hun denkbeelden zijn vaag, maar ik denk niet dat het de zelfde personen zijn.
Ditquote:Op woensdag 7 december 2016 21:31 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
[..]
Nee volgens mij niet.
Deluzion fixeert op zijn uiterlijk, dat heb ik TS nog niet zien doen.
Bovendien is D een werkende man van begin 30 en TS een student aan de TU.
Hun denkbeelden zijn vaag, maar ik denk niet dat het de zelfde personen zijn.
Een vriendinnengroep. Eerst ga ik eens langs bij een manege als ik voldoende zelfvertrouwen heb en vragen of ze een verzorgpony hebben die ik mag borstelen. Maar ik weet dus niet hoe ik dit kan bereiken want op werk ontstond er ook geen echt contact tussen mij en de vrouwen behalve wat oppervlakkige gesprekken over kinderen, het weekend, lenen bij de IB groep, het goed inpakken van dozen, afhankelijk zijn van het alien scum voor het werken met de computersystemen (wat soms wel een beetje vervelend was), hoe onzinnig facebook-discussies zijn, irritatie over het steeds maar opnieuw moeten ompakken van dozen, te horen krijgen dat ik eens aan de bel moest trekken van een knap meisje, te horen krijgen dat een meisje mij niet binnen wilde laten met haar pasje en later zei "grapje!!", een andere vrouw die zei mij niet naar buiten wilde laten met haar pasje, en het vervolgens toch deed, gesprekken over dat de meisjes vonden dat ik undercover was, over egodeath en paddo's proberen, en wiet proberen, alle nadelen opgesomd horen te krijgen over wietverslaving, over hardcore, over niet kunnen zeggen op het werk wat je denkt, roddels aanhoren en proberen er iets positiefs van te maken, schokkende gesprekken opvangen van oudere vrouwen over met wie ze allemaal wel naar bed geweest waren, te horen krijgen dat als ik "dit en dit en dat" zou doen, dat het helemaal goed zou komen met mijn functioneren op het werk, onbegrijpelijk verkeerd ingepakte dozen terugkrijgen die ik zelf nooit zo had ingepakt, praten over spice girls en dat een meisje zich de gedachten van een kleine jongen wel zou kunnen begrijpen over een vrouw in zo'n strak latex pak, van wie het nummer over hotelsuite en kingsize bed op de radio was, interesse van een meisje in mijn programmeerproject en plannen en begin aan het programmeren van een virtuele wereld, een meisje die vond dat een oude vrouw een oude omaatjes geur om zich heen had, een meisje die vond dat plassen (ook) lekker was (naast andere dingen die ik me niet kan herinneren), gesprekken over het openbaar vervoer en dat meerdere meisjes reizen per auto veel fijner vonden dan de bus, en nog wel wat dingen.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:15 schreef DoubleDip het volgende:
Maar TS, wat wil je nou precies en hoe ga je je doel bereiken?
Want dit heeft nog weinig te maken met je een meisje voelen.
Dat begon ik ook te denken ja.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:32 schreef Allures het volgende:
[..]
Dit
Beetje bij gelezen en TS klinkt eigenlijk psychotisch
Opmerkelijke post dit, en je kan lachen om die gedachten dat we in een matrix zouden zitten. Houd er rekening mee dat op wetenschappelijk die theorien steeds meer terrein winnen. In de afgelopen 2 jaar is dit steeds aannemelijker geworden en steeds meer wetenschappers vinden onderbouwingen daarvoor.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:52 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Je denkt feitelijk dat wij in een matrix zitten?
Aandacht, terugkoppeling, ideeen kunnen bespreken, Zion oprichten, een LAN organiseren tussen de meisjes ipv. altijd alleen maar jongens, samen programmeren, chatten, emailen, hacken, het busnetwerk indexeren in onze SUD/MUD virtual world door in onze vrije tijd elke bus in nederland een keer te nemen, door de stad zwerven, winkels in en uit gaan, ze wellicht helpen tot een gedetermineerde kledingkeus te komen, borduren, electronicaprojecten beginnen, staal buigen, draad in staal tappen, robots bouwen, en misschien nog wel meer.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:34 schreef Allures het volgende:
Maar waarom wil je vriendinnen als dat robots zijn?
Wat vind je kinderlijk? Ik voel me ook nog heel klein, op welk gebied zou ik dan kunnen groeien?quote:Op woensdag 7 december 2016 21:20 schreef Allures het volgende:
Ik heb niet je hele topic gelezen Maar je hebt een vrij kinderlijk beeld van vriendschappen
Ik zou eens met een professional gaan praten. Genoeg om het over te hebben
quote:Op woensdag 7 december 2016 16:12 schreef Pascal.Leusink het volgende:
Ik probeer me ook als een meisje te cultiveren
Als dat specifiek vrouwelijk is, zijn er blijkbaar heel veel mannen die hun vrouwelijke kant cultiveren en heel veel vrouwen die man willen worden....quote:laat mensen voorgaan als ze op straat mijn pad kruisen
Jij hebt denk ik hulp nodig die verder gaat dan dit forum.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:42 schreef Pascal.Leusink het volgende:
[..]
Aandacht, terugkoppeling, ideeen kunnen bespreken, Zion oprichten, een LAN organiseren tussen de meisjes ipv. altijd alleen maar jongens, samen programmeren, chatten, emailen, hacken, het busnetwerk indexeren in onze SUD/MUD virtual world door in onze vrije tijd elke bus in nederland een keer te nemen, door de stad zwerven, winkels in en uit gaan, ze wellicht helpen tot een gedetermineerde kledingkeus te komen, borduren, electronicaprojecten beginnen, staal buigen, draad in staal tappen, robots bouwen, en misschien nog wel meer.
Zie mijn een-na-laatste post.quote:Op woensdag 7 december 2016 21:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die vraag heb ik straks ook al gesteld, maar daar wil TS blijkbaar niet op reageren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |