abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167174051
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:23 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat je een biologische machine bent die is uitgerust met een universeel cognitief systeem. Een universeel coginitief systeem die in principe ook in het computerbrein van een mechanische robot geimplenteerd zou kunnen worden. Je zou dan kunnen zeggen dat je een ziel hebt, net als alle universele cognitieve systemen, omdat je er in die theorie ook vanuit kunt gaan dat alle autonoom bewegende wezens (dieren dus) uitgerust zijn met hetzelfde universele cognitieve systeem, hoewel misschien met minder processing capaciteit dan de mens, die de meeste processing capaciteit heeft van alle biologisch geevolueerde cognitieve systemen. Je zou ervan uit kunnen gaan dat cognitie een universeel principe is dat ook op andere planeten tot ontwikkeling kan komen en dat het basisprincipe van cognitie in al het leven in het universum hetzelfde functioneert.
Waarom probeer je jezelf zo abstract te benaderen? Is het confronterend jezelf van dichterbij te benaderen?
pi_167174099
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:20 schreef Yasmin23 het volgende:
Dat denken en voelen als een meisje is wat mij betreft niet echt een probleem. Zijn gedachte dat hij de enige levende in een wereld is met robots wel lijkt mij... .
Je moet dit als een geheel zien. TS heeft een probleem met zijn eigen identiteit en dit uit zich op verschillende manieren.
pi_167174136
Ts gebruik je veel drugs?

Of hoe kom je op deze wereld visie?
pi_167174139
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:26 schreef vaduz het volgende:

[..]

Je moet dit als een geheel zien. TS heeft een probleem met zijn eigen identiteit en dit uit zich op verschillende manieren.
Of je trapt gewoon in een troll.
  woensdag 7 december 2016 @ 20:29:06 #155
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_167174172
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:34 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Ik snap niks van homoseksuelen. Ik snap niet waarom ze denken dat homoseksualiteit in je aard zou kunnen liggen en bij je geboorte bepaald is, en ik weet ook niet waarom ik dat zou willen weten omdat ik geen enkele homoseksueel ken waar ik op zou willen lijken. Dat is niet vervelend bedoeld, en heeft al helemaal niks met angst te maken.
Ik zou er wel voor willen zorgen dat ze niet volledig buiten de boot van de maatschappij vallen, maar datzelfde geldt voor andere probleemgroepen/andersdenkenden
Waarom zou je op iemand willen lijken? Wat is dat voor een kronkel?
pi_167174493
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En dit slaat allemaal niet op jou?
Nou, in principe wel. Alleen heb ik ook nog de perfecte zelfcultivatie nodig van een robot, zoals ik die waarneem in alle goed functionerende vrouwen om me heen, zij het op het werk, op de universiteit, in het openbaar vervoer, in de zorg, in de openbare eet- en drinkgelegenheden, bij de politie, in de overheid, in de bibliotheken (hoewel ze daar lijken te verdwijnen nu), en ook zeker voor een groot deel in de gesprekken die ik nu met jullie voer.
hardcore to the bone
pi_167174625
TS, vind je jezelf toevallig ook erg lelijk? Je lijkt me een kloontje van deluzion
pi_167174663
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:23 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat je een biologische machine bent die is uitgerust met een universeel cognitief systeem. Een universeel coginitief systeem die in principe ook in het computerbrein van een mechanische robot geimplenteerd zou kunnen worden. Je zou dan kunnen zeggen dat je een ziel hebt, net als alle universele cognitieve systemen, omdat je er in die theorie ook vanuit kunt gaan dat alle autonoom bewegende wezens (dieren dus) uitgerust zijn met hetzelfde universele cognitieve systeem, hoewel misschien met minder processing capaciteit dan de mens, die de meeste processing capaciteit heeft van alle biologisch geevolueerde cognitieve systemen. Je zou ervan uit kunnen gaan dat cognitie een universeel principe is dat ook op andere planeten tot ontwikkeling kan komen en dat het basisprincipe van cognitie in al het leven in het universum hetzelfde functioneert.
Wat heb je gesnoven dat je op dit soort ideeën komt?
pi_167174739
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:44 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Iig geen vermalen paracetamolletje
pi_167174756
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:44 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Vind het eigenlijk niet veel meer dan wat goedkope filosofie in een scifijasje.
pi_167174777
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:24 schreef vaduz het volgende:

[..]

Waarom probeer je jezelf zo abstract te benaderen? Is het confronterend jezelf van dichterbij te benaderen?
Omdat ik interesse heb/had in theorieën over de mens-machine, cybernetica, control theory, hoge technologie, borg, data. Ik ben er niet veel meer mee bezig nu behalve proberen een robot te worden, en wat bedoel je van dichtbij? Emoties misschien? Ik heb geen tijd gehad om het concept emotie te integreren met een theorie van cognitie, noch heb ik een flauw idee of en indien zo, hoe dat zou kunnen. Data werd ooit een keer uitgerust met een emotie-chip die al zijn vermogen om helder en rationeel na te kunnen denken in feite teniet deed, wat zou kunnen suggereren dat emotie en pijn misschien wel alleen ontstaan als je denken op pure overload functioneert.

Het is maar een theorie, ik durf best eerlijk naar mezelf te kijken en te luisteren wat er in mij speelt. Dat is ook precies wat ik gedaan heb door dit topic te openen.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:27 schreef 6star6lord6 het volgende:
Ts gebruik je veel drugs?

Of hoe kom je op deze wereld visie?
Ik gebruik geen drugs.

quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:29 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Waarom zou je op iemand willen lijken? Wat is dat voor een kronkel?
Ik heb altijd, m'n hele leven lang, geprobeerd op anderen te lijken en te zijn zoals anderen. Waarom vind je dat een kronkel? Dat heeft toch iedereen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Pascal.Leusink op 07-12-2016 20:57:46 ]
hardcore to the bone
pi_167174916
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:48 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Omdat ik interesse heb/had in theorieën over de mens-machine, cybernetica, control theory, hoge technologie, borg, data. Ik ben er niet veel meer mee bezig nu behalve proberen een robot te worden, en wat bedoel je van dichtbij? Emoties misschien? Ik heb geen tijd gehad om het concept emotie te integreren met een theorie van cognitie, noch heb ik een flauw idee of en indien zo, hoe dat zou kunnen. Data werd ooit een keer uitgerust met een emotie-chip die al zijn vermogen om helder en rationeel na te kunnen denken in feite teniet deed, wat zou kunnen suggereren dat emotie en pijn misschien wel alleen ontstaan als je denken op pure overload functioneert.

Het is maar een theorie, ik durf best eerlijk naar mezelf te kijken en te luisteren wat er in mij speelt. Dat is ook precies wat ik gedaan heb door dit topic te openen.

[..]

[..]

Je denkt feitelijk dat wij in een matrix zitten?
pi_167175025
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:47 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Vind het eigenlijk niet veel meer dan wat goedkope filosofie in een scifijasje.
Jammer om te horen.

Ik heb nog niet echt de tijd gehad om het idee van een universeel cognitief systeem wetenschappelijk te onderbouwen. Maar als dat me lukt zou dat ook betekenen dat we dieren in principe alles kunnen leren wat mensen kunnen als we zouden willen, inclusief taal en computerprogrammeren, met behulp van wat LSD om hun geest open te stellen voor het leren van nieuwe gedragspatronen.

Een kenmerk van al het menselijk denken is nl. dat we constant dingen omdraaien, of het nu om woorden gaat, of per ongeluk links met rechts verwisselen, van hetero in homo veranderen of andersom, enzovoorts.
hardcore to the bone
pi_167175043
Joe, TS, ik heb je meerdere malen een vraag gesteld. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_167175128
quote:
2s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:57 schreef Lonaa het volgende:
Joe, TS, ik heb je meerdere malen een vraag gesteld. :)
Sorry, niet gezien, op welke pagina staan de vragen?
hardcore to the bone
pi_167175158
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:00 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Sorry, niet gezien, op welke pagina staan de vragen?
Ik was benieuwd naar je verleden wb psychiatrie. Je zei dat je psychiaters had gehad, maar waarom? Hebben ze je onderzocht? Medicijnen voorgeschreven?
pi_167175185
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:52 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Je denkt feitelijk dat wij in een matrix zitten?
Die gedachte heb ik 1 maal overwogen. Ik ben er nu niet meer zo mee bezig. Maar wat wel zou kunnen is dat de matrix, of de primitieve essentie daarvan, mensen die in suspended animation liggend in badkuipen interfacen met een computer en het wereldwijde internet, in de toekomst realiteit wordt. Als mensen dit maar zouden willen.
hardcore to the bone
pi_167175220
quote:
2s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik was benieuwd naar je verleden wb psychiatrie. Je zei dat je psychiaters had gehad, maar waarom? Hebben ze je onderzocht? Medicijnen voorgeschreven?
Ik zei dat ik niets kwijt wilde over de vraag of ik psychiaters bezocht had. Als je deze vragen echt beantwoord wil, mag je me wel een personal message sturen.
hardcore to the bone
pi_167175255
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:03 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Ik zei dat ik niets kwijt wilde over de vraag of ik psychiaters bezocht had. Als je deze vragen echt beantwoord wil, mag je me wel een personal message sturen.
Ok :)
  Moderator woensdag 7 december 2016 @ 21:04:45 #170
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_167175274
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:03 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Dus ja.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_167175303
quote:
2s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:04 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ok :)
Ik kan nog niet PM'en omdat ik daarvoor eerst 7 dagen geregistreerd moet staan bij Fok!. Als het zover is zal ik je wel inboxen.
hardcore to the bone
pi_167175306
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:56 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Jammer om te horen.

Ik heb nog niet echt de tijd gehad om het idee van een universeel cognitief systeem wetenschappelijk te onderbouwen. Maar als dat me lukt zou dat ook betekenen dat we dieren in principe alles kunnen leren wat mensen kunnen als we zouden willen, inclusief taal en computerprogrammeren, met behulp van wat LSD om hun geest open te stellen voor het leren van nieuwe gedragspatronen.

Een kenmerk van al het menselijk denken is nl. dat we constant dingen omdraaien, of het nu om woorden gaat, of per ongeluk links met rechts verwisselen, van hetero in homo veranderen of andersom, enzovoorts.
Er zijn al een heleboel projecten geweest waarin ze dieren daadwerkelijk probeerden taal te leren op dezelfde manier als waarop jonge mensen het leren. Bij apen, bij dolfijnen. Het heeft er alle schijn van dat het leren van nieuwe dingen door andere soorten niet op precies dezelfde 'universele' manier gebeurt als bij ons, hoewel we natuurlijk nog te weinig weten om het absoluut te kunnen uitsluiten. Er zijn enorme verschillen in geheugencapaciteit, abstractievermogen, probleemoplossend vermogen. Mensen komen er niet eens altijd het beste uit in dat soort vergelijkingen.
  woensdag 7 december 2016 @ 21:06:01 #173
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_167175313
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:48 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

[..]

Ik gebruik geen drugs.

[..]

Ik heb altijd, m'n hele leven lang, geprobeerd op anderen te lijken en te zijn zoals anderen. Waarom vind je dat een kronkel? Dat heeft toch iedereen?
Ehm, nee? Iedereen neemt onbewust
wel het eea over van andere mensen die ze hoog hebben zitten, maar zo krampachtig er mee bezig zijn dat je niet met mensen om wil gaan waar je je niet aan wil spiegelen is ronduit bizar.
pi_167175367
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:06 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ehm, nee? Iedereen neemt onbewust
wel het eea over van andere mensen die ze hoog hebben zitten, maar zo krampachtig er mee bezig zijn dat je niet met mensen om wil gaan waar je je niet aan wil spiegelen is ronduit bizar.
Confucius schreef "Have no friends not equal to yourself".
hardcore to the bone
pi_167175434
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:02 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Die gedachte heb ik 1 maal overwogen. Ik ben er nu niet meer zo mee bezig. Maar wat wel zou kunnen is dat de matrix, of de primitieve essentie daarvan, mensen die in suspended animation liggend in badkuipen interfacen met een computer en het wereldwijde internet, in de toekomst realiteit wordt. Als mensen dit maar zouden willen.
De matrix theorie is wel anders dan de film.
We zouden dan leven in een simulatie, we zijn een computer programma met ai die gestuurd wordt door computers.

Je robot theorie zou erook in passen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')