abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167168699
Hoi,

Ik wil even wat van me afschrijven. Ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben. Het zit namelijk zo: Ik voel me van binnen gewoon een meisje. Ook al heb ik het geslacht man. Ik probeer me ook als een meisje te cultiveren, heb m'n haar in een staart, draag een meisjesjas omdat die gewoon mooier zijn dan mannenjassen, ga zittend naar het toilet, laat mensen voorgaan als ze op straat mijn pad kruisen, heb op paardrijden gezeten, ben naar ponykamp geweest, zat op de middelbare school altijd tussen de meisjes, ben alleen met meisjes uitgeweest naar de discotheek, en de laatste contacten die ik op de uni had bij Technische Natuurkunde waren ook vrouwelijk.

Nou vind ik het heel moeilijk om met andere meisjes contact te krijgen. De meesten zijn wel heel aardig tegen me, maar toch verbreken ze uiteindelijk altijd het contact met me. Ik denk dat dit met name is omdat ze denken dat anders hun vriendje/man jaloers op me word (en waarschijnlijk is dat ook zo, tenminste een keer gehoord) maar eerlijkgezegd weet ik niet wat de echte reden ervan is.

Het gevolg is nu dat ik dus ontzettend eenzaam ben. Op internet krijg ik ook al met niemand contact en het laatste meisje waar ik contact mee had wilde alleen mijn net nieuwe telefoon van me hebben, als aandenken, en ruilen voor haar telefoon. Maar ik vind mijn telefoon gewoon mooier dan die van haar, en ze wilde dus wel een aandenken aan me hebben (ik had haar hiervoor mijn dierbare horloge, een Casio G-Shock, ook al gegeven) en daar had ze dus niet genoeg aan. Ze wilde knuffels van me, maar contact onderhouden doet ze niet.

En zo gaat het dus altijd. Ik ben het gewoon zat om altijd maar alleen te zijn en geen netwerk van vriendinnen om me heen te hebben waar ik alles mee kan doen en gewoon serieus mee kan praten en dingen doen.

Misschien kunnen jullie me helpen. Reacties van zowel mannen als vrouwen zijn welkom.
hardcore to the bone
pi_167168739
De helft van de dingen die je noemt zijn biet gender specefiek
pi_167168741
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:12 schreef Pascal.Leusink het volgende:
Op internet krijg ik ook al met niemand contact en het laatste meisje waar ik contact mee had wilde alleen mijn net nieuwe telefoon van me hebben, als aandenken, en ruilen voor haar telefoon. Maar ik vind mijn telefoon gewoon mooier dan die van haar, en ze wilde dus wel een aandenken aan me hebben (ik had haar hiervoor mijn dierbare horloge, een Casio G-Shock, ook al gegeven) en daar had ze dus niet genoeg aan.
:?
pi_167168754
Het is mij niet helemaal duidelijk waar je heen wilt. Wil je een meisje zijn? Of wil je gewoon een vriendinnengroep?
pi_167168883
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:15 schreef Bananenpap het volgende:
Het is mij niet helemaal duidelijk waar je heen wilt. Wil je een meisje zijn? Of wil je gewoon een vriendinnengroep?
Ik ben al een meisje, ook al ben ik op sociaal gebied nog bijna nergens. Ik probeer wel gewoon lief te zijn maar ik weet dus echt niet met wie ik nog contact zou kunnen hebben.

En ja, ik wil heel graag een vriendinnengroep, maar of die mij zien zitten :?
Ik ben al een keer volkomen weggepest en uitgejoeld in een chatbox door een groot deel van de meiden, omdat ze mijn ideeen maar raar vonden, en me de meest harteloze persoon noemden die ze was tegengekomen, en vervolgens aan een stuk door zwart gemaakt, ook door een meisje die in eerste instantie positief over me was, en vervolgens voor 30 dagen geband. De tranen springen me haast nog in de ogen als ik eraan terug denk. Over een paar dagen is mijn ban daar afgelopen en zal ik opnieuw kijken of ik wat contact kan krijgen maar ik denk het niet.
hardcore to the bone
pi_167168944
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:21 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Ik ben al een meisje, ook al ben ik op sociaal gebied nog bijna nergens. Ik probeer wel gewoon lief te zijn maar ik weet dus echt niet met wie ik nog contact zou kunnen hebben.
Je hebt 'de transformatie' al gehad of je zit nog in het proces? Uit de OP is het nu niet helemaal duidelijk.

quote:
Ik ben al een keer volkomen weggepest en uitgejoeld in een chatbox door een groot deel van de meiden, omdat ze mijn ideeen maar raar vonden, en me de meest harteloze persoon noemden die ze was tegengekomen, en vervolgens aan een stuk door zwart gemaakt, ook door een meisje die in eerste instantie positief over me was, en vervolgens voor 30 dagen geband. De tranen springen me haast nog in de ogen als ik eraan terug denk. Over een paar dagen is mijn ban daar afgelopen en zal ik opnieuw kijken of ik wat contact kan krijgen maar ik denk het niet.
Niet vervelend bedoeld, maar je bent niet te volgen. Ik denk ook niet dat je met een chatbox een vriendinnengroep krijgt. Wat doe je in het dagelijkse leven?
pi_167169201
Probeer het eens op lgbt fora en chatrooms.

En uitgaan in lgbt-bars/feesten(ev met de mensen die je op die fora ontmoet)
pi_167169244
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:15 schreef tailfox het volgende:
Dit sowieso. Paardrijden is een sport die door genoeg mannen wordt beoefend, uitgaan met een groep meiden en vooral met meiden omgaan is ook niet specifiek iets voor meisjes alleen.

Ik snap de wens aan contact met vrouwen, wat ik niet snap is over welke ideeën je het hebt bij dat chatgesprek. Heb je hen verteld dat je een vrouw wil zijn, of dat vrouwen bepaalde dingen leuk vinden die mannen ook leuk kunnen vinden? Sowieso is het over een chat makkelijker om bot te zijn, omdat je elkaar verder toch niet kent.

Een vriendinnengroep krijg je niet zomaar, ik snap ook dat het lastiger is op de TU omdat daar nou eenmaal minder vrouwen rondlopen. Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar dingen als studentenverenigingen zijn doorgaans wat geschikter om meer vrouwen te vinden (al snap ik dat dat in een stad met een TU lastiger is).

Weet je omgeving dat je je een meisje voelt? Gaat het puur om het willen hebben van een vriendinnengroep of zou je lichamelijk ook een vrouw willen zijn?

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:12 schreef Pascal.Leusink het volgende:

Het gevolg is nu dat ik dus ontzettend eenzaam ben. Op internet krijg ik ook al met niemand contact en het laatste meisje waar ik contact mee had wilde alleen mijn net nieuwe telefoon van me hebben, als aandenken, en ruilen voor haar telefoon. Maar ik vind mijn telefoon gewoon mooier dan die van haar, en ze wilde dus wel een aandenken aan me hebben (ik had haar hiervoor mijn dierbare horloge, een Casio G-Shock, ook al gegeven) en daar had ze dus niet genoeg aan. Ze wilde knuffels van me, maar contact onderhouden doet ze niet.
Dit is natuurlijk ook wel erg naïef. Niet zomaar mensen blindelings vertrouwen, zeker via internet want een andere identiteit aannemen is enorm makkelijk.

Oh en laatste: jezelf registreren met je echte naam is niet bijster slim. Dit forum is ook vindbaar via Google en alle berichten zijn openbaar.
pi_167169273
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:25 schreef Bananenpap het volgende:
Je hebt 'de transformatie' al gehad of je zit nog in het proces? Uit de OP is het nu niet helemaal duidelijk.
Ja, die "transformatie", als je het al een transformatie zou kunnen noemen, heeft jaren geduurd en is op de universiteit begonnen toen ik een zich zeer goed ontwikkelend half-chinees meisje tegenkwam en wilde zijn zoals haar, de wereld zien zoals zij dat deed.
Twee maanden lang leek alles goed te gaan, maar toen bleef ze maar mijn aandacht vragen op allerlei nonverbale manieren (althans, zo voelde ik het) en ik probeerde me maar op m'n studie te richten tijdens de colleges. Dat leidde tot een zware zenuwinzinking waarin ik bijna alles verloor wat ik in mijn 21 jaar dat ik toen op aarde was geleerd had, alle vaardigheden, sociale vaardigheden, verfijnde motoriek, een groot deel van mijn woordenschat, mijn psychologische afweermechanismes, mijn mentale filters voor zover ik die had, en iedereen om me heen leken van het ene op het andere moment veranderd in duivels die erop uit waren mij onderuit te halen en te domineren. Maar ik heb volgehouden door mezelf en mijn eigen gedrag als een robot te programmeren, door te denken in algoritmes bij alles wat ik deed, en daardoor heb ik mezelf staande kunnen houden in een (door mij ervaren als) bijzonder competitieve omgeving (Technische Natuurkunde aan de universiteit Twente). Ik ben zelfs zover moeten gaan dat ik het pad dat ik wandelde, overal waar ik liep, heb moeten programmeren alsof ik robot was zoals een borkop in een CNC-freesmachine/bank geprogrammeerd wordt voor beweging in G-code: lijn rechtdoor, cirkelboog naar links, cirkelboog naar rechts, pad volgen. Allemaal om controle over mezelf te houden en zodat ik niet gek werd van de sociale druk die ik gewoon bijna niet aankon.
Dit is maarliefst 3 jaar(!) zo goed gegaan, en ik heb als een robot volkomen autonoom gefunctioneerd, zonder contact met mensen, op de faculteit, in de hoor- en werkcolleges, een boek lezend bij de studievereniging Arago, een keer per week boodschappen doen, de was doen als de wasmand vol was, dagelijks nieuwe kleren aan (bovenste kledingsstuk het eerst uit de kast pakken zodat er een roulatiesysteem ontstaat en alle kleding aan de beurt komt), douchen, aankleden, mail lezen, 's avonds twee uur pianospelen, een uur go-spelen en een half uur mediteren voor het naar bed gaan. Ik heb zelfs nog studiepunten gehaald in die drie jaar (maar lang niet nominaal helaas)

Als jij (of anderen) meer wilt/willen weten over m'n transformatie, dan moet je het maar zeggen. Het is echt een lang verhaal maar ik kan het je allemaal vertellen/uitleggen als je wilt of als iemand anders dat wil.

quote:
Niet vervelend bedoeld, maar je bent niet te volgen. Ik denk ook niet dat je met een chatbox een vriendinnengroep krijgt. Wat doe je in het dagelijkse leven?
Ik heb 1.5 jaar bij een groot distributiecentrum gewerkt voor kantoorartikelen als orderpicker, en heb nu net een maand vakantie en over 3 maanden ga ik opnieuw sollociteren. Ik ben net verhuisd, namelijk
hardcore to the bone
pi_167169405
Ik bedoel of je je piemel nog hebt en dat veranderd wil hebben.
pi_167169407
Volgens mij bedoelt Bananenpap met de 'transformatie' de fysieke transformatie die je doormaakt van man naar vrouw.
EDIT: ja dus.
pi_167169418
Ik denk dat je het goed zou kunnen vinden met [knip]. Nahhhh... misschien toch maar niet.

[ Bericht 15% gewijzigd door valentijn101 op 07-12-2016 17:28:14 (Dat gaat escaleren) ]
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_167169615
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:39 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dit sowieso. Paardrijden is een sport die door genoeg mannen wordt beoefend, uitgaan met een groep meiden en vooral met meiden omgaan is ook niet specifiek iets voor meisjes alleen.

Ik snap de wens aan contact met vrouwen, wat ik niet snap is over welke ideeën je het hebt bij dat chatgesprek. Heb je hen verteld dat je een vrouw wil zijn, of dat vrouwen bepaalde dingen leuk vinden die mannen ook leuk kunnen vinden? Sowieso is het over een chat makkelijker om bot te zijn, omdat je elkaar verder toch niet kent.

Om een ding te noemen: Ik had het gewaagd tegen een volwassen vrouw daar die in de zorg werkte gesuggereerd dat ik dacht dat AIDS misschien een mythe was, en dat vond ze zo harteloos van me dat ze de rest van de dagen aan een stuk door als ik er was negatieve opmerkingen over me te maken over hoe stom ik was, en harteloos.

Nee, ik heb ze niet verteld dat ik een vrouw wil zijn, en ook niet dat vrouwen bepaalde dingen leuk vinden die mannen ook leuk vinden. Ik ken wel een voorbeeld van een meisje dat in mannendingen geinteresseerd is, ze is zeer bekend en succesvol, maar contact proberen op te bouwen liep ook al uit op een lijstje krijgen met regeltjes waaraan ik moest voldoen om op geen enkele manier contact verder met haar op te nemen. Ze heeft de inhoud van mijn berichten echter wel voor enkele dagen in schokkende versterking gereflecteerd op haar website die wereldwijd bezocht wordt (althans, dat is de enige conclusie die ik eruit kan opmaken)

quote:
Een vriendinnengroep krijg je niet zomaar, ik snap ook dat het lastiger is op de TU omdat daar nou eenmaal minder vrouwen rondlopen. Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar dingen als studentenverenigingen zijn doorgaans wat geschikter om meer vrouwen te vinden (al snap ik dat dat in een stad met een TU lastiger is).
Nee, dat geloof ik graag.

quote:
Weet je omgeving dat je je een meisje voelt? Gaat het puur om het willen hebben van een vriendinnengroep of zou je lichamelijk ook een vrouw willen zijn?
Ik heb sinds een maand afscheid genomen van de laatste mensen waar ik nog contact mee had vanwege verschil in opvattingen, en omdat we uberhaubt totaal van elkaar vervreemd waren. Ik heb dus geen enkele sociale omgeving meer, en zie de hele wereld nu als bestaande uit louter robots en alien scum.

quote:
Dit is natuurlijk ook wel erg naïef. Niet zomaar mensen blindelings vertrouwen, zeker via internet want een andere identiteit aannemen is enorm makkelijk.
Ik ben misschien ook nog enigszins naief op bepaalde gebieden, al weet ik niet welke, omdat ik me ook echt net nog een klein meisje voel, zeker geen volwassen vrouw. Ik heb voor m'n zusje een knuffel gekocht die ik lief vond maar ik heb er nu zelf misschien wel meer behoefte aan dan haar. Zij is zo koel en afstandelijk als maar zijn kan en geeft helemaal niks om me.

quote:
Oh en laatste: jezelf registreren met je echte naam is niet bijster slim. Dit forum is ook vindbaar via Google en alle berichten zijn openbaar.
Vind ik niet erg. Iedereen mag weten wie ik ben en waar ik voor sta, en wat ik gezegd heb.
hardcore to the bone
pi_167169632
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:45 schreef DoubleDip het volgende:
Volgens mij bedoelt Bananenpap met de 'transformatie' de fysieke transformatie die je doormaakt van man naar vrouw.
EDIT: ja dus.
Wat bedoel je met een fysieke transformatie?
hardcore to the bone
pi_167169660
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:45 schreef Bananenpap het volgende:
Ik bedoel of je je piemel nog hebt en dat veranderd wil hebben.
Ja, die heb ik. En nee, ik wil dat niet veranderd hebben, want dat kan niet veranderd worden op een goede manier.
hardcore to the bone
  woensdag 7 december 2016 @ 17:03:43 #16
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_167169820
Zoiets heet "gay" zijn.
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
pi_167169954
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:55 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Wat bedoel je met een fysieke transformatie?
Zoals je hierop reageerde was wat ik bedoelde.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:56 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Ja, die heb ik. En nee, ik wil dat niet veranderd hebben, want dat kan niet veranderd worden op een goede manier.
Overigens zouden zulke dingen best mogelijk zijn, maar goed, dat is een heel traject en dan moet je het ook wel willen.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:54 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Om een ding te noemen: Ik had het gewaagd tegen een volwassen vrouw daar die in de zorg werkte gesuggereerd dat ik dacht dat AIDS misschien een mythe was, en dat vond ze zo harteloos van me dat ze de rest van de dagen aan een stuk door als ik er was negatieve opmerkingen over me te maken over hoe stom ik was, en harteloos.

Nee, ik heb ze niet verteld dat ik een vrouw wil zijn, en ook niet dat vrouwen bepaalde dingen leuk vinden die mannen ook leuk vinden. Ik ken wel een voorbeeld van een meisje dat in mannendingen geinteresseerd is, ze is zeer bekend en succesvol, maar contact proberen op te bouwen liep ook al uit op een lijstje krijgen met regeltjes waaraan ik moest voldoen om op geen enkele manier contact verder met haar op te nemen. Ze heeft de inhoud van mijn berichten echter wel voor enkele dagen in schokkende versterking gereflecteerd op haar website die wereldwijd bezocht wordt (althans, dat is de enige conclusie die ik eruit kan opmaken)

[..]

Nee, dat geloof ik graag.

[..]

Ik heb sinds een maand afscheid genomen van de laatste mensen waar ik nog contact mee had vanwege verschil in opvattingen, en omdat we uberhaubt totaal van elkaar vervreemd waren. Ik heb dus geen enkele sociale omgeving meer, en zie de hele wereld nu als bestaande uit louter robots en alien scum.

[..]

Ik ben misschien ook nog enigszins naief op bepaalde gebieden, al weet ik niet welke, omdat ik me ook echt net nog een klein meisje voel, zeker geen volwassen vrouw. Ik heb voor m'n zusje een knuffel gekocht die ik lief vond maar ik heb er nu zelf misschien wel meer behoefte aan dan haar. Zij is zo koel en afstandelijk als maar zijn kan en geeft helemaal niks om me.

[..]

Vind ik niet erg. Iedereen mag weten wie ik ben en waar ik voor sta, en wat ik gezegd heb.
Die uitspraak over AIDS was op zijn zachtst gezegd niet handig. Als je al zulke opvattingen hebt, dan zou ik dat gewoon lekker voor je houden. Met zulke dingen vertellen schrik je mensen alleen maar af. Bovendien vraag ik me af waarom je het nodig vond om zoiets te zeggen. Niemand wordt er beter van. Geen wonder dat ze je blokkeerde.

Wat betreft dat bekende meisje: als je vriendinnen wilt moet je het bij zulke mensen niet eens willen proberen. Onbereikbaar als ze zijn heb jij echt niet hun interesse. Probeer het liever bij meiden in de buurt, zoals op een studentenvereniging of een andere plek waar meisjes/vrouwen komen.

Mag je werkgever ook weten waar je voor staat en dat je denkt dat AIDS een mythe is? Dit forum is openbaar en je post onder je eigen naam. Lijkt mij een afknapper als je gaat solliciteren.
pi_167169955
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:03 schreef Roland_Deschain het volgende:
Zoiets heet "gay" zijn.
Oh ja? Ik dacht het niet!
Ik heb helemaal niks met gays overeen en wil ook helemaal niks met ze overeen hebben. Ik ben niet vrolijk, val niet op mannen en heb al helemaal geen behoefte aan seks met mannen. Ik wil best met ze omgaan als ze serieus zijn en wat te vertellen hebben, maar contact met homo's is wel het laatste waar ik behoefte aan heb (sorry hoor)
hardcore to the bone
pi_167169976
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:10 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niks met gays overeen en wil ook helemaal niks met ze overeen hebben. Ik ben niet vrolijk, val niet op mannen en heb al helemaal geen behoefte aan seks met mannen. Ik wil best met ze omgaan als ze serieus zijn en wat te vertellen hebben, maar contact met homo's is wel het laatste waar ik behoefte aan heb (sorry hoor)
Waarom wil je daar geen contact mee dan? Het zijn gewoon mensen, en dat jij met homo's omgaat wil niet zeggen dat jij het zelf ook bent.
pi_167170095
quote:

[..]

Ik geloof heel goed dat je als homofobische transseksueel niet veel vrienden maakt. :')
pi_167170123
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:15 schreef tailfox het volgende:
Oh? Dus jij laat mensen ook voor wanneer zij jouw pad kruisen? Ben jij stiekem ook gewoon een vrouw?
pi_167170205
TS ben je autistisch?

(Je bent natuurlijk niet verplicht te reageren, maar door bepaalde passages in je posts heb ik dat idee gekregen)
pi_167170210
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:10 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Zoals je hierop reageerde was wat ik bedoelde.

[..]
[quote]
Overigens zouden zulke dingen best mogelijk zijn, maar goed, dat is een heel traject en dan moet je het ook wel willen.
Ik denk dat je je lichaam er alleen maar onherstelbaar mee beschadigt.

quote:
Die uitspraak over AIDS was op zijn zachtst gezegd niet handig. Als je al zulke opvattingen hebt, dan zou ik dat gewoon lekker voor je houden. Met zulke dingen vertellen schrik je mensen alleen maar af. Bovendien vraag ik me af waarom je het nodig vond om zoiets te zeggen. Niemand wordt er beter van. Geen wonder dat ze je blokkeerde.
Het gebeurde gewoon volledig spontaan toen het onderwerp AIDS voorbij kwam in de discussie, ik was me van geen kwaad bewust. Zij blokeerde me overigens niet, een moderator deed dit nadat talloze vrouwen in de chatroom begonnen te roepen "BAN HIM!!!", gevolgd door "Bye bye, Daniel!" (mijn voormalige naam).

quote:
Wat betreft dat bekende meisje: als je vriendinnen wilt moet je het bij zulke mensen niet eens willen proberen. Onbereikbaar als ze zijn heb jij echt niet hun interesse. Probeer het liever bij meiden in de buurt, zoals op een studentenvereniging of een andere plek waar meisjes/vrouwen komen.
Waar komen meisjes/vrouwen dan nog meer bij elkaar waar ik misschien/wellicht welkom zou zijn? Mijn studie staat op dit moment op pauze, dus ik sta ook niet meer ingeschreven bij een universiteit als betalende student, dus een studentenvereninging bezoeken is ook niet echt een optie voor mij.

quote:
Mag je werkgever ook weten waar je voor staat en dat je denkt dat AIDS een mythe is? Dit forum is openbaar en je post onder je eigen naam. Lijkt mij een afknapper als je gaat solliciteren.
Ik heb natuurlijk liever van niet. Het is zeer wel gefundamenteerd en onderbouwd, maar dat is eigenlijk een andere discussie die we wel zouden kunnen bespreken als je interesse hebt in een apart topic. Misschien is het een afknapper, maar je kunt tegenwoordig wel overal voor worden afgewezen worden dat ook maar enigszins tegen de algemeen geaccepteerde opvattingen ingaat. Ik probeer gewoon uit te komen voor waar ik voor sta en wil me niet hoeven schamen over de opvattingen die ik heb, of ze voor me moeten houden.

Hoe kun je ooit een goede wereld bouwen als je alles wat belangrijk is en discussie nodig heeft altijd maar voor je houdt?
hardcore to the bone
pi_167170243
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:18 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik geloof heel goed dat je als homofobische transseksueel niet veel vrienden maakt. :')
Ik ben niet homofoob. En ik zie mezelf ook niet als een transseksueel.
hardcore to the bone
pi_167170259
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:26 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Hoe strookt dit met elkaar dan?
pi_167170282
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:25 schreef DoubleDip het volgende:
TS ben je autistisch?

(Je bent natuurlijk niet verplicht te reageren, maar door bepaalde passages in je posts heb ik dat idee gekregen)
Ik denk het niet. Ik ben vroeger wel getest op hoogbegaafdheid maar daar kwam geloof ik niet echt iets uit. Wat geeft je het vermoeden dat ik autistisch zou zijn? (Los van het feit dat het alleen maar een label is)
hardcore to the bone
pi_167170326
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:28 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Ik ben vroeger wel getest op hoogbegaafdheid maar daar kwam geloof ik niet echt iets uit. Wat geeft je het vermoeden dat ik autistisch zou zijn? (Los van het feit dat het alleen maar een label is)
Dat stempel krijg je tegenwoordig gratis bij het 2e pakje boter. Als je Natuurkunde doet ben je al helemaal verdacht.
pi_167170329
Ben je niet gewoon een homo?
pindazakje
pi_167170341
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:30 schreef Hyaenidae het volgende:
Ben je niet gewoon een homo?
Hij valt niet op mannen
pi_167170367
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:28 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Dat je geen idee hebt dat die opmerking over AIDS niet passend was.
Dat je denkt in algoritmes ofzoiets moeilijks
Dat je blijkbaar jarenlang geen enkel contact had met mensen op je faculteit
Dat je in die tijd iedere dag hetzelfde deed (althans dat maak ik zo op uit je post) en sommige dingen wat dwangmatig overkomen, zoals het eerste kledingstuk iedere dag van de bovenste stapel pakken.
pi_167170402
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:27 schreef DoubleDip het volgende:

/quote

/quote

Hoe strookt dit met elkaar dan?
Ik snap niks van homoseksuelen. Ik snap niet waarom ze denken dat homoseksualiteit in je aard zou kunnen liggen en bij je geboorte bepaald is, en ik weet ook niet waarom ik dat zou willen weten omdat ik geen enkele homoseksueel ken waar ik op zou willen lijken. Dat is niet vervelend bedoeld, en heeft al helemaal niks met angst te maken.
Ik zou er wel voor willen zorgen dat ze niet volledig buiten de boot van de maatschappij vallen, maar datzelfde geldt voor andere probleemgroepen/andersdenkenden
hardcore to the bone
pi_167170432
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:34 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Ik snap niks van homoseksuelen. Ik snap niet waarom ze denken dat homoseksualiteit in je aard zou kunnen liggen en bij je geboorte bepaald is, en ik weet ook niet waarom ik dat zou willen weten omdat ik geen enkele homoseksueel ken waar ik op zou willen lijken. Dat is niet vervelend bedoeld, en heeft al helemaal niks met angst te maken.
Ik zou er wel voor willen zorgen dat ze niet volledig buiten de boot van de maatschappij vallen, maar datzelfde geldt voor andere probleemgroepen/andersdenkenden
Je hoeft je niet te verdedigen hoor. Je mag best vinden dat homoseksualiteit een perverse en tegennatuurlijke gedraging is.
  woensdag 7 december 2016 @ 17:38:42 #33
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_167170476
Wauw. Niet zker hoe te reageren: googlen op Pascal Leusink geeft een militair die momenteel is uitgezonden naar Mali. Heeft ie je afgewezen?
Prrrrr
pi_167170486
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:32 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat je geen idee hebt dat die opmerking over AIDS niet passend was.
Dat je denkt in algoritmes ofzoiets moeilijks
Dat je blijkbaar jarenlang geen enkel contact had met mensen op je faculteit
Dat je in die tijd iedere dag hetzelfde deed (althans dat maak ik zo op uit je post) en sommige dingen wat dwangmatig overkomen, zoals het eerste kledingstuk iedere dag van de bovenste stapel pakken.
Ik denk dat het door de bovenbeschreven zenuwinzinking die ik heb gehad komt. Sindsdien kan ik me nauwelijks nog een voorstelling maken wat er door de hoofden van anderen heengaat, en welk gedrag maatschapppelijk als acceptabel gezien wordt en welk gedrag wordt afgekeurd.

En dat "dwangmatige" gedrag: Ik kon gewoon niet meer spontane keuzes maken in dat soort dingen. Waar dat door komt: Ik moest gewoon voor m'n eigen gevoel 100% zeker zijn over alles wat ik deed, en kon niks meer aan het toeval overlaten, en dit kwam door de inprenting op het bovengenoemde meisje. Ik kon me gewoon geen spontaniteit of achteloosheid meer veroorloven, op geen enkel gebied, of ik had het idee dat de negatieve consequenties gewoon veel te groot zouden worden.
hardcore to the bone
pi_167170491
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:38 schreef mrspoeZ het volgende:
Wauw. Niet zker hoe te reageren: googlen op Pascal Leusink geeft een militair die momenteel is uitgezonden naar Mali. Heeft ie je afgewezen?
TS zoekt geen contact met mannen.
pi_167170501
Laten je eens testen op ASR.
pi_167170511
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:38 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik ken geen Pascal Leusink buiten mij en heb ook nog nooit op m'n naam gegoogled. Ik ben ook nog nooit afgewezen voor m'n eigen gevoel.
hardcore to the bone
pi_167170528
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:41 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Ik ken geen Pascal Leusink buiten mij en heb ook nog nooit op m'n naam gegoogled. Ik ben ook nog nooit afgewezen voor m'n eigen gevoel.
Maar jij heet toch eigenlijk Daniel? :?
pi_167170612
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:42 schreef vaduz het volgende:

[..]

Maar jij heet toch eigenlijk Daniel? :?
Ik sta in de officiele registers nog steeds ingeschreven als Daniel en onder een andere achternaam. Ik weet dat voor- en achternaamsverandering een langdurig en kostbaar proces is dat eigenlijk alleen wordt toegewezen als er sprake is van ernstig psychisch lijden door het blijvend gebruiken van de oude naam. Ik ga met de tijd zeker onderzoeken of ik voor zo'n officiele voor- en achternaamsverandering in aanmerking kom, maar uiteindelijk gaat het er toch om hoe je jezelf ziet en noemt en hoe anderen waarmee je omgaat je noemen.
hardcore to the bone
pi_167170629
quote:
2s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:40 schreef machtpen het volgende:
Laten je eens testen op ASR.
Op google vond ik voor ASR alleen "Automated System Recovery". Maar ik denk niet dat je dit bedoelt.
hardcore to the bone
pi_167170633
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:46 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Ik sta in de officiele registers nog steeds ingeschreven als Daniel en onder een andere achternaam. Ik weet dat voor- en achternaamsverandering een langdurig en kostbaar proces is dat eigenlijk alleen wordt toegewezen als er sprake is van ernstig psychisch lijden door het blijvend gebruiken van de oude naam. Ik ga met de tijd zeker onderzoeken of ik voor zo'n officiele voor- en achternaamsverandering in aanmerking kom, maar uiteindelijk gaat het er toch om hoe je jezelf ziet en noemt en hoe anderen waarmee je omgaat je noemen.
Hoe is het contact met familie eigenlijk? Weten ze van je gevoelens? Hoe zouden ze reageren als je je naam liet veranderen?
pi_167170689
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:48 schreef vaduz het volgende:

[..]

Hoe is het contact met familie eigenlijk? Weten ze van je gevoelens? Hoe zouden ze registreren als je je naam liet veranderen?
Nee, ik heb het 6 jaar lang geprobeerd maar het lukt me niet meer door te dringen tot m'n familie. Ik heb het contact met ze verbroken sinds een maand. Ik kan ze niks bijbrengen, wat ik ook probeer, hun verkeerde overtuigingen niet veranderen, hun gedrag niet veranderen, ik kan ze niks geven wat ze leuk zouden vinden (denk ik), ik voel me er niet prettig bij ze bij me thuis uit te nodigen, voel me totaal niet prettig meer in hun huis (ze zitten overigens alleen maar TV te kijken als ze er zijn, en met m'n zusje te praten, mij laten ze volkomen links liggen en discussie gaan ze uit de weg)
hardcore to the bone
pi_167170709
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:47 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Op google vond ik voor ASR alleen "Automated System Recovery". Maar ik denk niet dat je dit bedoelt.
Ik denk dat hij ASS bedoelt, Autisme Spectrum Stoornis.
pi_167170721
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:48 schreef vaduz het volgende:

[..]

Hoe is het contact met familie eigenlijk? Weten ze van je gevoelens? Hoe zouden ze reageren als je je naam liet veranderen?
Ik denk dat ze het zouden accepteren. Maar ik denk dat ik nooit door de formele procedure heen zou komen die bevestigd moet worden door een onafhankelijke psychiater, aangezien psychiaters ook al geen oor voor me hebben en wat ik te zeggen heb.
hardcore to the bone
pi_167170728
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:46 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Waarom wil je je naam veranderen? Ik verwachten dat, als je een naamsverandering doet, je je naam verandert in een meisjesnaam.
pi_167170743
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:53 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het zouden accepteren. Maar ik denk dat ik nooit door de formele procedure heen zou komen die bevestigd moet worden door een onafhankelijke psychiater, aangezien psychiaters ook al geen oor voor me hebben en wat ik te zeggen heb.
Hoeveel heb je er al versleten?
pi_167170766
TS ik zag dat je blijkbaar anders heet. Maar als je je aan een werkgever voorstelt als Pascal Leusink dan is dit topic de derde hit op Google.
pi_167170769
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:26 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

En ik zie mezelf ook niet als een transseksueel.
Als wat dan? Je bent een jongen die zichzelf als meisje voelt?
pi_167170770
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:54 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Waarom wil je je naam veranderen? Ik verwachten dat, als je een naamsverandering doet, je je naam verandert in een meisjesnaam.
Pascal is een meisjesnaam. Ik identificeer mezelf volledig met de naam "Pascal Leusink" en zo wil ik ook graag aangesproken worden, overal (al zal dit op het werk wat moeilijk worden)
hardcore to the bone
pi_167170788
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:55 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Pascal is een meisjesnaam. Ik identificeer mezelf volledig met de naam "Pascal Leusink" en zo wil ik ook graag aangesproken worden, overal (al zal dit op het werk wat moeilijk worden)
Pascal is een jongensnaam, Pascalle is een meisjesnaam.
pi_167170792
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:54 schreef vaduz het volgende:

[..]

Hoeveel heb je er al versleten?
Dat houd ik liever voor me.
hardcore to the bone
pi_167170794
Sowieso dat iedereen nu gaat googlen. :')
pi_167170806
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:56 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Veel dus.
pi_167170830
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:55 schreef DoubleDip het volgende:
TS ik zag dat je blijkbaar anders heet. Maar als je je aan een werkgever voorstelt als Pascal Leusink dan is dit topic de derde hit op Google.
wow, ik wist niet dat Fok! zo goed geindexeerd was. Ik denk dat als ik me bij sollicitatie voorstel als Pascal Leusink, en ze op mijn officiele documenten de naam Daniel zien, dat dit achterdocht zou kunnen wekken, dus ik denk dat ik dat maar niet doe en gewoon accepteer dat ik op het werk anders genoemd word.
hardcore to the bone
pi_167170840
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:56 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Begrijpelijk en je goed recht. Maar wat maakt je denken dat fok! je wel aan het gewenste antwoord kan helpen?
pi_167170853
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:56 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Pascal is een jongensnaam, Pascalle is een meisjesnaam.
Pascalle, en Pascale zijn allebei meisjesnamen, maar Pascal kan ook als meisjesnaam gebruikt worden. Ten eerste door mij, maar ik denk dat er ongetwijfeld meer meisjes/vrouwen zijn die de naam Pascal dragen.
hardcore to the bone
pi_167170869
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:58 schreef vaduz het volgende:

[..]

Begrijpelijk en je goed recht. Maar wat maakt je denken dat fok! je wel aan het gewenste antwoord kan helpen?
Fok is gewoon de doorsnee samenleving, dus daar komen mensen van alle achtergronden. Niet alleen mensen met een professionele achtergrond waar ik tegenwoordig erg veel bedenkingen bij heb (om het nog zacht te zeggen)
hardcore to the bone
pi_167170870
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:59 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Pascalle, en Pascale zijn allebei meisjesnamen, maar Pascal kan ook als meisjesnaam gebruikt worden. Ten eerste door mij, maar ik denk dat er ongetwijfeld meer meisjes/vrouwen zijn die de naam Pascal dragen.
Pascal wordt vgm vaker gebruikt als jongensnaam. Ik ken zowel een Pascal als een Pascalle. Pascal is een jongen en Pascalle een meisje. Geloof niet dat ik ooit een meisje genaamd Pascal tegen ben gekomen.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:58 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

wow, ik wist niet dat Fok! zo goed geindexeerd was. Ik denk dat als ik me bij sollicitatie voorstel als Pascal Leusink, en ze op mijn officiele documenten de naam Daniel zien, dat dit achterdocht zou kunnen wekken, dus ik denk dat ik dat maar niet doe en gewoon accepteer dat ik op het werk anders genoemd word.
Welkom op het grootste Nederlandse internetforum.
pi_167170876
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:55 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Als wat dan? Je bent een jongen die zichzelf als meisje voelt?
Als hardcore cyberneticist. Hardcore to the bone.
hardcore to the bone
pi_167170899
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:01 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

cyberneticist.
wat is dat nou weer? :?
pi_167170915
Altijd een goed idee om jezelf eerst te Googelen voordat je gaat solliciteren. Heb je tenminste nog de tijd om rare shit weg te halen. Dit kun je voor Google overigens hier doen. Vergeet niet dat iedere werkgever een sollicitant eerst Googelt alvorens hem/haar voor een gesprek uit te nodigen (of af te wijzen obv de resultaten uit Google).
pi_167170925
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:01 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Als hardcore cyberneticist. Hardcore to the bone.
Cyberneticist? Je googelt jezelf niet eens..
pi_167170928
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:00 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Pascal wordt vgm vaker gebruikt als jongensnaam. Ik ken zowel een Pascal als een Pascalle. Pascal is een jongen en Pascalle een meisje. Geloof niet dat ik ooit een meisje genaamd Pascal tegen ben gekomen.

Zou kunnen. Mijn moeder wilde me oorspronkelijk Pascal noemen, als ik een meisje zou worden. En nu heet ik dus Pascal. Maar als je me liever Pascalle noemt, ook goed. Verder vind ik de associatie met de programmeertaal Pascal fijn.

quote:
Welkom op het grootste Nederlandse internetforum.
Dank je
hardcore to the bone
pi_167170953
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:04 schreef Pascal.Leusink het volgende:
Verder vind ik de associatie met de programmeertaal Pascal fijn.
Wat vind je van Modula 2?
  woensdag 7 december 2016 @ 18:07:58 #65
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_167170996
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:21 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Welkom in de vrouwenwereld. Still like it?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_167171055
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:03 schreef vaduz het volgende:

[..]

wat is dat nou weer? :?
Iemand die de wereld ziet als bestaande uit louter robots en alien scum, en zelf dus een robot moet worden om in de wereld te kunnen gaan functioneren. Cybernetische sturing. Alles op alles.

Niet alleen de robots hebben cybernetische sturing (zo waargenomen), de hele consumptiemaatschappij kan gezien worden als een cybernetisch mechanisme. Maar ook dit is weer een andere discussie die wellicht beter in een apart topic besproken kan worden als je (of anderen) daar interesse in hebben.]
hardcore to the bone
pi_167171109
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:04 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Cyberneticist? Je googelt jezelf niet eens..
Wat bedoel je?
Ik heb zat gegoogled, maar ik vind tegenwoordig niks meer op internet dat ik de moeite van het lezen waard vind. Alleen m'n eigen website, maar die ken ik al.
hardcore to the bone
pi_167171142
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:09 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Iemand die de wereld ziet als bestaande uit louter robots en alien scum, en zelf dus een robot moet worden om in de wereld te kunnen gaan functioneren. Cybernetische sturing. Alles op alles.

Niet alleen de robots hebben cybernetische sturing (zo waargenomen), de hele consumptiemaatschappij kan gezien worden als een cybernetisch mechanisme. Maar ook dit is weer een andere discussie die wellicht beter in een apart topic besproken kan worden als je (of anderen) daar interesse in hebben.]
Opzich wel interessant. Maar ben je niet bang dat je de connectie met de buitenwereld verliest als je volledig op gaat in een virtuele wereld?
pi_167171215
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:03 schreef DoubleDip het volgende:
Altijd een goed idee om jezelf eerst te Googelen voordat je gaat solliciteren. Heb je tenminste nog de tijd om rare shit weg te halen. Dit kun je voor Google overigens hier doen. Vergeet niet dat iedere werkgever een sollicitant eerst Googelt alvorens hem/haar voor een gesprek uit te nodigen (of af te wijzen obv de resultaten uit Google).
Ik ben wel voorzichtig in wat ik schrijf en wat ik voor me houd. Maar als je een publiek imago wilt bijhouden en cultiveren kun je niet voorkomen dat mensen erachter gekomen wat je in het verleden geschreven hebt. Ik besef terdege dat ik daarmee een risico neem, maar het is niet anders. Bekende Nederlanders en wereldwijde celibrities kunnen niet voorkomen dat vreemden weten wat ze geschreven of gezegd hebben.

Maar vind je bespreken van de HIV/AIDS myth theorie "rare shit" dan? Ik niet namelijk, verre van dat.
hardcore to the bone
pi_167171369
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:13 schreef vaduz het volgende:

[..]

Opzich wel interessant. Maar ben je niet bang dat je de connectie met de buitenwereld verliest als je volledig op gaat in een virtuele wereld?
Nee. Ik heb mezelf ervaren als zijnde de enige levende ziel op aarde, in een volledig verlaten wereld bevolkt door robots en alien scum, een hardcore cyberneticist, en het was het enige perspectief dat zicht op een doorgang en toekomst bood (en dat we eons van tijd hebben), en het is het enige perspectief dat mij rust en vrede schenkt. Alle andere perspectieven leiden tot doemdenken en wanhoop over het lot van de mensheid, waarnemen van onmenselijk gedrag, waarnemen van totaal gebrek aan moraal, en dat omvat alle religieuze perspectieven, semi-wetenschappelijke perspectieven, atheïsme, agnosticisme, enzovoorts.

Ik ervaar het niet als een virtuele wereld, ik heb het *echt*, reeel zo ervaren, en ervaren dat alles nog echt bestond, net als vroeger, en dat het zo was. Het doet nergens afbreuk aan, is een stabiele manier van waarnemen waarmee je kunt ontdekken dat er moraal is, rust hebt, vooruit kunt denken, kunt plannen, programmeren.
hardcore to the bone
pi_167171421
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:07 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Welkom in de vrouwenwereld. Still like it?
Je suggereert dat jij in de vrouwenwereld leeft, en wou dat het anders was?
hardcore to the bone
pi_167171436
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:24 schreef Pascal.Leusink het volgende:

[..]

Nee. Ik heb mezelf ervaren als zijnde de enige levende ziel op aarde, in een volledig verlaten wereld bevolkt door robots en alien scum, een hardcore cyberneticist, en het was het enige perspectief dat zicht op een doorgang en toekomst bood (en dat we eons van tijd hebben), en het is het enige perspectief dat mij rust en vrede schenkt. Alle andere perspectieven leiden tot doemdenken en wanhoop over het lot van de mensheid, waarnemen van onmenselijk gedrag, waarnemen van totaal gebrek aan moraal, en dat omvat alle religieuze perspectieven, semi-wetenschappelijke perspectieven, atheïsme, agnosticisme, enzovoorts.

Ik ervaar het niet als een virtuele wereld, ik heb het *echt*, reeel zo ervaren, en ervaren dat alles nog echt bestond, net als vroeger, en dat het zo was. Het doet nergens afbreuk aan, is een stabiele manier van waarnemen waarmee je kunt ontdekken dat er moraal is, rust hebt, vooruit kunt denken, kunt plannen, programmeren.
Je wilt dus een soort van maakbaarheid, waarbij je alle variabelen om je heen kunt bepalen?
pi_167171444
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:06 schreef vaduz het volgende:

[..]

Wat vind je van Modula 2?
Als je over Modula 2 wilt praten, wil je dat ik een ander topic start?
hardcore to the bone
pi_167171505
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:55 schreef DoubleDip het volgende:
Ja, en waarschijnlijk is er ook een ándere, niet-transgender P.L. die binnenkort gaat solliciteren. Ik vind het niet bijster handig allemaal dit.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_167171551
quote:
15s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:31 schreef nostra het volgende:

[..]

Ja, en waarschijnlijk is er ook een ándere, niet-transgender P.L. die binnenkort gaat solliciteren. Ik vind het niet bijster handig allemaal dit.
Heb een Pascal Leusink gevonden die bij defensie werkt. Die zal zich ooit om moeten laten omscholen dunkt mij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')