abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167167971
Ik heb een kleine issue in mijn relatie. Na 6 maanden officieel een relatie te hebben gaf mijn vriendin aan dat ze mij soms te lief vindt en dat ik soms best wel eens wat tegengas mag geven. Dat bracht haar aan het twijfelen over onze relatie. Ik snap eigenlijk precies wat ze bedoelt want 'te lief zijn' dat is iets waar ik wel vaker tegen aanloop. Soms zou ik wel eens wat directer willen/moeten zijn, niet alleen in een relatie maar ook in de maatschappij om gewoon voor mezelf op te komen. En er zijn best een paar situaties met mijn vriendin geweest dat ik dacht, nou doe ff niet zo onaardig of doe ff normaal. Maar dan zei ik er niks van omdat ik dan ga invullen 'oh is dit wel het goede moment' blablabla. En dan lul ik het maar goed voor mezelf.

Ik heb al een beetje gegoogled en vrouwen willen blijkbaar iemand met 2 kanten. Een lieve vriend (wat ik ben), maar ook iemand die ze soms op hun plek kan zetten en tegen ze ingaat (dat ben ik tot nu toe niet). Normaal is het zo (los van een relatie) dat als ik boos wordt of vind dat ik het zou moeten worden in een bepaalde situatie, ik helemaal dichtklap en vergeet te ademen. Maar ik weet ook dat als ik echt boos ben, dat ik een persoon echt hard op zijn plek kan zetten. Dat heb ik enkele keren gedaan en dat is eigenlijk heel fijn.

M.a.w.: Ik vind het lastig om boos te worden en soms weet ik niet of het wel terecht is om boos te worden. En er is toch ook een soort angst dat ik mijn vriendin misschien kwijtraak als ik boos wordt op haar. Of dat ze mij onder de tafel lult waardoor er een averechts effect is. Maar ik realiseer mij dat juist die gedachte er voor kan zorgen dat ik haar kwijt kan raken, want ze heeft juist behoefte aan tegengas.

Dat we een gesprek hadden over de twijfel is 3 weken geleden, een maand later zouden we dan nog eens kijken hoe staan we er nu beiden in. De relatie is wel weer een stuk positiever, dat merk ik sowieso. Maar echt 'tegengas' heb ik ook nog niet gegeven.

Ik ben benieuwd naar hoe jullie dit in je relatie hebben! In wat voor soort situaties verwachten jullie vrouwen tegengas? En wat bedoelen jullie precies met tegengas en waarom hebben jullie er behoefte aan? En mannen 'wanneer' geven jullie tegengas, en hoe geven jullie tegengas? Bedankt voor de ervaringen alvast
pi_167168060
Eerste vriendin zeker? Nooit veel succes bij vrouwen gehad? Want de vragen die je stelt zijn redelijk vanzelfsprekend. Niemand houdt van een partner die continu zit te slijmen en alles voor de ander doet als een mak lammetje. Je klinkt echt als een iemand die normaal gesproken altijd in de friendzone belande bij vrouwen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_167168065
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:26 schreef pennedop2 het volgende:
Ik heb al een beetje gegoogled en vrouwen willen blijkbaar iemand met 2 kanten.
:') !!
  Moderator woensdag 7 december 2016 @ 15:33:22 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_167168084
Begin van het eind TS. In de ogen van je nu nog vriendin ben je een deurmat. Je bent geen klankbord, geen partner, geen man met een eigen mening.

Je bent een hondje dat altijd exact doet wat het vrouwtje zegt. Dat stemmetje in dr achterhoofd is nu wakker. Deze relatie gaat voorbij.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_167168112
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:31 schreef Seam het volgende:
Eerste vriendin zeker? Nooit veel succes bij vrouwen gehad? Want de vragen die je stelt zijn redelijk vanzelfsprekend. Niemand houdt van een partner die continu zit te slijmen en alles voor de ander doet als een mak lammetje. Je klinkt echt als een iemand die normaal gesproken altijd in de friendzone belande bij vrouwen.
Nou 1 of andere slijmerd die als een mak lammetje achter zijn vriendin aanloopt ben ik denk ik niet, maar het klopt wel dat dit m'n eerste vriendin is. Ik heb niet echt veel ervaring met vrouwen, maar wss zou ik wel vaak in de friendzone terecht zijn gekomen. Maar ik ben benieuwd naar jouw ervaringen dan.
pi_167168130
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:33 schreef CoolGuy het volgende:
Begin van het eind TS. In de ogen van je nu nog vriendin ben je een deurmat. Je bent geen klankbord, geen partner, geen man met een eigen mening.

Je bent een hondje dat altijd exact doet wat het vrouwtje zegt. Dat stemmetje in dr achterhoofd is nu wakker. Deze relatie gaat voorbij.
Ja dat is makkelijk lullen dan allemaal, maar kom eens met concrete tips dan? Daarvoor heb ik het topic geopend.
pi_167168157
Toon gvd eens wat ballen TS. Begin eens met je vrouw snoeihard achterlangs te nemen.
pi_167168180
quote:
Normaal is het zo (los van een relatie) dat als ik boos wordt of vind dat ik het zou moeten worden in een bepaalde situatie, ik helemaal dichtklap en vergeet te ademen. Maar ik weet ook dat als ik echt boos ben, dat ik een persoon echt hard op zijn plek kan zetten. Dat heb ik enkele keren gedaan en dat is eigenlijk heel fijn.
dat is los van je relatie al een probleem an sich lijkt me.

Zowel het dichtklappen als je boos bent als ook het andere extreme en dat is als je 'echt' boos bent gelijk heel extreem daarin zijn...

Boos zijn is gewoon een nuttige emotie die je kan helpen in situaties dat je je onrecht aangedaan voelt en goed daarmee omgaan betekent ook dat je je eigen belangen goed kan verdedigen

(en ja, dat is an sich in een relatie een goede eigenschap van een 'partner', namelijk ook die van de 'verdediger'; erop kunnen bouwen dat die partner ook gezamelijke belangen zal kunnen verdedigen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_167168182
Lees het boek No More Mr Nice Guy.
pi_167168261
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat is los van je relatie al een probleem an sich lijkt me.

Zowel het dichtklappen als je boos bent als ook het andere extreme en dat is als je 'echt' boos bent gelijk heel extreem daarin zijn...

Boos zijn is gewoon een nuttige emotie die je kan helpen in situaties dat je je onrecht aangedaan voelt en goed daarmee omgaan betekent ook dat je je eigen belangen goed kan verdedigen

(en ja, dat is an sich in een relatie een goede eigenschap van een 'partner', namelijk ook die van de 'verdediger'; erop kunnen bouwen dat die partner ook gezamelijke belangen zal kunnen verdedigen)
Los van een relatie vind ik het wel een ding ja waar ik aan moet werken, ik word niet gauw boos maar als ik wel boos ben, dan heb je aan mij echt een hele verkeerde. En verder klinkt het wel plausibel wat je zegt idd over het belangen verdedigen.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:39 schreef Jaeger85 het volgende:
Lees het boek No More Mr Nice Guy.
Thx even gegoogled, maar het klinkt als een nuttig boek! Die wil ik wel hebben.
pi_167168351
Je kan ook je grenzen/dingen aan geven zonder boos te worden. ^O^
pi_167168419
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:38 schreef Pimmetje_engelengeduld het volgende:
Toon gvd eens wat ballen TS. Begin eens met je vrouw snoeihard achterlangs te nemen.
Dat doe ik soms wel eens en ze vindt het wel geil als ik haar op de kont sla, maar echt snoeihard, nou ik zal haar de volgende keer harder nemen dan ooit te voren
pi_167168446
quote:
Ik heb een kleine issue in mijn relatie. Na 6 maanden officieel een relatie te hebben gaf mijn vriendin aan dat ze mij soms te lief vindt en dat ik soms best wel eens wat tegengas mag geven. Dat bracht haar aan het twijfelen over onze relatie. Ik snap eigenlijk precies wat ze bedoelt want 'te lief zijn' dat is iets waar ik wel vaker tegen aanloop. Soms zou ik wel eens wat directer willen/moeten zijn, niet alleen in een relatie maar ook in de maatschappij om gewoon voor mezelf op te komen. En er zijn best een paar situaties met mijn vriendin geweest dat ik dacht, nou doe ff niet zo onaardig of doe ff normaal. Maar dan zei ik er niks van omdat ik dan ga invullen 'oh is dit wel het goede moment' blablabla. En dan lul ik het maar goed voor mezelf.

Ik heb al een beetje gegoogled en vrouwen willen blijkbaar iemand met 2 kanten. Een lieve vriend (wat ik ben), maar ook iemand die ze soms op hun plek kan zetten en tegen ze ingaat (dat ben ik tot nu toe niet). Normaal is het zo (los van een relatie) dat als ik boos wordt of vind dat ik het zou moeten worden in een bepaalde situatie, ik helemaal dichtklap en vergeet te ademen. Maar ik weet ook dat als ik echt boos ben, dat ik een persoon echt hard op zijn plek kan zetten. Dat heb ik enkele keren gedaan en dat is eigenlijk heel fijn.

M.a.w.: Ik vind het lastig om boos te worden en soms weet ik niet of het wel terecht is om boos te worden. En er is toch ook een soort angst dat ik mijn vriendin misschien kwijtraak als ik boos wordt op haar. Of dat ze mij onder de tafel lult waardoor er een averechts effect is. Maar ik realiseer mij dat juist die gedachte er voor kan zorgen dat ik haar kwijt kan raken, want ze heeft juist behoefte aan tegengas.

Dat we een gesprek hadden over de twijfel is 3 weken geleden, een maand later zouden we dan nog eens kijken hoe staan we er nu beiden in. De relatie is wel weer een stuk positiever, dat merk ik sowieso. Maar echt 'tegengas' heb ik ook nog niet gegeven.

Ik ben benieuwd naar hoe jullie dit in je relatie hebben! In wat voor soort situaties verwachten jullie vrouwen tegengas? En wat bedoelen jullie precies met tegengas en waarom hebben jullie er behoefte aan? En mannen 'wanneer' geven jullie tegengas, en hoe geven jullie tegengas? Bedankt voor de ervaringen alvast
Volgens mij heeft mijn vriendin weleens een tik aan mij gegeven, wel op een vrouwenmanier dat het niet echt pijn doet, maar goed, geweld is niet goed te keuren dus dan zeg ik daar wat van.

Iemand die over een grens heen gaat moet gewoon met zijn/haar neus op dat feit gedrukt worden, anders laat je over je heen lopen... Tjah, respect moet je toch ook wel afdwingen eerlijk gezegd. Als jij je als vodje laat behandelen dan verliest ze haar respect voor jou en vindt ze je niet meer aantrekkelijk.... Waarom zou je een doetje willen dat niet voor zichzelf kan opkomen? Hoe moet jij haar dan beschermen?

Anyhow, trek eens aan der haar en sla op haar billen onder de seks, komt het vast wel weer goed. Gr gr
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_167168462
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:38 schreef Pimmetje_engelengeduld het volgende:
c_/
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 7 december 2016 @ 15:59:32 #15
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_167168492
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:43 schreef pennedop2 het volgende:
ik word niet gauw boos maar als ik wel boos ben, dan heb je aan mij echt een hele verkeerde
Boos zijn is een emotie. Die hoef je niet persée te uiten (zoals jij vaak zal doen) maar dat betekent niet dat je geen 'boos-gevoelens' hebt. Uit je 'boos gevoelens' gewoon eens sneller.

En dan hoef je niet meteen super boos te worden en te gaan schreeuwen ed, gewoon tactisch aangeven dat die ander over je streep is gegaan.

En je zegt het als iets positiefs "als ik wel boos ben, heb je aan mij echt een verkeerde"... Imho moet je juist zorgen dat je nooit écht boos wordt, dan heb je al te lang met je laten sollen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_167168530
Een man met ambities, doelen en een mening is wel fijn ja. Duidelijk zijn, niet om zaken heendraaien. Als je onzeker bent is dat iets waar je aan kan werken. Maar als het niet je karakter is om je te uiten is wellicht de klik met je vriendin niet zo goed als gedacht.

Ga dus eens na of jij dit bént, of dat jij nog een weg te gaan hebt in persoonlijke ontwikkeling. Succes!
  woensdag 7 december 2016 @ 16:03:20 #17
451005 Grems
Clown World
pi_167168551
Vervelend om te horen dat je een beta bent TS, gaat niet goed komen dit.

Laat het ons weten zodra de mokkababy geboren wordt.
  woensdag 7 december 2016 @ 16:03:28 #18
436847 embedguy
pi_167168555
Ow trouwens, misschien is een cursus opkomen voor jezelf iets voor jou.

Je zou even bij je gemeente kunnen informeren, bij mijn gemeente geven ze die cursus namelijk gratis. Dat lijkt mij wel iets voor jou (mits je werkelijk gelooft dat dit een probleem is voor jou).
Life is happening now.
pi_167168708
Maar doe je dan ook dingen tegen je zin in TS? Je hoeft natuurlijk geen ruzie te maken om je eigen mening te geven.
pi_167168910
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:13 schreef Bananenpap het volgende:
Maar doe je dan ook dingen tegen je zin in TS? Je hoeft natuurlijk geen ruzie te maken om je eigen mening te geven.
Nee ik heb in de relatie nog nooit dingen met tegenzin gedaan. Die grens bewaak ik wel. Een dag shoppen ofzo dat lijkt me echt hel.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:59 schreef embedguy het volgende:

[..]

Boos zijn is een emotie. Die hoef je niet persée te uiten (zoals jij vaak zal doen) maar dat betekent niet dat je geen 'boos-gevoelens' hebt. Uit je 'boos gevoelens' gewoon eens sneller.

En dan hoef je niet meteen super boos te worden en te gaan schreeuwen ed, gewoon tactisch aangeven dat die ander over je streep is gegaan.

En je zegt het als iets positiefs "als ik wel boos ben, heb je aan mij echt een verkeerde"... Imho moet je juist zorgen dat je nooit écht boos wordt, dan heb je al te lang met je laten sollen.
Thx voor de tip. Nou het is niet helemaal positief, als ik zo boos ben dan lucht het mij op. Maar ik weet ook dat het niet helemaal eerlijk is. Het gebeurd best dat mensen dingen bij mij doen waarvan ze denken hey dat is mooi makkelijk dat hij dat wél pikt. Maar als de boosheid dan opbouwt en ik krijg een uitbarsting, dan schrikt die persoon daar heel erg van. En dan ben ik zo boos dat dat ook weer niet terecht is. Ik heb het 1x gehad dat iemand zich bedreigd voelde, op het moment zelf voelde dat wel lekker dat ik hem in de tang had maar eigenlijk slaat het helemaal nergens op dat je zo boos word dat iemand zich gewoon bedreigd voelt.
  woensdag 7 december 2016 @ 16:29:11 #21
436847 embedguy
pi_167169029
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:23 schreef pennedop2 het volgende:
Thx voor de tip. Nou het is niet helemaal positief, als ik zo boos ben dan lucht het mij op. Maar ik weet ook dat het niet helemaal eerlijk is. Het gebeurd best dat mensen dingen bij mij doen waarvan ze denken hey dat is mooi makkelijk dat hij dat wél pikt. Maar als de boosheid dan opbouwt en ik krijg een uitbarsting, dan schrikt die persoon daar heel erg van. En dan ben ik zo boos dat dat ook weer niet terecht is. Ik heb het 1x gehad dat iemand zich bedreigd voelde, op het moment zelf voelde dat wel lekker dat ik hem in de tang had maar eigenlijk slaat het helemaal nergens op dat je zo boos word dat iemand zich gewoon bedreigd voelt.
Mooie conclusie ;).

Eerder ingrijpen dus. Dan is er ook geen reden om 'echt boos' te worden. Dat voelt ook echt heerlijk.
Life is happening now.
pi_167169245
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:29 schreef embedguy het volgende:

[..]

Mooie conclusie ;).

Eerder ingrijpen dus. Dan is er ook geen reden om 'echt boos' te worden. Dat voelt ook echt heerlijk.
Ik snap m! Maar heb jij een relatie dan? Ben wel benieuwd hoe jij met dit soort dingen omgaat.

We hebben bv dit weekend met vrienden van mij afgesproken. Mijn vriendin had mij 2 of 3 keer gevraagd, regel ff dat je kan. Nou geregeld. Zegt ze van het weekend, ik weet niet zeker of ik kan, want ik moet aan een opdracht werken. Ik zei daar toen wat van, want zij had zelf een paar keer gevraagd kan je dan, en dan zegt ze nu dit. Toen was ze verontwaardigd dus toen dacht ik laat maar zitten. Maar als ze nou echt niet kan dit weekend, dan vind ik wel dat ik er wat van moet zeggen want dit is lekker afspraken maken zo.... of is dat overdreven. hoe zou jij zoiets aanpakken?
pi_167169303
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:39 schreef pennedop2 het volgende:

[..]

Ik snap m! Maar heb jij een relatie dan? Ben wel benieuwd hoe jij met dit soort dingen omgaat.

We hebben bv dit weekend met vrienden van mij afgesproken. Mijn vriendin had mij 2 of 3 keer gevraagd, regel ff dat je kan. Nou geregeld. Zegt ze van het weekend, ik weet niet zeker of ik kan, want ik moet aan een opdracht werken. Ik zei daar toen wat van, want zij had zelf een paar keer gevraagd kan je dan, en dan zegt ze nu dit. Toen was ze verontwaardigd dus toen dacht ik laat maar zitten. Maar als ze nou echt niet kan dit weekend, dan vind ik wel dat ik er wat van moet zeggen want dit is lekker afspraken maken zo.... of is dat overdreven. hoe zou jij zoiets aanpakken?
Op dat soort momenten ligt het niet aan jou maar aan je wispelturige vriendin.
  woensdag 7 december 2016 @ 16:41:40 #24
436847 embedguy
pi_167169310
quote:
of is dat overdreven.
Nee, dat is niet overdreven. Zeker doen ^O^ .
Life is happening now.
  woensdag 7 december 2016 @ 16:42:33 #25
436847 embedguy
pi_167169329
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:41 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar wat TS ermee doet is aan hem... Imho is het, in het verlengde van dit topic, goed om aan te geven dat je dit niet vindt kunnen.

Daarmee niet gezegd dat TS er een drama van moet maken... Zo erg is het verder niet, maar het klopt niet wat TS's vriending doet.
Life is happening now.
  woensdag 7 december 2016 @ 16:43:33 #26
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167169356
Dus zij regelt het partijtje, jij regelt dat je komt, en zij skipt de borrel.. En laat jou nog verontwaardigd achter na je kritiek :P

Okay, ^O^

Ze wilde vast een van je matties schuren.. :7
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
pi_167169475
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:41 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:42 schreef embedguy het volgende:

[..]

Maar wat TS ermee doet is aan hem... Imho is het, in het verlengde van dit topic, goed om aan te geven dat je dit niet vindt kunnen.

Daarmee niet gezegd dat TS er een drama van moet maken... Zo erg is het verder niet, maar het klopt niet wat TS's vriending doet.
Nee goeie tip, niet groter maken dan dat het is!

quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:43 schreef Veldmedewerker het volgende:
Dus zij regelt het partijtje, jij regelt dat je komt, en zij skipt de borrel.. En laat jou nog verontwaardigd achter na je kritiek :P

Okay, ^O^

Ze wilde vast een van je matties schuren.. :7
Oke helder haha, vooral de laatste! Als je het zo zegt slaat het helemaal nergens op idd. Je kan mij niet wijs maken dat je 2 weken geleden nog niet wist dat je die opdracht moest maken. Lijkt mij dan eerder een kwestie van prioriteit dan van tijd.
pi_167169508
quote:

[..]

Waarom zou dat overdreven zijn? Wat haar gedrag eigenlijk zegt is: mijn tijd is meer waard dan die van jou.

Nu is dat niet per se zo bedoeld, maar het is wel iets waar ze in het vervolg beter over na mag denken. Daar mag je zeker het gesprek over aangaan en aangeven dat jij dit niet zo fraai vindt.
pi_167169781
Wat mij betreft heb je bij deze het recht om haar een mep te geven wanneer ze zich weer eens als een trut gedraagt. Het soort vrouw dat tegengas nodig heeft om normaal te kunnen doen tegen haar partner, is het soort vrouw waar de bitchslap voor is uitgevonden.
  woensdag 7 december 2016 @ 17:03:26 #30
436847 embedguy
pi_167169811
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:01 schreef AnanYaw het volgende:
Wat mij betreft heb je bij deze het recht om haar een mep te geven wanneer ze zich weer eens als een trut gedraagt. Het soort vrouw dat tegengas nodig heeft om normaal te kunnen doen tegen haar partner, is het soort vrouw waar de bitchslap voor is uitgevonden.
Wat een berg onzin (maar dat wist je vast zelf ook wel, troll dat je bent)!

Voor het geval dat je de kern van het wel serieus bedoeld:
Het is niet meer dan normaal oms soms even het belang van de ander te vergeten. Tegengas van die ander is op zo'n momenten nodig en scheinbaar wil TS's vriendin op die momenten ook graag tegengas hebben van TS.
Life is happening now.
  woensdag 7 december 2016 @ 17:04:46 #31
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167169832
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 16:48 schreef pennedop2 het volgende:

[..]

[..]

Nee goeie tip, niet groter maken dan dat het is!

[..]

Oke helder haha, vooral de laatste! Als je het zo zegt slaat het helemaal nergens op idd. Je kan mij niet wijs maken dat je 2 weken geleden nog niet wist dat je die opdracht moest maken. Lijkt mij dan eerder een kwestie van prioriteit dan van tijd.
Neem het niet al te serieus dat laatste.. Mijn kijk op vrouwen is wat negatiever geworden de laatste jaren.
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
pi_167170078
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:03 schreef embedguy het volgende:

[..]

Het is niet meer dan normaal oms soms even het belang van de ander te vergeten. Tegengas van die ander is op zo'n momenten nodig en scheinbaar wil TS's vriendin op die momenten ook graag tegengas hebben van TS.
Bitchslap dus. :)

Er is weinig zo vermoeiend als in je relatie telkens alert te moeten zijn dat je wel genoeg tegengas geeft. Als je zo niet bent en de ander dat per se nodig heeft kun je je afvragen of het wel een goede combinatie is.
  woensdag 7 december 2016 @ 17:24:44 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_167170194
"Ik heb een kleine issue in mijn relatie. Na 6 maanden officieel een relatie te hebben gaf mijn vriendin aan dat ze mij soms te lief vindt en dat ik soms best wel eens wat tegengas mag geven. Dat bracht haar aan het twijfelen over onze relatie."

Hier word ik altijd een beetje droevig van ;(. Maar ze brengt eigenlijk gewoon aardig dat je te makkelijk over je heen laat lopen. je bent wie je bent maar wat bij mij wel goed werkt is dat je echt gewoon grenzen moet stellen en zo veel mogelijk (als het kan altijd ) je eerste reactie moet geven voor dat de twijfel toeslaat. En als je nou eenmaal een makkelijk karakter hebt dan moet je dat ook ownen, dus dan geef je tegengas op het moment dat iemand jou bekritiseert op je makkelijke houding. Zolang je maar niet makkelijk bent uit angst maar omdat je het ook echt bent, niet kunstmatig moeilijk gaan doen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 7 december 2016 @ 20:11:11 #34
462074 Renee1992
Don't grow up, it's
pi_167173684
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dit herken. Ik vind mijn vriend soms ook iets te soft, maar dat is misschien meer omdat ie me de wereld gunt. Echt concrete adviezen heb ik niet, want je moet jezelf ook niet veranderen voor een ander. De enige concrete tip die kan geven is blijf praten, dat is denk ik een van de belangrijkste dingen in een relatie.
pi_167182229
quote:
Toon gvd eens wat ballen TS. Begin eens met je vrouw snoeihard van achteren te nemen.
Fixed :7
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_167182238
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:03 schreef embedguy het volgende:

[..]

Mwoah, volgens mij vindt ze dat juist wel geil =>
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:54 schreef pennedop2 het volgende:

[..]

Dat doe ik soms wel eens en ze vindt het wel geil als ik haar op de kont sla, maar echt snoeihard, nou ik zal haar de volgende keer harder nemen dan ooit te voren
By the way, TS, hoe hard is snoeihard!? Echt BDSM-hard!? Dan denk ik dat jij inderdaad niet haar ideale partner bent...
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_167182952
Ze bedoelt dus eigenlijk geen ruggengraat. Je moet wel jezelf kunnen zijn en je eigen mening hebben.
pi_167182957
Als je haar op dingen aanspreekt kan dat ook zonder dat er een ruzie ontstaat. Want daar ben je wellicht bang voor?
pi_167182965
Volgens mijn muts ben ik egoïstische botte lul.
pi_167183082
quote:

[..]

Dat ze de volgende keer even lekker zeker moet weten dat ze kan voordat ze jou vrij laat vragen. Of minstens haar excuses maakt. Hier zou ik zeker nog een punt van maken.
pi_167183143
Jouw vriendin is gewoon niet lief genoeg.
1 + 1 = blauw
pi_167185701
Ik heb ook een dergelijke relatie gehad, erg lieve jongen. Maar ik had niet echt iemand om me aan op te trekken zegmaar... hij bood wel steun, maar ik keek niet echt tegen hem op door dit 'gedrag'.

Voorbeeldje:

Ongelukje gehad met de fiets bij glad weer en er zonder schade vanaf gekomen. Was komisch verhaal dus dat vertel ik 's avonds in geuren en kleuren. hij: "Maar lief, gaat het wel met je? heb je ergens pijn?"
Nou op wat blauwe plekken en een deuk in mijn ego was ik prima in orde, en had weer een sterk verhaal voor mijn archief dus in leuke bui.
Zijn reactie was echt bloedserieus en overbezorgd en totaal niet wat ik had verwacht na mijn leuke verhaaltje over de glijder....

Daar ging ik op den duur wel van zuchten ja, en de relatie heeft ook geen stand gehouden.conclusie: 'te lief'
  Moderator donderdag 8 december 2016 @ 11:19:29 #43
16180 crew  CoolGuy
pi_167185864
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 11:10 schreef meIIyou het volgende:
Ik heb ook een dergelijke relatie gehad, erg lieve jongen. Maar ik had niet echt iemand om me aan op te trekken zegmaar... hij bood wel steun, maar ik keek niet echt tegen hem op door dit 'gedrag'.

Voorbeeldje:

Ongelukje gehad met de fiets bij glad weer en er zonder schade vanaf gekomen. Was komisch verhaal dus dat vertel ik 's avonds in geuren en kleuren. hij: "Maar lief, gaat het wel met je? heb je ergens pijn?"
Nou op wat blauwe plekken en een deuk in mijn ego was ik prima in orde, en had weer een sterk verhaal voor mijn archief dus in leuke bui.
Zijn reactie was echt bloedserieus en overbezorgd en totaal niet wat ik had verwacht na mijn leuke verhaaltje over de glijder....

Daar ging ik op den duur wel van zuchten ja, en de relatie heeft ook geen stand gehouden.conclusie: 'te lief'
Dus hij voldeed gewoon niet aan je verwachtingen. De vraag of je OK bent is niet raar als je net met fiets onderuit bent gegaan. De manier waarop hij dat bracht kon wel een stuk beter ja, meer in lijn met jouw houding/bui tijdens het vertellen van dat verhaal.
pi_167185933
quote:

Voorbeeldje:

Of je verhalen zijn niet zo sterk als je zelf denkt.
1 + 1 = blauw
pi_167185955
Genoeg dames die het heerlijk vinden zo'n attente zorgzame man. Maar ik bleek daar veel te nuchter voor. En ik merkte zelfs dat ik er zelf ook niet liever van werd, maar een beetje ging 'bitchen' tegen hem.

Dat verdient hij niet en dat verdient een goede relatie niet. Geen match dus.

Maargoed, voor TS is het wel raadzaam om even na te gaan of dit zijn karakter is, of dat hij vooral wat zelfvertrouwen nodig heeft.
  donderdag 8 december 2016 @ 11:25:09 #46
416020 K44S
The bearded man
pi_167185987
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 11:23 schreef meIIyou het volgende:
Genoeg dames die het heerlijk vinden zo'n attente zorgzame man. Maar ik bleek daar veel te nuchter voor. En ik merkte zelfs dat ik er zelf ook niet liever van werd, maar een beetje ging 'bitchen' tegen hem.

Maargoed, voor TS is het wel raadzaam om even na te gaan of dit zijn karakter is, of dat hij vooral wat zelfvertrouwen nodig heeft.
Ik mag jou wel.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_167186089
quote:

Voorbeeldje:

Damn wat een saai verhaal, heel logisch dat hij een ander verhaal probeert aan te snijden. Hopelijk heeft hij nu wel een boeiende vriendin.
pi_167187611
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 11:23 schreef meIIyou het volgende:

Het is een beetje van beide. Qua zelfvertrouwen ben ik in de afgelopen jaren al een heel stuk vooruit gegaan, alleen af en toe wat ballen tonen en schijt hebben mist het soms aan (los van een relatie). Maar dat gaat steeds beter en komt wel. Zij bracht het te lief zijn ter sprake en ziet dit graag wat minder. Het is ook vooral dat ik hier voor mezelf aan wil werken en niet omdat zij dat wil. Dat heb ik ook gezegd, dat iemand anders willen veranderen een hele slechte eigenschap is, maar omdat ik het vooral zelf wil ga ik ermee aan de slag.

Zoals je het voorbeeld schetst zo ben ik dan weer niet helemaal, sowieso liefje en schatje enzo daar moet ik echt van kotsen, ben ik te nuchter voor. Qua 'bitchen' dat herken ik dan wel (ik merkte dat dat er langzaam was ingeslopen), maar dat is na het laatste gesprek tot nu toe niet voorgekomen. En als het wel gebeurt zeg ik er iets van, ze geeft ten slotte zelf aan tegengas te willen. Maar duidelijk voorbeeld bedankt.

En ze begon gisteravond zelf al over het weekend dat het doorgaat, dus ergens heeft ze denk ik begrepen dat het niet chique is dit af te zeggen.
pi_167188270
quote:

Voorbeeldje:

Nou ik had je keihard uitgelachen, waarna we samen erom lachen. En daarna had ik je snoeihard van achteren genomen.
  Moderator donderdag 8 december 2016 @ 13:28:31 #50
16180 crew  CoolGuy
pi_167188368
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:52 schreef pennedop2 het volgende:

[..]

Het is een beetje van beide. Qua zelfvertrouwen ben ik in de afgelopen jaren al een heel stuk vooruit gegaan, alleen af en toe wat ballen tonen en schijt hebben mist het soms aan (los van een relatie). Maar dat gaat steeds beter en komt wel. Zij bracht het te lief zijn ter sprake en ziet dit graag wat minder. Het is ook vooral dat ik hier voor mezelf aan wil werken en niet omdat zij dat wil. Dat heb ik ook gezegd, dat iemand anders willen veranderen een hele slechte eigenschap is, maar omdat ik het vooral zelf wil ga ik ermee aan de slag.

Zoals je het voorbeeld schetst zo ben ik dan weer niet helemaal, sowieso liefje en schatje enzo daar moet ik echt van kotsen, ben ik te nuchter voor. Qua 'bitchen' dat herken ik dan wel (ik merkte dat dat er langzaam was ingeslopen), maar dat is na het laatste gesprek tot nu toe niet voorgekomen. En als het wel gebeurt zeg ik er iets van, ze geeft ten slotte zelf aan tegengas te willen. Maar duidelijk voorbeeld bedankt.

En ze begon gisteravond zelf al over het weekend dat het doorgaat, dus ergens heeft ze denk ik begrepen dat het niet chique is dit af te zeggen.
Dit zou mij dan dus storen. Want ze begint zelf over die afspraak, dan geeft ze aan niet te kunnen want schoolopdracht, om daarna dan toch ineens weer mee te gaan. Als je niet kúnt kun je niet. Zij kan wel, dus ze had gewoon geen zin.

Mijn vraag zou dan zijn waarom niet, als ze daar in beginsel zelf mee kwam, met die afspraak, en waarom kan ze dat niet eerlijk zeggen?

Dat zouden vragen zijn die mij mij op zouden komen. Ik blijf er toch bij dat dit niet zo zeer is dat jij 'te lief' bent. Ik denk dat zij gewoon een beetje op je is uitgekeken, en dit het begin van het eind is.

Ik kan het natuurlijk mis hebben, en dat hoop ik ook voor jou, maar...ik weet niet...ergens kriebelt er iets bij me als ik je verhaal zo lees.
  donderdag 8 december 2016 @ 14:32:45 #51
436847 embedguy
pi_167189766
quote:
Dat heb ik ook gezegd, dat iemand anders willen veranderen een hele slechte eigenschap is, maar omdat ik het vooral zelf wil ga ik ermee aan de slag.
Ze kaart aan dat ze die eigenschap vervelend vindt aan je. Wat je hierboven eigenlijk zegt is dat je vind dat ze dit probleem (van haar) niet jouw probleem had moeten maken. Right?

Tja, dat werkt toch ook niet...? Op een gegeven moment zou ze er dan zo aan ergeren dat ze het meteen uit maakt. Nu hebben jullie iig de kans om het probleem te bespreken en samen op te lossen. Als dat dan niet werkt kan er alsnog voor gekozen worden om een andere oplossing te zoeken (door de relatie te verbreken), maar voor nu lijkt me het een prima eerste zet van haar dat ze het uit heeft gesproken en dat ze het ook jouw probleem heeft gemaakt.

Imho mag je best van anderen wensen dat ze kleine dingen van zich zelf aanpassen. Tja, als het te grote dingen zijn, moet je dat idd niet willen wensen van de ander maar dat lijkt mij hier (mogelijk) niet het geval.
Life is happening now.
pi_167205592
Ik vind het altijd belachelijk dat een jongen een lieve meid helemaal prima vindt, maar dat het andersom weer een taboe is.

Volg haar advies op als je het met haar eens bent en dat wil, TS. Zo nee, dan kun je niet jezelf zijn en dan zou ik het zelf uitmaken.
The show must go on
pi_167205929
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:36 schreef pennedop2 het volgende:

[..]

Ja dat is makkelijk lullen dan allemaal, maar kom eens met concrete tips dan? Daarvoor heb ik het topic geopend.
Je lijdt je leven i.p.v. dat je je leven leidt.

Doe dingen die jij wil.
Zeg dingen waar jij achter staat.
Geef je harde mening over alles.
Geef dingen aan waar je je aan irriteert bij haar.
Neem de leiding eens in die relatie.. : "we gaan zaterdag naar [insert-activiteit-waar-je-heen-wil]" i.p.v. "Zullen we alsjeblieft naar [activiteit] gaan :@ ? " En ziet ze dat niet zitten, dan ga je alleen.

Je doet waar jij zin in hebt, je leeft jouw leven, laat niet anderen jouw leven leven.

Pak de leiding terug in je eigen leven.

Good luck.
Lambo of Rekt
  Moderator vrijdag 9 december 2016 @ 09:22:10 #54
16180 crew  CoolGuy
pi_167207042
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 december 2016 02:41 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Je lijdt je leven i.p.v. dat je je leven leidt.

Doe dingen die jij wil.
Zeg dingen waar jij achter staat.
Geef je harde mening over alles.
Geef dingen aan waar je je aan irriteert bij haar.
Neem de leiding eens in die relatie.. : "we gaan zaterdag naar [insert-activiteit-waar-je-heen-wil]" i.p.v. "Zullen we alsjeblieft naar [activiteit] gaan :@ ? " En ziet ze dat niet zitten, dan ga je alleen.

Je doet waar jij zin in hebt, je leeft jouw leven, laat niet anderen jouw leven leven.

Pak de leiding terug in je eigen leven.

Good luck.
Kort gezegd; krijg een ruggengraat.

Al kán (kán, hoeft niet) het zo zijn dat dit een excuus is van je vriendin, omdat ze simpelweg uitgekeken is op je, en zich dus gaat ergeren aan dingen, ipv dat het andersom is. Wat ik al zei in mn eerdere post, er komen wat vragen bij me op die mij aan het denken zouden zetten.
  vrijdag 9 december 2016 @ 09:28:13 #55
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_167207117
quote:

Lief zijn is goed, maar over het algemeen vinden vrouwen het fijn als een man initiatief toont en dat je mannetje staat in je relatie. Als jij geen tegengas geeft om conflicten te vermijden of dat je bang bent om haar kwijt te raken dan plant je in principe al zaadjes voor een slechte afloop van je relatie.

En tenslotte en dit is geheel mijn eigen overtuiging je moet haar regelmatig ook goed klemmen in bed. Op een goede manier dominant...
  vrijdag 9 december 2016 @ 11:57:11 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_167209665
Volgens mij komt het vooral op neer dat je jezelf moet zijn in je relatie en niet zaken accepteren enkel en alleen omdat je bang bent dat je je vriendin je mogelijk zou kunnen verlaten.
pi_167209819
quote:

[..]

Kortom, ze krijgt nog steeds haar zin en je gehoorzaamt onmiddellijk.

Ga het leger in, je bent de ideale gehoorzame soldaat!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  † In Memoriam † vrijdag 9 december 2016 @ 14:09:53 #58
460494 naoomx
pi_167212315
Als je uit jezelf al assertiever wilde worden is dat goed, maar houd het wel een beetje natuurlijk TS. Er is niks sterkers dan opkomen voor wie je bent - al is die persoon af en toe in de ogen van anderen een "sulletje".
pi_167214324
Inderdaad, neem leiding... toon initiatief voor activiteiten. Uit je mening bij gesprekken en zorg dat je ook een eigen zelfstandig stukje hebt in je leven. Of dat nu hobby/sport of je baan is. Het is altijd leuk als je partner thuis komt met zijn verhalen en ambities.

Ik lees dat ze het wel bespreekbaar heeft gemaakt. dus vraag haar eens om voorbeelden van situaties waar ze haar lieve man graag wat stoerder had gezien.
pi_167214517
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 15:57 schreef meIIyou het volgende:
Inderdaad, neem leiding... toon initiatief voor activiteiten. Uit je mening bij gesprekken en zorg dat je ook een eigen zelfstandig stukje hebt in je leven. Of dat nu hobby/sport of je baan is. Het is altijd leuk als je partner thuis komt met zijn verhalen en ambities.

Ik lees dat ze het wel bespreekbaar heeft gemaakt. dus vraag haar eens om voorbeelden van situaties waar ze haar lieve man graag wat stoerder had gezien.
Wat klets je nu? TS is een lieve man. Dat betekent niet dat hij over zichzelf heen moet laten lopen. Betekent ook niet dat hij stoerder moet gaan doen voor zijn vriendin.

Want dan gaat hij zich proberen te veranderen in iemand die hij niet is.

Hij kan beter als zijn vriendin blijft zeiken een ander meisje zoeken die wel zijn zorgzame toewijding waardeert.
pi_167214683
Twee dingen: karakter en gedrag....

Gedrag kan je aanpassen, karakter niet
pi_167215054
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 16:15 schreef meIIyou het volgende:
Twee dingen: karakter en gedrag....

Gedrag kan je aanpassen, karakter niet
Ik zou eerder zeggen persoonlijkheid. Karakter is wat oppervlakkiger, gaat meer over wat je in contact op het eerste oog merkt aan iemand (serieus, wijdloops, vrolijk of ernstig, luisterend of aandacht opeisend).
pi_167215714
TS, maak anders eens een paar persoonlijkheidstesten... bv. De big five test of een MBTI (Myers briggs). Dat geeft soms wat meer inzicht in wie je bent.

En als het lukt is het ook mooi om je vriendin /vrienden/ familie te vragen de test te maken over jouw persoonlijkheid. Dat geeft inzicht in hoe je overkomt op anderen. Ook heel nuttig. Je kan ook even zoeken op 360 graden feedback voorje netwerk.
pi_167251198
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 01:17 schreef Kokoswater het volgende:
Ik vind het altijd belachelijk dat een jongen een lieve meid helemaal prima vindt, maar dat het andersom weer een taboe is.
Dit dus, zo'n vrouw moet je ook niet willen.
** Red Hot Chili Peppers - This Velvet Glove **
// Life is not about waiting for the Storm to pass, but about learning to Dance in the Rain. //
pi_167251242
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 17:14 schreef meIIyou het volgende:
TS, maak anders eens een paar persoonlijkheidstesten... bv. De big five test of een MBTI (Myers briggs). Dat geeft soms wat meer inzicht in wie je bent.

En als het lukt is het ook mooi om je vriendin /vrienden/ familie te vragen de test te maken over jouw persoonlijkheid. Dat geeft inzicht in hoe je overkomt op anderen. Ook heel nuttig. Je kan ook even zoeken op 360 graden feedback voorje netwerk.
360 graden feedback kan heel hard aankomen en vind ik nogal een grof middel in deze.

Nee, te soft is inderdaad niet aantrekkelijk, al te macho ook niet.

Al die "neem de leiding" adviezen.
Schei toch uit, een hond heeft een baas.

Gelijkwaardig is belangrijk. Met andere woorden: als zij zegt "spring!" Lijkt de eerste vraag van TS "hoe hoog?" te zijn. Dat is volgzaamheid. Er zijn mensen die dat willen en das niet zo gezond voor je.

Het lijkt er op dat je wel wat assertiever zou kunnen zijn, maar dat is niet hetzelfde als agressief
pi_167251243
Je moet haar slaan
pi_167253003
Sinds wanneer is leiding nemen een vies woord? Het betekent niets anders dan initiatief tonen, iemand eens meenemen, een beslissing kunnen maken.

Leiding is iets anders dan bazig zijn of een soort dictatorschap gaan uitoefenen.
  zondag 11 december 2016 @ 11:06:25 #68
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_167253074
quote:
Zelf had ik een vriendin die behoorlijk dominant was. Echt een pittige tante.

Via m'n werk heb ik een assertiviteitstraining gedaan, en ben ook een paar jaar elke maand langs een therapeut gegaan. Dat was echt een goeie, zij had zo'n confronterende/activerende stijl. Bijv. als ik dan vertelde dat iets me niet lekker zat, dan vroeg ze: wat ga je daar aan doen? Kostte klauwen met geld maar daar heb ik persoonlijk ongelofelijk veel van geleerd.

Uiteindelijk is de relatie stukgelopen. Wel goed contact mee gehouden. Later vertelde ze dat ze om de paar weken gewoon keiharde ruzie moet maken met haar nieuwe partner, en op haar plek moet worden gezet. Ik vind op die manier ruzie maken zeer onprettig.

Mijn huidige vriendin is een stuk relaxter en liever. Het valt op een veel natuurlijkere wijze op z'n plek.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zondag 11 december 2016 @ 11:08:20 #69
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_167253113
BTW, als je in de buurt van Utrecht zit, check dan eens dit event:
https://www.facebook.com/events/1298676320174969/

Met alleen een boek ga je het namelijk niet redden. Het komt er op aan dat je oefent met nieuw gedrag.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_167253421
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 11:03 schreef meIIyou het volgende:
Sinds wanneer is leiding nemen een vies woord? Het betekent niets anders dan initiatief tonen, iemand eens meenemen, een beslissing kunnen maken.

Leiding is iets anders dan bazig zijn of een soort dictatorschap gaan uitoefenen.
Initiatief nemen doe je in groepsverband, op je werk, in een team, niet binnen je relatie. Leiding nemen houdt een machtsverhouding in.
  zondag 11 december 2016 @ 11:35:56 #71
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_167253452
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 11:32 schreef totebel het volgende:

[..]

Initiatief nemen doe je in groepsverband, op je werk, in een team, niet binnen je relatie. Leiding nemen houdt een machtsverhouding in.
Dus jij toont geen initiatief binnen je relatie?
  zondag 11 december 2016 @ 11:41:46 #72
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_167253508
quote:

[..]

?

Als ik geen iniatief neem en mijn vriend ook niet, zitten we gewoon de hele dag op de bank. Het is toch handig als een van de twee oppert om iets te gaan doen.

Het lijkt mij ook dat is wat de vriendin wil van de TS, dat hij zelf eens wat voorstelt, dat hij eens laat weten wat hij leuk vind. Waarschijnijk heeft zij het gevoel dat zij alles moet bedenken en regelen en alleen ja en amen terug krijgt.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zondag 11 december 2016 @ 13:30:30 #73
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_167255159
quote:
Leiding nemen houdt een machtsverhouding in.
Je zegt het alsof het vieze woorden zijn.

Op sommige vlakken heb ik de leiding thuis, bijv. financiëm. En dat houdt inderdaad een machtsverhouding in. Op andere vlakken is zij de baas, bijv. kinderen. Geen probleem mee, dus.
pi_167258085
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 13:30 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Je zegt het alsof het vieze woorden zijn.

Op sommige vlakken heb ik de leiding thuis, bijv. financiëm. En dat houdt inderdaad een machtsverhouding in. Op andere vlakken is zij de baas, bijv. kinderen. Geen probleem mee, dus.
Een machtsverhouding binnen een relatie vind ik inderdaad een vies woord ja.
  Moderator zondag 11 december 2016 @ 16:04:50 #75
16180 crew  CoolGuy
pi_167258131
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 16:02 schreef totebel het volgende:

[..]

Hoe los je dat op dan? Overleg jij álles?
  zondag 11 december 2016 @ 16:19:07 #76
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_167258411
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 16:02 schreef totebel het volgende:

[..]

Lekker vies? Spanky-spanky vies? :9~

Maar serieus, jij bent toch ook gewoon ergens de baas over thuis?
pi_167258989
Rolverdeling: ja. Machtsverhouding: nee. Dat laatste vind ík ook een raar en negatief woord binnen een relatie.

Ter (simpel) voorbeeld: ik ben meestal degene die kookt, dus in die zin ga ik meestal over het eten, maar ik ben echt niet de báás als het gaat om eten. Ik dóe het vaak wel in mijn ééntje, maar ik heb het in principe niet in mijn ééntje voor het zéggen.

Zo kan ik echt níks bedenken waarin ik of juist O+ de baas is :N

In principe wordt álles hier overlegd. Dat overleg is heel vaak alleen niet nodig omdat ieder zijn/haar eigen rol (inmiddels) wel kent en de ander wel vertrouwen heeft in die rol en als het ware 'stilzwijgende toestemming' geeft (maar ook niet meer dan dat!).

(*val ff in in deze discussie, rest v/h topic niet gelezen*).
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')