quote:Op woensdag 7 december 2016 15:26 schreef pennedop2 het volgende:
Ik heb al een beetje gegoogled en vrouwen willen blijkbaar iemand met 2 kanten.
Nou 1 of andere slijmerd die als een mak lammetje achter zijn vriendin aanloopt ben ik denk ik niet, maar het klopt wel dat dit m'n eerste vriendin is. Ik heb niet echt veel ervaring met vrouwen, maar wss zou ik wel vaak in de friendzone terecht zijn gekomen. Maar ik ben benieuwd naar jouw ervaringen dan.quote:Op woensdag 7 december 2016 15:31 schreef Seam het volgende:
Eerste vriendin zeker? Nooit veel succes bij vrouwen gehad? Want de vragen die je stelt zijn redelijk vanzelfsprekend. Niemand houdt van een partner die continu zit te slijmen en alles voor de ander doet als een mak lammetje. Je klinkt echt als een iemand die normaal gesproken altijd in de friendzone belande bij vrouwen.
Ja dat is makkelijk lullen dan allemaal, maar kom eens met concrete tips dan? Daarvoor heb ik het topic geopend.quote:Op woensdag 7 december 2016 15:33 schreef CoolGuy het volgende:
Begin van het eind TS. In de ogen van je nu nog vriendin ben je een deurmat. Je bent geen klankbord, geen partner, geen man met een eigen mening.
Je bent een hondje dat altijd exact doet wat het vrouwtje zegt. Dat stemmetje in dr achterhoofd is nu wakker. Deze relatie gaat voorbij.
dat is los van je relatie al een probleem an sich lijkt me.quote:Op woensdag 7 december 2016 15:26 schreef pennedop2 het volgende:
Normaal is het zo (los van een relatie) dat als ik boos wordt of vind dat ik het zou moeten worden in een bepaalde situatie, ik helemaal dichtklap en vergeet te ademen. Maar ik weet ook dat als ik echt boos ben, dat ik een persoon echt hard op zijn plek kan zetten. Dat heb ik enkele keren gedaan en dat is eigenlijk heel fijn.
Los van een relatie vind ik het wel een ding ja waar ik aan moet werken, ik word niet gauw boos maar als ik wel boos ben, dan heb je aan mij echt een hele verkeerde. En verder klinkt het wel plausibel wat je zegt idd over het belangen verdedigen.quote:Op woensdag 7 december 2016 15:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat is los van je relatie al een probleem an sich lijkt me.
Zowel het dichtklappen als je boos bent als ook het andere extreme en dat is als je 'echt' boos bent gelijk heel extreem daarin zijn...
Boos zijn is gewoon een nuttige emotie die je kan helpen in situaties dat je je onrecht aangedaan voelt en goed daarmee omgaan betekent ook dat je je eigen belangen goed kan verdedigen
(en ja, dat is an sich in een relatie een goede eigenschap van een 'partner', namelijk ook die van de 'verdediger'; erop kunnen bouwen dat die partner ook gezamelijke belangen zal kunnen verdedigen)
Thx even gegoogled, maar het klinkt als een nuttig boek! Die wil ik wel hebben.quote:
Dat doe ik soms wel eens en ze vindt het wel geil als ik haar op de kont sla, maar echt snoeihard, nou ik zal haar de volgende keer harder nemen dan ooit te vorenquote:Op woensdag 7 december 2016 15:38 schreef Pimmetje_engelengeduld het volgende:
Toon gvd eens wat ballen TS. Begin eens met je vrouw snoeihard achterlangs te nemen.
Volgens mij heeft mijn vriendin weleens een tik aan mij gegeven, wel op een vrouwenmanier dat het niet echt pijn doet, maar goed, geweld is niet goed te keuren dus dan zeg ik daar wat van.quote:Op woensdag 7 december 2016 15:26 schreef pennedop2 het volgende:
Ik heb een kleine issue in mijn relatie. Na 6 maanden officieel een relatie te hebben gaf mijn vriendin aan dat ze mij soms te lief vindt en dat ik soms best wel eens wat tegengas mag geven. Dat bracht haar aan het twijfelen over onze relatie. Ik snap eigenlijk precies wat ze bedoelt want 'te lief zijn' dat is iets waar ik wel vaker tegen aanloop. Soms zou ik wel eens wat directer willen/moeten zijn, niet alleen in een relatie maar ook in de maatschappij om gewoon voor mezelf op te komen. En er zijn best een paar situaties met mijn vriendin geweest dat ik dacht, nou doe ff niet zo onaardig of doe ff normaal. Maar dan zei ik er niks van omdat ik dan ga invullen 'oh is dit wel het goede moment' blablabla. En dan lul ik het maar goed voor mezelf.
Ik heb al een beetje gegoogled en vrouwen willen blijkbaar iemand met 2 kanten. Een lieve vriend (wat ik ben), maar ook iemand die ze soms op hun plek kan zetten en tegen ze ingaat (dat ben ik tot nu toe niet). Normaal is het zo (los van een relatie) dat als ik boos wordt of vind dat ik het zou moeten worden in een bepaalde situatie, ik helemaal dichtklap en vergeet te ademen. Maar ik weet ook dat als ik echt boos ben, dat ik een persoon echt hard op zijn plek kan zetten. Dat heb ik enkele keren gedaan en dat is eigenlijk heel fijn.
M.a.w.: Ik vind het lastig om boos te worden en soms weet ik niet of het wel terecht is om boos te worden. En er is toch ook een soort angst dat ik mijn vriendin misschien kwijtraak als ik boos wordt op haar. Of dat ze mij onder de tafel lult waardoor er een averechts effect is. Maar ik realiseer mij dat juist die gedachte er voor kan zorgen dat ik haar kwijt kan raken, want ze heeft juist behoefte aan tegengas.
Dat we een gesprek hadden over de twijfel is 3 weken geleden, een maand later zouden we dan nog eens kijken hoe staan we er nu beiden in. De relatie is wel weer een stuk positiever, dat merk ik sowieso. Maar echt 'tegengas' heb ik ook nog niet gegeven.
Ik ben benieuwd naar hoe jullie dit in je relatie hebben! In wat voor soort situaties verwachten jullie vrouwen tegengas? En wat bedoelen jullie precies met tegengas en waarom hebben jullie er behoefte aan? En mannen 'wanneer' geven jullie tegengas, en hoe geven jullie tegengas? Bedankt voor de ervaringen alvast
quote:Op woensdag 7 december 2016 15:38 schreef Pimmetje_engelengeduld het volgende:
Toon gvd eens wat ballen TS. Begin eens met je vrouw snoeihard achterlangs te nemen.
Boos zijn is een emotie. Die hoef je niet persée te uiten (zoals jij vaak zal doen) maar dat betekent niet dat je geen 'boos-gevoelens' hebt. Uit je 'boos gevoelens' gewoon eens sneller.quote:Op woensdag 7 december 2016 15:43 schreef pennedop2 het volgende:
ik word niet gauw boos maar als ik wel boos ben, dan heb je aan mij echt een hele verkeerde
Nee ik heb in de relatie nog nooit dingen met tegenzin gedaan. Die grens bewaak ik wel. Een dag shoppen ofzo dat lijkt me echt hel.quote:Op woensdag 7 december 2016 16:13 schreef Bananenpap het volgende:
Maar doe je dan ook dingen tegen je zin in TS? Je hoeft natuurlijk geen ruzie te maken om je eigen mening te geven.
Thx voor de tip. Nou het is niet helemaal positief, als ik zo boos ben dan lucht het mij op. Maar ik weet ook dat het niet helemaal eerlijk is. Het gebeurd best dat mensen dingen bij mij doen waarvan ze denken hey dat is mooi makkelijk dat hij dat wél pikt. Maar als de boosheid dan opbouwt en ik krijg een uitbarsting, dan schrikt die persoon daar heel erg van. En dan ben ik zo boos dat dat ook weer niet terecht is. Ik heb het 1x gehad dat iemand zich bedreigd voelde, op het moment zelf voelde dat wel lekker dat ik hem in de tang had maar eigenlijk slaat het helemaal nergens op dat je zo boos word dat iemand zich gewoon bedreigd voelt.quote:Op woensdag 7 december 2016 15:59 schreef embedguy het volgende:
[..]
Boos zijn is een emotie. Die hoef je niet persée te uiten (zoals jij vaak zal doen) maar dat betekent niet dat je geen 'boos-gevoelens' hebt. Uit je 'boos gevoelens' gewoon eens sneller.
En dan hoef je niet meteen super boos te worden en te gaan schreeuwen ed, gewoon tactisch aangeven dat die ander over je streep is gegaan.
En je zegt het als iets positiefs "als ik wel boos ben, heb je aan mij echt een verkeerde"... Imho moet je juist zorgen dat je nooit écht boos wordt, dan heb je al te lang met je laten sollen.
Mooie conclusiequote:Op woensdag 7 december 2016 16:23 schreef pennedop2 het volgende:
Thx voor de tip. Nou het is niet helemaal positief, als ik zo boos ben dan lucht het mij op. Maar ik weet ook dat het niet helemaal eerlijk is. Het gebeurd best dat mensen dingen bij mij doen waarvan ze denken hey dat is mooi makkelijk dat hij dat wél pikt. Maar als de boosheid dan opbouwt en ik krijg een uitbarsting, dan schrikt die persoon daar heel erg van. En dan ben ik zo boos dat dat ook weer niet terecht is. Ik heb het 1x gehad dat iemand zich bedreigd voelde, op het moment zelf voelde dat wel lekker dat ik hem in de tang had maar eigenlijk slaat het helemaal nergens op dat je zo boos word dat iemand zich gewoon bedreigd voelt.
Ik snap m! Maar heb jij een relatie dan? Ben wel benieuwd hoe jij met dit soort dingen omgaat.quote:Op woensdag 7 december 2016 16:29 schreef embedguy het volgende:
[..]
Mooie conclusie.
Eerder ingrijpen dus. Dan is er ook geen reden om 'echt boos' te worden. Dat voelt ook echt heerlijk.
Op dat soort momenten ligt het niet aan jou maar aan je wispelturige vriendin.quote:Op woensdag 7 december 2016 16:39 schreef pennedop2 het volgende:
[..]
Ik snap m! Maar heb jij een relatie dan? Ben wel benieuwd hoe jij met dit soort dingen omgaat.
We hebben bv dit weekend met vrienden van mij afgesproken. Mijn vriendin had mij 2 of 3 keer gevraagd, regel ff dat je kan. Nou geregeld. Zegt ze van het weekend, ik weet niet zeker of ik kan, want ik moet aan een opdracht werken. Ik zei daar toen wat van, want zij had zelf een paar keer gevraagd kan je dan, en dan zegt ze nu dit. Toen was ze verontwaardigd dus toen dacht ik laat maar zitten. Maar als ze nou echt niet kan dit weekend, dan vind ik wel dat ik er wat van moet zeggen want dit is lekker afspraken maken zo.... of is dat overdreven. hoe zou jij zoiets aanpakken?
Nee, dat is niet overdreven. Zeker doenquote:
Maar wat TS ermee doet is aan hem... Imho is het, in het verlengde van dit topic, goed om aan te geven dat je dit niet vindt kunnen.quote:Op woensdag 7 december 2016 16:41 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Op dat soort momenten ligt het niet aan jou maar aan je wispelturige vriendin.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |