abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 december 2016 @ 14:32:45 #51
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_167189766
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:52 schreef pennedop2 het volgende:
Dat heb ik ook gezegd, dat iemand anders willen veranderen een hele slechte eigenschap is, maar omdat ik het vooral zelf wil ga ik ermee aan de slag.
Ze kaart aan dat ze die eigenschap vervelend vindt aan je. Wat je hierboven eigenlijk zegt is dat je vind dat ze dit probleem (van haar) niet jouw probleem had moeten maken. Right?

Tja, dat werkt toch ook niet...? Op een gegeven moment zou ze er dan zo aan ergeren dat ze het meteen uit maakt. Nu hebben jullie iig de kans om het probleem te bespreken en samen op te lossen. Als dat dan niet werkt kan er alsnog voor gekozen worden om een andere oplossing te zoeken (door de relatie te verbreken), maar voor nu lijkt me het een prima eerste zet van haar dat ze het uit heeft gesproken en dat ze het ook jouw probleem heeft gemaakt.

Imho mag je best van anderen wensen dat ze kleine dingen van zich zelf aanpassen. Tja, als het te grote dingen zijn, moet je dat idd niet willen wensen van de ander maar dat lijkt mij hier (mogelijk) niet het geval.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_167205592
Ik vind het altijd belachelijk dat een jongen een lieve meid helemaal prima vindt, maar dat het andersom weer een taboe is.

Volg haar advies op als je het met haar eens bent en dat wil, TS. Zo nee, dan kun je niet jezelf zijn en dan zou ik het zelf uitmaken.
The show must go on
pi_167205929
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:36 schreef pennedop2 het volgende:

[..]

Ja dat is makkelijk lullen dan allemaal, maar kom eens met concrete tips dan? Daarvoor heb ik het topic geopend.
Je lijdt je leven i.p.v. dat je je leven leidt.

Doe dingen die jij wil.
Zeg dingen waar jij achter staat.
Geef je harde mening over alles.
Geef dingen aan waar je je aan irriteert bij haar.
Neem de leiding eens in die relatie.. : "we gaan zaterdag naar [insert-activiteit-waar-je-heen-wil]" i.p.v. "Zullen we alsjeblieft naar [activiteit] gaan :@ ? " En ziet ze dat niet zitten, dan ga je alleen.

Je doet waar jij zin in hebt, je leeft jouw leven, laat niet anderen jouw leven leven.

Pak de leiding terug in je eigen leven.

Good luck.
Lambo of Rekt
  Moderator vrijdag 9 december 2016 @ 09:22:10 #54
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_167207042
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 december 2016 02:41 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Je lijdt je leven i.p.v. dat je je leven leidt.

Doe dingen die jij wil.
Zeg dingen waar jij achter staat.
Geef je harde mening over alles.
Geef dingen aan waar je je aan irriteert bij haar.
Neem de leiding eens in die relatie.. : "we gaan zaterdag naar [insert-activiteit-waar-je-heen-wil]" i.p.v. "Zullen we alsjeblieft naar [activiteit] gaan :@ ? " En ziet ze dat niet zitten, dan ga je alleen.

Je doet waar jij zin in hebt, je leeft jouw leven, laat niet anderen jouw leven leven.

Pak de leiding terug in je eigen leven.

Good luck.
Kort gezegd; krijg een ruggengraat.

Al kán (kán, hoeft niet) het zo zijn dat dit een excuus is van je vriendin, omdat ze simpelweg uitgekeken is op je, en zich dus gaat ergeren aan dingen, ipv dat het andersom is. Wat ik al zei in mn eerdere post, er komen wat vragen bij me op die mij aan het denken zouden zetten.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 9 december 2016 @ 09:28:13 #55
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_167207117
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:26 schreef pennedop2 het volgende:
Ik heb een kleine issue in mijn relatie. Na 6 maanden officieel een relatie te hebben gaf mijn vriendin aan dat ze mij soms te lief vindt en dat ik soms best wel eens wat tegengas mag geven. Dat bracht haar aan het twijfelen over onze relatie. Ik snap eigenlijk precies wat ze bedoelt want 'te lief zijn' dat is iets waar ik wel vaker tegen aanloop. Soms zou ik wel eens wat directer willen/moeten zijn, niet alleen in een relatie maar ook in de maatschappij om gewoon voor mezelf op te komen. En er zijn best een paar situaties met mijn vriendin geweest dat ik dacht, nou doe ff niet zo onaardig of doe ff normaal. Maar dan zei ik er niks van omdat ik dan ga invullen 'oh is dit wel het goede moment' blablabla. En dan lul ik het maar goed voor mezelf.

Ik heb al een beetje gegoogled en vrouwen willen blijkbaar iemand met 2 kanten. Een lieve vriend (wat ik ben), maar ook iemand die ze soms op hun plek kan zetten en tegen ze ingaat (dat ben ik tot nu toe niet). Normaal is het zo (los van een relatie) dat als ik boos wordt of vind dat ik het zou moeten worden in een bepaalde situatie, ik helemaal dichtklap en vergeet te ademen. Maar ik weet ook dat als ik echt boos ben, dat ik een persoon echt hard op zijn plek kan zetten. Dat heb ik enkele keren gedaan en dat is eigenlijk heel fijn.

M.a.w.: Ik vind het lastig om boos te worden en soms weet ik niet of het wel terecht is om boos te worden. En er is toch ook een soort angst dat ik mijn vriendin misschien kwijtraak als ik boos wordt op haar. Of dat ze mij onder de tafel lult waardoor er een averechts effect is. Maar ik realiseer mij dat juist die gedachte er voor kan zorgen dat ik haar kwijt kan raken, want ze heeft juist behoefte aan tegengas.

Dat we een gesprek hadden over de twijfel is 3 weken geleden, een maand later zouden we dan nog eens kijken hoe staan we er nu beiden in. De relatie is wel weer een stuk positiever, dat merk ik sowieso. Maar echt 'tegengas' heb ik ook nog niet gegeven.

Ik ben benieuwd naar hoe jullie dit in je relatie hebben! In wat voor soort situaties verwachten jullie vrouwen tegengas? En wat bedoelen jullie precies met tegengas en waarom hebben jullie er behoefte aan? En mannen 'wanneer' geven jullie tegengas, en hoe geven jullie tegengas? Bedankt voor de ervaringen alvast
Lief zijn is goed, maar over het algemeen vinden vrouwen het fijn als een man initiatief toont en dat je mannetje staat in je relatie. Als jij geen tegengas geeft om conflicten te vermijden of dat je bang bent om haar kwijt te raken dan plant je in principe al zaadjes voor een slechte afloop van je relatie.

En tenslotte en dit is geheel mijn eigen overtuiging je moet haar regelmatig ook goed klemmen in bed. Op een goede manier dominant...
  vrijdag 9 december 2016 @ 11:57:11 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_167209665
Volgens mij komt het vooral op neer dat je jezelf moet zijn in je relatie en niet zaken accepteren enkel en alleen omdat je bang bent dat je je vriendin je mogelijk zou kunnen verlaten.
pi_167209819
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:52 schreef pennedop2 het volgende:

[..]

Het is een beetje van beide. Qua zelfvertrouwen ben ik in de afgelopen jaren al een heel stuk vooruit gegaan, alleen af en toe wat ballen tonen en schijt hebben mist het soms aan (los van een relatie). Maar dat gaat steeds beter en komt wel. Zij bracht het te lief zijn ter sprake en ziet dit graag wat minder. Het is ook vooral dat ik hier voor mezelf aan wil werken en niet omdat zij dat wil. Dat heb ik ook gezegd, dat iemand anders willen veranderen een hele slechte eigenschap is, maar omdat ik het vooral zelf wil ga ik ermee aan de slag.

Zoals je het voorbeeld schetst zo ben ik dan weer niet helemaal, sowieso liefje en schatje enzo daar moet ik echt van kotsen, ben ik te nuchter voor. Qua 'bitchen' dat herken ik dan wel (ik merkte dat dat er langzaam was ingeslopen), maar dat is na het laatste gesprek tot nu toe niet voorgekomen. En als het wel gebeurt zeg ik er iets van, ze geeft ten slotte zelf aan tegengas te willen. Maar duidelijk voorbeeld bedankt.

En ze begon gisteravond zelf al over het weekend dat het doorgaat, dus ergens heeft ze denk ik begrepen dat het niet chique is dit af te zeggen.
Kortom, ze krijgt nog steeds haar zin en je gehoorzaamt onmiddellijk.

Ga het leger in, je bent de ideale gehoorzame soldaat!
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  † In Memoriam † vrijdag 9 december 2016 @ 14:09:53 #58
460494 naoomx
pi_167212315
Als je uit jezelf al assertiever wilde worden is dat goed, maar houd het wel een beetje natuurlijk TS. Er is niks sterkers dan opkomen voor wie je bent - al is die persoon af en toe in de ogen van anderen een "sulletje".
pi_167214324
Inderdaad, neem leiding... toon initiatief voor activiteiten. Uit je mening bij gesprekken en zorg dat je ook een eigen zelfstandig stukje hebt in je leven. Of dat nu hobby/sport of je baan is. Het is altijd leuk als je partner thuis komt met zijn verhalen en ambities.

Ik lees dat ze het wel bespreekbaar heeft gemaakt. dus vraag haar eens om voorbeelden van situaties waar ze haar lieve man graag wat stoerder had gezien.
pi_167214517
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 15:57 schreef meIIyou het volgende:
Inderdaad, neem leiding... toon initiatief voor activiteiten. Uit je mening bij gesprekken en zorg dat je ook een eigen zelfstandig stukje hebt in je leven. Of dat nu hobby/sport of je baan is. Het is altijd leuk als je partner thuis komt met zijn verhalen en ambities.

Ik lees dat ze het wel bespreekbaar heeft gemaakt. dus vraag haar eens om voorbeelden van situaties waar ze haar lieve man graag wat stoerder had gezien.
Wat klets je nu? TS is een lieve man. Dat betekent niet dat hij over zichzelf heen moet laten lopen. Betekent ook niet dat hij stoerder moet gaan doen voor zijn vriendin.

Want dan gaat hij zich proberen te veranderen in iemand die hij niet is.

Hij kan beter als zijn vriendin blijft zeiken een ander meisje zoeken die wel zijn zorgzame toewijding waardeert.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_167214683
Twee dingen: karakter en gedrag....

Gedrag kan je aanpassen, karakter niet
pi_167215054
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 16:15 schreef meIIyou het volgende:
Twee dingen: karakter en gedrag....

Gedrag kan je aanpassen, karakter niet
Ik zou eerder zeggen persoonlijkheid. Karakter is wat oppervlakkiger, gaat meer over wat je in contact op het eerste oog merkt aan iemand (serieus, wijdloops, vrolijk of ernstig, luisterend of aandacht opeisend).
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_167215714
TS, maak anders eens een paar persoonlijkheidstesten... bv. De big five test of een MBTI (Myers briggs). Dat geeft soms wat meer inzicht in wie je bent.

En als het lukt is het ook mooi om je vriendin /vrienden/ familie te vragen de test te maken over jouw persoonlijkheid. Dat geeft inzicht in hoe je overkomt op anderen. Ook heel nuttig. Je kan ook even zoeken op 360 graden feedback voorje netwerk.
pi_167251198
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 01:17 schreef Kokoswater het volgende:
Ik vind het altijd belachelijk dat een jongen een lieve meid helemaal prima vindt, maar dat het andersom weer een taboe is.
Dit dus, zo'n vrouw moet je ook niet willen.
** Red Hot Chili Peppers - This Velvet Glove **
// Life is not about waiting for the Storm to pass, but about learning to Dance in the Rain. //
pi_167251242
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 17:14 schreef meIIyou het volgende:
TS, maak anders eens een paar persoonlijkheidstesten... bv. De big five test of een MBTI (Myers briggs). Dat geeft soms wat meer inzicht in wie je bent.

En als het lukt is het ook mooi om je vriendin /vrienden/ familie te vragen de test te maken over jouw persoonlijkheid. Dat geeft inzicht in hoe je overkomt op anderen. Ook heel nuttig. Je kan ook even zoeken op 360 graden feedback voorje netwerk.
360 graden feedback kan heel hard aankomen en vind ik nogal een grof middel in deze.

Nee, te soft is inderdaad niet aantrekkelijk, al te macho ook niet.

Al die "neem de leiding" adviezen.
Schei toch uit, een hond heeft een baas.

Gelijkwaardig is belangrijk. Met andere woorden: als zij zegt "spring!" Lijkt de eerste vraag van TS "hoe hoog?" te zijn. Dat is volgzaamheid. Er zijn mensen die dat willen en das niet zo gezond voor je.

Het lijkt er op dat je wel wat assertiever zou kunnen zijn, maar dat is niet hetzelfde als agressief
pi_167251243
Je moet haar slaan
pi_167253003
Sinds wanneer is leiding nemen een vies woord? Het betekent niets anders dan initiatief tonen, iemand eens meenemen, een beslissing kunnen maken.

Leiding is iets anders dan bazig zijn of een soort dictatorschap gaan uitoefenen.
  zondag 11 december 2016 @ 11:06:25 #68
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_167253074
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 15:26 schreef pennedop2 het volgende:
Ik ben benieuwd naar hoe jullie dit in je relatie hebben! In wat voor soort situaties verwachten jullie vrouwen tegengas? En wat bedoelen jullie precies met tegengas en waarom hebben jullie er behoefte aan? En mannen 'wanneer' geven jullie tegengas, en hoe geven jullie tegengas? Bedankt voor de ervaringen alvast
Zelf had ik een vriendin die behoorlijk dominant was. Echt een pittige tante.

Via m'n werk heb ik een assertiviteitstraining gedaan, en ben ook een paar jaar elke maand langs een therapeut gegaan. Dat was echt een goeie, zij had zo'n confronterende/activerende stijl. Bijv. als ik dan vertelde dat iets me niet lekker zat, dan vroeg ze: wat ga je daar aan doen? Kostte klauwen met geld maar daar heb ik persoonlijk ongelofelijk veel van geleerd.

Uiteindelijk is de relatie stukgelopen. Wel goed contact mee gehouden. Later vertelde ze dat ze om de paar weken gewoon keiharde ruzie moet maken met haar nieuwe partner, en op haar plek moet worden gezet. Ik vind op die manier ruzie maken zeer onprettig.

Mijn huidige vriendin is een stuk relaxter en liever. Het valt op een veel natuurlijkere wijze op z'n plek.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zondag 11 december 2016 @ 11:08:20 #69
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_167253113
BTW, als je in de buurt van Utrecht zit, check dan eens dit event:
https://www.facebook.com/events/1298676320174969/

Met alleen een boek ga je het namelijk niet redden. Het komt er op aan dat je oefent met nieuw gedrag.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_167253421
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 11:03 schreef meIIyou het volgende:
Sinds wanneer is leiding nemen een vies woord? Het betekent niets anders dan initiatief tonen, iemand eens meenemen, een beslissing kunnen maken.

Leiding is iets anders dan bazig zijn of een soort dictatorschap gaan uitoefenen.
Initiatief nemen doe je in groepsverband, op je werk, in een team, niet binnen je relatie. Leiding nemen houdt een machtsverhouding in.
  zondag 11 december 2016 @ 11:35:56 #71
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_167253452
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 11:32 schreef totebel het volgende:

[..]

Initiatief nemen doe je in groepsverband, op je werk, in een team, niet binnen je relatie. Leiding nemen houdt een machtsverhouding in.
Dus jij toont geen initiatief binnen je relatie?
  zondag 11 december 2016 @ 11:41:46 #72
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_167253508
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 11:32 schreef totebel het volgende:

[..]

Initiatief nemen doe je in groepsverband, op je werk, in een team, niet binnen je relatie. Leiding nemen houdt een machtsverhouding in.
?

Als ik geen iniatief neem en mijn vriend ook niet, zitten we gewoon de hele dag op de bank. Het is toch handig als een van de twee oppert om iets te gaan doen.

Het lijkt mij ook dat is wat de vriendin wil van de TS, dat hij zelf eens wat voorstelt, dat hij eens laat weten wat hij leuk vind. Waarschijnijk heeft zij het gevoel dat zij alles moet bedenken en regelen en alleen ja en amen terug krijgt.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zondag 11 december 2016 @ 13:30:30 #73
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_167255159
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 11:32 schreef totebel het volgende:
Leiding nemen houdt een machtsverhouding in.
Je zegt het alsof het vieze woorden zijn.

Op sommige vlakken heb ik de leiding thuis, bijv. financiëm. En dat houdt inderdaad een machtsverhouding in. Op andere vlakken is zij de baas, bijv. kinderen. Geen probleem mee, dus.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_167258085
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 13:30 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Je zegt het alsof het vieze woorden zijn.

Op sommige vlakken heb ik de leiding thuis, bijv. financiëm. En dat houdt inderdaad een machtsverhouding in. Op andere vlakken is zij de baas, bijv. kinderen. Geen probleem mee, dus.
Een machtsverhouding binnen een relatie vind ik inderdaad een vies woord ja.
  Moderator zondag 11 december 2016 @ 16:04:50 #75
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_167258131
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 16:02 schreef totebel het volgende:

[..]

Een machtsverhouding binnen een relatie vind ik inderdaad een vies woord ja.
Hoe los je dat op dan? Overleg jij álles?
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 11 december 2016 @ 16:19:07 #76
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_167258411
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 16:02 schreef totebel het volgende:

[..]

Een machtsverhouding binnen een relatie vind ik inderdaad een vies woord ja.
Lekker vies? Spanky-spanky vies? :9~

Maar serieus, jij bent toch ook gewoon ergens de baas over thuis?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_167258989
Rolverdeling: ja. Machtsverhouding: nee. Dat laatste vind ík ook een raar en negatief woord binnen een relatie.

Ter (simpel) voorbeeld: ik ben meestal degene die kookt, dus in die zin ga ik meestal over het eten, maar ik ben echt niet de báás als het gaat om eten. Ik dóe het vaak wel in mijn ééntje, maar ik heb het in principe niet in mijn ééntje voor het zéggen.

Zo kan ik echt níks bedenken waarin ik of juist O+ de baas is :N

In principe wordt álles hier overlegd. Dat overleg is heel vaak alleen niet nodig omdat ieder zijn/haar eigen rol (inmiddels) wel kent en de ander wel vertrouwen heeft in die rol en als het ware 'stilzwijgende toestemming' geeft (maar ook niet meer dan dat!).

(*val ff in in deze discussie, rest v/h topic niet gelezen*).
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')