Waar had je die vandaan? Moet nog 1tje voor de Kiwibadge haha.quote:Op woensdag 7 december 2016 19:19 schreef Tism het volgende:
Zo! De dop is eraf..Deze Nieuw-Zeelandse 50 cl gaat er als eerste aan, na een lange reis..
![]()
Prachtige fles..![]()
Lekkere IPA..![]()
[ afbeelding ]
Moet er maar weer eens heen. Al bijna een jaar niet geweest.quote:Op donderdag 8 december 2016 13:22 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Struise specials zijn vanaf medio volgende week te verkrijgen bij De Caigny. Dan maar eens kijken of er wat (betaalbaars) bij zit voor me.
De restyling die De Caigny ondergaat is trouwens wel echt top.
Ik bleef daar altijd maar rondjes lopen. Bang om iets te missen wat ik over het hoofd had gezien in de wirwar van plankjes en stellingen. Het is nu ruimer opgezet, en veel overzichtelijker. Kan het je aanraden, maar voor jou is de trip natuurlijk wel wat verder.quote:Op donderdag 8 december 2016 13:32 schreef Saind het volgende:
[..]
Moet er maar weer eens heen. Al bijna een jaar niet geweest.
Dichterbij dan Vichte iigquote:Op donderdag 8 december 2016 13:38 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Ik bleef daar altijd maar rondjes lopen. Bang om iets te missen wat ik over het hoofd had gezien in de wirwar van plankjes en stellingen. Het is nu ruimer opgezet, en veel overzichtelijker. Kan het je aanraden, maar voor jou is de trip natuurlijk wel wat verder.
Is dat van Alvinne? Al een hele tijd niets meer op van ze. Ik check altijd even of ze nog iets nieuws/onbekends van hen hebben bij een bierhandel...maar ik kom al tijden hun 'standaard' assortiment tegen (en dat ken ik intussen wel). Dit klinkt echter wel als iets dat ik zou willen proeven! Gaat het lastig zijn om daar aan te komen?quote:Op donderdag 8 december 2016 13:40 schreef Saind het volgende:
[..]
Dichterbij dan Vichte iig
Al moet ik daar ook maar weer heen binnenkort, nieuwe release black en brown king. Die black king was echt genieten. RIS op bourgognevaten, ze hebben hem nu op cognac gelegd
Jep Alvinnequote:Op donderdag 8 december 2016 13:48 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Is dat van Alvinne? Al een hele tijd niets meer op van ze. Ik check altijd even of ze nog iets nieuws/onbekends van hen hebben bij een bierhandel...maar ik kom al tijden hun 'standaard' assortiment tegen van hen (en dat ken ik intussen wel). Dit klinkt echter wel als iets dat ik zou willen proeven! Gaat het lastig zijn om daar aan te komen?
Dan wordt het toch hopen op een festival, denk ik.quote:Op donderdag 8 december 2016 13:49 schreef Saind het volgende:
[..]
Jep Alvinne
En ik denk het, de vorige twee, Black king en Red king waren alleen te koop in Vichte. En ze nemen het wel eens mee naar festivals
xDquote:Op donderdag 8 december 2016 13:58 schreef mckroket het volgende:
Ja dat is het huisbier van deconinck. King, coninck, snapte :p
Cognac vat toch?quote:Op donderdag 8 december 2016 16:46 schreef Seul het volgende:
Echt waar - de zaakvoerder drinkt nietUiteraard geen probleem, maar toch merkwaardig...
Ondertussen... Weinig diepgang (weer), maar drinkt vlot weg... En minder zoet dan de 79 (gelukkig)...
[ afbeelding ]
Haha doet me denken aan Fantome. Meneer de brouwer vind eigenlijk bier maar vies en proeft veel van zn bieren niet eens.quote:Op donderdag 8 december 2016 16:46 schreef Seul het volgende:
Echt waar - de zaakvoerder drinkt nietUiteraard geen probleem, maar toch merkwaardig...
Laat ik je weten, hoor er goede verhalen over. Daarnaast staat Tripel Trouble, van To Ol.quote:Op donderdag 8 december 2016 18:32 schreef Seul het volgende:
Laat zeker es weten wat je van die Emelisse Vanille Ice Cream Stout vond maat!.. Welk bier staat er rechts van Insane in the Grain?..
Moest er bij De Caigny ook om vragen. Vak was leeg, maar daarna toverden ze nog een doos tevoorschijn. Ik vind zwaardere stouts meestal lekkerder, maar deze wil ik wel geproefd hebben.quote:Op donderdag 8 december 2016 18:55 schreef Seul het volgende:
Ik hou wel van een lichte stout, voor in de late middag te drinken... Morgen maar es kijken of ie in Deconinck staat...
Hahaha vandaar dat ze allemaal zuur zijn. Die man weet niet hoe het moet.quote:Op donderdag 8 december 2016 17:40 schreef Nighthawk88 het volgende:
[..]
Haha doet me denken aan Fantome. Meneer de brouwer vind eigenlijk bier maar vies en proeft veel van zn bieren niet eens.
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$!!!!!!!!quote:Op donderdag 8 december 2016 22:56 schreef mckroket het volgende:
[..]
Hahaha vandaar dat ze allemaal zuur zijn. Die man weet niet hoe het moet.
Maar ff serieus? Dat kan toch niet? Hoe kom je erop om dan bier te gaan maken.
Haha nee tuurlijk niet. Je moet toch beginnen met thuis brouwen, je koopt toch niet zomaar opeens een brouwerij om geld te verdienen.quote:Op donderdag 8 december 2016 23:08 schreef MCH het volgende:
[..]
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$!!!!!!!!![]()
![]()
$$$$$$$$$ komt anders toch dichter in de buurt dan dat...quote:Op vrijdag 9 december 2016 02:22 schreef mckroket het volgende:
[..]
Haha nee tuurlijk niet. Je moet toch beginnen met thuis brouwen, je koopt toch niet zomaar opeens een brouwerij om geld te verdienen.
Het zou bijv kunnen dat hij iemand hielp in een brouwerij, puur als baan of bij een vriend en het dan over genomen heeft.
Whatdefack, ik herken gewoon dat kruispunt op die foto, aangezien familie daar een vakantiehuis heeft waar we al een dozijn keer hebben verbleven. Nooit geweten dat Fantome daar zat.quote:Op vrijdag 9 december 2016 06:26 schreef Nighthawk88 het volgende:
[..]
$$$$$$$$$ komt anders toch dichter in de buurt dan dat...
http://www.belgiansmaak.com/brasserie-fantome-dany-prignon/
godver ;pquote:Op vrijdag 9 december 2016 12:30 schreef Seul het volgende:
Prijsjes:
Aardnon (33cls) : 7.95
Pannepot Porto: 18.80
Van Pouck Stout: 29.80
Black Albert Costa Rica Espresso: 24.15
Quadrupel XXXX Madeira: 25.00
Rio Reserva: 18.80
Cuvee Delphine/ Oscar: 25.15
St-Amatus: 16.85
De Pannepot Cask Strength heb 'k niet gecheckt. Voor mezelf alleen Pannepot Porto, Black Albert, en Van Pouck (laatste fles) gekocht...
Malt Attacksquote:Op vrijdag 9 december 2016 15:31 schreef Fogel het volgende:
Iemand bekend met Beer Planet Rue de la Fourche 45, 1000 Bruxelles, Belgium?
Ben volgende week kort in Brussel en vroeg me af of het de moeite was om daar langs te gaan op weg naar het station/vliegveld. Of is er een ander/beter centraal gelegen alternatief? (centraal is de omgeving Europese wijk/centraal station)
Mij lijkt ie heerlijk, heb er ook een in huis maar ik wacht op Oud & Nieuw.quote:Op vrijdag 9 december 2016 21:08 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Was zelf ook erg benieuwd, dus heb hem vanavond maar direct opengetrokken. Vanillebom, met een beetje choco en koffie. Erg goed voor zijn soort...maar ik mis dan toch altijd nog een paar procentjes alcohol voor de stevigheid ofzo.
[ afbeelding ]
Die nog niet gehad, maar Buxton is 1 van mijn favouriete Engelse brouwerijen.quote:Op vrijdag 9 december 2016 18:17 schreef Seul het volgende:
Deze is ronduit gevaarlijk lekker, zeer hardcore; ¤uropees topniveau...
[ afbeelding ]
Het deel van de koelkast waarvan ik vandaag het meeste houd...(Tweede fles Pannepot Port is van m'n pa.)
[ afbeelding ]
dat dus. Pannepot reserva is 2,50 33cc, dan is 75cc opeens 19 euro. Hopelijk komen er uberhaupt nog kleine flesjes, vrees van niet. Die rio reserva is zo goddelijk overigens he.quote:Op vrijdag 9 december 2016 19:57 schreef Seul het volgende:
Om heel eerlijk te zijn, zijn dit geen nieuwe prijzen... Black Damnations, Pannepot Reserva's en Rio Reserva's kostten ook al ~20¤ 4-5 jaar geleden... Wat niet wil zeggen dat ik niet gewoon ga wachten tot sommige versies gewoon opnieuw in 33cls formaat verschijnen...
Wel benieuwd wat zo'n fles Cascade aan de andere kant van de plas nu eigenlijk kost. Ik heb er een paar van op tijdens Borefts en ze smaakten ontegenzeggenlijk goed...maar 35 euro per fles is me toch wel echt te gortig.quote:Op vrijdag 9 december 2016 22:24 schreef OMG het volgende:
Terug van vakantie biertjes;
4x Oskar Blues' Death by Coconut, Three Floyds' Necron 99, Cascade's Gingersnap 2013, 4x Binding Brauerei's Schöfferhofer Grapefruit;
[ afbeelding ]
Ik vond ze echt heel matig... Maar ik was wel de enige geloof ik.quote:Op vrijdag 9 december 2016 22:39 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Wel benieuwd wat zo'n fles Cascade aan de andere kant van de plas nu eigenlijk kost. Ik heb er een paar van op tijdens Borefts en ze smaakten ontegenzeggenlijk goed...maar 35 euro per fles is me toch wel echt te gortig.
Nou, dan is voor jou de verleiding om 35 euri neer te tellen voor zo'n flesje in ieder geval nihil.quote:Op vrijdag 9 december 2016 22:59 schreef Saind het volgende:
[..]
Ik vond ze echt heel matig... Maar ik was wel de enige geloof ik.
Eendimensionaal vooral
De meeste zo rond de $30, die Gingersnap was $35.quote:Op vrijdag 9 december 2016 22:39 schreef PrideoftheSouth het volgende:
[..]
Wel benieuwd wat zo'n fles Cascade aan de andere kant van de plas nu eigenlijk kost. Ik heb er een paar van op tijdens Borefts en ze smaakten ontegenzeggenlijk goed...maar 35 euro per fles is me toch wel echt te gortig.
Valt me eigenlijk nog vies tegen dan.quote:Op vrijdag 9 december 2016 23:08 schreef OMG het volgende:
[..]
De meeste zo rond de $30, die Gingersnap was $35.
De Bierbrigadier.quote:Op zaterdag 10 december 2016 14:07 schreef Tism het volgende:
Ieder stadje z'n natje..![]()
Is er morgen in Tilburg een goede speciaalbieren-shop/slijterij open?..Zoja, welke?..
La Trappe hihahoquote:Op zaterdag 10 december 2016 14:07 schreef Tism het volgende:
Ieder stadje z'n natje..![]()
Is er morgen in Tilburg een goede speciaalbieren-shop/slijterij open?..Zoja, welke?..
quote:Op zaterdag 10 december 2016 14:18 schreef AMAR420 het volgende:
Die nuggets actie bij BK is dat tijdelijk? Ik vind 'm wel relaxed.
Normaal niet, maar morgen toevallig wel. Kijk maar op facebook.quote:Op zaterdag 10 december 2016 14:12 schreef Tism het volgende:
[..]
Oke, thx..Maar die is niet op Zondag open..
![]()
Inderdaad. Maar de Pannepot Reserva die nu te koop is, werd vijf jaar gerijpt op porto vaten. Vind ik dan weer reden genoeg om er toch (veel) meer voor te betalen... Tsja...quote:Op vrijdag 9 december 2016 21:33 schreef mckroket het volgende:
[..]
dat dus. Pannepot reserva is 2,50 33cc, dan is 75cc opeens 19 euro.
waarom zetten ze dat niet op facebook dan? ik moet sowieso gaan omdat mn ipa`s op zijn, maar wacht speciaal tot de struise er zijn, heeel miss dat ik 1 flesje mee pak. niet dusquote:Op zaterdag 10 december 2016 17:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
Vandaag bij De Caigny geweest. Best wat grote flessen van Struise staan, al gingen ze weer hard. Rio Reserva meegenomen. Stond ook nog Cuvee Delphine, maar het moment dat ik dertig euro uitgeef voor een fles bier is nog niet gekomen. Ik vond de 15 euro voor Rio Reserva eigenlijk al te gortig.
Melissa van Deconinck vertelde me dat de eerste batch Stille Nacht 2016 slecht was, en de tweede (te herkennen aan de twee **-etjes op de dop) is volgens haar ook praktisch onherkenbaar...quote:Op zondag 11 december 2016 10:31 schreef Piet__Piraat het volgende:
Bierparadijs had nog iets van 15 Stille Nacht staan toen we daar kwamen. Kwartier later was alles op.
Onherkenbaar qua smaak? Ik haal deze week mijn doos op, zal er dan meteen een proeven.quote:Op zondag 11 december 2016 13:22 schreef Seul het volgende:
[..]
Melissa van Deconinck vertelde me dat de eerste batch Stille Nacht 2016 slecht was, en de tweede (te herkennen aan de twee **-etjes op de dop) is volgens haar ook praktisch onherkenbaar...
Iemand 'm al op???
Zou zonde zijn, stille nacht staat hoog op mijn favorieten-lijst.quote:Op zondag 11 december 2016 13:39 schreef Seul het volgende:
Ik heb er nog geen gekocht, anders had 'k al geproefd... Misschien had ze gewoon een slecht flesje?.. Geen idee...
Oh, en bedankt voor de link naar die Struise etiketten.
Had je de barrel aged of de gewone?quote:Op maandag 12 december 2016 08:27 schreef kanovinnie het volgende:
Van 't weekend had ik een mashing pumpkins van SNAB/jopen. Heerlijk
Kunnen jullie mij meer van dat soort aanraden?
Ik gok de gewone.quote:Op maandag 12 december 2016 09:05 schreef Nighthawk88 het volgende:
[..]
Had je de barrel aged of de gewone?
Eens kijken of ik daar wat van kan vinden.quote:Op maandag 12 december 2016 09:13 schreef Nighthawk88 het volgende:
Vond qua pumpkin ales die van Brooklyn Brewery wel in de buurt komen. Heb er pas 5 gehad, waarvan 3 uit de USA, maar die van Jopen zijn eigenlijk toch wel t lekkerste en volste van smaak.
De Pumpkin ales van Brooklyn Brewery, Flying Dog en Anderson Valley valt nog wel aan te komen nu denk ik al is t seizoen een beetje voorbij.
Rustig aan gedaan dan.quote:Op maandag 12 december 2016 14:06 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het was genieten gister.
Zelf de 1818, Balthasar, Dont t'Rye Lini Aquavit en Mulva gedronken.
Niet? Die hadden ze donderdag nog aardig wat. Batch "***".quote:Op maandag 12 december 2016 14:36 schreef Rvhkd het volgende:
Vandaag even bij de Caigny binnen gewandeld gezien het feit ik in de buurt was. Stonden nog wel wat Struise, de Pannepot Special Reserva en de Rio Reserva waren nu 22,5 per 75 CL fles. Zag geen Stille Nacht meer staan bij de kerstbieren.
Ik post alleen letterlijk wat er op het dopje staat. Driemaal een "*".quote:Op maandag 12 december 2016 16:35 schreef Seul het volgende:
Batch *** ??? Dus er zijn drie batches??? Jongens toch...
Ondertussen... Lekker voor in de namiddag!..
[ afbeelding ]
Wat zeg je dat prachtig..quote:Op maandag 12 december 2016 18:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Mashing Pumpkins van Jopen is een van de weinige bieren die de eer heeft gehad om afgevoerd te mogen worden door de gootsteen. Dat was echt niet te hachelen.
Wat is dat?..quote:Op maandag 12 december 2016 18:26 schreef opperkleurder het volgende:
[ afbeelding ]
Zojuist besteld, ben erg benieuwd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |