abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167118611
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik denk het niet, de bevolking is wispelturig, is geen lijn op te trekken. Hebben ze Californië ook ervaring mee, waar het barst van de referenda. Willen jullie goed onderwijs: ja, natuurlijk. Willen jullie lagere belastingen: ja, natuurlijk. Politici: |:( .
Eens, maar hier is natuurlijk geen sprake van referenda.
Het volk een stem geven is wat mij betreft geen slechte gedachte, we zullen zien.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_167118629
quote:
9s.gif Op maandag 5 december 2016 14:39 schreef jogy het volgende:
Ondanks alles denk ik dat Geenstijl door hun media-aanwezigheid best nog wel eens een paar zetels voor elkaar kan boksen.
Ja, en dan zit Jan Dijkgraaf daar en dan bij alles wat-ie doet moet-ie de uitslag van zijn peilingen checken, waar op gegeven moment maar 10 mensen nog aan meedoen, want ja, 1 zo'n mannetje in de Kamer zet ook geen zoden aan de dijk, dan kun je beter gaan Netflixen.
I´m back.
  maandag 5 december 2016 @ 14:42:50 #178
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_167118633
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:40 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Op schrift zijn ze heel sterk. Maar als ik het zo hoor (niet gekeken) staan ze er in het echt bij als een stel stamelende stumpers. Dus ik weet niet of dat dan wel zo lekker beklijft als de stoere taal op internet.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar vergeet niet dat Geenstijl mensen voor een relatief groot deel uit 'Omdat het kan' volk bestaat die het gewoon lollig gaan vinden. Ik moet de presentatie nog kijken maar is het echt zo erg? Dat zou wel een lichtpuntje zijn eerlijk gezegd, hopelijk komen ze niet uit de verf.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_167118638
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:40 schreef freako het volgende:

[..]

Ja. 30 per kieskring, en daar zijn er 20 van. 580 in totaal (op Bonaire maar 10). En een waarborgsom van ¤11.250. Maar je bent niet verplicht om in elke kieskring deel te nemen. Eén mag ook.
Het gekke is ik kan daar niks over vinden op de website van de rijksoverheid of de kiesraad.
  maandag 5 december 2016 @ 14:44:05 #180
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_167118667
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:43 schreef icloud het volgende:

[..]

Het gekke is ik kan daar niks over vinden op de website van de rijksoverheid of de kiesraad.
Je moet zoeken op ondersteuningsverklaring. Dan vind je wel wat. :).

https://www.kiesraad.nl/v(...)teuningsverklaringen
pi_167118668
Het is een ontzettend goed initiatief om referenties voor de toekomst op te bouwen. Niet omdat ik uitkijk naar een directe democratie, integendeel, maar je kunt er een hoop onvrede mee wegnemen.

In maart 2017 zou bijvoorbeeld kunnen blijken dat de meeste burgers helemaal niet op een directe democratie zitten te wachten en als GeenPeil toch een groot aantal zetels krijgt, dan kunnen we in de toekomst zeggen: 'we hebben het toen geprobeerd en het werkte niet', in plaats van te blijven speculeren over wat mogelijk wel of niet beter zou werken dan het huidige systeem.
pi_167118688
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:40 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Op schrift zijn ze heel sterk. Maar als ik het zo hoor (niet gekeken) staan ze er in het echt bij als een stel stamelende stumpers. Dus ik weet niet of dat dan wel zo lekker beklijft als de stoere taal op internet.
Ze beginnen dan ook pas net. Het zag er inderdaad niet echt professioneel uit, maar ze moeten nog groeien, dus wie weet wat er van terecht komt. Ze zouden nog best wel eens een groot aantal stemmers kunnen trekken aangezien een constructie zoals dit veel mensen aan zal spreken. Zelf ben ik er in ieder geval niet erg positief over. Het klinkt leuk, maar lijkt mij erg lastig om te laten slagen. Misschien als het één en ander aangepast wordt wat de fraudegevoeligheid en trollgevoeligheid weg zou kunnen nemen, zou ik nog kunnen overwegen om voor ze te kiezen.
  maandag 5 december 2016 @ 14:45:25 #183
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167118709
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik denk het niet, de bevolking is wispelturig, is geen lijn op te trekken. Hebben ze Californië ook ervaring mee, waar het barst van de referenda. Willen jullie goed onderwijs: ja, natuurlijk. Willen jullie lagere belastingen: ja, natuurlijk. Politici: |:( .
Willen jullie een basisinkomen?
Doei nederland..

_O-
pi_167118716
Wat een kutpartij. :')
pi_167118737
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2016 14:42 schreef jogy het volgende:

hopelijk komen ze niet uit de verf.
Ik hoop van wel.... dat de 3 partijen, voormalige kameraden, elk 3 zetels krijgen.
En 5 of 6 daarvan wegsnoepen bij de PVV.
pi_167118741
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:44 schreef freako het volgende:

[..]

Je moet zoeken op ondersteuningsverklaring. Dan vind je wel wat. :).

https://www.kiesraad.nl/v(...)teuningsverklaringen
Dan vraag ik me wel af hoe geenpeil dat gaat regelen.
pi_167118754
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2016 14:45 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Willen jullie een basisinkomen?
Doei nederland..

_O-
Ik heb vertrouwen in de bezoekers van GeenStijl wat betreft macro-economische vraagstukken en internationale relaties.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 5 december 2016 @ 14:47:29 #188
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_167118767
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:46 schreef icloud het volgende:

[..]

Dan vraag ik me wel af hoe geenpeil dat gaat regelen.
Posten bij een stadhuis, of een oproep doen. Dat moet prima te doen zijn. Grootste uitdaging zijn de kleinere kieskringen. Flevoland, Drenthe, Zeeland.
pi_167118801
GeenPeil weet in ieder geval wel hoe ze campagne moeten voeren, dus dat is al wel in hun voordeel. Zal me benieuwen of ze uiteindelijk zetels gaan halen.
pi_167118804
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:44 schreef Infection het volgende:

[..]

Ze beginnen dan ook pas net. Het zag er inderdaad niet echt professioneel uit, maar ze moeten nog groeien, dus wie weet wat er van terecht komt. Ze zouden nog best wel eens een groot aantal stemmers kunnen trekken aangezien een constructie zoals dit veel mensen aan zal spreken. Zelf ben ik er in ieder geval niet erg positief over. Het klinkt leuk, maar lijkt mij erg lastig om te laten slagen. Misschien als het één en ander aangepast wordt wat de fraudegevoeligheid en trollgevoeligheid weg zou kunnen nemen, zou ik nog kunnen overwegen om voor ze te kiezen.
Maurice de Hond gaat dat regelen hoor, die krijgt dat project in handen namelijk. :D.
I´m back.
  maandag 5 december 2016 @ 14:49:04 #191
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167118806
quote:
9s.gif Op maandag 5 december 2016 14:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik heb vertrouwen in de bezoekers van GeenStijl wat betreft macro-economische vraagstukken en internationale relaties.
Dank je voor het vertrouwen in mij.. _O_
Nu ga ik weer dumpert kijken en voor de 20e keer fappen op het kwarktassenschudgifje van gwen..
pi_167118815
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:44 schreef Infection het volgende:

[..]

Even los van fraude e.d., in de kern weet ik niet of ik er wel zo wild van ben. Wie gaat de wetsvoorstellen doen? Wij? OK, dan doen wij dat, dan wordt daar over gestemd door de deelnemers aan de poll. Hoe weet je of er wel genoeg op de poll wordt gestemd? Zijn daar drempels voor? Stemmen op GP is niet stemmen op al hun referenda. Enfin, dan is het erdoor, dan wordt het door de Kamerleden voorgesteld. Maar die Kamerleden debatteren niet. Hoe kan ik als burger die misschien niet meegestemd heeft in hun poll dan weten of het een goed voorstel is als het niet verdedigd wordt? Ik zit er niet op te wachten dat ik alleen maar een paar decreten van het volk voorgeschoteld krijg waar ik vervolgens geen vragen over kan en mag stellen.
pi_167118831
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:48 schreef Infection het volgende:
GeenPeil weet in ieder geval wel hoe ze campagne moeten voeren, dus dat is al wel in hun voordeel. Zal me benieuwen of ze uiteindelijk zetels gaan halen.
Alleen hun lijsttrekker heeft het charisma van een oude schoenzool.
I´m back.
pi_167118847
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Alleen hun lijsttrekker heeft het charisma van een oude schoenzool.
Eens. Doet me denken aan Roemer zoals ik eerder al zei.

Als ze een figuur zoals Pim Fortuin hadden gehad, dan hadden ze binnen no-time op 1 gestaan.
pi_167118878
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2016 14:50 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik vind Roemer vlotter overkomen hoor.
Maar goed, begrijp je waarom al die lekkere GL-meisjes druppelen bij die Jesse Klaver en niet bij een Jan Dijkgraaf?
I´m back.
  maandag 5 december 2016 @ 14:52:11 #196
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_167118883
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik hoop van wel.... dat de 3 partijen, voormalige kameraden, elk 3 zetels krijgen.
En 5 of 6 daarvan wegsnoepen bij de PVV.
Ik ben niet van het elitaire maar Geenpeil vind ik dan weer van het niveautje trolololol die mij te ver gaat. Die gasten hebben onderling een weddenschap gelegd om te kijken hoe ver ze kunnen komen voor ze bij iedereen door de mand vallen. En dan zitten we de komende jaren met een paar mislukte en onderhand al bejarende relschoppertjes die nog steeds teren op één televisierring die ze weggetrolt het hebben van het establishment.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_167118896
quote:
7s.gif Op maandag 5 december 2016 14:50 schreef Infection het volgende:

[..]

Als ze een figuur zoals Pim Fortuin hadden gehad, dan hadden ze binnen no-time op 1 gestaan.
Alsof een dergelijk figuur het prima zou vinden om in de kamer de mening van anderen door te geven.

Dat is het probleem met dergelijke constructies; je moet bijna wel een visieloze idioot hebben, want het standpunt dat hij moet uitdragen kan van de ene op de andere dag weer veranderen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 5 december 2016 @ 14:53:02 #198
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167118912
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2016 14:52 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik ben niet van het elitaire maar Geenpeil vind ik dan weer van het niveautje trolololol die mij te ver gaat. Die gasten hebben onderling een weddenschap gelegd om te kijken hoe ver ze kunnen komen voor ze bij iedereen door de mand vallen. En dan zitten we de komende jaren met een paar mislukte en onderhand al bejarende relschoppertjes die nog steeds teren op één televisierring die ze weggetrolt het hebben van het establishment.
Dit ja..
  maandag 5 december 2016 @ 14:54:07 #199
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_167118936
Hoe vaak zijn dit soort projectjes niet al eens uitgeprobeerd wat betreft directe democratie? Het mondt onvermijdelijk uit in een dictatuur van de meerderheid. Een groep mensen zal op den duur elke keer die 'microreferenda' winnen en dus altijd het beleid bepalen. Dit zorgt er voor dat mensen die geen invloed meer hebben weggaan en het bovenstaande effect wordt alleen maar meer versterkt. Dan krijgen we dus een paar kamerleden die volledig in dienst staan van dat kleine clubje mensen en volledig los staan van de mensen die daadwerkelijk op hen gestemd hebben.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_167118941
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 14:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Alsof een dergelijk figuur het prima zou vinden om in de kamer de mening van anderen door te geven.

Dat is het probleem met dergelijke constructies; je moet bijna wel een visieloze idioot hebben, want het standpunt dat hij moet uitdragen kan van de ene op de andere dag weer veranderen.
Je hoeft helemaal niemand te hebben. Je kunt er net zo goed een postduif neerzetten want die Kamerleden hoeven alleen maar de stem van het volk af te leveren en verder niks. Je kunt er niet over debatteren, want daar doen ze niet aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')